pssst....doe eens de post voor jou post lezen....volgens mij heb ik het toch in redelijk begrijpelijke termen uitgelegd...het kost je nog geen 3 minuten om het te lezen en hopelijk in te zien dat de schade niet is veroorzaakt door de Grieken.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 22:54 schreef Jordony het volgende:
Wie gaat de schade, veroorzaakt door die Grieken, betalen? Inderdaad, wij dus.
Complimenten voor deze post! Ik had het niet beter kunnen verwoorden.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 21:48 schreef Dhalsim het volgende:
Ongelofelijk dat er nog steeds zoveel mensen zijn die niet snappen dat de schuldencrisis niet alleen een voorspelbaar maar zelfs compleet onvermijdelijk gevolg is van het monetaire stelsel. De enige variabele in het verloop ligt in de snelheid waarmee het plaats vindt.
Geld is in onze huidige economie een synoniem voor schuld. Geld ontstaat op het moment dat er een lening (=een schuld) wordt aangegaan.Aangezien het bij een lening altijd zo is dat er meer terug betaald moet worden dan er ontvangen is (namelijk de rente) is de hoeveelheid geld die terugbetaald moet worden aan centrale banken (private bedrijven) dus per definitie groter is dan de hoeveelheid geld die er bestaat (vb: de overheid van een land leent 1 miljard. Op het moment dat die lening wordt afgesloten wordt dat bedrag vanuit het niets gecreerd en wordt er afgesproken dat die overheid uiteindelijk 1,1 miljard terug zal betalen. Aan die afspraak kan uiteraard nooit voldaan worden aangezien die extra 100 miljoen aan rente niet bestaat.)
De totale schuld van alle landen gecombineerd zal altijd sneller groeien dan de hoeveelheid geld wat er in omloop is. Daarom is inflatie ook een vast gegeven. Des te meer schuld een land heeft des te hoger het bedrag wat ze aan rente moeten betalen en des te sneller het land dieper in de schulden zal komen.
Het systeem is dus letterlijk ontworpen om te mislukken.en rijkdom (bezittingen, rechten en dus de macht) vloeit dus altijd van de bevolking naar de banken.Hoe groter de economische groei, hoe meer geld er in omloop is en hoe meer schulden er zijn.
Het systeem is gebaseerd op een voortdurende groei van de economie...de consumptie en de productie moet blijven stijgen om succesvol te zijn. Het probleem is echter dat we op een planeet leven met een beperkte hoeveelheid grondstoffen. Het systeem is dus zelfdestructief. Hoe harder de economie groeit, hoe sneller de grondstoffen opraken en hoe eerder de mensheid zichzelf uitroeit.
Ja we gaan zeker betalen, maar denk nu niet dat de Nederlandse regering zo eerlijk is,quote:Op woensdag 19 oktober 2011 22:54 schreef Jordony het volgende:
Wie gaat de schade, veroorzaakt door die Grieken, betalen? Inderdaad, wij dus.
Daarom zeg ik ook altijd dat dit monetaire systeem moet verdwijnen, wij mensen kunnen beter dan dit.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 23:41 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Complimenten voor deze post! Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
Absoluut... dat is de ultieme uitkomst... een ontwerpfoutjequote:Op donderdag 20 oktober 2011 00:01 schreef Strani het volgende:
Wat maakt het nog uit, het hele systeem gaat er toch wel aan.
Ik heb wel zin in de totale anarchie die hierna komt. Misschien kunnen we in groepjes overleven? Zullen wij vast zo'n groep opzetten hier?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 00:02 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Absoluut... dat is de ultieme uitkomst... een ontwerpfoutje
ja want internet werkt dan nog gewoonquote:Op donderdag 20 oktober 2011 00:05 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik heb wel zin in de totale anarchie die hierna komt. Misschien kunnen we in groepjes overleven? Zullen wij vast zo'n groep opzetten hier?
Tja... maar dat gaat niet zonder slag of stoot. We zullen het zwaar gaan krijgen, als de bubble daadwerkelijk klapt.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 00:00 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook altijd dat dit monetaire systeem moet verdwijnen, wij mensen kunnen beter dan dit.
Daarom begin ik nu al met organiseren en wacht ik niet tot het te laat is, slimmerik.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 00:06 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
ja want internet werkt dan nog gewoon![]()
Ik snap niet waarom je anarchie leuk zou vinden, waarschijnlijk omdat je nu een kut leven hebt en hoopt dat het beter wordt ofzo?
Meid, er zitten hier heel weinig Grieken..waarom zou je in het Grieks typen?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:08 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Θάνατος στους φασίστες!
Er staat: "Dood aan de fascisten!"quote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:09 schreef Strani het volgende:
[..]
Meid, er zitten hier heel weinig Grieken..waarom zou je in het Grieks typen?
Zeg dat dan gewoon meteen in het Nederlands. Moet jij niet bij zo'n Occupy-protest zitten trouwens?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:11 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Er staat: "Dood aan de fascisten!"
Daar was ik zaterdag j.l. ook. Met twee kameraden.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:12 schreef Strani het volgende:
[..]
Zeg dat dan gewoon meteen in het Nederlands. Moet jij niet bij zo'n Occupy-protest zitten trouwens?
quote:Stelios Georgiou, a garbage collector who was holding a banner near by, said: "We want to kick out this government. I used to earn 1,200 (1,050) a month and now I get 700. They should go after the tax evaders and not us."
http://www.independent.co(...)poverty-2373141.htmlquote:Despite the strike, the Greek parliament is expected to pass new legislation today further reducing the income of most Greeks.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |