Omdat iedereen er met zijn geld in zit, banken pensioenfondsen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:48 schreef Pindakaaspot het volgende:
GriekenlandWaarom geven we ze financiele steun?
Wat heeft de EU anders voor zin?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:48 schreef Pindakaaspot het volgende:
GriekenlandWaarom geven we ze financiele steun?
Lekker slim van iedereen, de banken en pensioenfondsen.... betalen wij die zelfbenoemde toppers daarvoor zulke hoge salarissen en bonussen?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 02:10 schreef Mercer het volgende:
[..]
Omdat iedereen er met zijn geld in zit, banken pensioenfondsen.
De grieken niet, die zitten met hun geld in Zwitserlandquote:Op donderdag 20 oktober 2011 02:10 schreef Mercer het volgende:
[..]
Omdat iedereen er met zijn geld in zit, banken pensioenfondsen.
Ik heb de tijd nog meegemaakt dat we met hele simpele apparatuur een eigen draadloos communicatienetwerk opzetten. 'Packet Radio', daarmee konden we gewoon draadloos data versturen over de hele wereld. Nadelen waren dat het heel langzaam ging... maar er kan in ieder geval gecommuniceerd worden zonder de tussenkomst van bedrijven en overheden.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 00:06 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
ja want internet werkt dan nog gewoon![]()
Ik snap niet waarom je anarchie leuk zou vinden, waarschijnlijk omdat je nu een kut leven hebt en hoopt dat het beter wordt ofzo?
Als je Griekenland en Nederland vergelijkt wat betreft de omvang van de politie/ME t.o.v. het volk....hoe ziet dat eruit?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:25 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Laat Griekenland een voorbeeld voor ons zijn. Wij Nederlanders verzetten ons nooit, als een buitenlandse mogendheid ons binnenvalt. Nederlanders verzetten zich niet tegen onrecht, maar wij laten ons als schapen afvoeren en doen niet ertegen.
De Grieken zijn een heroïsch volk en verzetten zich tegen de demonische EU, tegen het duivelse IMF en tegen de VS.
Hiermee doel ik op het Griekse volk.
Leve het Griekse volk. Dood aan het grootkapitaal en de banken en de graaiers. Leve het heroïsche verzet. Laat de Grieken ons inspireren.
Nee tegen de slavernij, nee tegen de EU, ja voor de vrijheid. Op de overwinning van het volk.
Je had geen stroom of zendapparatuur en software en computers met een OS nodig?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:32 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik heb de tijd nog meegemaakt dat we met hele simpele apparatuur een eigen draadloos communicatienetwerk opzetten. 'Packet Radio', daarmee konden we gewoon draadloos data versturen over de hele wereld. Nadelen waren dat het heel langzaam ging... maar er kan in ieder geval gecommuniceerd worden zonder de tussenkomst van bedrijven en overheden.
quote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:25 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Laat Griekenland een voorbeeld voor ons zijn. Wij Nederlanders verzetten ons nooit, als een buitenlandse mogendheid ons binnenvalt. Nederlanders verzetten zich niet tegen onrecht, maar wij laten ons als schapen afvoeren en doen niet ertegen.
De Grieken zijn een heroïsch volk en verzetten zich tegen de demonische EU, tegen het duivelse IMF en tegen de VS.
Hiermee doel ik op het Griekse volk.
Leve het Griekse volk. Dood aan het grootkapitaal en de banken en de graaiers. Leve het heroïsche verzet. Laat de Grieken ons inspireren.
Nee tegen de slavernij, nee tegen de EU, ja voor de vrijheid. Op de overwinning van het volk.
QFTquote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]Nee, de Grieken verzetten zich tegen het verantwoorden van hun eigen immoreel en roekeloos leengedrag, het leven op te grote voet en het feit dat het qua economie geen zak voorstelt.
Ik ben er nog steeds niet helemaal over uit of jij het nou niet wilt of niet kunt snappen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
QFT
Ze hebben met zijn allen het potje gebroken maar willen het niet betalen
Ik heb nog geen enkel zinnig argument gehoord dat mij anders zou moeten doen geloven.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:48 schreef Dhalsim het volgende:
[..]
Ik ben er nog steeds niet helemaal over uit of jij het nou niet wilt of niet kunt snappen.
De schuldencrisis is een logisch gevolg van de wijze waarop het systeem werkt. Het zit er simpelweg ingebakken. De enige variabele in het verloop ligt in de snelheid waarmee het plaats vindt.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik heb nog geen enkel zinnig argument gehoord dat mij anders zou moeten doen geloven.
het is dus door de grieken zelf veroorzaakt door hun eigen leengedragquote:
Veel succesquote:
Nee, het is door het systeem veroorzaakt. Dat is ook de reden dat ieder land in de schulden zit. Griekenland heeft een veel te grote hoeveelheid ambtenaren en dat is 1 van de redenen waarom ze nu het hardste getroffen worden. Maar Nederland komt net zo goed aan de beurt.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:04 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
het is dus door de grieken zelf veroorzaakt door hun eigen leengedrag
immers als zij niet zo masaal aan het lenen waren geslagen hadden ze nu niet in deze crisis gezeten
en 'het systeem' is zomaar ontstaan en functioneert volledig zonder mensenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:31 schreef Dhalsim het volgende:
[..]
Nee, het is door het systeem veroorzaakt. Dat is ook de reden dat ieder land in de schulden zit. Griekenland heeft een veel te grote hoeveelheid ambtenaren en dat is 1 van de redenen waarom ze nu het hardste getroffen worden. Maar Nederland komt net zo goed aan de beurt.
Verder is het een beetje raar om "De Grieken" de schuld te geven. Tenzij jij jezelf ook verantwoordelijk voelt voor het feit dat de Nederlandse overheid zoveel geld over de balk gooit.
Geld wordt gecreeerd door vraag, door wie is die vraag precies zo hoog gemaakt? Precies, de Grieken, de leenzuchtige, ondermaats daadkrachtige, weinig werkende luiaard in Europa, gesteund door een frauderende regering die alles overhad voor toetreding tot de EU.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:31 schreef Dhalsim het volgende:
[..]
Nee, het is door het systeem veroorzaakt. Dat is ook de reden dat ieder land in de schulden zit. Griekenland heeft een veel te grote hoeveelheid ambtenaren en dat is 1 van de redenen waarom ze nu het hardste getroffen worden. Maar Nederland komt net zo goed aan de beurt.
Verder is het een beetje raar om "De Grieken" de schuld te geven. Tenzij jij jezelf ook verantwoordelijk voelt voor het feit dat de Nederlandse overheid zoveel geld over de balk gooit.
Volgens de stelling van Dhalsim is dat dus onmogelijk. Elke mens heeft schuld want het systeem is zo ontworpen dus kan je niet zonder schulden leven. Zie je de fout in zijn betoog? Hij gaat uit van een totaal dictatoriaal gelddrukkende overheid die mensen letterlijk de schulden in hun strot duwt, iets dat pertinent onwaar is en waarbij men maar de schuld van de hebberige, graaiende Griek onder het tapijt moffelt. Er zal nu vast wel een tirade komen over de arme Griek die teveel kon lenen en dat het systeem o zo slecht is, maar hey, wij weten wel beter: de Griek is een leugenachtige, criminele, frauderende, belastingontduikende niet-werkende parasiet die nooit tot de EU had moeten worden toegelaten, en als die corrupte overheid niet zo hard had gefraudeerd met cijfers, dan was het ook nooit gebeurt. Daarom moet de hele EU Griekenland keihard uit de EU trappen en ze laten verrotten op die droge eilandjes van ze.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:40 schreef Mercer het volgende:
Waarom kan je dan als individu wel zonder schulden leven? Dat moet een land dus ook kunnen.
Vertel, wat wil of kan ik niet snappen?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:48 schreef Dhalsim het volgende:
[..]
Ik ben er nog steeds niet helemaal over uit of jij het nou niet wilt of niet kunt snappen.
Met al hun geldquote:Op donderdag 20 oktober 2011 02:16 schreef Mercer het volgende:
Ja precies, en als wij ooit in de problemen komen helpen de Grieken ons weer.
Zeg ik dat ze slecht zijn? Corrupt en frauduleus ja.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 20:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Oh, dat zal zeker zo zijn, maar dat maakt de Grieken nog geen slechte mensen. Bovendien komt dit natuurlijk niet uit de lucht vallen, investeerders hadden hun risico's maar beter in moeten schatten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |