SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt......Kennedy
Ik troll niet, ik blijf bij mijn uitspraak. Nergens heb ik gezegd dat het legioen de beste supporters van Nederland zijn.quote:Op zondag 23 oktober 2011 15:51 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Je denkt jezelf iets te gemakkelijk uit dat soort kneuzenposts te lullen. Zwaar superieur was de term die je gebruikte. Mislukte troll.
Offday? Dat hebben ze al een tijdje dan.quote:Op zondag 23 oktober 2011 15:58 schreef Devv het volgende:
Ze gaan toch nog wel kampioen worden. Er heerst nu blijdschap in Rotterdam omdat ze gelijk hebben gespeeld tegen 10 man van Ajax dat ook nog eens een offday had. Des te mooier gaat de overwinning in Rotterdam worden.
Mwoah, hij speelde opzich wel met lef. Maar verdedigend was het vrij zwak. Hoewel je niet al te kritisch op hem kan zijn.quote:Op zondag 23 oktober 2011 15:57 schreef Sala-adin het volgende:
Koppers heeft wel een mooi debuut gemaakt vind ik
quote:Op zondag 23 oktober 2011 16:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Theo maakt zich populair bij de supporters zag ik
quote:
We hebben wel gezien dat jij goed kan voorspellen ja, met je "dubbele cijfers".quote:Op zondag 23 oktober 2011 15:58 schreef Devv het volgende:
Ze gaan toch nog wel kampioen worden. Er heerst nu blijdschap in Rotterdam omdat ze gelijk hebben gespeeld tegen 10 man van Ajax dat ook nog eens een offday had. Des te mooier gaat de overwinning in Rotterdam worden.
Hij toonde lef en passie iets wat je nodig hebt om te winnen, als de rest nou ook zo had gespeeld...quote:Op zondag 23 oktober 2011 16:04 schreef Morendo het volgende:
[..]
Mwoah, hij speelde opzich wel met lef. Maar verdedigend was het vrij zwak. Hoewel je niet al te kritisch op hem kan zijn.
Ze hebben gewoon geluk gehad dat Ajax zo slordig speelde.quote:Op zondag 23 oktober 2011 16:05 schreef CasselerRIP het volgende:
[..]
We hebben wel gezien dat jij goed kan voorspellen ja, met je "dubbele cijfers".
Vond hem vrij slecht.quote:Op zondag 23 oktober 2011 15:57 schreef Sala-adin het volgende:
Koppers heeft wel een mooi debuut gemaakt vind ik
Feyenoord domineerde bijna 90 minuten.quote:Op zondag 23 oktober 2011 16:10 schreef Devv het volgende:
[..]
Ze hebben gewoon geluk gehad dat Ajax zo slordig speelde.
Dat zeg ik; alleen maar omdat Ajax zo slordig was.quote:Op zondag 23 oktober 2011 16:11 schreef Merkie het volgende:
[..]
Feyenoord domineerde bijna 90 minuten.
Denk eerder dat Ajax slordig was omdat Feyenoord positioneel alle touwtjes in handen had. Vind het trouwens ook wel veelzeggend dat Ajax geen enkele keer buitenspel heeft gestaan, dat zegt toch wel wat over het gebrek aan aanvallende intenties.quote:Op zondag 23 oktober 2011 16:11 schreef Devv het volgende:
[..]
Dat zeg ik; alleen maar omdat Ajax zo slordig was.
Ajax speelde gewoon op halve kracht.quote:Op zondag 23 oktober 2011 16:12 schreef Merkie het volgende:
[..]
Denk eerder dat Ajax slordig was omdat Feyenoord positioneel alle touwtjes in handen had.
Is dit gebrek aan objectief realiteitszin een chronisch probleem van jou, of maak je een uitzondering voor Ajax?quote:
Het is gewoon een constatering.quote:Op zondag 23 oktober 2011 16:14 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Is dit gebrek aan objectief realiteitszin een chronisch probleem van jou, of maak je een uitzondering voor Ajax?
Het verbaast me trouwens dat je niemand hoort over het penaltymoment van Knopper VS. Lukoki...quote:Op zondag 23 oktober 2011 15:58 schreef Devv het volgende:
1-1 is toch ook dubbele cijfers?quote:Op zondag 23 oktober 2011 16:05 schreef CasselerRIP het volgende:
[..]
We hebben wel gezien dat jij goed kan voorspellen ja, met je "dubbele cijfers".
Jij hebt een andere wedstrijd gezien dan ik.quote:Op zondag 23 oktober 2011 16:11 schreef Merkie het volgende:
[..]
Je kan hem geen ongelijk geven of wel?quote:Op zondag 23 oktober 2011 16:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Theo maakt zich populair bij de supporters zag ik
Mwoh, hij maakt er nogal drama over vind ik. Hoe meer drama bij Ajax hoe liever wmb overigens maar slim is het niet van hem.quote:Op zondag 23 oktober 2011 16:23 schreef Happel het volgende:
[..]
Je kan hem geen ongelijk geven of wel?
Ik neem aan dat je niet serieus bent.quote:Op zondag 23 oktober 2011 16:10 schreef Devv het volgende:
[..]
Ze hebben gewoon geluk gehad dat Ajax zo slordig speelde.
Die zag ik al aankomen ja, hi hi ha ha.quote:Op zondag 23 oktober 2011 16:20 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
1-1 is toch ook dubbele cijfers?
domineren is niet hetzelfde als nauwelijks in de problemen komen, het was meer het laatste dan het eerstequote:Op zondag 23 oktober 2011 16:11 schreef Merkie het volgende:
[..]
http://www.parool.nl/paro(...)-in-warming-up.dhtmlquote:De wissel van Miralem Sulejmani in de Klassieker tussen Ajax en Feyenoord had te maken met een blessure. De Servische aanvaller blijkt de eerste 55 minuten met pijn in zijn lies te hebben gespeeld. In de warming-up raakte de Ajacied geblesseerd.
Vlak voor de wedstrijd schoot Sulejmani nog één keer op doel, waarbij het in zijn lies schoot. Hij werd kort voor de aftrap en in de rust nog behandeld, maar na 55 minuten werd de aanvaller toch gewisseld. Ajax Life meldt dat Suljemani tijdens de wedstrijd angst had om voluit te gaan.
(Redactie)
Nee inderdaad, wat is dat voor idiote gedachte om een half geblesseerde speler op te stellen?!quote:Op zondag 23 oktober 2011 16:45 schreef Tarado het volgende:
Sulejmani raakte geblesseerd in warming-up
23-10-11 16:19 uur
[..]
http://www.parool.nl/paro(...)-in-warming-up.dhtml
Dan laat je hem toch niet beginnen?
OK maar had dan met Eriksen als valse rechtsbuiten begonnen en Bulykin meteen in de spits om maar een variant te noemen, Sulejmani in de eerste helft behandelen en eventueel in laten vallenquote:Op zondag 23 oktober 2011 16:50 schreef Morendo het volgende:
Het gevolg van een zwakke selectie......
1 en al onkunde die medische staf en Drank de Boerquote:Op zondag 23 oktober 2011 16:45 schreef Tarado het volgende:
Sulejmani raakte geblesseerd in warming-up
23-10-11 16:19 uur
[..]
http://www.parool.nl/paro(...)-in-warming-up.dhtml
Dan laat je hem toch niet beginnen?
Eriksen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 16:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
OK maar had dan met Eriksen als valse rechtsbuiten begonnen en Bulykin meteen in de spits om maar een variant te noemen, Sulejmani in de eerste helft behandelen en eventueel in laten vallen
Het hele seizoen zeker alquote:
Wake-up call voor Greg.quote:Op zondag 23 oktober 2011 16:23 schreef Happel het volgende:
[..]
Je kan hem geen ongelijk geven of wel?
Hij was niet goed vandaag maar in een vrijere rol had hij misschien wat meer kunnen creeren, maar goed het ging mij er meer om dat je geen half fitte spelers opsteltquote:
quote:Op zondag 23 oktober 2011 16:55 schreef vincerusso het volgende:
[..]
1 en al onkunde die medische staf en Drank de Boer
Die mensen benadelen hun club tenminste niet.quote:Op zondag 23 oktober 2011 15:51 schreef Wessiej het volgende:
Mensen die thuis op hun verwarmde stoel zitten en dan gaan klagen over het publiek,jammer
Nog vijf jaarquote:
Nee de kampioensplannen moeten maar even in de koelkast, eerst maar eens proberen een goede serie westrijden te spelenquote:Op zondag 23 oktober 2011 17:08 schreef Smoofie het volgende:
Het was écht kut man. We moeten nu alles winnen willen we nog een beetje goed kampioen worden. En dat zie ik niet ebeuren.
Ja idd. Kut team, snap het gwn niet, ze lopen ook niet vrij ofzo, gwn stilstaan. En vertonghenquote:Op zondag 23 oktober 2011 17:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nee de kampioensplannen moeten maar even in de koelkast, eerst maar eens proberen een goede serie westrijden te spelen
Ajax afschrijven .... Heb je het nog steeds niet geleerd?quote:Op zondag 23 oktober 2011 17:08 schreef Smoofie het volgende:
Het was écht kut man. We moeten nu alles winnen willen we nog een beetje goed kampioen worden. En dat zie ik niet ebeuren.
quote:Op zondag 23 oktober 2011 17:12 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Ajax afschrijven .... Heb je het nog steeds niet geleerd?
quote:Op zondag 23 oktober 2011 17:10 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ja idd. Kut team, snap het gwn niet, ze lopen ook niet vrij ofzo, gwn stilstaan. En vertonghen. WTF DEED HIJ man. Maak theo maar captain dan ofzo.
Ik weet het, ik weet het. Ze bakken er helemaal niks van. Maar de komende wedstrijden winnen (wat gewoon moet lukken (lukt het niet, dan heb ik er geen vertrouwen meer in)). Zelfvertrouwen krijgen, en net als vorig jaar een goede serie neerzetten, ik zie het wel gebeuren.quote:
Straks spelen ze weer nergens om, kunnen ze lekker vrij voetballen en komen al die overwinningen weer. Hopen dan dat net zoals de afgelopen 2 seizoenen AZ/PSV/Twente weer genoeg punten morst dat je weer mee kan doen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 17:17 schreef Tarado het volgende:
Als ze nou eens beginnen met vanaf de eerste seconde met 100% inzet te spelen zijn we al op de helft
Tsja, het is denk ik vooral een kwestie van kwaliteit. En van het niet op elkaar ingespeeld zijn.quote:Op zondag 23 oktober 2011 17:17 schreef Tarado het volgende:
Als ze nou eens beginnen met vanaf de eerste seconde met 100% inzet te spelen zijn we al op de helft
Twente is zeer matig, PSV heeft nog hele lastige wedstrijden, Twente, Feyenoord, Groningen, Heerenveen, dus die gaan sowieso nog 6 punten verspelen. Alleen AZ vind ik erg goed, dat wordt nog oppassen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 17:19 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Straks spelen ze weer nergens om, kunnen ze lekker vrij voetballen en komen al die overwinningen weer. Hopen dan dat net zoals de afgelopen 2 seizoenen AZ/PSV/Twente weer genoeg punten morst dat je weer mee kan doen.
Toen ze met 10 man stonden was de wil er opeens welquote:Op zondag 23 oktober 2011 17:21 schreef Morendo het volgende:
[..]
Tsja, het is denk ik vooral een kwestie van kwaliteit. En van het niet op elkaar ingespeeld zijn.
Toen speelden ze lange ballen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 17:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Toen ze met 10 man stonden was de wil er opeens wel
Ontkent niemand.quote:Op zondag 23 oktober 2011 17:22 schreef joers1 het volgende:
Laten we gewoon naar Ajax zelf kijken...en niet naar de concurrentie...toch?
Ajax faalt gewoon weer....kneiterharde waarheid...
Toen werd er ook nauwelijks een kans gecreeerd.quote:Op zondag 23 oktober 2011 17:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Toen ze met 10 man stonden was de wil er opeens wel
Klopt, maar we gaan meteen over de concurrentie beginnen...als soort verzachtende omstandigheid. Dat vind ik onzin.quote:
Ajax, of de spelers?quote:Op zondag 23 oktober 2011 17:24 schreef joers1 het volgende:
[..]
Klopt, maar we gaan meteen over de concurrentie beginnen...als soort verzachtende omstandigheid. Dat vind ik onzin.
AJAX faalt, op alle fronten: inzet, beleving, kwaliteit, motivatie....en DAAR moeten we naar kijken.
dat was vandaag inderdaad schrijnendquote:Op zondag 23 oktober 2011 17:23 schreef Morendo het volgende:
[..]
Toen werd er ook nauwelijks een kans gecreeerd.
..de spelers...maar ook Ajax faalt afgelopen tijd....alle negatieve berichtgeving is niet goed. het haantjesgedoe van Cruijff en consorten. Gewoon kappen met al het gezeik en daadkracht tonen.quote:
Misschien kan jij het mij uitleggen: Waarom wordt er altijd naar de trainer gewezen, terwijl het de spelers zijn die verzaken?quote:
quote:Op zondag 23 oktober 2011 17:28 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Misschien kan jij het mij uitleggen: Waarom wordt er altijd naar de trainer gewezen, terwijl het de spelers zijn die verzaken?
Cruijff wil alleen de jeugdopleiding anders inrichten dus dat heeft niets met het huidige eerste elftal te makenquote:Op zondag 23 oktober 2011 17:28 schreef joers1 het volgende:
[..]
..de spelers...maar ook Ajax faalt afgelopen tijd....alle negatieve berichtgeving is niet goed. het haantjesgedoe van Cruijff en consorten. Gewoon kappen met al het gezeik en daadkracht tonen.
En Cruijff...met alle respect....die moet eens ophouden met zn eeuwige praatjes en de daad bij het woord voegen! Die loopt altijd weg van zn verantwoordelijkheden...maar WEL een grote muil hebben vanaf de zijlijn. Lekker makkelijk altijd!
Meneer durft zelf zn vingers niet te branden
Het is een serieuze vraag van iemand die het al jaren niet snapt. Dat Ajax nu toevallig het team is dat al een tijdje verzaakt, is toeval.quote:
Heeft totaal geen invloed op het eerste elftal.quote:Op zondag 23 oktober 2011 17:28 schreef joers1 het volgende:
[..]
..de spelers...maar ook Ajax faalt afgelopen tijd....alle negatieve berichtgeving is niet goed. het haantjesgedoe van Cruijff en consorten. Gewoon kappen met al het gezeik en daadkracht tonen.
En Cruijff...met alle respect....die moet eens ophouden met zn eeuwige praatjes en de daad bij het woord voegen! Die loopt altijd weg van zn verantwoordelijkheden...maar WEL een grote muil hebben vanaf de zijlijn. Lekker makkelijk altijd!
Meneer durft zelf zn vingers niet te branden
samen met Lemic?quote:Op zondag 23 oktober 2011 17:35 schreef Morendo het volgende:
Ik hoop dat Hiddink komt als TD, en de selectie weer wat op peil brengt.
Budget is er helaas niet, dus dan moeten we het doen met dit; Ajax scout 'nieuwe Arjen Robben' in Duitslandquote:
quote:Ajax houdt de verrichtingen van Maximilian Beister scherp in de gaten. De 21-jarige vleugelspits van Fortuna Düsseldorf werd gisteren in het competitieduel met Hansa Rostock in de tweede Bundesliga bekeken door scout Ton Pronk en technisch manager Danny Blind.
Dat meldt De Telegraaf.
Beister is een voormalig jeugdspeler van Hamburger SV en speelt in Jong Duitsland. De linkspoot speelt vaak op de rechtervleugel en wordt daar in zijn land al de 'nieuwe Arjen Robben' genoemd.
HSV verhuurt Beister momenteel aan Fortuna. Zijn transfersom wordt geschat op tussen de één en de twee miljoen euro.
Inderdaad ja, allemaal te statischquote:Op zondag 23 oktober 2011 17:44 schreef Smoofie het volgende:
Laat ze eerst maar passen en vrij lopen. Want dit positiespel
Dat was gewoon de beuk er in gooien en op hoop van zegen. Had weinig met voetbal te maken.quote:Op zondag 23 oktober 2011 17:23 schreef Morendo het volgende:
[..]
Toen werd er ook nauwelijks een kans gecreeerd.
Leverde uiteindelijk wel een goal opquote:Op zondag 23 oktober 2011 17:57 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat was gewoon de beuk er in gooien en op hoop van zegen. Had weinig met voetbal te maken.
Nieuwe coach maakt ook geen fuck uit.quote:Op zondag 23 oktober 2011 18:04 schreef marcb1974 het volgende:
De selectie is het probleem niet eens zo
De instelling is weer een veel groter probleem. En zolang men dat niet oplost gaat het niet beter worden. Gelukkig is dit ook pas ene jaar of 10 het probleem
Hier kan Cruijff dus wel invloed op hebben met zijn plannen. Dit moet in de jeugd al veel beter worden, dan komen ze bij eerste niet zo massaal tekort.quote:Op zondag 23 oktober 2011 18:05 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Nieuwe coach maakt ook geen fuck uit.
?quote:
Hij was man of the match, dat wist ie van tevoren alquote:Op zondag 23 oktober 2011 18:40 schreef Jojoortje het volgende:
Wat bezielt Vertonghen om achterin een man uit te kappen in de eerste minuten?
Arrogante bal
Wat een assquote:Op zondag 23 oktober 2011 18:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij was man of the match, dat wist ie van tevoren al
Hij gaf zelf na de wedstrijd aan dat het te maken heeft met de spelopvatting van Ajax om altijd maar de voetballende oplossing te zoeken. Dat is sowieso erg vaak de oorzaak van geklooi achterin.quote:Op zondag 23 oktober 2011 18:40 schreef Jojoortje het volgende:
Wat bezielt Vertonghen om achterin een man uit te kappen in de eerste minuten?
Arrogante bal
Tja wie was er wel goed vandaag? Vermeer was wat mij betreft Man of the Match, dat geval met die rode kaart moet ik nog eens terug zien (die was geheel terecht) maar ik had het idee dat die speler toch vrij ver van de as zat en had hij dus kunnen wachten met uitkomenquote:Op zondag 23 oktober 2011 18:43 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Wat een ass
Zelfde was toen hij nog even in de verdediging een hakje wilde doen omdat ze toch al met 3-0 voor stonden ofzo... Daar kwam uiteindelijk de tegengoal ook door. Vermeer boos op Vertonghen toen. Terecht ook.
Dat is echt lulkoek.quote:Op zondag 23 oktober 2011 18:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hij gaf zelf na de wedstrijd aan dat het te maken heeft met de spelopvatting van Ajax om altijd maar de voetballende oplossing te zoeken. Dat is sowieso erg vaak de oorzaak van geklooi achterin.
Omdat als je als verdedigerzijnde hakjes gaat doen en iemand gevaarlijk probeert uit te kappen bij je eigen goal, dat niks meer met voetballende oplossingen te maken heeft, maar dan ben je gewoon of stom of arrogant bezig.quote:
Af en toe krijg je dat idee?quote:Op zondag 23 oktober 2011 18:53 schreef Jojoortje het volgende:
Heb af en toe het idee dat ze het in de 16 ook allemaal mooi proberen op te lossen, maar af en toe denk ik wel: man, geef die bal toch een ram
Vanavond sla ik het over. Tom Egberts is namelijk weer presentatorquote:Op zondag 23 oktober 2011 18:10 schreef msnk het volgende:
Zometeen Studio Ajax. Wil wel 's weten wat Siem te zeggen heeft, kon de uitzending vanmiddag niet zien
Klopt kwalitatief gezien heeft dit Ajax gewoon niks extra's te brengen. Ajax heeft niet meer bepaald spelers waarvan je zegt, 'wow!'. Het is allemaal middelmaat.quote:Op zondag 23 oktober 2011 17:35 schreef Morendo het volgende:
Eh, Studio Ajax heeft helemaal geen Tom Egbersquote:Op zondag 23 oktober 2011 18:58 schreef eight het volgende:
[..]
Vanavond sla ik het over. Tom Egberts is namelijk weer presentator
Het alternatief is de bal wegrossen. In die zin is dit dus 'de voetballende oplossing'.quote:Op zondag 23 oktober 2011 18:52 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Omdat als je als verdedigerzijnde hakjes gaat doen en iemand gevaarlijk probeert uit te kappen bij je eigen goal, dat niks meer met voetballende oplossingen te maken heeft, maar dan ben je gewoon of stom of arrogant bezig.
Hij werkte zichzelf in de nesten en toen was er geen ander weg meer uit, dat maakt het niet handiger maar wel begrijpelijk dat hij met dat hakje kwamquote:Op zondag 23 oktober 2011 18:52 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Omdat als je als verdedigerzijnde hakjes gaat doen en iemand gevaarlijk probeert uit te kappen bij je eigen goal, dat niks meer met voetballende oplossingen te maken heeft, maar dan ben je gewoon of stom of arrogant bezig.
Ik bedoelde studio voetbal.quote:Op zondag 23 oktober 2011 18:59 schreef msnk het volgende:
[..]
Eh, Studio Ajax heeft helemaal geen Tom Egbers
Niets mis met Tom trouwens!
Nee vind ik totaal niet.quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij werkte zichzelf in de nesten en toen was er geen ander weg meer uit, dat maakt het niet handiger maar wel begrijpelijk dat hij met dat hakje kwam
Hij moet het voetballend oplossenquote:
Dat hakje toen had niet gehoevenquote:Op zondag 23 oktober 2011 19:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij had hem meteen aan zijn tegenstander moeten meegeven?
Dat zeg ik toch ook.quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:23 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Hij moet het voetballend oplossenDus dan kun je niet veel meer.
Dat moet Ajax eens afleren, gewoon naar voren knallen als je niks kunt. Maar dat mag blijkbaar niet van Frankie.
Bestond al drie jaar hoorquote:Op zondag 23 oktober 2011 19:21 schreef eight het volgende:
[..]
Ik bedoelde studio voetbal.
Is lekker verwarrend nu er een programma bestaat dat ook echt Studio Ajax heet.
Volgende keer mag van mij ook wel gestart worden met Bulykin. De Jong is gewoon geen spits. Leuk als alternatief als je echt niets hebt of als je wat ruimte hebt, maar het is niet iemand die een bal kan vast houden of kan kaatsen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 20:54 schreef PLAE@ het volgende:
Slapste klassieker sinds jaren.
Vond het ook slappe hap vanaf de tribunes. Vanaf minuut 3 ofzo was het vanaf die kant al niet veel meer.
In de 60e minuut had je de wedstrijd al in de pocket moeten hebben natuurlijk na zo'n zware wedstrijd eerder deze week. Nu moest de wedstrijd nog beginnen....en ja dan loop je achter de feiten aan.
de Jong had na 20 minuten d'r al uit gemoeten voor Bulykin.
Siem rendeert alleen op de positie destijds met Pantelic. Pantelic houdt de bal en legt het klaar en Siem tikt hem er in.quote:Op zondag 23 oktober 2011 21:23 schreef Komakie het volgende:
[..]
Volgende keer mag van mij ook wel gestart worden met Bulykin. De Jong is gewoon geen spits. Leuk als alternatief als je echt niets hebt of als je wat ruimte hebt, maar het is niet iemand die een bal kan vast houden of kan kaatsen.
Bulykin is misschien niet de meest technische speler, maar ik vond het helemaal niet slecht zoals hij het deed.
Gullit of Marco!quote:Op zondag 23 oktober 2011 21:34 schreef Greetings het volgende:
Heb zo het idee dat De Boer het niet meer op de rails krijgt. Kan er weleens met de kerst uitliggen. Dan lijkt me iemand als Martin Jol een prima opvolger, die zal tegen die tijd ook wel weer vrij zijn.
Ik wil er ook wel gaan zitten hoor. Krijg je waarschijnlijk hetzelfde resultaat als met die 2quote:
hij heeft een kind gekregen. zal wel slecht geslapen hebben laatste paar dagenquote:Op zondag 23 oktober 2011 19:54 schreef Vjenne12345 het volgende:
Suljemani is ook weer te dik, veel minder fit dan in begin van seizoen.
quote:Op zondag 23 oktober 2011 21:34 schreef Greetings het volgende:
Heb zo het idee dat De Boer het niet meer op de rails krijgt. Kan er weleens met de kerst uitliggen. Dan lijkt me iemand als Martin Jol een prima opvolger, die zal tegen die tijd ook wel weer vrij zijn.
quote:Op zondag 23 oktober 2011 21:34 schreef Greetings het volgende:
We hebben de 1e successupporter te pakken hoorquote:Op zondag 23 oktober 2011 21:34 schreef Greetings het volgende:
Vermeer voelde vandaag als zekerheidje. Een van de weinige...quote:Op zondag 23 oktober 2011 22:34 schreef roepdeman het volgende:
Kenneth blijft beter worden! Props voor Koppers..
Dat is dan ook het enige positieve ,de concurrentie doet het ook niet al te best, ik zie net als jij AZ nog wel afhaken, hoewel die lekker bezig zijnquote:Op zondag 23 oktober 2011 22:05 schreef Pedroso het volgende:
Na zo'n ongelooflijke slechte reeks, al 5 wedstijden niet gewonnen (4x gelijk en 1x verloren) sta je toch nog maar op 4 punten van je 2 grootste concurrenten (Twente en PSV).
AZ staat dan wel 8 punten voor maar die zie ik het niet volhouden in de 2e seizoenshelft.
Als je volgende week wint van Roda kun je zomaar op 2 punten van PSV en Twente staan.
Hopelijk blijven ze bij tot aan de winterstop en gaan ze, zoals gebruikelijk is de laatste jaren, in de 2e seizoenshelft weer een beetje op niveau spelen.
AZ houd het gewoon vol, hebben straks Twente en Ajax nog thuis. Titelkandidaat nummer 1.quote:Op zondag 23 oktober 2011 22:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is dan ook het enige positieve ,de concurrentie doet het ook niet al te best, ik zie net als jij AZ nog wel afhaken, hoewel die lekker bezig zijn
We gaan het zienquote:Op zondag 23 oktober 2011 22:59 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
AZ houd het gewoon vol, hebben straks Twente en Ajax nog thuis. Titelkandidaat nummer 1.
Als je naast Gullit zit, dan heb je al snel goede teksten denk ik. Voor een buitenlander spreekt hij overigens wel goed Nederlands.quote:Op zondag 23 oktober 2011 22:34 schreef roepdeman het volgende:
Kenneth blijft beter worden! Props voor Koppers..
Wat ben jij grappig zeg!quote:Op zondag 23 oktober 2011 23:05 schreef Morendo het volgende:
[..]
Als je naast Gullit zit, dan heb je al snel goede teksten denk ik. Voor een buitenlander spreekt hij overigens wel goed Nederlands.
Zo werd ook over Twente en Ajax gedacht, en BAM! kampioen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 22:05 schreef Pedroso het volgende:
Na zo'n ongelooflijke slechte reeks, al 5 wedstijden niet gewonnen (4x gelijk en 1x verloren) sta je toch nog maar op 4 punten van je 2 grootste concurrenten (Twente en PSV).
AZ staat dan wel 8 punten voor maar die zie ik het niet volhouden in de 2e seizoenshelft.
Als je volgende week wint van Roda kun je zomaar op 2 punten van PSV en Twente staan.
Hopelijk blijven ze bij tot aan de winterstop en gaan ze, zoals gebruikelijk is de laatste jaren, in de 2e seizoenshelft weer een beetje op niveau spelen.
quote:
hallon firefox! Onee die heeft geen seizoenkaartquote:Op zondag 23 oktober 2011 23:43 schreef de_boswachter het volgende:
KUT VD WIEL BEETJE DE GENGSTER UITHANGEN EN TWITTEREN MAAR VOORZETTEN GEVEN HO MAAR IK LEVER MN SEZOENSKART IN VERDOMME KUT VD WIEL
Die pleurt 'm altijd na de eerste verliespartij op marktplaats.quote:Op zondag 23 oktober 2011 23:45 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
hallon firefox! Onee die heeft geen seizoenkaart
Mooi uit het hart gesproken. Een vrije samenvatting, als ik zo vrij mag zijn (mag-ik-dat ja-dat-mag-ik):quote:Op zondag 23 oktober 2011 17:10 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ja idd. Kut team, snap het gwn niet, ze lopen ook niet vrij ofzo, gwn stilstaan. En vertonghen. WTF DEED HIJ man. Maak theo maar captain dan ofzo.
Ajax hoort te winnen, en bij 'moeten winnen' hoort automatisch druk. Sommige spelers worden daar een beetje zenuwachtig van. Iedereen kent Kuip-angst, maar niemand heeft het ooit over ArenA-angst.quote:Op zondag 23 oktober 2011 17:10 schreef Smoofie het volgende:
[..]
We hebben al vijf wedstrijden niet meer gewonnen.
Je bedoelt dat met Lukoki? Leek me ook een penalty, ik heb geen nabeschouwingen gezien omdat ik meteen ManU-City ging kijken maar werd er nog iets over gezegd?quote:Op maandag 24 oktober 2011 07:04 schreef Schanulleke het volgende:
Goede column Huff! Veel waarheid ook.
Toch vind ik alle kritiek ook wel wat doorslaan. Het was niet goed gisteren, maar zo slecht als ik overal lees was het ook niet. Als Nijhuis de kloten had gehad voor die penalty + rood, dan was het nu alleen daarover gegaan en had niemand het nog gehad over het slecht uitgevoerde positiespel.
Dat geval met Lukoki, Mulder had zijn hand op de bal en dat is niet klemvast (tenminste ik dacht van niet) Lukoki tikt die bal dus onder zijn hand weg waarop Mulder Lukoki neerlegtquote:
ah dat. volgens de commentator telt de bal op de grond met een hand er op ook als klemvast.quote:Op maandag 24 oktober 2011 09:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat geval met Lukoki, Mulder had zijn hand op de bal en dat is niet klemvast (tenminste ik dacht van niet) Lukoki tikt die bal dus onder zijn hand weg waarop Mulder Lukoki neerlegt
haha...hopen op Mister PSV? Het niveau van de Ajax-supporters is dramatisch gedaald (merkten we ook gisteren weer) maar dit??quote:Op zondag 23 oktober 2011 17:35 schreef Morendo het volgende:
Mr PSVquote:Op maandag 24 oktober 2011 09:43 schreef joers1 het volgende:
[..]
haha...hopen op Mister PSV? Het niveau van de Ajax-supporters is dramatisch gedaald (merkten we ook gisteren weer) maar dit??
Ja, en daarom wil ie graag naar Ajaxquote:Op maandag 24 oktober 2011 09:44 schreef joers1 het volgende:
Haha dat is wat jij wilt geloven...PSV is zijn club, heeft ie inderdaad meerdere keren gemeld, in diverse media. Helaas....
Wat hij met PSV heeft, heeft onze Cruijff met Ajax....(die koos overigens óók ooit voor Feijenoord, remember?)
.....maar zoals gezegd: Cruijff ging OOK ooit naar aartsrivaal Feijenoord...ondanks feit dattie een Ajacied is. Het zegt allemaal niks. Die ging niet naar Rotterdam, omdat ie niet wilde....maakrt hem geen mindere Ajacied.quote:Op maandag 24 oktober 2011 09:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, en daarom wil ie graag naar Ajax.
Waar ben jij "supporter" van dan?quote:Op maandag 24 oktober 2011 09:43 schreef joers1 het volgende:
[..]
haha...hopen op Mister PSV? Het niveau van de Ajax-supporters is dramatisch gedaald (merkten we ook gisteren weer) maar dit??
De tweet van Peter R de Vries is volkomen waar: "Cruijff is weer opmerkelijk mild over dramatisch spelend Ajax: daar waar Martin Jol door de gehaktmolen zou zijn gedraaid..."
Ben het met je eensquote:Op maandag 24 oktober 2011 09:51 schreef HeatWave het volgende:
Maar anyway, het was kut, en daar ga ik niets meer over zeggen. Wel even over de spelers die janken om kritiek en uitfluiten.
Je verdient, door ONS, de mensen die EL betalen, shirtjes kopen, seizoenskaarten etc, een vorstelijk salaris! Krek pakt 1,8 MIL-JOEN per jaar.
Als je het dan vertikt om je in te spannen krijg je kritiek gek he? ALs het kassameisje je wisselgeld verkeerd teruggeeft fik je dr wel lekker makkelijk af toch? Maar verwende pestvoetballertjes hoor je te beschermen hoor!
Mooiste baan ter wereld, lekker beetje ballen, miljoenen pakken, chicks neuken bij de vleet, verschrikkelijk allemaal. Maar als je dus vertikt in een met 52000 mensen gevulde ArenA, tegen DE aartsrivaal, een beetje inzet te tonen, dan krijg je kritiek ja, en volkomen terecht.
verwende kutventjes, enig idee hoelang iemand in het stadion moet werken voor het kaartje dat ie gekocht heeft om jou niets te zien doen?!
Tief toch op, zij zijn er voor ONS vermaak, niet andersom....
Fijnquote:
Frank de Boer.quote:De Boer wil snel dingen veranderen bij Ajax
Na vijf competitieduels op rij zonder zege willen Frank de Boer en zijn voetballers bij Ajax snel een antwoord vinden op de vraag hoe tegenstanders het spel van de kampioen minder makkelijk kunnen ontregelen. Want er moet nu echt iets gebeuren, beseften coach en spelers zondag na de onbesliste ontmoeting met Feyenoord (1-1).
"Op deze manier verder gaan, heeft geen zin”, zei Theo Janssen. De routinier merkte dat zijn ploeg ook tegen Feyenoord in de problemen kwam toen het positiespel al vroeg werd verstoord. Ajax bleef de bal maar achterin rond tikken en vond zelden een vrijstaande middenvelder of aanvaller. De Amsterdammers kwamen op die manier nauwelijks tot een uitgespeelde aanval en waren eigenlijk alleen gevaarlijk met vrije trappen of hoekschoppen.
"We hebben het moeilijk als de tegenstander ons snel onder druk zet”, stelde Janssen. "We willen dan verzorgd blijven spelen, maar soms overdrijven we misschien. Je kan ook soms een lange bal spelen en voor de tweede bal gaan knokken. Op die manier kom ik wellicht vaker aan de bal."
Weer niet goed
"Het was hetzelfde liedje “, besefte aanvoerder Jan Vertonghen. „We wilden met goed positiespel naar de aanval, maar zijn daar totaal niet in geslaagd. We vonden de oplossing niet, konden het middenveld niet bereiken. Vanaf het begin af aan was het weer niet goed.”
De Boer weet niet beter dan dat je met goed positiespel onder de druk van een tegenstander uit kan komen. Hij deed niet anders als verdediger van het succesvolle Ajax van de jaren negentig. Maar is het wel eerlijk om de huidige Ajacieden met de vroegere topvoetballers van trainer Louis van Gaal te vergelijken? De Boer beloofde in de aanloop naar de duels met Roda JC (woensdag beker, zaterdag competitie) met zijn ploeg om de tafel te gaan zitten. "Ik wil van mijn staf en spelers weten wat zij er van denken”, zei hij. "Want dat er iets moet veranderen, lijkt me wel duidelijk. Ik ga ervan uit dat we onze slechtste wedstrijd van het seizoen nu wel hebben gespeeld.”
Vergrootglas
De Boer legt de komende dagen niet alleen de speelwijze van zijn ploeg onder een vergrootglas. Het is hem ook opgevallen dat Ajax pas karakter toont als het op achterstand is gekomen of met tien man verder moet. "Het is heel moeilijk om een vinger achter dit merkwaardige fenomeen te krijgen”, zei hij. "Maar volgens mij betekent het ook dat we met elf man vaak niet in staat zijn om meer dan 100 procent te geven. Dat is een kwalijke zaak natuurlijk.”
Hij is wel eerlijk maar ik krijg er niet meer vertrouwen door als een trainer zegt dat hij iets niet begrijpt.quote:
tja, Roda weet nu ook dat je vroeg druk moet zettenquote:Op maandag 24 oktober 2011 10:57 schreef mash_ het volgende:
Wat wel nog mee valt is hoeveel je achter staat. Win volgende week gewoon en je loopt weer in op twente en psv. (of 2 punten op allebij) Dan valt het allemaal nog best mee.
Ja, alleen roda kan dat niet. Vorig jaar was het ook duidelijk dat je vroeg druk moest zetten tegen ajax. kijk maar naar ado en utrecht. het is nu wel heel echt dramatisch. Maar ik heb er vertrouwen in dat het wel weer goed komt. Slechter dan dit kan het toch niet.quote:Op maandag 24 oktober 2011 11:06 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
tja, Roda weet nu ook dat je vroeg druk moet zetten
Roda is het Roda van vorig seizoen niet meer, als je daar zelfs niet meer van kunt winnen is er wel echt een probleem.quote:Op maandag 24 oktober 2011 11:06 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
tja, Roda weet nu ook dat je vroeg druk moet zetten
Na diverse keren geslacht te zijn is het al een verbetering natuurlijk, maar met 1-1 winnen is niet echt logisch neequote:Op maandag 24 oktober 2011 12:15 schreef Littlerabbit het volgende:
Wat een figuren in het Feyenoord topic, als ze het nou nog verdiend hadden afgestraft met een overwinning maar met 1 puntje schieten ze net zoveel op als Ajax.
Als je jaar op jaar wordt afgebluft en de spelers zich laten slachten als makke lammetjes en je nu ineens bijna 90 min. domineert en uiteraard had moeten winnen voelt dit gewoon goed ja.quote:Op maandag 24 oktober 2011 12:15 schreef Littlerabbit het volgende:
Wat een figuren in het Feyenoord topic, als ze het nou nog verdiend hadden afgestraft met een overwinning maar met 1 puntje schieten ze net zoveel op als Ajax.
[..]
Roda is het Roda van vorig seizoen niet meer, als je daar zelfs niet meer van kunt winnen is er wel echt een probleem.
Ja, ze waren beter etc. Maar om dan je collegas te gaan trollen omdat je gelijk speeltquote:Op maandag 24 oktober 2011 12:26 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Als je jaar op jaar wordt afgebluft en de spelers zich laten slachten als makke lammetjes en je nu ineens bijna 90 min. domineert en uiteraard had moeten winnen voelt dit gewoon goed ja.
Onverwachts een mooi resultaat wat nog veel mooier had kunnen/moeten zijn.
Ach laat ons ook eens een keer, de afgelopen jaren zijn wij anders genoeg getrolld en afgelopen mei kwamen er opeens weer allerlei nieuwe Ajacieden uit de grond geschoten. Vooraf weer grote praatjes over oprollen en dubbele cijfers en nu hebben ze even niets te melden.quote:Op maandag 24 oktober 2011 12:29 schreef mash_ het volgende:
[..]
Ja, ze waren beter etc. Maar om dan je collegas te gaan trollen omdat je gelijk speelt![]()
Amenquote:Op maandag 24 oktober 2011 09:51 schreef HeatWave het volgende:
Maar anyway, het was kut, en daar ga ik niets meer over zeggen. Wel even over de spelers die janken om kritiek en uitfluiten.
Je verdient, door ONS, de mensen die EL betalen, shirtjes kopen, seizoenskaarten etc, een vorstelijk salaris! Krek pakt 1,8 MIL-JOEN per jaar.
Als je het dan vertikt om je in te spannen krijg je kritiek gek he? Als het kassameisje je wisselgeld verkeerd teruggeeft fik je dr wel lekker makkelijk af toch? Maar verwende pestvoetballertjes hoor je te beschermen hoor!
Mooiste baan ter wereld, lekker beetje ballen, miljoenen pakken, chicks neuken bij de vleet, verschrikkelijk allemaal. Maar als je dus vertikt in een met 52000 mensen gevulde ArenA, tegen DE aartsrivaal, een beetje inzet te tonen, dan krijg je kritiek ja, en volkomen terecht.
verwende kutventjes, enig idee hoelang iemand in het stadion moet werken voor het kaartje dat ie gekocht heeft om jou niets te zien doen?!
Zal best, maar een aantal slaat wel dusdanig door dat ik me af en toe moet inhouden om niet terug te gaan "trollen".quote:Op maandag 24 oktober 2011 12:31 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Ach laat ons ook eens een keer, de afgelopen jaren zijn wij anders genoeg getrolld en afgelopen mei kwamen er opeens weer allerlei nieuwe Ajacieden uit de grond geschoten. Vooraf weer grote praatjes over oprollen en dubbele cijfers en nu hebben ze even niets te melden.
Volgens mij waren ze daar in het Feyenoord topic zekerder over dan in het Ajaxtopic. Daarbij was het toch ook helemaal geen onrealistische gedachte, met de resultaten van de afgelopen jaren en ook de laatste week?.quote:Op maandag 24 oktober 2011 12:29 schreef Sjapoela het volgende:
En nu terugkrabbelenVan te voren een grote bek met die rollen we op etc, en als het andersom gebeurt (zonder het afmaken
) is het ineens triest dat wij blij zijn.
Dus is dit punt en het bijna 90 min. domineren erg knap van Feyenoord en hebben we alle recht om trots te zijn op de ploeg.quote:Op maandag 24 oktober 2011 12:39 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Zal best, maar een aantal slaat wel dusdanig door dat ik me af en toe moet inhouden om niet terug te gaan "trollen".Wat ik overigens dan toch niet doe omdat ik weet dat er genoeg Ajacieden precies het zelfde zouden reageren.
[..]
Volgens mij waren ze daar in het Feyenoord topic zekerder over dan in het Ajax, daarbij was het toch ook helemaal geen onrealistische gedachte?
Tuurlijk, het was opzich best een goeie pot van jullie, maar ook Ajax had kunnen winnen, als die bal in het begin op de lat erin was gegaan was het denk ik "gewoon"weer 3-0 geworden. Dan slaat de "oh ja, we winnen toch niet" toe denk ik.quote:Op maandag 24 oktober 2011 12:43 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Dus is dit punt en het bijna 90 min. domineren erg knap van Feyenoord en hebben we alle recht om trots te zijn op de ploeg.Alleen hebben we 2 punten laten liggen.
quote:Gregory van der Wiel wil in januari vertrekken bij Ajax. De vleugelverdediger zit in een moeilijke periode en werd zondag nog uitgefloten door de eigen fans in de Klassieker tegen Feyenoord. Van der Wiel twijfelde al of het niet tijd zou zijn om van club te veranderen en het gedrag van de fans heeft ervoor gezorgd dat de knoop is doorgehakt. De international sprak onlangs al met een Italiaanse delegatie. (Mediaset)
Klopt dat is ook waar, maar ik snap dan nooit waarom mensen niet oprecht blij voor Feyenoord kunnen zijn en het voornamelijk aangrijpen om Ajacieden uit te dagen. (Wat overigens opmerkelijk slecht luktquote:Op maandag 24 oktober 2011 12:43 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Dus is dit punt en het bijna 90 min. domineren erg knap van Feyenoord en hebben we alle recht om trots te zijn op de ploeg.Alleen hebben we 2 punten laten liggen.
Ja en als Feyenoord binnen 30 seconde van die fout van Vertonghen profiteert was het ook weer anders geweest.quote:Op maandag 24 oktober 2011 12:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tuurlijk, het was opzich best een goeie pot van jullie, maar ook Ajax had kunnen winnen, als die bal in het begin op de lat erin was gegaan was het denk ik "gewoon"weer 3-0 geworden. Dan slaat de "oh ja, we winnen toch niet" toe denk ik.
maar goed, als hebben we niets aan. 1-1 was misschien net iets te weinig voor feyenoord, maar dan moet je hem maar maken.
En DAT is dus de reden waarom ie kut speelt, tief maar lekker op. Liever een speler die op papier iets minder goed is dan een speler die het nu al niet meer kan opbrengen om voor Ajax te spelen.quote:
Omdat we de afgelopen jaren veel te verduren hebben gehad en afgelopen week kwamen er weer een aantal langs in het topic om even te melden dat ze er van overtuigd waren dat Ajax de dubbele cijfers ging halen, het was tenslotte maar een trainingspotje voor Ajax enz.quote:Op maandag 24 oktober 2011 12:46 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Klopt dat is ook waar, maar ik snap dan nooit waarom mensen niet oprecht blij voor Feyenoord kunnen zijn en het voornamelijk aangrijpen om Ajacieden uit te dagen. (Wat overigens opmerkelijk slecht lukt)
quote:Op maandag 24 oktober 2011 09:51 schreef HeatWave het volgende:
Als je het dan vertikt om je in te spannen krijg je kritiek gek he? Als het kassameisje je wisselgeld verkeerd teruggeeft fik je dr wel lekker makkelijk af toch? Maar verwende pestvoetballertjes hoor je te beschermen hoor!
Ach ja het boeit me ook eigenlijk vrij weinig die provocaties en erger me voornamelijk aan het spel van Ajax... en dan ook nog eens V/d Wiel mogelijk verliezen waar gaat het heenquote:Op maandag 24 oktober 2011 12:48 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Omdat we de afgelopen jaren veel te verduren hebben gehad en afgelopen week kwamen er weer een aantal langs in het topic om even te melden dat ze er van overtuigd waren dat Ajax de dubbele cijfers ging halen, het was tenslotte maar een trainingspotje voor Ajax enz.
Wie de bal kaatst..
Ik ben ook niet zo van het trollen/provoceren op een forum, tenzij het eens een keer echt terecht is. Ik doe het liever in de kroeg of op het werk bij mensen die ik werkelijk ken. Of in een stadion (mochten er uitsupporters zijnquote:Op maandag 24 oktober 2011 12:50 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ach ja het boeit me ook eigenlijk vrij weinig die provocaties en erger me voornamelijk aan het spel van Ajax, en dan ook nog eens V/d Wiel mogelijk verliezen waar gaat het heen. Al ben ik bang dat Anita ook een vertrek forceerd als hij het komende halfjaar weer gedwongen rechtsback moet spelen.
Typerend gedrag. Hij wil de grote jongen zijn... Voelt zich heel wat. Maar juist de mensen die 'm wat zouden moeten vinden, fluiten 'm uit... Dat strijkt 'm tegen de haren in.quote:Op maandag 24 oktober 2011 12:51 schreef mash_ het volgende:
Ook wel heel slim van hem om dit nu te zeggen. Daar worden de supporters vast een stuk aardiger van.
Dat is idd het grootste probleem inmiddels, hij zegt een heleboel dingen die hij wil zien, eist zelfs, maar daar zie je 0,0 van terug bij de spelers..quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:11 schreef Caland het volgende:
De Boer heeft er eigenlijk in een jaar tijd nog geen enkel systeem in weten te brengen. Krijg een beetje een Mario Been gevoel bij hem. Een hoop ééntonige babbels met flink wat open deuren, maar weinig daadkracht.
Dat heeft iedereen geloof ik. Vooral ook veel praatjes in de vorm van 'Barcelona voetbal willen wij naartoe' 'Siem is een geweldige voetballer' 'Zij (de voetballers) moeten nog veel leren' 'Ik zie het als volgt: 1. Siem 2. Messi 3. Cristiano' en 'Er is iets mis met deze groep'. Geen greintje zelfkritiek.quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:11 schreef Caland het volgende:
De Boer heeft er eigenlijk in een jaar tijd nog geen enkel systeem in weten te brengen. Krijg een beetje een Mario Been gevoel bij hem. Een hoop ééntonige babbels met flink wat open deuren, maar weinig daadkracht.
Gewoon allemaal verdedigers opstellen en dan Siem de Jong in de spits én op het middenveld.quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:09 schreef Contador_The_Best het volgende:
Tsja..... Ik kan het een dag nadien nog niet bevatten.
Goed dat de technische staf en de spelers om te tafel gaan:
24 oktober 2011
Frank de Boer wil de komende dagen nadrukkelijk gebruiken om om de tafel te gaan met de spelers en technische staf over de huidige situatie. De ploeg slaagt er niet in om met positiespel onder de druk van de tegenstander uit te komen., Theo Janssen pleitte dan ook al voor meer opportunistisch spel. "Ik wil van mijn staf en spelers weten wat zij er van denken", zei De Boer op NU.nl. "Want dat er iets moet veranderen, lijkt me wel duidelijk. Ik ga ervan uit dat we onze slechtste wedstrijd van het seizoen nu wel hebben gespeeld."
De Boer legt de komende dagen niet alleen de speelwijze van zijn ploeg onder een vergrootglas. Het is hem ook opgevallen dat Ajax pas karakter toont als het op achterstand is gekomen of met tien man verder moet. "Het is heel moeilijk om een vinger achter dit merkwaardige fenomeen te krijgen. Maar volgens mij betekent het ook dat we met elf man vaak niet in staat zijn om meer dan honderd procent te geven. Dat is een kwalijke zaak natuurlijk."
Goed dat dit gebeurd. Zo kan het echt niet langer. Ik denk dat het ook wel te maken heeft met het missen van gogme bij bepaalde spelers.
Zo zie ik het ook. Altijd maar zeuren over dominant willen voetballen en de tegenstander bij de strot grijpen. Ik weet niet in wat voor taal hij dat doet, maar iig niet in het Nederlands.quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:11 schreef Caland het volgende:
Is ook iets wat mij hoogst merkwaardig in de oren klinkt.quote:
quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:14 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Gewoon allemaal verdedigers opstellen en dan Siem de Jong in de spits én op het middenveld.
Tsja, maar Been was niet zo eigenwijs als die knakker van een De Boer.quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:19 schreef Caland het volgende:
En bij Been werd het in het begin ook verbloemd door goede resultaten (eerste seizoen), terwijl het voetbal toen al eigenlijk niet al te best was
Goede vraag. Misschien dat Frank Thulani erin kan brengen, of Niclas voor Siem want iedereen weet datquote:Op maandag 24 oktober 2011 15:00 schreef msnk het volgende:
Derk is dan wel realistisch en eerlijk genoeg om te zeggen dat ze altijd pas écht zin krijgen nadat er iets is gebeurd, meestal een tegendoelpunt. Zelfs Stefan nota bene zei dat Ajax pas na de rode kaart beter in het spel kwam. Waarom toch altijd
Sulejmani is dramatisch idd, maar ik kan er nog wel stuk of zeven opnoemen die gisteren in de basis speelden.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:02 schreef Ajacied422 het volgende:
Goed werk van Frank en consorten. Sulejmani
quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:04 schreef mash_ het volgende:
Enige goede nieuws: ozbiliz is weer hersteld van zijn enkelblessure.
Sja, op die plek zit het probleem niet helaas....quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:04 schreef mash_ het volgende:
Enige goede nieuws: ozbiliz is weer hersteld van zijn enkelblessure.
Joh, ze zijn de DVD's al aan het drukken. Groots en meeslepend was dit voor ze.quote:Op maandag 24 oktober 2011 12:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Na diverse keren geslacht te zijn is het al een verbetering natuurlijk, maar met 1-1 winnen is niet echt logisch nee.
op rechts? nou toch best wel.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, op die plek zit het probleem niet helaas....
Ik denk al waar blijf jij nou na die 8-1 voorspelling?quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:09 schreef Contador_The_Best het volgende:
Tsja..... Ik kan het een dag nadien nog niet bevatten.
Goed dat de technische staf en de spelers om te tafel gaan:
24 oktober 2011
Frank de Boer wil de komende dagen nadrukkelijk gebruiken om om de tafel te gaan met de spelers en technische staf over de huidige situatie. De ploeg slaagt er niet in om met positiespel onder de druk van de tegenstander uit te komen., Theo Janssen pleitte dan ook al voor meer opportunistisch spel. "Ik wil van mijn staf en spelers weten wat zij er van denken", zei De Boer op NU.nl. "Want dat er iets moet veranderen, lijkt me wel duidelijk. Ik ga ervan uit dat we onze slechtste wedstrijd van het seizoen nu wel hebben gespeeld."
De Boer legt de komende dagen niet alleen de speelwijze van zijn ploeg onder een vergrootglas. Het is hem ook opgevallen dat Ajax pas karakter toont als het op achterstand is gekomen of met tien man verder moet. "Het is heel moeilijk om een vinger achter dit merkwaardige fenomeen te krijgen. Maar volgens mij betekent het ook dat we met elf man vaak niet in staat zijn om meer dan honderd procent te geven. Dat is een kwalijke zaak natuurlijk."
Goed dat dit gebeurd. Zo kan het echt niet langer. Ik denk dat het ook wel te maken heeft met het missen van gogme bij bepaalde spelers.
Mooi om te zien... euh... horen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:05 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Van Gaal terug naar Ajax gaat niet gebeuren, maar toch, wat verlang ik er naar.
Who gives a shitquote:Op maandag 24 oktober 2011 16:31 schreef Pizzakoppo het volgende:
Wie is aan de beurt om deze discussie te voeren? Ik ben al geweest dus ik hoef niet!
Successupporters
ahjoh schei toch uit man, die gozer kan er HE-LE-MAAL niks vanquote:Op maandag 24 oktober 2011 16:33 schreef msnk het volgende:
[..]
Who gives a shitLaat toch gaan joh, is toch heerlijk man. Drie sterren, jaloerse sjappies, wat wil je nog meer
Ik baseerde mijn grote voorspelling op de afgelopen jaren en op dat er dit seizoen zo simpel ( met eigenlijk verdomde slecht spel ) kansen worden verkregen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk al waar blijf jij nou na die 8-1 voorspelling?Is weer duidelijk dat één halve zwaluw (Dinamo) geen zomer maakt.
Ik geloof van wel ja. Ongelofelijk. Er zal vast meer aan de hand zijn of het is gewoon een langdurige vervelende buikspier. Van Ajax hoor ik er ook niets van.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:42 schreef j0rdiiii het volgende:
Serero nog steeds last van die buikspierblessure?
2 van de 3 speelden gisteren en ik kan niet zeggen dat ze indruk maaktenquote:Op maandag 24 oktober 2011 16:37 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Ik baseerde mijn grote voorspelling op de afgelopen jaren en op dat er dit seizoen zo simpel ( met eigenlijk verdomde slecht spel ) kansen worden verkregen.
Dus ja, met een Lodeiro naast Eriksen en daarachter Anita met daarbovenop nog eens MENTALITEIT. Dan had het idd wat kunnen worden.
Drie spelers die snel en goed kunnen tikken en nog een wel leuk gegeven, ze lopen vrij. Ja? Jeps, het is echt waar. Er zijn nog mensen in de Ajax-selectie die begrijpen dat je vrij moet lopen op het moment dat een teamgenoot de bal heeft.
Gijpiequote:Op maandag 24 oktober 2011 16:33 schreef msnk het volgende:
[..]
Who gives a shitLaat toch gaan joh, is toch heerlijk man. Drie sterren, jaloerse sjappies, wat wil je nog meer
quote:Toivonen botst met virtueel reclamebord
Voetballer zeker drie weken uitgeschakeld
PSV-spits Ola Toivonen is zaterdag in botsing gekomen met een virtueel reclamebord. In de 81ste minuut struikelde de boomlange Zweed na een corner over een virtuele reclame voor Kips Leverworst. Aanvankelijk leek de schade mee te vallen en Toivonen speelde de wedstrijd gewoon uit. Na een medische controle kon hij echter direct door naar het ziekenhuis.
Volgens PSV-coach Fred Rutten had de hamstringblessure voorkomen kunnen worden. “Vanuit de huiskamer ziet zo’n virtueel reclamebord er hartstikke duidelijk uit, maar mensen realiseren zich niet dat zoiets voor de spelers gewoon onzichtbaar is. Eigenlijk kan je nooit meer buiten de lijntjes voetballen. Het is een wonder dat het niet vaker fout gaat.”
Scheidsrechter Jan Wegereef begrijpt de kritiek van Rutten wel. “Voor mij persoonlijk is het niet zo’n probleem. Ik moet alleen voor de wedstrijd uitkijken voor de clublogo’s en in de pauze voor de tussenstand. Voor de grensrechters wordt het helaas wel moeilijker. Nu er ook steeds vaker virtuele reclame in hun loopzone wordt geplaatst kunnen die mensen echt hun werk niet meer doen. Niet zo gek dat ze de laatste jaren nogal wat over het hoofd hebben gezien.”
Ondanks de forse knal en het gewicht van de Zweedse spits is het virtuele reclamebord ongeschonden uit de botsing gekomen.
Vond het wel grappig en hier kan ik het gewoon posten zonder humorloze, jankende PSV fans.quote:Op maandag 24 oktober 2011 19:38 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
De Speld.
Maar wat moet dat hier?
Beter speelt die eventueel op zaterdag ipv zondag.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:05 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]Zeer goed nieuws, Aras Ozbiliz
Tegen Roda woensdag en zondag in de basis metAras Ozbiliz
![]()
[ afbeelding ]
De Boer heeft vroeger toch een aardige trainer gehad zou ik zo zeggen.
Van Gaal kon hard zijn wanneer het moest. Nah ja, hard, gewoon de waarheid zeggen en vertellen hoe het moest.
Van Gaal terug naar Ajax gaat niet gebeuren, maar toch, wat verlang ik er naar.
Zolang bijna niemand van het team MENTALITEIT toont, wordt het lastig, vind ik toch.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
2 van de 3 speelden gisteren en ik kan niet zeggen dat ze indruk maakten
Haha, echt he, dat is waar ja. Verdomme dat ik net die wedstrijd moet missen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 20:22 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Beter speelt die eventueel op zaterdag ipv zondag.
Ben ik met je eens, daar begint het toch mee; inzetquote:Op maandag 24 oktober 2011 21:11 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Zolang bijna niemand van het team MENTALITEIT toont, wordt het lastig, vind ik toch.
quote:Cillessen: 'Ga ervan uit dat het lek nu boven is'
Jasper Cillessen (22) hoopt dat Ajax na de remise van zondag tegen Feyenoord de weg omhoog in heeft gezet. De sluitpost, die zondag de met rood van het veld gestuurde Kenneth Vermeer verving, vertelt over het groepsgesprek dat de spelersgroep maandag voor de training had.
'We hebben gesproken over wat er misging', aldus Cillessen op de clubwebsite. 'Dit keer ging dat niet over de tactiek, maar meer over de beleving. Die moet anders. We weten dat ploegen nu naar de ArenA komen en ons gaan vastzetten. Dan moet je er op een andere manier doorheen komen.'
Volgens Cillessen heeft het gesprek de juiste uitwerking gehad. 'Ik ga ervan uit dat het lek nu boven is.' Ajax krijgt woensdag in het bekerduel met Roda JC Kerkrade, in Limburg, de kans om dat te laten zien. 'Dan moeten we winnen en gelden er geen excuses. Er komen in de beker na een nederlaag nu eenmaal geen volgende wedstrijden. Wij moeten winnen, zodat we zaterdag voor het competitieduel bij Roda terugkomen met een goed gevoel.'
In het competitieduel van zaterdag vervolgt Ajax de jacht op koploper AZ. Mede door het puntenverlies van zondag bedraagt de achterstand van de Amsterdammers al acht punten.
quote:De Boer na overleg: 'Het is een mentale kwestie'
Door het nieuwe puntenverlies tegen Feyenoord (1-1) heeft Ajax inmiddels acht punten achterstand op koploper AZ. Trainer Frank de Boer (foto) hoopt dat zijn ploeg de slechtste wedstrijd van het seizoen al heeft gespeeld. Slechter kan simpelweg niet. Wat hem vooral opviel was dat zijn spelers pas wakker werden na de rode kaart van doelman Kenneth Vermeer in de 64ste minuut. Maandag volgde daarom een groepsgesprek.
'Dit betekent gewoon dat we met elf man niet voor de volle honderd procent alles geven', aldus De Boer tegen Voetbal International. 'Het kan toch niet dat we pas reageren als we achter staan of met tien man verder moeten. Dan kunnen we plotseling wel duels winnen. Dat mag niet, maar is dit seizoen al een paar keer gebeurd. Het kijkt erop dat we wat stagneren.'
Daarom was er maandag een gesprek tussen de selectie en de technische staf. 'Ik wil weten wat de spelers en mijn staf ervan vinden, er moet hierin iets veranderen. Het is meer een mentale dan een tactische kwestie. Ik ben daarom niet van plan van alles te veranderen. Daarover hebben we gesproken.'
quote:Ajax volgt verrichtingen Duits toptalent van HSV
Ajax volgt nauwlettend de verrichtingen van het Duitse toptalent Maximillian Beister. Scouts van de Amsterdamse club bekeken de 21-jarige aanvaller al regelmatig bij zijn huidige club Fortuna Düsseldorf in de Tweede Bundesliga en vorige week zag technisch manager Danny Blind hem zelf in actie in het competitieduel met Hansa Rostock.
Concreet is de interesse van de Amsterdammers vooralsnog niet. De Duitse jeugdinternational begon zijn loopbaan bij VfL Lüneberg en stapte in 2004 over naar Hamburger SV. In het seizoen 2009/10 debuteerde Beister in het eerste elftal van de club. Hij kwam uiteindelijk tot slechts twee competitieduels, vooral doordat HSV in die periode eigen jeugdspelers amper kansen gaf en de voorkeur gaf aan dure aankopen.
Daarop ging Beister in de zomer van 2010 als huurling naar Düsseldorf, waar hij zich uitstekend ontwikkelt. Beister speelde intussen 38 competitiewedstrijden (twaalf goals) voor de nummer drie van de Tweede Bundesliga.
Maximillian Beister is 1 meter 80 lang, weegt 78 kilo en kan zowel op links als op rechts goed uit de voeten. Hij is razendsnel en scoort vrij makkelijk. Na dit seizoen moet Beister terug naar Hamburg. Hij heeft nog een contract tot medio 2013. Tenzij HSV degradeert, dan krijgt Beister volgens afspraak een transfervrije status. De club staat momenteel op de zeventiende plaats in Bundesliga.
quote:Ajax al zes weken zonder overwinning in de Eredivisie
De sportieve malaise van Ajax in de Eredivisie neemt langzamerhand historische vormen aan. De ploeg van trainer Frank de Boer (foto) slaagde er afgelopen zondag in de Klassieker tegen Feyenoord (1-1) voor de vijfde keer op rij niet in tot winst te komen in een competitiewedstrijd.
De Amsterdammers bleven voorafgaand aan het thuisduel met Feyenoord eerder ook tegen achtereenvolgens PSV (uit, 2-2), FC Twente (thuis, 1-1), FC Groningen (uit, 1-0) en AZ (thuis, 1-1) zonder drie punten in competitieverband.
De laatste competitiezege van de Amsterdammers dateert van ruim een maand geleden: op 10 september op bezoek bij Heracles Almelo (2-3). De huidige reeks van vijf opeenvolgende competitieduels zonder overwinning is de zwakste serie sinds de periode 1998/99, toen de club zes keer op rij tevergeefs naar een overwinning zocht.
De huidige reeks nadert langzaam maar zeker een negatief clubrecord: tussen 12 februari en 16 april 1964 bleef Ajax liefst acht duels op rij verstoken van een overwinning waarbij twee keer gelijk werd gespeeld en zes nederlagen werden geleden.
quote:Stichting BAN trekt kort geding tegen Ajax in
De Stichting BAN heeft het kort geding tegen Ajax ingetrokken. De organisatie die zich onder meer inzet voor de bestrijding van antisemitisme in voetbalstadions blijft wel met de Amsterdamse club in overleg over antisemitische uitingen rond duels van de regerend kampioen.
Een deel van de supporters van Ajax bedient zich van de geuzennaam 'joden'. De leiding van de Amsterdamse club wil graag met die fans in gesprek komen opdat in de toekomst niemand meer door het gebruik van de naam gekwetst zal worden.
'Ajacied is een Ajacied'
Ajax-directeur Jeroen Slop is blij met de beslissing van BAN. "We willen dat iedereen nu echt begrijpt wat iedereen eigenlijk lang weet. Een Ajacied is een Ajacied omdat hij Ajax in zijn of haar hart draagt en de club door dik en dun steunt. Niet meer en niet minder. Ras, geslacht of geloof hebben daar niets mee te maken en dat is ook nooit zo geweest.
Hans Knoop, woordvoerder van de Stichting BAN, is tevreden over de afspraken met Ajax. "We zijn blij bij Ajax begrip te hebben gevonden voor ons standpunt. Daarom hebben we ook besloten om het kort geding in te trekken.
QFTquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 12:56 schreef Saekerhett het volgende:
OMG, vannacht gedroomd dat Ajax de CL gewonnen had dit seizoen. In de finale Milan verslagen met 3-0. Doelpuntenmakers weet ik ook nog, 1x Eriksen met een schot dat van richting veranderd werd. 1x Boerrigter met een zweefkopbal vlak voordat de keeper de bal kon pakken en 1x Sigthorsson met een harde kopbal in de kruising
En volgende week woensdag ook.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 13:18 schreef Ranja_Ranja het volgende:
a.s. woensdag en zondag maar weer eens winnen
En de rest van het seizoen + CL ook. De beker mag me gestolen worden, de Europacup 1 nietquote:
Zijn tactiek past hij niet aan. Opzich hoeft dat ook niet, alleen hij moet beseffen dat er wel een andere spelersinvulling moet staan op bepaalde plekken en dat er dingen intussen wel duidelijk moeten zijn geworden.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 08:12 schreef PeeJie_ het volgende:
Wat ik niet snap en dat had ik wel van Frank de Boer verwacht, dat hij zijn tactiek niet aanpast. Afgelopen weken ziet iedereen, zelfs een tactiekloze sukkel, dat als je met zijn allen collectief tegelijk vroeg druk zet bij Ajax, ze er niet uit kunnen komen. Pas dan je tactiek aan als Ajax zijnde en ga een keer wel op langere ballen spelen bv. Ik snap best dat Ajax zijn eigen spel wil spelen, maar als dat niet gaat gaat het niet en ga dan verder op een andere manier. Neemt niet weg dat de instelling niet veranderd moet worden bij de selectie verder. Wat me trouwens ook opvalt, maar dat zal ook wel met het opbouwen te maken hebben, is dat Sulejmani en Boerrigter totaal niet op scherp / randje buitenspel staan, maar altijd een paar meter voor de verdediging. Op die manier kan je dus nooit van hun snelheid gebruik maken, wat juist 1 van hun sterke kanten is. Maar dat is hoe ik het zie allemaal
True storyquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 13:57 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
En de rest van het seizoen + CL ook. De beker mag me gestolen worden, de Europacup 1 niet
Nou ik kan je 1 ding zeggen.. Dat gaat morgen niet gebeurenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 14:12 schreef Ranja_Ranja het volgende:
vorig jaar mistte onze mocro een penalty tegen rodatoen was ik heel de avond over de zeik
Zoals jij het nu zegt hebben ze zondag ook gespeeld tochquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 14:12 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Zijn tactiek past hij niet aan. Opzich hoeft dat ook niet, alleen hij moet beseffen dat er wel een andere spelersinvulling moet staan op bepaalde plekken en dat er dingen intussen wel duidelijk moeten zijn geworden.
Ik noem:
1 ) dat Janssen nooit meer op de CVM-plek moet komen. Ook niet bij nood, bij nood iemand uit Jong-Ajax daar neerzetten.
2 ) dat de spelersgroep intussen duidelijkere uitleg moet worden verkregen. De uitleg die De Boer vanaf het begin van het seizoen uitlegde t/m nu gaat klaarblijkelijk langs hun heen.
Dat kan liggen aan de uitleg van De Boer, dat kan ook liggen aan het niet-snappen van de spelers of simpelweg te moeilijke uitvoering voor deze spelers. Ik kies toch het eerste.
Zet bv. Van Gaal voor deze groep en ze zullen wél datgene uitvoeren wat Van Gaal wenst.
3 ) Anita nooit meer verkrachten op andere posities dan CVM, in dit systeem wel te verstaan. In een systeem met de punt naar voren kan Anita perfect rechts op het middenveld voetballen. Ipc zou Janssen dan ook kunnen spelen. Anita laat maar zeggen als achterste middenvelder, Janssen daar net iets voor opererend en Eriksen die steeds de vrije ruimte vindt en zich aanspeelbaar maakt.
Lodeiro kan dan invallen rond de 70e minuut voor Janssen, maar ook voor Eriksen.
4 ) De Jongnooit meer op het middenveld.
5 ) Erop staan als coach, Frank de Boer dus, dat er vroegtijdig wordt gestoord en dat dat als team gedaan wordt. Wie verzaakt, vroegtijdig wisselen en blijven zeggen waarom diegene dan gewisseld wordt.
Nog eentje toch? Aissati. Alleen ook hij kan het schudden bij De Boer vrees ik.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 14:16 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Nou ik kan je 1 ding zeggen.. Dat gaat morgen niet gebeuren![]()
volgens mij hebben we ook geen andere mocro's meer toch?
Lukoki natuurlijk.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 14:18 schreef Contador_The_Best het volgende:
Wedstrijdselectie Ajax voor Roda: met Lukoki, Koppers en De Sa
Frank de Boer heeft Lukoki, Koppers en De Sa opgenomen in zijn wedstrijdselectie voor het bekerduel tegen Roda JC van woensdagavond.
De wedstrijdselectie:
Jasper Cillessen
Jeroen Verhoeven
Gregory van der Wiel
Toby Alderweireld
Jan Vertonghen
Vurnon Anita
Eyong Enoh
Christian Eriksen
Siem de Jong
André Ooijer
Theo Janssen
Daley Blind
Nicolás Lodeiro
Dmitry Bulykin
Derk Boerrigter
Jody Lukoki
Dico Koppers
Lesley de Sa
Sulejmani haalt duel tegen Roda JC niet
Miralem Sulejmani ontbreekt in het bekerduel tegen Roda JC. De aanvaller kampt met liesklachten, waardoor hij in de tweede helft tegen Feyenoord ook al moest uitvallen.
Doodzonde dat Sulejmani er niet bij is. Vervelend dat hij liesklachten heeft en derhalve niet mee kan doen.
Niet dat Sulejmani goed speelde afgelopen weken, maar toch.
Jammer ook dat Ozbiliz er nog niet bij is. Maar ik begrijp De Boer daaromtrent wel. Hij mist nog wedstrijdritme. Ozbiliz komt er wel.
Goed dat Lodeiro er bij zit. Had ik na zijn pot van Jong-Ajax tegen Jong-Ado geen rekening meer mee gehouden.
Ook mooi dat Lukoki, Koppers en De Sa er bij zitten.
Benieuwd wie er rechtsbuiten speelt tegen Roda.
Wel met de namen ja, maar de mentaliteit was ruk. Denk ook wel dat dat niet alleen ligt aan de spelers, maar minstens zoveel aan dat De Boer de spelers niet genoeg kan motiveren.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 14:17 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Zoals jij het nu zegt hebben ze zondag ook gespeeld tochAlleen de uitleg moet misschien duidelijker, maar ik weet niet of deze spelers de kwaliteiten allemaal nu al hebben om zo te spelen, zoals je ze het liefst ziet. Elk team dat een beetje (collectief) druk zet krijgt Ajax in de problemen. Terwijl dat eigenlijk andersom zou moeten zijn..
Niet helemaal mee eens. Sulejmani inderdaad niet maar Boerrigter opereert toch wel vaak precies goed op randje buitenspel imo.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 08:12 schreef PeeJie_ het volgende:Wat me trouwens ook opvalt, maar dat zal ook wel met het opbouwen te maken hebben, is dat Sulejmani en Boerrigter totaal niet op scherp / randje buitenspel staan, maar altijd een paar meter voor de verdediging. Op die manier kan je dus nooit van hun snelheid gebruik maken, wat juist 1 van hun sterke kanten is. Maar dat is hoe ik het zie allemaal
"Mentaliteit" is je favoriete woord geloof ik.quote:
Je tactische analyses zijn aandoenlijk; misschien moet je eens beginnen de plaatselijke F-jes op hun plek te zetten. Wie weet mag je dan over 10, 15 jaar doen wat Frank doet.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 14:12 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
1 )Janssen nooit meer op de CVM-plek
3 ) Anita nooit meer verkrachten
4 ) De Jongnooit meer op het middenveld.
Met mentaliteit begint alles in het voetbal. Zonder mentaliteit kan je nooit verkomen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 15:28 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
"Mentaliteit" is je favoriete woord geloof ik.![]()
Denk je nu écht dat er afgelopen weekend 11 spelers op het veld stonden die dachten: "Mwoah, beetje gaar, niet zoveel zin. Laat maar zitten." ?
Niet winnen betekent niet automatisch dat ze hun best niet hebben gedaan...
[..]
Je tactische analyses zijn aandoenlijk; misschien moet je eens beginnen de plaatselijke F-jes op hun plek te zetten. Wie weet mag je dan over 10, 15 jaar doen wat Frank doet.
Lukoki heeft iig snelheid, dus daarmee kan hij zijn man passeren bij een beetje ruimte. Zijn techniek laat nog niet te wensen over, maar goed, met snelheid komt hij al behoorlijk ver. Zeker als hij dan héérlijke steekpasses krijgt van Lodeiro.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 15:20 schreef Burrito het volgende:
Lukoki viel redelijk goed in tegen Feyenoord dus die gaat gewoon Sulejmani vervangen. Hoop dat hij zijn kans pakt zodat we een goed alternatief hebben als Sulejmani het weer eens niet laat zien.
Ik wil nu weleens even een keer zonder Eriksen en De Jong spelen. Morgen die Loderio (Conti) maar een kans geven.
Niet dat die beker me wat kan schelen maar Ik zie FdB niet met Lodeiro beginnen, misschien dat hij in mag vallen, behalve Cillissen zal inderdaad Lukoki denk ik de enige wijziging zijn tov basisteam tegen Feyenoord. De Jong is voor Frank wat Kuyt is voor Bert, die speelt altijdquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 16:20 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Lukoki heeft iig snelheid, dus daarmee kan hij zijn man passeren bij een beetje ruimte. Zijn techniek laat nog niet te wensen over, maar goed, met snelheid komt hij al behoorlijk ver. Zeker als hij dan héérlijke steekpasses krijgt van Lodeiro.Hopelijk durft De Boer het aan om hem 90 minuten te laten spelen.
De voorzet van Lukoki beviel me trouwens ook zéér goed. Wat een geweldige rechterpoot heeft hij.
Zonder Eriksen en De Jong lijkt me niet slecht. Eriksen niet omdat hij slecht is, maar omdat hij een keertje moet banken. Anders komt er straks wel heel veel druk op die jongen en daar wordt niemand beter van. De Jong hoeven we denk ik niets meer over te zeggen, komt gewoon kwaliteit te kort om in Ajax te kunnen fungeren.
Het zou kunnen dat De Boer idd niet met Lodeiro begint. Dat zou ik jammer vinden, maar aan de ene kant ook wel begrijpelijk. Immers, gisteren heeft hij nog minuten gemaakt bij Jong-Ajax en gescoord trouwens.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 16:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Niet dat die beker me wat kan schelen maar Ik zie FdB niet met Lodeiro beginnen, misschien dat hij in mag vallen, behalve Cillissen zal inderdaad Lukoki denk ik de enige wijziging zijn tov basisteam tegen Feyenoord. De Jong is voor Frank wat Kuyt is voor Bert, die speelt altijd
Het blijft moeilijk voor hem omdat er zoveel spelers eigenlijk falen en er nauwelijks adequate vervangers zijn in de selectiequote:Op dinsdag 25 oktober 2011 16:40 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Het zou kunnen dat De Boer idd niet met Lodeiro begint. Dat zou ik jammer vinden, maar aan de ene kant ook wel begrijpelijk. Immers, gisteren heeft hij nog minuten gemaakt bij Jong-Ajax en gescoord trouwens.
Om eerlijk te zijn was ik een beetje verrast door De Boer, omdat hij Lodeiro had geselecteerd. Zeker na zijn pot tegen Jong-Ado had ik dat niet verwacht. Alleen gehoopt.
Jammer dat De Boer idd zo lijkt te denken over De Jong. Toch hou ik de moed er nog in dat De Jong gaat plaatsmaken voor een échte voetballer, iemand die zich wél aanbiedt en die wel een snelle handelingssnelheid heeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 16:47 schreef Afhaalchinees het volgende:
Mensen volgens mij is dit aan de gangSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Daar heb je absoluut een punt. Maar ja, op het moment dat het totaal niet draait, ( nu is het dieptepunt wel bereikt denk ik, verder zakken kan bijna niet ) kan hij wel gaan overwegen om toch met een twee of drietal nieuwe spelers te beginnen of iig die spelers zeker 25 minuten te geven.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 16:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het blijft moeilijk voor hem omdat er zoveel spelers eigenlijk falen en er nauwelijks adequate vervangers zijn in de selectie
quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 16:47 schreef Afhaalchinees het volgende:
Mensen volgens mij is dit aan de gangSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Als ik ook maar 1/36e van het talent van Nicolas Lodeiro had, zou ik al blij geweest zijn.
Ik blijf hoop houden dat Lodeiro een échte kans krijgt.
Wat zouden jullie trouwens vinden van een mental coach bij Ajax? Zouden de spelers dan wel kunnen presteren?
Het is toch te absurd voor woorden als je bij zo'n mooie club als Ajax mag spelen en een salaris pakt van een miljoen per jaar en je dan een mental coach zou nodig hebben om te kunnen presteren? Ik zou het belachelijk vinden.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 16:52 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]Als ik ook maar 1/36e van het talent van Nicolas Lodeiro had, zou ik al blij geweest zijn.
Ik blijf hoop houden dat Lodeiro een échte kans krijgt.
Wat zouden jullie trouwens vinden van een mental coach bij Ajax? Zouden de spelers dan wel kunnen presteren?
Het viel me idd het meest op bij Sulejmani, maar later zag ik ook Boerrigter een paar keer teruggezakt staan, waardoor het misschien net lijkt alsof.. Ik heb namelijk het idee dat ze pas randje buitenspel gaan staan, als de opbouw bezig is, dus als de verdediging al teruggezakt is naar de 30 meter van het doel af ongeveer..quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 15:19 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Niet helemaal mee eens. Sulejmani inderdaad niet maar Boerrigter opereert toch wel vaak precies goed op randje buitenspel imo.
Dat is ook te belachelijk voor woorden, maar ja, blijkbaar moeten de spelers van Ajax zo'n persoon hebben. Alleen al de gedachte is te gek voor woorden idd, aangezien ze nou niet echt vervelend werk doen en ze krijgen er idd een geweldig loonstrookje van.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 17:18 schreef J2T het volgende:
[..]
Het is toch te absurd voor woorden als je bij zo'n mooie club als Ajax mag spelen en een salaris pakt van een miljoen per jaar en je dan een mental coach zou nodig hebben om te kunnen presteren? Ik zou het belachelijk vinden.
Ik denk zelf dat het probleem ligt bij een aantal spelers in deze selectie. Die lamlendigheid van VD Wiel, Sulejmani en Jantje steekt de andere spelers aan. Misschien zou Ajax er verstandig aan doen om Van Der Wiel te lozen in de winterstop. Die jongen zit al anderhalf jaar in een dip en het lijkt erop dat hij zich gewoon niet meer kan motiveren om voor Ajax te spelen.
Ben ook wel benieuwd hoeveel kansen hij nog gaat krijgen. Dat denk ik trouwens ook van Boerrigter. Zijn aanname is beroerd slecht.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 17:18 schreef J2T het volgende:
En Sulejmani. Tsja. Die jongen speelt 1 keer in de 2 maanden een redelijke wedstrijd, hoeveel kansen krijgt hij nog van Ajax?
?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 17:27 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Wat me trouwens bij Van der Wiel altijd bevalt is het bijna elke wedstrijd denken aan de gehandicapten.
Hij gaat vaak na de wedstrijd naar de gehandicapte mensen toe die de wedstrijd in de Arena hebben bezocht. Die zitten altijd op de eerste rij achter één van de doelen.quote:
Het is ook gewoon een aardige jongen, maar hij voetbalt al sinds het WK onder de maat en daar moet hij toch echt wat aan doenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 17:33 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Hij gaat vaak na de wedstrijd naar de gehandicapte mensen toe die de wedstrijd in de Arena hebben bezocht. Die zitten altijd op de eerste rij achter één van de doelen.
Hij is erg begaan met deze mensen. Toch mooi vind ik.
Dat is waar.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 17:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is ook gewoon een aardige jongen, maar hij voetbalt al sinds het WK onder de maat en daar moet hij toch echt wat aan doen
Mentaliteit en de menselijke psyche zitten echt niet zo simpel in elkaar dat alles maar met een klap geld is op te lossen. Het bevreemdt mij dat ze er niet allang eentje hebben.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 17:27 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Dat is ook te belachelijk voor woorden, maar ja, blijkbaar moeten de spelers van Ajax zo'n persoon hebben. Alleen al de gedachte is te gek voor woorden idd, aangezien ze nou niet echt vervelend werk doen en ze krijgen er idd een geweldig loonstrookje van.
Is het ook niet, maar het is wel een begin. En klaarblijkelijk moet dat. Nou ja, moeten, de spelers lijken mentaal er niet klaar voor en er moet iets veranderen. Dus beginnen met zo'n mental-coach lijkt me niet slecht.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:54 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Mentaliteit en de menselijke psyche zitten echt niet zo simpel in elkaar dat alles maar met een klap geld is op te lossen. Het bevreemdt mij dat ze er niet allang eentje hebben.
Hopen dat FdB slaagt voor dit praktijkexamen. Een goede coach is zoveel meer dan degene die de poppetjes neerzet, die moet echt leiding kunnen geven.
bron?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:36 schreef Burrito het volgende:
De Boer zegt gewoon dit voor de wedstrijd: nou jongens, veel rondtikken en laat hun maar lopen! Speel ze gek!
Terwijl ze moeten horen:
VOL EROP, ELK DUEL WINNEN EN IN HOOG TEMPO ZE HELEMAAL GESTOORD SPELEN! RAMMEN!!!!!!"
Er moet idd ingedrild worden dat je een goede mentaliteit moet tonen. Pas dan kunnen de vele kwaliteiten ( waar ik nog steeds in geloof bij dit Ajax ) ten toon gespreid worden.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:36 schreef Burrito het volgende:
De Boer zegt gewoon dit voor de wedstrijd: nou jongens, veel rondtikken en laat hun maar lopen! Speel ze gek!
Terwijl ze moeten horen:
VOL EROP, ELK DUEL WINNEN EN IN HOOG TEMPO ZE HELEMAAL GESTOORD SPELEN! RAMMEN!!!!!!"
moet haast wel jaquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:37 schreef tjoptjop het volgende:
Contador is Kluivert_Vandervaart toch?
Jeps. Alleen daar heb ik het wachtwoord niet meer van. En het mailadres waaronder ik onder Kluivert_Vandervaart ben geregistreerd ook niet meer.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:37 schreef tjoptjop het volgende:
Contador is Kluivert_Vandervaart toch?
Andersom kan je ook zeggen dat V.D.Wiel op een goed half jaar na niks van gebakken heeft. Ik neig daar eerder na, eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 17:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is ook gewoon een aardige jongen, maar hij voetbalt al sinds het WK onder de maat en daar moet hij toch echt wat aan doen
Dat klopt wel, maar ik denk dat El Hamdaoui nooit meer zal voetballen zolang De Boer er nog zit.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:03 schreef Boudibou het volgende:
Verder denk ik gewoon dat Frank Mounir moet terughalen, want dit jaar gaan we echt niet het geluk van vorig jaar krijgen. Met Siem in de spits gaan we nog veel punten morsen en dat willen we allemaal niet.
Ze lopen door de Arena richting het veld waar aan de muur alle successen hangen uit de historie. Dat moet genoeg motivatie zijn. Laat staan door alleen al dat gigantische shirt aan te hebben. Als ik daar op het veld stond zou ik alles geven en aan de zuurstof het veld af moeten. Verliezen mag best maar wel met goed spel en 100% inzet.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:54 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Er moet idd ingedrild worden dat je een goede mentaliteit moet tonen. Pas dan kunnen de vele kwaliteiten ( waar ik nog steeds in geloof bij dit Ajax ) ten toon gespreid worden.
Anders ken je nog 4 maanden zo doorgaan, maar gaat het vrees ik niets helpen.
Er zijn veel mensen die elke dag keihard moeten werken en met veel minder euro's tevreden moeten zijn.
Niet alleen dat, maar toch.
Volkomen logisch idd, maar blijkbaar is er 'iets' wat de spelers tegenhoudt om dat als échte motivatie te zien. En dat 'iets' zou ik bijzonder graag willen weten.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 00:14 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ze lopen door de Arena richting het veld waar aan de muur alle successen hangen uit de historie. Dat moet genoeg motivatie zijn. Laat staan door alleen al dat gigantische shirt aan te hebben. Als ik daar op het veld stond zou ik alles geven en aan de zuurstof het veld af moeten. Verliezen mag best maar wel met goed spel en 100% inzet.
Waan van de dagquote:Wie gelooft er nog werkelijk in de titelkansen van Ajax?
Ajax kampt wel degelijk met structurele gebreken. Ook de Klassieker tegen Feyenoord bevestigde andermaal de twijfels aan de opstelling, tactiek en instelling. De favoriet voor dit seizoen had opnieuw geen recht op het fortuinlijke gelijke spel. Trainer Frank de Boer kan er maar geen vinger achter krijgen wat nou de oorzaak kan zijn van de maar voortwoekerende crisis.
Als hij dat meent, en daar lijkt het wel op, heeft Ajax een groot probleem. Bedenk dat het uit de laatste vijf wedstrijden in de Eredivisie slechts vier schamele punten peurde. Het sloft nu al acht punten achter op AZ. Voor de komst van de koploper naar de Amsterdam ArenA gaf De Boer toe dat bij een eventuele achterstand van negen punten op de Alkmaarders prolongatie van de titel wel eens kansloos zou kunnen zijn.
Voor de slag met Feyenoord verkondigden Theo Janssen, Jan Vertonghen en Derk Boerrigter met luide stem dat zij hun ploeg nog steeds als de grootste kanshebber tippen. Wij hebben de beste spelersgroep van Nederland, toeterden ze met de bekende branie. Weer eens een staaltje van misplaatste arrogantie of zichzelf moed inpraten, en dat dan nog tegen beter weten in? Het was ook lachwekkend en onthullend om alle voorspellingen aan te horen of te lezen. Na de bedrieglijke zege tegen Dinamo Zagreb heerste er louter optimisme in het Amsterdamse kamp. Tegen Feyenoord stond de winst hoe dan ook vast. Slechts over de hoogte was er enige discussie: minimaal 3-1 maar 5-0 zou ook wel eens kunnen. Ridicuul en weinig realistisch.
Feyenoord stelde zich aanzienlijk bescheidener op. Ronald Koeman verklaarde dat zijn elftal klaar was voor de test tegen Ajax. Het zo weinig verwende Legioen hoopte nederig op een echte wedstrijd in de hoofdstad. Als ware winnaars mochten de Rotterdammers, ondanks de begrijpelijke teleurstelling over het oneerlijke resultaat, terugzien op hun duel van de waarheid. In Amsterdam bespotte Feyenoord de hoogmoed van Ajax. Het team van De Boer rammelde voor de zoveelste keer in alle geledingen. Het gepruts begint al achterin en heeft zich als een besmettelijke ziekte verspreid in de ploeg. Het verval valt al lang niet alleen het middenveld te verwijten. Ook met Janssen op zijn ideale positie hapert de aansluiting tussen defensie en voorhoede. Op de doelman na tobben alle bepalende spelers met een gebrek aan vorm. Dat verklaart voor een gedeelte de trage opbouw, het gebrei in de stroperige combinaties, het gemis aan zelfvertrouwen, en aan initiatief, het stroeve samenspel en de schaarste aan open kansen. Ook tegen Feyenoord kon Ajax uiterst moeizaam een keer uit een hoekschop scoren. En voor rust tegen de lat koppen.
Ongewild symboliseert Gregory van der Wiel de malaise bij Ajax. De rechtsachter presteert nauwelijks meer op niveau. Hij begaat bijna kinderlijke fouten. Het lijkt net of hij om welke redenen dan ook geen zin meer heeft in het verkrampte voetbal van de Amsterdammers, alsof hij de vaste verplichtingen niet meer kan opbrengen. Zichtbaar leeft hij op in de selectie van het Nederlands elftal. Het is nog maar de vraag of er op korte termijn een duidelijke verbetering valt te verwachten. Ajax moet achtereen twee keer naar Roda JC (de eerste maal voor de beker), en daarna naar FC Utrecht, in het verleden immer een Angstgegner. Hoe verzin je een list om je uit de neerwaartse spiraal te ontworstelen? En hoe voorkom je dat de titel niet al op een derde van de competitie achter de horizon is verdwenen? De tiende ronde in de eredivisie heeft in elk geval ook bewezen dat AZ serieus meedoet in de race naar het kampioenschap. En dat Feyenoord misschien toch wel bij de eerste vier kan eindigen, ten koste van ... Ajax.
Vorig jaar zijn we ook drie keer afgeschreven, laat gaan joh.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:03 schreef J2T het volgende:
[..]
Waan van de dag![]()
Als Ajax zondag wint van Roda doen zij gewoon weer volop mee. FCT of PSV verspelen dit weekend sowieso punten en AZ zie ik op dit moment nog niet als titelkandidaat. Eerst maar eens zien hoe zij de aankomende transferwindow gaan overleven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |