abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103361698
Oh ja Utrecht - Zwolle en Schiphol - Deventer ja. Maar goed, die moeten toch altijd op elkaar wachten.

Kan je veel beter en goedkoper zoeen dynamisch perron toewijzings systeem als op Schiphol toepassen. Aan de oostkant ligt al een flyover, dus kruisen kan altijd wel. En dan vertrekken de treinen het ene halfuur van andersomme sporen dan het andere halfuur. Nou en *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:32:28 #62
155227 crew  Guppy
dus
pi_103361969
Wat zijn ze eigenlijk aan het doen bij Amersfoort? Daar waar nu en dit weekend die werkzaamheden zijn?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_103361975
@Fles: En bij een klein beetje vertraging Amersfoort-Utrecht en Schiphol/Amsterdam-Amersfoort. De dive-under zal dus de betrouwbaarheid vergroten en ook de flexibiliteit bij het maken van de dienstregeling.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2011 09:33:52 ]
pi_103362008
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 09:32 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat zijn ze eigenlijk aan het doen bij Amersfoort? Daar waar nu en dit weekend die werkzaamheden zijn?
Spritz Elf :P

Hoi Gupps :*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:38:13 #65
155227 crew  Guppy
dus
pi_103362054
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 09:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Spritz Elf :P

Hoi Gupps :*
God :') goeiemorgen :*
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_103362975
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 09:38 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

God :')
Jij mag ook Fles zeggen hoor ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103363165
:')_!
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:13:17 #68
178444 DenS
Crientj <3
pi_103364803
Had ook al verteld wat ze doen in amf. Maar mij gelooft ze niet :(

Vanaf 1 november dus als student in en uitchecken bij ns? Boete staat op 50 euro hoorde ik :|
pi_103365560
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 11:13 schreef DenS het volgende:
Had ook al verteld wat ze doen in amf. Maar mij gelooft ze niet :(

Vanaf 1 november dus als student in en uitchecken bij ns? Boete staat op 50 euro hoorde ik :|
Nee, jij zei dat ze bij de boog in Utrecht aan t werk waren?
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:33:11 #70
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_103365642
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 11:13 schreef DenS het volgende:
Had ook al verteld wat ze doen in amf. Maar mij gelooft ze niet :(

Vanaf 1 november dus als student in en uitchecken bij ns? Boete staat op 50 euro hoorde ik :|
Volgens mij hoeft dat nog niet. NS heeft nog geen exacte datum bekendgemaakt. Er moeten nog wat problemen worden opgelost voordat alle studenten ook moeten in- en uitchecken.

Een absurd idee als je het mij vraagt..
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:35:47 #71
178444 DenS
Crientj <3
pi_103365750
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 11:33 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Volgens mij hoeft dat nog niet. NS heeft nog geen exacte datum bekendgemaakt. Er moeten nog wat problemen worden opgelost voordat alle studenten ook moeten in- en uitchecken.

Een absurd idee als je het mij vraagt..
Hoezo problemen? Het werkt al heur. Vanaf maandag maar vast beginnen, kan ik eraan wennen.
pi_103366251
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 11:13 schreef DenS het volgende:
Had ook al verteld wat ze doen in amf. Maar mij gelooft ze niet :(

Vanaf 1 november dus als student in en uitchecken bij ns? Boete staat op 50 euro hoorde ik :|
:')

Waarom komen al die spookverhalen toch vandaan? Ze gaan de boete voor het niet inchecken met een geldig vervoersbewijs ook echt hoger maken dan de boete voor het überhaupt niet hebben van een vervoersbewijs :') .
pi_103366551
Sowieso moet inchecken met een aantoonbare vrijvervoerkaart niet nodig zijn. Pure datamining, privacyschending, alles. Maar geen enkele legitieme reden voor :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103366685
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 11:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Sowieso moet inchecken met een aantoonbare vrijvervoerkaart niet nodig zijn. Pure datamining, privacyschending, alles. Maar geen enkele legitieme reden voor :N
simpel: controle door het systeem of je wel of niet legaal gratis reist..
datamining is niks mis mee en privacyschending, ach.. als je je druk maakt over het feit dat ze alleen weten waar je in en uit stapt.. tja.. sorry hoor... paranoide noem ik dat..
dan had je ook niet op internet moeten gaan zitten
pi_103367249
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 11:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Sowieso moet inchecken met een aantoonbare vrijvervoerkaart niet nodig zijn. Pure datamining, privacyschending, alles. Maar geen enkele legitieme reden voor :N
Dat is wel een beetje overdreven. Er zijn ook veel voordelen aan het inchecken. Op het moment dat iedereen zou inchecken krijg je een perfect beeld van de reizigerspatronen en kan je daar veel beter op inspelen. Dit is veel nauwkeuriger dan een enquete of iets anders.
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:16:13 #76
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103367250
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 11:58 schreef mschol het volgende:

[..]

simpel: controle door het systeem of je wel of niet legaal gratis reist..
Dat kan een conducteur ter plaatse prima constateren: hij kan immers opvragen welke abonnementen er zoal op je kaart staan. Net als vroeger.
quote:
datamining is niks mis mee
Datamining stelt NS in staat om gegevens te verzamelen over de reizigers. Bijvoorbeeld over de meestgebruikte trajecten (woon/werkverkeer) om zodanig reizigers te attenderen op werkzaamheden. Of om te kijken hoe druk het gemiddeld is op een traject, om aan de hand van die informatie de materieelinzet nader te bekijken.

Of om je gepersonaliseerde reclame toe te sturen.
quote:
en privacyschending, ach.. als je je druk maakt over het feit dat ze alleen weten waar je in en uit stapt.. tja.. sorry hoor... paranoide noem ik dat..
dan had je ook niet op internet moeten gaan zitten
Internet is een keuze. Dataregistratie en -mining bij gebruik van de OV-chipkaart is dat niet. Je kunt er niks over zeggen.

Ik vind het ook achterlijk dat ik met m'n Altijd Vrij mķet inchecken. Maar ik doe het wel, omdat ik weet dat het verplicht is en ik geen zin heb in een boete van ¤ 35 die ik niet kan aanvechten, omdat 'in de voorwaarden staat dat inchecken verplicht is'. Ik heb ook geen zin in een juridisch gevecht, zo interessant zijn mijn reisbewegingen verder niet.
pi_103367721
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 12:16 schreef Mr.Jorn. het volgende:

[..]

Dat is wel een beetje overdreven. Er zijn ook veel voordelen aan het inchecken. Op het moment dat iedereen zou inchecken krijg je een perfect beeld van de reizigerspatronen en kan je daar veel beter op inspelen. Dit is veel nauwkeuriger dan een enquete of iets anders.
Ja, dat snap ik. Reizigersbelangen had ik het over ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103368174
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 12:16 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat kan een conducteur ter plaatse prima constateren: hij kan immers opvragen welke abonnementen er zoal op je kaart staan. Net als vroeger.
de conducteur hoeft dit niet meer ter plaatse te constateren, dus daar kan het systeem dus op aangepast worden (of dit wel of niet gebeurd is een 2de he :P)

quote:
[..]

Datamining stelt NS in staat om gegevens te verzamelen over de reizigers. Bijvoorbeeld over de meestgebruikte trajecten (woon/werkverkeer) om zodanig reizigers te attenderen op werkzaamheden. Of om te kijken hoe druk het gemiddeld is op een traject, om aan de hand van die informatie de materieelinzet nader te bekijken.
niks mis mee dus

quote:
Of om je gepersonaliseerde reclame toe te sturen.
dat valt onder spam en dat mag niet van de wet...
quote:
[..]

Internet is een keuze. Dataregistratie en -mining bij gebruik van de OV-chipkaart is dat niet. Je kunt er niks over zeggen.
gebruik van de ov-chipkaart is (nu nog) een keuze :)

quote:
Ik vind het ook achterlijk dat ik met m'n Altijd Vrij mķet inchecken. Maar ik doe het wel, omdat ik weet dat het verplicht is en ik geen zin heb in een boete van ¤ 35 die ik niet kan aanvechten, omdat 'in de voorwaarden staat dat inchecken verplicht is'. Ik heb ook geen zin in een juridisch gevecht, zo interessant zijn mijn reisbewegingen verder niet.
jij vind je reisbewegingen niet intressant, en zo losstaand, zijn ze ook niet intressant..
het wordt intressant zodra je 100.000 x die gegevens hebt, want dan komt het punt waar jij eerder op wees weer naar boven: er kan beter ingespeeld worden qua matrieel e.d. op de reisdrukte..


en overigens: als het allemaal zo evil was dan was er allang een of andere slimme dodo geweest die de boel had laten verbieden door de rechter, dit is niet gebeurd dus het zal iig wel ergens goed inelkaar steken..
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 13:24:05 #79
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_103369980
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 12:43 schreef mschol het volgende:

[..]

de conducteur hoeft dit niet meer ter plaatse te constateren, dus daar kan het systeem dus op aangepast worden (of dit wel of niet gebeurd is een 2de he :P)
Waarom moet het systeem daar op aangepast worden? Anders dan omdat je het systeem belangrijker vindt dan de reizigers? Als je met een abonnement reist hoeft er helemaal niets geconstateerd te worden.
pi_103371687
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 13:24 schreef ReisT het volgende:

[..]

Waarom moet het systeem daar op aangepast worden? Anders dan omdat je het systeem belangrijker vindt dan de reizigers? Als je met een abonnement reist hoeft er helemaal niets geconstateerd te worden.
Het lijkt mij juist een voordeel voor de reiziger.

Ik vond het in Japan i.i.g. heerlijk dat de kaartjes bij de ingang gecontroleerd worden en je tijdens de rit dus gewoon lekker kan pitten of wegdromen bij je favoriete muziek, zonder dat knagende gevoel dat elk moment de conducteur je kan komen lastig vallen.
pi_103371838
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 13:24 schreef ReisT het volgende:

[..]

Waarom moet het systeem daar op aangepast worden? Anders dan omdat je het systeem belangrijker vindt dan de reizigers? Als je met een abonnement reist hoeft er helemaal niets geconstateerd te worden.
Nou ja, met een SOV misschien vrijdagavond tussen 7 en 8 uur een keer een uurtje, daarna reist iedereen met weekend vrij, daarvoor reist iedereen met week vrij. Je weet niet of iemand toevallig net voor die tijdgrens ingestapt is. En als je daar meer zekerheid over wilt dan controleer je zelfs tot vrijdagavond 9 uur of zo.

Aan de andere kans kan je als NS ook eens je eigen tekortkomingen onder ogen zien en eens wat doen aan de trefkans, zodat je die marge helemaal niet "nodig" hebt }>
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:20:30 #82
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103372396
Overigens, gisteren is Roger Tallon overleden op 82-jarige leeftijd.

Voor degenen die niet weten over wie ik het heb, hier een paar van zijn creaties:








Een groot ontwerper is ons ontvallen ;(
pi_103374243
Ronduit belachelijk dat er vandaag, doordeweeks dus, werkzaamheden zijn op mijn woon-werk traject :(
pi_103374277
Is dat die bandenmetro?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_103374670
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 15:04 schreef RubenK het volgende:
Ronduit belachelijk dat er vandaag, doordeweeks dus, werkzaamheden zijn op mijn woon-werk traject :(
Tijdens de herfstvakantie zult gij niet met NS reizen! o|O
pi_103376660
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 15:14 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Tijdens de herfstvakantie zult gij niet met NS reizen! o|O
Vakantie? ik moet gewoon lekker elke werkdag van het jaar werken hoor
pi_103376877
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 16:03 schreef RubenK het volgende:

[..]

Vakantie? ik moet gewoon lekker elke werkdag van het jaar werken hoor
Ironie! ;)
De herfstvakantie is de reden dat men nu ook tijdens kantooruren aan het spoor werkt.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 16:27:31 #88
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_103377750
NS reisplanner }:|



"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_103378412
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 16:27 schreef MREn het volgende:
NS reisplanner }:|

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
En?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 oktober 2011 @ 16:45:01 #90
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103378533
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 09:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja Utrecht - Zwolle en Schiphol - Deventer ja. Maar goed, die moeten toch altijd op elkaar wachten.

Kan je veel beter en goedkoper zoeen dynamisch perron toewijzings systeem als op Schiphol toepassen. Aan de oostkant ligt al een flyover, dus kruisen kan altijd wel. En dan vertrekken de treinen het ene halfuur van andersomme sporen dan het andere halfuur. Nou en *O*
Die fly-over aan de oostkant is alleen voor treinen uit de richting Apeldoorn. Richting Apeldoorn wil je geen kruising meer na het station hebben, omdat je anders mogelijk de knooppunten in Zwolle of Apeldoorn niet haalt. Je zit met een opvolgtijd die gaat gelden als er gekruist wordt. Door die dive-under is dat probleem helemaal opgelost en kun je behoorlijk conflictvrij treintjes rijden
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')