Check,quote:Op maandag 17 oktober 2011 12:50 schreef flugeltje het volgende:
Wil je jongetje achter m'n naam zetten Kuuk?
En jouw beeb natuurlijk!!quote:Op maandag 17 oktober 2011 12:50 schreef Susie het volgende:
En de beeb van Susie, alhoewel er ook nog velen voor mij kunnen gaan!
Dat weer wel, maar dat weegt niet op tegen 9 maanden zwanger zijn.quote:Op maandag 17 oktober 2011 12:30 schreef Nirak het volgende:
[..]
Je beeb voelen bewegen is dan weer wel leukdat is het mooiste aan zwanger zijn
Ja pijntjes zijn niet leuk maar wat je er voor terug krijgt is het meer dan waard tochquote:Op maandag 17 oktober 2011 12:58 schreef Susie het volgende:
Ik vind zwanger zijn niet stom, maar de pijntjes die erbij komen
quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:02 schreef DuBecky het volgende:
[..]
Ja pijntjes zijn niet leuk maar wat je er voor terug krijgt is het meer dan waard toch
en 9 maanden zijn zo om joh
Dat voelen is ook echt te gek! Gisteren had ik een ei op mijn buik, weet niet wat ze aan het doen was, soort handstand ofzo? Heeeel apart in ieder geval!quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:04 schreef Asyniur het volgende:
Het voelen van de beeb is zeker zeer bijzonder! Daar verheug ik me ook echt op
Weet nog niet wat ik ervoor terug krijgquote:Op maandag 17 oktober 2011 13:02 schreef DuBecky het volgende:
[..]
Ja pijntjes zijn niet leuk maar wat je er voor terug krijgt is het meer dan waard toch
en 9 maanden zijn zo om joh
quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:08 schreef Susie het volgende:
[..]
Weet nog niet wat ik ervoor terug krijgGeintje, tuurlijk is dat het meer dan waard!
quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:09 schreef Aventura het volgende:
Wat ik ook zo leuk vond is mijn app die me dagelijks vertelde wat er in mn buik gebeurde. Ik vrat alle info daaromtrent echt op! Was echt mijn ochtendritueel .en elke dinsdag was voor mij een week verder. Aftellen, waarvoor dan ook, is altijd leuk en spannend.
Ik heb dat bij Willem ook heel erg gedaan, merk wel dat ik dat nu een stuk minder doe. Zwanger zijn blijft overigens tof, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel heel weinig klachten heb en het dus ook een stuk makkelijker heb dan sommige anderen hier...quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:09 schreef Aventura het volgende:
Wat ik ook zo leuk vond is mijn app die me dagelijks vertelde wat er in mn buik gebeurde. Ik vrat alle info daaromtrent echt op! Was echt mijn ochtendritueel .en elke dinsdag was voor mij een week verder. Aftellen, waarvoor dan ook, is altijd leuk en spannend.
'kut' zou ik t niet noemen maar ik heb er nog niet van kunnen genietenquote:Op maandag 17 oktober 2011 12:54 schreef TimeJumper het volgende:
Jaaaaaaaa zwanger zijn is kut, dat vond ik al toen ik 10 weken zwanger was en begon uit te zetten als een walvis
[..]
Dat weer wel, maar dat weegt niet op tegen 9 maanden zwanger zijn.
Ik vind het verschrikkelijk en zal blij zijn als die naar buiten komt, nou ja, eersten dan
![]()
![]()
Waarom lig je nu in t zkh dan? : (quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:16 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik vind zwanger zijn fijn en kut. Maar heb ook gewoon pech. Toch.. Vind ik het waard
![]()
Oh en dubecky ik wissel je af..ik lig ook weer in t zkh..
Maar je zit toch ook altijd achter een bureau dan? Ik zit ook 40 uur pw achter een bureau en ik begin het echt te voelen in m'n rug en bekken. Ik word er gek van. De Arbo is al wel langsgeweest om te kijken hoe ik het beste kan zitten, daar heb ik wel wat aan gehad. Maar toch.quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:49 schreef DuBecky het volgende:
@zoë, ik werk 38 uur maar is receptie werk en is dus niet zo heel zwaar werken gaat prima dus.
Welke app is dat?quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:09 schreef Aventura het volgende:
Ja zo'n bakbeest ben ik ook natuurlijk niet, ik zit hier wel te ventileren dat ik gewoon niet van het zwangere gevoel hou en dan wat sterker.quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:11 schreef DuBecky het volgende:
Ja jullie zijn dan ook veeeeel verder dan ik, ik mag nog heel wat weken, tegen die tijd heb ik vast ook meer pijntjes waar ik de balen van heb.
Maar ben nu 22 weken en die zijn echt omgevlogen.
Plus ik spreek miss-jones elke dag en realiseer dan elke dag hoe gelukkig ik ben dat mn zwangerschap goed verloopt op de ontsteking na nu maar die overleven we ook wel, en dat ik dus moet genieten van t feit dat ik zwanger ben.
Neh, denk dat beeb het gewoon niet eens was met de fietstochtquote:Op maandag 17 oktober 2011 14:10 schreef TimeJumper het volgende:
@Susie nou wie weet, straks versla je Nirak nog
Ik kijk elke zaterdag wat in mijn buik gebeurd deze week! erg leukquote:Op maandag 17 oktober 2011 13:09 schreef Aventura het volgende:
jwel joh, jij gaat gewoon ff eerst en dan vertel je mij hoe het moetquote:Op maandag 17 oktober 2011 14:21 schreef Susie het volgende:
[..]
Neh, denk dat beeb het gewoon niet eens was met de fietstocht
Oh ja, tuurlijk, zo kan het ook.... ik ben nooit zo'n voorzegger geweest, zelf leren is het beste!quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:28 schreef Nirak het volgende:
[..]
jwel joh, jij gaat gewoon ff eerst en dan vertel je mij hoe het moet
en evenstarsterkte daar! wat scheelt er nu aan?
Bitterend, ga je ook tijgerprinten net als ik? lekker ordinair zijn tijdens de zwangerschap
Als je zulke gedachten hebt, dan direct bedenken hoe idioot ze zijn. Bijvoorbeeld, als je twijfelt over hoe het moet met de baby, of je alles wel goed zult doen: tuurlijk wel, er zijn je zoveel vrouwen voorgegaan die nog niet half de voorbereidingen hadden getroffen zoals jij hebt gedaan. Daar is het ook goed gekomen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:33 schreef bitterend het volgende:
Nirak...hahhaha ja ga ik in mijn belly bottom shirt naar buiten![]()
Soempiestom is dat he...die gepieker...ik slaap slecht van de stomste gedachten...
Fijn dat alles opgeruimd is trouwens! netjes op zolder waar het hoort
quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:37 schreef TimeJumper het volgende:
Goh Bitterend dat je na de bevalling zo ertegenop ziet.Zoals je weet ik zie gewoon tegen dde bevalling op en ja erna, dat ik eventueel hechtingen en andere lichamelijke akeligheden zou hebben
![]()
Ik ben niet zo goed in lichamelijke mankementen.
Maar ik denk met de kleine dat gaat een beetje vanzelf. Gewoon op het gemak, lekker teuten en kwijlen en langzaamaan doen![]()
En verzorging van een baby dat kan iedereen![]()
Wel te hopen dat die goed eet natuurlijk (als ik soms die andere topics lees)
Waar zie je dan precies tegenop?
En ja eenzaamheid, sinds ik werkloos ben mis ik heel wat contacten. Dat is eigenlijk nog niet gewend![]()
Oei gescheurd, ik gelukkig nog niet (effe afkloppen, want ja las dat dat zelfs in de laatste week ineens nog kan gebeuren) maar de laatste 2 dagen voelen sommige plekken op mijn buik wel heel gevoelig aan.
Is het veel?
Lief dankje!!quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:40 schreef Soempie het volgende:
[..]
Als je zulke gedachten hebt, dan direct bedenken hoe idioot ze zijn. Bijvoorbeeld, als je twijfelt over hoe het moet met de baby, of je alles wel goed zult doen: tuurlijk wel, er zijn je zoveel vrouwen voorgegaan die nog niet half de voorbereidingen hadden getroffen zoals jij hebt gedaan. Daar is het ook goed gekomen.En wat als je het even niet weet? Is dat zo'n ramp? Nee, je hebt mensen om je heen die je kunnen helpen.
Dus, die gekke hersenspinsels snel de kop indrukken hoor.
Even denken...rond 16-18 weken heb ik veel druk gevoeld van onder, ben helemaal onderzocht en het bleek dus mijn bekken te zijn...de pijn die ik heb straalt naar mijn lies en schaamlippen. Het is een drukkend en soms brandend gevoel idd.quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:47 schreef Zoë23 het volgende:
@bitterend; las van pijn in je 'doos' zoals je t zelf noemtwaar komt dat van?
heb sinds vrijdag ofzo steken door mn 'doos' heen, echt heel vreemd
heb verder geen tekenen van blaasontsteking (veel plassen of branderig gevoel oid)
wel minder dat je huid begint te scheuren!
@ soempie; dat klinkt wel lieftijgernootje haha
\quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:02 schreef NotTheSame het volgende:
Ik ga er maar vanuit dat er kindjes in Afrika met minder zorg opgroeien en die worden ook allemaal groot.
Ik denk dat je het gewoon simpel moet bekijken, zeg ik als simpele zielquote:Op maandag 17 oktober 2011 14:47 schreef bitterend het volgende:
[..]![]()
Lichamelijk mankementen vind ik geen probleem..ik heb al zoveel dingen gehad in mijn jonge 30 jaren dat ik daar gewoon niet echt bang voor ben...maar ben gewoon bang voor hmm hoe het leven eruit zal zien als de kleine er is...en bang om verkeerde keuzes te maken wat opvoeding betreft, hoe overleef ik het nachtvoededen? en de slapeloze nachten?. Maar ook stomme gedachten zoals wel of geen speen? en hoe leer je het kindje in eigen bed/kamer te slapen ipv met jou in bed...en hoe weet je dat ze pijn hebben...enzovoort
Ik heb trouwens 2 streepjes boven mijn navel
quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:08 schreef Fee-nix het volgende:
Ja ach en het zal voor iedereen ook weer anders zijn! Sommigen zitten echt hoog op een roze (of blauwe) wolk en anderen willen alleen maar huilen/slapen. En dat verschilt ook weer per dag. Ik vond die eerste paar weken een beetje een achtbaan.
Maar ik denk wel dat ik door die ervaring er nu relaxter in kan staan. Toen wilde ik ook zooooo graag dat alles meteen weer bij het oude was, dat ik weer fit was en lekker de stad in kon enzo. Terwijl ik nu denk: ik ga me lekker opsluiten in een coconnetje en dat 'gewone' leven dat komt echt vanzelf weer!
O en NTS heeft helemaal gelijk: in Afrika groeien ook kinderen op. Laatst zag ik ook foto's van kinderen die notabene op een vuilnisbelt leven... Dieptriest. Maar die kinderen leren ook lopen en praten etc.
Ik vind die ook heel mooi.quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:28 schreef covie het volgende:
Even een vraagje he, ik zit zo een beetje babykamers te kijken.
En die bedjes met brede spijlen vind ik dus heel mooi.
Maar vraag me af, als je kind zich begint op te trekken als ze gaan staan dan hebben ze daar toch niet echt houvast? Is zo'n bedje met dunne spijlen voor de beeb niet makkelijker?
In Afrika hebben ze geeneens bedjes, en daar gaan ze ook staanquote:Op maandag 17 oktober 2011 15:28 schreef covie het volgende:
Even een vraagje he, ik zit zo een beetje babykamers te kijken.
En die bedjes met brede spijlen vind ik dus heel mooi.
Maar vraag me af, als je kind zich begint op te trekken als ze gaan staan dan hebben ze daar toch niet echt houvast? Is zo'n bedje met dunne spijlen voor de beeb niet makkelijker?
Is je kont gegroeid?quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:33 schreef Poezebeest het volgende:
Moet afkloppen maar hier nog geen streepjes op mijn buik, wel net boven mijn stuitje, of all places. Maar dat ziet toch niemand, behalve mijn man, want loop nooit in mijn blote kont
Telefoontje naar zorgverzekeraar leert dat zodra je pijnbestrijding nodig hebt, je inderdaad medisch wordt en je dan niks meer zelf hoeft te betalen. Maas in de polisvoorwaarden lijkt me. Polisvoorwaarden kunnen idd nog veranderen maar ik verwacht dat dit niet gaat veranderen en het kan natuurlijk ook heel goed nog wel in 2011 komen (zeker na de echo van zaterdag). Denk trouwens dat niet elke verzekeringsmaatschappij het een goed idee vindt als je zo vlak voor de bevalling nog gaat switchen. Vaak geldt er dan toch nog iets van een wachtregeling (en terecht).quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:17 schreef Soempie het volgende:
Oeh, weet niet of het genoemd is, maar verzekeringsvoorwaarden, vergoedingen en dergelijke veranderen weer per 1-1-2012 he. Dus Kyara, als je in 2012 bevalt, dan weet je nu misschien eigenlijk nog niet veel over de vergoeding. Zo in november zjin de aanvullende pakketten bij de meeste verzekeraars wel bekend. Dan kun je je pakket eventueel ook nog aanpassen voor die tijd? (zul je net zien dat het een kerstkindje wordt...)
nah, hij loopt een week voor. Echoscopiste komt uit op uitgerekende datum 31-12-2011. En hij heeft een groot hoofd. Dus ik wil ook graag dat ie wat eerder komt.....quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:43 schreef bitterend het volgende:
Kyara ik had het gemist maar je ukje komt eerder??
Meis, het was ook niet tegen jou persoonlijk bedoeld!quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:22 schreef bitterend het volgende:
NTS het kan allemaal best wat in Afrika of in andere landen gebeurd. Maar dat neemt niet weg dat ik me gewoon zorgen maak over mijn eigen capaciteiten en het leven na de bevalling.
Ik vind het niet echt te vergelijken sowieso.
TJen ik hoop dat jij een soepele en pijnloze bevalling hebt
![]()
Betekent 'nodig' dan ook dat je daar zelf voor kan kiezen? Want de noodzaak kan vastgesteld worden door de arts (bijvoorbeeld omdat door de pijn de bevalling in het 100 loopt), maar als je er zelf vooraf voor kiest is het geen medische noodzaak.quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:42 schreef Kyara het volgende:
[..]
Telefoontje naar zorgverzekeraar leert dat zodra je pijnbestrijding nodig hebt, je inderdaad medisch wordt en je dan niks meer zelf hoeft te betalen. Maas in de polisvoorwaarden lijkt me. Polisvoorwaarden kunnen idd nog veranderen maar ik verwacht dat dit niet gaat veranderen en het kan natuurlijk ook heel goed nog wel in 2011 komen (zeker na de echo van zaterdag). Denk trouwens dat niet elke verzekeringsmaatschappij het een goed idee vindt als je zo vlak voor de bevalling nog gaat switchen. Vaak geldt er dan toch nog iets van een wachtregeling (en terecht).
quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:38 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
In Afrika hebben ze geeneens bedjes, en daar gaan ze ook staan![]()
![]()
![]()
Owww nee was niet boos hoor! het klonk alleen een beetje zo van "stel je niet zo aan, in Afrika is het vele male erger" wat ook wel waar is trouwens!! Ben altijd al een zenuwbeestje geweest! komt idd heus wel goed!quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:52 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Meis, het was ook niet tegen jou persoonlijk bedoeld!
Ik probeerde alleen te ventileren hoe ik over het 'na de bevalling' denk. En ik weet van mezelf dat ik vaak nogal onhandig ben in iets uitleggen
Ieder mens is anders, ieder kind is anders, maar meissie, heb vertrouwen in jezelf en je eigen capaciteiten! Jij kunt het heus wel! En je bent niet alleen, je hebt nog een lieve man en hier op het forum zal er ook altijd geprobeerd worden om, jou of wie dan ook, te helpen!
Niet boos op mij zijn hè * NotTheSame trekt pruillipje en zielige traanoogjes...
Ach je moet het ook niet te serieus nemen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:44 schreef flugeltje het volgende:
Dames dames, het niet aanwezig zijn een roze wolk (die bestaan namelijk niet) betekent niet meteen dat het een zwarte wolk is
Het is allemaal onze eigen keus geweest om er nu als walvissen bij te waggelen, dus geniet gewoon van de leuke dingen en focus niet zo op de negatieve...
Als ik dan zie hoe Evenstarretje al zowat 34 weken aan het projectiel kotsen is en er over het algemeen altijd vrolijk onder blijft heb ik wel eens het idee met een heel zwikje doemdenkers in het topic te zitten hier.
Tuuk is een zwangerschap soms klote, maar ik heb ook wel eens het idee dat we elkaar hier enorm aan het aansteken zijn met het benoemen van het negatieve...
Verder hou ik natuurlijk van jullie allemaal, maar ik moest het effe kwijt
*kuch* in afrika is het ook vele malen erger *kuch*quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:56 schreef bitterend het volgende:
[..]
Owww nee was niet boos hoor! het klonk alleen een beetje zo van "stel je niet zo aan, in Afrika is het vele male erger" wat ook wel waar is trouwens!! Ben altijd al een zenuwbeestje geweest! komt idd heus wel goed!![]()
![]()
![]()
![]()
Whahahahhahaaaaquote:Op maandag 17 oktober 2011 15:55 schreef Kyara het volgende:
Waar werk je Soempie?
Nee, ook als je het zelf aangeeft. Zodra ze het je ook willen geven is het noodzaak.
manlief heeft gebeld en die kwam met het antwoord dat je pijn niet kunt faken en als je pijn hebt dan is het dus nodig. De arme ziel heeft nog niet helemaal in de gaten dat het sowieso heel veel pijn doet.....en dat het meer over draaglijk en ondraaglijk gaat
quote:
Wat bizar. Is nu de bedoeling dat je naar het zkh gaat en dan sowieso pijnbestrijding gaat doen, omdat het dan vergoed wordt? Of dat nu ook weer niet?quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:55 schreef Kyara het volgende:
Waar werk je Soempie?
Nee, ook als je het zelf aangeeft. Zodra ze het je ook willen geven is het noodzaak.
manlief heeft gebeld en die kwam met het antwoord dat je pijn niet kunt faken en als je pijn hebt dan is het dus nodig. De arme ziel heeft nog niet helemaal in de gaten dat het sowieso heel veel pijn doet.....en dat het meer over draaglijk en ondraaglijk gaat
quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:58 schreef bitterend het volgende:
Kyaradat zeg ik ook......
TJ de keus was aan jou om je benen open te doen hoor![]()
![]()
![]()
![]()
De roze wolk bestaat gewoon niet... Maar er zijn zeker leuke dingenquote:Op maandag 17 oktober 2011 15:56 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Ach je moet het ook niet te serieus nemen.
Gewoon effe lekker klagen is soms gewoon lekkeren ik denk zo dat we hier allemaal wel in de gaten hebben als iemand komt met een bericht zoals Evenstar en MissJones dat we wilden dat we allemaal onze mond hadden gehouden met onze klachten.
![]()
En ja onze eigen keus? Was er wel een keus dan?![]()
Naar mijn weten is dit de enigste manier om een baby te krijgen, dus of je nu een zwangerschap wilt of niet, om het eindresultaat te krijgen moet je er toch doorheen![]()
Maar ik hou wel van eerlijkheid. Als dat roze wolk geklets (tenzij je het echt zo ervaart natuurlijk), veel mensen durven gewoon niet de waarheid te zeggen omdat het "hoort" dat je het maar leuk vind en als een roze wolk ervaart.
Ach meid je hebt iig een lekkere beurt gehad!quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:01 schreef TimeJumper het volgende:
[..]![]()
![]()
Ja maar iedereen zat tegen mij te liegen en ze vertelden me allemaal dat een zwangerschap zo leuk, wonderbaarlijk, teder, liefdevol, vreugedevol en één hele grote roze wolk is.
Ik ben bedrogen![]()
Dat bedoel ik!quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:02 schreef bitterend het volgende:
[..]
Ach meid je hebt iig een lekkere beurt gehad!![]()
![]()
Leuke dingen?quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:01 schreef flugeltje het volgende:
[..]
De roze wolk bestaat gewoon niet... Maar er zijn zeker leuke dingen
Net zoals er negatieve dingen zijn. Iedereen heeft het recht om te klagen, maar we stoken elkaar hier nogal eens op valt me op. En ik ben nu eenmaal een vrolijke positivo dus ik belicht graag de zonzijde
quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:03 schreef covie het volgende:
Denk je niet dat het een beetje te laat is om nu aan de pil te gaan?
In elk geval niet vanuit de basisverzekering (er is een leeftijdsgrens, waar je volgens mij boven zit), dus dan hangt het van je aanvullend pakket af.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:01 schreef bitterend het volgende:
Soempie....kan je mij vertellen...de pil wordt nou vergoed of niet? ik kreeg hem nooit vergoed maar zie op de site van Ohra dat hij wel hoort vergoed te zijn
quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:02 schreef bitterend het volgende:
[..]
![]()
Ok ik ga eens in verdiepen!quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:05 schreef Soempie het volgende:
[..]
In elk geval niet vanuit de basisverzekering (er is een leeftijdsgrens, waar je volgens mij boven zit), dus dan hangt het van je aanvullend pakket af.
Okay okay, jij bent niet meer te reddenquote:Op maandag 17 oktober 2011 16:04 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Leuke dingen?
Ja dat die beweegt in mijn buik, maar dat gevoel is nou wel voorbij. Als die nu beweegt en het flinnk gevoelig is binnen kan ik alleen maar denken, oh got en het moet er ook nog uit![]()
En verder? Het enige leuke eraan vind ik dat ik straks een heel klein lief knap prutsje heb, helemaal samen zelluf gemaakt met mijn vriend.
En over 5-6 weken voor jou voelt het dus allemaal als de eerste keer....dan is je doos gehecht en net zo maagd en strak als eerst! lekker tochquote:
En dat niet eensquote:Op maandag 17 oktober 2011 16:02 schreef bitterend het volgende:
[..]
![]()
http://www.ohra.nl/zorgve(...)de-verzekeringen.jspquote:
Gek...ik moet elke keer als ik bij de apotheek ben de pil betalen...7 euro's dus geen ramp maar hij hoort dus echt vergoed te zijnquote:Op maandag 17 oktober 2011 16:09 schreef Soempie het volgende:
[..]
http://www.ohra.nl/zorgve(...)de-verzekeringen.jsp
Hier staat de pil ook tussen.Maar ik werk niet bij ohra, dus over voorwaarden en dergelijke vanuit hun aanvullende verzekeringen weet ik niets.
Nou ja, als de beurt niet goed was, is dat misschien nog wel zieliger hoor. Ik wist vantevoren dat zwanger worden niet op de keukentafel ging gebeuren dus had er ook geen hoge verwachtingen vanquote:Op maandag 17 oktober 2011 16:09 schreef bitterend het volgende:
Kijk TJ...Poezebeest is nog zieliger!![]()
![]()
Manlief zei laatst al tegen de vk dat ze er maar een steekje bij moest zetten als het nodig was, want lekker strak was wel lekkerquote:Op maandag 17 oktober 2011 16:07 schreef bitterend het volgende:
[..]
En over 5-6 weken voor jou voelt het dus allemaal als de eerste keer....dan is je doos gehecht en net zo maagd en strak als eerst! lekker toch
En dan scheelt het ook nog dat onze vk ook nogal lomp gebekt is, dus meestal als manlief zo'n rare opmerkingen maakt, krijgt ie er op een ander tijdstip wel eentje van haar terug!quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:16 schreef flugeltje het volgende:
Gelukkig horen VK's en Gyn's dat soort opmerkingen nooit
Snap ik hoor!quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:00 schreef Soempie het volgende:
[..]
Wat bizar. Is nu de bedoeling dat je naar het zkh gaat en dan sowieso pijnbestrijding gaat doen, omdat het dan vergoed wordt? Of dat nu ook weer niet?Want dan begin je al zonder medische noodzaak en geldt dan echt die vergoeding nog vanuit de basisverzekering? Kijk, als het thuis te moeilijk wordt en je moet dan naar het ziekenhuis, dan is er sprake van medische noodzaak. Wat je nu vertelt vind ik echt zo bizar. Ik ga even kijken of ik meer info kan vinden vanuit de voorwaarden in de basisverzekering.
Waar ik werk wil ik hier liever niet kwijt.De basisverzekering is in elk geval bij elke verzekeraar gelijk. Enige wat kan verschillen zijn de gecontracteerde zorgaanbieders.
quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:12 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Manlief zei laatst al tegen de vk dat ze er maar een steekje bij moest zetten als het nodig was, want lekker strak was wel lekker.
Wat een boer is het ook...
Blijkbaar dusquote:Op maandag 17 oktober 2011 16:21 schreef Ssserpente het volgende:
Zijn er écht nog mannen die dat zeggen?
at ga ik thuis even checken, was nog op m'n iPhone.quote:
Maar toch hou ik van je hoorquote:Op maandag 17 oktober 2011 16:06 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Okay okay, jij bent niet meer te redden
quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:07 schreef bitterend het volgende:
[..]
En over 5-6 weken voor jou voelt het dus allemaal als de eerste keer....dan is je doos gehecht en net zo maagd en strak als eerst! lekker toch
Dat vinden mannen doorgaans ja, praten ze stoer over tegen elkaar op feestjes en partijen. En een lol dat ze dan hebben...quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:35 schreef covie het volgende:
Oooh laat mijndie opmerking ook maar niet horen
![]()
Die vind dat prach-tig
en wat kost een prik als ik het zelf wil? Of is de zorg nu zoveel afgegleden dat ik tijdens mijn bevalling eerst moet gaan onderhandelen en een paar offertes moet opvragen van andere ziekenhuizen om te kijken of het goedkoper kan?quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:40 schreef Soempie het volgende:
Kyara, ik heb het nagevraagd, en het is alleen een medische indicatie als de behandelaar dat aangeeft. Dus niet als je zelf vooraf besluit pijnbestrijding te willen. Dat is ook wat ik verder kon vinden, maar door de info van jouw zorgverzekeraar zat ik te twijfelen. Pijnbestrijding kan ook vrijwillig gegeven worden (en poliklinisch), maar dat betekent niet automatisch dat het gaat om een medische indicatie voor een klinische bevalling/ verloskamer.
quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:22 schreef bitterend het volgende:
Mijn man vroeg gisteren of hij mijn kon helpen met het oprekken van mijn doos...weet je wel zodat de kleine makkelijker eruit kan....
de schat![]()
Ja kijk, altijd baas boven baas.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:09 schreef bitterend het volgende:
Kijk TJ...Poezebeest is nog zieliger!![]()
![]()
quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:12 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Manlief zei laatst al tegen de vk dat ze er maar een steekje bij moest zetten als het nodig was, want lekker strak was wel lekker.
Whehehehe dat duurde nog lang voordat iemand daarop reageerdequote:Op maandag 17 oktober 2011 16:39 schreef Fee-nix het volgende:
TJ zei je nou dat je straks een lief, knap prutske hebt.... dat valt natuurlijk nog te bezien....whehehe.
En verder ben ik het eens met Flugel. Probeer de positieve dingen ook te blijven zien!
Gewoon steeds ontkennen dat je zelf een prik wilt maar gewoon hard blijven gillenquote:Op maandag 17 oktober 2011 16:44 schreef Kyara het volgende:
[..]
en wat kost een prik als ik het zelf wil? Of is de zorg nu zoveel afgegleden dat ik tijdens mijn bevalling eerst moet gaan onderhandelen en een paar offertes moet opvragen van andere ziekenhuizen om te kijken of het goedkoper kan?
Je arme vk/gynquote:Op maandag 17 oktober 2011 16:46 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Gewoon steeds ontkennen dat je zelf een prik wilt maar gewoon hard blijven gillen![]()
Soms is het leven simpel
Ja, dan wordt het vanzelf een medische noodzaak. Alleen niet voor mij maar voor de rest van het ziekenhuisquote:Op maandag 17 oktober 2011 16:46 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Gewoon steeds ontkennen dat je zelf een prik wilt maar gewoon hard blijven gillen![]()
Soms is het leven simpel
Tsjakkaquote:Goh, ik dacht namate jij dik bent, dat die al zwaarder zou wegen, dat komt zeker de laatste paar weken erbij, of je krijgt een heel kleintje.
quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:49 schreef TimeJumper het volgende:
Ohw hier de nieuwste opmerking van mijn moedertje![]()
Nadat ik vertelde dat hij tot nu toe 2130 gram woog.
[..]
Tsjakka![]()
![]()
Het zou wel krom zijn. Ik ga overmorgen nogmaals de voorwaarden op m'n werk nakijken, omdat ik deze nu niet bij de hand heb en ik wil het wel heel zeker weten. En morgen ben ik onverwacht vrij.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:46 schreef Poezebeest het volgende:
Ik heb echt altijd gedacht dat zodra je een ruggeprik wil je medisch wordt en dus verder niks hoeft te betalen omdat je wordt overgedragen aan de gyn. Maar blijkbaar dus niet![]()
Heb me er verder ook niet in verdiept aangezien ik "gewoon" medisch ben, maar kan me wel voorstellen dat je het duidelijk wil weten.
LOL Whahahahhahaaaa ach volgens mij is jouw vriend net zo erg als mijn vriend.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:46 schreef bitterend het volgende:
TJ![]()
hij vraagt ook of de kleine dag licht kan zien nu dat ze in de hoofdligging ligt en ingedaald is...........
Ik vrees van wel, ik zal mijn vriend geluidsopnamens laten maken, dan heeft die ook wat te doenquote:Op maandag 17 oktober 2011 16:48 schreef bitterend het volgende:
[..]
Je arme vk/gyn![]()
en het hele zh personeel
en zieken
volgens mij zal ik je hier nog horen gillen
Ja volgens mij zouden die het heelllll goed met elkaar kunnen vindenquote:Op maandag 17 oktober 2011 16:49 schreef flugeltje het volgende:
Jouw moeder lijkt op mijn schoonmoeder TJ
HAHAHAHA wat ergquote:Op maandag 17 oktober 2011 16:52 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
LOL Whahahahhahaaaa ach volgens mij is jouw vriend net zo erg als mijn vriend.
Die maakte zich bezorgt of hij de kleine een blauw oog zou kunjnen geven tijdens het "gemeenschappelijk samenzijn"![]()
[..]
mjah, ik beslis ook wel tijdens de bevalling. Maar ik wil wel vooraf weten waar ik aan toe bent.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:50 schreef Aventura het volgende:
In mijn ziekenhuis bestaat er niet zoiets als 'vooraf besluiten', het gaat altijd in overleg tijdens de bevalling. Je moet er, en dat is als je vooraf per se pijnbestrijdign wilt een formaliteit, tijdens de bevalling officieel om vragen. Waarop de zorgverlener dan reageert en de typen medicatie met je doorneemt. Dit wordt geadministreerd en dan wordt je bevalling achteraf bestempeld als medisch.
Bestempeld als medisch vanwege de pijnbestrijding alleen? Ik baal echt zo dat ik nu niet op m'n werk zit.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:50 schreef Aventura het volgende:
In mijn ziekenhuis bestaat er niet zoiets als 'vooraf besluiten', het gaat altijd in overleg tijdens de bevalling. Je moet er, en dat is als je vooraf per se pijnbestrijdign wilt een formaliteit, tijdens de bevalling officieel om vragen. Waarop de zorgverlener dan reageert en de typen medicatie met je doorneemt. Dit wordt geadministreerd en dan wordt je bevalling achteraf bestempeld als medisch.
Nou kan ik me voorstellen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:53 schreef Kyara het volgende:
[..]
mjah, ik beslis ook wel tijdens de bevalling. Maar ik wil wel vooraf weten waar ik aan toe bent.
ik baal ook dat jij niet op je werk zitquote:Op maandag 17 oktober 2011 16:54 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik baal echt zo dat ik nu niet op m'n werk zit.
manlief heeft ze al gebeld.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:55 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Nou kan ik me voorstellen.
Kan je niet gewoon een mail sturen naar je verzekering? met die vragen.
Dan krijg je schriftelijk antwoord en heb je het gelijk "op papier".
Ik ook hoor! Maar vind het wel fijn te weten dat als het nodig is ik wel pijnbestrijding kan krijgen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:56 schreef bitterend het volgende:
Ik wil graag zonder pijn bestrijding proberen
nou, doe maar in een zakje?quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:57 schreef bitterend het volgende:
staat een vraag "hoe wil je de weeën opvangen"
tja??? geen idee!
precies en vooraf ook meer informatie over de verschillende methoden.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:57 schreef Poezebeest het volgende:
[..]
Ik ook hoor! Maar vind het wel fijn te weten dat als het nodig is ik wel pijnbestrijding kan krijgen.
Dat had ik ook, we gingen het plan bespreken bij de verpleegkundige en ik had er heel weinig in beschreven en wat ik had beschreven bleek de normaalste zaak van de wereld te zijn. Hoe kan ik nou een plan bedenken over iets wat ik nog nooit heb meegemaakt en niet weet wat ik dan wel en niet fijn vind.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:57 schreef bitterend het volgende:
Kyara laat ons weten he![]()
Heb me helemaal niet in verdiept...moet nog een bevallingsplan schrijven...maar ik weet niks van wat ik wil!
tja??? geen idee!
ja, dat begrijp ik. Maar ik blijf het raar vinden dat als je in het ziekenhuis wilt bevallen en je hebt niet veel geld, je dan dus maar voor pijnbestrijding moet kiezen als je je kosten vergoed wilt krijgen. Dat vind ik een beetje krom. En ik denk dat daar ook de verwarring door ontstaat.quote:Op maandag 17 oktober 2011 17:03 schreef Aventura het volgende:
Wat ik probeer duidelijk te maken is dat pijnbestrijding (that is, ruggenprik, Remifentanil en volgens mij ook pethidine) per definitie medisch is, omdat dit moet worden gegeven/gemonitord in een ziekenhuis door daartoe bevoegde personen (anesthesist/gynaecoloog). Het is dus niet relevant of je het zelf wilt of dat het is aangeboden.
Nou inderdaad. Thuis zal het allemaal wel los lopen, maar in zo'n zks? Met name het laatste wat je aankaart, dat had ik al in mijn hoofd zitten. Ik wil echt dat mijn lief bij het kind blijft, ik red me wel hoop ikquote:Op maandag 17 oktober 2011 17:23 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik ging ook thuis bevallen maar had dus wel een plan en ook juist dingen wat betreft ziekenhuis vast gelegd omdat een ziekenhuis veel sneller over je 'heen walst' dan een vk bij je thuis zal doen.
En juist daar loop je ook de kans dat je man moet kiezen tussen bij jou blijven of met je kind mee e.d. Bespreek dit samen goed.
Jij moedige vrouwquote:Op maandag 17 oktober 2011 16:56 schreef bitterend het volgende:
Ik wil graag zonder pijn bestrijding proberen
Het liefst door een ander, moet je invullenquote:Op maandag 17 oktober 2011 16:57 schreef bitterend het volgende:
Kyara laat ons weten he![]()
Heb me helemaal niet in verdiept...moet nog een bevallingsplan schrijven...maar ik weet niks van wat ik wil!
tja??? geen idee!
Bij mij staat er dat wanneer ik poliklinisch zou bevallen, dat ik dan 192 euro zou moeten betalen voor het gebruik van de verloskamer en restbedrag is wettelijke eigen bijdrage. En daar krijg ik dan weer 50% van vergoed ivm aanvullende verzekering.quote:Op maandag 17 oktober 2011 17:28 schreef Kyara het volgende:
Dank DML, dat is inderdaad een handig topic.
Soemp, ik snap er nu nog steeds niks van hoor
Nee hoor, ik laat mij lief wel weten wat ik wel of niet wil etc. Komt helemaal goed!quote:Op maandag 17 oktober 2011 17:34 schreef bitterend het volgende:
Dan zeg je bij de volgende controle "kan je mijn gedachten lezen of heb je gewoon niks aan als ik een plan maak"
ja en wat als hij flauwgevallen is?quote:Op maandag 17 oktober 2011 17:40 schreef Susie het volgende:
[..]
Nee hoor, ik laat mij lief wel weten wat ik wel of niet wil etc. Komt helemaal goed!
Neuh, die red het wel, is wel wat gewend! En daarnaast heb ik zelf uiteraard ook nog wel een mond!quote:
dat klopt, maar je redeneert de verkeerde kant op (ik formuleer het misschien ook niet helemaal goed). Een bevalling met pijnbestrijding wordt achteraf altijd bestempeld als een bevalling met medische indicatie. Het is administratief. Of je vooraf al een medische indicatie had of niet, en of je nu vooraf al wel of geen pijnbestrijding wilde, of je er zelf om hebt gevraagd of niet, is allemaal niet relevant.quote:Op maandag 17 oktober 2011 17:09 schreef Soempie het volgende:
@ Aventura, deze behandeling moet inderdaad uitgevoerd worden door een medisch specialist, maar dat hoeft dan nog niet direct te betekenen dat het een medische indicatie betreft.
Niet gelezen of iemand anders al gereageerd had, maar ik voel me nogal uitleggerig vandaag, dus ik reageer maar meteen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:10 schreef bitterend het volgende:
[..]
Gek...ik moet elke keer als ik bij de apotheek ben de pil betalen...7 euro's dus geen ramp maar hij hoort dus echt vergoed te zijnik ga ze bellen als ik hem weer neem
Dankje wel
Mijn man zei het tegen de vlos terwijl ze aan het hechten wasquote:Op maandag 17 oktober 2011 16:12 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Ik heb aanvullendquote:Op maandag 17 oktober 2011 17:59 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Niet gelezen of iemand anders al gereageerd had, maar ik voel me nogal uitleggerig vandaag, dus ik reageer maar meteen.
In de link staat dat ze 200 euro per jaar vergoeden als je een aanvullende verzekering hebt. Het zit dus NIET in de basisverzekering (en vergoeding wordt ook uitgesloten bij het aanvullende pakket 'Uitgebreid Vitaal'. Nu weet ik niet hoe jij verzekerd bent (dus alleen basis of ook aanvullend, en in het laatste geval wel aanvullende pakket). Ik weet ook niet hoeveel Cerazette per jaar kost. Als jouw pil meer kost dan die 200 euro moet je alles wat het meer kost zelf betalen.
Ja, aanvullend, maar dat zegt niet zo veel. Zoals je in de link kunt zien zijn er 6 extra paketten. Of bedoel je hiermee dat je het pakket dat 'Aanvullend" heet hebt?quote:Op maandag 17 oktober 2011 18:21 schreef bitterend het volgende:
[..]
Ik heb aanvullend![]()
Ik ga het voor de zekerheid checken hoe en wat, omdat ik altijd een rekening krijg maar nooit wat meteen moet betalen zeg maar...en met de pil moet ik bij de apotheek meteen betalen
Die hebben wij ook! Ik vind hem wel heel leuk. Ik vond het zeker in het begin erg leuk om te checken wat er allemaal in je buik gebeurd. Het is dan allemaal nog zo abstract en nieuw dat het zeker leuk is om er over te lezen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 19:40 schreef SupremeEvil het volgende:
Zomaar even tussendoor he... (lurk hier dagelijks hoormaar hoor hier nog niet haha)
Maar hebben jullie nou ook van die zwangerschapsboeken en van die soort handleidingen gelezen? Is dat een aanrader of niet, vriendin van me zei dat t je alleen maar gestressed kan maken omdat jij niet precies hebt wat in het boekje beschreven wordt... Niet alles gaat volgens het boekje...
Vind deze trouwens er wel erg leuk uitzien voor de a.s. vaders.. http://www.bol.com/nl/p/n(...).html#product_images
Maar of die vent van mij dat tegen die tijd gaat lezen betwijfel ik haha...
Als een vergoeding uit een aanvullend pakket komt, kun je die kosten zelf declareren bij je verzekeraar. De apotheek gaat -meestal- uit van de basisverzekering en als het vanuit de bv niet vergoed wordt moet je dus de medicijnen direct afrekenen bij de apotheek. Die rekening moet je dan dus zelf indienen bij de verzekeraar. Ook omdat zorgverleners/ de apotheek niet op de hoogte zijn van alle aanvullende verzekeringen in Nederland. De basisverzekering is voor iedereen gelijk, dus daar kunnen ze wel direct naar kijken. Sommige zorgverleners declareren wel rechtstreeks bij de verzekeraar (denk aan veel tandartsen) en vervolgens krijg je dan de rekening voor eventuele eigen bijdragen van je verzekeraar. Maar in dit geval dus niet.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:10 schreef bitterend het volgende:
[..]
Gek...ik moet elke keer als ik bij de apotheek ben de pil betalen...7 euro's dus geen ramp maar hij hoort dus echt vergoed te zijnik ga ze bellen als ik hem weer neem
Dankje wel
Preferentiebeleid. Alleen bij een medische indicatie (moet de huisarts afgeven voor het bepaalde merk) krijg je het duurdere middel. Anders wordt inderdaad een goedkopere variant meegegeven. Daar zitten dan wel dezelfde werkzame stoffen in.quote:Op maandag 17 oktober 2011 18:49 schreef covie het volgende:
Bitterend volgens mij willen veel verzekeringen inderdaad maar 1 bepaald merk pil vergoeden.
Als jij een andere pil slikt die duurder is, moet je het restbedrag waarschijnlijk zelf betalen.
Ik krijg bijvoorbeeld de laatste jaren steeds weer een ander soort, met een briefje dat het echt hetzelfde is alleen goedkoper en daarom moet ik die maar slikken![]()
(Ik zet er mijn vraagtekens steeds bij, maar te lui om uit te zoeken)
Vriendin wilde persé microgynon en moest toen ook gaan bijbetalen.
Tuurlijk, dat heb ik zo afgesproken met beebje...quote:Op maandag 17 oktober 2011 19:57 schreef covie het volgende:
Leuk Roosje en de kleine komt dus een dagje eerder?![]()
![]()
20 pagina's hahah voor de vlos heeft gevonden wie de navelstreng door mag knippen is je kind al 3 dagen oud.
Ja hoor, maar meer omdat Tijn en ik er zelf bovenop zaten. Ik heb in die 31 uur zoveel mensen gezien dat ze echt niet allemaal het plan gelezen hadden. Vandaar dat ik ook aangeef dat het meer was voor Tijn en mij dan voor de artsen. Ik heb bijvoorbeeld tevoren met Tijn een heel serieus gesprek gehad dat hij 'mijn' stem zou zijn tijdens de bevalling en dat mijn mening dus ging vóór die van de witte jassen (waar Tijn nogal snel van onder de indruk is omdat zij nu eenmaal de dokter zijnquote:Op maandag 17 oktober 2011 20:32 schreef bitterend het volgende:
fluugje dat heb ik ook er in staan(geen pethidine en dat de kleine altijd bij mij of mijn man ligt)! en ook dat ik niet ten kosten van alles borstvoeding wil geven. Als ik naar de OK moet of het komt niet goed opgang en de kleine erg honger heeft mag ze ook kv krijgen.
Zijn jou wensen gerespecteerd trouwens?
\quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:40 schreef TimeJumper het volgende:
Ik wilde eerst eigenlijk ook geen pethidine, maar mijn gyn verzekerde me dat er geen problemen konden optreden die niet oplosbaar waren.
omdat het middel weer snel uitgewerkt was.
Maar door deze opmerking van hem krijg ik weer twijfels bij deze gyn![]()
Het staat overal op internet beschreven maar volgens hem is er verder geen probleem.
Ik heb een nagesprek gehad met de aanwezige artsen en dat heeft me heel goed gedaan... dit gaat ook echt geen tweede keer gebeuren. Jezelf alleen voelen is echt heel erg klote...quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:02 schreef Kursor het volgende:
Flugel, nu ik weer lees hoe jouw man is weggestuurd gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen en schiet ik gelijk weer in de stress dat als ik ooit weer een kindje zal mogen krijgen ik wer moet bevallen. Ik heb me zo alleen en machteloos gevoeld. Ik moest niet zeuren over een zeiknat bed met vruchtwater, ik had geen weeen maar alleen een zere rug en ik moest vooral niet in paniek raken. Man moest naar huis en was 's morgens wel weer welkom als ik ingeleid zou worden. Al die uren alleen durfde ik helemaal niets, al helemaal niet op de hulpknop drukken. Ik kan er nog steeds niet aan terugdenken zonder te gaan huilen.
quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:02 schreef Kursor het volgende:
Flugel, nu ik weer lees hoe jouw man is weggestuurd gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen en schiet ik gelijk weer in de stress dat als ik ooit weer een kindje zal mogen krijgen ik wer moet bevallen. Ik heb me zo alleen en machteloos gevoeld. Ik moest niet zeuren over een zeiknat bed met vruchtwater, ik had geen weeen maar alleen een zere rug en ik moest vooral niet in paniek raken. Man moest naar huis en was 's morgens wel weer welkom als ik ingeleid zou worden. Al die uren alleen durfde ik helemaal niets, al helemaal niet op de hulpknop drukken. Ik kan er nog steeds niet aan terugdenken zonder te gaan huilen.
Haay,,quote:Op maandag 17 oktober 2011 18:59 schreef Susie het volgende:
hoe is het met Meissie eigenlijk? Heeft toch ook al meldplicht??
Mooi zo!quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:28 schreef meissie1595 het volgende:
[..]
Haay,,
Ik ben er nog. Afgelopen paar dagen alleen niet op internet geweest, veel weg geweest. Niks aan de hand hier nog.
Dan gaan we weer gewoon in de wachtstandquote:Op maandag 17 oktober 2011 21:56 schreef Susie het volgende:
ja, maar weet niet wat het was, was niet fijn in ieder geval. Maar aangezien ze nu mijn buik helemaal aan het verbouwen is, denk ik dat ze hiervoor gewoon tegen een spier of iets aanlag, weet het ook niet.
dat komt omdat het privacygevoelig is of jij een aanvullende verzekering hebt of niet. Kwintaties doorsturen naar je verzekering als je ze inderdaad vergoed krijgt en dan kan je het declareren.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:10 schreef bitterend het volgende:
[..]
Dankje wel
quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:03 schreef Nirak het volgende:
Dat hebben we er voor over hoor, vooral om jou te frustreren kyara
quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:01 schreef Kyara het volgende:
jullie ook altijd met je vals alarm![]()
straks duurt dit zo nog 2 weken
Wow, echt waar joh? Jemineetje, en waar kan ik me inschrijven voor deze zorg, ik ga het meteen regelen!quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:48 schreef Kraamzorg het volgende:
Vrouwen ervaren hun zwangerschap en bevalling allemaal heel verschillend en maken uiteenlopende ervaringen mee. Naast de grote verandering in het leven, is er een herstelperiode nodig om fit en ontspannen te worden.
Zelf heb ik hulp gezocht en gekregen in de vorm van gespecialiseerde kraamzorg, waardoor ik na maanden weer redelijk de oude was. Zonder deze hulp had ik dat zeker niet gered.
Online shoppen is daarom ook beste uitkomst everquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 08:29 schreef Fee-nix het volgende:
Goedemorgen! Nou moe, waar is het zonnetje nou? Nu is mijn shoppingdate gecanceld. Stomme regen.
Maar verder alles goed!.
Nirak, keurig op tijd met melden zie ik.
Suuuuuuuusie, is t nog spannend geworden?
Wij hebben een hele leuke gescoord bij Van Asten in Tilburg.. van een merk.. iets met een P. Geloof ik. Ik wilde eigenlijk eentje van Lief! maar die kosten meer dan honderd euroquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:07 schreef NotTheSame het volgende:
Ik moet nog op zoek naar een verzorgingstas zie ik net! Dagbesteding gevonden!
Iemand nog tips voor een beetje neutrale maar toch trendy en betaalbare tas?
Ik heb inmiddels iets gevonden wat enigszins naar mijn zin is, maar inderdaad, boooh, 90euroquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:13 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Wij hebben een hele leuke gescoord bij Van Asten in Tilburg.. van een merk.. iets met een P. Geloof ik. Ik wilde eigenlijk eentje van Lief! maar die kosten meer dan honderd euro.
Maarehm, snuffel eens rond op de babysites anders.
Oh nice!quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:34 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels iets gevonden wat enigszins naar mijn zin is, maar inderdaad, boooh, 90euro
Klikkie...
Nou en dan tussendoor natuurlijk koffieleutenquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 08:57 schreef Fee-nix het volgende:
Ik weet het Kuukske... maar de voorspelling kon zomaar fout zijn natuurlijk. Maargoed, gewoon een ander keertje!
Online is ook een goed idee MJ! Doe ik ook vaak hoor. Maar toch net iets minder gezellig dan met een vriendin op stap.
Die tassen hebben allemaal een abnormaal prijskaartje vind ik.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:07 schreef NotTheSame het volgende:
Ik moet nog op zoek naar een verzorgingstas zie ik net! Dagbesteding gevonden!
Iemand nog tips voor een beetje neutrale maar toch trendy en betaalbare tas?
+1, daar zit ik dus ook mee... En aangezien ik de laatste dagen gewoon een VRE-SE-LIJKE koopwoede heb (wat moet je anders als je ziek op de bank/op bed ligt?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:46 schreef Kuukske het volgende:
Ik kon met mijn tassentic geen reden verzinnen waarom ik geen luiertas zou moeten hebben.
Herkenbaar.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:51 schreef NotTheSame het volgende:
+1, daar zit ik dus ook mee... En aangezien ik de laatste dagen gewoon een VRE-SE-LIJKE koopwoede heb (wat moet je anders als je ziek op de bank/op bed ligt?), heb ik het idee dat er VANDAAG nog een tas besteld gaat worden
!
Hè gets.quote:Oh... Enne, mission ontbijten; mislukt...
Waarom stik je er geen leuke patches op van roze bloemen ofzo?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:53 schreef Susie het volgende:
Hmm, luiertas.... ik heb er 1 gekregen van een collega bij het afscheid, een lichtblauwe (waarom doet men dat in godsnaam, als je niet weet wat het geslacht van de baby is???) en vind hem eigenlijk dus stom..... maar ik heb ook nog geen andere gescoord.
Bubbly is leuk! Ik heb daar een sporttas ooit besteld, zijn idd stevige tassen Fee-nix. Sporttas was overigens wel wat kleiner dan verwacht, maar het gaat net!
Die is ook leuk. Simpel, eenvouding maar wel doeltreffend. En prima kleur ook.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:43 schreef IslaBonita het volgende:
Ik heb deze besteld. Heb m nog niet binnen. Op deze site is ie t goedkoopst, normaal is ie 70-80 euro ofzo.
http://www.mijnwebwinkel.(...)ing/proud-mama-zwart
Whehehe, ja en ze zijn ook niet zo moeke-achtig hequote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:59 schreef TimeJumper het volgende:
@Fee-nix, wat heb je nou gedaan, ik had helemaal geen behoeft aan een "luiertas" maar nu ik deze heb gezien, hebben hebbe hebbe![]()
Maar ik vind hem wel heel leuk
Dit is die tasquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:54 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Waarom stik je er geen leuke patches op van roze bloemen ofzo?Of vind je het model verder ook niks?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zich is het een ruime tas, vakjes aan de zijkant, bla bla.... maar waarom lichtblauw en dat konijn erop?? Wat het nou Nijntje, ok.... maar dit is gewoon een stom konijnEn had ik al gezegd dat de tas lichtblauw is
Er zit ook nog zo'n matje in btw... das dan ook weer handig... maar verder
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
Van mij zou de naam er niet eens op hoeven, dat kan volgens mij toch ook gewoon? Net even gekeken en ze zijn idd erg leuk!quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 10:02 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Whehehe, ja en ze zijn ook niet zo moeke-achtig he. En betaalbaar
. (Als ik die andere prijzen zie in ieder geval...jeeeeeeez. Dat zou ik er nooit voor betalen hoor)
Ik wil er eigenlijk NU ook eentje uitzoeken. We hebben net 3 seconden geleden (via msn) namelijk DE naam besloten, haha. Maar misschien nog even wachten... Straks gaan we weer veranderen. Krijg ik een hele verzameling tassen met namen die het niet zijn geworden.
Ik zat te wachten tot iemand het zou opperen, maar deze lurker wil je graag een beetje helpen (wat vervelend dat je zo getraumatiseerd bent!quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:22 schreef Kursor het volgende:
Dank voor jullie lieve reacties.
Ik weet niet echt waar ik m'n verhaal kwijt kan, maar het kwam ineens zo op door de post van Flugel. Ik krijg een beetje het gevoel alsof het over meerdere topics verspreidt hoort, maar dan kan niemand het meer volgen. Hebben jullie een idee?
Ja volgens mij kan dat ook hoor. Moet je gewoon niks invullen in de vakjes voor de naam. Ik zit nu net ook te kijken welke ik zou willen. Voor Jesper hebben we een grijze met oranje ster en dan in het wit z'n naam erboven (en in de ster de letter J). En ik vind die eigenlijk nog steeds het leukst.... Maar wel een beetje saai om weer dezelfde te doen...quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 10:09 schreef Susie het volgende:
[..]
Van mij zou de naam er niet eens op hoeven, dat kan volgens mij toch ook gewoon? Net even gekeken en ze zijn idd erg leuk!
quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 10:09 schreef Fee-nix het volgende:
Wheeeeeee. O bah Susie! Wat een lelijke tas! Haha. Nee sorry, daar zou ik ook niet mee gaan rondlopen!
quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 10:08 schreef Susie het volgende:
[..]
Dit is die tas
Oh schat, wat een draak van een dingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zich is het een ruime tas, vakjes aan de zijkant, bla bla.... maar waarom lichtblauw en dat konijn erop?? Wat het nou Nijntje, ok.... maar dit is gewoon een stom konijnEn had ik al gezegd dat de tas lichtblauw is
Er zit ook nog zo'n matje in btw... das dan ook weer handig... maar verder. Excuseer mijn directheid. Op Marktplaats zetten?
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 10:11 schreef Susie het volgende:
[..]![]()
Ik ga er ook maar vanuit, aangezien het van een collega is, dat het niet een hele dure tas is geweest en verdwijnt deze ook ergens waar ik hem niet meer tegen zal komen....
Maar goed, dan heb ik dus officieel geen luiertas en kan het shoppen beginnen!!
Joh, anders had ik hem hier toch niet geplaatst? Lekker zeggen wat je ervan vind, sterkt mij alleen maar in mijn verhaal.... ugly gevalquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 10:12 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Oh schat, wat een draak van een ding. Excuseer mijn directheid. Op Marktplaats zetten?
Goed ideequote:Op dinsdag 18 oktober 2011 10:11 schreef MiniVla het volgende:
[..]
Ik zat te wachten tot iemand het zou opperen, maar deze lurker wil je graag een beetje helpen (wat vervelend dat je zo getraumatiseerd bent!) door een suggestie te doen voor dit topic: Bevallingsverhalen deel 13 om je verhaal kwijt te kunnen. Heb daar vol verbazing, verwondering en ontroering mooie en minder mooie (hiermee bedoel ik natuurlijk niet minder mooi opgeschreven, maar ehh... je weet vast wel wat ik bedoel) bevallingsverhalen gelezen.
* MiniVla kruipt weer onder lurkersteen
Nouja, misschien heb je er toch op de een of andere manier een band meequote:Op dinsdag 18 oktober 2011 10:13 schreef Susie het volgende:
[..]
Joh, anders had ik hem hier toch niet geplaatst? Lekker zeggen wat je ervan vind, sterkt mij alleen maar in mijn verhaal.... ugly geval
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |