Spritz Elfquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 09:32 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat zijn ze eigenlijk aan het doen bij Amersfoort? Daar waar nu en dit weekend die werkzaamheden zijn?
Godquote:
Nee, jij zei dat ze bij de boog in Utrecht aan t werk waren?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 11:13 schreef DenS het volgende:
Had ook al verteld wat ze doen in amf. Maar mij gelooft ze niet
Vanaf 1 november dus als student in en uitchecken bij ns? Boete staat op 50 euro hoorde ik :|
Volgens mij hoeft dat nog niet. NS heeft nog geen exacte datum bekendgemaakt. Er moeten nog wat problemen worden opgelost voordat alle studenten ook moeten in- en uitchecken.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 11:13 schreef DenS het volgende:
Had ook al verteld wat ze doen in amf. Maar mij gelooft ze niet
Vanaf 1 november dus als student in en uitchecken bij ns? Boete staat op 50 euro hoorde ik :|
Hoezo problemen? Het werkt al heur. Vanaf maandag maar vast beginnen, kan ik eraan wennen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 11:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Volgens mij hoeft dat nog niet. NS heeft nog geen exacte datum bekendgemaakt. Er moeten nog wat problemen worden opgelost voordat alle studenten ook moeten in- en uitchecken.
Een absurd idee als je het mij vraagt..
quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 11:13 schreef DenS het volgende:
Had ook al verteld wat ze doen in amf. Maar mij gelooft ze niet
Vanaf 1 november dus als student in en uitchecken bij ns? Boete staat op 50 euro hoorde ik :|
simpel: controle door het systeem of je wel of niet legaal gratis reist..quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 11:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Sowieso moet inchecken met een aantoonbare vrijvervoerkaart niet nodig zijn. Pure datamining, privacyschending, alles. Maar geen enkele legitieme reden voor
Dat is wel een beetje overdreven. Er zijn ook veel voordelen aan het inchecken. Op het moment dat iedereen zou inchecken krijg je een perfect beeld van de reizigerspatronen en kan je daar veel beter op inspelen. Dit is veel nauwkeuriger dan een enquete of iets anders.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 11:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Sowieso moet inchecken met een aantoonbare vrijvervoerkaart niet nodig zijn. Pure datamining, privacyschending, alles. Maar geen enkele legitieme reden voor
Dat kan een conducteur ter plaatse prima constateren: hij kan immers opvragen welke abonnementen er zoal op je kaart staan. Net als vroeger.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 11:58 schreef mschol het volgende:
[..]
simpel: controle door het systeem of je wel of niet legaal gratis reist..
Datamining stelt NS in staat om gegevens te verzamelen over de reizigers. Bijvoorbeeld over de meestgebruikte trajecten (woon/werkverkeer) om zodanig reizigers te attenderen op werkzaamheden. Of om te kijken hoe druk het gemiddeld is op een traject, om aan de hand van die informatie de materieelinzet nader te bekijken.quote:datamining is niks mis mee
Internet is een keuze. Dataregistratie en -mining bij gebruik van de OV-chipkaart is dat niet. Je kunt er niks over zeggen.quote:en privacyschending, ach.. als je je druk maakt over het feit dat ze alleen weten waar je in en uit stapt.. tja.. sorry hoor... paranoide noem ik dat..
dan had je ook niet op internet moeten gaan zitten
Ja, dat snap ik. Reizigersbelangen had ik het overquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 12:16 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje overdreven. Er zijn ook veel voordelen aan het inchecken. Op het moment dat iedereen zou inchecken krijg je een perfect beeld van de reizigerspatronen en kan je daar veel beter op inspelen. Dit is veel nauwkeuriger dan een enquete of iets anders.
de conducteur hoeft dit niet meer ter plaatse te constateren, dus daar kan het systeem dus op aangepast worden (of dit wel of niet gebeurd is een 2de hequote:Op vrijdag 21 oktober 2011 12:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat kan een conducteur ter plaatse prima constateren: hij kan immers opvragen welke abonnementen er zoal op je kaart staan. Net als vroeger.
niks mis mee dusquote:[..]
Datamining stelt NS in staat om gegevens te verzamelen over de reizigers. Bijvoorbeeld over de meestgebruikte trajecten (woon/werkverkeer) om zodanig reizigers te attenderen op werkzaamheden. Of om te kijken hoe druk het gemiddeld is op een traject, om aan de hand van die informatie de materieelinzet nader te bekijken.
dat valt onder spam en dat mag niet van de wet...quote:Of om je gepersonaliseerde reclame toe te sturen.
gebruik van de ov-chipkaart is (nu nog) een keuzequote:[..]
Internet is een keuze. Dataregistratie en -mining bij gebruik van de OV-chipkaart is dat niet. Je kunt er niks over zeggen.
jij vind je reisbewegingen niet intressant, en zo losstaand, zijn ze ook niet intressant..quote:Ik vind het ook achterlijk dat ik met m'n Altijd Vrij mķet inchecken. Maar ik doe het wel, omdat ik weet dat het verplicht is en ik geen zin heb in een boete van ¤ 35 die ik niet kan aanvechten, omdat 'in de voorwaarden staat dat inchecken verplicht is'. Ik heb ook geen zin in een juridisch gevecht, zo interessant zijn mijn reisbewegingen verder niet.
Waarom moet het systeem daar op aangepast worden? Anders dan omdat je het systeem belangrijker vindt dan de reizigers? Als je met een abonnement reist hoeft er helemaal niets geconstateerd te worden.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 12:43 schreef mschol het volgende:
[..]
de conducteur hoeft dit niet meer ter plaatse te constateren, dus daar kan het systeem dus op aangepast worden (of dit wel of niet gebeurd is een 2de he)
Het lijkt mij juist een voordeel voor de reiziger.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 13:24 schreef ReisT het volgende:
[..]
Waarom moet het systeem daar op aangepast worden? Anders dan omdat je het systeem belangrijker vindt dan de reizigers? Als je met een abonnement reist hoeft er helemaal niets geconstateerd te worden.
Nou ja, met een SOV misschien vrijdagavond tussen 7 en 8 uur een keer een uurtje, daarna reist iedereen met weekend vrij, daarvoor reist iedereen met week vrij. Je weet niet of iemand toevallig net voor die tijdgrens ingestapt is. En als je daar meer zekerheid over wilt dan controleer je zelfs tot vrijdagavond 9 uur of zo.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 13:24 schreef ReisT het volgende:
[..]
Waarom moet het systeem daar op aangepast worden? Anders dan omdat je het systeem belangrijker vindt dan de reizigers? Als je met een abonnement reist hoeft er helemaal niets geconstateerd te worden.
Tijdens de herfstvakantie zult gij niet met NS reizen!quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 15:04 schreef RubenK het volgende:
Ronduit belachelijk dat er vandaag, doordeweeks dus, werkzaamheden zijn op mijn woon-werk traject
Vakantie? ik moet gewoon lekker elke werkdag van het jaar werken hoorquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 15:14 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Tijdens de herfstvakantie zult gij niet met NS reizen!
Ironie!quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 16:03 schreef RubenK het volgende:
[..]
Vakantie? ik moet gewoon lekker elke werkdag van het jaar werken hoor
En?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 16:27 schreef MREn het volgende:
NS reisplanner
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die fly-over aan de oostkant is alleen voor treinen uit de richting Apeldoorn. Richting Apeldoorn wil je geen kruising meer na het station hebben, omdat je anders mogelijk de knooppunten in Zwolle of Apeldoorn niet haalt. Je zit met een opvolgtijd die gaat gelden als er gekruist wordt. Door die dive-under is dat probleem helemaal opgelost en kun je behoorlijk conflictvrij treintjes rijdenquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 09:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja Utrecht - Zwolle en Schiphol - Deventer ja. Maar goed, die moeten toch altijd op elkaar wachten.
Kan je veel beter en goedkoper zoeen dynamisch perron toewijzings systeem als op Schiphol toepassen. Aan de oostkant ligt al een flyover, dus kruisen kan altijd wel. En dan vertrekken de treinen het ene halfuur van andersomme sporen dan het andere halfuur. Nou en![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |