abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103570071
Amber is een tijdje getreiterd op school door een ventje dat net nieuw was en dat een potlood in mijn gezicht sloeg tijdens de overblijf maar nu blijkt ie dus verliefd te zijn op Amber.

Ik ben er bovenop blijven zitten en heb meermaals gesproken met de meester. Als Amber nu een 1 op 1 gesprekje heeft met hem vraagt hij altijd of J haar nog pest.

[ Bericht 30% gewijzigd door Vicky op 26-10-2011 07:53:35 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  † In Memoriam † woensdag 26 oktober 2011 @ 07:57:32 #227
7074 moussy
kuttekop
pi_103570137
Ik heb ooit eens een leraar getreiterd, tot ie huilend de klas uit ging :@ ik heb van iedereen op mn sodemieter gehad, tot mn opa en oma aan toe :o
Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † woensdag 26 oktober 2011 @ 08:02:21 #228
37843 lady-wrb
kortaf
pi_103570166
ja maar weet je, vroeger werd er nog wel eens geluisterd als volwassenen iets zeiden.
dat is iets wat ik bij de kinderen van tegenwoordig mis.
en ik wil ook wel dat het pesten stopt, maar ik wil ook dat mijn kind niet alleen staat.
ik weet niet wat erger is, gepest worden of doodgezwegen worden.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 09:18:30 #229
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103571156
uitsluiting is toch ook een vorm van pesten?

groepen kunnen rare dingen met mensen doen, kijk maar hier op fok. ook hier gebeurt het regelmatig dat iemand net een beetje raar gevonden wordt of niet helemaal aanvoelt wat de ongeschreven sociale regels zijn, en dan versterkt zo'n groep de gevoelens van afkeuring/irritatie enorm. vrij onbewuste processen vaak, voordat het iets bewusts wordt. maar dan is 't kwaad meestal al geschied. individueel zijn 't stuk voor stuk redelijke volwassenen doorgaans.
dat groepsproces is vrij lastig te beïnvloeden, al kun je met z'n allen wel proberen om zelfkritisch te blijven kijken naar 'hoe willen we hier met elkaar omgaan'. met hulp van moderators, die zelf ook deel uitmaken van de groep, maar wat explicieter de taak hebben gekregen om te waken voor wantoestanden.

op scholen is dat een taak van bestuur & onderwijzend personeel, om een veilig klimaat te scheppen en een goed pestbeleid te voeren. heel belangrijk, maar ook behoorlijk moeilijk denk ik. zeker in deze leeftijdsgroep, waarin kinderen extra kritisch zijn op zichzelf en elkaar en enorm gevoelig voor groepsdruk. ga d'r maar aan staan! toch zijn er wel scholen waar dat beter lukt dan op andere, volgens mij. wel iets om rekening mee te houden bij het kiezen van een goede school, voor zover je kunt achterhalen hoe goed & actief ze zich daarmee bezig houden (is het eigenlijk een standaardcriterium bij inspectierapporten?)
in de haak.
  Moderator woensdag 26 oktober 2011 @ 09:25:03 #230
5428 crew  miss_sly
pi_103571322
Als ik bij het uitzoeken een school zou vinden waar ik de garantie zou krijgen dat Senna nooit gepest zou worden, zou die school zonder meer bovenaan het lijstje komen staan, denk ik.
Ik ben zelf nooit gepest, maar mijn zusje wel, veel en lang, en ik heb dus van dichtbij gezien wat voor impact dat kan hebben.

TF goede post met goede tips.

trui, wat je post is heel erg waar. En ik denk ook dat veel pesters, zelfs als ze wel beseffen dat ze pesten en niet zomaar wat (goedbedoeld) plagen, niet in de gaten hebben wat het doet met het slachtoffer.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_103571346
Geen.idee trui..

Wij hebben bij de intake op.school wel gevraagd naar het pestprotocol.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_103571475
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 09:26 schreef Vicky het volgende:
Geen.idee trui..

Wij hebben bij de intake op.school wel gevraagd naar het pestprotocol.
Je schrijft dat het bij je zusje dat protocol niets hielp. Zit het op de school van Amber anders in elkaar?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_103571558
Voor wat ik nu kan beoordelen wel. Er zit ook.19 jaar tussen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator woensdag 26 oktober 2011 @ 09:35:50 #234
5428 crew  miss_sly
pi_103571597
Het is denk ik in de loop der jaren wel een belangrijker punt van aandacht geworden. Vroeger moest je maar blij zijn als je een leraar had die het pesten op een goede manier oppakte of uberhaupt oppakte, maar inmiddels is er wel wat veranderd, heb ik de indruk.
pi_103571726
Ik was vroeger ook een pestkop :@ Op de basisschool tenminste. Op de middelbare school werd mijn beste vriendin gepest en toen zag ik pas hoe erg dat was!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 26 oktober 2011 @ 10:11:09 #236
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_103572537
Een protocol op papier zegt niks he.
Hadden wij, en wij waren ons er van bewust dat we het niet actief gebruikten. We zijn er nu dus vanaf gestapt, en zoekende naar iets anders.
We hebben in ieder geval 'regels' die in elke klas hangen.

Ikzelf geef sova training. Maar de meeste kinderen zijn totaal niet welwillend, en zitten daar omdat het moet van de leerkracht. Van de ouders krijg ik ook geen respons, terwijl ik ze expliciet heb gevraagd te reageren. 1 moeder heeft gereageerd.
Sova training (weerbaarheidstraining ook) werkt alleen als alle partijen meewerken en er ook achter staan.

Laatst tijdens de training ging het over dat je een Nee moet leren incasseren, maar dat je best mag vragen waarom iemand nee zegt.
Zegt een meisje, mijn moeder zegt dan 'daarom', en als ik dan vraag waarom, dan zegt ze 'omdat'.
Nou ben je dus mooi klaar mee. Hopelijk pikt dit meisje wat op van wat ik haar leer, want van thuis hoeft ze het niet te hebben.
(zelfde moeder heeft ook tegen haar kind gezegd dat ze haar vader alleen gebruikt heeft om zwanger te worden van haar. En de andere kinderen uit de sovagroep keken zo van: :? )
pi_103572661
Ik zeg ook wel eens daarom tegen Mikael. Niet altijd hoor, maar als ik al 10 keer iets heb gezegd en daarna nog vragen waaarom? Of ik zeg:omdat ik het zeg!!!
pi_103573010
Als mijn kind een waarom vraag stelt zal ik nooit antwoorden met daarom. Want ik accepteer van hem ook geen daarom als antwoord. Als ik hem vraag waarom hij iets doet en hij zegt daarom dan zeg ik: daarom is geen antwoord.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  woensdag 26 oktober 2011 @ 10:31:17 #239
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_103573072
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:28 schreef Estrys het volgende:
Als mijn kind een waarom vraag stelt zal ik nooit antwoorden met daarom. Want ik accepteer van hem ook geen daarom als antwoord. Als ik hem vraag waarom hij iets doet en hij zegt daarom dan zeg ik: daarom is geen antwoord.
Daarom is geen reden.
Als je van de trap af valt ben je snel beneden :P
pi_103573082
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:28 schreef Estrys het volgende:
... ik accepteer van hem ook geen daarom als antwoord. Als ik hem vraag waarom hij iets doet en hij zegt daarom dan zeg ik: daarom is geen antwoord.
_O_ Estrys, dat ja!
Als ik een keer met daarom antwoord,
krijg ik van oudste standaard terug:
jij zegt tegen mij dat daarom geen antwoord is,
dus dan kun je t niet zelf als antwoord geven }:| :7

okeeejjj O+

en ik heb hier t 100duizend vragenuurtje benoemd, dan maken we er samen een grapje van ;)
pi_103573255
En nu ik erover nadenk heeft hij nog nooit daarom gezegd. Dus hoe ik erbij kom dat ik dan zeg dat daarom geen antwoord is _O- Nou voor de toekomst dan :P
pi_103573584
Hier zeg ik ook wel eens "gewoon daarom", of, "omdat ik het zeg". Vast niet heel opvoedkundig, daar ben ik me van bewust. Maar he, buiten moeder ben je ook gewoon mens. Als ik op alle waarom vragen van die 2 meiden altijd maar antwoord moet geven, en jaja ze worden groter, zelfs verantwoording moet afleggen ;) dahag.
Dat wil niet zeggen dat ik nooit wat uitleg. Ook mijn kinderen zeggen wel eens als ik vraag wat heb je op school gedaan, "weet ik niet meer" of "gewoon" En dan weet ik dat ze het wel weten maar gewoon even geen zin hebben. Prima dan ook.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_103573782
Jessie, dat klinkt n beetje als ons 100duizendvragen uurtje :P

Ik zeg ook wel eens: je hebt dat nu gevraagd, ik heb antwoord gegeven en nu is t ff klaar, ik wil dat je zelf iets gaat doen oid... :7 soms werkt dat en soms niet :|W

en ook wel eens: ik heb nu geen zin om iets uit te leggen of antwoord te geven :P
idd net een mens ja *O*
  woensdag 26 oktober 2011 @ 10:56:25 #244
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_103573888
Eva stelt geen waarom vragen. Wel zegt ze altijd.
Maar hoe mama?
En dan zeg ik.... Maar ooee als je lacht....
  woensdag 26 oktober 2011 @ 11:09:28 #245
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_103574265
als ik vind dat er teveel vragen komen zonder dat ze erover nadenken dan vraag ik: wat denk je zelf? of hoe zou zoiets nou gaan zeg, goeie vraag. En dan het een beetje in de lucht laten hangen. Ik werd er namelijk niet goed van als een soort encyclopedie op pootjes behandeld te worden. Maar ik geef ook wel gewoon antwoord hoor. Mijn kleine vraagt vaak naar de bekende weg, dat is wel heel irritant. Voelt als een soort overhoringen daar heb ik geen zin in hoor.

Ik vind wel dat de toon met pesten nu heel erg gaat naar het gepeste kind. die moet op weerbaarheidstraining, die moet van alles ondergaan. Maar wat gebeurt er met de pester? schop die eens naar een weerbaarheidstraining, of een eigenwaardeklasje. Dus niet alleen het gepeste kind, maar de hele klas aanpakken. Want als je de gepeste weerbaar maakt is er daarna wel weer een ander die de kwetsbare is. en als de sfeer in de klas is dat de sterkste/grootste bek/ populaire/ weet ik veel wie de baas is zal er gepest blijven worden. Misschien dan wel niet meer jouw kind, maar dan wel die van een ander.

Op de school van mijn grote zijn ze daar vanaf dag 1 heel alert op volgens mij. Tenminste, dat gevoel kreeg ik er zeer sterk bij. Nou heeft sowieso een leuke klas vind ik. En misschien komt het ook dat het een klas is met eigenlijk wat meer 'buitenbeentjes' of aparte kinderen. Ze accepteren elkaar, met het hele rariteitenkabinet erbij. O+
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Moderator woensdag 26 oktober 2011 @ 11:25:29 #246
5428 crew  miss_sly
pi_103574841
Wel een goed punt, buuf, van die pesters!
Ik heb zelf nooit gepest, ik denk ook omdat ik wist wat het bij mijn zusje deed, maar ik deed ook niet actief iets om anderen te helpen/tegen te houden. Ik zag dus echt wel wat pestgedrag om me heen, maar hield altijd mijn mond. Dus bewustzijn creeeren bij pesters en omstanders lijkt me zeker belangrijk.

Pfff, ik vind het als ik zo deze dingen lees toch wel een naar idee dat mijn meisje ooit ook oud genoeg zal zijn om naar school te gaan en in dergelijke situaties terecht te komen.
pi_103575070
Dat klinkt als een gezellige klas Buuv.

even wat anders, ik werk thuis vandaag ivm een zieke peuter. Ik denk daar komt natuurlijk niks van. Maar ik heb al meer gedaan in een paar uur dan gisteren over de hele dag. Alleen mailde ik vanmorgen het secretariaat of ze voor mij een afspraak af konden bellen. Maar ik hoorde niks dus even erachteraan gebeld voor de zekerheid. Krijg ik me toch een snauw en: 'daar heb ik geen tijd voor'. Gelukkig wilde een andere collega het wel voor me doen.
pi_103575795
Mikael kan bv zo:
Mikael ga je zo even je pyjama aan doen je gaat zo naar bed want je moet morgen naar school. Hij reageert dan niet dus zeg ik het nog een keer. Dan vraagt hij: waarom? Omdat je morgen naar school moet en dus zo naar bed gaat. Maar waarom dan? Waarom denk je dat je naar bed moet? Weet ik niet, waarom moet ik mijn pyjama aan doen. Gewoon daarom/ gewoon omdat ik dat zeg!!
  woensdag 26 oktober 2011 @ 12:17:03 #249
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_103576534
Nou, daar ben je lekker mee Estrys :o gelukkig zijn er nog collega's die wel willen helpen.

Menicole, dat is nou typisch zo'n vraag die ik zou beantwoorden met een wedervraag. En eerder beginnen. Over 5 minuten moet je naar boven om pyama aan te doen, en naar bed te gaan.

Als hij dan vraagt waarom? zou ik m dat zelf laten bedenken. En waarom moet ie een pyama aan? als het gewoonte is kan ie het ook gewoon laten toch? Daar zou ik dus geen punt van maken. Dan maar geen pyama, krijg je niks van.

Ik merk dat sinds ik dit soort dingen zo doe, de strijd eruit haal het veel makkelijker gaat.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_103579580
Estrys, heeft ze t druk }:| ? jij bent aan t werk met peuter om je heen, beat that :P

MeNicole: hier zeggen we: "t is bedtijd",
(nix waarom >:) )
(magoe, oudste doet t allemaal zelf hoor, let zelf op de tijd enzo")

debuurvrouw, je weet t weer treffend te zeggen: encyclopedie op pootjes _O-

de wedervraag werkt idd soms ook: dan is t gelijk stil :Y

ik vind het soms lijken of hij aan het zappen is in mijn hersenen: allerlei kanalen aanklikken en hup weer door naar t volgende :P

[ Bericht 5% gewijzigd door -Caroline- op 26-10-2011 13:43:44 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')