abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103232781

Wat is Radio 49?
Tot op het bot voor en door fokkers gemaakt. Op 1 juni 2011 binnen een paar uur uit de grond gestampt en sindsdien gegroeid tot een 24-uurs webstation met deuntjes van Korn tot K3 en van 2 Unlimited tot 2 Pac. De DJs zijn net zo divers als de muziek, dus open die link en verbaas je dagelijks weer. De koffie is bruin en de hits zijn goud! En sinds een paar weken koffie van K&G :7
SPOILER: De Radio49 DJ's (in alfabetische volgorde)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat kan ik als luisteraar verwachten op Radio 49?
Alles. Simpeler is het niet samen te vatten. Iedere DJ heeft zijn eigen stijl, van muziekspecials tot talkshows en verzoekprogramma's. Een bepaald nummer of thema in gedachten? Vraag het eens in het topic, wie weet is er wel iemand die het draait! Zo niet, mag je - als je het leuk vindt - dat zélf doen!

En als er geen DJ draait?
Dan zorgt Guppie (de verzoekjesautomaat) voor lekkere muziek. Klik op de grote zwarte VERZOEKJES knop hier boven en beneden om iets aan te vragen. Guppie wordt beheerd door robdriessen en kan ook bediend worden door Viro, Knetterkrankjorum, Outpost76, Symphonic, Melting en ACT-F.

Ik wil ook! Hoe meld ik me aan en kom ik op het rooster?
Aanmelden voor het rooster kan door een PM (liefst naar 2 of meer personen) te sturen naar mr-green, Samzz, Knetterkrankjorum of Carooltje79.
Nadat je op het rooster bent gezet ontvang je het mailadres waarmee je de gegevens krijgt waarmee je kan inloggen op de stream.
LET OP: DJ's moeten zich minimaal 10 minuten voor hun show melden in het topic, zijn ze er niet dan wordt hun uurtje weggegeven!

Zijn er eisen aan DJ's of hun programma's?
Niet echt, draai wat je leuk vindt, of juist totaal iets anders. Hoe meer stijlen, hoe beter! Het enige wat we van je vragen is enthousiasme, de juiste software (zoals SAM of VDJ) en als je durft: een goede microfoon!

Jingles
Er zijn door DJ Luke een aantal standaard Radio 49 jingles gemaakt die voor iedereen zijn te gebruiken. Download ze hier!

Luisteren in een media player?
Dat kan, klik hier om naar Radio 49 in je media player te luisteren.

Slowchat is toegestaan, maar tot bepaalde hoogte! Het topic is voornamelijk bedoeld voor feedback voor de DJ's.

Statistieken
Uiteraard zijn er statistieken voor deze reeks: http://piles.nl/fok/index.php?reeks_id=16

Last.FM account voor SAM gebruiken is dit mogelijk?
Ja, uiteraard is er door onze DJ's onderzoek gedaan om naar Last.fm een link te leggen. De handleiding is hier te volgen: (Waarschuwing kan technische info bevatten).
Handleiding voor Last.fm & Sam Scrobbling.

4.gif\qquad18 november is er een radiomeet\qquad4.gif
zie hiervoor Radio 49 - Meet
pi_103232808
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:58 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

en dat sinds sex?
Nee. Dat sinds dat ik de film 'De Advocaat van de Duivel' heb gezien en ik daarvoor een stukje in Job las over God en zijn weddenschap.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_103232844
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:59 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Zeker, die houding toen snap ik zeker, maar de houding nu: een jodenvrije staat... Die snap ik niet. Dat betekent dat er geen vrijheid mag zijn van godsdienst e.d. Daarbuiten, vergeet niet dat met de komst van de Joden naar het Israël van nu kwamen, er ineens een explosieve groei van de economie was. De infastructuur is verbeterd en ook de huisvesting is beter geworden.
Okee, je woont in een leuk gezellig klein dorpje dat ineens overspoeld wordt met moslims die daar huizen gaan bouwen.
Zou je dan ook niet vinden dat al die moslims op moeten tyfen? Of heb je zoiets van: "Mwah, als het merendeel maar vertrekt, dan mogen er wel een paar blijven, ondanks dat ze niet eerst overlegd hebben of we het wel goed vonden dat ze ineens allemaal huizen in het dorp gingen bouwen."?
pi_103232848
Middag, waar gaat de discussie over?
Lekker gek
Beetje cray cray
Fan van De Jeugd
En stiekem ook van Le Le
  † In Memoriam † dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:02:22 #5
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_103232850
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:01 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Nee. Dat sinds dat ik de film 'De Advocaat van de Duivel' heb gezien en ik daarvoor een stukje in Job las over God en zijn weddenschap.
god als metafoor in jezelf is zo vaag. wat vermoed je dat het zou kunnen betekenen?
:')
pi_103232867
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:02 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
:W
  † In Memoriam † dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:02:59 #7
pi_103232869
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:02 schreef ToT het volgende:

[..]

Okee, je woont in een leuk gezellig klein dorpje dat ineens overspoeld wordt met moslims die daar huizen gaan bouwen.
Zou je dan ook niet vinden dat al die moslims op moeten tyfen? Of heb je zoiets van: "Mwah, als het merendeel maar vertrekt, dan mogen er wel een paar blijven, ondanks dat ze niet eerst overlegd hebben of we het wel goed vonden dat ze ineens allemaal huizen in het dorp gingen bouwen."?
Het zal me geen drol uit maken als ze maar niet crimineel zijn, mensen lastig vallen etc.
  † In Memoriam † dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:03:14 #8
pi_103232874
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:02 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
israël/geloof/joden
pi_103232878
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:01 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Zo'n inzichtsverandering lijkt me persoonlijk gigantisch intens! Je hele wereldbeeld verandert. Misschien ook je ideeën over je leven na de dood, de zin van het leven enz.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:03:27 #10
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_103232881
quote:
Geen flauw idee, ik hou me er afzijdig van.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_103232885
Ik zit op ameland trouwens, er is hier wi-fi JEEEEEE
Lekker gek
Beetje cray cray
Fan van De Jeugd
En stiekem ook van Le Le
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:03:51 #12
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_103232897
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:03 schreef heloef het volgende:

[..]

Slim.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_103232905
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:03 schreef heloef het volgende:

[..]

zal ik jou dan vertellen dat mijn ex me weer terug wil? En dat ik zo achterlijk ben om haar een tweede kans te geven?
Lekker gek
Beetje cray cray
Fan van De Jeugd
En stiekem ook van Le Le
pi_103232908
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:02 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Het zal me geen drol uit maken als ze maar niet crimineel zijn, mensen lastig vallen etc.
^O^ Cool! Woon je in een flat of een rijtjeshuis? Indien dat laatste, dan weet ik waar ik een huisje kan gaan bouwen als ik wegens financiële problemen mijn huis kwijt zou raken! :P
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:05:25 #15
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_103232940
Of de ego altijd iets slechts is? Hoeft niet altijd, veelal wel. De ego staat meestal garant voor het groene monster, voor dronkenschap en al de vruchten van het vlees. (ego kan je ook het vlees noemen) De Geest staat garant voor de liefde en de vruchten van de Geest.

Bedenk: imperialisme komt voort uit een stuk egoïsme. De wil om jouw geloof, jouw waarheid de ander op te leggen komt voort uit egoïsme. De hardheid van de samenleving tegenwoordig komt voort uit een gebrek aan liefde. De hoge mate van scheiden ligt voor een deel in het gebrek aan liefde. Zo kan ik nog even doorgaan met beschrijven van wat er allemaal misgaat en wat wij als kwaad bestempelen, of ik als kwaad bestempel en wat voortkomt uit een stuk egoïsme of iets wat daar op lijkt.

Leuk voorbeeld is natuurlijk onze relatie (Faye en ik). Ik ben een individuele egoïst en dat gaat nogal eens de mist in bij haar.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  † In Memoriam † dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:05:30 #16
pi_103232944
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:04 schreef ToT het volgende:

[..]

^O^ Cool! Woon je in een flat of een rijtjeshuis? Indien dat laatste, dan weet ik waar ik een huisje kan gaan bouwen als ik wegens financiële problemen mijn huis kwijt zou raken! :P
Rijtjeshuis, er is hier verder geen ruimte hoor. Of bedoel je mijn tuin, zie mijn reactie op huis -> buurt

maar ToT dit had ik niet van je verwacht ;(
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:05:53 #17
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_103232957
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:04 schreef VoornaamAchternaam het volgende:

[..]

zal ik jou dan vertellen dat mijn ex me weer terug wil? En dat ik zo achterlijk ben om haar een tweede kans te geven?
Echt tienermeiden. De ene dag willen ze dit, de andere dag dat. :')
Je zou er spontaan homo van worden.
C'est la vie
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:06:33 #18
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_103232978
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:02 schreef ToT het volgende:

[..]

Als ze mij niet lastig vallen heb ik er geen problemen mee.
pi_103232982
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:05 schreef heloef het volgende:

[..]

Echt tienermeiden. De ene dag willen ze dit, de andere dag dat. :')
Je zou er spontaan homo van worden.
Het had een dag gescheeld of ze kon de pleuris krijgen. Ik ben gewoon nog te verliefd. :')
Lekker gek
Beetje cray cray
Fan van De Jeugd
En stiekem ook van Le Le
pi_103232986
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:05 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Rijtjeshuis, er is hier verder geen ruimte hoor. Of bedoel je mijn tuin, zie mijn reactie op huis -> buurt

maar ToT dit had ik niet van je verwacht ;(
Yup, je tuin ja! :P
Dan neem ik wel een stel zwervers mee die niet crimineel zijn, en als je gaat protesteren, stuur ik die wel weer weg. ;)

Hehehe en sorry! ;) Kijk, ik zeg ook echt niet dat ik voor de Palestijnen ben, verre van dat, maar een verhaal heeft altijd 2 kanten. :)
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:07:45 #21
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_103233002
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:03 schreef ToT het volgende:

[..]

Zo'n inzichtsverandering lijkt me persoonlijk gigantisch intens! Je hele wereldbeeld verandert. Misschien ook je ideeën over je leven na de dood, de zin van het leven enz.
Het hele idee was er al wel, alleen het heeft nu meer vorm gekregen.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:08:34 #22
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_103233029
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:05 schreef naatje_1 het volgende:
Of de ego altijd iets slechts is? Hoeft niet altijd, veelal wel. De ego staat meestal garant voor het groene monster, voor dronkenschap en al de vruchten van het vlees. (ego kan je ook het vlees noemen) De Geest staat garant voor de liefde en de vruchten van de Geest.

Bedenk: imperialisme komt voort uit een stuk egoïsme. De wil om jouw geloof, jouw waarheid de ander op te leggen komt voort uit egoïsme. De hardheid van de samenleving tegenwoordig komt voort uit een gebrek aan liefde. De hoge mate van scheiden ligt voor een deel in het gebrek aan liefde. Zo kan ik nog even doorgaan met beschrijven van wat er allemaal misgaat en wat wij als kwaad bestempelen, of ik als kwaad bestempel en wat voortkomt uit een stuk egoïsme of iets wat daar op lijkt.

Leuk voorbeeld is natuurlijk onze relatie (Faye en ik). Ik ben een individuele egoïst en dat gaat nogal eens de mist in bij haar.
Ja, maar net was de tweedeling ego versus rede. En egoïsme, of jezelf centraal stellen, is niet per definitie verkeerd.

Je moet bijvoorbeeld ook van jezelf houden, en je moet ook goed voor jezelf zorgen. Dat is ook egoïsme.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  † In Memoriam † dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:08:36 #23
pi_103233030
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:05 schreef naatje_1 het volgende:

Ego is naar mijn inzicht alles wat je denkt dat je bent. Alles wat zich uit in verlangen is ego. Ego betekend immers 'ik'.

Grote onzin dus om het als iets 'slechts' te zien. Hoe kun je een ego (ik) zien los van jezelf (groen monster??). Dus iets in jezelf is slecht en doet de slechte dingen voor je? Dat klinkt net zo onlogisch als het bestaan van een satan die je dingen influistert.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:08:49 #24
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_103233036
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:06 schreef VoornaamAchternaam het volgende:

[..]

Het had een dag gescheeld of ze kon de pleuris krijgen. Ik ben gewoon nog te verliefd. :')
Ik vrees het ergste voor je eigenlijk. :')
C'est la vie
  † In Memoriam † dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:08:56 #25
pi_103233041
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:06 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Als ze mij niet lastig vallen heb ik er geen problemen mee.
Ja mee eens.

Eh wacht huh ik ben het met jou eens :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')