ze kunnen je ook verplichten te pinnen voor je tankt, zoals bij onbemande tankstations. punt 1 kost dit geen publiek geld, en punt 2 voorkomt dit gevaarlijke situaties zoals het incident in de op.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 16:27 schreef Crazy-M het volgende:
En als laatste:
http://www.flitsservice.n(...)n-vangen-t24400.html
[..]
ik zag nog een goede voorbij komen door middel van het plaatsen van slagbomenquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 16:29 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ze kunnen je ook verplichten te pinnen voor je tankt, zoals bij onbemande tankstations. punt 1 kost dit geen publiek geld, en punt 2 voorkomt dit gevaarlijke situaties zoals het incident in de op.
is natuurlijk ook een optie maar bewerkelijker dan elke automaat met een pin uitrusten. ik begrijp wel dat de pompstations liever hebben dat je binnenkomt zodat ze je nog wat onnodige troep kunnen slijten, maar het publieke belang lijkt me in dit geval dat onnodige gevaarlijke achtervolgingen voorkomen worden boven wat extra omzet voor de pomphouder.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 16:40 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
ik zag nog een goede voorbij komen door middel van het plaatsen van slagbomen
gewoon het zelfde princiepe als de onbemande tankstationsquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 16:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
is natuurlijk ook een optie maar bewerkelijker dan elke automaat met een pin uitrusten. ik begrijp wel dat de pompstations liever hebben dat je binnenkomt zodat ze je nog wat onnodige troep kunnen slijten, maar het publieke belang lijkt me in dit geval dat onnodige gevaarlijke achtervolgingen voorkomen worden boven wat extra omzet voor de pomphouder.
jups. niets mis mee imo.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 16:46 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
gewoon het zelfde princiepe als de onbemande tankstations
Enkelen daarvan laten zich hier behoorlijk kennen, als te dom om door te hebben dat ze geen idee hebben waar het over gaat, en daar ga ik op af. Wat is een medepersoon trouwens?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 16:24 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Toch fijn he als je je achter een studie kunt schuilen zonder dat je enige kennis hebt van je mede persoon
Dat vreesde ik juist al. Hoe doe je HBO-niveau trouwens?quote:Wie zegt jou dat hier de rest geen HBO niveau heeft gedaan ?
Als ze dan de richting strafrecht hebben gedaan en aan een hoofdvak zijn toegekomen wat deze delicten betreft, dan is er een kans dat ze wel weten waar ze het over hebben. Maar als zo iemand dan zegt dat het diefstal is, dan wil ik wel graag weten hoe diegene de wegnemingshandeling ziet en zich daarbij baseert op de apprehensietheorie, of de kontrektatietheorie of de ablatietheorie, en of het Gewahrsamheitscriterium hier dan andersom werkt. Het is allemaal niet zo heel ingewikkeld, maar het is ook weer niet zo simpel als niet nader genoemde fokkers zelf.quote:of universiteit ?
Daar staat het namelijk in. Als het geen diefstal is en ook geen ander strafbaar feit is zoals omschreven in een boek, vaak wetboek genoemd, dan is het niet strafbaar en als iets niet strafbaar is, dan is er ook geen aanleiding voor een achtervolging door de politie.quote:Dat jij niet wil inzien dat dit diefstal is komt omdat jij je vasthoudt aan de boeken.
Vergeten is niet mijn sterke punt, het is al meer dan tien jaar geleden dat ik me hierin heb bekwaamd, maar ik neem zo van je aan dat jouw opleiding verspilde moeite was. En daar reken ik de lessen Nederlands op de lagere school dan bij.quote:Zodra je de praktijk ingaat zul je zien dat de complete opleiding voor welke beroep dan ook, en dan doel ik ook echt op ELKE beroep, je compleet kunt vergeten.
Vandaar dat ze er een ander woord voor gebruiken waarschijnlijk.quote:Praktijk is anders dan boeken en studie
ja en hoe leg je dat uit van de politie ?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:38 schreef SpeedyRich het volgende:
Nee dit is artikel 6 van de wvw '94 waarin staat:
Het is een ieder die aan het verkeer deelneemt verboden zich zodanig te gedragen dat een aan zijn schuld te wijten verkeersongeval plaatsvindt waardoor een ander wordt gedood of waardoor een ander zwaar lichamelijk letsel wordt toegebracht of zodanig lichamelijk letsel dat daaruit tijdelijke ziekte of verhindering in de uitoefening van de normale bezigheden ontstaat.
Artikel 289 van het Wetboek van Strafrecht:
Hij die opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven berooft, wordt, als schuldig aan moord, gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie.
hoe weet je dat nou. als jij vergeet af te rekenen - wat gewoon kan gebeuren - en je ziet opeens een gek die je achtervolgt, nou dan zou ik ook gaan flippen. ok door blijven rijden met politie achter je aan is in de meeste gevallen niet zo slim, maar nog niet per definitie een misdaad.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 17:52 schreef Robbberttt het volgende:
Dit is geen verduistering en geen flessentrekkerij. Dit is gewoon simpele diefstal, artikel 310.
Verder krijgt hij waarschijnlijk poging doodslag tegenover de agenten, doodslag voor de aangereden vrouw, artikel 5 wvw, etc.
Natuurlijk is dat geen dood door schuld. Ze reden richting het noorden, dus geen last van laagstaande zon, het is een vijfbaansweg, overzichtelijk wel te verstaan. Dit kon niemand voorzien.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 17:45 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja en hoe leg je dat uit van de politie ?
met opzet een file veroorzaken en waarbij dan een dooie is gevallen ....
is dit dan niet dood door schuld ?
ok ze weten dus dat die persoon zwaar verkeersgevaarlijk bezig is, auto's rammen niet schuwt, en ze veroorzaken een file. bij elkaar opgeteld vind ik juist dat ze onzorgvuldig met het leven van onschuldige derden om zijn gegaan. ik ben erg benieuwd hoe dit gaat aflopen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 17:54 schreef Robbberttt het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat geen dood door schuld. Ze reden richting het noorden, dus geen last van laagstaande zon, het is een vijfbaansweg, overzichtelijk wel te verstaan. Dit kon niemand voorzien.
En ze creëren de file ook omdat hij een politieauto had geramd, wat poging doodslag of zware mishandeling is.
Zoveel. Je hebt niet alleen professionele dieven, maar ook gelegenheidsdieven en mensen zonder geld. Aangezien het nogal een kleine waarde wat je steelt, lijkt me het ook logischer.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:34 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Welke benzinedief is zo stom om gebruik te maken van zijn eigen kenteken?
Wat ik niet snap aan deze foto; de Golf 4 is een stuk korter geworden en stond in de file? Maar zijn voorkant is helemaal intact.. Dus of deze meneer stond op zijn rem terwijl hij geraakt werd of hij had errug veel afstand tot zijn voorganger en had wellicht kunnen uitwijken!quote:
Uh leg eens uit, vergeten af te rekenen. Het is mij nog nooit gebeurdquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 17:54 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
hoe weet je dat nou. als jij vergeet af te rekenen - wat gewoon kan gebeuren - en je ziet opeens een gek die je achtervolgt, nou dan zou ik ook gaan flippen. ok door blijven rijden met politie achter je aan is in de meeste gevallen niet zo slim, maar nog niet per definitie een misdaad.
Zo'n auto gaat niet rechtdoor hé. Hij hoeft ook niet recht van achter te zijn geraakt. Kijk maar eens die crashfilmpjes op Youtube, iedere auto die crasht kiest weer z'n eigen weg, om het zo maar te zeggen. De auto voor die Golf had trouwens wel schade.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:50 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Wat ik niet snap aan deze foto; de Golf 4 is een stuk korter geworden en stond in de file? Maar zijn voorkant is helemaal intact.. Dus of deze meneer stond op zijn rem terwijl hij geraakt werd of hij had errug veel afstand tot zijn voorganger en had wellicht kunnen uitwijken!
Als ik achterin een file sta hou ik altijd rekening met achteropkomend verkeer, ik zorg dus dat ik een uitweg heb als iemand de file niet zou zien.
Had dit dus niet voorkomen kunnen worden door de voorste bestuurder?
(ik deponeer dit even los van de juridische schuld die iemand heeft als deze achterop iemand anders klapt)
Dat is toch niet bewezenquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:21 schreef Montov het volgende:
Laatst ook al een situatie waarin een politieachtervolging een onschuldig leven kostte... In dit geval heeft de politie dus zelfs een menselijk schild gebruikt. Laten we nou eens goed prioriteiten stellen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |