Mjoa, ik vind dat je de regels in je eigen huis ten aller tijde mag bepalen. Beetje voor jezelf opkomen enzo.quote:Op vrijdag 30 december 2011 02:09 schreef BenQnie het volgende:
Ik heb een schijthekel aan mensen die niet roken, en het wel zelf ooit gedaan hebben, dat ze anderen verplichten buiten te roken.
Ik rook 31 dagen niet, en iedereen die wil roken doet dat maar, ook als ik erbij zit. Dat moet ik zelf kunnen handelen.
In je eigen huis is de eigenaar de baas, duidelijk.quote:Op vrijdag 30 december 2011 12:06 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Mjoa, ik vind dat je de regels in je eigen huis ten aller tijde mag bepalen. Beetje voor jezelf opkomen enzo.
Gelijk heb je. Dat is jouw toko.quote:Op vrijdag 30 december 2011 14:40 schreef Die_Andere het volgende:
Hier wordt in huis ook niet gerookt hoor; wij stonden altijd buiten.
Het stinkt en je huis wordt er hartstikke ranzig van.
Vroeger, toen roken nog hip was en iedereen nog rookte, werd hier wel in huis gerookt.
En die lucht als je de volgende ochtend beneden kwam na een avondje stomen met vrienden; walgelijk.![]()
En nee, ik ben geen anti-roker, ik heb dat altijd al smerig gevonden
Laat die mensen lekker kankeren op mensen die kankeren.quote:Op vrijdag 30 december 2011 16:42 schreef BenQnie het volgende:
[..]
Gelijk heb je. Dat is jouw toko.![]()
Maar ik bedoel van die mensen, die haast moeten brakenals ze een ander een sigaret zien opsteken. Maakt niet uit waar het is, die trekken altijd zo'n gezicht.
Ik ken ze uit mijn eigen familie.
Gezondsheidsredenen staan uiteraard buiten kijf. Als iemand er lichamelijk last van kan hebben, rook ik gewoon niet.quote:Op zaterdag 31 december 2011 17:01 schreef Cici het volgende:
Ik heb zelf astma, altijd gehad, en gewoon roken he![]()
Maar nu ik gestopt ben, word ik een beetje benauwd als er veel gerookt word.
Mijn moeder gaat al in haar eigen huis in de keuken roken als ik er ben, niet in de woonkamer. Vind ik wel lief van haar.
Ik voel me er aan de ene kant een beetje raar over, ik heb namelijk zelf gerookt met mijn astma, maar nooit last gehad.
Nu ik gestopt ben kan ik er veel slechter tegen.
quote:One month, one week, three days, 14 hours, 30 minutes and 4 seconds. 812 cigarettes not smoked, saving ¤ 192,34. Life saved: 2 days, 19 hours, 40 minutes.
Nee ik moet nog 5 kg afvallenquote:
quote:Op woensdag 4 januari 2012 14:25 schreef markisgestopt het volgende:
Hallo allemaal,
ik ben nieuw gestopt sinds maandag 2 jan 2012
Dit forum inspireerde me dus ik dacht ik sluit me aan bij de stoet
stoppers.
Succes allemaal
mark
Hoi Mark en Scrutquote:Op woensdag 4 januari 2012 15:18 schreef Scrutinizer het volgende:
Succes, Mark![]()
Ik ben 20 dagen gestopt nu
Ja, dat gaat een stuk beter nu. De eerste dagen gaan je handen automatisch op zoek naar je aansteker en een pakje sigaretten en is het vooral 's ochtends even denken wat je moet doen ipv roken. Nu vind ik het 's avonds laat nog wel eens lastig maar over het algemeen wordt het steeds makkelijker.quote:Op woensdag 4 januari 2012 16:20 schreef markisgestopt het volgende:
Wow, en zijn de ergste lusten naar een sigaret al beheersbaar?
Mee eens, ik zocht in het begin steeds naar mijn shag. Ik zat constant aan mijn linkerborst(zakje) te voelenquote:Op woensdag 4 januari 2012 16:24 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ja, dat gaat een stuk beter nu. De eerste dagen gaan je handen automatisch op zoek naar je aansteker en een pakje sigaretten en is het vooral 's ochtends even denken wat je moet doen ipv roken. Nu vind ik het 's avonds laat nog wel eens lastig maar over het algemeen wordt het steeds makkelijker.
De eerste tijd overheerst het roken of het stoppen daarmee continu je gedachten, dat wordt gelukkig minder.quote:Op woensdag 4 januari 2012 16:29 schreef markisgestopt het volgende:
ha gelukkig. Ik heb nu vooral 's-avonds last. Toen stelde ik voor om dan maar drank verslaving aan te gaan, maar gezien de negatieve recenties ben ik daar ook maar van terug gekomen. We zien wel hoe het verder gaat. De momenten dat ik niet aan roken denk zijn nu aanzienlijk meer dan op maandag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, theedrinken direct na het eten helpt me om de lekkerste sigaret van de dag niet te roken en een pen in je mond en doen of je die rookt wilde ook nog wel eens helepne.quote:Op woensdag 4 januari 2012 16:29 schreef BenQnie het volgende:
[..]
Mee eens, ik zocht in het begin steeds naar mijn shag. Ik zat constant aan mijn linkerborst(zakje) te voelenEen glas water drinken of een tandenstoker in je mond, dat helpt ook!
Ik rookte 1 pakje shag per 2 dagen en de laatste jaren 1 pakje shag per dag.
Ik heb ook eerst geminderd maar merkte dat ik het al heel erg moeilijk vond om me aan m'n door mezelf opgelegde rantsoen te houden. Als minderen al moeilijk is kun je maar beter gelijk helemaal stoppen.quote:Op woensdag 4 januari 2012 16:31 schreef markisgestopt het volgende:
zelfde hier. Ik heb nog een poosje van die kleine sigaartjes gerook. In het kader we gaan minderen, maar dat liep uit op niets. Het is of niet roken of gewoon wel roken, daar tussen in "gibt es nichts", helaas
Je hersenen vragen in het begin om nicotine. Dat is een gewenning/verslaving.quote:Op woensdag 4 januari 2012 16:38 schreef markisgestopt het volgende:
ja dus dan maar radicaal spontaan stoppen, maar je gaat jezelf ook zo zielig voelen.
Als troost neem je er dan maar 1. Als je jezelf afvraagt waarom wil ik een sigaret roken, dan is het antwoord omdat het lekker is. Maar het is niet lekker het is toegeven aan ontwennings verschijnselen. En zo klets je maar een eind raak, zolang je maar dat ene moeilijke moment er geen 1 op steekt.
Je moet ook stoppen met excuses zoeken om te roken. Want er is geen excuus.quote:Op woensdag 4 januari 2012 16:38 schreef markisgestopt het volgende:
ja dus dan maar radicaal spontaan stoppen, maar je gaat jezelf ook zo zielig voelen.
Als troost neem je er dan maar 1. Als je jezelf afvraagt waarom wil ik een sigaret roken, dan is het antwoord omdat het lekker is. Maar het is niet lekker het is toegeven aan ontwennings verschijnselen. En zo klets je maar een eind raak, zolang je maar dat ene moeilijke moment er geen 1 op steekt.
Ik had mijn laatste sigaret zolang uitgesteld dat ik er helemaal duizelig van werd en ik 'm ook niet lekker vond, dat helpt wel.quote:Op woensdag 4 januari 2012 16:38 schreef markisgestopt het volgende:
Ik ben wel blij met die druk, ik wil gewoon niet meer roken.quote:Op woensdag 4 januari 2012 16:45 schreef markisgestopt het volgende:
helemaal mee eens, iedereen is positief, de druk wordt hoog gelegd. Stoppen met stoppen is dan in feite een afgang.
Dat zal voor iedereen anders zijn maar bij was dat na een dag of 10 al een stuk minder. Ik hoef sindsdien al veel minder mijn gewoonten bewust te veranderen.quote:Op woensdag 4 januari 2012 16:56 schreef markisgestopt het volgende:
Ik zit midden in die fase. Vanaf hoeveel weken wordt dat gevoel gevoelsmatig minder?
Helemaal onderaan je wachtwoord invullen, toch?quote:effe ot, maar hoe bevestig ik mijn aangepaste profiel?
Op een gegeven moment houdt dat wel op hoorquote:Op donderdag 5 januari 2012 08:53 schreef markisgestopt het volgende:
dag 4, je leeft inderdaad met de dag.
De nicotine zou nu uit je lichaam moeten zijn. Vanaf nu wordt het alleen maar gemakkelijker.quote:Op donderdag 5 januari 2012 08:53 schreef markisgestopt het volgende:
dag 4, je leeft inderdaad met de dag.
Sinds 21 november. Rookte een kleine 18 jaar, pakje per dag. Zomaar ineens heel spontaan cold turkey gestoptquote:Op donderdag 5 januari 2012 09:19 schreef markisgestopt het volgende:
bedankt voor de motivatie, hoe lang rook jij al niet meer?
Lichamelijk wordt het misschien makkelijker. Maar de grootste uitdaging is meestal geestelijkquote:Op donderdag 5 januari 2012 09:31 schreef brother52 het volgende:
[..]
De nicotine zou nu uit je lichaam moeten zijn. Vanaf nu wordt het alleen maar gemakkelijker.
Precies!quote:Op donderdag 5 januari 2012 09:56 schreef markisgestopt het volgende:
ja geestelijk is het inderdaad een uitdaging hahaha, als je het zo bekijkt is het positiever.
Maar goed waarom zou ik een sigaret roken?
een jaar al gestopt, dat is voor mij nog een droom. Hoe is het gevoel? Heb je nog trek, en is die trek beheersbaar? Ik ben zo bang dat je de rest van je verlengde leven elke dag die trek naar een sigaret hebt.quote:Op donderdag 5 januari 2012 10:59 schreef Audreyoot het volgende:
Ik kan me nog herinneren dat toen ik hier poste ik ging stoppen als mijn pakje op was ipv het pakje weg te gooien iemand zei dat ik het niet vol zou houden met die instelling.
Anyway:
303 dagen, 1515 euro gespaard, 6969 sigaretten niet gerookt.
Een ander kan nooit voor jou bepalen wat de beste manier om te stoppen is.quote:Op donderdag 5 januari 2012 10:59 schreef Audreyoot het volgende:
Ik kan me nog herinneren dat toen ik hier poste ik ging stoppen als mijn pakje op was ipv het pakje weg te gooien iemand zei dat ik het niet vol zou houden met die instelling.
Anyway:
Bijna een jaarquote:Op donderdag 5 januari 2012 11:09 schreef markisgestopt het volgende:
[..]
een jaar al gestopt, dat is voor mij nog een droom. Hoe is het gevoel? Heb je nog trek, en is die trek beheersbaar? Ik ben zo bang dat je de rest van je verlengde leven elke dag die trek naar een sigaret hebt.
bedankt voor de tip, maar helaas ik heb water vreesquote:Op donderdag 5 januari 2012 11:20 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Oh wat mij trouwens de eerste weken heeel erg geholpen heeft is wel een waterpijp met teer en nicotine vrije smaaktabak! Dan behoud je het gevoel van iets inademen wel voor als je echt hele erge trek hebt voor het uitgaan ofzo. Maar die heb ik nu ook al een half jaar niet meer aangeraakt.
Dan neem ik aan dat je niet in NL woontquote:Op donderdag 5 januari 2012 11:25 schreef markisgestopt het volgende:
[..]
bedankt voor de tip, maar helaas ik heb water vrees
Ben gaan fitnessen dus dat is niet zo spannend haha Maar merk wel dat je vanzelf behoefte krijgt aan meer beweging en gezonder eten op de een of andere manier. Tenminste, dat was bij mij het gevalquote:Op donderdag 5 januari 2012 11:23 schreef markisgestopt het volgende:
Grandioos je ervaring te delen, daar was ik het meest bang voor dat je die trek de rest van je leven hebt. Gelukkig blijkt dat niet te zijn. Wel geinig dat iets wat je jaren gedaan hebt en lekker vond opeens vies is.
Ben je een binnen sport gaan doen?
Doorzetten, ja dat ga ik zeker doen!
Hahaha jawel hoor, was meer als een geintje bedoeld. De humor van een pas gestopte roker giert ook alle kanten op zullen we maar zeggen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 11:27 schreef YUR het volgende:
[..]
Dan neem ik aan dat je niet in NL woont
Oh, dan heb ik die zes kilo van jou gekregen!quote:Op donderdag 5 januari 2012 11:32 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ben gaan fitnessen dus dat is niet zo spannend haha Maar merk wel dat je vanzelf behoefte krijgt aan meer beweging en gezonder eten op de een of andere manier. Tenminste, dat was bij mij het gevalBen nu 6 kilo afgevallen sinds ik gestopt ben dus dat is dan wel een leuk side-effect van gezonder proberen te leven hehe
Ik ben gaan hardlopen en wat meer op mijn eten letten. Die zes kilo kon ik wel hebben, maar ik wil niet dat het er meer wordenquote:
Mijn moeder kwam 20 kilo aan dus das ook niet gezondquote:Op donderdag 5 januari 2012 15:44 schreef Thrackan het volgende:
Wat is een paar kilo extra tegenover je leven lang niet meer hoeven toegeven aan een verslaving die je kapot maakt?
Dat komt niet alleen door het stoppen. Dan is ze als vervanging van het roken veel meer gaan eten.quote:Op donderdag 5 januari 2012 16:35 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Mijn moeder kwam 20 kilo aan dus das ook niet gezond
I know en dan maken die paar kilo's wel wat uitquote:Op donderdag 5 januari 2012 16:42 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat komt niet alleen door het stoppen. Dan is ze als vervanging van het roken veel meer gaan eten.
Yep. Een paar wordt dan al snel meer dan 10.quote:Op donderdag 5 januari 2012 17:03 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
I know en dan maken die paar kilo's wel wat uit
Ik vecht nog steeds tegen die 5kg die er aan gekomen zijnquote:Op donderdag 5 januari 2012 17:06 schreef brother52 het volgende:
[..]
Yep. Een paar wordt dan al snel meer dan 10.
Echt nietquote:Op vrijdag 6 januari 2012 09:05 schreef markisgestopt het volgende:
Maar goed al met al is een overgewicht aanzienlijk minder gevaarlijk en risicovol dan roken.
Geloof me, stoppen met roken is veel gemakkelijker dan van overgewicht af te komen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 10:24 schreef markisgestopt het volgende:
Ok ik had begrepen dat overgewicht makkelijker te beheersen is dan roken. Echter roken heeft natuurlijk een slechter imago dan overgewicht. Maar het probleem is bij overgewicht dat je een beetje (niet duidelijk aanwezig) overgewicht hebt of veel. Bij roken is: of je rookt of je rookt niet.
Maar goed laat ik mij maar bemoeien met mijn eigen probleem en dat is de trek naar een sigaret
te onderdrukken.
Dit ja. En zelfs een beetje overgewicht verhoogt kansen op die enge kwaaltjes.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 10:30 schreef brother52 het volgende:
[..]
Geloof me, stoppen met roken is veel gemakkelijker dan van overgewicht af te komen.
Ik heb het andersom gedaan. Eerst afvallen en daarna stoppen met roken.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 10:34 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Dit ja. En zelfs een beetje overgewicht verhoogt kansen op die enge kwaaltjes.
Anyway, eerst stoppen met roken en daarna afvallen is wel een goede naar mijn idee, zou het niet tegelijk doen.
Ja maar ik zou het zelf zonde vinden om wat ik ben afgevallen er weer bij te zien komen als ik zou stoppen. Maar dat is voor iedereen anders, je moet voor jezelf een methode kiezen die bij je pastquote:Op vrijdag 6 januari 2012 10:41 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik heb het andersom gedaan. Eerst afvallen en daarna stoppen met roken.
Nu weer bezig om de paar kilo die er sindsdien bij gekomen zijn er weer af te krijgen.
Per saldo ben ik nog steeds zo'n 23 kilo afgevallenquote:Op vrijdag 6 januari 2012 10:44 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ja maar ik zou het zelf zonde vinden om wat ik ben afgevallen er weer bij te zien komen als ik zou stoppen. Maar dat is voor iedereen anders, je moet voor jezelf een methode kiezen die bij je past
Goedzoquote:Op vrijdag 6 januari 2012 10:54 schreef brother52 het volgende:
[..]
Per saldo ben ik nog steeds zo'n 23 kilo afgevallen
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:34 schreef Rauzer het volgende:
Three days, 5 hours, 49 minutes and 2 seconds. 58 cigarettes not smoked, saving ¤ 13,55. Life saved: 4 hours, 50 minutes.
Eerste dagen waren echt superkut, maar gaat steeds beter nu!
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:34 schreef Rauzer het volgende:
Three days, 5 hours, 49 minutes and 2 seconds. 58 cigarettes not smoked, saving ¤ 13,55. Life saved: 4 hours, 50 minutes.
Eerste dagen waren echt superkut, maar gaat steeds beter nu!
Wowquote:Op donderdag 5 januari 2012 10:59 schreef Audreyoot het volgende:
Anyway:
30 sigaretten per dagquote:Op vrijdag 6 januari 2012 23:50 schreef BenQnie het volgende:
Time smoke free : 37 days, 3 hours, 8 minutes, 516 seconds
Cigarettes NOT smoked : 1114.09583333
Lifetime saved : 8.51045428241 days
Money saved : $362.08
Doorzetten !Het kan.
Geen idee want ik vind het na een jaar pas stinken hehequote:Op zaterdag 7 januari 2012 11:28 schreef Rauzer het volgende:
Zit op 4 dagen nu, gisteren naar de kroeg geweest, wat toch wel een ultieme test had moeten zijn, maar heb het geen moment moeilijk gehad, vind het zelfs al redelijk stinken nu als iemand anders rookt, hoe kan dat in hemelsnaam zo snel gaan?
De aanhouder wint! Het maakt niet uit hoe vaak je fout gaat. Het gaat erom dat je niet opgeeft.quote:Op zondag 8 januari 2012 16:28 schreef Kamergezocht het volgende:
Ik bak er echt helemaal niks van, begin morgen met m'n derde poging dit jaar
Eerst wilde ik "alleen nog maar savonds/op feestjes" roken. Dat werkte niet, want dan rook ik s'avonds drie keer zoveel om het niet-roken van overdag te compenseren.
Toen ging ik over op "alleen nog maar in het weekend", en dat werkt wel, maar is eigenlijk ook niet wat ik wil.
Dus vanaf maandag maar weer eens compleet stoppen.
Gister weer naar de kroeg geweest, en had het er nu wel heel moeilijk meequote:Op zaterdag 7 januari 2012 11:28 schreef Rauzer het volgende:
Zit op 4 dagen nu, gisteren naar de kroeg geweest, wat toch wel een ultieme test had moeten zijn, maar heb het geen moment moeilijk gehad
quote:Op maandag 9 januari 2012 01:15 schreef Thorical het volgende:
Ik kan jullie deze niet onthouden,geen roker drie jaar ennogwat. 51001 sigaretten niet gerookt, besparing ¤ 5.100,35.
Ik wens iedere stopper veel succes zelfs ik kon het na verschillende pogingen.
Die opmerking heb ik ook gehoord! Ook in mijn geval sloeg die nergens opquote:Op donderdag 5 januari 2012 10:59 schreef Audreyoot het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |