abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103177800
Wat geef jij om een anoniem Chinees meisje van 2?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_103178054
quote:
15s.gif Op maandag 17 oktober 2011 07:29 schreef Bastard het volgende:
Deze wereld is hard toe aan een verlosser.
Nu heeft het geen zin meer, dit soort dingen gebeuren sinds de dageraad van de mens.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_103178824
Op een site (met veel recente videomateriaal) worden veel beelden getoond uit China, waarbij veel beelden voorbij komen waaruit blijkt dat een mensenleven inderdaad niets waard is.
Het heeft dus niets met geslacht te maken.
pi_103183637
Met 1 miljard reserves is het leven van een Chinees of Indiër niet zoveel waard nee.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  maandag 17 oktober 2011 @ 12:01:50 #105
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_103183772
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 07:32 schreef heiden6 het volgende:
Wat geef jij om een anoniem Chinees meisje van 2?
Wie ik? in principe weinig, ik ken het meisje niet en ik was er niet bij.
Maar na het zien van dit filmpje en het lezen van haar verhaal doet het me wel echt letterlijk pijn dat dit meisje aan haar lot is overgelaten.
Ik als moeder zou het uiteraard verschrikkelijk vinden als dit met een van mijn dochters zou gebeuren.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 17 oktober 2011 @ 12:08:56 #106
341872 spookje-van-het-noorden
eng, maar toch best lief
pi_103184078
wow, dit is écht triest. Worden ze niet in de put gegooid, worden ze wel overreden

maar het komt ook in het westen voor dat mensen langslopen en niks doen

pi_103185032
quote:
15s.gif Op maandag 17 oktober 2011 07:29 schreef Bastard het volgende:
Deze wereld is hard toe aan een verlosser.
En dan?
pi_103185336
ik haat mensen
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:24:30 #109
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_103187430
Ik kan hier echt met mijn hoofd niet bij en snap er geen zak van. Het is toch een heel basaal menselijk instinkt dat je een klein kind helpt? Hoe kan je daar nu gewoon langslopen of er zelfs overheen stappen?

Ik ben een groot Azië fan maar met alle respect naar China zegt dit toch echt wel wat over ze hoor. In Nederland is dit namelijk gewoon onmogelijk..
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:36:30 #110
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_103187944
quote:
7s.gif Op maandag 17 oktober 2011 01:46 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Maar China is communistisch..
Volgens mij draait Marx zich om in zijn graf als hij hoort dat China zich communistisch durft te noemen. Er zijn veel landen die het etiketje communistisch opplakken, maar niet meer dan een schurkenstaat zijn helaas.

China is beter dan de VS, zoals aids beter is dan kanker. Maar China is zeker niet het paradijs op aarde.

Cuba is momenteel eigenlijk de enige redelijk zuivere communistische staat, samen met de Kibbutsch uit Israël en de staat die Serghei Torop heeft gesticht nabij Krasnoyarsk, Solntsje Gorod, waar men zonder geld leeft.
pi_103192511
Vreselijk.
pi_103195063
quote:
Cuba is momenteel eigenlijk de enige redelijk zuivere communistische staat
Ook 1 van de armste landen :')
Faalsysteem
  maandag 17 oktober 2011 @ 16:15:21 #113
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_103195151
Men klaagt altijd maar over de VS als supermacht, maar als China dé supermacht zou zijn is de ellende pas echt niet te overzien.. een kille samenleving die constant zou botsen met de onze.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_103195185
quote:
15s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:36 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
China is beter dan de VS, zoals aids beter is dan kanker.
-O-

Wat een vergelijking weer.
pi_103202482
Op 3:22 zie je hetzelfde busje als die haar in de eerste instantie aanreed?
pi_103202642
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 19:28 schreef Maverick_tfd het volgende:
Op 3:22 zie je hetzelfde busje als die haar in de eerste instantie aanreed?
Ja

Daarom denk ik aan een of andere afrekening.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  maandag 17 oktober 2011 @ 19:46:36 #117
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_103203287
Jezus, ik zat met open mond naar dat filmpje te kijken! :o Bijna niet te geloven dat het echt is.
pi_103203367
quote:
15s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:36 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
China is beter dan de VS, zoals aids beter is dan kanker. Maar China is zeker niet het paradijs op aarde.
Jij ziet liever dat een miljard in walgelijke armoede leven dan een aantal miljoenen?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_103209959
Helaas zijn dit soort gevallen niet zo vreemd daar. Verhaal van een bejaarde vrouw die ten val was gekomen op straat, met z'n allen erom heen gestaan maar niemand schoot te hulp. Vrouw is uiteindelijk ter plaatse overleden.

Voorheen schoten omstanders wel te hulp, maar er zijn heeeeeel veel slachtoffers die hier misbruik van maken. In China hebben ze niet zo'n zorgstelsel als in Nederland, waardoor mensen ziekenhuiskosten e.d. dus uit eigen zak moeten betalen. Veel mensen kunnen net rondkomen en dan is zo'n rekening van het ziekenhuis iets waar ze niet aan kunnen voldoen. Om onder de ziekenhuiskosten uit te komen, doen ze alsof de toegeschoten personen het ongeluk hebben veroorzaakt. Ze worden aangeklaagd en moeten ook nog eens opdraaien voor de kosten. De schuld wordt dus gelegd bij de behulpzame mensen. Wat veel Chinezen nu dus denken: ik bemoei me er niet mee, dan kom ik zelf ook niet in de problemen.

Heeft dus niets te maken met drugskartels zoals hierboven wordt beweerd. Vraag me af waar Stokstaart dat vandaan heeft?
pi_103212431
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 12:08 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:
wow, dit is écht triest. Worden ze niet in de put gegooid, worden ze wel overreden

Als je in Amerika iemand helpt en het gaat - buiten je schuld om - alsnog mis, dan word je gewoon keihard aangeklaagd.
pi_103213602
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 21:32 schreef Chule het volgende:
Helaas zijn dit soort gevallen niet zo vreemd daar. Verhaal van een bejaarde vrouw die ten val was gekomen op straat, met z'n allen erom heen gestaan maar niemand schoot te hulp. Vrouw is uiteindelijk ter plaatse overleden.

Voorheen schoten omstanders wel te hulp, maar er zijn heeeeeel veel slachtoffers die hier misbruik van maken. In China hebben ze niet zo'n zorgstelsel als in Nederland, waardoor mensen ziekenhuiskosten e.d. dus uit eigen zak moeten betalen. Veel mensen kunnen net rondkomen en dan is zo'n rekening van het ziekenhuis iets waar ze niet aan kunnen voldoen. Om onder de ziekenhuiskosten uit te komen, doen ze alsof de toegeschoten personen het ongeluk hebben veroorzaakt. Ze worden aangeklaagd en moeten ook nog eens opdraaien voor de kosten. De schuld wordt dus gelegd bij de behulpzame mensen. Wat veel Chinezen nu dus denken: ik bemoei me er niet mee, dan kom ik zelf ook niet in de problemen.

Heeft dus niets te maken met drugskartels zoals hierboven wordt beweerd. Vraag me af waar Stokstaart dat vandaan heeft?
Ik vind 911 of 112 bellen wel het minste wat je dan kan doen.
pi_103215963
Als ze die man aanzien als zwerver zijn ze toch wel heel naïef en kortzichtig. Ongelofelijk dat niemand het alarmnummer belt.
pi_103217243
Gore kut chinezen!! :r Wat kots ik op dat volk! En dat moet dan een leidende rol in de wereld gaan innemen?! Moehahah! _O-
pi_103217301
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 23:22 schreef Mercer het volgende:
Gore kut chinezen!! :r Wat kots ik op dat volk! En dat moet dan een leidende rol in de wereld gaan innemen?! Moehahah! _O-
:')
  maandag 17 oktober 2011 @ 23:31:50 #125
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_103217832
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 12:08 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:

Het is triest maar waarschijnlijk zou ik hetzelfde doen. Als ik ter plekke iemand voor m'n neus zie verongelukken dan bel ik wel het alarmnummer en blijf erbij staan. Maar als ik kom aanlopen en iemand ligt daar al dan doe ik niets in de veronderstelling dat iemand anders het al gedaan heeft.

Verder weet ik van mezelf dat ik iemand die op straat ligt niet kan helpen (heb geen EHBO achtergrond oid) dus wat moet ik doen? Er een half uur voor jan doedel naast staan heeft 0,0 toegevoegde waarde.

Daarna komen de hulpdiensten die me vragen komen stellen die ik niet kan beantwoorden (hoe lang lag hij daar al? Wat is er gebeurd? Wat heb je allemaal al gedaan? => ik: 1) geen idee 2) geen idee 3) niks, ik sta hier gewoon al een half uur ernaast met m'n handen in m'n zakken op jullie te wachten, meer niet).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')