abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103193344
Als je ziek bent tijdens het aflopen van je tijdelijke arbeidsovereenkomst, is er dan een opzegtermijn van toepassing? Mijn contract loopt binnen nu en ongeveer 2 weken af, maar m'n werkgever heeft niet aangegeven dat het contract niet verlengd wordt. Betekent dit dat de overeenkomst dan toch stilzwijgend wordt voortgezet, of ben ik gewoon straks automatisch, zonder kennisgeving, uit dienst?
pi_103193535
Die wordt gewoon voortgezet voor zover ik weet.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_103193716
Ik heb inmiddels in m'n arbeidsovereenkomst gezien dat de overeenkomst in principe van rechtswege eindigt zonder dat opzegging vereist is, maar volgens mij is dat wettelijk gezien niet toegestaan.
En dan is er nog het feit dat ik ziek ben.
pi_103193731
Als je weet dat je contract afloopt is het per definitie niet stilzwijgend. Je werkgever hoeft niet te melden dat je uit dienst bent (want dat zegt je contract reeds).
pi_103193780
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:46 schreef .SP. het volgende:
Als je weet dat je contract afloopt is het per definitie niet stilzwijgend. Je werkgever hoeft niet te melden dat je uit dienst bent (want dat zegt je contract reeds).
Dit dus. Zonder nieuw contract heb je gewoon geen werk meer. Ze heoven je niets te zeggen, het is immers al afgesproken.
Whatever...
pi_103193821
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:46 schreef .SP. het volgende:
1. Indien de arbeidsovereenkomst na het verstrijken van de tijd, bedoeld in artikel 667 lid 1, door partijen zonder tegenspraak wordt voortgezet, wordt zij geacht voor dezelfde tijd, doch telkens ten hoogste voor een jaar, op de vroegere voorwaarden wederom te zijn aangegaan.

Ofterwijl: als jouw werkgever niet aangeeft dat je overeenkomst eindigt, loopt hij door.

Ik weet alleen niet zeker of je ziekte hier nog een rol in speelt.

edit2: als het btw een 3de (tijdelijke) overeenkomst is heb je dus recht op een vast contract.
  maandag 17 oktober 2011 @ 15:50:30 #7
357686 Je_Werkgever
Ook wel de opdrachtgever
pi_103193920
Geen idee.
pi_103193962
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:48 schreef znarch het volgende:

[..]

1. Indien de arbeidsovereenkomst na het verstrijken van de tijd, bedoeld in artikel 667 lid 1, door partijen zonder tegenspraak wordt voortgezet, wordt zij geacht voor dezelfde tijd, doch telkens ten hoogste voor een jaar, op de vroegere voorwaarden wederom te zijn aangegaan.

Ofterwijl: als jouw werkgever niet aangeeft dat je overeenkomst eindigt, loopt hij door.

Alleen als je na het aflopen van je contract nog gewoon doorgaat met je werkzaamheden, zonder dat je werkgever je de toegang weigert wordt het doorgezet, niet per definitie!
pi_103193992
quote:

[..]

edit2: als het btw een 3de (tijdelijke) overeenkomst is heb je dus recht op een vast contract.
Dan moet hij alleen wel zijn werk blijven doen en zijn werkgever zijn salaris blijven betalen, anders is er geen voortzetting van het contract. Volgens mij is ziek zijn geen werken.
pi_103194131
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:51 schreef Casos het volgende:

[..]

Dan moet hij alleen wel zijn werk blijven doen en zijn werkgever zijn salaris blijven betalen, anders is er geen voortzetting van het contract. Volgens mij is ziek zijn geen werken.
Nou, er staat dat de overeenkomst voortgezet moet worden. Geen idee dus of je daarbij letterlijk moet werken. Als je ziek bent loopt je overeenkomst gewoon door he?
  maandag 17 oktober 2011 @ 15:54:45 #11
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103194148
Als je zonder contract door kan werken, werk je zonder arbeidsovereenkomst (die oude is verlopen), dan geldt m.i. dat je voor onbepaalde tijd in dienst bent...volgens mij was dat zo: als je ergens werkt zonder contract, dan ben je er automatisch vast in dienst.
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  Licht Ontvlambaar maandag 17 oktober 2011 @ 15:55:32 #12
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_103194185
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:54 schreef znarch het volgende:

[..]

Nou, er staat dat de overeenkomst voortgezet moet worden. Geen idee dus of je daarbij letterlijk moet werken. Als je ziek bent loopt je overeenkomst gewoon door he?
nee, dan ga je ziek uit dienst.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Licht Ontvlambaar maandag 17 oktober 2011 @ 15:55:54 #13
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_103194200
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:54 schreef dribbel79 het volgende:
Als je zonder contract door kan werken, werk je zonder arbeidsovereenkomst (die oude is verlopen), dan geldt m.i. dat je voor onbepaalde tijd in dienst bent...volgens mij was dat zo: als je ergens werkt zonder contract, dan ben je er automatisch vast in dienst.
en nee, ook dat klopt niet...
pi_103194241
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:55 schreef Sjeen het volgende:

[..]

nee, dan ga je ziek uit dienst.
Dat is dus als ze je aanmelden bij het uwv, maar als dat niet is?
  maandag 17 oktober 2011 @ 15:57:11 #15
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_103194256
Wat een hoop onzin wordt hier gedebiteerd, is dit topic eerst buiten WGR geopend?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 17 oktober 2011 @ 15:57:30 #16
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_103194275
Als dit zo zou zijn, zou iedereen de griep hebben in de week dat zijn contract afliep.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_103194286
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:54 schreef znarch het volgende:

[..]

Nee, als je ergens werkt, en er wordt niet medegedeeld dat je overeenkomst afloopt, krijg je stilzwijgend een nieuwe van dezelfde duur als de vorige. Als het je 3de tijdelijke contract is wordt dat een vast contract.
pi_103194306
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:57 schreef Janneke141 het volgende:
Als dit zo zou zijn, zou iedereen de griep hebben in de week dat zijn contract afliep.
Nee, want mededelen dat de overeenkomst afloopt kan ook telefonisch of ed.
  Licht Ontvlambaar maandag 17 oktober 2011 @ 16:00:04 #19
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_103194397
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:56 schreef znarch het volgende:

[..]

Dat is dus als ze je aanmelden bij het uwv, maar als dat niet is?
als wat niet is?
  maandag 17 oktober 2011 @ 16:00:18 #20
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_103194405
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:57 schreef znarch het volgende:

[..]

Nee, als je ergens werkt, en er wordt niet medegedeeld dat je overeenkomst afloopt, krijg je stilzwijgend een nieuwe van dezelfde duur als de vorige. Als het je 3de tijdelijke contract is wordt dat een vast contract.
Een tijdelijk contract hoeft niet opgezegd te worden, want het eindigt van rechtswege. En dat je 3de tijdelijke contract een vast contract wordt is ook niet altijd zo
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 17 oktober 2011 @ 16:00:46 #21
346939 Janneke141
pi_103194424
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:58 schreef znarch het volgende:

[..]

Nee, want mededelen dat de overeenkomst afloopt kan ook telefonisch of ed.
Op die fiets, ik dacht dat de vraag was of een contract af kan lopen als iemand ziek is.

Hoe dan ook, het is redelijk simpel: Een contract dat is aangegaan voor bepaalde tijd zal aflopen na die bepaalde tijd zonder dat daar actie van een van de partijen voor nodig is, tenzij expliciet anders vermeld in het contract. Het loopt dus gewoon af, tenzij

Het het derde contract voor bepaalde tijd is. Bij verlenging betekent dit een contract voor onbepaalde tijd, en als de werkgever dit niet wil dient hij dit een maand (of 4 weken) van te voren kenbaar te maken.

-edit- aanvulling: het is op dit moment tijdelijk mogelijk om 4 BT-contracten uit te dienen, maar dat maakt voor het verhaal niet uit. -/edit-
  Licht Ontvlambaar maandag 17 oktober 2011 @ 16:01:36 #22
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_103194462
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:57 schreef znarch het volgende:

[..]

mits je dus na afloop van het contract gewoon werkt... overigens kan er bij CAO afgeweken worden van de drie contracten regel en is op dit moment voor jongeren (onder de 27) vier contracten de regel.
pi_103194651
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 16:01 schreef Sjeen het volgende:

[..]

mits je dus na afloop van het contract gewoon werkt... overigens kan er bij CAO afgeweken worden van de drie contracten regel en is op dit moment voor jongeren (onder de 27) vier contracten de regel.
er staat dat de overeenkomst voortgezet moet worden. Geen idee dus of je daarbij letterlijk moet werken.
pi_103194683
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2011 16:05 schreef znarch het volgende:

[..]

er staat dat de overeenkomst voortgezet moet worden. Geen idee dus of je daarbij letterlijk moet werken.
Welke overeenkomst heb jij dan met je werkgever? Ik dat ik moet werken en daarvoor centjes krijg.
  maandag 17 oktober 2011 @ 16:07:30 #25
346939 Janneke141
pi_103194763
quote:

[..]

Geen idee dus
Nee, dat blijkt.
pi_103194954
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 16:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, dat blijkt.
Maar dan ook '0' he...en de meeste reacties geven ondertussen ;)
pi_103195004
quote:

[..]

Da's toch onzin? Er staat neit dat er moet worden opgezegd. Er staat als er zonder nieuwe afspraak door wordt gegaan op oude voet. Dus als je werkgever na afloop van een cotnract je toch laat komen, dan wordt het een nieuw jaarcontract. Als hij niets zegt loopt het gewoon af.
Whatever...
pi_103195090
Nee? Zonder tegenspraak voortzetten. Dat is toch duidelijk?
pi_103195091
quote:

[..]

Het is een kwestie van begrijpend lezen.

"Indien [blabla] zonder tegenspraak wordt voortgezet, wordt zij geacht [blabla] te zijn aangegaan."

Oftewel, wat jij beweert gaat alleen op "indien [blabla] zonder tegenspraak wordt voorgezet." Oftewel, wanneer je na het aflopen van je contract naar kantoor gaat en je baas je niet buiten zet, alleen dan wordt je contract verlengd. In andere gevallen eindigt je contract.
I reject the truth and substitute it with my own.
pi_103195179
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 16:14 schreef Semoi het volgende:

[..]

Het is een kwestie van begrijpend lezen.

"Indien [blabla] zonder tegenspraak wordt voortgezet, wordt zij geacht [blabla] te zijn aangegaan."

Oftewel, wat jij beweert gaat alleen op "indien [blabla] zonder tegenspraak wordt voorgezet." Oftewel, wanneer je na het aflopen van je contract naar kantoor gaat en je baas je niet buiten zet, alleen dan wordt je contract verlengd. In andere gevallen eindigt je contract.
Dat is ook precies wat ik bedoel. Vraag is nu dus wat er zou gebeuren in het geval ts niet bij uwv wordt aangemeld. Of dat dat dan als voortzetten zonder tegenspraak wordt gezien.
  Licht Ontvlambaar maandag 17 oktober 2011 @ 16:15:58 #31
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_103195183
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 16:14 schreef znarch het volgende:
Nee? Zonder tegenspraak voortzetten. Dat is toch duidelijk?
zeg eigenwijsje, misschien zou je eens kunnen lezen wat we schrijven...
  Licht Ontvlambaar maandag 17 oktober 2011 @ 16:16:22 #32
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_103195205
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2011 16:15 schreef znarch het volgende:

[..]

Dat is ook precies wat ik bedoel. Vraag is nu dus wat er zou gebeuren in het geval ts niet bij uwv wordt aangemeld. Of dat dat dan als voortzetten zonder tegenspraak wordt gezien.
neeheeeeee, want ts gaat namelijk niet werken, hij is ziek.
pi_103195469
Als je contract een einddatum heeft, loopt deze gewoon af op die datum. Daar je niets gehoord hebt van je werkgever lijkt het mij wel dat je er vanuit kan gaan dat dit niet verlengd wordt.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_103195513
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 16:16 schreef Sjeen het volgende:

[..]

neeheeeeee, want ts gaat namelijk niet werken, hij is ziek.
Dat snap ik. Ik wist allen niet of indien werkgever dit niet meldt bij het uwv dit als voortzetten van het contract kan worden gezien.
pi_103202728
Dus:

1. Kom je op de dag na het aflopen werken en mag je dit ook doen, dan krijg je een nieuwe contract. tijdelijk evenlang als het vorige.

2. Kom je niet werken, heb je ook geen contract meer.
.
pi_103203705
Student bedrijfseconomie. Waar moet het in hemelsnaam naar toe met Nederlandse bedrijven :?
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
  maandag 17 oktober 2011 @ 20:00:55 #37
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_103204069
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 16:00 schreef Janneke141 het volgende:[/quote]

[b]tenzij

Het het derde contract voor bepaalde tijd is. Bij verlenging betekent dit een contract voor onbepaalde tijd, en als de werkgever dit niet wil dient hij dit een maand (of 4 weken) van te voren kenbaar te maken.
Waar is dat geregeld dan (artikel uit BW)?

Een overeenkomst voor bepaalde duur hoeft niet opgezegd te worden omdat dit bij aangaan al is afgesproken. Hier kan schriftelijk (bv in de arbeisovereenkomst) van worden afgeweken of in een CAO.

Dus ook als het de derde is hoeft men niet op te zeggen :N
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 17 oktober 2011 @ 20:02:25 #38
65960 sanger
pi_103204139
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 19:35 schreef Fer het volgende:
Dus:

1. Kom je op de dag na het aflopen werken en mag je dit ook doen, dan krijg je een nieuwe contract. tijdelijk evenlang als het vorige.

2. Kom je niet werken, heb je ook geen contract meer.
Je vergeet:

3. Kom je werken maar stuurt de werkgever je naar huis (bij zijn eerste gelegenheid), dan heb je ook geen contract.
  maandag 17 oktober 2011 @ 20:03:22 #39
65960 sanger
pi_103204190
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 19:54 schreef Gravedigger het volgende:
Student bedrijfseconomie. Waar moet het in hemelsnaam naar toe met Nederlandse bedrijven :?
Ja, want iedere bedrijfseconoom is per definitie thuis in het arbeidsrecht :')
pi_103206154
quote:
12s.gif Op maandag 17 oktober 2011 20:03 schreef sanger het volgende:

[..]

Ja, want iedere bedrijfseconoom is per definitie thuis in het arbeidsrecht :')
Nouja, die zou dit wel even zelf moeten kunnen uitzoeken natuurlijk. Mensen die toch worden opgeleid tot manager... alhoewel ik in de praktijk genoeg sukkels tegenkom die ondanks hun domheid toch de uni ersiteit hebben gehaald.
Whatever...
  maandag 17 oktober 2011 @ 20:58:32 #41
65960 sanger
pi_103207613
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 20:35 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Nouja, die zou dit wel even zelf moeten kunnen uitzoeken natuurlijk. Mensen die toch worden opgeleid tot manager... alhoewel ik in de praktijk genoeg sukkels tegenkom die ondanks hun domheid toch de uni ersiteit hebben gehaald.
Recht is een apart iets, wat lang niet iedereen goed kan begrijpen en/of interpreteren.
  maandag 17 oktober 2011 @ 21:10:22 #42
346939 Janneke141
pi_103208416
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2011 20:00 schreef sanger het volgende:

[..]

Waar is dat geregeld dan (artikel uit BW)?

Een overeenkomst voor bepaalde duur hoeft niet opgezegd te worden omdat dit bij aangaan al is afgesproken. Hier kan schriftelijk (bv in de arbeisovereenkomst) van worden afgeweken of in een CAO.

Dus ook als het de derde is hoeft men niet op te zeggen :N
Excuus, je hebt gelijk. Heb het even nagezocht. Het staat hier wel in de interne richtlijnen, maar dat is iets anders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')