abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 20:16:37 #201
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_103555151
Oh Moussy, ik had hem nog in mijn hoofd van de laatste keer dat je hem had geknipt. En toen was je nog wel bang dat zijn krullen nooit meer zo terug zouden komen.

Cooki, het is meer dat ik ook wel moe word van mezelf. Ik merk dat ik eigenlijk de neiging heb om alleen maar over Job te denken, te piekeren en te praten. De reacties zijn altijd fijn, zowel hier als in real life, maar zelf zou ik zo graag ook ruimte in mijn hoofd hebben voor iets anders. Dus ik ben tot de conclusie gekomen dat ik hier maar gewoon mezelf blijf en als livelink door het leven blijf gaan.
Ik kan natuurlijk wel mijn kloon lifelink weer eens boven water toveren.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 20:56:17 #202
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_103556988
Wat is Marktplaats toch een super-iets! *O*
We gaan dit weekend een weekendje weg en ik dacht ineens 'Oh ja, shit! Regenlaarzen voor in het bos!' Mannen hebben allebei grotere voeten, dus deze maten had ik nog niet.
Rondje marktplaatsen, keurig hier in de buurt wat gevonden en hup, voor 8,50 ben ik 2 paar laarsjes en een paar slofjes rijker! *O*

Livelink, blijf maar gewoon jezelf! O+ :Y

Mous, wat een prachtig haar heeft hij toch! O+
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:25:50 #203
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_103558396
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 19:59 schreef Cooki het volgende:
tangle teezer, ja daar heb ik hier goede verhalen over gehoord :Y
en idd wel zielig, maar ook heel mooi!
zou hij t korter willen dan ? (sorry niet alles gelezen :@ )
Hebben? 6 euro excl verzendkosten.
AMper gebruikt. Kloteding.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:27:34 #204
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_103558504
quote:
Lady, ik vind het in ieder geval heel erg naar voor jou en ****

Cooki, dat vestje :D
Wel handig als anderen dan ook niet zijn naam gebruiken.
  † In Memoriam † dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:29:04 #205
7074 moussy
kuttekop
pi_103558569
Livelink, hij is een periode bijna krulloos geweest :o

quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:25 schreef amaranta het volgende:

Kloteding.
serieus?
Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:30:58 #206
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_103558665
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:29 schreef moussy het volgende:
Livelink, hij is een periode bijna krulloos geweest :o

[..]

serieus?
Ik kan er niet mee uit de voeten met mijn enorm dikke haar. Kom er gewoon niet doorheen. Maargoed, ik heb dan ook extreem dik haar (ook bijna weggestuurd door de kapper :') )
En Eva (voor wie ik hem aanvakelijk gekocht had) wil er ook niet gekamt mee worden.

Dus voor ons was het een miskoop
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:31:42 #207
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_103558698
Navond.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  † In Memoriam † dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:44:07 #208
7074 moussy
kuttekop
pi_103559436
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:30 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik kan er niet mee uit de voeten met mijn enorm dikke haar. Kom er gewoon niet doorheen. Maargoed, ik heb dan ook extreem dik haar (ook bijna weggestuurd door de kapper :') )
En Eva (voor wie ik hem aanvakelijk gekocht had) wil er ook niet gekamt mee worden.

Dus voor ons was het een miskoop
Cas is er blij mee, het doet hem ook veel minder pijn zegt ie.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:46:59 #209
14746 k_i_m
pi_103559644
Ik heb hem ook gekocht, na de verhalen hier. eigenlijk een beetje ook voor mijn wederhelft, die dat kammen maar knap lastig vind :'). En het gaat als de brandweer! Ik kam mijn eigen haar er nu ook mee _O-.
In my life
Why do I smile
  † In Memoriam † dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:48:10 #210
37843 lady-wrb
kortaf
pi_103559717
Ik zou jullie allemaal wel willen vragen om mijn kind zijn naam voortaan niet meer te gebruiken (zeker niet in verband met het schoolgebeuren, maar liever helemaal niet) ik vind het erg jammer, want ik hou er niet van om in mijn doen en laten beknot te worden, maar het belang van mijn kind weegt zwaarder dan dat van mij.

nou ja, ik wil er ook niet al te dramatisch over doen, al vind ik het zelf gewoon retekut die hele situatie.
maar ik wil jullie toch het vervolg niet onthouden, want er zijn hier vandaag wel wat spijkers met koppen geslagen, al is het niet door mij.

zonder dat ik het wist is de dochter van mijn vriend vanochtend met L. mee naar schoolgefietst.
daar heeft ze geprobeerd de pesters apart aan te spreken, maar toen die weigerden heeft ze gewoon de hele klas toegesproken en verteld dat dat gepest vanaf vandaag afgelopen moet zijn.
haar kennende, denk ik dat dat redelijk indruk gemaakt zal hebben, nu maar hopen op effekt op langere termijn.
vandaag was in ieder geval een rustige dag op pestgebied en ik had een vrolijk kind thuis.
ik had ook mail van de mentor en daar ga ik binnenkort mee in gesprek.
ik ga van wat punten opschrijven die ik wil bespreken, ik ben bang dat ik anders dingen vergeet.
ze zou de twee van maandag nog apart aanspreken, maar ik zie meer in een klassikale aanpak.
als het aan mij ligt, zouden ze van mij verplicht naar zo'n aflevering van dat programma mogen kijken waarbij pesters en gepeste mensen van vroeger geconfronteerd worden.
misschien dat de boodschap dan aankomt.
pi_103560047
Wat een kanjer van een stiefdochter heb je Lady! _O_
En dingen opschrijven die je wil bepraten is altijd goed :Y
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:54:55 #212
14746 k_i_m
pi_103560167
Ik hoop dat het helpt!
In my life
Why do I smile
  † In Memoriam † dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:55:49 #213
37843 lady-wrb
kortaf
pi_103560223
ja, dat is het zeker
het is er een waar je absoluut geen ruzie mee wil krijgen :o
  † In Memoriam † dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:59:32 #214
7074 moussy
kuttekop
pi_103560436
ik hoop vooral dat het niet averechts gaat werken.

Ik heb wel eens tegen mijn-kind-doet-dat-niet (pesten dus) ouders staan tetteren, dat werkte dus averechts.. Kind had geen leven meer.
pi_103560522
Lady, ik lees het al een tijdje en vind het zo rot voor je zoon. Ik kwam zelf als klein, Rotterdams meisje van acht op een gereformeerde basisschool in Zeeland terecht en ben daar behoorlijk gepest. Hoewel het natuurlijk nooit goed te praten is, was ik ook wel een makkelijk object. Ik was vreselijk onzeker, kon daardoor weinig hebben en barstte om het minste of geringste in huilen uit en was tegelijkertijd een enorme betweter. :')

Ik denk er, zeker nu Lente er is nog best vaak aan terug. Wat ik me dan afvraag is wat je als ouder het beste kunt doen in zo'n situatie. Mijn moeder zocht de pestkoppen thuis op. Vreselijk vond ik dat! Daarvan werd het alleen maar erger. Ook praten met de leraren hielp niet. ZIj gaven als commentaar dat ik best wat meer zo moeten kunnen hebben en dat de pesters 'als dun zand tussen hun vingers doorglipten.'

Een weerbaarheidstraining was in mijn geval mss nog wel het effectiefs geweest, hoewel dat achteraf natuurlijk makkelijk praten is.

Ik denk dat je sowieso al een heel eind bent met leraren die je steunen en vastbesloten zijn om het probleem aan te pakken. Verplicht zo'n film kijken, lijkt mij ook erg effectief.

Wat was de boodschap van de mail van de docent?
  † In Memoriam † dinsdag 25 oktober 2011 @ 22:14:51 #216
37843 lady-wrb
kortaf
pi_103561337
nee, dat is mijn idee van aanpak.
van haar alleen een mail met diverse data, waarvan ik nu dus de vrijdag gekozen heb.
ik ga me voorbereiden op een pittig gesprek, want ik ben er klaar mee.
ik wil weten waarom er gepest wordt. ik vind het belangrijk om een totaalbeeld te hebben.
het gaat hier toch om een kind dat anders in de wereld staat dan het gemiddelde kind.
kennelijk wekt dat irritatie. maar laat het maar eens uitgesproken worden.
  † In Memoriam † dinsdag 25 oktober 2011 @ 22:15:50 #217
37843 lady-wrb
kortaf
pi_103561400
ik ga pitten. ik heb een hele dag school achter de rug, heb net nog een uur huiswerk zitten maken en nu ben ik gaar. :{

maar als iemand nog een goed idee heeft voor het gesprek: spuien graag, want ik wil graag goed voorbereid zijn als ik het aanga.
pi_103561435
Wat is er anders aan 'm dan, Lady?
  † In Memoriam † dinsdag 25 oktober 2011 @ 22:18:35 #219
37843 lady-wrb
kortaf
pi_103561552
hij heeft pdd-nos in combinatie met hoogbegaafd getoetst
en zijn emotionele ontwikkeling loopt achter. en lichamelijk loopt hij ook achter, want nog steeds geen pubergedoe hier
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 22:34:07 #220
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_103562544
Heeft hij eigenlijk een rugzakje, Lady?
Verder weet ik helemaal niet wat de juiste aanpak is. Ik ben zelf gepest en wat in ieder geval toen niet hielp was als ouders en leerkrachten zich er te openlijk en duidelijk mee gingen bemoeien.

Mijn tacktiek was om het allemaal volledig te negeren, maar ik moet wel eerlijk zeggen dat het bij mij nooit fysiek geweld is geweest. Want dat vind ik wel hele andere koek.

Mijn vriendin is laatst trouwens nog één van de pesters tegengekomen. HIj was heel enthousiast om haar te zien en zei dat hij het altijd zo leuk had gevonden op de middelbare school. Mijn vriendin vertelde toen dat zij het helemaal niet leuk had gevonden en dat hij daar mede schuldig aan was. Hij viel ongeveer om van verbazing. Hij zag zichzelf helemaal niet als pester en had echt niet door dat dat was wat hij deed. Dat vond ik eigenlijk ook wel heel apart. Je zou toch denken dat pesters ook wel doorhebben hoe ze zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 22:58:59 #221
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103564048
Livelink, ik denk dat het voor pesters een veel minder centraal deel van hun beleving is, dus dat neemt uiteindelijk in 't geheugen ook een veel minder duidelijke plaats in. maar helemaal van niks weten lijkt me ook sterk hoor.

lady-wrb ik heb helaas ook geen gouden tip voor je. wat ik als ouder zelf zou doen is denk ik toch vooral mijn zorg uitspreken en proberen om van deze zorg een gezamenlijke te maken. dus niet in een strijd verwikkeld raken met die school/docent, maar als insteek meer 'hoe kunnen wij gezamenlijk / ieder vanuit z'n eigen rol proberen Luca hierin te beschermen en tegelijk weerbaar te maken.'
in de haak.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:28:06 #222
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_103565415
lady wat goed van je bonusdochter :D Spijkers met koppen >:)
Ben je bekend met kanjertraining? Er is info te vinden op http://www.kanjertraining.nl/informatie-voor-ouders/pesten
Verder zou je ouders&coo kunnen raadplegen, misschien dat ze tips voor je hebben over hoe in gesprek te gaan met school. Ze zijn elke werkdag bereikbaar van 10.00 tot plusminus 15.00 uur op 0800-5010
Ik denk dat het heel belangrijk is om dit probleem samen met de school aan te pakken.
Heb je je zoon in de klas laten vertellen over zijn PPD-NOS? Ik weet dat kennis begrip kweekt. Misschien weten de kinderen wel dat hij 'anders' is maar weten ze niet waarom, en pesten is dan 'makkelijk'
Ik hoop voor jullie op snel resultaat!
I`m not weird. I`m limited edition.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:43:27 #223
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103566058
goeie tips taartjesfee, ik sla ze vast op.
in de haak.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 07:41:00 #224
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_103570027
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 22:58 schreef trui het volgende:
Livelink, ik denk dat het voor pesters een veel minder centraal deel van hun beleving is, dus dat neemt uiteindelijk in 't geheugen ook een veel minder duidelijke plaats in. maar helemaal van niks weten lijkt me ook sterk hoor.
Idd. Ik heb in de eerste maand in de brugklas, samen met wat anderen, twee meisjes uit de klas gepest. Waarom moet je me niet vragen, maar ik weet nog wel degelijk dat ik het gedaan heb. :Y :@
Overigens hebben we toen zo ongenadig op onze lazer gehad op school dat ik het meteen afgelopen was. We waren al thuis en ik werd door school gebeld of ik terug wilde komen en werd bij de conrector geroepen. Ik vond het vreselijk en was meteen genezen. Snapte op dat moment ook echt niet meer waarom we dat eigenlijk deden. :@
pi_103570046
Ik werd vroeger gepest en.mijn zusje ook :'(

bij mijn zusje hadden ze een pestprogramma op school.. Helaas trokken de pesters zich daar niks van aan en de leerkrachten ook niet echt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_103570071
Amber is een tijdje getreiterd op school door een ventje dat net nieuw was en dat een potlood in mijn gezicht sloeg tijdens de overblijf maar nu blijkt ie dus verliefd te zijn op Amber.

Ik ben er bovenop blijven zitten en heb meermaals gesproken met de meester. Als Amber nu een 1 op 1 gesprekje heeft met hem vraagt hij altijd of J haar nog pest.

[ Bericht 30% gewijzigd door Vicky op 26-10-2011 07:53:35 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  † In Memoriam † woensdag 26 oktober 2011 @ 07:57:32 #227
7074 moussy
kuttekop
pi_103570137
Ik heb ooit eens een leraar getreiterd, tot ie huilend de klas uit ging :@ ik heb van iedereen op mn sodemieter gehad, tot mn opa en oma aan toe :o
  † In Memoriam † woensdag 26 oktober 2011 @ 08:02:21 #228
37843 lady-wrb
kortaf
pi_103570166
ja maar weet je, vroeger werd er nog wel eens geluisterd als volwassenen iets zeiden.
dat is iets wat ik bij de kinderen van tegenwoordig mis.
en ik wil ook wel dat het pesten stopt, maar ik wil ook dat mijn kind niet alleen staat.
ik weet niet wat erger is, gepest worden of doodgezwegen worden.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 09:18:30 #229
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103571156
uitsluiting is toch ook een vorm van pesten?

groepen kunnen rare dingen met mensen doen, kijk maar hier op fok. ook hier gebeurt het regelmatig dat iemand net een beetje raar gevonden wordt of niet helemaal aanvoelt wat de ongeschreven sociale regels zijn, en dan versterkt zo'n groep de gevoelens van afkeuring/irritatie enorm. vrij onbewuste processen vaak, voordat het iets bewusts wordt. maar dan is 't kwaad meestal al geschied. individueel zijn 't stuk voor stuk redelijke volwassenen doorgaans.
dat groepsproces is vrij lastig te beïnvloeden, al kun je met z'n allen wel proberen om zelfkritisch te blijven kijken naar 'hoe willen we hier met elkaar omgaan'. met hulp van moderators, die zelf ook deel uitmaken van de groep, maar wat explicieter de taak hebben gekregen om te waken voor wantoestanden.

op scholen is dat een taak van bestuur & onderwijzend personeel, om een veilig klimaat te scheppen en een goed pestbeleid te voeren. heel belangrijk, maar ook behoorlijk moeilijk denk ik. zeker in deze leeftijdsgroep, waarin kinderen extra kritisch zijn op zichzelf en elkaar en enorm gevoelig voor groepsdruk. ga d'r maar aan staan! toch zijn er wel scholen waar dat beter lukt dan op andere, volgens mij. wel iets om rekening mee te houden bij het kiezen van een goede school, voor zover je kunt achterhalen hoe goed & actief ze zich daarmee bezig houden (is het eigenlijk een standaardcriterium bij inspectierapporten?)
in de haak.
  Moderator woensdag 26 oktober 2011 @ 09:25:03 #230
5428 crew  miss_sly
pi_103571322
Als ik bij het uitzoeken een school zou vinden waar ik de garantie zou krijgen dat Senna nooit gepest zou worden, zou die school zonder meer bovenaan het lijstje komen staan, denk ik.
Ik ben zelf nooit gepest, maar mijn zusje wel, veel en lang, en ik heb dus van dichtbij gezien wat voor impact dat kan hebben.

TF goede post met goede tips.

trui, wat je post is heel erg waar. En ik denk ook dat veel pesters, zelfs als ze wel beseffen dat ze pesten en niet zomaar wat (goedbedoeld) plagen, niet in de gaten hebben wat het doet met het slachtoffer.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_103571346
Geen.idee trui..

Wij hebben bij de intake op.school wel gevraagd naar het pestprotocol.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_103571475
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 09:26 schreef Vicky het volgende:
Geen.idee trui..

Wij hebben bij de intake op.school wel gevraagd naar het pestprotocol.
Je schrijft dat het bij je zusje dat protocol niets hielp. Zit het op de school van Amber anders in elkaar?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_103571558
Voor wat ik nu kan beoordelen wel. Er zit ook.19 jaar tussen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator woensdag 26 oktober 2011 @ 09:35:50 #234
5428 crew  miss_sly
pi_103571597
Het is denk ik in de loop der jaren wel een belangrijker punt van aandacht geworden. Vroeger moest je maar blij zijn als je een leraar had die het pesten op een goede manier oppakte of uberhaupt oppakte, maar inmiddels is er wel wat veranderd, heb ik de indruk.
pi_103571726
Ik was vroeger ook een pestkop :@ Op de basisschool tenminste. Op de middelbare school werd mijn beste vriendin gepest en toen zag ik pas hoe erg dat was!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 26 oktober 2011 @ 10:11:09 #236
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_103572537
Een protocol op papier zegt niks he.
Hadden wij, en wij waren ons er van bewust dat we het niet actief gebruikten. We zijn er nu dus vanaf gestapt, en zoekende naar iets anders.
We hebben in ieder geval 'regels' die in elke klas hangen.

Ikzelf geef sova training. Maar de meeste kinderen zijn totaal niet welwillend, en zitten daar omdat het moet van de leerkracht. Van de ouders krijg ik ook geen respons, terwijl ik ze expliciet heb gevraagd te reageren. 1 moeder heeft gereageerd.
Sova training (weerbaarheidstraining ook) werkt alleen als alle partijen meewerken en er ook achter staan.

Laatst tijdens de training ging het over dat je een Nee moet leren incasseren, maar dat je best mag vragen waarom iemand nee zegt.
Zegt een meisje, mijn moeder zegt dan 'daarom', en als ik dan vraag waarom, dan zegt ze 'omdat'.
Nou ben je dus mooi klaar mee. Hopelijk pikt dit meisje wat op van wat ik haar leer, want van thuis hoeft ze het niet te hebben.
(zelfde moeder heeft ook tegen haar kind gezegd dat ze haar vader alleen gebruikt heeft om zwanger te worden van haar. En de andere kinderen uit de sovagroep keken zo van: :? )
pi_103572661
Ik zeg ook wel eens daarom tegen Mikael. Niet altijd hoor, maar als ik al 10 keer iets heb gezegd en daarna nog vragen waaarom? Of ik zeg:omdat ik het zeg!!!
pi_103573010
Als mijn kind een waarom vraag stelt zal ik nooit antwoorden met daarom. Want ik accepteer van hem ook geen daarom als antwoord. Als ik hem vraag waarom hij iets doet en hij zegt daarom dan zeg ik: daarom is geen antwoord.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  woensdag 26 oktober 2011 @ 10:31:17 #239
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_103573072
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:28 schreef Estrys het volgende:
Als mijn kind een waarom vraag stelt zal ik nooit antwoorden met daarom. Want ik accepteer van hem ook geen daarom als antwoord. Als ik hem vraag waarom hij iets doet en hij zegt daarom dan zeg ik: daarom is geen antwoord.
Daarom is geen reden.
Als je van de trap af valt ben je snel beneden :P
pi_103573082
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:28 schreef Estrys het volgende:
... ik accepteer van hem ook geen daarom als antwoord. Als ik hem vraag waarom hij iets doet en hij zegt daarom dan zeg ik: daarom is geen antwoord.
_O_ Estrys, dat ja!
Als ik een keer met daarom antwoord,
krijg ik van oudste standaard terug:
jij zegt tegen mij dat daarom geen antwoord is,
dus dan kun je t niet zelf als antwoord geven }:| :7

okeeejjj O+

en ik heb hier t 100duizend vragenuurtje benoemd, dan maken we er samen een grapje van ;)
pi_103573255
En nu ik erover nadenk heeft hij nog nooit daarom gezegd. Dus hoe ik erbij kom dat ik dan zeg dat daarom geen antwoord is _O- Nou voor de toekomst dan :P
pi_103573584
Hier zeg ik ook wel eens "gewoon daarom", of, "omdat ik het zeg". Vast niet heel opvoedkundig, daar ben ik me van bewust. Maar he, buiten moeder ben je ook gewoon mens. Als ik op alle waarom vragen van die 2 meiden altijd maar antwoord moet geven, en jaja ze worden groter, zelfs verantwoording moet afleggen ;) dahag.
Dat wil niet zeggen dat ik nooit wat uitleg. Ook mijn kinderen zeggen wel eens als ik vraag wat heb je op school gedaan, "weet ik niet meer" of "gewoon" En dan weet ik dat ze het wel weten maar gewoon even geen zin hebben. Prima dan ook.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_103573782
Jessie, dat klinkt n beetje als ons 100duizendvragen uurtje :P

Ik zeg ook wel eens: je hebt dat nu gevraagd, ik heb antwoord gegeven en nu is t ff klaar, ik wil dat je zelf iets gaat doen oid... :7 soms werkt dat en soms niet :|W

en ook wel eens: ik heb nu geen zin om iets uit te leggen of antwoord te geven :P
idd net een mens ja *O*
  woensdag 26 oktober 2011 @ 10:56:25 #244
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_103573888
Eva stelt geen waarom vragen. Wel zegt ze altijd.
Maar hoe mama?
En dan zeg ik.... Maar ooee als je lacht....
  woensdag 26 oktober 2011 @ 11:09:28 #245
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_103574265
als ik vind dat er teveel vragen komen zonder dat ze erover nadenken dan vraag ik: wat denk je zelf? of hoe zou zoiets nou gaan zeg, goeie vraag. En dan het een beetje in de lucht laten hangen. Ik werd er namelijk niet goed van als een soort encyclopedie op pootjes behandeld te worden. Maar ik geef ook wel gewoon antwoord hoor. Mijn kleine vraagt vaak naar de bekende weg, dat is wel heel irritant. Voelt als een soort overhoringen daar heb ik geen zin in hoor.

Ik vind wel dat de toon met pesten nu heel erg gaat naar het gepeste kind. die moet op weerbaarheidstraining, die moet van alles ondergaan. Maar wat gebeurt er met de pester? schop die eens naar een weerbaarheidstraining, of een eigenwaardeklasje. Dus niet alleen het gepeste kind, maar de hele klas aanpakken. Want als je de gepeste weerbaar maakt is er daarna wel weer een ander die de kwetsbare is. en als de sfeer in de klas is dat de sterkste/grootste bek/ populaire/ weet ik veel wie de baas is zal er gepest blijven worden. Misschien dan wel niet meer jouw kind, maar dan wel die van een ander.

Op de school van mijn grote zijn ze daar vanaf dag 1 heel alert op volgens mij. Tenminste, dat gevoel kreeg ik er zeer sterk bij. Nou heeft sowieso een leuke klas vind ik. En misschien komt het ook dat het een klas is met eigenlijk wat meer 'buitenbeentjes' of aparte kinderen. Ze accepteren elkaar, met het hele rariteitenkabinet erbij. O+
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Moderator woensdag 26 oktober 2011 @ 11:25:29 #246
5428 crew  miss_sly
pi_103574841
Wel een goed punt, buuf, van die pesters!
Ik heb zelf nooit gepest, ik denk ook omdat ik wist wat het bij mijn zusje deed, maar ik deed ook niet actief iets om anderen te helpen/tegen te houden. Ik zag dus echt wel wat pestgedrag om me heen, maar hield altijd mijn mond. Dus bewustzijn creeeren bij pesters en omstanders lijkt me zeker belangrijk.

Pfff, ik vind het als ik zo deze dingen lees toch wel een naar idee dat mijn meisje ooit ook oud genoeg zal zijn om naar school te gaan en in dergelijke situaties terecht te komen.
pi_103575070
Dat klinkt als een gezellige klas Buuv.

even wat anders, ik werk thuis vandaag ivm een zieke peuter. Ik denk daar komt natuurlijk niks van. Maar ik heb al meer gedaan in een paar uur dan gisteren over de hele dag. Alleen mailde ik vanmorgen het secretariaat of ze voor mij een afspraak af konden bellen. Maar ik hoorde niks dus even erachteraan gebeld voor de zekerheid. Krijg ik me toch een snauw en: 'daar heb ik geen tijd voor'. Gelukkig wilde een andere collega het wel voor me doen.
pi_103575795
Mikael kan bv zo:
Mikael ga je zo even je pyjama aan doen je gaat zo naar bed want je moet morgen naar school. Hij reageert dan niet dus zeg ik het nog een keer. Dan vraagt hij: waarom? Omdat je morgen naar school moet en dus zo naar bed gaat. Maar waarom dan? Waarom denk je dat je naar bed moet? Weet ik niet, waarom moet ik mijn pyjama aan doen. Gewoon daarom/ gewoon omdat ik dat zeg!!
  woensdag 26 oktober 2011 @ 12:17:03 #249
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_103576534
Nou, daar ben je lekker mee Estrys :o gelukkig zijn er nog collega's die wel willen helpen.

Menicole, dat is nou typisch zo'n vraag die ik zou beantwoorden met een wedervraag. En eerder beginnen. Over 5 minuten moet je naar boven om pyama aan te doen, en naar bed te gaan.

Als hij dan vraagt waarom? zou ik m dat zelf laten bedenken. En waarom moet ie een pyama aan? als het gewoonte is kan ie het ook gewoon laten toch? Daar zou ik dus geen punt van maken. Dan maar geen pyama, krijg je niks van.

Ik merk dat sinds ik dit soort dingen zo doe, de strijd eruit haal het veel makkelijker gaat.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_103579580
Estrys, heeft ze t druk }:| ? jij bent aan t werk met peuter om je heen, beat that :P

MeNicole: hier zeggen we: "t is bedtijd",
(nix waarom >:) )
(magoe, oudste doet t allemaal zelf hoor, let zelf op de tijd enzo")

debuurvrouw, je weet t weer treffend te zeggen: encyclopedie op pootjes _O-

de wedervraag werkt idd soms ook: dan is t gelijk stil :Y

ik vind het soms lijken of hij aan het zappen is in mijn hersenen: allerlei kanalen aanklikken en hup weer door naar t volgende :P

[ Bericht 5% gewijzigd door -Caroline- op 26-10-2011 13:43:44 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')