abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103501101

Welkom in het grote chinese webshops topic!

Zoals je ziet is deze reeks al vele topics lang. Om alles op orde te kunnen houden zijn er een aantal regels en maatregelen genomen die in dit topic gelden. Alles wat je moet weten om mee te kunnen posten in dit topic kan je hieronder vinden. Voordat je hier een vraag gaat stellen gelieve even hieronder kijken of daar je antwoord misschien instaat. Domme vragen bestaan niet, maar wel als ze gewoon in de OP staan ;)

Veel succes en veel plezier met het kopen van chinese gadgets!

Kan je iets niet vinden, of weet je écht niet wat je zoekt gebruik dan een van de onderstaande zoekmachines. Let er wel op dat niet alle chinese webshops hierin opgenomen zijn. Je zoekt dus maar door een beperkt aantal shops, alhoewel de belangrijkste shops er wel tussen staan (je kan de zoekmachines natuurlijk ook gebruiken om de shop te vinden met de laagste prijs van je gevonden item!).

En hier een link om direct wereldwijd Ebay af te zoeken.

We hebben een aantal veel voorkomende vragen op een rijtje gezet, druk op de spoiler van de vraag waar jij het antwoord op wilt weten en het antwoord zal zichtbaar worden.
SPOILER: Ze hebben alleen maar troep op die site welke gek koopt daar nou iets?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Goed ik wil wat bestellen hoe doe ik dit?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ik heb wat besteld hoe lang duurt het nu voor het binnen komt?
SPOILER: Waarom kan ik mijn pakketje niet tracken?
SPOILER: Oeps! Ik heb het verkeerde adres ingevuld of ik wil het ergens anders laten bezorgen! Moet ik nu met mijn webshop mailen?
SPOILER: Hoe kan ik nou vinden wat ik zoek in al die webshops?!
SPOILER: Points? Wat is dat nou weer?
SPOILER: Free shipping? (Gratis bezorgen) hoe kan dat?
SPOILER: Wat is illegaal in Nederland?
SPOILER: Wordt mijn bestelling niet door de douane gepakt?
SPOILER: Wie is die Jack waar jullie het soms over hebben?
SPOILER: Waar kan ik de 0.01$ deals zien?
Mocht je nog vragen hebben, lees eerst deze pagina met vragen die we niet meer willen horen. Als je vraag daar niet tussen staat, kun je hem altijd hier stellen.

Korting speciaal voor de Fok members die dit topic bezoeken is een feit! De eerste shops hebben inmiddels al aangegeven kortingen te willen geven en hier maken we natuurlijk gebruik van!
SPOILER: Buyincoins geeft 10% korting speciaal voor Fok members, deze coupon is maximaal twee keer te gebruiken per account.
SPOILER: MP4Nation geeft 5% korting het minimumbedrag is 1$, en de kortingscoupon verloopt op 02/09/2012.
SPOILER: Budgetgadgets geeft 5% korting op het hele assortiment! (Onbeperkt geldig)
SPOILER: Pandawill geeft 5% korting op het hele assortiment
SPOILER: Chinabuye geeft 5% korting op het hele assortiment
SPOILER: Deal-cool geeft 5% korting op het hele assortiment
SPOILER: Pinkcoon geeft 5% korting op het hele assortiment (bij bestellingen van 20$ of meer)
Hopelijk zullen meer shops aangeven een korting te willen geven speciaal voor Fok!, zodra dit gebeurt zal dit natuurlijk toegevoegd worden aan de OP.

Tussen de chinese webshop sites staan ook een aantal sites die volledig in het chinees zijn en een paar wholesale sites. Heb je geen idee hoe je hier mee om moet gaan, en wil je dit toch wel heel graag dan moet je even hieronder kijken. Staat de site die je wilt hier niet tussen, probeer met deze twee spoilers te bekijken er toch uit te komen!

SPOILER: TradeTang
SPOILER: TaoBao
Heb je nog meer vragen over Wholesale sites? Wees niet bang, en post je vraag in 't topic!

PayPal verandert één keer per dag zijn wisselkoers, dus het zal altijd iets anders zijn dan de huidige koers zoals hierboven te zien. Ook zit er een klein percentage onkosten in voor PayPal, ongeveer 3.2%. Dit scheelt ongeveer 3-4 cent met de huidige koers. Houd er dus rekening mee dat bovenstaande grafiek niet precies overeenkomt met de PayPal wisselkoers.

Voor overige vragen kun je terecht in dit topic. Aanvullingen voor de openingspost zijn zeer welkom. Heb je aanvullingen, PM mij (RacerDKB), de huidige TS, verander het in de Wiki, of post het in dit topic.

Veel plezier met bestellen!

Hou verder de volgende regels in de gaten:
- Niet bitchen naar elkaar
- Geen handeltjes.
- Geen illegale meuk zoals wapens, nepkleding.
- En er bestaan geen domme vragen, alleen maar domme mensen die zich te goed voelen om vragen te beantwoorden.
- En het belangrijkste: verkloot deze nieuwe kans niet en laat deze reeks vooral niet op zn voorganger lijken.
- Geen pm kliekjes gedrag, we kunnen niemand verbieden PMs te sturen maar ga er niet om zitten bedelen, we zijn een openbaar forum.

Heb je iets tofs gekocht en heb je zin om er een kleine review over te schrijven in? Daar is een speciaal topic voor! In [GADGETS] DealExtreme reviewtopic kun je uitgebreid je nieuwe aanwinst ophemelen, of afkraken natuurlijk

Link naar deze openingspost

Met dank aan RacerDKB (tekst), Jopiede (Track 'n trace pakketjes), joepie91 (tekst), Mstr (plaatjes OP) en tokko1 revision OP to V2.
Disclaimer: bovenstaande tekst kan meningen bevatten welke voor feiten aangezien kunnen worden. De auteur is niet aansprakelijk voor schade in enige vorm die is ontstaan uit de interpretatie en het daar naar handelen door de lezer.
  maandag 24 oktober 2011 @ 16:09:29 #2
251792 witbiertje
De zomer in je bolletje!
pi_103501134
Plaats ff linkje in oude reeks...
pi_103501155
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 16:07 schreef Miniem het volgende:

[..]

Hoe werkt dit nou? :D
batterij tussen de pootjes van de led, magneetje eraan plakken en klaar :P Magneet is nog weg te laten
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_103501159
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 16:07 schreef Miniem het volgende:

[..]

Hoe werkt dit nou? :D
Gewoon de pootjes van de led elk aan een kant van de knoop doen en tape eromheen..

quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 16:09 schreef witbiertje het volgende:
Plaats ff linkje in oude reeks...
te laat :D
Disclaimer: bovenstaande tekst kan meningen bevatten welke voor feiten aangezien kunnen worden. De auteur is niet aansprakelijk voor schade in enige vorm die is ontstaan uit de interpretatie en het daar naar handelen door de lezer.
  maandag 24 oktober 2011 @ 16:10:38 #5
327191 RobertNL
For your gear.
pi_103501179
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_103501203
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 16:10 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

batterij tussen de pootjes van de led, magneetje eraan plakken en klaar :P Magneet is nog weg te laten
waarvoor dient de magneet dan?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_103501204
Je kunt ook meerdere ledjes aan 1 batterij doen, maar alleen rood-geel en blauw-groen-wit kan samen.

rood en geel heeft een lager voltage dus die krijgen voorrang :P
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
pi_103501219
Tokko,

Kun je in dit plaatje deze link verwerken?

http://global.ebay.com/search/
pi_103501224
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 16:11 schreef Miniem het volgende:

[..]

waarvoor dient de magneet dan?
Alleen als je hem tegen metaal aan wilt throwen. Ikzelf plak het gewoon met plakband omdat ik magneetjes te duur vind :')
Heb er een tijdje een op de gang gehad als nachtlampje :P
pi_103501252
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 16:11 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Alleen als je hem tegen metaal aan wilt throwen. Ikzelf plak het gewoon met plakband omdat ik magneetjes te duur vind :')
Wel grappig though :D

Heel je auto zo verlicht :')
Hoelang gaat dat nou mee :P ?
  maandag 24 oktober 2011 @ 16:12:28 #11
327191 RobertNL
For your gear.
pi_103501257
quote:
vooral regel 33 is handig, plak je HK of CN tracking achteraan die link en je kunt zo vanuit je excel naar de tracking!
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  maandag 24 oktober 2011 @ 16:13:10 #12
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_103501289
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 16:12 schreef Miniem het volgende:

[..]

Dat heb ik nog nooit gedaan, denk niet dat de polizei daar blij mee is. 1 throwie brandt een paar dagen, zeg 3 dagen tot een week.
  maandag 24 oktober 2011 @ 16:13:15 #13
350622 Skippy_ball
Wear suncreen!
pi_103501293
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 16:12 schreef Miniem het volgende:

[..]

Vroeg ik me ook af :{

quote:
  maandag 24 oktober 2011 @ 16:15:57 #14
251792 witbiertje
De zomer in je bolletje!
  maandag 24 oktober 2011 @ 16:16:05 #15
350622 Skippy_ball
Wear suncreen!
pi_103501411
  maandag 24 oktober 2011 @ 16:16:29 #16
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_103501426
Ik wil trouwens ook nog eens RGB-throwies maken. Slow color changing.

Vraag me af of dat op een zonnecelletje kan. Hmm, nieuw projectje? :P

Edit: Of ik vervang gewoon de ledjes uit zoiets: http://www.ebay.com/itm/1(...)24c30#ht_3763wt_1110 :')
  maandag 24 oktober 2011 @ 16:16:29 #17
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_103501427
quote:
99s.gif Op maandag 24 oktober 2011 16:11 schreef Skippy_ball het volgende:
Tokko,

Kun je in dit plaatje deze link verwerken?

[ afbeelding ]

http://global.ebay.com/search/
Ja ;) zal wel even die link en dr was nog een zoekmachine die langs kwam.. herinnert iemand zich nog welke dat was? Voor de 10 grootste shops ofzo??

(Btw :'( Zat net heerlijk op de wc m'n behoefte te doen.. :P)
Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>
  maandag 24 oktober 2011 @ 16:16:43 #18
251792 witbiertje
De zomer in je bolletje!
pi_103501435
quote:
Heb er een tijdje een op de gang gehad als nachtlampje :P
Vrouwen :')
  maandag 24 oktober 2011 @ 16:18:18 #19
350622 Skippy_ball
Wear suncreen!
pi_103501481
1-2 week gaat zo'n dingetje mee op een knoopcel

quote:
16s.gif Op maandag 24 oktober 2011 16:16 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Ja ;) zal wel even die link en dr was nog een zoekmachine die langs kwam.. herinnert iemand zich nog welke dat was? Voor de 10 grootste shops ofzo??

(Btw :'( Zat net heerlijk op de wc m'n behoefte te doen.. :P)
^O^ ^O^

Ik heb geen idee trouwens,
  maandag 24 oktober 2011 @ 16:20:17 #20
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_103501547
quote:
99s.gif Op maandag 24 oktober 2011 16:18 schreef Skippy_ball het volgende:
1-2 week gaat zo'n dingetje mee op een knoopcel
De goedkope chinese batterijen wat korter, ik typte hierboven 3-7 dagen. Da's mijn ervaring althans, 1 of 2 weken alleen 's nachts lukt wel :P

quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 16:16 schreef witbiertje het volgende:

[..]

Vrouwen :')
Toevallig niet, m'n vader vroeg erom nadat hij een paar keer van de trap stuiterde :')
pi_103501608
Shark watch ziet er gelikt uit Skippy! Hopelijk komt de mijne ook snel, is alweer 'n week of 2 geleden dat ik 'm besteld heb :{ Met wie had ik 'n "weddenschap" wie 'm het eerste binnen had eigenlijk?

11 dgn zie ik nu, hopelijk komt dat ding deze week binnen :)
"If you're not a manc, you're a wank"
  maandag 24 oktober 2011 @ 16:25:14 #22
350622 Skippy_ball
Wear suncreen!
pi_103501729
http://www.instructables.com/id/LED-Throwie-Removal-Unit/

_O-

quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 16:21 schreef Eric_Cantona het volgende:
Shark watch ziet er gelikt uit Skippy! Hopelijk komt de mijne ook snel, is alweer 'n week of 2 geleden dat ik 'm besteld heb :{ Met wie had ik 'n "weddenschap" wie 'm het eerste binnen had eigenlijk?

11 dgn zie ik nu, hopelijk komt dat ding deze week binnen :)
Zal even terug zoeken wanneer ik besteld heb..

9 oktober

En nu benieuwd wanneer deze komen. Die zijn 7 oktober besteld.
pi_103501928
Leuk filmpje van led throwies :Y

Video niet gevonden
  maandag 24 oktober 2011 @ 16:31:02 #24
350622 Skippy_ball
Wear suncreen!
pi_103501957
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 16:30 schreef Miniem het volgende:
Leuk filmpje van led throwies :Y

Video niet gevonden
Ik wou hem hier net posten _O-
  maandag 24 oktober 2011 @ 16:31:27 #25
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_103501974
Gaaf filmpje :D
quote:
As of March 2011, if you purchase all the parts at Radioshack, one throwie would cost you about $7 ($5.50 of that is the battery).
According to the original throwie article, if you purchase all your items bulk online, you can get the cost down to about a doller per throwie.
10 cent is een betere schatting denk ik :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')