quote:WORLD SOLAR CHALLENGE SUSPENDED
oktober 17th, 2011
One hour after the race leaders left Tennant Creek, I received reports that the organization were going to hold the solar cars at a fuel station south of Tennant Creek due to serious forest fires near Barrow Creek that impair visibility and breathability of air. Officials are warning all drivers on the Stuart Highway to take care.
What this means for the race is unclear at this point. Will teams be allowed to charge batteries at their hold-up, will their batteries be compounded by race officials?
UPDATE: Stuart Highway is now officially closed off for traffic between Barlow Creek and Wauchope.
UPDATE 13:24 Tokai, Nuon and Michigan are now at the rally point (Wauchope) awaiting next steps. World Solar Challenge is suspended until further notice.
All solar cars have begun static charging. It appears it is treated now as an extra control stop.
UPDATE: Here's an article about the wildfires in this region. It looks very serious.
UPDATE 14:25 Official word from WSC Organization: "Due to bushfires at Barrow Creek and road closures a new control stop has been established at Waucope 116km south of Tennant Creek to replace the control stop at Barrow Creek. Three cars – Tokai, Nuon & Michigan are currently in that control stop. Event officials are awaiting advice from Police regarding the re-opening of the Highway."
UPDATE 14:47 Only Tokai, Nuon Solar Team and Michigan are in Wauchope. It appears the others are being held in Tennant Creek. If the police does not release the cars by 15:00 they will set up camp and try again tomorrow.
UPDATE 14:52 Wauchope Control Stop Entry times:
13:08 Tokai
13:16 Nuon Solar Team
13:21 Michigan
These teams were allowed 30 minutes of static charging after which they were told to shut down their cars until further notice.
UPDATE 15:00 Solarteam Twente reports that they are held up in Tennant Creek and can't continue. They will set up camp in Tennant.
UPDATE 15:16 The teams in Wauchope are definitely not driving anymore. They are charging their batteries and there is discussion with officials on how to proceed. Twente reports that there are more teams entering Tennant now and nobody knows exactly what will happen.
Wauchope should be at a considerable distance from the fires yet those present can smell burning woods. The sky is getting more grey every minute.
This concludes the racing for day 2 but I am sure many updates will follow, as the organisation will need to sort out how the WSC 2011 can be restarted.
UPDATE 15:39 There are unconfirmed rumours that the teams may have to trailer back to Tennant. What is confirmed however, is the fact that there is a strong wind from the Southeast possibly blowing the fires to Wauchope. Watch this space closely as this situation develops.
quote:Konvooi strandt door bosbranden
De World Solar Challenge 2011 is tijdelijk gestrand door bosbranden langs Stuart Highway. 1120 kilometer na de start gisteren in Darwin staan vier teams op een parkeerterrein weer bij elkaar. De Challenge moet wachten tot Stuart Highway weer opengaat. De overige teams zijn eerder langs de route tegengehouden.
Alle teams vertrekken waarschijnlijk dinsdagochtend weer. De nacht wordt doorgebracht op het parkeerterrein van Wauchope Roadhouse in Australië. Het onderlinge tijdsverschil bij aankomst wordt dan weer aangehouden om de strijd eerlijk te laten verlopen Tot de ‘roadblock’ streden Tokai University en Nuon Solar Team een strategisch spel om de eerste plaats. De teams hebben op racedag twee 400 kilometer kunnen racen. Het UMSolar team rijdt op de derde plaats.
Bij de race rijden de zonnewagens met een snelheid van ruim 90 km/h van Darwin naar Adelaide. De derde plek is voor UMSolar van Michigan University op een paar minuten achterstand. Tokia ligt een paar minuten voor op het Nuon Solar Team.
Coureurs
Bruno Moorthamers heeft de eerste etappe gereden na de overnachting
Javier St Jago reed de tweede etappe tot het moment dat zij door de politie het parkeerterrein bij Wauchope werden op gestuurd.
Facts & Figures
Afstand gereden:
390 kilometer
Tussenstand:
1. Tokai University
2. Nuon Solar Team
3. Michigan University
Quotes
‘Wie van ons tweeën de minste fouten maakt, die wint straks de race. Het is bloedspannend’
(Teamcoach Wubbo Ockels)
‘Zo zie je maar, het is pas voorbij als we in Adelaide over de finish rijden. Er gebeuren altijd onverwachte dingen’
(Coureur Javier St Jago)
Het valt wel mee...Wubbo is door het eerste Nuna team gevraagd om mee te doen in de rol van adviseur. Dat heeft deels een PR voordeel en hij heeft ook uit de ruimtevaart tijd en met zijn piloten tijd ervaring waar je in die race veel aan hebt. Ook heeft hij vanuit zijn natuurkundige achtergrond kennis die je links en rechts helpt. Bij elkaar is zijn nut gewoon een hele lange reeks kleine praktische dingetjes en soms even een blik van de man met grijze haren op het geheel.quote:Op maandag 17 oktober 2011 10:43 schreef _VoiD_ het volgende:
Ik krijg echt altijd zo'n naar gevoel in m'n mond als weer die verdomde Wubbo Ockels om de hoek komt. Heb namelijk het vermoeden dat die kerel zelf gewoon nagenoeg geen flikker doet maar gewoon aanhaakt bij het succes van de studenten om zelf maar genoeg exposure tijd te krijgen in de media.
Je geeft zelf al aan dat hij een adviserende rol heeft, maar wat houdt dat precies in dan? De studenten weten natuurlijk veel meer over de Nuna dan Wubbo..... Wat is zijn toegevoegde waarde? Adviserende rol klinkt al zo lekker wazig.
De race organisatie heeft nu gewoon tijd om te overleggen wat verstandig is en moet wat verzinnen. Hier schrijf je geen scenario's op van tevoren.quote:Op maandag 17 oktober 2011 10:45 schreef Clondijk het volgende:
Krijgen de andere teams niet een nadeel omdat zij eerder werden tegengehouden in verband met die bosbranden? Of zouden ze zoiets gelijktrekken?
Hier zal op de een of andere manier wel voor gecompenseerd gaan worden denk ik. Het is een hele eerlijke open race dus er komt vast iets uit waar zowel organisatie als teams samen mee kunnen levenquote:Ik bedoel de top vier heeft mogelijk meer tijd gekregen om te rijden op dag 2.
MIT heeft eerder ook eens pech gehad met een vreselijke crash tijdens het testen (2005). De auto steeg op van het circuit, draaide zich om en landde ondersteboven weer op het asfalt. Allerlei zware schade, ze hebben uiteindelijk toch de race kunnen rijden, onder andere met reserve zonnepanelen van het Nuon Solar Team.quote:I did find some smaller and older updates, for instance this one from MIT. This team had the most awful luck before the race when their shipping company misplaced their battery, shipping it off to Singapore. When faced with either spending US$15000 on a charter airplane to maybe deliver the battery in time or building a new one from scratch in less than a day and a half, they chose the latter option. The University of Michigan team kindly donated their spare battery which the MIT electronic engineers then had to disassemble and adapt to Chopper del Sol.
Tot slot nog een leuke set foto's gemaakt door het team van Michigan op Flickr:quote:The Belgian Umicore team has updated its blog (in Dutch). The team has made it to control point Tennant Creek in position eight after the race was suspended, and is spending the night their with many other teams. According to the article their first racing day wasn't a very big success, as they had unspecified electrical problems in the last hour. The article mentions that Taiwan Apollo team can not continue the race because of unspecified unsolvable technical difficulties.
Stappenmotortje, arduinotje, paar meter aluschroten en je bent klaarquote:Op maandag 17 oktober 2011 18:35 schreef _VoiD_ het volgende:
mooiste zou natuurlijk zijn om een GPS locator aan een frame te hebben en een paar actuators zodat het paneel altijd 100% haaks op de zon gericht staatVerbaast me eigenlijk dat ze dat nog niet hebben....
Nu is het een kratje bier erbij 's avonds, iemand die ff zijn arm naar de zon strekt en 20 euro aan schragenquote:Op maandag 17 oktober 2011 18:50 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Stappenmotortje, arduinotje, paar meter aluschroten en je bent klaar
Bij de andere teams weet ik het niet. Wat ik van het Delftse team wel weet is het volgende:quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:01 schreef Clondijk het volgende:
Over twente gesproken, ze hebben hun auto dit jaar zo ontworpen dat hij eenvoudiger te repareren zou zijn. @TR08 bedankt voor het delen van de ervaring!!
Als TU/e student gaat zo'n avontuur natuurlijk aan me voorbij helaas. Was er een selectie destijds om deel te nemen trouwens?
En uiteraard nog even een foto van nr 1 en nr 2 naast elkaar tijdens een van de control stops:quote:Why is Tokai so good?
Let’s do some numbers based on Day 3 results. Tokai departed Wauchopa at 08:00 and reached Kulgera - 667 km down south - at 16:02, having stopped twice at the 30-minute control stops along the road. So – with 7:02 hours driving – they averaged at 95 kph.
Nuna 6 departed at 08:08 and arrived at 16:37 – thus having averaged 89 kph. This 6 kph difference with Tokai leads to a gap of about 30 minutes between the two cars.
Since this race is about energy, let’s do some energy calculations. I will take this site as example – you can calculate power consumption based on weight and aeroshape.
A typical solar weighs in at 230 kg (150 kg + 80 kg driver) and has a CdA (a measure for aero drag) of 0.09.
Fill this in on that site and look at the resulting tables: 89 kph leads to a consumption of 1315 W. Nuna drove for a total of 7:30 hours, so total energy consumed on this 667 km stretch is 1315 x 7.5 = 9.9 kWh.
As a reference, Nuna used the equivalent energy of 10 dishwashers to travel over 600 km at normal commuting speed.
Tokai’s 95 kph with the standard specs lead to a consumption of about 1550W and since they drove for 7 hours, their consumption amounts to 1550 x 7 = 10.9 kWh.
In other words, to create a gap of 30 minutes to Nuna, Tokai had to consume 1 kWh of energy more than Nuna 6, or 10% more energy.
Obviously, energy flows into the car via the solar panel, but where does it go to? First of all, there are losses from solar panel to electric motor, like in the motor controller and other electronic equipment required for operating the solar car.
Secondly, the aerodynamic shape requires energy – the shape of the car is important but also surface smoothness.
Thirdly, there is rolling resistance, related to the type of tire and the weight of the car pushing on those tires. Less weight decreases rolling resistance.
So, let’s see how good Tokai needs to be to be able to spend 10% more energy create that 30-minute gap.
Keep in mind that 1% of energy consumption is about 12W, similar to a small lightbulb.
A 10 kg lighter car leads to 1.5 % less energy consumption.
5 % improvement in aerodynamics lead to 2 % less energy consumption. 5% is the difference between a clean car nose, and one which has flies on it, or other irregularities. So the car needs to be as smooth as possible at all times. Small things have great impact.
If your panel is able to give a mere 2% more solar power, the car has 2% more energy to spend.
If you are able to make your electronics between panel and motor just 1% more efficient, there is a direct relation and you’ll have 1% more energy to spend.
Let’s talk a bit about the battery. A typical solar car battery can hold 5kWh energy. Solar cars take into account what energy the sun delivers and what they can take out of the battery. Battery energy level is called State of Charge (SOC), and you may finish a Race Day with a certain percentage of SOC. Suppose you have 2 similar cars – if one drives faster on a race day, he will have covered more distance but will have less Battery SOC.
Now suppose Tokai has taken more out of its battery SOC than Nuna, when rolling into Kulgera. Let’s say that number is 3.5% of the total Energy Consumption, which comes down to 0.35 kWh. On a battery with 5 kWh capacity that’s 7% SOC less than Nuna, which is really not that much.
In short, for Tokai to gain 30 minutes on Nuna, they need to have taken 7% more out of their battery, have a car that weighs just 10 kg less, have an aero that is just 5% better (which could already be achieved with keeping the car smooth and clean), a panel that can power 2 small lightbulbs more and a little more efficient electronic system.
That totals the 10% of energy that Tokai got to spend to increase their lead by 30 minutes.
Is Tokai that mystical energy powerhouse that people claim it to be?
No. It’s all in the small numbers as described above. A little bit better here, and a little bit better there can already lead to fantastic results.
Tokai’s technology is not lightyears ahead but just a few lightbulbs in every area.
Tokai is not magic, not supernatural, not sent from the future and they don’t overpower their competitors with special technology.
They are just a very good team with great attention to detail. And that’s how you win races.
Dat is de quote die ik ook neer gezet hadquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 21:45 schreef Velocitas het volgende:
Goed artikel over de race en de leider vd race hier:
http://www.solarwebsite.nl/2011/10/how-good-is-tokai-really/
Nuon doet natuurlijk precies gewoon hetzelfde als Tokai. Bepaalde techniek moet je gewoon kopen omdat er geen andere keus is (cellen, batterij, motor) en de rest bouw je zelf.quote:cpheineman Says:
oktober 18th, 2011 at %H:%M
Hi,
Good article! But remember that tokai buys a solar array, buys batteries and more and let it put together. For example nuon makes the most of the car by itself, which has the consequence that its never that good as bought. But you do get a lot of experience and learn a lot from it. That is the most important goal of the race.
Ja maar hier zou het probleem kunnen zijn dat de observer heeft toegezegd dat het mocht, terwijl hij dat helemaal niet mag toezeggen (observer: a delegate to an assembly or gathering, who is sent to observe and report but not to take part officially in its activities.). Het ligt er nu aan wat de WSC stewards (die die toestemming mogen geven) beslissen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 22:25 schreef TR08 het volgende:
Oeh spannend
Ik ken de organisatie toen als zeer redelijk, ik denk dat ze er wel uit gaan komen met zijn allen
Heel erg late reactie maar ontzettend bedankt voor je geschreven reactie en bijbehorende foto!quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:48 schreef JeroenH het volgende:
In Adelaide is momenteel de prijsuiteikingsceremonie aan de gang van de 2011 World Solar Challenge. Daarmee is het evenement ten einde - evenals één van de gekste weken die ik in tijden meegemaakt heb.
[ afbeelding ]
Ik ga proberen in 2013 'wat dichter bij het vuur' te zitten. Nu eerst bijkomen.
Geen dank... over welke reactie gaat dit precies?quote:Op maandag 12 maart 2012 12:36 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Heel erg late reactie maar ontzettend bedankt voor je geschreven reactie en bijbehorende foto!
Zie uit naar meer de volgende keer.
Waarom zou het averechts werken?quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:17 schreef Iwanius het volgende:
Weet je, los van alle fraaie dingen die men ermee bereikt heb ik altijd
het gevoel dat er eerder een boodschap achter zit, gericht tegen de
massa die overgehaald moet worden energiezuiniger te gaan rijden.
Vervelende is echter dat ik het gevoel heb dat het eerder averechts werkt
en de gemiddelde mens doodleuk lekker in zijn slurpende benzine bak blijft
rijden.
Ik ben het niet eens met zijn laatste opmerking. Ik vind zonnepanelen op de auto om zo een autonoom rijdende machine te krijgen juist fantastisch. Ik heb een hekel aan accu'squote:Op maandag 21 mei 2012 17:26 schreef JeroenH het volgende:
Uit de oude doos, een hele oude Top Gear aflevering over de World Solar Challenge:
Accu's zijn nooit een primaire bron van energievoorziening, altijd een secundairequote:[b]Op
Ik ben het niet eens met zijn laatste opmerking. Ik vind zonnepanelen op de auto om zo een autonoom rijdende machine te krijgen juist fantastisch. Ik heb een hekel aan accu'saltijd leeg als je ze nodig hebt, ze slijten snel etc. Als buffer prima, als primaire vorm van stroomvoorziening? waardeloos.
Kaap van je topic? Moi? Geen idee waar je het over hebtquote:
Ik ben de WSC/solar racing eigenlijk pas in 2007 echt gaan volgen, dus in dat opzicht was dat 'net voor mijn tijd'...quote:Dit jaar is het 10 jaar geleden dat ik mee deed als onder andere tekenaar/constructeur en coureur. Voor mij wel een symbolisch jaar dus.
Ik ben ook benieuwd hoe e.e.a. zal gaan lopen in oktober. De eerste ontwerpen beginnen al zichtbaar te worden, hier en daar wordt al piepschuim gefreesd en in ieder geval Cambridge is al bezig met hun daadwerkelijke auto. Nog maar 264 dagen tot de WSC! (countdowntimertje op mijn website gezetquote:Ben zeer benieuwd hoe het dit jaar zal gaan en ik ben ook zeer jaloers op het schaalmodel dat je hebt weten te krijgen.
Hij is vandaag onthuld, de scoop gun ik aan JeroenH over maar hij is behoorlijk veranderd ten opzicht van zijn voorganger.quote:Op maandag 1 juli 2013 21:09 schreef TR08 het volgende:
Ik zie dat gegokt wordt dat Nuon Solar Team ook voor asymmetrisch gaat op het blog: Ik gok van niet.
Moet eerlijk bekennen dat ik de auto nog niet gezien heb dit jaar...
Dat er weinig gepost wordt wil niet zeggen dat er weinig gelezen wordt, dit is een echt lurktopicquote:Op maandag 1 juli 2013 19:58 schreef JeroenH het volgende:
Yay, discussie ipv monoloog!
Het is een geinig bijprojectje, maar ik vraag me af hoeveel extra energie het ze oplevert t.o.v. de teams die hun auto of paneel op schragen zetten en het ding gewoon elke tien minuten handmatig bijstellen. Het zijn studenten, uren zijn toch gratisMaar profi is het wel.
De auto van dat team ziet er op de foto's wel retestrak uit trouwens, zeker voor een first-time team.
Voorlopig ben ik zeer benieuwd naar de auto's van Nuon (weten we morgen) en Tokai (weten we misschien in augustus, moet nog zien dat ze woord houden). Tokai, Nuon en Michigan zijn toch de 'big three'.
We gaan het zien!
Done!quote:Op dinsdag 2 juli 2013 17:04 schreef Anne het volgende:
Hallo JeroenH, ik heb je een hele tijd terug een PM gestuurd. Zou je daar eens naar willen kijken?
Accu's zijn inderdaad de beste manier om de verdeling goed te krijgen. De motor (vaak ook zwaar) zal wel achter de coureur zitten. De motorcontroller wil ook wel redelijk zwaar zijn, de maximum power point trackers wegen al duidelijk minder. Maar goed, al die componenten bij elkaar zijn toch weer redelijk wat gewicht.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:44 schreef Erasmo het volgende:
Hotlinken vinden ze niet zo leuk in Delft dus hier een mirror op groot formaat:
[ afbeelding ]
Het is wel makkelijker instappen maar het is ziet er zo raar uitBen benieuwd hoe ze gewichtsverdeling goed houden, gokje van mijn kant is dat de accu's aan de andere kant zitten.
Oei, erg late reactie maar toch:quote:
Soms, somsquote:
Doe ik!quote:Is inderdaad een fijn gevoel om gewaardeerd te worden, dan weet je dat je op de goede weg bent
Vind het ook nog steeds wel leuk om het een beetje te volgen hier in het topic, en als ik zo naar de views kijk, zijn er nog wel wat meer die meelezen, dus blijf vooral updates posten
Die honda uit 1993 vind ik echt onwijs mooiquote:Op maandag 23 september 2013 20:51 schreef JeroenH het volgende:
Een mooi stukje solar racing historie, zie de evolutie van de auto's van 1987 tot 2005:
En vergelijk ze dan met de ontwerpen van 2013. Wát een verandering!
Nice; de kaaskoppen doen het goedquote:Op zondag 6 oktober 2013 12:42 schreef JeroenH het volgende:
De eerste racedag is ten einde, en het lijkt erop dat in de Challenger klasse Nuon en Twente in de top-3 geëindigd zijn. De kaart met de ruwe GPS-data is hier te vinden, en ik heb eea hier op volgorde gezet. Eindhoven doet het ook prima, met een eindstand aan het einde van racedag 1 op plek 2.
Ook interessant is WSC TV, uitzending 2:
Ik vroeg me al af waar je bleef, ik hield het topic maar een beetje drijvendquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:48 schreef TR08 het volgende:
Moet me als oud Nuon Solar Team lid toch maar even weer melden in dit topic
Oh absoluut! Een podiumplaats is nu waarschijnlijk als Stanford nu niet ineens absurd hard gaat rijden. Wie weet ontlaadt Tokai in de stress hun accu wel te ver en moeten ze gaan stoppen en statisch laden. Onwaarschijnlijk - maar er zijn gekkere dingen gebeurd.quote:Ik vind dat Twente het buitengewoon goed doet! In eerdere jaren soms wat vraagtekens gehad over de professionaliteit van dit team, maar ze lijken tot nu toe een hele stabiele race te rijden en ze zijn best vlot
Als ze die stijgende lijn doorzetten worden ze op gegeven moment vanzelf een keer echt serieus kanshebber voor de beker.
Vergeet niet dat in 2009 Tokai hetzelfde deed met rest. Het is me nooit helemaal duidelijk geworden wat ze toen anders deden dan de rest (of anders dan nu).quote:Momenteel vooral strijd tussen Tokai en Delft, Delft lijkt te gaan winnen. Op zich heel blij mee, ik ben er aan de andere kant ook blij mee dat de nieuwe regels ervoor gezorgd hebben dat het allemaal wat spannender is geworden dan in de Nuna 2/3 tijd waarin de concurrentie eigenlijk genadeloos mijlenver zoek gereden werd.
Vandaag hebben ze gemiddeld 100 km/u gereden met dat gevaarte van ze - en twee uur lang 120 km/u met vier man aan boord. Dat is een grote prestatie. Natuurlijk, ze hebben die 15kWh accu van ze vol kunnen laden in Alice Springs, maar de Eindhovenaren doen het heel, heel goed. Ik hoop dat de TU/e beseft wat voor juweel ze met dat team in handen hebben. Ze zijn ook enorm slim met hun PR, hun autopresentatie was twee dagen lang overal in het nieuws, dat deden ze veel beter dan Nuon.quote:Door momenteel knetterdruk werk en veel reizen niet toegekomen aan alles goed bijhouden, wel een verhaal opgevangen over dat Eindhoven ergens 120km/u gereden had met hun wagen...hoe zit dat precies?
De status van Michigan staat inmiddels op 'trailered'. Ze zijn uit de competitie, neem ik aan?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 08:38 schreef JeroenH het volgende:
Oei, Michigan is gecrashed bij het indraaien van de Coober Pedy control stop: https://twitter.com/UMSolarCarTeam/status/387810060287897600
Geen gewonden, geen details verder.
Verdere foto's stromen binnnen....quote:
Bij traileren ben je uit de competitie. Er wordt hoogstens nog enige ranking aangebracht tussen verschillende teams die getrailerd hebben.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 12:44 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
De status van Michigan staat inmiddels op 'trailered'. Ze zijn uit de competitie, neem ik aan?
Helaas ook wat pech voor het TU/e-team, maar ze zijn nog gewoon in de race. In die klasse gaat het (gelukkig) ook niet alleen om de snelste tijd.
In die regionen heb je wel wat aan je zonnekarretjequote:Op zaterdag 1 februari 2014 00:36 schreef JeroenH het volgende:
Heeeee een nieuw evenement in november 2014?
http://www.unitedsolarchallenge.org/
Ik struikelde toevallig over de website omdat ze naar mijn website linken. Maar eens mailen hoe vergevorderd deze plannen zijn.
Mocht je het nog eens willen proberen, wil je mij na je submit een DM sturen? Dan ga ik even aan wat haren trekkenquote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:28 schreef TR08 het volgende:
Heeft iemand uberhaupt nog geprobeerd wat te schrijven voor de FP over de world solar challenge trouwens?
Ik de vorige keer wel maar ik heb er bar weinig van terug gezien toen. Dit jaar vond ik het daarom niet meer de moeite waard om uberhaupt te proberen iets te maken.
Toch jammer als het wel een evenement is dat wereldwijd op TV komt. Niet zo uitgebreid als voetbal of F1, maar toch wel overal even kort op de journaals. Wij hadden toendertijd zelfs CNN journalisten die bericht gaven over de race.
Als ik me tegen die tijd deze post van jou herinner...misschien.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 11:33 schreef Anne het volgende:
[..]
Mocht je het nog eens willen proberen, wil je mij na je submit een DM sturen? Dan ga ik even aan wat haren trekken
Bij deze ook even de TT aangepast.
Sterker nog, je zou bij wijze van spreken je strategy en weather mensen thuis kunnen latenquote:Op zaterdag 1 februari 2014 11:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
In die regionen heb je wel wat aan je zonnekarretje
Ik post net voor een event vast wel hier ook watquote:Op zaterdag 1 februari 2014 21:40 schreef TR08 het volgende:
[..]
Als ik me tegen die tijd deze post van jou herinner...misschien.
Ik ben voor mijn website altijd op zoek naar goed ingelichte gastblogs. Als je een degelijk stuk schrijft kan ik je plaatsing bijna garanderen. Mag onder je eigen naam, of anoniem, jouw keus.quote:Gezien de eerder verspilde moeite wil ik eerst inzichtelijk hebben dat mijn schrijfsel op zijn minst serieus bekeken en beoordeeld wordt.
Ja, ik ben er een paar keer geweest en ik heb elke keer naar huis moeten bellen dat ik later was met het etenquote:Op donderdag 8 januari 2015 22:13 schreef Waffle het volgende:
Ja ik ken ze, maar als je in Delft zit is het toch vooral Nuon wat je mee krijgt. Naast nuon zijn daar trouwens nog veel meer toffe projecten. De dreamhall is netjes geregeld met DUT, dare, Forze, ecorunner, solarboat, etc.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |