Zo,...is je ban weer opgeheven?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:23 schreef KoosVogels het volgende:
Ronnie, probeer je nog steeds op krampachtige wijze Occupy belachelijk te maken?
Tsja, het feit dat er een groot aantal mafklappers bij de Occupy-bijeenkomsten rondlopen, betekent niet dat ze geen punt hebben. Verder is de opmerking dat we het in Nederland wel goed voor elkaar hebben, natuurlijk irrelevant. Dan heb je er mijns inziens ook weinig van begrepen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:40 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Zo,...is je ban weer opgeheven?
Occupy (in Nederland) maakt zichzelf belachelijk, ik wijs men er uitsluitend op.
Nederland heeft erg veel verdiend aan de uitgedeelde staatssteun hoorquote:Op maandag 24 oktober 2011 18:02 schreef Viajero het volgende:
[..]
Het gaat naar de banken, en daar verdwijnt het. Hoe de bankiers dat onder elkaar verdelen weet ik niet, maar waar gaat het anders naartoe?
En wil je nog reageren op mijn argumenten over dat nu failliet laten gaan beter is dan eerst nog meer geld erin gooien en ze dan pas failliet laten gaan?
Het is een beetje als een junkie die belooft af te kicken zolang je hem maar heroine blijft geven...
Zegt ABN-AMRO je ietsquote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:10 schreef H.FR het volgende:
[..]
Nederland heeft erg veel verdiend aan de uitgedeelde staatssteun hoor
Miljarden als ik me niet vergis. En er zit nog meer in de pijpleiding.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:10 schreef H.FR het volgende:
[..]
Nederland heeft erg veel verdiend aan de uitgedeelde staatssteun hoor
Laatst hoorde ik van een van de hoge omes binnen ABN dat de staat veel te veel heeft betaald voor de bank.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Miljarden als ik me niet vergis. En er zit nog meer in de pijpleiding.
Ik wist niet dat jij in dat wereldje zat?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laatst hoorde ik van een van de hoge omes binnen ABN dat de staat veel te veel heeft betaald voor de bank.
Op de ABN AMRO maken we miljarden verlies.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laatst hoorde ik van een van de hoge omes binnen ABN dat de staat veel te veel heeft betaald voor de bank.
Ik kom nog wel eens ergens.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik wist niet dat jij in dat wereldje zat?
Zonder ABN/ASR verkocht te hebben, draait de staat al bijna break-even (kosten van het kopen ABN + ASR meegerekend). Bij een verkoop is er dus dikke winstquote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:23 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Op de ABN AMRO maken we miljarden verlies.
Een verlies, of winst is pas aan de orde als het gerealiseerd is. MAW, Je kan pas zeggen dat er verlies of winst wordt gemaakt op ABN Amro als deze verkocht worden.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:23 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Op de ABN AMRO maken we miljarden verlies.
Zelfs Dibi vind dat ze geen recht van spreken hebben.... in Amerika wel..hier niet. En zo is het.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, het feit dat er een groot aantal mafklappers bij de Occupy-bijeenkomsten rondlopen, betekent niet dat ze geen punt hebben. Verder is de opmerking dat we het in Nederland wel goed voor elkaar hebben, natuurlijk irrelevant. Dan heb je er mijns inziens ook weinig van begrepen.
Welk ongelijk moet ik precies aantonen?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:29 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Zelfs Dibi vind dat ze geen recht van spreken hebben.... in Amerika wel..hier niet. En zo is het.
Gisteren weer beelden gezien...man man man. Niet één normaal persoon gezien. Ik heb ook aan de posters hier gevraagd om eens zelf te gaan filmen, dit omdat alle media te gekleurd zou zijn...wat denk je? Niet 1 iemand die gehoor geeft.
Vervolgens wordt aangegeven dat in Twente wel 'normale' en 'ouderen' actief meedoen. Alleen wist de poster waarschijnlijk niet af van het filmpje wat zijn bewering tegenspreekt (waarschijnlijk gekleurd filmpje)
Kortom...toon mijn ongelijk eens aan.
Dan boeken ze toch een vlucht naar Amerika en gaan ze lekker daar protesterenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welk ongelijk moet ik precies aantonen?
Het klopt dat wij het in Nederland goed voor elkaar hebben, dat heb ik nooit ontkend. Derhalve lijkt het onzinnig om voor de Amsterdamse Beurs een tentenkamp op te slaan. Voor mij behelst Occupy echter iets anders dan een protest tegen de beurshandelaren in Amsterdam. Het gaat om het systeem als geheel, om de uitwassen van het kapitalisme. Door ons Rijnlandse model hebben we de schade na de crisis nog enigszins beperkt weten te houden. Godzijdank. Echter, toch moeten we 18 miljard bezuinigingen als gevolg van de globale duikval in 2008. En waarom? Omdat een aantal financiele bedrijven in, met name, de VS er een potje van heeft gemaakt. Het protest in Nederland heeft dus wel degelijk nut. De globale economie is zo met elkaar verweven, dat het feit dat we er hier nog betrekkelijk warmpjes bij zitten, niet relevant is. Immers, als de Amerikaanse financiele instellingen hun roekeloze praktijken doorzetten en de boel zakt wederom in elkaar, dan mogen wij nog dieper in de buidel tasten.
Snappie?
Dus je geeft nu toe dat het beleid van de regeringen van de afgelopen, spreek, 15 jaar, correct was, de bezuinigingen noodzakelijk en de liberaliseringen en marktdenken zijn vruchten afwierpen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het klopt dat wij het in Nederland goed voor elkaar hebben, dat heb ik nooit ontkend.
Snappie?
Nee, ik constateer dat Nederland relatief weinig werkloosheid kent en dat zelfs mensen die geen werk hebben betrekkelijk makkelijk het hoofd boven water weten te houden.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus je geeft nu toe dat het beleid van de regeringen van de afgelopen, spreek, 15 jaar, correct was, de bezuinigingen noodzakelijk en de liberaliseringen en marktdenken zijn vruchten afwierpen.
Waarom zou je een ticket naar de VS boeken als je je boodschap met speels gemak over het wereldwijde web kunt verspreiden. En persoonlijk geef ik inderdaad de voorkeur aan een financiele wereld die zich aan spelregels moet houden die zijn opgesteld door de overheid.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:45 schreef H.FR het volgende:
[..]
Dan boeken ze toch een vlucht naar Amerika en gaan ze lekker daar protesteren
Alsof een door de overheid gereguleerde economie beter is.
Impliciet geef je daarmee aan dat het beleid juist was. Of je dat nu leuk vind of niet.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, ik constateer dat Nederland relatief weinig werkloosheid kent en dat zelfs mensen die geen werk hebben betrekkelijk makkelijk het hoofd boven water weten te houden.
Niet eens specifiek jij maar iedereen die weerspreekt dat het demonstrerende volk bestaat uit werkeloze klaplopers. Mensen die zeggen dat dit onzin is en dat er gekleurd gefilmd wordt.... die daag ik uit om zelf met een reportage te komen. Youtube kan allesquote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik kan mij ook niet heugen dat ik ooit op de barricaden heb gestaan om te protesteren tegen het overheidsbeleid van de afgelopen 15 jaar.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Impliciet geef je daarmee aan dat het beleid juist was. Of je dat nu leuk vind of niet.
De overheid heeft al spelregels. Wetten heten ze.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom zou je een ticket naar de VS boeken als je je boodschap met speels gemak over het wereldwijde web kunt verspreiden. En persoonlijk geef ik inderdaad de voorkeur aan een financiele wereld die zich aan spelregels moet houden die zijn opgesteld door de overheid.
Bij een door de overheid gereguleerde en gecontroleerde economie vloeien de winsten terug in de schatkist en kan een land zelf iets uitlenen en er op die manier aan verdienen. Een globale wereldorganisatie zou die regeringen kunnen controleren.(voor een salaris).quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:45 schreef H.FR het volgende:
[..]
Dan boeken ze toch een vlucht naar Amerika en gaan ze lekker daar protesteren
Alsof een door de overheid gereguleerde economie beter is.
Nog meer briljante postings?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:57 schreef H.FR het volgende:
[..]
De overheid heeft al spelregels. Wetten heten ze.
Volgens mij vergeet je dat een deel van de winst via de belasting naar de overheid teruggaat.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:59 schreef GrapJ het volgende:
[..]
Bij een door de overheid gereguleerde en gecontroleerde economie vloeien de winsten terug in de schatkist en kan een land zelf iets uitlenen en er op die manier aan verdienen. Een globale wereldorganisatie zou die regeringen kunnen controleren.(voor een salaris).
Nu vloeien de winsten ALTIJD naar particulieren toe. Daar ziet het Volk niets van terug.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |