Als de politie files maakt met zulke gevolgen moet die politie wel een probleem krijgen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 14:30 schreef Ferdo het volgende:
En als je niet met files om kunt gaan is dat niet het probleem van de politie.
Er is een verschil tussen een domme crimineel die zich in een aldaar 'bekende' file klem rijdtquote:Op zondag 23 oktober 2011 14:33 schreef Ferdo het volgende:
Ja, want normaal gesproken kent Nederland geen files.
even samenvatten wat de politie heeft gedaan; high speed achtervolging, ze vormen een haast stilstaande file (zeg een muur) voor de deelnemers aan de achtervolging. de auto in de achtervolging klapt op die muur waarbij 1 onschuldige burger wordt gedood.quote:Op zondag 23 oktober 2011 14:33 schreef Ferdo het volgende:
Ja, want normaal gesproken kent Nederland geen files.
Dat zal niemand ontkennen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 15:18 schreef john2406 het volgende:
Volgens mij gaat dit nog een staartje krijgen, teminste ik hoop het toch.
En die wat zeggen het is diefstal, zelfs een paperclip van je baas meenemen is diefstal, als het teminste ongevraagd is, zou gebeurd zijn.
Dat.quote:Op zondag 23 oktober 2011 15:56 schreef Ferdo het volgende:
En dat allemaal omdat één inferieur niet wil betalen voor zijn product. Nee, wat mij betreft is hij, en hij alleen verantwoordelijk voor deze tragedie. De politie heeft hem immes niet gevraagd door te rijden zonder te betalen.
[..]
Dat zal niemand ontkennen.
Je zou het ook per ongeluk kunnen vergeten. Kan gebeuren he.quote:Op zondag 23 oktober 2011 17:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat.
Begrijp ook niet zo goed dat sommige mensen dit geen diefstal noemen.
Als dat het geval was geweest was deze man niet als een idioot op de vlucht geslagen voor de politie.quote:Op zondag 23 oktober 2011 17:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Je zou het ook per ongeluk kunnen vergeten. Kan gebeuren he.
Dus zal er ook wel meer aan de hand zijn geweest dan alleen benzine jatten.quote:Op zondag 23 oktober 2011 17:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Als dat het geval was geweest was deze man niet als een idioot op de vlucht geslagen voor de politie.
Lijkt me inderdaad erg relevant. Zal dan ook wel schelen in de strafmaat of het benzine, super, diesel of lpg was.quote:Op zondag 23 oktober 2011 17:13 schreef BansheeBoy het volgende:
Was het al bekend wat voor brandstof de dader had gestolen?²
dat zijn aannames. blijft staan dat de pompeigenaar geen maatregelen heeft getroffen om het ook maar een beetje tegen te gaan, en er nu daarom dus van gemeenschapsgeld een achtervolging door de politie is ingezet met fatale afloop voor een onschuldige burger (kind).quote:Op zondag 23 oktober 2011 17:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Als dat het geval was geweest was deze man niet als een idioot op de vlucht geslagen voor de politie.
Wat een bizarre redenatiequote:Op zondag 23 oktober 2011 17:45 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
dat zijn aannames. blijft staan dat de pompeigenaar geen maatregelen heeft getroffen om het ook maar een beetje tegen te gaan, en er nu daarom dus van gemeenschapsgeld een achtervolging door de politie is ingezet met fatale afloop voor een onschuldige burger (kind).
de pomphouder zou idd maatregelen moeten treffen om benzinediefstal tegen te gaan. als ik mijn fiets niet op slot zet is dat ook niet verstandig, als ik een telefoon in mijn auto laat liggen kan ik een papiertje van de politie op mijn auto krijgen met daarop een waarschuwing dat het onverstandig is wat ik doe. ik zie niet in waarom een pomphouder geen verantwoordelijkheid zou hebben om door rijden zonder te betalen te voorkomen ipv telkens de politie te moeten bellen - wat de gemeenschap geld kost en dus gevaarlijke situaties kan opleveren.quote:Op zondag 23 oktober 2011 17:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat een bizarre redenatie.
Het is dus eigenlijk de schuld van de pompeigenaar
Ja, KLOPT!!quote:Op zondag 23 oktober 2011 17:50 schreef Lavenderr het volgende:
Wat een bizarre redenatie.
Het is dus eigenlijk de schuld van de pompeigenaar
Iets van : de gelegenheid schept de dief?
Aannames aannames, ik kijk wel eens die politie op je hielen programma'squote:Op zondag 23 oktober 2011 17:22 schreef Lavenderr het volgende:
De relevantie ontgaat mij juist.quote:Op zondag 23 oktober 2011 17:31 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Lijkt me inderdaad erg relevant. Zal dan ook wel schelen in de strafmaat of het benzine, super, diesel of lpg was.
Blijkbaar niet, getuige:quote:Op zondag 23 oktober 2011 18:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De relevantie ontgaat mij juist.²
quote:Op zondag 23 oktober 2011 17:13 schreef BansheeBoy het volgende:
Was het al bekend wat voor brandstof de dader had gestolen?²
Schieten? Op de snelweg? Op een hardrijdende auto vanuit een andere hardrijdende auto?quote:Op maandag 24 oktober 2011 13:58 schreef Nicky_g het volgende:
Ten eerste zie ik op de foto's geen een snelle auto staan, de politie had dus gemakkelijk met drie auto's voor hem kunnen gaan rijden en allemaal langzaam remmen. Als de politie dat te gevaarlijk vond hadden ze ook gerust naast de auto kunnen gaan rijden en de banden lek kunnen schieten, zoiets MAG gewoon na drie keer een botsing met politieautos en herhaaldelijke vluchtpogingen.
Verder hoor ik allemaal mensen zeggen dat dit buitensporig was voor een tank benzine!
iedereen snapt toch wel dat dit niet om de benzine ging, dagelijks gebeurt dit soort benzinediefstal zeker 10 keer waarbij de politie niet eens in actie komt, de kentekens van de auto werden door de politie gewoon in verband gebracht met eerder gepleegde zaken als overval, mishandeling of zelfs moord of terrorisme.
toch zeer jammer dat er dan weer iemand om het leven moet komen bij zo'n gevaar-afschuivende actie van de politie, voortaan gewoon drie keer stop roepen, gebeurt er dan niks: mikken op het hoofd van de bestuurder, dan stopt de auto uiteindelijk vanzelf...
Tja, het begint een beetje gebruikelijk te worden om alles af te schuiven op een ander zonder nog naar eigen verantwoordelijkheid te kijken. Dit geval past prima in dat kader.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:34 schreef I0_0I het volgende:
Ik vind het belachelijk hoe in de pers het beeld geschetst wordt dat de politie verantwoordelijk is voor deze dood.
Het zijn toch nog altijd die verdachten die er voor kiezen zich te pletter te rijden op een onschuldige automobilist.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |