abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103451489
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 13:56 schreef rhubarbje het volgende:
Ik ben 'Rhu' een persoon, geen diagnose...
Dit inderdaad. Iedereen heeft wel zijn/haar "negatieve eigenschappen". Het gaat er bij het daten echter meer om dat je elkaar op een positieve manier leert kennen. Je hoeft je niet anders voor te gaan doen ofzo; maar ga pas over "vervelendere/zwaardere" dingen praten wanneer je weet dat je het ook heel leuk kunt hebben samen.
pi_103451503
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 14:00 schreef mrk.n het volgende:

[..]

Nooit.

[..]

Ook dat nog, vandaar dat ik het nooit ga vertellen. Al heb ik tien jaar een relatie met haar, trouw ik met haar, krijg ik kinderen met haar. Nooit zal ik bepaalde dingen vertellen, dat weet ik zeker. :)
Ik mag hopen dat ze na 10 jaar wel weet dat het verleden het verleden is ;)
pi_103451550
quote:

[..]

Nooit.

[..]

Ook dat nog, vandaar dat ik het nooit ga vertellen. Al heb ik tien jaar een relatie met haar, trouw ik met haar, krijg ik kinderen met haar. Nooit zal ik bepaalde dingen vertellen, dat weet ik zeker. :)
Zo erg kan het toch niet zijn wat je gedaan hebt?
Ik begin meteen te denken aan dingen als moord :P

Ik zou dat zelf (maar dat is persoonlijk natuurlijk) echt niet fijn vinden omdat je dan in mijn ogen liegt tegen de ander
Dingen verzwijgen omdat je weet dat het een reactie uit gaat lokken is die ander de mogelijkheid tot die reactie ontnemen
en in mijn ogen dus ook oneerlijk
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_103451572
Nice dat je date zo goed ging, Axel ^O^ _O_
Finally, someone let me out of my cage
pi_103451606
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 14:00 schreef Cassandra87 het volgende:
Misschien dat Tijn diep in zijn hart de eerste indruk wilt verklaren, en hoopt dat als mensen zijn achtergrond kennen, niet direct 'weglopen'? Of is dat te ver gedacht
Dat heeft iedereen toch? Ik bedoel de een is een chagrijn, de ander overmatig blij om te compenseren etc
Dat is ook deel van je en als iemand daar niet mee kan dealen is de kans volgens mij enorm klein dat het op de lange termijn wat gaat worden
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_103451634
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 13:56 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Waarom wil je dat?
Ik bedoel dit niet lullig maar ik ken je al een poos via fok zeg maar (dus kennen is niet helemaal het juiste woord maar je snapt me wel) en ik krijg een beetje het gevoel dat jij je ontzettend identificeert met je 'stempel'
Ik heb ook een stempel en als iemand mij dat zo zou vragen zou ik het nooit zeggen
Ze krijgen dan een beeld van je dat nergens op gebaseerd is en er helemaal niet toe doet
Ik ben 'Rhu' een persoon, geen diagnose...
Ik vind dat zelf wel meevallen. Alhoewel ik hier op Fok! mijzelf wel meer mee profileer dan elders. Over het algemeen zie ik dat stempeltje meer als een handvat om mijn problemen aan te pakken. Dat ik er hier misschien soms wat terughoudender mee moet zijn heb je wel gelijk in.
Ik ben een persoon en geen stempeltje.

Het lijkt mij gewoon een keer grappig. Vooral om te zien wat de reactie is.

quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 13:54 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Dit klopt wel ja... en het is niet altijd zwart/wit. Voor mij was het bijvoorbeeld belangrijk om aan te geven dat ik nog maagd was, voordat de kans op seks met haar zich voor zou doen. Iets waarvoor ik me schaamde en iets waardoor zij op mij af had kunnen knappen; maar uiteindelijk ben ik wel erg blij dat ze het wist en ondanks dat toch gewoon door wou gaan. Het ligt er dus ook heel erg aan wanneer bepaalde dingen relevant worden.
Dat soort dingen vind ik dus ook moeilijk. Ik zal dat soort dingen ook nooit zeggen uit angst dat ze afknappen op mij. Dat doe ze waarschijnlijk toch wel maar dit soort dingen zijn een extra reden
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  zondag 23 oktober 2011 @ 14:04:07 #107
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_103451645
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 13:54 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Dit klopt wel ja... en het is niet altijd zwart/wit. Voor mij was het bijvoorbeeld belangrijk om aan te geven dat ik nog maagd was, voordat de kans op seks met haar zich voor zou doen. Iets waarvoor ik me schaamde en iets waardoor zij op mij af had kunnen knappen; maar uiteindelijk ben ik wel erg blij dat ze het wist en ondanks dat toch gewoon door wou gaan. Het ligt er dus ook heel erg aan wanneer bepaalde dingen relevant worden.
Ik ben een keer met een meid in me bed beland, en ik had er uberhaupt nooit over nagedacht of ik zoiets vantevoren moest zeggen (in de heleomgang met haar eigenlijk uberhaupt nooit bij stilgestaan dat ik maagd was :P ). Maar toen dacht ik ja fuck nu vertellen dat verneukt alles, en niks vertellen is ook zo lomp. Mijn oplossing was het gewoon alsnog niet zo ver te laten komen :') . Stomste beslissing van me ooit :P .
pi_103451656
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 14:01 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat ze na 10 jaar wel weet dat het verleden het verleden is ;)
Das waar.

quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 14:02 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Zo erg kan het toch niet zijn wat je gedaan hebt?
Ik begin meteen te denken aan dingen als moord :P

Ik zou dat zelf (maar dat is persoonlijk natuurlijk) echt niet fijn vinden omdat je dan in mijn ogen liegt tegen de ander
Dingen verzwijgen omdat je weet dat het een reactie uit gaat lokken is die ander de mogelijkheid tot die reactie ontnemen
en in mijn ogen dus ook oneerlijk
Nee, heeft niks met die erge dingen te maken. :P

Ik vind het niet liegen, ik vind het simpelweg iets verzwijgen. Verzwijgen en liegen is in mijn ogen niet hetzelfde. Het doet er niet meer toe en zij heeft er niets mee te maken.
pi_103451693
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 14:03 schreef tijnbrein het volgende:
Over het algemeen zie ik dat stempeltje meer als een handvat om mijn problemen aan te pakken.
^O^
pi_103451695
Owja en omdat quotes altijd lekker zinloos en niks zeggend zijn hier een van Miss Monroe

quote:
If you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_103451706
Ik ben op zoek naar boekentips en kom 'de cassandra-paradox' tegen :')
pi_103451778
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 14:05 schreef rhubarbje het volgende:
Owja en omdat quotes altijd lekker zinloos en niks zeggend zijn hier een van Miss Monroe

[..]

Vertel dat flupke en firefly maar, die quoten allerlij puberale plaatjes over rare emoties en zo, echt gaar
pi_103451810
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 13:58 schreef WokkelKardinaal het volgende:

[..]

hi! ik ben Wokkel, en ik heb een gebroken teen
..
nee, nee dat wordt hem niet ;(
_O-
Als ze vraagt hoe het komt heb je misschien wel een leuk gesprek :P

quote:

[..]

Nooit.

[..]

Waarom? Wat is er zo erg dat je het niet kan/wil/durft te vertellen?

Ik heb genoeg issues maar ik zal ze wel vertellen als ik een relatie krijg. Die dingen maken mij wel tot wie ik ben.

quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 14:00 schreef Cassandra87 het volgende:
Misschien dat Tijn diep in zijn hart de eerste indruk wilt verklaren, en hoopt dat als mensen zijn achtergrond kennen, niet direct 'weglopen'? Of is dat te ver gedacht
Zoiets inderdaad.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_103451835
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 14:04 schreef mrk.n het volgende:
Ik vind het niet liegen, ik vind het simpelweg iets verzwijgen. Verzwijgen en liegen is in mijn ogen niet hetzelfde. Het doet er niet meer toe en zij heeft er niets mee te maken.
Als het er echt niet toe zou doen; dan zou het geen issue voor je zijn... dat past niet echt bij een uitspraak als "ik zou het nooit zeggen, zelfs al zijn we 10 jaar samen en getrouwd.. etc."
pi_103451860
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 14:02 schreef minibeer het volgende:
Nice dat je date zo goed ging, Axel ^O^ _O_
thanks; hoe is het nog met jou? Ga je naar de komende meet ofnie?
pi_103451876
Ik zal dat nooit vergeten, scene uit dawsons creek, de rebelse Jen die een relatie krijgt met de brave Henry, en zich schaamt voor haar puberale uitspattingen, waarop hij zegt. Don't be ashamed. Everything you have done in the past has made you the person you are now today. O+
pi_103451878
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 14:05 schreef Cassandra87 het volgende:
Interessant waar gaat het over?
14 SHADES OF GREY
pi_103451913
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 14:08 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Is zeker een roman?
pi_103451936
Wouw, de meet is al over 2 weken! *O*
pi_103451953
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 14:05 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik heb mijn nieuwe username bedacht toen ik een week geleden de Lokasenna zag staan in de inhoudsopgave van de poëtische Edda toen ik hem aan Newbie uitleende :)
pi_103451962
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 14:08 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_103451967
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 14:08 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

thanks; hoe is het nog met jou? Ga je naar de komende meet ofnie?
Nee, ik zou graag gaan, maar ik heb dan ongeveer tentamens (en ik loop best wel achter bij veel dingen), en waarschijnlijk ook voetbal, dus ik denk niet dat dat een goed idee is. Als er weer een andere keer een meet is ga ik denk ik wel weer als ik kan :).
pi_103451997
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 14:10 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ik heb mijn nieuwe username bedacht toen ik een week geleden de Lokasenna zag staan in de inhoudsopgave van de poëtische Edda toen ik hem aan Newbie uitleende :)
Mijn username is mijn 2e naam ;) die dus op mijn paspoort staat :P
pi_103452012
quote:

[..]

Edda??
Grappig! Verklaart wel je postgeschiedenis :P
pi_103452039
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 14:10 schreef minibeer het volgende:

[..]

Nee, ik zou graag gaan, maar ik heb dan ongeveer tentamens (en ik loop best wel achter bij veel dingen), en waarschijnlijk ook voetbal, dus ik denk niet dat dat een goed idee is. Als er weer een andere keer een meet is ga ik denk ik wel weer als ik kan :).
Herkenbaar probleem; ik zit ook in tentamens dan. Ik wil wel graag gaan; dus als ik ff tijd vrij kan maken dan ben ik er wel bij. Geen garanties echter :P.
pi_103452085
quote:

[..]

Ik zag hem al staan op de meet, en ik wou nog vragen of je username daarvandaan kwam :P
pi_103452177
Nou ja, bepaalde dingen vertel ik gewoon niet. Niks mis mee imo. :7
pi_103452284
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 14:10 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het kwam mij al bekend voor :)
14 SHADES OF GREY
pi_103452305
quote:
14s.gif Op zondag 23 oktober 2011 14:14 schreef mrk.n het volgende:
Nou ja, bepaalde dingen vertel ik gewoon niet. Niks mis mee imo. :7
Heb je wel eens langere relaties gehad trouwens?
pi_103452375
Bah, nog 2 uurtjes voor de supermarkt hier open is :(
pi_103452437
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 14:17 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Heb je wel eens langere relaties gehad trouwens?
Ik heb eens twee jaar met een meisje een ''relatie'' gehad vanaf mijn vijftiende/zestiende. En daarna nog eens één van een paar maanden (drie ofzo). Verder wel heel veel scharrels in een hele korte periode. Ik ben nu net twintig dus allemaal wel dicht op elkaar. :P
pi_103452804
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 01:38 schreef formerjellybean het volgende:
huh minnemin reageert niet meer ??
jawel. gisternacht idd om half twee foon weggelegd. vandaar. mijn 'vroegere' pijnpunten, pak het plan even erbij:
- had zwaar negatief zelfbeeld; nu vind ik dat ik best goede eigenschappen en uiterlijke trekken heb
- erge faalangst; nu kamp ik er nog wel mee maar ik maak dingen af en zet beter door
- bevestiging zoeken, gevoelens van er buiten staan, sociale isolatie, mooi weer spelen; ben veel opener geworden naar vrienden, dan maar niet nep-sterk, liever gevoelig, en ik voel me idd meer verbonden
- niet zo'n goede band met mijn moeder; ik ben er relaxter in geworden, ze is nog steeds raar en doet dingen die ik niet steun, maar raak er minder geďrriteerd over
- slechte dagstructuur, uit overcompensatie voor mijn faalangst/minderwaardigheid/gevoelens van moeten, en niet zo'n goede zelfozrg; is nog wel een aandachtspuntje, vandaar ook het slecht kunnen genieten

vooral die minderwaardigheidsgevoelens, gevoelens van onderdoen, belemmer(d)en mij in versieren. ik ben nog steeds niet echt actief in versieren, en als dan iemand interesse toont verstik ik hem snel onder het motto van 'nu of nooit' (zoooo hard proberen te tackelen met mijn vriendje van deze zomer, niet mogen baten blijkbaar). nou ja ik ben benieuwd as zaterdag. en dat Relatieplanet-profiel he... (djiezus ik vind dat zo'n kutsite)
pi_103453074
minnemin! Das lang geleden!
pi_103453175
ja joh zo af en toe duik ik es op
pi_103453357
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 14:27 schreef minnemin het volgende:

[..]

jawel. gisternacht idd om half twee foon weggelegd. vandaar. mijn 'vroegere' pijnpunten, pak het plan even erbij:
- had zwaar negatief zelfbeeld; nu vind ik dat ik best goede eigenschappen en uiterlijke trekken heb
- erge faalangst; nu kamp ik er nog wel mee maar ik maak dingen af en zet beter door
- bevestiging zoeken, gevoelens van er buiten staan, sociale isolatie, mooi weer spelen; ben veel opener geworden naar vrienden, dan maar niet nep-sterk, liever gevoelig, en ik voel me idd meer verbonden
- niet zo'n goede band met mijn moeder; ik ben er relaxter in geworden, ze is nog steeds raar en doet dingen die ik niet steun, maar raak er minder geďrriteerd over
- slechte dagstructuur, uit overcompensatie voor mijn faalangst/minderwaardigheid/gevoelens van moeten, en niet zo'n goede zelfozrg; is nog wel een aandachtspuntje, vandaar ook het slecht kunnen genieten

vooral die minderwaardigheidsgevoelens, gevoelens van onderdoen, belemmer(d)en mij in versieren. ik ben nog steeds niet echt actief in versieren, en als dan iemand interesse toont verstik ik hem snel onder het motto van 'nu of nooit' (zoooo hard proberen te tackelen met mijn vriendje van deze zomer, niet mogen baten blijkbaar). nou ja ik ben benieuwd as zaterdag. en dat Relatieplanet-profiel he... (djiezus ik vind dat zo'n kutsite)
Mooi dat het beter gaat. :)
14 SHADES OF GREY
pi_103453387
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 14:27 schreef minnemin het volgende:

[..]

jawel. gisternacht idd om half twee foon weggelegd. vandaar. mijn 'vroegere' pijnpunten...
Dus, gaat het nu beter of niet?
Vroegere tussen aanhalingstekens vind ik toch niet helemaal duidelijk.
pi_103453845
ja het gaat stukken beter. het is ook niet helemaal toevallig dat ik deze zomer dat vriendje kreeg na 3 jaar niks. dan is er ook iets veranderd in mijn uitstraling.
pi_103454094
Min, kom jij naar de volgende meet?
pi_103455232
is die er dan?
pi_103455516
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 15:29 schreef minnemin het volgende:
is die er dan?
Ja, 5 november is er een meet in Amsterdam en hoe meer zielen hoe meer vreugd :D
pi_103456054
Training zoals Crossfit of Bodybuilding wil ook wel eens helpen.

Het zal je zelfvertrouwen goed doen.
  zondag 23 oktober 2011 @ 15:54:07 #142
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_103456195
quote:
14s.gif Op zondag 23 oktober 2011 13:44 schreef Myraela het volgende:

[..]

Je word niet gemaakt door de dingen die meemaakt. Die macht moet je andere niet geven, dan ben je niet eerlijk tegenover jezelf.

En ook ik ben niet altijd vrolijk hoor, ik heb hele hoge pieken maar ook enorm diepe dalen. Maar ik heb wel geleerd ermee om te gaan en er niet in te blijven hangen. Ookal is dat vaak ook gewoon een masker voor de buitenwereld.

Ik heb 1 keer een vriend die zegmaar te dichtbij kwam, door het masker zag, ik heb 3 uur lang lopen janken, verkrampte, liep te schommelen als een kind en kon niet meer ademen laat staan praten. Alleen maar om te proberen dat laatste beetje muur omhoog te houden waarachter nog veel meer pijn zit. Dus ik ben er nog lang niet, dingen zijn niet ineens weg, maar er is nu wel meer dan alleen het negatieve.
Dapper van je dat je dit post. Kusje :*
pi_103457066
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 15:51 schreef ZetaOS het volgende:
Training zoals Crossfit of Bodybuilding wil ook wel eens helpen.

Het zal je zelfvertrouwen goed doen.
Dat kan een onderdeel zijn ja; met name wanneer je onzeker bent over je uiterlijk bijvoorbeeld. Ik zie zelfvertrouwen echter ook steeds meer als een intern proces; jezelf accepteren met je positieve en negatieve kanten en doordat te erkennen gewoon helemaal jezelf kunnen zijn in allerlei situaties.
pi_103458697
quote:
14s.gif Op zondag 23 oktober 2011 13:44 schreef Myraela het volgende:

[..]

Je word niet gemaakt door de dingen die meemaakt. Die macht moet je andere niet geven, dan ben je niet eerlijk tegenover jezelf.

En ook ik ben niet altijd vrolijk hoor, ik heb hele hoge pieken maar ook enorm diepe dalen. Maar ik heb wel geleerd ermee om te gaan en er niet in te blijven hangen. Ookal is dat vaak ook gewoon een masker voor de buitenwereld.

Ik heb 1 keer een vriend die zegmaar te dichtbij kwam, door het masker zag, ik heb 3 uur lang lopen janken, verkrampte, liep te schommelen als een kind en kon niet meer ademen laat staan praten. Alleen maar om te proberen dat laatste beetje muur omhoog te houden waarachter nog veel meer pijn zit. Dus ik ben er nog lang niet, dingen zijn niet ineens weg, maar er is nu wel meer dan alleen het negatieve.
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 15:54 schreef Sinji het volgende:

[..]

Dapper van je dat je dit post. Kusje :*
Ik heb dit zelf ook een keer meegemaakt met een toenmalige vriendin van me, alleen wist ze niet waarom.

Maskers moet je sowiezo nooit altijd ophouden
Edit:3 uur is trouwens wel erg lang...

[ Bericht 1% gewijzigd door magnetronkoffie op 23-10-2011 17:11:42 ]
pi_103460608
Iemand?..
pi_103460636
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 16:53 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

[..]

Ik heb dit zelf ook een keer meegemaakt met een toenmalige vriendin van me, alleen wist ze niet waarom.

Maskers moet je sowiezo nooit altijd ophouden
Edit:3 uur is trouwens wel erg lang...
Hoezo wist ze niet waarom? Het kwam gewoon spontaan ineens of iets?
pi_103460645
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 17:42 schreef magnetronkoffie het volgende:
Iemand?..
iemand wat?
pi_103460673
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 17:43 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

iemand wat?
Iemand aanwezig, was zo'n beetje stil
pi_103460696
quote:
14s.gif Op zondag 23 oktober 2011 17:43 schreef Myraela het volgende:

[..]

Hoezo wist ze niet waarom? Het kwam gewoon spontaan ineens of iets?
Ik begon met haar te kroelen en ze begon te huilen. Kwam er later uit dat ze nooit eerder met iemand had durven kroelen
Niet op die manier in elk geval

Het masker had ze dan altijd op, een masker van "stoer" alles aan kunnen en mensen helpen, terwijl ze constant op haar tandvlees zat te lopen en 't leifst een een hutje op de hei had willen wonen

Toen ik haar vroeg waarom ze zo verdrietig was (omdat ze zat te huilen) zei ze "Weet ik niet".
Misschien was het toeval maar op de 1 of andere manier maak ik dingen los als ik met iemand knuffel
Pas veel later kwam ik achter dingen, pas nadat het allang alweer uit was

[ Bericht 4% gewijzigd door magnetronkoffie op 23-10-2011 17:50:26 ]
pi_103461569
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 17:44 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik begon met haar te kroelen en ze begon te huilen. Kwam er later uit dat ze nooit eerder met iemand had durven kroelen
Niet op die manier in elk geval

Het masker had ze dan altijd op, een masker van "stoer" alles aan kunnen en mensen helpen, terwijl ze constant op haar tandvlees zat te lopen en 't leifst een een hutje op de hei had willen wonen

Toen ik haar vroeg waarom ze zo verdrietig was (omdat ze zat te huilen) zei ze "Weet ik niet".
Misschien was het toeval maar op de 1 of andere manier maak ik dingen los als ik met iemand knuffel
Pas veel later kwam ik achter dingen, pas nadat het allang alweer uit was
Misschien zou ze niet huilen als jij wel een masker op hebt gedaan :)
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')