De VS heeft de vorige twee WK's gewonnen, waarmee hun totaal aantal overwinningen vier is. Dit keer zijn ze zoals Cobra4, derde geworden zonder overtuigend te spelen. Ze hebben onder andere klop gekregen van Nederland.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:53 schreef Liveitup het volgende:
Ter informatie: deed Verenigde Staten niet mee? Zij zijn toch de nr 1? Of vergis ik mij en laat ik mezelf biased zijn dmv de films over de NY Yankees?
Het probleem van MLB spelers is ook dat ze aan gebonden contracten zitten. Als je als team nauwelijks met elkaar speelt, omdat je de hele zomer het hele land doorreist met de MLB, dan kun je niet echt goed integreren in een team. Je mag dan wel een ster-speler zijn, maar je moet toch minstens een paar maanden goed met elkaar trainen om een bepaalde team-cohesie te krijgen, en je precies weet wat je aan elkaar hebt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:45 schreef Doler12 het volgende:
Waarom is er een soort obsessie met de MLB? De Zuid-Koreaanse ploeg in de 2009 World Baseball Classic bestond vooral uit spelers van de Koreaanse honkbal competitie en die zijn toch mooi tweede geworden, beter dan de VS. In het Japanse team waren ook MLB spelers, maar ook heel veel spelers uit de Nippon competitie.
Edit: Oke ik zie nu dat Redefine dat ook al opvalt.
Yep, Korea en Japan hebben inderdaad ook goede ploegen. De Koreaanse ploeg die in 2009 tweede werd tijdens de WBC, was grotendeels hetzelfde als een jaar eerder op de Olympische Spelen waar ze goud haalden. Daar zaten niet veel MLB'ers in. Japan had inderdaad Ichiro en Fukudome in het WBC-winnende team, maar de Japanse competitie is ook sterk. In Japan spelen trouwens ook goede Koreaanse profs als Lee Seung Yeop. Dat was een van de uitblinkers in het Olympische toernooi van Peking.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:36 schreef Redefine het volgende:
[..]
Wat mensen inderdaad vaak vergeten is dat Nederland ook spelers erbij krijgt uit de MLB. Roger Bernadina, Kenley Jansen en vooral Jair Jurrjens hebben allemaal een vrij goed seizoen daar gedraaid. Verder de genoemde Vandenhurk en ook Andruw Jones kan wat ervaring meebrengen. In 2009 deed die laatste overigens niet eens mee bij Nederland. En verder wil bijvoorbeeld Dan Haren niet voor Nederland uitkomen, terwijl dat wel zou mogen.
Niet dat Nederland spontaan ook kampioen zou worden bij de WBC, maar in deze vorm zouden ze best ver kunnen komen. En wat we met zijn allen ook blijven zeggen, Cuba zal nooit met een sterker team uitkomen dan ze nu gedaan hebben. Waarbij er gewoon een aantal spelers van dat team MLB waardig is, maar daar niet mogen uitkomen, omdat je dan Cuba niet meer in mag.
Ook heeft bijvoorbeeld Zuid-Korea niet gigantisch veel spelers in de MLB rondlopen. Nu missen ze vooral wat pitchers en Chin-Soo van de Indians. Maar heel erg veel verschillen zal dat team niet eens.
En wat betreft Amerika etc. Daar doen vaak ook wel wat toekomstige sterren mee. Op de OS van Peking deden bijvoorbeeld Colby Rasmus en Stephen Strassburg mee. Bovendien is de VS niet eens gegarandeerd het beste land als de MLB sterren meedoen. Dat hebben ze al twee keer bewezen op de WBC. En teams als de Dominicaanse Republiek en Puerto Rico zijn misschien wel sterker. Daarnaast heeft Japan juist ook heel veel sterke spelers in de eigen competitie spelen. Die voegen daarbij dan spelers als Ichiro, Matsui, Suzuki, Fukudome, Matsuzaka en wat andere pitchers aan toe.
Tuurlijk, wat ik zei was ook niet serieus bedoeld. Maar ik betwijfel wel of de VS al die dure spelers naar Panama zouden hebben gestuurd. Met basketbal zie je ook dat ze maar een paar echte topspelers naar het WK sturen en de rest is toch minder. En dat was wel degelijk tijdens het off-season.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:08 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat heeft weinig te maken met "bang om gezichtsverlies te lijden" maar gewoon met het feit dat de competitie van de MLB (en dan met name de play-offs) nog in volle gang is.
Overigens geld dat ook voor Nederland: Van den Hurk stond ook niet te werpen voor Nederland, want: MLB verplichtingen, contracten etc.... je kunt niet zomaar even stoppen met de MLB om te zeggen: tabee, ik ga even trainen met het NL team.
Als het WK in November gehouden zou worden, dan was er veel meer kans geweest op grote Amerikaanse MLB sterren in alle teams. (Behalve uiteraard Cuba, aangezien de meeste Cubaanse MLB sterren overgelopen zijn).
Ligt ook een beetje aan de individuele contracten die de spelers hebben. Teams willen bijvoorbeeld niet dat hun topspelers in het off-season zich op zo'n manier blesseren dat ze het komende seizoen nog steeds niet kunnen uitkomen voor hun team. Sommige spelers vinden uitkomen voor hun land belangrijk, en laten dit in hun contract opnemen: Als mijn land er om vraag wil ik kunnen spelen voor het land, en verwerken zoiets in het contract. Bij andere spelers is het wellicht minder belangrijk, of kunnen ze een betere, meer betalende deal krijgen bij een ander team met als voorwaarde dat ze buiten de MLB geen enkele competitie betreden.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 19:20 schreef Strani het volgende:
Tuurlijk, wat ik zei was ook niet serieus bedoeld. Maar ik betwijfel wel of de VS al die dure spelers naar Panama zouden hebben gestuurd. Met basketbal zie je ook dat ze maar een paar echte topspelers naar het WK sturen en de rest is toch minder. En dat was wel degelijk tijdens het off-season.
Je vergeet Andrew Jones, Jair Jurrjensquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 19:45 schreef maartena het volgende:
Hoe lang blijft Van Der Hurk nog de enige met een echt MLB contract?
Ja, plus Kenley Jansen en Roger Berbadina. Vandenhurk is van al deze mannen degene die nog het minst zeker is van zijn status.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Je vergeet Andrew Jones, Jair Jurrjens![]()
Sidney Ponson, nu welliswaar clubloos maar ook aardig lang een balletje gegooid.
En heeft Halman ook geen MLB contract?
Bernadinaquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:44 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja, plus Kenley Jansen en Roger Berbadina. Vandenhurk is van al deze mannen degene die nog het minst zeker is van zijn status.
Typfout;)quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Bernadina
Dat was het wel zo'n beetje geloof ik.
Dat zijn we nog niet vergeten neequote:Op maandag 17 oktober 2011 17:24 schreef Doler12 het volgende:
Nederland is trouwens nog niet eens zo slecht als ze tegen MLB spelers moeten spelen. Ze hebben toch echt de Dominicaanse Republiek verslagen in 2009, die bestond uit mannen zo als Miguel Tejada en Robinson Cano.
Pedro Strop schijnt ook een Nederlands paspoort te hebben.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Bernadina
Dat was het wel zo'n beetje geloof ik.
Ik denk niet dat het daar uitgezonden is Fles..quote:Op woensdag 19 oktober 2011 00:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Beetje laat misschien, maar heeft iemand een linkje naar een Amerikaanse zender van de samenvatting van de finale?
Het Wereldkampioenschapquote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:08 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het daar uitgezonden is Fles..
Ze zijn 3e gewordenquote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het WereldkampioenschapIn een land waar honkbal zo groot is
Waar ze tachtig sportzenders hebben
En dan NIET UITGEZONDEN??
![]()
Hoi!quote:Hoi qu
Alleen als je goed zoekt zijn er berichten te vindenquote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het WereldkampioenschapIn een land waar honkbal zo groot is
Waar ze tachtig sportzenders hebben
En dan NIET UITGEZONDEN??
![]()
Hoi qu
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |