Zelfs dan heb je sociaal contact (met je wow spelers en met je bezorger). Hoe beperkt, afstandelijk en geïnstitutionaliseerd het ook is.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:16 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Gelukkig zijn we die tijd al voorbij, en kun je tegenwoordig gewoon een uitkering aanvragen, een wow account aanschaffen en je boodschappen laten bezorgen, zonder ooit met iemand te praten of naar buiten te gaan..
Zelfs geen sociaal leven hebben belemmerd praktisch gezien helemaal niets je zal hooguit wat akward moments krijgen wanneer er wel sociale interactie plaats vindt

Ik zal eens kijkenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:06 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dat klinkt meer als antropologie dan psychologie, leesvoer?

Ja. Dat als versiertruc gebruiken staat nou niet bepaald bekend als een doorslaggevend succes.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:18 schreef Niltag het volgende:
[..]
Meer om het feit dat je het zo direct moest melden gok ik.

Gewoon in de ruime zin van het woord, geen woorden of uitleg nodig hebben om te weten wat er van je verwacht wordt. Heeft raakvlakken met IQ, maar ook EQ.quote:

Ik denk van niet, wij hadden het over intelligentie en toen vroeg ze wat mijn iq was. Toen zei ik dat ik hoogbegaafd was.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:18 schreef Niltag het volgende:
[..]
Meer om het feit dat je het zo direct moest melden gok ik.

Omdat je dat niet hoeft te noemen maar moet laten merken. Jezelf dergelijke labeltje opplakken komt kansloos en zelfs zielig over. Dat geldt trouwens ook voor een duizenden andere dingen. Soms is het beter om dingen voor jezelf te houden en alleen te noemen als er direct en zeer specifiek naar gevraagd wordt.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:24 schreef kwaliteit. het volgende:
[..]
Ik denk van niet, wij hadden het over intelligentie en toen vroeg ze wat mijn iq was. Toen zei ik dat ik hoogbegaafd was.
En toen had ze eerst van:"Ja tuurlijk"
Maar nadat ze het door had dat het echt zo is kapte ze meteen het gesprek af.
Snap alleen niet waarom hoogbegaafheid door sommige mensen als een afknapper word gezien.

1. Ik laat het liever niet merken, daarom had de persoon in kwestie een "ja tuurlijk" reactie.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:27 schreef Ryon het volgende:
[..]
Omdat je dat niet hoeft te noemen maar moet laten merken. Jezelf dergelijke labeltje opplakken komt kansloos en zelfs zielig over. Dat geldt trouwens ook voor een duizenden andere dingen. Soms is het beter om dingen voor jezelf te houden en alleen te noemen als er direct en zeer specifiek naar gevraagd wordt.

Er wordt in de maatschappij veel te moeilijk gedaan over mensen die 'hoogbegaafd' en wat minder sterk zijn. Meer heb ik niet toe te voegen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:32 schreef kwaliteit. het volgende:
[..]
1. Ik laat het liever niet merken, daarom had de persoon in kwestie een "ja tuurlijk" reactie.
2. Hoe kom je erbij dat ik aan mezelf een "labeltje" op plak?
3. Als je goed leest vroeg ze er naar.

Dan ben je niet op de juiste plaatsen en zit je het vrouwelijke geslacht te denigreren op Fok.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:36 schreef Gamesua het volgende:
Lieft zo slim mogelijk. IQ 150? GRAAG!
Helaas komt het in mijn ervaring heeeeel weinig voor dat er echt slimme meisjes tussenlopen. Heel veel intelligente vrouwen, dat zeker, maar een echt discussie van hoog niveau kan je blijkbaar alleen met zeer intelligente mannen hebben.
Ik vind het anders wel leuk, intellectuele uitdaging van de vrouw.

Dit is de eerste keer dat ik dit hoor...quote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:36 schreef Gamesua het volgende:

Met merken bedoel ik dat je over komt als een slimme jongen waarvan het wel duidelijk is dat hij een hoog iq heeft. Niet dat je weer even moet wijzen naar een mensa/bnn test. Hoogbegaafdheid is hoe je het ook wendt of keert een labeltje, altijd oppassen met dat soort dingen op jezelf opplakken, zeker als het niet nodig is. Het gesprek ging over hoe slim je was. Ze vroeg niet of je toevallig hoogbegaafd was. Door meteen op te rakelen dat je een IQ hebt van 140 ('nee, echt waar! Komt doordat ik hoogbegaafd ben, echt waar! Nee.. Bleek uit een test. Echt waar! Mijn moeder zegt het ook! Echt waar!') kom je niet heel charmant over. Beter kan je er een grapje van maken en zeggen dat je een hoog IQ hebt en daarom altijd tienen haalt voor wiskunde, knipoog. Kom je niet over als iemand die loopt te pochen met het een en ander, maar gewoon als een leuke, slimme en grappige jongen. Daar vallen meisjes op.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:32 schreef kwaliteit. het volgende:
[..]
1. Ik laat het liever niet merken, daarom had de persoon in kwestie een "ja tuurlijk" reactie.
2. Hoe kom je erbij dat ik aan mezelf een "labeltje" op plak?
3. Als je goed leest vroeg ze er naar.

Hij is de rainman. Hij wil telefoonboeken met haar doornemen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:38 schreef RabbitHeart het volgende:
[..]
Dit is de eerste keer dat ik dit hoor...

Kwartetten met nummersquote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:41 schreef trekeennummertje het volgende:
[..]
Hij is de rainman. Hij wil telefoonboeken met haar doornemen.

Ik zou eerder voor een vrouw gaan met een wat hogere intelligentie, simpelweg omdat dan de kans groter is dat wij elkaar begrijpen en goed met elkaar kunnen praten.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 23:26 schreef dreamscometrue het volgende:
Als je zou kunnen kiezen zou je dan voor een vrouw met gemiddelde of hoge intelligentie gaan?
En hecht je grote waarde aan hoe zij in de maatschappij staat/welk aanzien zij heeft?

Vrouwen gebruiken hun intelligentie op een andere manier heb ik het idee.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:36 schreef Gamesua het volgende:
Helaas komt het in mijn ervaring heeeeel weinig voor dat er echt slimme meisjes tussenlopen. Heel veel intelligente vrouwen, dat zeker, maar een echt discussie van hoog niveau kan je blijkbaar alleen met zeer intelligente mannen hebben.
Ik vind het anders wel leuk, intellectuele uitdaging van de vrouw.

Haar BS-alarm ging af.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:14 schreef kwaliteit. het volgende:
Ik heb gister een vriendin van mij die een oogje op mij heeft vertelt dat ik een iq van 140 heb. Werd ervaart als een afknapper.

Smooth man..quote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:14 schreef kwaliteit. het volgende:
Ik heb gister een vriendin van mij die een oogje op mij heeft vertelt dat ik een iq van 140 heb. Werd ervaart als een afknapper.

Hoe in vredesnaam kun je geschokt raken van zo'n mededeling?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:44 schreef RabbitHeart het volgende:
Ik zeg nooit (meer) dat ik hoogbegaafd ben, daar heb ik in het verleden slechte ervaringen mee gehad. Ik heb het slechts aan twee vriendinnen van de universiteit verteld. De ene leek redelijk geschokt en de andere noemt me 'mensa girl'.
Ik zou het ook niet aantrekkelijk vinden als een man zou pochen met zijn IQ. Je IQ zegt vrij weinig over je.

Ook een zwart-witje?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:25 schreef AgLarrr het volgende:
Al dat politiek correcte gelul over dat aanzien er niet toe doetJullie zouden allemaal blindelings in een relatie stappen met een zwerver of een hoer op voorwaarde dat ze qua niveau gelijkwaardig is en een beetje mensenkennis heeft?

Lekker! Maar je begrijpt mijn punt? Sociaalmaatschappelijke status/aanzien doet er wel degelijk toe. Ook in minder extreme gevallen. Je wilt niet alleen iemand die qua niveau aansluit, maar ook iemand die qua levensstijl en normen en waarden met jou op één lijn ligt. Zelden een kraker met een kakker zien hokken. Snapst?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:29 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ook een zwart-witje?
[ afbeelding ]

Dat ligt denk ik eerder eraan dat de kakker en kraker zich in hele verschillende kringen begeven en daarom de kans dat ze elkaar ontmoeten lager is.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:23 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Lekker! Maar je begrijpt mijn punt? Sociaalmaatschappelijke status/aanzien doet er wel degelijk toe. Ook in minder extreme gevallen. Je wilt niet alleen iemand die qua niveau aansluit, maar ook iemand die qua levensstijl en normen en waarden met jou op één lijn ligt. Zelden een kraker met een kakker zien hokken. Snapst?

Ik weet het niet. Ik zit wel in de subtop aan universiteiten van de wereld (momenteel de beste in Londen) maar merk het toch nog steeds dat ik geen echt echt heel slimme vrouwen ontmoet.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:37 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Dan ben je niet op de juiste plaatsen en zit je het vrouwelijke geslacht te denigreren op Fok.

Sorry, maar hoe bepaal je na een simpele ontmoeting hoe slim die persoon is?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:42 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik zit wel in de subtop aan universiteiten van de wereld (momenteel de beste in Londen) maar merk het toch nog steeds dat ik geen echt echt heel slimme vrouwen ontmoet.
Van mijn vrienden zijn er een handvol die ik zeer intelligent bestempel (en ongeveer op mijn niveau) en dat zijn allemaal mannen.
Mijn vriendin is dan ook zeker wel slim, en ook slimmer dan de gemiddelde intelligente vrouw, maar toch vind ik het vreemd dat ik dit verschil waarneem.

Het is ook bekend dat er meer zeer intelligente mannen zijn dan zeer intelligente vrouwen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:42 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik zit wel in de subtop aan universiteiten van de wereld (momenteel de beste in Londen) maar merk het toch nog steeds dat ik geen echt echt heel slimme vrouwen ontmoet.
Van mijn vrienden zijn er een handvol die ik zeer intelligent bestempel (en ongeveer op mijn niveau) en dat zijn allemaal mannen.
Mijn vriendin is dan ook zeker wel slim, en ook slimmer dan de gemiddelde intelligente vrouw, maar toch vind ik het vreemd dat ik dit verschil waarneem.

M'n ex was "intelligenter" dan ik was (sowieso op papier, maar we konden prima met elkaar opkomen), had vooral een voordeel in de zin van inkomen. Niks mis mee dus. Ik hou er wel van als ze op z'n minst goed mee kan komen en eventueel mij ook goed uit kan dagen / te slim af kan zijn. Ik vind een gebrek aan intelligentie echt een afknapper.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 23:39 schreef dreamscometrue het volgende:
intelligentie die neigt die van haar partner te overschrijden

In mijn punktijd ooit wat gehad met een kakmeiske....erg leuk. The opposite attracts soms en daarnaast erg interessant om hele andere levensvisie te ontmoeten. Zolang je open staat en niet je eigen visie als heilig beschouwd kan het echt een verrijking zijn.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:23 schreef AgLarrr het volgende:
Je wilt niet alleen iemand die qua niveau aansluit, maar ook iemand die qua levensstijl en normen en waarden met jou op één lijn ligt. Zelden een kraker met een kakker zien hokken. Snapst?

Lijkt me vooral belangrijk dat IQ en EQ in balans zijn met elkaar anders heb je een slimme aso als partner....quote:Op woensdag 19 oktober 2011 23:26 schreef dreamscometrue het volgende:
Was hier vandaag toevallig over in gesprek, en vroeg mij af hoe jullie hier over denken ;
Als je zou kunnen kiezen zou je dan voor een vrouw met gemiddelde of hoge intelligentie gaan?
En hecht je grote waarde aan hoe zij in de maatschappij staat/welk aanzien zij heeft?
Liefs

Hoe intelligenter, hoe beter. En ik zou geen vrouw willen met minder dan gemiddelde intelligentie. En als ze status heeft is het ook goed. Zolang ze maar niet naast haar schoenen loopt. Maar status hoeft voor mij niet.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 23:26 schreef dreamscometrue het volgende:
Was hier vandaag toevallig over in gesprek, en vroeg mij af hoe jullie hier over denken ;
Liefs

Inderdaad nogal belangrijk ja. Ik ken wel mensen die erg intelligent zijn, maar die blijkbaar een paar sociale steekjes hebben laten vallen en dus continu opmerkingen maken die ieder 'normaal' mens storend, betweterig of ronduit onbeleefd vindt. Zo intelligent maar hebben ze werkelijk waar niet door hoe ontzettend vermoeiend ze zijn in de omgang.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:06 schreef MissStingray het volgende:
[..]
Lijkt me vooral belangrijk dat IQ en EQ in balans zijn met elkaar anders heb je een slimme aso als partner....

imo de meest intelligente post tav intelligentie tot nu toe.quote:Vriendelijkevriend schreef:
Ik zou niet kiezen voor de hoge intelligentie, maar wel voor de eigenschappen die weer voort kunnen vloeien als die hoge intelligentie goed ingezet wordt.
zeer.quote:Vriendelijkevriend schreef: En intelligentie is vaag,
quote:Herman Finkers zei:
"Dingen met de zaal doe ik ook wel, en met hen speel ik dan de IQ-quiz. Bij de IQ-quiz moet je van jezelf raden of je een hoog of een laag IQ hebt. En als je het goed geraden hebt, dan heb je een hoog IQ".

Overdrijven is ook een kunstquote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:25 schreef AgLarrr het volgende:
Al dat politiek correcte gelul over dat aanzien er niet toe doetJullie zouden allemaal blindelings in een relatie stappen met een zwerver of een hoer op voorwaarde dat ze qua niveau gelijkwaardig is en een beetje mensenkennis heeft?

Dat denk ik deels ook. (Afhankelijk van in welke rol je zit cq welke eigenschappen je wanneer inzet.)quote:Gamesua schreef:
Id-Do-Her schreef:
Vrouwen gebruiken hun intelligentie op een andere manier heb ik het idee.

Mooi inzicht toch welquote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:02 schreef Kingstown het volgende:
M'n eigen onzin ken ik wel en graag iemand die daar tegengas/andere inzichten tegenover stelt.

OT Gewoon een dame zoals Galenequote:Op donderdag 20 oktober 2011 15:08 schreef Galene het volgende:
[..]
imo de meest intelligente post tav intelligentie tot nu toe.
[..]
zeer.
De gedachte dat iemands intelligentie simpel is weer te geven door middel van een scalaire grootheid (bv het zogenaamde IQ) getuigt van een beperkte intelligentie.
[..]

Maar hiermee impliceer je dat alles wat een vrouw zegt maar één doel heeft. Het kan zijn dat dat jouw methode is, maar ik denk dat je daar de meeste vrouwen iets te kort mee doet.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:37 schreef Galene het volgende:
[..]
In het dating-, verleiding-, en liefdes/relatiespel ken ik geen een man die van 'een echt discussie van hoog niveau' 'm omhoog krijgt, om het zo maar te zeggen. Laat staan dat zijn hart geraakt wordt.

Dit dus. Mijn vriendin is hoger opgeleid (MBO (inmiddels wel HBO nivo) vs WO) en verdient meer geld, maar dat boeit me niet.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:52 schreef draaijer het volgende:
Ja ik wil dat mijn partner intelligent en ontwikkeld is!

Ik sluit me hier bij aan.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 23:34 schreef Snuwerd het volgende:
ze moet me voor het grootste deel gewoon begrijpen

quote:
Hopelijk vind zij dat dan wat minder belangrijk, want zoals ik jouw post lees heb jij, als iets minder hoog opgeleide, ook wat minder te melden.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:52 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Dit dus. Mijn vriendin is hoger opgeleid (MBO (inmiddels wel HBO nivo) vs WO) en verdient meer geld, maar dat boeit me niet.
Vind het wel belangrijk dat een vrouw wat te melden heeft.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |