abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103186231
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 12:54 schreef eldodo het volgende:

[..]

Moet ie eerst genoeg militaire macht hebben. :P Dus dan zou het praktisch al tot een gigantisch leger moeten zijn gegroeid. Zou wel opvallen.
Signaleer zo'n bedrijf aan de rest van de samenleving, maak de medewerkers openbaar etc. Weiger ze bouwstoffen, gas, electra etc. te leveren. Als zo'n bedrijf geinspecteerd wordt komt ie er ook niet mee weg.
Oh, en alle bedrijven die hieraan mee willen werken? Die zorgen wel dat zij hun wapens krijgen hoor.
pi_103186305
Wie gaat dat inspecteren dan? Waarom heeft die instantie het recht om te inspecteren? Hoe gaat hij dat afdwingen?
pi_103186413
De eerste burgeroorlog is al een feit. Leuk systeem.
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:00:31 #104
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_103186449
quote:
11s.gif Op maandag 17 oktober 2011 12:57 schreef Droomert het volgende:
Wie gaat dat inspecteren dan? Waarom heeft die instantie het recht om te inspecteren? Hoe gaat hij dat afdwingen?
Daar gaan wij dan met zijn allen overstemmen. Elke burger mag dan kiezen wie hij vindt dat maar moet gaan regelen dat er zo'n instantie komt. Het salaris van die instantie wordt betaald doordat iedereen een tientje inlegt zodat die instantie de mogelijkheid krijgt om zijn werk te doen.

Helaas moet iedereen wel meebetalen, want anders zou je wel genieten van het werk dat die instantie doet, zonder dat je zelf hebt meebetaalt! Dat is natuurlijk niet eerlijk.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_103186492
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:00 schreef Ryon het volgende:

[..]

Daar gaan wij dan met zijn allen overstemmen. Elke burger mag dan kiezen wie hij vindt dat maar moet gaan regelen dat er zo'n instantie komt. Het salaris van die instantie wordt betaald doordat iedereen een tientje inlegt zodat die instantie de mogelijkheid krijgt om zijn werk te doen.

Helaas moet iedereen wel meebetalen, want anders zou je wel genieten van het werk dat die instantie doet, zonder dat je zelf hebt meebetaalt! Dat is natuurlijk niet eerlijk.
Soort overheid dus.
pi_103186501
quote:
11s.gif Op maandag 17 oktober 2011 12:57 schreef Droomert het volgende:
Alles is vrijwillig. Als je als bedrijf klanten wilt krijgen en behouden, kan je maar beter geloofwaardig zijn en je integriteit bewijzen. Bedrijven die controles weigeren zullen geen klanten hebben of klanten verliezen aan transparante bedrijven.
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:02:32 #107
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_103186529
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:01 schreef eldodo het volgende:
Alles is vrijwillig. Als je als bedrijf klanten wilt krijgen en behouden, kan je maar beter geloofwaardig zijn en je integriteit bewijzen. Bedrijven die controles weigeren zullen geen klanten hebben of klanten verliezen aan transparante bedrijven.
Niet zo heel vrijwillig dus. En wie bepaalt de standaarden en normeringen? En wie voert de controles uit?

:D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_103186534
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:01 schreef eldodo het volgende:

[..]

Nou nee hoor, de gekke rus wil echt wel in zee met Japie de chemieboer die sterke pillen maakt. Mag allemaal. Even wat van die pillen aan de plaatselijke jeugd geven en een wapen erbij. Kom maar op met die centjes.
pi_103186630
Oeps, Frits had een kernreactor gebouwd, is ie kapot. Iedereen dood :'(
pi_103186715
quote:
14s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:02 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Niet zo heel vrijwillig dus. En wie bepaalt de standaarden en normeringen? En wie voert de controles uit?

:D
Ik kan niet in de toekomst kijken. :/ Wisten mensen 100 jaar geleden wat mensen nu willen en nodig hebben, en wat voor nieuwe oplossingen er bedacht zijn?
Het is wel vrijwillig omdat niemand een geweer tegen je hoofd houdt om het te doen. Niemand zal je boetes opsturen onder dreiging van ontvoering en opsluiting. Het is alleen verstandiger om het wel te doen, als je klanten wilt.
pi_103186793
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:06 schreef eldodo het volgende:

[..]

Ik kan niet in de toekomst kijken. :/ Wisten mensen 100 jaar geleden wat mensen nu willen en nodig hebben, en wat voor nieuwe oplossingen er bedacht zijn?
Het is wel vrijwillig omdat niemand een geweer tegen je hoofd houdt om het te doen. Niemand zal je boetes opsturen onder dreiging van ontvoering en opsluiting. Het is alleen verstandiger om het wel te doen, als je klanten wilt.
Maak je toch een eigen inspectie, lekker corrupt uiteraad.
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:09:46 #112
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_103186853
quote:
11s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:05 schreef Droomert het volgende:
Vrijwillige keus of je wel of niet in die straling gaat zitten. Niemand die je daar toe dwingt toch?
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:09:59 #113
116015 SicSicSics
pi_103186862
quote:
11s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:05 schreef Droomert het volgende:
Ja precies! Ik zit in de 'Wij willen een vuurwerkfabriek commune' in de Papierocratie. Gelukkig zitten we dicht bij de 'Wij vangen uw kinderen wel op commune' en de 'Wij willen graag zieken verzorgen commune', wel zo strategisch! O+

quote:
En klanten in jouw wereld kijken inderdaad naar of de TV wel gemaakt is door een transparante organisatie. Die kijken niet naar de prijs! O+ Dat werkt nu al ook fantastisch! :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_103186871
quote:
14s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:09 schreef Ryon het volgende:

[..]

Vrijwillige keus of je wel of niet in die straling gaat zitten. Niemand die je daar toe dwingt toch?
Juustem. En asbest mag ook weer. Niemand die je dat beperkt.
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:11:08 #115
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_103186921
quote:

[..]

Marktwerking alleen is onvoldoende. Met geweld kun je marktwerking buiten werking stellen.
The view from nowhere.
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:11:59 #116
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_103186961
Ik vind het jammer dat een gedachte als Occupy zo keihard geridiculiseerd wordt alsof het alleen maar hippies zijn die een utopia wensen en verder alle opties worden bekeken alsof alles overnieuw gedaan moet worden zonder dat er lessen vanuit het verleden genomen worden...
Zijn jullie nou echt zo dom of is het toch net niet belangrijk genoeg om serieus over te zijn?
Ik begrijp het niet, is de conditionering zover doorgedrukt dat je niet wil, of kan zien hoe mis het is bovenin? Is de door mij zo gehate Peppi&Kokki methode dan gewoon nodig omdat jullie het anders niet snappen? Hier uitleg met een lach erbij, het gaat over de subprimes maar zeker de redenatie erachter kan je toepassen op alle financiële dienstverleners die niet willen leren...
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:16:10 #117
111528 Viajero
Who dares wins
pi_103187113
quote:
99s.gif Op maandag 17 oktober 2011 12:21 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ik vraag mij ook nog steeds af wie er nou de crimineel is,....de bank die geld leent aan een particulier of diezelfde particulier die stiekem weet dat hij het toch niet kan terugbetalen maar zo graag in dat andere huis wil gaan wonen.
Geen van beide. Maar op het moment dat een politicus de bank schadeloos stelt door de bank mijn geld te geven dan is die politicus wmb de crimineel.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:17:57 #118
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_103187171
quote:
9s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:11 schreef YuckFou het volgende:
Ik vind het jammer dat een gedachte als Occupy zo keihard geridiculiseerd wordt alsof het alleen maar hippies zijn die een utopia wensen en verder alle opties worden bekeken alsof alles overnieuw gedaan moet worden zonder dat er lessen vanuit het verleden genomen worden...
Zijn jullie nou echt zo dom of is het toch net niet belangrijk genoeg om serieus over te zijn?
Ik begrijp het niet, is de conditionering zover doorgedrukt dat je niet wil, of kan zien hoe mis het is bovenin? Is de door mij zo gehate Peppi&Kokki methode dan gewoon nodig omdat jullie het anders niet snappen? Hier uitleg met een lach erbij, het gaat over de subprimes maar zeker de redenatie erachter kan je toepassen op alle financiële dienstverleners die niet willen leren...
Kan dit wederom alleen maar onderschrijven.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:19:13 #119
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_103187230
quote:
9s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:11 schreef YuckFou het volgende:
Het probleem is dat het niet serieus te nemen valt.

Ik snap dat er een groep mensen is met een probleem, maar het lukt ze (althans niet in Nederland) om dit probleem te verwoorden. Mensen zijn tegen ''armoede, graaiende topbestuurders, kanker, honger in afrika, Griekenland met schulden, milieu vervuiling etc."

Nou, joepiefuckingdoe. Hier zijn wel meer mensen tegen. Elke dag doen miljoenen mensen hun uiterste best om te zorgen dat wij (hier in Nederland) niet in deze ellende zitten. Wat doen vervolgens een stel jongetjes met hun sultana's en smartphones? Die gaan op het beursplein zitten en niets doen omdat ze tegen kanker, de crisis en honger in Afrika zijn. Dat roept geen sympathie op.. Hoewel ze daar misschien wel opzoek naar zijn.
--
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:20:50 #120
116015 SicSicSics
pi_103187293
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:17 schreef Tinkepink het volgende:
Kan dit wederom alleen maar onderschrijven.
Maar dit is wederom niet de gedachte achter Occupy.

Ik ben het er ook mee eens dat de banken wel een toontje lager mogen zingen en dat men 'verstandiger' met sommige zaken om moet gaan. Ik ben het er niet mee eens dat het leven kut is, dat we geen kansen hebben/ krijgen en dat de regering weg moet.
Fine, fuck you then!
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:21:21 #121
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_103187316
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:16 schreef Viajero het volgende:
Geen van beide. Maar op het moment dat een politicus de bank schadeloos stelt door de bank mijn geld te geven dan is die politicus wmb de crimineel.
Je vergeet dat er door de banken een bewust veel te groot risico wordt genomen waardoor ze in de problemen raken, een te lage dekkingsgraad en een te hoge risicovolle portefeuille om maar zoveel mogelijk geld (-> winst) te genereren en daardoor dus ook bewust het risico nemend dat het gigantisch misgaat, en dat is imo net zo crimineel als het overeind houden van die bank met belastinggeld...

quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:19 schreef Ryon het volgende:
Ik snap dat er een groep mensen is met een probleem, maar het lukt ze (althans niet in Nederland) om dit probleem te verwoorden.
Ik zal het even simpel verwoorden; ik zit niet in de politiek omdat dat mijn vak niet is, ik ben techneut, geen bestuurder, maar als ik zeg dat ik een project oplever dan doe ik dat, dan kom ik niet elke 2 maanden op m'n woorden terug, dan verkoop ik geen lege dozen die niks waard zijn en dan lieg ik er niet over, wij, het volk, verwachten min of meer hetzelfde van diegenen die we het toevertrouwen om ons land op te leveren, in de ruimste zin des woords en sinds dat ik stemgerechtigd ben word ik afgescheept met een bende incompetente blaaskaken die veel praten maar niks doen en vervolgens vooral teveel geld uitgeven en roepen dat het zo moeilijk is de begroting op orde te krijgen, dat zit me dwars, dat er niet gekeken wordt hoe het beter kan zonder gelijk weer een miljard of 4 extra uit te geven en dat er niet hard wordt ingegrepen als anderen (overheden, landen, provinciale besturen) het maar lafjes laten hangen en zo anderen in hun ellende meesleuren, als je vindt dat je man/vrouw genoeg bent om zoveel macht te krijgen dan moet je ballen tonen en dat doen, niet met eindeloze vergaderingen een plan de campagne lanceren waar we vervolgens alsnog mee genaaid worden...

Dat is mijn probleem, niet kanker, niet armoede, niet honger in Afrika, als de wereldleiders ballen hadden was dat namelijk al opgelost, allang. :{

[ Bericht 51% gewijzigd door YuckFou op 17-10-2011 13:27:28 ]
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_103187335
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:21 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Je vergeet dat er door de banken een bewust veel te groot risico wordt genomen waardoor ze in de problemen raken, een te lage dekkingsgraad en een te hoge risicovolle portefeuille om maar zoveel mogelijk geld (-> winst) te genereren en daardoor dus ook bewust het risico nemend dat het gigantisch misgaat, en dat is imo net zo crimineel als het overeind houden van die bank met belastinggeld...
Je vergeet ook dat jij en ik wel heel veel van dit risico genoten hebben?
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:24:03 #123
111528 Viajero
Who dares wins
pi_103187414
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:21 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Dat risico mag je nemen. Het probleem is dat het geen risico meer is als de banken weten dat ze het geld toch wel van politici krijgen. De banken die te grote risicos hebben genomen hadden gewoon failliet moeten gaan. Op deze manier weten ze dat ze alles kunnen doen wat ze willen, de belastingbetaler betaalt wel.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:24:08 #124
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_103187417
quote:
11s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:22 schreef Droomert het volgende:

[..]

Je vergeet ook dat jij en ik wel heel veel van dit risico genoten hebben?
Daar heb ik al eerder op gereageerd. Die winst is vooral in de zakken bovenin terecht gekomen. De meerderheid van de mensen heeft een paar kruimeltjes gekregen en een groeiend deel heeft helemaal niets meer. Ik ben echt niet voor de macht aan het proletariaat, ik gun harde werkers en mensen met talent echt een zeer goed inkomen, maar de huidige uitwassen zijn mij te extreem.
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:25:17 #125
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_103187468
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:20 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Maar dit is wederom niet de gedachte achter Occupy.
Wie bepaalt er eigenlijk wat de gedachte achter Occupy is? Is dat ergens vastgelegd als een dogma dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')