Tja je moet doen wat je zelf denktquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:38 schreef heloef het volgende:
[..]
Jij mag het dan op de positieve manier blijven proberen.
Maar verwacht niet dat ik hetzelfde ga doen.
en hem legitimeren in zijn slachtofferrol en geven wat ie wil?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:36 schreef kree het volgende:
[..]
Toch maar blijven doen denk
Positief all the way
1 vraag. Zijn er veel knappe meisjes in Zweden?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:37 schreef gogosweden het volgende:
ik ben dus 16. heb 2 meiden in de friendzone. En de rest zien me niet staan. Kom altijd maar in de friendzone alshetware.
/korte introductie
Pik de verlegen meisjes eruit.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:39 schreef Plastic_zak het volgende:
[..]
Bijna elk weekend ben ik in de stad om bier te drinken. Daar praat ik dan met veel meiden en hun vinden me wel een baas (denk ik) want ze lachen om mijn grapjes enzo maar als ik wil zoenen of een keer wil afspreken weet ik gewoon niet wat ik moet doen...
quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:39 schreef heloef het volgende:
Trouwens wie pleit er voor dat de titel word verandert "als hosselen niet zo makkelijk gaat"![]()
Want vroeger was ik zo'n beetje de enige jongeling, maar nu is het fucking inteelt.
quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:39 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
1 vraag. Zijn er veel knappe meisjes in Zweden?
wat?!quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:39 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Ik zie je niet staan in de chatlijst, ik had wel zin in een geil gesprek hoor.
Ghehe jij droomt over mij.quote:
Zit wat in, maar je legt ook een hogere drempel neer voor communiceren met jou als je veelal post wanneer jij je shit voelt. Mensen zijn gelukkig vaak dermate sociaal dat ze anderen die in de put zitten best willen steunen, 1x, 2x, 3x, misschien ook wel 4x, maar na teveel keer is iemand er wel eens klaar mee om gezeik aan te horen (ik tik hier gezeik maar je kan hier ook anderen negatieve verhalen voor invullen). Als je post wanneer iets goed gaat en je vertelt dat dan blijft dat ook wel hangen en is er ook meer 'zin' om met je te babbelen. Misschien dat mensen dan ook al willen babbelen zonder dat je daar zelf naar zocht.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:36 schreef benzin het volgende:
[..]
Dus juist als ik het even nodig heb om weer even uit de put getrokken te worden en weer op de rails te worden gezet wordt ik niet gesteund? Steun is veel minder belangrijk als ik me al goed voel.
De Deense zijn lekkerder.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:39 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
1 vraag. Zijn er veel knappe meisjes in Zweden?
Omdat je mensen die zich een slachtofferrol aanmeten niet moet legitimeren daarinquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:39 schreef kree het volgende:
[..]
Tja je moet doen wat je zelf denkt
Ik ken het verhaal niet goed (anders mag benzin me nog wel effe PM-en daarover)
Maar waarom altijd negatief omdat hij nog steeds niet uit die dip is?
Dan ben je in ieder geval op de goede weg. En je moet gewoon een keer vragen, heb je zin om een keer iets leuks te doen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:39 schreef Plastic_zak het volgende:
[..]
Bijna elk weekend ben ik in de stad om bier te drinken. Daar praat ik dan met veel meiden en hun vinden me wel een baas (denk ik) want ze lachen om mijn grapjes enzo maar als ik wil zoenen of een keer wil afspreken weet ik gewoon niet wat ik moet doen...
Ik ga het proberenquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:42 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Dan ben je in ieder geval op de goede weg. En je moet gewoon een keer vragen, heb je zin om een keer iets leuks te doen.
En met zoenen, weet ik het niet zo (ga zelf vrijwel nooit uit), maar ik zou zeggen, ga ff alleen staan en bouw steeds op qua lichamelijk contact, dus eerst een beetje aanraken, dan arm omheen slaan, maar als je kan zoenen merk je vanzelf wel.
Hoop dat dit helpt
Niet negatief. Direct.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:39 schreef kree het volgende:
[..]
Tja je moet doen wat je zelf denkt
Ik ken het verhaal niet goed (anders mag benzin me nog wel effe PM-en daarover)
Maar waarom altijd negatief omdat hij nog steeds niet uit die dip is?
Des te meer kansen dan toch? Probeer er met eentje minimaal te praten als je weer 14 uur in de trein zitquote:
Dat doen ze omdat ze zich niet begrepen voelen in hun eigen problemen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:41 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Omdat je mensen die zich een slachtofferrol aanmeten niet moet legitimeren daarin
Dat is als een alcoholist een borrel geven om bij uit te huilen
Je begint langzaam van me te houden, geef maar toe.quote:
Nee dat is juist niet hoe je met iemand omgaat die in de slachtofferrol zitquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:44 schreef kree het volgende:
[..]
Dat doen ze omdat ze zich niet begrepen voelen in hun eigen problemen.
De enige manier is om altijd positief te blijven.
Maarja ik zeg het ik ken niet het hele verhaal, hoop dat ie even een PM stuurt met waar ie nou echt mee zit
Iedereen zit op facebook tegenwoordigquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:30 schreef heloef het volgende:
Al mijn vrienden zitten natuurlijk bij hun vriendjes en vriendinnen.
Nou op MSN valt ook niks te beleven hier.
Nee dat is het niet.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:50 schreef minibeer het volgende:
[..]
Iedereen zit op facebook tegenwoordig
Serieus? Bij mij heeft het overgrote deel van mijn vrienden dat niet. Maar misschien heb ik wel gewoon faal-vriendenquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:50 schreef heloef het volgende:
[..]
Nee dat is het niet.
Ze hebben allemaal een relatie.
Zeg kurl, je kan me ook ff je msn pm'en, verlost mij weer van saaiheid en van om 2100 al gaan slapenquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:50 schreef minibeer het volgende:
[..]
Iedereen zit op facebook tegenwoordig
Nou de mensen waarmee ik meestal mee MSN in ieder geval wel.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:51 schreef minibeer het volgende:
[..]
Serieus? Bij mij heeft het overgrote deel van mijn vrienden dat niet. Maar misschien heb ik wel gewoon faal-vrienden
als je 17 bent en je hebt een vriendin is dat toch geen excuus om op de bank te gaan zitten?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:50 schreef heloef het volgende:
[..]
Nee dat is het niet.
Ze hebben allemaal een relatie.
+1quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:51 schreef minibeer het volgende:
[..]
Serieus? Bij mij heeft het overgrote deel van mijn vrienden dat niet. Maar misschien heb ik wel gewoon faal-vrienden
Zou ik graag doen, maar ik moet nog een programmeerpracticum afmaken en ik denk niet dat jij daarmee kan helpenquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:51 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Zeg kurl, je kan me ook ff je msn pm'en, verlost mij weer van saaiheid en van om 2100 al gaan slapen
Nee niet op de bank.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:51 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
als je 17 bent en je hebt een vriendin is dat toch geen excuus om op de bank te gaan zitten?
of wel tegenwoordig?
Nouja effe vooropgesteld ik weet niks van die psychologie.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:48 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Nee dat is juist niet hoe je met iemand omgaat die in de slachtofferrol zit
[ afbeelding ]
dit is een tool (weet ff niet hoe het anders te noemen) uit de psychologie
Zoals je ziet word het slachtoffer in stand gehouden door de redder (mensen die zeggen ach germ menneke! kom maar!) en de aanklager (mensen die negatief doen zonder tips te geven)
Het slachtoffer kan alleen bestaan met een van deze mensen als publiek
Wil je iemand uit die rol krijgen (ze moeten het zelf doen natuurlijk, dat daar gelaten) dan moet je ophouden een redder of aanklager te zijn
Daarom ga ik nu niets meer zeggen tegen Benzin want het heeft geen zin, je geeft hem alleen voer om zijn slachtoffer gedrag mee te voeden
Ik weet evenveel van programmeren als een steen van hotels.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:53 schreef minibeer het volgende:
[..]
Zou ik graag doen, maar ik moet nog een programmeerpracticum afmaken en ik denk niet dat jij daarmee kan helpen.
Ja, en dat hij aanklagers (negatieve mensen zonder tips) en redders (positieve mensen die hem altijd toe juichen hoe negatief hij ook is) nodig heeft om hier in te kunnen blijven zittenquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:53 schreef kree het volgende:
[..]
Nouja effe vooropgesteld ik weet niks van die psychologie.
Maar wat je nu wil zeggen is dat alleen het slachtoffer de verandering kan maken?
Sex heb je voor, na en/of tijdens het stappen als je zo jong bentquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:53 schreef heloef het volgende:
[..]
Nee niet op de bank.
In bed.
Of in ieder geval samen want ze zien elkaar in het weekend.
Precies.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:53 schreef kree het volgende:
[..]
Nouja effe vooropgesteld ik weet niks van die psychologie.
Maar wat je nu wil zeggen is dat alleen het slachtoffer de verandering kan maken?
Ok maar je zoekt professionele hulp om zo'n probleem op te lossen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:56 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ja, en dat hij aanklagers (negatieve mensen zonder tips) en redders (positieve mensen die hem altijd toe juichen hoe negatief hij ook is) nodig heeft om hier in te kunnen blijven zitten
Het is als een plantje (slachtoffer), een plantje heeft water (aanklager) en zon (redder) nodig om te groeien
zonder die dingen kan het plantje niet bestaan
Een slachtoffer word dus pas gedwongen om actie te ondernemen als zijn slachtoffer gedrag hem niet (meer genoeg) oplevert
Zolang hij hier kan komen en mensen hier de rol van aanklager en redder gaan spelen zal hij dus hier blijven komen zijn slachtoffercomplex te voeden
Je moet hem dus negeren, en dat is ook wat ik vanaf nu weer ga doen
Ik citeer hun beide.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:56 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Sex heb je voor, na en/of tijdens het stappen als je zo jong bent
Zonde van je beste jaren!
Nouja dan kunnen we hier beter steun geven lijkt me??quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:57 schreef heloef het volgende:
[..]
Precies.
Met steun van anderen of zonder.
Maar het moet wel uit zichzelf komen.
En belangrijker nog, medelijden is not done.
Precies.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:58 schreef kree het volgende:
[..]
Nouja dan kunnen we hier beter steun geven lijkt me??
Mokey, ik zie het patroon wel vrij duidelijk maar ik weet niet of negeren in dit geval helpt.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:56 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ja, en dat hij aanklagers (negatieve mensen zonder tips) en redders (positieve mensen die hem altijd toe juichen hoe negatief hij ook is) nodig heeft om hier in te kunnen blijven zitten
Het is als een plantje (slachtoffer), een plantje heeft water (aanklager) en zon (redder) nodig om te groeien
zonder die dingen kan het plantje niet bestaan
Een slachtoffer word dus pas gedwongen om actie te ondernemen als zijn slachtoffer gedrag hem niet (meer genoeg) oplevert
Zolang hij hier kan komen en mensen hier de rol van aanklager en redder gaan spelen zal hij dus hier blijven komen zijn slachtoffercomplex te voeden
Je moet hem dus negeren, en dat is ook wat ik vanaf nu weer ga doen
Dat is een professional die jou kan helpen op een andere manier te functionerenquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:57 schreef kree het volgende:
[..]
Ok maar je zoekt professionele hulp om zo'n probleem op te lossen.
Waar past die dan in het plaatje?
Nee dus, als hij zich als slachtoffer gedraagt en jij gaat positief lopen juichen ben je een redderquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:58 schreef kree het volgende:
[..]
Nouja dan kunnen we hier beter steun geven lijkt me??
Omg, social suicide op 17...quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:57 schreef heloef het volgende:
[..]
Ik citeer hun beide.
"Ik stap niet"
"Ik heb mijn tijd qua stappen wel gehad"
Haha ja het is gecompliceerde zooi allemaal, ik weet het eigenlijk ook niet.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 20:00 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Dat is een professional die jou kan helpen op een andere manier te functioneren
Die zal deze driehoek meteen herkennen en het slachtoffer leren om op een andere manier met mensen om te gaan en gezonde verbintenissen aan te gaan
Dus het slachtoffer uit de driehoek halen en zorgen dat die persoon die driehoek niet eens meer nodig heeft als het om contact met andere gaat
Nou social suicide valt wat betreft haar wel mee.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 20:01 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Omg, social suicide op 17...
Ze hadden nog zo veel jaren voor zich
Negeren als hij positief en normaal doet hoeft ook nietquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:59 schreef minibeer het volgende:
[..]
Mokey, ik zie het patroon wel vrij duidelijk maar ik weet niet of negeren in dit geval helpt.
In ieder geval, ik heb er een enorme hekel aan om genegeerd te worden (echt, ik heb nog liever dat mensen boos op me worden), dus ik zal niet zo snel iemand opzettelijk negeren.
Aanvallen hoeft ook nietquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 20:01 schreef kree het volgende:
[..]
Haha ja het is gecompliceerde zooi allemaal, ik weet het eigenlijk ook niet.
Maar ik ga niemand aanvallen omdat ie met problemen zit, of negeren
Ik ga zo slapen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 20:02 schreef kedge het volgende:
Gaan er nog mensen stappen of uit vanavond ?
Ik ga zelf naar Hengelo vanavond de drie musketeers - één voor allen, allen voor één. Misschien dat ik nog fokkers tegenkom.
Hij gaat wil toch snacks halenquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 20:02 schreef Newbie114 het volgende:
Mijn broertje wil nu snacks halen maar ik ben te lui
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |