abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103244119
Ter informatie: deed Verenigde Staten niet mee? Zij zijn toch de nr 1? Of vergis ik mij en laat ik mezelf biased zijn dmv de films over de NY Yankees?
Live it up
pi_103244164
De VS is #3 geworden.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:04:08 #128
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_103244624
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 18:53 schreef Liveitup het volgende:
Ter informatie: deed Verenigde Staten niet mee? Zij zijn toch de nr 1? Of vergis ik mij en laat ik mezelf biased zijn dmv de films over de NY Yankees?
De VS heeft de vorige twee WK's gewonnen, waarmee hun totaal aantal overwinningen vier is. Dit keer zijn ze zoals Cobra4, derde geworden zonder overtuigend te spelen. Ze hebben onder andere klop gekregen van Nederland.

Maar de Amerikanen doen het dan af als zijnde niet hun sterkste team wat ze hebben gestuurd. Ze gaven er ook totaal geen aandacht aan. Terwijl over de teams van 2 en 4 jaar geleden wel voldoende nieuwsberichten te vinden zijn.

En op het toernooi waar wel alle spelers aan meededen de WBC in 2006 en 2009 wisten ze ook niet te winnen. Dus zijn ze niet zomaar het beste honkballand ter wereld. Wel hebben ze natuurlijk verreweg de beste competitie ter wereld. Maar daar worden steeds meer Latino's en Aziaten de grote jongens (en een enkele Europeaan of Canadees).
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_103244877
Dik respect voor Nederland, zag samenvatting op Ned 3 ofzo en was close game met Cuba?

Een belg... ;)
Live it up
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:16:45 #130
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_103245290
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 18:45 schreef Doler12 het volgende:
Waarom is er een soort obsessie met de MLB? De Zuid-Koreaanse ploeg in de 2009 World Baseball Classic bestond vooral uit spelers van de Koreaanse honkbal competitie en die zijn toch mooi tweede geworden, beter dan de VS. In het Japanse team waren ook MLB spelers, maar ook heel veel spelers uit de Nippon competitie.

Edit: Oke ik zie nu dat Redefine dat ook al opvalt.
Het probleem van MLB spelers is ook dat ze aan gebonden contracten zitten. Als je als team nauwelijks met elkaar speelt, omdat je de hele zomer het hele land doorreist met de MLB, dan kun je niet echt goed integreren in een team. Je mag dan wel een ster-speler zijn, maar je moet toch minstens een paar maanden goed met elkaar trainen om een bepaalde team-cohesie te krijgen, en je precies weet wat je aan elkaar hebt.

Cuba, Nederland, maar ook teams als Zuid-Korea en Japan nemen het WK een stuk serieuzer, en nemen ook de tijd om als team met elkaar te trainen. Dan kun je wel een stel all-star spelers uit de MLB bij elkaar zetten, maar dat maakt nog niet een "team" als je niet met elkaar kunt trainen. En de MLB competitie ligt gewoon flink in de weg met het trainen voor een nationaal team.

De MLB wil liever niet haar ster spelers kwijt. Bang voor blessures, etc, waardoor ze het volgende seizoen niet meer top kunnen produceren, en dat soort zaken. Dat wordt allemaal contractueel vastgelegd, en meestal is het meer uitzondering dan gewoonte dat een MLB speler meedoet in toernooien als het WBC en het WK.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_103245398
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 18:36 schreef Redefine het volgende:

[..]

Wat mensen inderdaad vaak vergeten is dat Nederland ook spelers erbij krijgt uit de MLB. Roger Bernadina, Kenley Jansen en vooral Jair Jurrjens hebben allemaal een vrij goed seizoen daar gedraaid. Verder de genoemde Vandenhurk en ook Andruw Jones kan wat ervaring meebrengen. In 2009 deed die laatste overigens niet eens mee bij Nederland. En verder wil bijvoorbeeld Dan Haren niet voor Nederland uitkomen, terwijl dat wel zou mogen.

Niet dat Nederland spontaan ook kampioen zou worden bij de WBC, maar in deze vorm zouden ze best ver kunnen komen. En wat we met zijn allen ook blijven zeggen, Cuba zal nooit met een sterker team uitkomen dan ze nu gedaan hebben. Waarbij er gewoon een aantal spelers van dat team MLB waardig is, maar daar niet mogen uitkomen, omdat je dan Cuba niet meer in mag.

Ook heeft bijvoorbeeld Zuid-Korea niet gigantisch veel spelers in de MLB rondlopen. Nu missen ze vooral wat pitchers en Chin-Soo van de Indians. Maar heel erg veel verschillen zal dat team niet eens.

En wat betreft Amerika etc. Daar doen vaak ook wel wat toekomstige sterren mee. Op de OS van Peking deden bijvoorbeeld Colby Rasmus en Stephen Strassburg mee. Bovendien is de VS niet eens gegarandeerd het beste land als de MLB sterren meedoen. Dat hebben ze al twee keer bewezen op de WBC. En teams als de Dominicaanse Republiek en Puerto Rico zijn misschien wel sterker. Daarnaast heeft Japan juist ook heel veel sterke spelers in de eigen competitie spelen. Die voegen daarbij dan spelers als Ichiro, Matsui, Suzuki, Fukudome, Matsuzaka en wat andere pitchers aan toe.
Yep, Korea en Japan hebben inderdaad ook goede ploegen. De Koreaanse ploeg die in 2009 tweede werd tijdens de WBC, was grotendeels hetzelfde als een jaar eerder op de Olympische Spelen waar ze goud haalden. Daar zaten niet veel MLB'ers in. Japan had inderdaad Ichiro en Fukudome in het WBC-winnende team, maar de Japanse competitie is ook sterk. In Japan spelen trouwens ook goede Koreaanse profs als Lee Seung Yeop. Dat was een van de uitblinkers in het Olympische toernooi van Peking.

De VS is in de breedte wel het sterkste baseball-land. Maar het is niet per definitie altijd zo dat de beste speler op iedere positie een Amerikaan is. De laatste twee MVP's van de World Series waren een Colombiaan en een Japanner (Renteria en Matsui). Dat zegt ook wel iets, lijkt me. Het is dus heel wel mogelijk dat de Amerikanen met zo ongeveer hun sterkst mogelijke selectie verslagen worden. Landen als de Dominicaanse Republiek, Puerto Rico, Japan en Korea hebben in absolute aantallen minder toppers, maar de kwaliteit van hun beste spelers is voldoende om van iedereen te (kunnen) winnnen.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:20:14 #132
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_103245503
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 18:08 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat heeft weinig te maken met "bang om gezichtsverlies te lijden" maar gewoon met het feit dat de competitie van de MLB (en dan met name de play-offs) nog in volle gang is.

Overigens geld dat ook voor Nederland: Van den Hurk stond ook niet te werpen voor Nederland, want: MLB verplichtingen, contracten etc.... je kunt niet zomaar even stoppen met de MLB om te zeggen: tabee, ik ga even trainen met het NL team.

Als het WK in November gehouden zou worden, dan was er veel meer kans geweest op grote Amerikaanse MLB sterren in alle teams. (Behalve uiteraard Cuba, aangezien de meeste Cubaanse MLB sterren overgelopen zijn).
Tuurlijk, wat ik zei was ook niet serieus bedoeld. Maar ik betwijfel wel of de VS al die dure spelers naar Panama zouden hebben gestuurd. Met basketbal zie je ook dat ze maar een paar echte topspelers naar het WK sturen en de rest is toch minder. En dat was wel degelijk tijdens het off-season.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:35:35 #133
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_103246311
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 19:20 schreef Strani het volgende:
Tuurlijk, wat ik zei was ook niet serieus bedoeld. Maar ik betwijfel wel of de VS al die dure spelers naar Panama zouden hebben gestuurd. Met basketbal zie je ook dat ze maar een paar echte topspelers naar het WK sturen en de rest is toch minder. En dat was wel degelijk tijdens het off-season.
Ligt ook een beetje aan de individuele contracten die de spelers hebben. Teams willen bijvoorbeeld niet dat hun topspelers in het off-season zich op zo'n manier blesseren dat ze het komende seizoen nog steeds niet kunnen uitkomen voor hun team. Sommige spelers vinden uitkomen voor hun land belangrijk, en laten dit in hun contract opnemen: Als mijn land er om vraag wil ik kunnen spelen voor het land, en verwerken zoiets in het contract. Bij andere spelers is het wellicht minder belangrijk, of kunnen ze een betere, meer betalende deal krijgen bij een ander team met als voorwaarde dat ze buiten de MLB geen enkele competitie betreden.

Uitzondering is meestal wel een lockout. Bij de NHL lockout van 2004/2005 had je bijvoorbeeld veel Finse, Russische, Zweedse, Tsjechische, etc spelers die voor dat jaar getekend hebben bij een competitie van hun thuisland, en dat vind het team dan ook niet zo erg: Ze zitten dan niet op hun gat, en ze spelen op niveau.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_103246406
Vind het wel schrijnend om te zien hoe weinig toeschouwers er naar zo'n finale komen kijken, en de beeldkwaliteit was ook best bagger terwijl het toch echt wel een mooi spelletje is om kijken
Live it up
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:45:37 #135
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_103246900
Wat ik me nu wel af vraag natuurlijk: De Amerikaanse spotters zitten natuurlijk niet stil. En het MLB seizoen is straks over, en dat betekend dat de draft er weer zit aan te komen, en wellicht kunnen nu ook 1 of 2 Nederlanders worden opgepikt door een team.....

Rob Cordemans is te oud denk ik, en heeft ook al aangegeven nog een jaar of 2 door te gaan, tot de WBC 2013, en dan er toch een punt achter te zetten.

Er zitten al wel wat spelers in de Minor Leagues in de VS, die maken wellicht ook wat meer kans nu om eens opgeroepen te worden uit de minors en in de majors terecht te komen.

Hoe lang blijft Van Der Hurk nog de enige met een echt MLB contract?
-
pi_103250156
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 19:45 schreef maartena het volgende:

Hoe lang blijft Van Der Hurk nog de enige met een echt MLB contract?
Je vergeet Andrew Jones, Jair Jurrjens ;)
Sidney Ponson, nu welliswaar clubloos maar ook aardig lang een balletje gegooid.
En heeft Halman ook geen MLB contract?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:44:10 #137
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_103250739
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 20:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Je vergeet Andrew Jones, Jair Jurrjens ;)
Sidney Ponson, nu welliswaar clubloos maar ook aardig lang een balletje gegooid.
En heeft Halman ook geen MLB contract?
Ja, plus Kenley Jansen en Roger Berbadina. Vandenhurk is van al deze mannen degene die nog het minst zeker is van zijn status.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_103251093
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 20:44 schreef Redefine het volgende:

[..]

Ja, plus Kenley Jansen en Roger Berbadina. Vandenhurk is van al deze mannen degene die nog het minst zeker is van zijn status.
Bernadina :)

Dat was het wel zo'n beetje geloof ik.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:57:16 #139
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_103251606
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 20:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Typfout;)

Edit: hij maakte dit jaar zelfs nog een van de mooiste vangballen van dit MLB seizoen.
pi_103264164
Beetje laat misschien, maar heeft iemand een linkje naar een Amerikaanse zender van de samenvatting van de finale? O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103264299
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 17:24 schreef Doler12 het volgende:
Nederland is trouwens nog niet eens zo slecht als ze tegen MLB spelers moeten spelen. Ze hebben toch echt de Dominicaanse Republiek verslagen in 2009, die bestond uit mannen zo als Miguel Tejada en Robinson Cano.
Dat zijn we nog niet vergeten nee O+
pi_103264492
Die vangbal van Sharlon Schoop in de 6e _O_ O+

Dat was echt wel HET moment van de wedstrijd O+ :@
pi_103265446
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 20:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Pedro Strop schijnt ook een Nederlands paspoort te hebben.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 10:08:04 #144
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_103269456
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 00:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Beetje laat misschien, maar heeft iemand een linkje naar een Amerikaanse zender van de samenvatting van de finale? O+
Ik denk niet dat het daar uitgezonden is Fles.. -O-
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  woensdag 19 oktober 2011 @ 10:16:10 #145
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_103269738
It's Time To Shine
pi_103271072
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 10:08 schreef qu63 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het daar uitgezonden is Fles.. -O-
Het Wereldkampioenschap -O- In een land waar honkbal zo groot is :o Waar ze tachtig sportzenders hebben :o En dan NIET UITGEZONDEN?? ;(

Hoi qu :W
  woensdag 19 oktober 2011 @ 11:32:13 #147
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_103272235
quote:
11s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 10:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het Wereldkampioenschap -O- In een land waar honkbal zo groot is :o Waar ze tachtig sportzenders hebben :o En dan NIET UITGEZONDEN?? ;(
Ze zijn 3e geworden ;) En de MLB is druk bezig. Voor verdere argumenten, lees dit en de vorige topics maar door ;)
quote:
Hoi! :W
It's Time To Shine
  Moderator / Redactie Sport woensdag 19 oktober 2011 @ 11:37:27 #148
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_103272443
quote:
11s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 10:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Alleen als je goed zoekt zijn er berichten te vinden _O-. Je krijgt alleen maar berichten uit Cuba en NL :+.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_103274106
Opvallende streak van grote toernooien zonder Cuba als eindwinnaar. In 2005 werden ze voor het laatst wereldkampioen. Sindsdien:

2006 World Baseball Classic - Japan
2007 WK - Verenigde Staten
2008 Olympische Spelen - Zuid-Korea
2009 World Baseball Classic - Japan
2009 WK - Verenigde Staten
2011 WK - Nederland

Met uitzondering van de World Baseball Classic van 2009 was Cuba steeds verliezend finalist. Dit zal stilaan toch wel een beetje beginnen jeuken daar.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 14:08:01 #150
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_103278525
Item bij DWDD van gisteren: http://omroep.vara.nl/media/73841
It's Time To Shine
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')