Pics:quote:In Amsterdam en Den Haag zijn betogingen begonnen in het kader van de wereldwijde Occupy-beweging. In Amsterdam kwamen rond 12.00 uur de eerste demonstranten naar het Beursplein. Ook op het Malieveld in Den Haag is een manifestatie.
De deelnemers stellen bankiers en sommige bedrijven verantwoordelijk voor de financiële crisis. Ze verwijten politici dat ze falen bij het toezicht op de financiële sector, waardoor de overgrote meerderheid van de bevolking gedupeerd wordt.
"At least the blacks knew they were slaves."quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:30 schreef Ryon het volgende:
[..]
En wat nou als mensen het fijn vinden om een redelijk werkend systeem te leven?
God wat hebben we het zwaar ookquote:Op maandag 17 oktober 2011 12:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
"At least the blacks knew they were slaves."
Nu ben je een egoist! Zoek je eigen plek, maak hem.quote:Op maandag 17 oktober 2011 12:01 schreef Droomert het volgende:
[..]
Ik wil wonen waar jij woont, wat nu?
Nee, jij beperkt nu mijn vrijheid.quote:Op maandag 17 oktober 2011 12:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nu ben je een egoist! Zoek je eigen plek, maak hem.
Anarchisme werkt niet als een groepje mensen niet individueel zijn.quote:Op maandag 17 oktober 2011 12:08 schreef SicSicSics het volgende:
5 tegen 1 komen er hier al niet uit. Laat staan als we dit met 16 miljoen tegelijk gaan proberen!
Net als Anarchisme... Het klinkt te goed om waar te zijn, dus dan is het dat ook.
Bezijden het punt, de Romeinen hadden ook luxe-slaven die best een aardig leven hadden, maar het waren nog steeds slaven en geen vrije mensen.quote:
quote:Op maandag 17 oktober 2011 12:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Bezijden het punt, de Romeinen hadden ook luxe-slaven die best een aardig leven hadden, maar het waren nog steeds slaven en geen vrije mensen.
Dit verwoordt aardig hoe ik er over denk.quote:Op maandag 17 oktober 2011 11:49 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Het gaat ook relatief goed in Nederland, ik heb persoonlijk ook niks te klagen over mijn omstandigheden en ik behoor net als een groot deel van de bevolking tot de middenklasse, maar toch knaagt het, waarom, omdat ik met lede ogen moet toekijken hoe een deel van het plucheklevende volk zich samen met de semi-publieke bestuurders zich onbehoorlijk verrijkt, geld waar jij en ik voor werken met het grootste gemak van de wereld over de balk smijten en daar vervolgens in 3 etappes over liegen zodat we niet gelijk begrijpen volledig in onze reet genaaid te worden, catch my drift?
Ik ben geen linkse kraker die "het systeem" vervloekt en vindt dat alle bankmensen boeven zijn, ik vind het daarentegen wel echt onbegrijpelijk dat er na de eerste crisis niet keihard voor gezorgd is door de machten die dat kunnen dat dit niet nog een keer kan voorkomen, geschiedenis herhaalt zich dat is algemeen bekent, maar binnen 2 jaar? dat is meer de ezel die zich een tweede keer stoot en dat is gewoon dom.
quote:Op maandag 17 oktober 2011 12:10 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dit verwoordt aardig hoe ik er over denk.
Er is mijns inziens wel sprake van een groeiend machtsprobleem in de westerse wereld.quote:Op maandag 17 oktober 2011 12:05 schreef Droomert het volgende:
Kom net weer van de bakker, weer geen eten deze week. Verdorie zeg.
Nouja, het is in ieder geval waar ik voor sta.quote:Op maandag 17 oktober 2011 12:12 schreef Droomert het volgende:
Jammer dat niet is waar de Occupy voor staat.
Int tegenstelling tot het communisme, de dictatuur van het proletariaat althans, het communistisch ideaal zou daarop het vervolg zijn, is het anarchisme nooit echt uitgeprobeerd als 'staatsvorm'. Het woord wordt vaak propagandistisch gebruikt en dat al bijna een eeuw lang als een toestand van wanorde en chaos, maar dat is het juist niet. Het kent treffende gelijkenissen met het libertarisme.quote:Op maandag 17 oktober 2011 12:08 schreef SicSicSics het volgende:
5 tegen 1 komen er hier al niet uit. Laat staan als we dit met 16 miljoen tegelijk gaan proberen!
Net als Anarchisme... Het klinkt te goed om waar te zijn, dus dan is het dat ook.
Een samenleving zonder slavernij, vrouwenonderdrukking en (openlijke) discriminatie klonk vroeger misschien ook te mooi om waar te zijn. Toch zijn we al een stuk verder in die richting. Anarchisme is gewoon een verlengstuk in elkaar steeds beter behandelen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 12:08 schreef SicSicSics het volgende:
Anarchisme kan veels te makkelijk misbruikt worden.quote:Op maandag 17 oktober 2011 12:14 schreef eldodo het volgende:
[..]
Een samenleving zonder slavernij, vrouwenonderdrukking en (openlijke) discriminatie klonk vroeger misschien ook te mooi om waar te zijn. Toch zijn we al een stuk verder in die richting. Anarchisme is gewoon een verlengstuk in elkaar steeds beter behandelen.
Na de omver wenteling van een overheid bevindt een samenleving zich in een anarchistische toestand. Dat werkt over het algemeen voor geen meter en wordt als buitengewoon onwenselijk ervaren. Uitgeprobeerd is het dus zeker wel.quote:Op maandag 17 oktober 2011 12:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Int tegenstelling tot het communisme, de dictatuur van het proletariaat althans, het communistisch ideaal zou daarop het vervolg zijn, is het anarchisme nooit echt uitgeprobeerd als 'staatsvorm'. Het woord wordt vaak propagandistisch gebruikt en dat al bijna een eeuw lang als een toestand van wanorde en chaos, maar dat is het juist niet. Het kent treffende gelijkenissen met het libertarisme.
Dan hoef je je niet te associeren met Occupy dusquote:Op maandag 17 oktober 2011 12:12 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nouja, het is in ieder geval waar ik voor sta.
Ik zal je vrijheid beperken!quote:Op maandag 17 oktober 2011 12:07 schreef Droomert het volgende:
[..]
Nee, jij beperkt nu mijn vrijheid.
Daarom moet iedereen zijn eigen commune oprichten.quote:Op maandag 17 oktober 2011 12:08 schreef SicSicSics het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |