Dit waren de eerste niet westerse tekens via google.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:19 schreef Xaryna het volgende:
Had je het niet in het kanji kunnen schrijven, daar ken ik nog een paar letters van.
Mijn eerste google vertaling gaf totaal iets anders...quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:16 schreef Repelsteeltju het volgende:
En wat betekent 未来日記 precies...?
* Repelsteeltju googlet het
Oh, Mirai Nikki.
Dat had ook anders gekund.
Dat of je stapt in de steinsgate bus en doet mee met mirai nikkiquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:23 schreef lelouch het volgende:
Heb ik gewoon een heel topic gemistStelletje spammers!
Maar ik volg Mirai Nikki niet, moet ik dit topic dan ook maar overslaan?
Het duurt nog wel 2 dagen voordat de volgende lichting Mirai Nikki uitkomt. En spoilers plaatsten we in spoilers. Maar je kan Mirai Nikki ook gewoon gaan kijken, en als je dan toch bezig bent kijkt ook gelijk Fate/Zero en Persona 4: The Animation o en Last Exile~ Fam the Silver Wing kan ook best goed worden.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:23 schreef lelouch het volgende:
Heb ik gewoon een heel topic gemistStelletje spammers!
Maar ik volg Mirai Nikki niet, moet ik dit topic dan ook maar overslaan?
Fixed.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:28 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Het duurt nog wel 2 dagen voordat de volgende lichting Mirai Nikki uitkomt. En spoilers plaatsten we in spoilers. Maar je kan Mirai Nikki ook gewoon gaan kijken, en als je dan toch bezig bent kijkt ook gelijk Chihayafuru, want die kan ook best goed worden.
Steins;Gate was echt een onverwachte topperquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:24 schreef outcast_within het volgende:
[..]
Dat of je stapt in de steinsgate bus en doet mee met mirai nikki
Goed dan, de eerste 2 eps worden binnen gehaaldquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:24 schreef outcast_within het volgende:
Hoeveel episodes zijn ervan dan?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:24 schreef outcast_within het volgende:
[..]
quote:
quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:13 schreef lelouch het volgende:
[..]
Goed dan, de eerste 2 eps worden binnen gehaald
Eerste 2 wilt niet zeggen dat er maar 2 van zijnquote:
Ik ken mezelf en dat wordt er geen één per weekquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:50 schreef Bakakame het volgende:
rond de 26 episodes dacht ik. maar elke week één aflevering moet kunnen
Zo komen we hopelijk de wi ter door! Iig hopelijk tot april, want dan begint game of thrones weer.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:50 schreef Bakakame het volgende:
rond de 26 episodes dacht ik. maar elke week één aflevering moet kunnen
quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:24 schreef outcast_within het volgende:
[..]
wat wat watquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 14:11 schreef Repelsteeltju het volgende:
[ afbeelding ]
Ore no Joshu ga Konna ni Kawaii Wake ga Nai
Mijn Assistente kan Niet zó MOTHERFUCKING Schattig zijn!
Jawel, als je nu kijkt hoef je maar 2 afl te kijken en daarna gewoon 1 per weekquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 14:00 schreef PAAC het volgende:
[..]
Ik ken mezelf en dat wordt er geen één per week![]()
Dan zit ik alles snel te kijken totdat ik bij ben wss(heb ik ook met manga's, dat blijf ik doorlezen totdat ik bij ben met de huidige chapter)
Er zijn er nog geen 26 uit dan?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 14:54 schreef Bakakame het volgende:
[..]
Jawel, als je nu kijkt hoef je maar 2 afl te kijken en daarna gewoon 1 per week
quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:21 schreef Bakakame het volgende:
Ik dacht "dit zal wel Mirai Nikki zijn" en ik herkende het ook een beetje!
Ieder seizoen is er wel een anime die we een beetje 'met zijn allen' kijken, en dan elke week speculeren over toekomstige scenario's. Dit seizoen is dat Mirai Nikki, schijnbaar. En het nieuwe seizoen is inderdaad pas 2 weken bezig.quote:
Wat keken we met elkaar voor Steins; Gate dan? De enige andere serie waarvan ik me kan herinneren dat we die met zijn allen keken was Arakawa Under the Bridge en misschien in mindere mate Bakemonogatari. Hebben we Madoka ook samen gekeken ik weet het niet eens meer.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:25 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Ieder seizoen is er wel een anime die we een beetje 'met zijn allen' kijken, en dan elke week speculeren over toekomstige scenario's. Dit seizoen is dat Mirai Nikki, schijnbaar. En het nieuwe seizoen is inderdaad pas 2 weken bezig.
Naja, er is elk seizoen wel iets wat een aantal mensen kijken en discussies in spoilertags over voeren.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:31 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Wat keken we met elkaar voor Steins; Gate dan? De enige andere serie waarvan ik me kan herinneren dat we die met zijn allen keken was Arakawa Under the Bridge en misschien in mindere mate Bakemonogatari. Hebben we Madoka ook samen gekeken ik weet het niet eens meer.
Ahh okquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:25 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Ieder seizoen is er wel een anime die we een beetje 'met zijn allen' kijken, en dan elke week speculeren over toekomstige scenario's. Dit seizoen is dat Mirai Nikki, schijnbaar. En het nieuwe seizoen is inderdaad pas 2 weken bezig.
Welke serie is dat?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 14:11 schreef Repelsteeltju het volgende:
[ afbeelding ]
Ore no Joshu ga Konna ni Kawaii Wake ga Nai
Mijn Assistente kan Niet zó MOTHERFUCKING Schattig zijn!
Ik ben bang dat het fanart is.quote:
Oh dat doe ik regelmatig als ik weer een 'nieuwe' anime wil zien. Want ik zeg heel vaak 'oh dat wil ik zien als het af is' en dan vergeet ik het.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:38 schreef Repelsteeltju het volgende:
* Repelsteeltju kijkt naar season previews van de verlopen seizoenen. *
Het komt weer allemaal terug. Mooie tijden.
Mplayer.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:54 schreef Boomstronk- het volgende:
Wat is de beste media player voor anime voor Ubuntu 10.04? Aangezien VLC de subs uitrekt.
Bedankt ik zal hem eens testen als me download klaar is.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:54 schreef Qunix het volgende:
[..]
Mplayer.
http://www.mplayerhq.hu/design7/dload.html
Thanks. Wel redelijk mooie fanart danquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:40 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Ik ben bang dat het fanart is.
Anders zijn het Oreimo's quasi-incestueuze Kirino en Kyousuke verkleed als Hououin Kyouma en zijn assistente Tha Zombie!
Nee echt!quote:
Volgens mij was dat voor het eerst écht zo bij S;G. Al kan het best zo zijn geweest bij Arakawa, die heb ik zelf niet gevolgd dus alle posts die daarover gingen zijn in m'n spamfilter blijven hangenquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:32 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Naja, er is elk seizoen wel iets wat een aantal mensen kijken en discussies in spoilertags over voeren.
Volgens mij was S;G wel de meest massale.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 16:43 schreef Bakakame het volgende:
[..]
Nee echt!
[..]
Volgens mij was dat voor het eerst écht zo bij S;G. Al kan het best zo zijn geweest bij Arakawa, die heb ik zelf niet gevolgd dus alle posts die daarover gingen zijn in m'n spamfilter blijven hangen
mplayer2 is een betere forkquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:54 schreef Qunix het volgende:
[..]
Mplayer.
http://www.mplayerhq.hu/design7/dload.html
En terecht. Nog steeds heb ik nostalgische gevoelens bij Steins;Gate.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 16:49 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Volgens mij was S;G wel de meest massale.
Je weet niet wat je mistquote:
Zelf gecompiled? Of uit de repo's? Bij mij deed die het altijd perfect. Wel even de git/svn van libavcodec en dergelijken bijwerken.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 17:09 schreef Qunix het volgende:
mplayer2 is niks
Hij doet het niet bij mij.
Binaries gedownload.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 17:10 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Zelf gecompiled? Of uit de repo's?
Zo gaat dat ook niet werkenquote:
Dat viel reuze meequote:Op zaterdag 22 oktober 2011 17:10 schreef Xaryna het volgende:
Jullie waren zo vervelend tijdens de hype!
OSX zit ik op.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 17:11 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Zo gaat dat ook niet werken
Probeer zelf te compilen of uit de repo's halen. Staat die niet in de repo's, dan raad ik je aan om een pakketbron toe te voegen. Hij is echt veel beter dan Mplayer namelijk.
Oh...quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 17:15 schreef Qunix het volgende:
[..]
OSX zit ik op.
Ik blijf wel Mplayer gebruiken. Die is prima (niet 100% geweldig, maar goed genoeg.)
Tegenwoordig lees ik eerder manga's dan dat ik de anime's kijkquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 17:11 schreef Xaryna het volgende:
Lees je altijd de manga voor je een serie kijkt?
Ah... Een Lion build. Ik ga het eens proberen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 17:16 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Oh...Vandaar.
Dan kan je toch alsnog compilen? Ik weet niet hoe het in OSX werkt, eerlijk gezegd
Dit is trouwens een heel goede frontend: http://www.mplayerosx.ch/
Hier de mplayer2 versie http://code.google.com/p/mplayerosx-builds/downloads/list
Misschien werkt dat wel
Je weet trouwens dat je Mplayer2 via de command-line moet besturen? Dus in je terminal is het iets van mplayer padnaarbestand.mkv
Op Linux had ik altijd de front-end SM(quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 17:34 schreef Qunix het volgende:
[..]
Ah... Een Lion build. Ik ga het eens proberen.
En "Dit is trouwens een heel goede frontend: http://www.mplayerosx.ch/" heb ik nu al een jaar of 2
You're welcome.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 17:46 schreef Qunix het volgende:
Werkt
Met de oude binaries konden sommige mkv's niet afgespeeld worden en zojuist eentje getest waar de nieuwe binaries het wel doet.
有難うございます。
smplayer! 100%.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:54 schreef Boomstronk- het volgende:
Wat is de beste media player voor anime voor Ubuntu 10.04? Aangezien VLC de subs uitrekt.
Thanks!quote:
Wat is dit? Ster...? Pfft.quote:Op zondag 23 oktober 2011 07:51 schreef Bakakame het volgende:
Joepie ster... Slowchat! Nu in de stoptrein richting delft.... Ik ben gebroken
quote:Op zondag 23 oktober 2011 14:14 schreef Quaintrelle het volgende:
Dus ik ben de 2 episodes van Mirai Nikki gaan kijken.
Ik vond het een toffe serie en ben vervolgens uit nieuwsgierigheid de manga gaan lezen...
Daar heb ik nu grote spijt van, want het verhaal gaat echt bergafwaarts.![]()
Maar goed, dat is mijn mening.
t.b.h: ik zou eerlijk gezegd ook niet verwachten dat het goed blijft, het gaat imho 11x herhalen worden, en dan op et eind keert zij zich tegen hem of hij weet deus te verslaan oid :pquote:Op zondag 23 oktober 2011 14:14 schreef Quaintrelle het volgende:
Ik vond het een toffe serie en ben vervolgens uit nieuwsgierigheid de manga gaan lezen...
Net gekeken met m'n vriendin, die was er blij mee dat het nederlands wasquote:Op zondag 23 oktober 2011 00:15 schreef Qunix het volgende:
[..]
Thanks!
http://gids.publiekeomroep.nl/uitzending/232218283/spirited-away/
Hmm... Nederlandse dub
Zelf vond ik de manga wel goed, anders was ik zeker niet de anime gaan kijkenquote:Op zondag 23 oktober 2011 14:14 schreef Quaintrelle het volgende:
Dat opa en oma heb ik ook aan m'n vriendin zitten uit te leggen, die dacht al slim te zijn door een link te leggen terwijl als je het kent normaal is.quote:Op zondag 23 oktober 2011 18:20 schreef Repelsteeltju het volgende:
Wat PAAC zegt kan ik beamen. Chihiro's stem deed me soms denken aan Alfred Jodocus Kwak (maar werd m.i. gedurende de film beter) en het Vlaamse Nederlands viel me op, ook het gebruik van opa en oma (wss Obaa en OJii) voor mensen die overduidelijk geen familie zijn was lichtelijk storend.
M'n moeder zag het een stukje. Ze vond het wel mooi, maar ze houdt niet van Nederlandse dubs.quote:Op zondag 23 oktober 2011 18:20 schreef Repelsteeltju het volgende:
Wat PAAC zegt kan ik beamen. Chihiro's stem deed me soms denken aan Alfred Jodocus Kwak (maar werd m.i. gedurende de film beter) en het Vlaamse Nederlands viel me op, ook het gebruik van opa en oma (wss Obaa en OJii) voor mensen die overduidelijk geen familie zijn was lichtelijk storend.
Maar'é kleine meisjes vind ik in het Japans vaak ook irritant klinken en de vertaal oneffenheden (fouten kan je het eigenlijk niet noemen) gleden van mij af omdat ik genoeg soortgelijke situaties in mijn animé ben tegen gekomen. Het was echt een goede film!
En mijn moeder heeft ook nu een stukje mee gekeken.
Leuke meisjes?quote:
Hmm, vooralsnog (tenzij ik iets over het hoofd zie, wat niet verbazingwekkend zou zijn) is er in Mirai Nikki alleen nog terrorisme terug te vinden toch?quote:Op zondag 23 oktober 2011 20:54 schreef Repelsteeltju het volgende:
Ik vraag me af hoe lang het nog duurt voordat Mawaru Penguindrum door MIrai Nikki ingehaald wordt qua terrorisme, kindermisbruik, incest en verkrachtingen.
Heule leuke meisjesquote:Leuke meisjes?![]()
Een vriend van me heeft uiteindelijk een afstandsrelatie er aan over gehouden. Een jaar later heeft hij haar gevingerd en is hij gekustquote:
Je hebt het half goed, maar er komt inderdaad nog een twist.quote:Op zondag 23 oktober 2011 17:30 schreef mschol het volgende:
[..]
t.b.h: ik zou eerlijk gezegd ook niet verwachten dat het goed blijft, het gaat imho 11x herhalen worden, en dan op et eind keert zij zich tegen hem of hij weet deus te verslaan oid :p
of issie niet -zo- voorspelbaar?
En daar ging mijn cola ...quote:Op zondag 23 oktober 2011 21:04 schreef robin007bond het volgende:
Een vriend van me heeft uiteindelijk een afstandsrelatie er aan over gehouden. Een jaar later heeft hij haar gevingerd en is hij gekust
Dat was Tsunacon btw
De eerste paar beelden rieken naar kindermisbruik, of het was allemaal maar een droom.quote:Op zondag 23 oktober 2011 20:55 schreef Weakling het volgende:
[..]
Hmm, vooralsnog (tenzij ik iets over het hoofd zie, wat niet verbazingwekkend zou zijn) is er in Mirai Nikki alleen nog terrorisme terug te vinden toch?
Verdomde stereotypen en vooroordelen! Waarom hebben jullie mij de kans tot nu toe ontzegd om leuke meisjes zich te zien verkleden als leuke anime personages?quote:[..]
Heule leuke meisjes![]()
quote:Op zondag 23 oktober 2011 21:04 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Een vriend van me heeft uiteindelijk een afstandsrelatie er aan over gehouden. Een jaar later heeft hij haar gevingerd en is hij gekust
Dat was Tsunacon btw
quote:Op zondag 23 oktober 2011 21:43 schreef Weakling het volgende:
Ik zie je plaatje niet robin007bond. Oh en de eerste dag liep er ook een gast rond met een gewone kartonnen doos om zich heen (niet gekleurd of niks) met daarop heel slecht geschreven "Optimus Prime". Okay, dat was bewust slecht gedaan, maar toch.
quote:Op zondag 23 oktober 2011 21:43 schreef Weakling het volgende:
Ik zie je plaatje niet robin007bond. Oh en de eerste dag liep er ook een gast rond met een gewone kartonnen doos om zich heen (niet gekleurd of niks) met daarop heel slecht geschreven "Optimus Prime". Okay, dat was bewust slecht gedaan, maar toch.
Ik vraag het me al de hele tijd af, maar wat ís maar'é? Typ je het met opzet zo of gaat het gewoon elke keer fout? Wat probeer je te typen?quote:
Waarom is dat nou weer humor? Is gewoon een normaal genre hoor.quote:Op zondag 23 oktober 2011 20:48 schreef Weakling het volgende:
Zo, twee daagjes FACTS beurs in Gent achter de rug. Behoorlijk veel anime/manga spul te krijgen daar. Wel humor was dat er een standje was met groot YAOI op een regenboog spandoek en een stel malloten achter de tafel die ook daadwerkelijk yaoi spul verkochten. Dus een waar paradijsje voor "onze" yaoi fan hier. Liepen ook veel cosplay meisjes rond. Toffe beurs! Nu heb ik wel een klein achterstandje van een paar series weg te werken.
Ja, dat wel, maar humor omdat ik denk dat de meeste bezoekers geen flauw idee hebben en omdat er redelijk uitbundige (qua gedrag) figuren achter de stand stonden.quote:Op zondag 23 oktober 2011 22:02 schreef Xaryna het volgende:
Waarom is dat nou weer humor? Is gewoon een normaal genre hoor.
' denk ik hier te gebruiken als een weglatingsteken; in dit geval in plaats van "maar hé" laat ik de h en de spatie weg en maak er "maar'é" van.quote:Op zondag 23 oktober 2011 21:56 schreef Bakakame het volgende:
[..]
Ik vraag het me al de hele tijd af, maar wat ís maar'é? Typ je het met opzet zo of gaat het gewoon elke keer fout? Wat probeer je te typen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“An interesting thing is a good thing.”
Heh, misschien moet ik toch eens langs een beurs gaan.quote:Op zondag 23 oktober 2011 22:07 schreef Weakling het volgende:
[..]
Ja, dat wel, maar humor omdat ik denk dat de meeste bezoekers geen flauw idee hebben en omdat er redelijk uitbundige (qua gedrag) figuren achter de stand stonden.
Tsunacon is the place to bequote:Op zondag 23 oktober 2011 22:08 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Heh, misschien moet ik toch eens langs een beurs gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |