Natuurlijk kan je daar bij komen. En de vraag is waarom wil je er bij komen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:14 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik heb het ook over 1-99, ik ontken alleen jouw uitspraak dat je daar met hard werken bij kunt komen.
Jij kijkt ook wel door een gekleurde bril wel he
Ik vind dat ook niet zo raar eigenlijk, die 1% (wie dat dan ook moge zijn) hebben een streepje voor, so what? Wij hebben 100 streepjes voor op hongernegertjesquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:14 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik heb het ook over 1-99, ik ontken alleen jouw uitspraak dat je daar met hard werken bij kunt komen.
Jij kijkt ook wel door een gekleurde bril wel he
Ik hóef niet stinkend rijk te zijn. Het huidige systeem is gewoon rot, oneerlijk en most of all: het is een neerwaartse spiraal waar we niet uit kunnen komen. Nooit.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:11 schreef HeatWave het volgende:
Maar wel janken dat je niet zo rijk bent... met je iPhone in je hand.
Dus heeft het ook geen zin om in een tentje daar te zitten.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:19 schreef 100% Tukker het volgende:
Ik hóef niet stinkend rijk te zijn. Het huidige systeem is gewoon rot, oneerlijk en most of all: het is een neerwaartse spiraal waar we niet uit kunnen komen. Nooit.
Deels eens hoor, maar waarom denken mensen toch RECHT te hebben op een 52 inch HD TV, 3 keer vakantie, 3 koters en 2 auto's?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:19 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Ik hóef niet stinkend rijk te zijn. Het huidige systeem is gewoon rot, oneerlijk en most of all: het is een neerwaartse spiraal waar we niet uit kunnen komen. Nooit.
Waar ik o.a. een probleem mee heb, is dat mijn hypotheek bestaat uit virtueel geld dat met een paar muisklikken in een computer is ontstaan en dat ik mag aflossen inclusief een behoorlijke rente...
quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:20 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dus heeft het ook geen zin om in een tentje daar te zitten.
Ja dat snap ik. Maar de vraag is wat willen ze dan.. hoe willen ze het dan.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:23 schreef 100% Tukker het volgende:
Ik denk dat ze een ander systeem willen...
Dat krijg je niet door in een tentje weg geblazen te wordenquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:23 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Ja, leuk. Wat dan? Communisme? Dat werkt zo goedquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:23 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Ik hoef zelf niet bij de die 1% te zitten. Wat ik een probleem vind, is dat die 1% alles en iedereen in de pocket heeft (incl. landen). Dat ze dat doen aan de hand van een inherent falend systeem vind ik een probleem.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik vind dat ook niet zo raar eigenlijk, die 1% (wie dat dan ook moge zijn) hebben een streepje voor, so what? Wij hebben 100 streepjes voor op hongernegertjes.
Ja, uiteraard, al noem ik het realisme. We kunnen niet allemaal rijk zijn en al helemaal niet door middelmatige opleidingen te volgen, niet meer dan 40 uur (en het liefst minder he?!) per week te werken en lekker zuipen en te neuken in het weekend. Dat kost bloed, zweet, tranen EN een bepaald talent, killermentaliteit. Geen "ja, ik heb een kater, ik meld me ziek hoor!"
Met je arafatsjaal in een tentje gaan zitten helpt je ook niet echt verder op de arbeidsmarkt he?
Er zijn genoeg systemen te bedenken waar geld helemaal niet bestaat. Waar werken een keuze is, en niet nodig. Utopisch natuurlijk, want er zijn nog veel te veel mensen die dat niet aan kunnen. Maar er zijn alternatieven.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, leuk. Wat dan? Communisme? Dat werkt zo goed.
Er zit echt wel vanalles mis hoor, die bonussen zijn debiel en moeten worden verboden, daar ben ik het mee eens. Maar dat geld gaat niet rechtstreeks de zakken van de Arafatsjaal in hoor. Daar zal je toch ten alle tijden voor moeten werken.
Ja, heel leuk, maar je snapt zelf ook prima dat dat niet haalbaar is, je kan nooit meer de hele wereld onturnen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:31 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Er zijn genoeg systemen te bedenken waar geld helemaal niet bestaat. Waar werken een keuze is, en niet nodig. Utopisch natuurlijk, want er zijn nog veel te veel mensen die dat niet aan kunnen. Maar er zijn alternatieven.
Jij hebt in ieder geval een hypotheek gekregenquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:19 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Waar ik o.a. een probleem mee heb, is dat mijn hypotheek bestaat uit virtueel geld dat met een paar muisklikken in een computer is ontstaan en dat ik mag aflossen inclusief een behoorlijke rente...
Ik stel ook niet dat ik niet wil werken voor m'n geld. Want dat wil ik wel en dat doe ik ook (gewoon de 40 uur per wek). Wat Baby al zei: je krijgt via de media een verkeerd beeld van dat Occupy gebeuren door al dat langharige tuig wat er zit.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, leuk. Wat dan? Communisme? Dat werkt zo goed.
Er zit echt wel vanalles mis hoor, die bonussen zijn debiel en moeten worden verboden, daar ben ik het mee eens. Maar dat geld gaat niet rechtstreeks de zakken van de Arafatsjaal in hoor. Daar zal je toch ten alle tijden voor moeten werken.
Natuurlijk is dat mbv technologie haalbaar in de (verre) toekomst.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, heel leuk, maar je snapt zelf ook prima dat dat niet haalbaar is, je kan nooit meer de hele wereld onturnen.
Het punt was juist dat het langharige tuig wat er WEER gaat zitten het hele standpunt verneukt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:42 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Ik stel ook niet dat ik niet wil werken voor m'n geld. Want dat wil ik wel en dat doe ik ook (gewoon de 40 uur per wek). Wat Baby al zei: je krijgt via de media een verkeerd beeld van dat Occupy gebeuren door al dat langharige tuig wat er zit.
De 'grotere' gedachte erachter (een eerlijker systeem waar we niet als een dolle virtueel geld bij kunnen drukken wat uitgeleend wordt en waarvan de rente in de zakken van de elite verdwijnt) is gewoon goed.
Geld moet weer waarde krijgen.
We krijgen vanzelf een nieuwe kans zodra we weer een beetje bijkomen van de wereldwijde anarchy die volgt op het imploderen van kapitalisme.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, heel leuk, maar je snapt zelf ook prima dat dat niet haalbaar is, je kan nooit meer de hele wereld onturnen.
Greenbacksquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:42 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Ik stel ook niet dat ik niet wil werken voor m'n geld. Want dat wil ik wel en dat doe ik ook (gewoon de 40 uur per wek). Wat Baby al zei: je krijgt via de media een verkeerd beeld van dat Occupy gebeuren door al dat langharige tuig wat er zit.
De 'grotere' gedachte erachter (een eerlijker systeem waar we niet als een dolle virtueel geld bij kunnen drukken wat uitgeleend wordt en waarvan de rente in de zakken van de elite verdwijnt) is gewoon goed.
Geld moet weer waarde krijgen.
Dat het systeem ooit gaat klappen is min of meer een feit, ja.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:43 schreef stbabylon het volgende:
[..]
We krijgen vanzelf een nieuwe kans zodra we weer een beetje bijkomen van de wereldwijde anarchy die volgt op het imploderen van kapitalisme.
Elk systeem is geklapt op den duur dus dat is ook niet echt rocket science.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:45 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Dat het systeem ooit gaat klappen is min of meer een feit, ja.
Yeah, that's no rocket surgery!quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:46 schreef Godtje het volgende:
[..]
Elk systeem is geklapt op den duur dus dat is ook niet echt rocket science.
Laat het dan gewoon klappen, dan hebben we dat ook weer gehad. Wat we nu doen is de bekende pleister op een gapende wond plakken.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:46 schreef Godtje het volgende:
[..]
Elk systeem is geklapt op den duur dus dat is ook niet echt rocket science.
Dat gaat heel veel slachtoffers kosten, en ja, ik bedoel levens.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:52 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Laat het dan gewoon klappen, dan hebben we dat ook weer gehad. Wat we nu doen is de bekende pleister op een gapende wond plakken.
Makkelijk geluld natuurlijk.
Het huidige systeem gaat klappen. Dat is 100% zeker. Ik ben er van overtuigd dat dat binnen ons gepland leven gebeurt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat gaat heel veel slachtoffers kosten, en ja, ik bedoel levens.
Leuk gezegd hoor, tot je er achterkomt dat je er zelf misschien ook niet levend uitkomt.
Ik denk niet dat we er beter van worden.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:57 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Het huidige systeem gaat klappen. Dat is 100% zeker. Ik ben er van overtuigd dat dat binnen ons gepland leven gebeurt.
Zeker nietquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:57 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Het huidige systeem gaat klappen. Dat is 100% zeker. Ik ben er van overtuigd dat dat binnen ons gepland leven gebeurt.
Ongetwijfeld. Laat de hoge heren beginnen met het publiek erkennen van het probleem, dat is al één stap in de goede richting.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat gaat heel veel slachtoffers kosten, en ja, ik bedoel levens.
Leuk gezegd hoor, tot je er achterkomt dat je er zelf misschien ook niet levend uitkomt.
Je hebt geen idee wat er dan gaat gebeuren. Nou ja wel een idee. Chaos.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:52 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Laat het dan gewoon klappen, dan hebben we dat ook weer gehad. Wat we nu doen is de bekende pleister op een gapende wond plakken.
Makkelijk geluld natuurlijk.
Nee, ik denk het ook niet. Maar dat betekend niet dat het niet gebeurt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik denk niet dat we er beter van worden.
Maargoed de ideale samenleving werkt niet, dat gaat nooit gebeuren. De vraag is wat kan er wel met de menselijke wereld en hun grimmen. Maar wat beter is dan nu.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 10:01 schreef Sgt.Warlock het volgende:
De meest ideale samenleving heeft geen geld nodig, maar delen alles met elkaar,
alleen zelfs de commies werden inhalig
Ik ben ook fan van jou, naast mijzelfquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 10:03 schreef HeatWave het volgende:
het grootste probleem is dat die "hippies" uitgaan van het goeie van de mens, en laat dat nou niet bestaan. onder bepaalde omstandigheden zijn we allemaal fan van 1 persoon, onszelf.
Die wereld werkt wel op kleinere schaal , alleen doen de bedrijven er veel aan om daar wat aan te veranderen. De vraag begint namelijk eerst met "wat heb je nodig" en dan moet het gemaakt wordenquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 10:02 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maargoed de ideale samenleving werkt niet, dat gaat nooit gebeuren. De vraag is wat kan er wel met de menselijke wereld en hun grimmen. Maar wat beter is dan nu.
Ik wil helemaal niet delen. Jouw ideale wereld is de mijne nietquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 10:01 schreef Sgt.Warlock het volgende:
De meest ideale samenleving heeft geen geld nodig, maar delen alles met elkaar,
alleen zelfs de commies werden inhalig
Meestal worden dat soort dingen door externe invloeden getriggered. Echter, we hebben op de planeet geen externe invloeden meer. Dus moeten we kijken naar iets van buiten af.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 10:07 schreef Cue_ het volgende:
Maar stel je hebt het ideale beeld van hoe de samenleving zou moeten zijn. Hoe ga je in godsnaam over van het huidige naar het 'nieuwe'.
Zoals gezegd dat zal niet zonder slag of stoot gaat. Niemand zal die kans/angst/ aandurven.
(op de hippies na dan)
Logischquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 10:03 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik ben ook fan van jou, naast mijzelf
Nou ja, het zou inhouden in 9 van de 10 gevallen dat de mensen MET geld in een keer weer "gewoon" zijn en die gaan zich heel erg verzetten. 1000 mensen in de VS hebben 90% van all het spaargeld, en die zijn dan de slachtoffersquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 10:08 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Meestal worden dat soort dingen door externe invloeden getriggered. Echter, we hebben op de planeet geen externe invloeden meer. Dus moeten we kijken naar iets van buiten af.
Zodra er iets gebeurt dat je niet kunt stoppen met geld, maakt het niet meer uit wie het wel of niet hebben.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 10:12 schreef Sgt.Warlock het volgende:
[..]
Nou ja, het zou inhouden in 9 van de 10 gevallen dat de mensen MET geld in een keer weer "gewoon" zijn en die gaan zich heel erg verzetten. 1000 mensen in de VS hebben 90% van all het spaargeld, en die zijn dan de slachtoffers
Maar de mensen die het wel hebben zul met alles wat ze hebben proberen het tegen te gaanquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 10:13 schreef stbabylon het volgende:
Zodra er iets gebeurt dat je niet kunt stoppen met geld, maakt het niet meer uit wie het wel of niet hebben.
Jup. Maar dingen gebeuren niet zoals in Armegeddon bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 10:14 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar de mensen die het wel hebben zul met alles wat ze hebben proberen het tegen te gaan
Al is het 'gewoon' een oorlog zoals in pakistan of waar dan ook. Dat wil ik ook niet!quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 10:14 schreef stbabylon het volgende:
Jup. Maar dingen gebeuren niet zoals in Armegeddon bijvoorbeeld
Ja, die gozer is goed bezig!quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:45 schreef El_Matador het volgende:
Wat een baasje is het toch ook:
http://www.zie.nl/video/o(...)t-leven/m1ezwfofoc1w
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |