abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103437216
Welkom bij deel 15 van het topic 'Studentenkamers'!
Dit topic betreft informatie en foto's van voormalige studenten. Studenten variëren nogal qua inrichting van hun eigen studentenkamer. In dit topic wordt een vervolg aangeboden op de vorige delen. Men kan hier goed een beeld krijgen wat een gemiddelde student qua kosten kwijt is en hoe een studentenkamer eruit kan zien.

Enkele voorgaande topics:
Deel 1: Studentenkamers
Deel 2: Studentenkamers #2
Deel 3: Studentenkamers #3
Deel 4: Studentenkamers #4
Deel 5: Studentenkamers #5
Deel 6: Studentenkamers #6
Deel 7: Studentenkamers #7
Deel 8: Studentenkamers #8
Deel 9: Studentenkamers #9
Deel 10: Studentenkamers #10
Deel 11: Studentenkamers #11
Deel 12: Studentenkamers #12
Deel 13: Studentenkamers #13
Deel 14: Studentenkamers #14

Enkele foto's uit het vorige deel:

Kamer van toenie:

Kamer van MarjoBlabla:

pi_103437392
Ik wil vanaf februari misschien in Utrecht gaan studeren maar 'n kamer zit er sowieso niet meer in vóór en vanaf februari vermoed ik. Mocht ik dus in Utrecht gaan studeren, wordt het eerst ff een tijdje reizen maar leuk om de foto's te zien. :)
pi_103437504
Ik woon in Utrecht, nu nog bij mijn ouders (hoe zit dat eigenlijk, in dit topic alleen foto's van 'eigen' kamers neem ik aan?) Maar ik ben van plan dit jaar nog op kamers te gaan :). TVP dus.
Finally, someone let me out of my cage
pi_103437525
voor februari stoppen wel de veel mensen met hun opleiding (ivm stufie)
de aanstroom van nieuwe studenten is dan klein. dus ik denk dat je dan juist wel kans maakt op een kamer. ik heb alleen geen idee hoe de kamernood in utrecht nu is...
pi_103437625
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 00:20 schreef mrk.n het volgende:
Ik wil vanaf februari misschien in Utrecht gaan studeren maar 'n kamer zit er sowieso niet meer in vóór en vanaf februari vermoed ik. Mocht ik dus in Utrecht gaan studeren, wordt het eerst ff een tijdje reizen maar leuk om de foto's te zien. :)
Je kan het wel proberen. Ik heb binnen vier weken tijd een kamer in Utrecht gevonden. Ik heb niet eens op veel advertenties gereageerd. Een klasgenootje van mij is langer en actiever op zoek naar een kamer en zij heeft er nog steeds geen. Met zoiets moet je gewoon geluk hebben.
pi_103437633
Okay aan de ene kant hoop ik dat dan wel. Alhoewel ik nog niet helemaal zeker ben of ik wel ga studeren in februari of dat ik een jaar ga reizen. Snel een keuze maken zodat ik wss meer kans heb. :D

Is het verder leuk in Utrecht? Ik ga dan helemaal alleen heen, ken niemand. Wel ''eng'' an sich, maar goed, ik moet wat. :')
pi_103437751
Waarom geen Ikea? Omdat je bij de kringloop veel betere kwaliteit kan krijgen voor veel minder geld. Vooral de banken. Bij de kringloop heb ik ooit een leren bank gekocht van 60 euro die heerlijk zat. Dat krijg je nergens anders.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_103437821
quote:
17s.gif Op zondag 23 oktober 2011 00:29 schreef DutchErrorist het volgende:
Waarom geen Ikea? Omdat je bij de kringloop veel betere kwaliteit kan krijgen voor veel minder geld. Vooral de banken. Bij de kringloop heb ik ooit een leren bank gekocht van 60 euro die heerlijk zat. Dat krijg je nergens anders.
banken van de ika moet je ook gewoon niet willen. daarvoor idd kringloop, of nog beter marktplaats daar kan je tenminste onderhandelen (mijn bank ook leer paar euro)
maar kasten, opbergspul enz zijn ideaal van de ikea. houden het je hele studententijd vol en zijn makkelijk te verhuizen.
pi_103437840
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 00:26 schreef Ezell het volgende:

[..]

Je kan het wel proberen. Ik heb binnen vier weken tijd een kamer in Utrecht gevonden. Ik heb niet eens op veel advertenties gereageerd. Een klasgenootje van mij is langer en actiever op zoek naar een kamer en zij heeft er nog steeds geen. Met zoiets moet je gewoon geluk hebben.
Ik ben half op zoek, dat werkt niet echt :').
Hoe ben jij aan je huidige kamer gekomen dan?
Finally, someone let me out of my cage
pi_103437928
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 00:26 schreef mrk.n het volgende:
Is het verder leuk in Utrecht? Ik ga dan helemaal alleen heen, ken niemand. Wel ''eng'' an sich, maar goed, ik moet wat. :')
Ik weet ook niet of het leuk is in Utrecht. Krijg pas over een week de sleutel. Maar ja, het is wel 'eng' ja. Aan de andere kant heb ik er ook heel veel zin. Alleen jammer dat ik bijna niemand in Utrecht ken.

quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 00:31 schreef minibeer het volgende:

[..]

Ik ben half op zoek, dat werkt niet echt :').
Hoe ben jij aan je huidige kamer gekomen dan?
Via Kamernet! Zonder hospiteren. :D
pi_103443501
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 17:29 schreef loecje het volgende:
wat noem jij bijna genoeg punten?
20 (stond vorige week op plek 6) Ik wil volgend jaar lente/zomer uit huis, dus dan heb ik zeker genoeg.
quote:
Thanks, ik mis helaas de badkamer foto's.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 23 oktober 2011 @ 10:14:04 #12
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_103444252
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 17:09 schreef Jessy_A het volgende:
Iemand die in een container aan het Damsterdiep woont? Wil er zelf gaan wonen (bijna genoeg punten, jeej). Ik ben wel benieuwd hoe ze er van binnen uit zien, vooral badkamer.
Ik woon aan het Damsterdiep. Zijn mooie kamers, :) .
Badkamer is ook prima! Genoeg ruimte vind ik. Foto's van de badkamer weet ik niet of ik ze heb.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_103447880
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 10:14 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Ik woon aan het Damsterdiep. Zijn mooie kamers, :) .
Badkamer is ook prima! Genoeg ruimte vind ik. Foto's van de badkamer weet ik niet of ik ze heb.
Hoe ziet jullie keuken er eigenlijk uit? En wat voor verwarming? Net zo'n kutsysteem als wat wij hebben? :P Ik woon zelf in een studio/container op het CiBoGa terrein.
Ooh your dream, here on the water. Warm the sand, the seagulls calling. Kissed by kindness
You gave me thiss, your fire becomes a kiss.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 23 oktober 2011 @ 16:52:29 #14
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_103458662
quote:
10s.gif Op zondag 23 oktober 2011 12:43 schreef Mrjolyn_ het volgende:

[..]

Hoe ziet jullie keuken er eigenlijk uit? En wat voor verwarming? Net zo'n kutsysteem als wat wij hebben? :P Ik woon zelf in een studio/container op het CiBoGa terrein.
Die airco is mijn verwarming, :+ .
En onze keuken? Ja heb nu geen foto's. Die staan op mijn camera en ik heb nu geen kabeltje ;( .
Hopelijk morgenavond wel weer. Kan dan wel wat foto's plaatsen. Heb wel veel last van schimmel, :r omdat het zo slecht ventileert. Heb al een klacht staan.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_103536378
Ik zag trouwens in de vorige topics dat sommige mensen een soort 3d voorstelling/afbeelding hadden gemaakt van hun kamer, hoe doe je dat?
Er staat bij IKEAplanner, maar dat kan ik nergens vinden.
pi_103536391
floorplanner.com zoek je denk ik :)
pi_103544821
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 11:42 schreef Puala het volgende:
floorplanner.com zoek je denk ik :)
Ty
pi_103704795
Zal ik mijn retroschrootjespaleis hier ook maar ingooien? Mijn oude huisbaas heeft dit pand ruim 40 jaar geleden gekocht en er is aan modernisering erg weinig gedaan :P

Het pronkstuk hier in huis is de gedeelde badkamer (ja ze hadden nog wat tegeltjes over na de keukens :X):

16m2 in Alkmaar, huur is een lachertje en woon hier nu 4 jaar. Hoop dat ik volgend jaar lang genoeg ingeschreven sta bij de woningbouw voor iets anders.
pi_103705397
Is dat nu een plant pal achter een grote kookplaat zonder afzuiging?
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_103705444
quote:
11s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 13:55 schreef Cerbie het volgende:
Is dat nu een plant pal achter een grote kookplaat zonder afzuiging?
Mn basilicumplant ja, staat normaal in de vensterbank. En hij staat op mn kookplaat, ik ben niet zó gek ;).
pi_103706045
quote:
17s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 13:35 schreef douche-eendje het volgende:
Zal ik mijn retroschrootjespaleis hier ook maar ingooien? Mijn oude huisbaas heeft dit pand ruim 40 jaar geleden gekocht en er is aan modernisering erg weinig gedaan :P
Ik vind het er erg gezellig uitzien!
pi_103706465
quote:
17s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 13:57 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Mn basilicumplant ja, staat normaal in de vensterbank. En hij staat op mn kookplaat, ik ben niet zó gek ;).
Gelukkig :P
Ziet er gezellig uit!
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_103706524
quote:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Het pronkstuk hier in huis is de gedeelde badkamer (ja ze hadden nog wat tegeltjes over na de keukens :X):
[ afbeelding ]

16m2 in Alkmaar, huur is een lachertje en woon hier nu 4 jaar. Hoop dat ik volgend jaar lang genoeg ingeschreven sta bij de woningbouw voor iets anders.
Geweldig _O_

Gewoon zo houden :D
  zondag 30 oktober 2011 @ 11:44:39 #24
358862 Nyan
Mea Culpa
pi_103736674
quote:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Het is zo retro dat het bazig is! Doet me overigens denken aan een studentenstudio (Gastenverblijf dat verhuurd werd) waar ik eens in heb gewoond... :P
Buy what you like because you love it and you are going to wear the shit out of it, then leave the rest for someone else to buy and love the shit out of. In other words, don't be an asshole.
  zondag 30 oktober 2011 @ 11:49:24 #25
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_103736792
quote:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Vind je niet die magnetron (?) onder je bureau zwaar in de weg staan?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_104089655
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 11:44 schreef Nyan het volgende:

[..]

Het is zo retro dat het bazig is! Doet me overigens denken aan een studentenstudio (Gastenverblijf dat verhuurd werd) waar ik eens in heb gewoond... :P
Haha dankje, het retrosfeertje heeft ook wel wat.
quote:
11s.gif Op zondag 30 oktober 2011 11:49 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Vind je niet die magnetron (?) onder je bureau zwaar in de weg staan?
Eigenlijk niet, de verhoging (zelfgemaakt verrijdbaar geval) is een prima voetensteuntje als ik achter mijn bureau zit.
pi_104111092
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 16:52 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Die airco is mijn verwarming, :+ .
En onze keuken? Ja heb nu geen foto's. Die staan op mijn camera en ik heb nu geen kabeltje ;( .
Hopelijk morgenavond wel weer. Kan dan wel wat foto's plaatsen. Heb wel veel last van schimmel, :r omdat het zo slecht ventileert. Heb al een klacht staan.
Heb je al foto's?
pi_104320584
tvp
pi_111571165
Kick omdat ik graag al wat inspiratie zou willen :)
pi_111571929

Mijn kamer in Groningen!
Ooh your dream, here on the water. Warm the sand, the seagulls calling. Kissed by kindness
pi_111574760
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 11:09 schreef Mrjolyn_ het volgende:
[ afbeelding ]

Mijn kamer in Groningen!
Wauw, heel leuk ingericht! Wat voor een vloer ligt er in?
pi_111575809
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 12:20 schreef contagiouscotton het volgende:

[..]

Wauw, heel leuk ingericht! Wat voor een vloer ligt er in?
Dankjewel!
Een lelijke linoleum vloer waar je altijd stof op ziet :P Die heeft de woningstichting erin gelegd, tevens als de gordijnen en de muur. Ik mag niet behangen, of verven. En de vloer eruit halen mag dus ook niet.
pi_111575891
quote:
[ afbeelding ]

Mijn kamer in Groningen!
Zeer puik! :)

Mijn kamer ziet er bij lange na niet zo luxe uit :P
Nosce te ipsum.
pi_111578780
Mijn kamer is nu een bende :D
pi_111578888
quote:
[ afbeelding ]

Mijn kamer in Groningen!
Mooie hipsterfilter :D
pi_111578960
quote:
17s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:13 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Mooie hipsterfilter :D
Instagram!
pi_111602235
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 12:53 schreef Mrjolyn_ het volgende:

[..]

Dankjewel!
Een lelijke linoleum vloer waar je altijd stof op ziet :P Die heeft de woningstichting erin gelegd, tevens als de gordijnen en de muur. Ik mag niet behangen, of verven. En de vloer eruit halen mag dus ook niet.
Ik zou er juist blij mee zijn. :')
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_111602385
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 22:16 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Ik zou er juist blij mee zijn. :')
Waarom? Ik wil gewoon mooi laminaat! :P
pi_111602523
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 22:18 schreef Mrjolyn_ het volgende:

[..]

Op de foto vind ik het er wel sjiek uit zien. Maar ja, misschien komt dat ook wel door dat hipsterfilter. :D
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_111602612
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 22:21 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Op de foto vind ik het er wel sjiek uit zien. Maar ja, misschien komt dat ook wel door dat hipsterfilter. :D
Haha, nee mijn kamer (container is het) is ook wel bovengemiddeld netjes en schoon enz. Dat komt niet door de filter :D
pi_111602698
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 22:22 schreef Mrjolyn_ het volgende:

[..]

Haha, nee mijn kamer (container is het) is ook wel bovengemiddeld netjes en schoon enz. Dat komt niet door de filter :D
A, is dit zo'n befaamde containerwoning? Nice. Heb je daar nou ook je eigen voorzieningen in zoals badkamer en keuken?
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_111603000
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 22:23 schreef Nero22 het volgende:

[..]

A, is dit zo'n befaamde containerwoning? Nice. Heb je daar nou ook je eigen voorzieningen in zoals badkamer en keuken?
Yep! Ik heb in totaal 28m2 met eigen keuken en een badkamer :)
pi_111603179
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 22:27 schreef Mrjolyn_ het volgende:

[..]

Yep! Ik heb in totaal 28m2 met eigen keuken en een badkamer :)
Netjes hoor! En hoeveel betaal je daarvoor als ik vragen mag? :@
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_111603763
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 22:29 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Netjes hoor! En hoeveel betaal je daarvoor als ik vragen mag? :@
Zonder huurtoeslag is het 450,- voor kale huur en GWL. Ik krijg 138 euro huurtoeslag dus zelf betaal ik maar 312! Dus op zich best redelijk voor wat je er voor terug krijgt.
pi_111603883
Jammer dat je het niet mag verven maar het ziet er echt super uit!
pi_111604524
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 22:35 schreef Mrjolyn_ het volgende:

[..]

Zonder huurtoeslag is het 450,- voor kale huur en GWL. Ik krijg 138 euro huurtoeslag dus zelf betaal ik maar 312! Dus op zich best redelijk voor wat je er voor terug krijgt.
Dat is best netjes ja.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_111606379
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 22:18 schreef Mrjolyn_ het volgende:

[..]

kan je niet gewoon laminaat over die vloer heen leggen?
pi_111607406
quote:
[ afbeelding ]

Mijn kamer in Groningen!
Ziet er super uit!
  dinsdag 15 mei 2012 @ 23:37:32 #49
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_111607587
quote:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En nu staat de kamer er al een tijdje zo bij; tegen deze muur stond oa de hoogslaper:

Erkertje:

Leuke tijd daar gehad, maar nu eindelijk iets voor mezelf kunnen vinden en dat is echt heel fijn. En vooral een vooruitgang, van 16m2 naar 55m2. Mijn slaapkamer is net zo groot als die kamer :o :D
pi_111607596
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 23:14 schreef firefly90 het volgende:

[..]

kan je niet gewoon laminaat over die vloer heen leggen?
Jawel, maar je kan dus geen plintjes doen omdat er al een vrij hoge plint achtig zit waar kabels achter verstopt zitten. En zonder plintjes is het ook lelijk :p
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')