abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103319509
quote:
3s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 12:00 schreef GI het volgende:

Dingen als het geloof zijn niet aan anderen om aan mijn kinderen te vertellen.
Dus een vriendje die over Jezus wil vertellen... daar mogen ze niet meer mee omgaan?

Ik vind het nogal.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_103319617
Ik zou het niet heel tof vinden om eerlijk te zien. Als er christelijke organisaties zijn die omwille van het speelplezier willen sporten met mijn kinderen dan heb ik daar niets op tegen, maar als dat sporten puur een middel is om het doel (spreiden van het evangelie) te bereiken dan heb ik weldegelijk bezwaren.
pi_103319650
Wat de fuck boeit het nou of iemand je kind geloof bij brengt of niet. Ze gaan er heus niet dood aan. Trieste kut ouders die huillie doen omdat ze niet in de hemel komen :')___!
pi_103319890
Ik ben benieuwd hoe ouders uit Staphorst zouden reageren als ik met hun kinderen een potje zou gaan voetballen om vervolgens na het sporten eens te gaan praten over Darwin en Nietzsche.
pi_103319972
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 12:18 schreef Nielsch het volgende:
Ik ben benieuwd hoe ouders uit Staphorst zouden reageren als ik met hun kinderen een potje zou gaan voetballen om vervolgens na het sporten eens te gaan praten over Darwin en Nietzsche.

Maar hunnie doen het ooook
pi_103320027
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 12:18 schreef Nielsch het volgende:
Ik denk een beetje hetzelfde en dan denk ik dat het door velen als "achterlijk" wordt bestempeld en snappen ze niet wat het probleem is. Let wel: dan heb ik het met name ook over degenen die onderhavige zaak een groot probleem vinden.
pi_103320239
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 12:08 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dus een vriendje die over Jezus wil vertellen... daar mogen ze niet meer mee omgaan?

Ik vind het nogal.
Dit begint een beetje dom gezeur te worden :{w
Op onbegeleid verlof...
pi_103320491
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 12:27 schreef LaMaleta het volgende:

Tsja, ik verzin het niet... Er staat toch echt dat anderen niet over het geloof mogen praten met de kinderen. Dat gaat vrij ver en ik vroeg niet voor niets naar de kern.

Maar ik ben benieuwd of er nog andere goed onderbouwde bezwaren komen, want vooralsnog lees ik vooral invulling van wat er besproken zou worden en een bijzonder rigide benadering ten opzichte van geloofsuitingen.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 12:42:39 #234
8369 speknek
Another day another slay
pi_103320856
Kinderen praten tegen hun vriendjes anders over geloof, en gaan daar ook anders mee om, dan volwassenen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_103320890
Het wordt gelijk allemaal weer zo scherp neergezet.
Ik begrijp de reacties van de ouders niet zo goed. Waarom ga je niet eerst eens kijken wat er nu precies aan de hand is. Dan weet je iig wat voor vlees je in kuip hebt. Ik kan me op zich heel goed voorstellen, dat je als ouders wat vraagtekens plaatst bij volwassen mannen die komen voetballen. Het lijkt mij in dat geval zelfs logisch dat je als ouder wil weten hoe of wat. Maar gelijk gaan schermen met politie vind ik ronduit belachelijk. Het moet allemaal gelijk weer zo op de spits worden gedreven. Ga eerst eens praten met die lui en vel dan je oordeel.
pi_103320988
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 12:42 schreef speknek het volgende:
Kinderen praten tegen hun vriendjes anders over geloof, en gaan daar ook anders mee om, dan volwassenen.
Nou ja... dan komen ze ook vast bij zo'n vriendje thuis en zal er wel een ouder zijn die ook een keer over het geloof praat...

En nu?
pi_103321036
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 12:43 schreef EenzameFietser het volgende:
Ik begrijp de reacties van de ouders niet zo goed. Waarom ga je niet eerst eens kijken wat er nu precies aan de hand is. Dan weet je iig wat voor vlees je in kuip hebt. Ik kan me op zich heel goed voorstellen, dat je als ouders wat vraagtekens plaatst bij volwassen mannen die komen voetballen. Het lijkt mij in dat geval zelfs logisch dat je als ouder wil weten hoe of wat. Maar gelijk gaan schermen met politie vind ik ronduit belachelijk. Het moet allemaal gelijk weer zo op de spits worden gedreven. Ga eerst eens praten met die lui en vel dan je oordeel.
Precies.

Als het nl. echt zo'n extreem groepje is, dan is de aanwezigheid van ouders daar voldoende om ze snel te laten verkassen, zeker als je je in de discussie mengt.

Het is dus geen probleem, er wordt een probleem van gemaakt.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 12:50:15 #238
8369 speknek
Another day another slay
pi_103321166
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 12:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nou ja... dan komen ze ook vast bij zo'n vriendje thuis en zal er wel een ouder zijn die ook een keer over het geloof praat...

En nu?
Kijk, ik vind het ook geen ramp als mijn toekomstige kinderen in aanraking komen met het geloof (en dat komen ze zeker weten, mijn hele schoonfamilie is Christelijk, en sommigen daarvan leidende figuren in de kerk), vind het ook niet erg als de moeder van een vriendje over het geloof praat. Het is wat anders als de moeder van het vriendje moedwillig mijn kind weg zou lokken om, buiten mijn invloedssfeer om, middels positieve reinforcement conditionering, even goed de blijde boodschap aan dat kind te vertellen. Waar bemoeit ze zich mee; opbokken volgaarne.

(en dan zou ik het nog steeds geen ramp vinden, maar die vrouw wel achterbaks)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  † In Memoriam † donderdag 20 oktober 2011 @ 12:51:56 #239
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_103321222
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 12:12 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Wat de fuck boeit het nou of iemand je kind geloof bij brengt of niet. Ze gaan er heus niet dood aan. Trieste kut ouders die huillie doen omdat ze niet in de hemel komen :')___!
Kinderen moet je geen onzin aanpraten. Die geloven alles.
Laat ze volwassen worden op een gezonde manier en dan hun eigen visie bepalen.

Ik vind dit wel een voet-tussen-de-deur techniek die mooier ingepakt is met een strik der liefde. Toch is het ronselen en misbruik maken van het "kind".
Weg met die lui.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_103321287
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 12:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Tsja, ik verzin het niet... Er staat toch echt dat anderen niet over het geloof mogen praten met de kinderen. Dat gaat vrij ver en ik vroeg niet voor niets naar de kern.
Het verschil tussen kinderen die onderling over een onderwerp aan het praten is of volwassenen die kinderen aan evangeliseren zijn snap jij hopelijk toch ook wel.

quote:
Maar ik ben benieuwd of er nog andere goed onderbouwde bezwaren komen, want vooralsnog lees ik vooral invulling van wat er besproken zou worden en een bijzonder rigide benadering ten opzichte van geloofsuitingen.
Er zijn zoveel goed onderbouwde bezwaren voorbij gekomen, die jij blijkbaar niet wil zien.
Op onbegeleid verlof...
pi_103321622
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 12:53 schreef LaMaleta het volgende:

[..]

Het verschil tussen kinderen die onderling over een onderwerp aan het praten is of volwassenen die kinderen aan evangeliseren zijn snap jij hopelijk toch ook wel.
[DS4 MODE]

En nu?
[/DS4 MODE]

¿En nu?
Op onbegeleid verlof...
pi_103322053
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 12:50 schreef speknek het volgende:

Kijk, ik vind het ook geen ramp als mijn toekomstige kinderen in aanraking komen met het geloof (en dat komen ze zeker weten, mijn hele schoonfamilie is Christelijk, en sommigen daarvan leidende figuren in de kerk), vind het ook niet erg als de moeder van een vriendje over het geloof praat. Het is wat anders als de moeder van het vriendje moedwillig mijn kind weg zou lokken om, buiten mijn invloedssfeer om, middels positieve reinforcement conditionering, even goed de blijde boodschap aan dat kind te vertellen. Waar bemoeit ze zich mee; opbokken volgaarne.

(en dan zou ik het nog steeds geen ramp vinden, maar die vrouw wel achterbaks)
Ik haal uit de OP dat Jezus ter sprake kan komen en dat er een discussie daarover kan ontstaan...

Die kinderen komen thuis, er is die dag gevoetbald, de willen de volgende dag weer en dan zou er ook over Jezus gepraat kunnen worden (dat wordt die kinderen verteld). Uiteraard vertellen die kinderen dat ook thuis...

Ik zie het heimelijke niet zo. Eerder integendeel.
pi_103322319
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 12:53 schreef LaMaleta het volgende:

Waar staat dat deze mensen daar primair mee bezig zijn? Ze zitten er vol mee (neem ik aan) en het komt soms ter sprake.

Dat is in ieder geval wat ze claimen in de OP en dat wordt nergens tegengesproken.

Kijk, evangeliseren klinkt heel claimerig, maar het is wel een verzamelnaam voor vanalles en nogwat. Dat kan gaan van het vertellen over het geloof als het toevallig ter sprake komt, tot het min of meer dwingend opleggen van het geloof.

Het wordt hoe dan ook gebracht als een zeer milde vorm en daar is niets mis mee. Als iemand wil vertellen dat hij zo gelukkig is met Jezus is daar in mijn ogen niets mis mee.

De manier waarop e.e.a. gebeurt is bepalend.

quote:
Er zijn zoveel goed onderbouwde bezwaren voorbij gekomen, die jij blijkbaar niet wil zien.
Nou, wijs de mooiste eens aan.
pi_103322372
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:01 schreef LaMaleta het volgende:

[DS4 MODE]

En nu?
[/DS4 MODE]

¿En nu?
Is dit een voorbeeld van een goed onderbouwd bezwaar?
pi_103329381
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waar staat dat deze mensen daar primair mee bezig zijn? Ze zitten er vol mee (neem ik aan) en het komt soms ter sprake.
Nee het komt niet zomaar ter sprake.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_103329569
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 12:43 schreef EenzameFietser het volgende:
Het is maar zeer de vraag of je als ouders achteraf nog met die evangelisten kunt praten. Als je pas achteraf hoort dat jouw kinderen aan evangelische praatjes zijn blootgesteld, ben je al te laat om die evangelisten daar nog op aan te spreken.

En waarom zou je als ouder niet met de politie mogen schermen? Als jij vindt dat jouw kind hierdoor ongewild wordt lastiggevallen, is er sprake van een soort stalking. De kinderen worden onder valse voorwendselen naar het sportveld gelokt. Eenmaal daar aangekomen, krijgen ze tussen neus en lippen door een preek, waar het de evangelisten allemaal om te doen is. Ik vind dat je kinderen best tegen zulke invloeden mag beschermen en dat je als ouder de daarvoor noodzakelijke middelen mag inzetten. Ook als dat het inschakelen van de politie is.
pi_103329826
Mijn kinderen zijn al wat ouder en zijn dus (niet meer) de doelgroep van deze mensen, maar ik kan me niet voorstellen dat zij er langer dan ze daar zin in hadden naar geluisterd zouden hebben. Als ze het zat zijn, stappen ze toch vanzelf op?
pi_103329947
quote:
2s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 16:00 schreef MouzurX het volgende:

Nee het komt niet zomaar ter sprake.
Jij bent erbij geweest begrijp ik. Vertel.
pi_103330049
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 16:06 schreef Elfletterig het volgende:

En waarom zou je als ouder niet met de politie mogen schermen? Als jij vindt dat jouw kind hierdoor ongewild wordt lastiggevallen, is er sprake van een soort stalking.
Nee. Hoe kom je erbij?

quote:
De kinderen worden onder valse voorwendselen naar het sportveld gelokt.
Er werd toch gevoetbald?

quote:
Eenmaal daar aangekomen, krijgen ze tussen neus en lippen door een preek,
Waar lees jij dat er werd gepreekt?

quote:
waar het de evangelisten allemaal om te doen is. Ik vind dat je kinderen best tegen zulke invloeden mag beschermen en dat je als ouder de daarvoor noodzakelijke middelen mag inzetten. Ook als dat het inschakelen van de politie is.
Ik snap werkelijk niet wat de politie in dezen zou moeten doen. Er wordt geen enkele wet overtreden! Er wordt gevoetbald en er wordt ook nog wat gesproken over het geloof. Dat is echt legaal. Wat zeg ik: spreken over het geloof is beschermd door de grondwet!
pi_103330064
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 16:06 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het is maar zeer de vraag of je als ouders achteraf nog met die evangelisten kunt praten. Als je pas achteraf hoort dat jouw kinderen aan evangelische praatjes zijn blootgesteld, ben je al te laat om die evangelisten daar nog op aan te spreken.

En waarom zou je als ouder niet met de politie mogen schermen? Als jij vindt dat jouw kind hierdoor ongewild wordt lastiggevallen, is er sprake van een soort stalking. De kinderen worden onder valse voorwendselen naar het sportveld gelokt. Eenmaal daar aangekomen, krijgen ze tussen neus en lippen door een preek, waar het de evangelisten allemaal om te doen is. Ik vind dat je kinderen best tegen zulke invloeden mag beschermen en dat je als ouder de daarvoor noodzakelijke middelen mag inzetten. Ook als dat het inschakelen van de politie is.
Jezus, je doet het overkomen alsof ze aan een dodelijke dosis straling zijn blootgesteld. Wel eens een kinderbijbel gelezen? Ik denk dat je de verhaaltjes over Jezus in die richting moet zoeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')