Check,quote:Op maandag 17 oktober 2011 12:50 schreef flugeltje het volgende:
Wil je jongetje achter m'n naam zetten Kuuk?
En jouw beeb natuurlijk!!quote:Op maandag 17 oktober 2011 12:50 schreef Susie het volgende:
En de beeb van Susie, alhoewel er ook nog velen voor mij kunnen gaan!
Dat weer wel, maar dat weegt niet op tegen 9 maanden zwanger zijn.quote:Op maandag 17 oktober 2011 12:30 schreef Nirak het volgende:
[..]
Je beeb voelen bewegen is dan weer wel leukdat is het mooiste aan zwanger zijn
Ja pijntjes zijn niet leuk maar wat je er voor terug krijgt is het meer dan waard tochquote:Op maandag 17 oktober 2011 12:58 schreef Susie het volgende:
Ik vind zwanger zijn niet stom, maar de pijntjes die erbij komen
quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:02 schreef DuBecky het volgende:
[..]
Ja pijntjes zijn niet leuk maar wat je er voor terug krijgt is het meer dan waard toch
en 9 maanden zijn zo om joh
Dat voelen is ook echt te gek! Gisteren had ik een ei op mijn buik, weet niet wat ze aan het doen was, soort handstand ofzo? Heeeel apart in ieder geval!quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:04 schreef Asyniur het volgende:
Het voelen van de beeb is zeker zeer bijzonder! Daar verheug ik me ook echt op
Weet nog niet wat ik ervoor terug krijgquote:Op maandag 17 oktober 2011 13:02 schreef DuBecky het volgende:
[..]
Ja pijntjes zijn niet leuk maar wat je er voor terug krijgt is het meer dan waard toch
en 9 maanden zijn zo om joh
quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:08 schreef Susie het volgende:
[..]
Weet nog niet wat ik ervoor terug krijgGeintje, tuurlijk is dat het meer dan waard!
quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:09 schreef Aventura het volgende:
Wat ik ook zo leuk vond is mijn app die me dagelijks vertelde wat er in mn buik gebeurde. Ik vrat alle info daaromtrent echt op! Was echt mijn ochtendritueel .en elke dinsdag was voor mij een week verder. Aftellen, waarvoor dan ook, is altijd leuk en spannend.
Ik heb dat bij Willem ook heel erg gedaan, merk wel dat ik dat nu een stuk minder doe. Zwanger zijn blijft overigens tof, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel heel weinig klachten heb en het dus ook een stuk makkelijker heb dan sommige anderen hier...quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:09 schreef Aventura het volgende:
Wat ik ook zo leuk vond is mijn app die me dagelijks vertelde wat er in mn buik gebeurde. Ik vrat alle info daaromtrent echt op! Was echt mijn ochtendritueel .en elke dinsdag was voor mij een week verder. Aftellen, waarvoor dan ook, is altijd leuk en spannend.
'kut' zou ik t niet noemen maar ik heb er nog niet van kunnen genietenquote:Op maandag 17 oktober 2011 12:54 schreef TimeJumper het volgende:
Jaaaaaaaa zwanger zijn is kut, dat vond ik al toen ik 10 weken zwanger was en begon uit te zetten als een walvis
[..]
Dat weer wel, maar dat weegt niet op tegen 9 maanden zwanger zijn.
Ik vind het verschrikkelijk en zal blij zijn als die naar buiten komt, nou ja, eersten dan
![]()
![]()
Waarom lig je nu in t zkh dan? : (quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:16 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik vind zwanger zijn fijn en kut. Maar heb ook gewoon pech. Toch.. Vind ik het waard
![]()
Oh en dubecky ik wissel je af..ik lig ook weer in t zkh..
Maar je zit toch ook altijd achter een bureau dan? Ik zit ook 40 uur pw achter een bureau en ik begin het echt te voelen in m'n rug en bekken. Ik word er gek van. De Arbo is al wel langsgeweest om te kijken hoe ik het beste kan zitten, daar heb ik wel wat aan gehad. Maar toch.quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:49 schreef DuBecky het volgende:
@zoë, ik werk 38 uur maar is receptie werk en is dus niet zo heel zwaar werken gaat prima dus.
Welke app is dat?quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:09 schreef Aventura het volgende:
Ja zo'n bakbeest ben ik ook natuurlijk niet, ik zit hier wel te ventileren dat ik gewoon niet van het zwangere gevoel hou en dan wat sterker.quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:11 schreef DuBecky het volgende:
Ja jullie zijn dan ook veeeeel verder dan ik, ik mag nog heel wat weken, tegen die tijd heb ik vast ook meer pijntjes waar ik de balen van heb.
Maar ben nu 22 weken en die zijn echt omgevlogen.
Plus ik spreek miss-jones elke dag en realiseer dan elke dag hoe gelukkig ik ben dat mn zwangerschap goed verloopt op de ontsteking na nu maar die overleven we ook wel, en dat ik dus moet genieten van t feit dat ik zwanger ben.
Neh, denk dat beeb het gewoon niet eens was met de fietstochtquote:Op maandag 17 oktober 2011 14:10 schreef TimeJumper het volgende:
@Susie nou wie weet, straks versla je Nirak nog
Ik kijk elke zaterdag wat in mijn buik gebeurd deze week! erg leukquote:Op maandag 17 oktober 2011 13:09 schreef Aventura het volgende:
jwel joh, jij gaat gewoon ff eerst en dan vertel je mij hoe het moetquote:Op maandag 17 oktober 2011 14:21 schreef Susie het volgende:
[..]
Neh, denk dat beeb het gewoon niet eens was met de fietstocht
Oh ja, tuurlijk, zo kan het ook.... ik ben nooit zo'n voorzegger geweest, zelf leren is het beste!quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:28 schreef Nirak het volgende:
[..]
jwel joh, jij gaat gewoon ff eerst en dan vertel je mij hoe het moet
en evenstarsterkte daar! wat scheelt er nu aan?
Bitterend, ga je ook tijgerprinten net als ik? lekker ordinair zijn tijdens de zwangerschap
Als je zulke gedachten hebt, dan direct bedenken hoe idioot ze zijn. Bijvoorbeeld, als je twijfelt over hoe het moet met de baby, of je alles wel goed zult doen: tuurlijk wel, er zijn je zoveel vrouwen voorgegaan die nog niet half de voorbereidingen hadden getroffen zoals jij hebt gedaan. Daar is het ook goed gekomen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:33 schreef bitterend het volgende:
Nirak...hahhaha ja ga ik in mijn belly bottom shirt naar buiten![]()
Soempiestom is dat he...die gepieker...ik slaap slecht van de stomste gedachten...
Fijn dat alles opgeruimd is trouwens! netjes op zolder waar het hoort
quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:37 schreef TimeJumper het volgende:
Goh Bitterend dat je na de bevalling zo ertegenop ziet.Zoals je weet ik zie gewoon tegen dde bevalling op en ja erna, dat ik eventueel hechtingen en andere lichamelijke akeligheden zou hebben
![]()
Ik ben niet zo goed in lichamelijke mankementen.
Maar ik denk met de kleine dat gaat een beetje vanzelf. Gewoon op het gemak, lekker teuten en kwijlen en langzaamaan doen![]()
En verzorging van een baby dat kan iedereen![]()
Wel te hopen dat die goed eet natuurlijk (als ik soms die andere topics lees)
Waar zie je dan precies tegenop?
En ja eenzaamheid, sinds ik werkloos ben mis ik heel wat contacten. Dat is eigenlijk nog niet gewend![]()
Oei gescheurd, ik gelukkig nog niet (effe afkloppen, want ja las dat dat zelfs in de laatste week ineens nog kan gebeuren) maar de laatste 2 dagen voelen sommige plekken op mijn buik wel heel gevoelig aan.
Is het veel?
Lief dankje!!quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:40 schreef Soempie het volgende:
[..]
Als je zulke gedachten hebt, dan direct bedenken hoe idioot ze zijn. Bijvoorbeeld, als je twijfelt over hoe het moet met de baby, of je alles wel goed zult doen: tuurlijk wel, er zijn je zoveel vrouwen voorgegaan die nog niet half de voorbereidingen hadden getroffen zoals jij hebt gedaan. Daar is het ook goed gekomen.En wat als je het even niet weet? Is dat zo'n ramp? Nee, je hebt mensen om je heen die je kunnen helpen.
Dus, die gekke hersenspinsels snel de kop indrukken hoor.
Even denken...rond 16-18 weken heb ik veel druk gevoeld van onder, ben helemaal onderzocht en het bleek dus mijn bekken te zijn...de pijn die ik heb straalt naar mijn lies en schaamlippen. Het is een drukkend en soms brandend gevoel idd.quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:47 schreef Zoë23 het volgende:
@bitterend; las van pijn in je 'doos' zoals je t zelf noemtwaar komt dat van?
heb sinds vrijdag ofzo steken door mn 'doos' heen, echt heel vreemd
heb verder geen tekenen van blaasontsteking (veel plassen of branderig gevoel oid)
wel minder dat je huid begint te scheuren!
@ soempie; dat klinkt wel lieftijgernootje haha
\quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:02 schreef NotTheSame het volgende:
Ik ga er maar vanuit dat er kindjes in Afrika met minder zorg opgroeien en die worden ook allemaal groot.
Ik denk dat je het gewoon simpel moet bekijken, zeg ik als simpele zielquote:Op maandag 17 oktober 2011 14:47 schreef bitterend het volgende:
[..]![]()
Lichamelijk mankementen vind ik geen probleem..ik heb al zoveel dingen gehad in mijn jonge 30 jaren dat ik daar gewoon niet echt bang voor ben...maar ben gewoon bang voor hmm hoe het leven eruit zal zien als de kleine er is...en bang om verkeerde keuzes te maken wat opvoeding betreft, hoe overleef ik het nachtvoededen? en de slapeloze nachten?. Maar ook stomme gedachten zoals wel of geen speen? en hoe leer je het kindje in eigen bed/kamer te slapen ipv met jou in bed...en hoe weet je dat ze pijn hebben...enzovoort
Ik heb trouwens 2 streepjes boven mijn navel
quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:08 schreef Fee-nix het volgende:
Ja ach en het zal voor iedereen ook weer anders zijn! Sommigen zitten echt hoog op een roze (of blauwe) wolk en anderen willen alleen maar huilen/slapen. En dat verschilt ook weer per dag. Ik vond die eerste paar weken een beetje een achtbaan.
Maar ik denk wel dat ik door die ervaring er nu relaxter in kan staan. Toen wilde ik ook zooooo graag dat alles meteen weer bij het oude was, dat ik weer fit was en lekker de stad in kon enzo. Terwijl ik nu denk: ik ga me lekker opsluiten in een coconnetje en dat 'gewone' leven dat komt echt vanzelf weer!
O en NTS heeft helemaal gelijk: in Afrika groeien ook kinderen op. Laatst zag ik ook foto's van kinderen die notabene op een vuilnisbelt leven... Dieptriest. Maar die kinderen leren ook lopen en praten etc.
Ik vind die ook heel mooi.quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:28 schreef covie het volgende:
Even een vraagje he, ik zit zo een beetje babykamers te kijken.
En die bedjes met brede spijlen vind ik dus heel mooi.
Maar vraag me af, als je kind zich begint op te trekken als ze gaan staan dan hebben ze daar toch niet echt houvast? Is zo'n bedje met dunne spijlen voor de beeb niet makkelijker?
In Afrika hebben ze geeneens bedjes, en daar gaan ze ook staanquote:Op maandag 17 oktober 2011 15:28 schreef covie het volgende:
Even een vraagje he, ik zit zo een beetje babykamers te kijken.
En die bedjes met brede spijlen vind ik dus heel mooi.
Maar vraag me af, als je kind zich begint op te trekken als ze gaan staan dan hebben ze daar toch niet echt houvast? Is zo'n bedje met dunne spijlen voor de beeb niet makkelijker?
Is je kont gegroeid?quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:33 schreef Poezebeest het volgende:
Moet afkloppen maar hier nog geen streepjes op mijn buik, wel net boven mijn stuitje, of all places. Maar dat ziet toch niemand, behalve mijn man, want loop nooit in mijn blote kont
Telefoontje naar zorgverzekeraar leert dat zodra je pijnbestrijding nodig hebt, je inderdaad medisch wordt en je dan niks meer zelf hoeft te betalen. Maas in de polisvoorwaarden lijkt me. Polisvoorwaarden kunnen idd nog veranderen maar ik verwacht dat dit niet gaat veranderen en het kan natuurlijk ook heel goed nog wel in 2011 komen (zeker na de echo van zaterdag). Denk trouwens dat niet elke verzekeringsmaatschappij het een goed idee vindt als je zo vlak voor de bevalling nog gaat switchen. Vaak geldt er dan toch nog iets van een wachtregeling (en terecht).quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:17 schreef Soempie het volgende:
Oeh, weet niet of het genoemd is, maar verzekeringsvoorwaarden, vergoedingen en dergelijke veranderen weer per 1-1-2012 he. Dus Kyara, als je in 2012 bevalt, dan weet je nu misschien eigenlijk nog niet veel over de vergoeding. Zo in november zjin de aanvullende pakketten bij de meeste verzekeraars wel bekend. Dan kun je je pakket eventueel ook nog aanpassen voor die tijd? (zul je net zien dat het een kerstkindje wordt...)
nah, hij loopt een week voor. Echoscopiste komt uit op uitgerekende datum 31-12-2011. En hij heeft een groot hoofd. Dus ik wil ook graag dat ie wat eerder komt.....quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:43 schreef bitterend het volgende:
Kyara ik had het gemist maar je ukje komt eerder??
Meis, het was ook niet tegen jou persoonlijk bedoeld!quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:22 schreef bitterend het volgende:
NTS het kan allemaal best wat in Afrika of in andere landen gebeurd. Maar dat neemt niet weg dat ik me gewoon zorgen maak over mijn eigen capaciteiten en het leven na de bevalling.
Ik vind het niet echt te vergelijken sowieso.
TJen ik hoop dat jij een soepele en pijnloze bevalling hebt
![]()
Betekent 'nodig' dan ook dat je daar zelf voor kan kiezen? Want de noodzaak kan vastgesteld worden door de arts (bijvoorbeeld omdat door de pijn de bevalling in het 100 loopt), maar als je er zelf vooraf voor kiest is het geen medische noodzaak.quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:42 schreef Kyara het volgende:
[..]
Telefoontje naar zorgverzekeraar leert dat zodra je pijnbestrijding nodig hebt, je inderdaad medisch wordt en je dan niks meer zelf hoeft te betalen. Maas in de polisvoorwaarden lijkt me. Polisvoorwaarden kunnen idd nog veranderen maar ik verwacht dat dit niet gaat veranderen en het kan natuurlijk ook heel goed nog wel in 2011 komen (zeker na de echo van zaterdag). Denk trouwens dat niet elke verzekeringsmaatschappij het een goed idee vindt als je zo vlak voor de bevalling nog gaat switchen. Vaak geldt er dan toch nog iets van een wachtregeling (en terecht).
quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:38 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
In Afrika hebben ze geeneens bedjes, en daar gaan ze ook staan![]()
![]()
![]()
Owww nee was niet boos hoor! het klonk alleen een beetje zo van "stel je niet zo aan, in Afrika is het vele male erger" wat ook wel waar is trouwens!! Ben altijd al een zenuwbeestje geweest! komt idd heus wel goed!quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:52 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Meis, het was ook niet tegen jou persoonlijk bedoeld!
Ik probeerde alleen te ventileren hoe ik over het 'na de bevalling' denk. En ik weet van mezelf dat ik vaak nogal onhandig ben in iets uitleggen
Ieder mens is anders, ieder kind is anders, maar meissie, heb vertrouwen in jezelf en je eigen capaciteiten! Jij kunt het heus wel! En je bent niet alleen, je hebt nog een lieve man en hier op het forum zal er ook altijd geprobeerd worden om, jou of wie dan ook, te helpen!
Niet boos op mij zijn hè * NotTheSame trekt pruillipje en zielige traanoogjes...
Ach je moet het ook niet te serieus nemen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:44 schreef flugeltje het volgende:
Dames dames, het niet aanwezig zijn een roze wolk (die bestaan namelijk niet) betekent niet meteen dat het een zwarte wolk is
Het is allemaal onze eigen keus geweest om er nu als walvissen bij te waggelen, dus geniet gewoon van de leuke dingen en focus niet zo op de negatieve...
Als ik dan zie hoe Evenstarretje al zowat 34 weken aan het projectiel kotsen is en er over het algemeen altijd vrolijk onder blijft heb ik wel eens het idee met een heel zwikje doemdenkers in het topic te zitten hier.
Tuuk is een zwangerschap soms klote, maar ik heb ook wel eens het idee dat we elkaar hier enorm aan het aansteken zijn met het benoemen van het negatieve...
Verder hou ik natuurlijk van jullie allemaal, maar ik moest het effe kwijt
*kuch* in afrika is het ook vele malen erger *kuch*quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:56 schreef bitterend het volgende:
[..]
Owww nee was niet boos hoor! het klonk alleen een beetje zo van "stel je niet zo aan, in Afrika is het vele male erger" wat ook wel waar is trouwens!! Ben altijd al een zenuwbeestje geweest! komt idd heus wel goed!![]()
![]()
![]()
![]()
Whahahahhahaaaaquote:Op maandag 17 oktober 2011 15:55 schreef Kyara het volgende:
Waar werk je Soempie?
Nee, ook als je het zelf aangeeft. Zodra ze het je ook willen geven is het noodzaak.
manlief heeft gebeld en die kwam met het antwoord dat je pijn niet kunt faken en als je pijn hebt dan is het dus nodig. De arme ziel heeft nog niet helemaal in de gaten dat het sowieso heel veel pijn doet.....en dat het meer over draaglijk en ondraaglijk gaat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |