Dus een vriendje die over Jezus wil vertellen... daar mogen ze niet meer mee omgaan?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:00 schreef GI het volgende:
Dingen als het geloof zijn niet aan anderen om aan mijn kinderen te vertellen.
quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:18 schreef Nielsch het volgende:
Ik ben benieuwd hoe ouders uit Staphorst zouden reageren als ik met hun kinderen een potje zou gaan voetballen om vervolgens na het sporten eens te gaan praten over Darwin en Nietzsche.
Ik denk een beetje hetzelfde en dan denk ik dat het door velen als "achterlijk" wordt bestempeld en snappen ze niet wat het probleem is. Let wel: dan heb ik het met name ook over degenen die onderhavige zaak een groot probleem vinden.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:18 schreef Nielsch het volgende:
Ik ben benieuwd hoe ouders uit Staphorst zouden reageren als ik met hun kinderen een potje zou gaan voetballen om vervolgens na het sporten eens te gaan praten over Darwin en Nietzsche.
Dit begint een beetje dom gezeur te wordenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dus een vriendje die over Jezus wil vertellen... daar mogen ze niet meer mee omgaan?
Ik vind het nogal.
Tsja, ik verzin het niet... Er staat toch echt dat anderen niet over het geloof mogen praten met de kinderen. Dat gaat vrij ver en ik vroeg niet voor niets naar de kern.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:27 schreef LaMaleta het volgende:
Dit begint een beetje dom gezeur te worden
Nou ja... dan komen ze ook vast bij zo'n vriendje thuis en zal er wel een ouder zijn die ook een keer over het geloof praat...quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:42 schreef speknek het volgende:
Kinderen praten tegen hun vriendjes anders over geloof, en gaan daar ook anders mee om, dan volwassenen.
Precies.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:43 schreef EenzameFietser het volgende:
Het wordt gelijk allemaal weer zo scherp neergezet.
Ik begrijp de reacties van de ouders niet zo goed. Waarom ga je niet eerst eens kijken wat er nu precies aan de hand is. Dan weet je iig wat voor vlees je in kuip hebt. Ik kan me op zich heel goed voorstellen, dat je als ouders wat vraagtekens plaatst bij volwassen mannen die komen voetballen. Het lijkt mij in dat geval zelfs logisch dat je als ouder wil weten hoe of wat. Maar gelijk gaan schermen met politie vind ik ronduit belachelijk. Het moet allemaal gelijk weer zo op de spits worden gedreven. Ga eerst eens praten met die lui en vel dan je oordeel.
Kijk, ik vind het ook geen ramp als mijn toekomstige kinderen in aanraking komen met het geloof (en dat komen ze zeker weten, mijn hele schoonfamilie is Christelijk, en sommigen daarvan leidende figuren in de kerk), vind het ook niet erg als de moeder van een vriendje over het geloof praat. Het is wat anders als de moeder van het vriendje moedwillig mijn kind weg zou lokken om, buiten mijn invloedssfeer om, middels positieve reinforcement conditionering, even goed de blijde boodschap aan dat kind te vertellen. Waar bemoeit ze zich mee; opbokken volgaarne.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou ja... dan komen ze ook vast bij zo'n vriendje thuis en zal er wel een ouder zijn die ook een keer over het geloof praat...
En nu?
Kinderen moet je geen onzin aanpraten. Die geloven alles.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:12 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Wat de fuck boeit het nou of iemand je kind geloof bij brengt of niet. Ze gaan er heus niet dood aan. Trieste kut ouders die huillie doen omdat ze niet in de hemel komen___!
Het verschil tussen kinderen die onderling over een onderwerp aan het praten is of volwassenen die kinderen aan evangeliseren zijn snap jij hopelijk toch ook wel.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Tsja, ik verzin het niet... Er staat toch echt dat anderen niet over het geloof mogen praten met de kinderen. Dat gaat vrij ver en ik vroeg niet voor niets naar de kern.
Er zijn zoveel goed onderbouwde bezwaren voorbij gekomen, die jij blijkbaar niet wil zien.quote:Maar ik ben benieuwd of er nog andere goed onderbouwde bezwaren komen, want vooralsnog lees ik vooral invulling van wat er besproken zou worden en een bijzonder rigide benadering ten opzichte van geloofsuitingen.
[DS4 MODE]quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:53 schreef LaMaleta het volgende:
[..]
Het verschil tussen kinderen die onderling over een onderwerp aan het praten is of volwassenen die kinderen aan evangeliseren zijn snap jij hopelijk toch ook wel.
Ik haal uit de OP dat Jezus ter sprake kan komen en dat er een discussie daarover kan ontstaan...quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:50 schreef speknek het volgende:
Kijk, ik vind het ook geen ramp als mijn toekomstige kinderen in aanraking komen met het geloof (en dat komen ze zeker weten, mijn hele schoonfamilie is Christelijk, en sommigen daarvan leidende figuren in de kerk), vind het ook niet erg als de moeder van een vriendje over het geloof praat. Het is wat anders als de moeder van het vriendje moedwillig mijn kind weg zou lokken om, buiten mijn invloedssfeer om, middels positieve reinforcement conditionering, even goed de blijde boodschap aan dat kind te vertellen. Waar bemoeit ze zich mee; opbokken volgaarne.
(en dan zou ik het nog steeds geen ramp vinden, maar die vrouw wel achterbaks)
Waar staat dat deze mensen daar primair mee bezig zijn? Ze zitten er vol mee (neem ik aan) en het komt soms ter sprake.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:53 schreef LaMaleta het volgende:
Het verschil tussen kinderen die onderling over een onderwerp aan het praten is of volwassenen die kinderen aan evangeliseren zijn snap jij hopelijk toch ook wel.
Nou, wijs de mooiste eens aan.quote:Er zijn zoveel goed onderbouwde bezwaren voorbij gekomen, die jij blijkbaar niet wil zien.
Is dit een voorbeeld van een goed onderbouwd bezwaar?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:01 schreef LaMaleta het volgende:
[DS4 MODE]
Nou ja... dan komen ze ook vast bij zo'n vriendje thuis en zal er wel een ouder zijn die ook een keer over het geloof praat...
En nu?
[/DS4 MODE]
Dit begint een beetje dom gezeur te worden![]()
¿En nu?
Nee het komt niet zomaar ter sprake.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waar staat dat deze mensen daar primair mee bezig zijn? Ze zitten er vol mee (neem ik aan) en het komt soms ter sprake.
Het is maar zeer de vraag of je als ouders achteraf nog met die evangelisten kunt praten. Als je pas achteraf hoort dat jouw kinderen aan evangelische praatjes zijn blootgesteld, ben je al te laat om die evangelisten daar nog op aan te spreken.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:43 schreef EenzameFietser het volgende:
Het wordt gelijk allemaal weer zo scherp neergezet.
Ik begrijp de reacties van de ouders niet zo goed. Waarom ga je niet eerst eens kijken wat er nu precies aan de hand is. Dan weet je iig wat voor vlees je in kuip hebt. Ik kan me op zich heel goed voorstellen, dat je als ouders wat vraagtekens plaatst bij volwassen mannen die komen voetballen. Het lijkt mij in dat geval zelfs logisch dat je als ouder wil weten hoe of wat. Maar gelijk gaan schermen met politie vind ik ronduit belachelijk. Het moet allemaal gelijk weer zo op de spits worden gedreven. Ga eerst eens praten met die lui en vel dan je oordeel.
Jij bent erbij geweest begrijp ik. Vertel.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:00 schreef MouzurX het volgende:
Nee het komt niet zomaar ter sprake.
Nee. Hoe kom je erbij?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:06 schreef Elfletterig het volgende:
En waarom zou je als ouder niet met de politie mogen schermen? Als jij vindt dat jouw kind hierdoor ongewild wordt lastiggevallen, is er sprake van een soort stalking.
Er werd toch gevoetbald?quote:De kinderen worden onder valse voorwendselen naar het sportveld gelokt.
Waar lees jij dat er werd gepreekt?quote:Eenmaal daar aangekomen, krijgen ze tussen neus en lippen door een preek,
Ik snap werkelijk niet wat de politie in dezen zou moeten doen. Er wordt geen enkele wet overtreden! Er wordt gevoetbald en er wordt ook nog wat gesproken over het geloof. Dat is echt legaal. Wat zeg ik: spreken over het geloof is beschermd door de grondwet!quote:waar het de evangelisten allemaal om te doen is. Ik vind dat je kinderen best tegen zulke invloeden mag beschermen en dat je als ouder de daarvoor noodzakelijke middelen mag inzetten. Ook als dat het inschakelen van de politie is.
Jezus, je doet het overkomen alsof ze aan een dodelijke dosis straling zijn blootgesteld. Wel eens een kinderbijbel gelezen? Ik denk dat je de verhaaltjes over Jezus in die richting moet zoeken.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is maar zeer de vraag of je als ouders achteraf nog met die evangelisten kunt praten. Als je pas achteraf hoort dat jouw kinderen aan evangelische praatjes zijn blootgesteld, ben je al te laat om die evangelisten daar nog op aan te spreken.
En waarom zou je als ouder niet met de politie mogen schermen? Als jij vindt dat jouw kind hierdoor ongewild wordt lastiggevallen, is er sprake van een soort stalking. De kinderen worden onder valse voorwendselen naar het sportveld gelokt. Eenmaal daar aangekomen, krijgen ze tussen neus en lippen door een preek, waar het de evangelisten allemaal om te doen is. Ik vind dat je kinderen best tegen zulke invloeden mag beschermen en dat je als ouder de daarvoor noodzakelijke middelen mag inzetten. Ook als dat het inschakelen van de politie is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |