Dan mag jij de volgende doenquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 21:27 schreef Andyy het volgende:
Heb het maar opgezocht, te duurt te lang voor een antwoord:
CAWS van Heckler und koch.
quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 22:31 schreef Sine_Pari het volgende:
Is een HK shotgun uit begin jaren 80'tig. Ben de juiste benaming vergeten maar als ik me niet vergis is het nooit echt verder gekomen dan een paar testwapens.
quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 21:27 schreef Andyy het volgende:
Heb het maar opgezocht, te duurt te lang voor een antwoord:
CAWS van Heckler und koch.
Je had het wel bijna goedquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 22:34 schreef Sine_Pari het volgende:
LOL K, daar had ik dus overheen gelezen.
Lijkt me MB-339 inderdaad. Plaatje geschoten tijdens de luchtmachtdagen?quote:Op zondag 16 oktober 2011 10:20 schreef leovanw het volgende:
Dat is die Aermacchi toch, een kist van de Italiaanse luchtmacht?
quote:Op zondag 16 oktober 2011 12:42 schreef Nobu het volgende:
[..]
Lijkt me MB-339 inderdaad. Plaatje geschoten tijdens de luchtmachtdagen?
Dat is het zekerquote:Op zondag 16 oktober 2011 15:45 schreef leovanw het volgende:
Is dit de F-101 ook wel 'Voodoo' genaamd?
Het is dat je het zelf zegt, al is het wel van dezelfde fabrikant.quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:02 schreef Nibb-it het volgende:
'Phantom' is zeker een heel dom antwoord? (tvp)
Dat heeft t bijna altijd..., toch?quote:
'Wolfhound', de andere twee versies zijn Huskey en Coyote.quote:Op zondag 16 oktober 2011 17:16 schreef leovanw het volgende:
Wat is de bijnaam van deze variant van een voertuig dat door de Britten in Afghanistan al grootschalig is ingezet? Om je alvast iets op weg te helpen: er zijn drie verschillende varianten van met ieder een eigen bijnaam. Dit is de laatste.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 17 oktober 2011 18:28 schreef Nobu het volgende:
Dat is het oude (niet ronde) roundel van de LVA.
Correct.quote:Op maandag 17 oktober 2011 18:28 schreef Nobu het volgende:
Dat is het oude (niet ronde) roundel van de LVA.
LVA en ML KNIL hadden inderdaad beiden die driehoek van 1939-1942. ML KNIL kwam wel voort uit de LVA.quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:22 schreef Sine_Pari het volgende:
De oranje driehoek was ook bij de MLD in gebruik en niet enkel bij de LVA.Hij werd in gebruik genomen nadat de R-5 (een MLD Fokker VIIIW/G-1) werd neergeschoten (09/13/39).
Dat gebeurde toch pas bij de oprichting van 322?quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:00 schreef Clan het volgende:
[..]
LVA en ML KNIL hadden inderdaad beiden die driehoek van 1939-1942. ML KNIL kwam wel voort uit de LVA.
Ik heb trouwens nooit begrepen waarom ze ineens met die rooundels gingen experimenteren?
Ik zou het niet weten, ik ben niet zo bekend met de Klu.quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:22 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dat gebeurde toch pas bij de oprichting van 322?
Dus een kopie van de Britten.
De KLu-roundels? Nee, die zijn van vóór de oorlog en werden juist vervangen door de oranje driehoek omdat die zo anders is dan de Engelse, Belgische en Franse rondels. Het was een neutraliteitssymbool. Tijdens de oprichting van de nieuwe KLu werd de oude rondel weer van stal gehaald, die nu nog op onze vliegmachienen prijkt.quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:22 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dat gebeurde toch pas bij de oprichting van 322?
Dus een kopie van de Britten.
Weet jij toevallig waarom er in 1921 van de oranje bol als roundel is afgestapt?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 15:23 schreef Karrs het volgende:
[..]
De KLu-roundels? Nee, die zijn van vóór de oorlog en werden juist vervangen door de oranje driehoek omdat die zo anders is dan de Engelse, Belgische en Franse rondels. Het was een neutraliteitssymbool. Tijdens de oprichting van de nieuwe KLu werd de oude rondel weer van stal gehaald, die nu nog op onze vliegmachienen prijkt.
http://www.grebbeberg.nl/index.php?page=fokker-d-xxi <-- hier staat een Fokker D21 met de roundels nog op de vleugels.
Nee, geen idee. Misschien ter standaardisatie omdat andere landen ook een roundel met de vlagkleuren ging gebruiken.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 15:36 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Weet jij toevallig waarom er in 1921 van de oranje bol als roundel is afgestapt?
That's the one I was looking for...quote:Op donderdag 20 oktober 2011 14:00 schreef Nobu het volgende:
Aan dat schild op de vleugels te zien denk ik Slowakije.
quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 16:54 schreef leovanw het volgende:
Echt niemand?... Nou een nieuw plaatje dan maar weer.
welk type tank is dit?...
[ afbeelding ]
M10 wolverine ?quote:Op maandag 24 oktober 2011 10:56 schreef leovanw het volgende:
Kick dan maar weer... Zeg maar welk type dit is...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De Wolverine is toch wel een andere uitvoering... details, details Sam, heb ik je al een xtje eerder verteldquote:Op maandag 24 oktober 2011 12:37 schreef samthegreat5 het volgende:
Nouhou Leo...![]()
Je vroeg toch om het type(nummer)? Die had ik, maar dan de basis versie zonder 17pdr.
Dit is alleen een Engelse variatie op de basis toch?.
De Achilles is gewoon een Britse variant van de Wolverine. Alles hetzelfde behalve 17pdr gunquote:Op maandag 24 oktober 2011 13:50 schreef leovanw het volgende:
[..]
De Wolverine is toch wel een andere uitvoering... details, details Sam, heb ik je al een xtje eerder verteld
Ik héb 'm op en je gaat me niet vertellen dat je 'm mooi vindt.quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:19 schreef Nobu het volgende:
Een Do-24 lelijk noemen, zet je bril op vent.
Ik weet niet hoor, maar volgens mij is dit de Catalina, ik heb hem iig nooit als Dornier horen noemen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:19 schreef Nobu het volgende:
Een Do-24 lelijk noemen, zet je bril op vent.
Ja... volgens mij zit je goed, kom em nu tegen als de Panhard VBL 4x4 PL127quote:
Dat leek mij ook al, maar ik keek naar de greep.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:01 schreef Nibb-it het volgende:
Lijkt mij een jap. Arisaka met een rare kolf, vroege of late uitvoering misschien?
Nobu 3quote:
Dat is mooi, dan zouden we graag de punten in ontvangst willen nemenquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:55 schreef samthegreat5 het volgende:
Een kerkje in Oosterbeek werd naar mijn weten als veldhospitaal/verbandpost gebruikt.
Hotel Hartenstein had een andere belangrijke functie.
Voor de rest hebben jullie alles goed.
In andere woorden: Hotel Hartenstein was geen veldhospitaalquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:04 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat is mooi, dan zouden we graag de punten in ontvangst willen nemen
Niet?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:06 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
In andere woorden: Hotel Hartenstein was geen veldhospitaal.
In eerste instantie niet nee. Ik denk dat jullie Hotel Schoonoord bedoelen. Dat was het primaire veldhospitaal in Oosterbeek.quote:
Het had dus wel een hospitaal functie. Dat antwoord is dus goed.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:10 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
In eerste instantie niet nee. Ik denk dat jullie Hotel Schoonoord bedoelen. Dat was het primaire veldhospitaal in Oosterbeek.
Hartenstein werd later ook wel gedeeltelijk tot noodhospitaal omgebouwd, maar het diende hoofdzakelijk als: *insert andere functie*.
Het had op een gegeven moment ook wel een beetje een hospitaalfunctie vanwege overcapaciteit, daar heb je wel gelijk in. Maar er was nog 1 veel belangrijkere functie die Hartenstein droeg.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:15 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Het had dus wel een hospitaal functie. Dat antwoord is dus goed.
Ik u groten tip geven omdat ik m'n vraag misschien iets anders had moeten formuleren:quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:18 schreef Cobra4 het volgende:
Maar even zonder dollen. De vraagsteller beslist. We zoeken dus een andere functie buiten hospitaal of hotel.
er was een toilet?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:20 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ik u groten tip geven omdat ik m'n vraag misschien iets anders had moeten formuleren:
Waarom staat generaal-majoor Urquhart voor het gebouw?
quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:24 schreef Karrs het volgende:
Het was zijn hoofdkwartier.
(Nu snap ik pas hoe ik je vraag moet lezen!)
Hè-hèquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:24 schreef Karrs het volgende:
Het was zijn hoofdkwartier.
(Nu snap ik pas hoe ik je vraag moet lezen!)
quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:26 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Waarom antwoorde jij niet? Geen zin om een plaatje te zoeken?
quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:47 schreef Cobra4 het volgende:
Meneer X, Hartenstein, hospitaal.
En zijn naam noem ik niet. Ik heb geen tijd om een volgende vraag te zoeken.
Da's een Albatrosquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:37 schreef Karrs het volgende:
Dan gaan we maar eens naar de Eerste Wereldoorlog!
Hoe heet deze jager?
[ afbeelding ]
Bonus: hoe werden jagers toen nog genoemd?
quote:
quote:
Zit ook weinig verschil in. Dit is een Albatros D.Va (D5a). Jagers werden toen scouts genoemd.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:42 schreef samthegreat5 het volgende:
Haha. Ik had het ook niet geweten als ik niet een paar dagen geleden die Flight Sim had gedownload
.
Ehm, er is volgens mij een Albatros III en een D.V. Weet niet welke dit is.
Daarna stelt degene met het goede antwoord de nieuwe vraag in bold.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:48 schreef samthegreat5 het volgende:
Oh, dat ze toen scouts werden genoemd wist ik niet. Weet ik dat ook weer.
Maareh, iemand anders mag une plaatje doen. Feel free.
Oja, er zijn natuurlijk ook de Albatros I en Albatros IIquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:42 schreef samthegreat5 het volgende:
Haha. Ik had het ook niet geweten als ik niet een paar dagen geleden die Flight Sim had gedownload
.
Ehm, er is volgens mij een Albatros III en een D.V. Weet niet welke dit is.
Maar.. maar.. 't gebeurt wel vaker dat mensen even passen en de eer aan iemand anders laten. Deed jij net ook soort vanquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:49 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Daarna stelt degene met het goede antwoord de nieuwe vraag in bold.
Ik gaf dan ook niet het antwoord.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:51 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Oja, er zijn natuurlijk ook de Albatros I en Albatros II![]()
.
Cijfers.
[..]
Maar.. maar.. 't gebeurt wel vaker dat mensen even passen en de eer aan iemand anders laten. Deed jij net ook soort van.
Maar ok dan, ik zoek wel effe een nieuw plaatje.
De III en de V verschilden an-sich heel weinig. De V moest wat problemen van de III oplossen (vooral de afknappende vleugels waren toch wel een probleemquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:51 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Oja, er zijn natuurlijk ook de Albatros I en Albatros II![]()
.
Cijfers.
Afknappende vleugels lijken mij ook wel een probleem opzichquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:52 schreef Karrs het volgende:
[..]
De III en de V verschilden an-sich heel weinig. De V moest wat problemen van de III oplossen (vooral de afknappende vleugels waren toch wel een probleem) maar uiteindelijk bleek de V nog zwakkere vleugels te hebben dan de III
Tip #2456754: laat je niet opFOK!en.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:54 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Afknappende vleugels lijken mij ook wel een probleem opzich![]()
.
@Cobra: ik zie hier ook wel is mensen die wel antwoorden maar dan gewoon even iemand anders laten. Maar ik zoek al.
Hihi, goeiequote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:55 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Tip #2456754: laat je niet opFOK!en.
Haha, woordgrapje.
Sopwith Pup en Fokker Dr.I?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 15:04 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Hihi, goeie.
Maareh, om maar effe in WW1 + aviation te blijven:
Gimme the name of this li'll thing (de onderste):
[ afbeelding ]
Oja: bonus als je dat Duutse ding ook een naam geeft.
Jepquote:
quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 15:53 schreef Karrs het volgende:
Nou zie ik het pas, wél twee mitrailleurs. Ik zei Pup omdat ik er eerder maar één zag... Een Camel dus, inderdaad. De Pup en de DR.I zijn ook niet van dezelfde periode.
Nee, helaas.quote:Op zondag 30 oktober 2011 23:47 schreef Sine_Pari het volgende:
Wielen bijna groter als kanon geschut?
Inderdaad een stuk van 15 lang 24quote:
Ziet eruit als een Indonesisch (Atjeh's) model klewang. Werd gebruikt om Nederlandse buiken mee open te snijdenquote:Op maandag 31 oktober 2011 18:24 schreef Clan het volgende:
Hoe noemt men dit en waar gebruikte men het voor?
[ afbeelding ]
De Kukhri, maar dit is 'm niet volgens mij.quote:Op maandag 31 oktober 2011 18:36 schreef hoogvlieger het volgende:
Is dat niet zo'n Gurkha gevalletje? Word gebruikt om kelen door te snijded ed.
Parang noemden wij dat kapmes, maar Mandau is ook goed, De mariniers en Lumb hebben het zwaard als 'prijs' voor de beste van een bepaalde jungletraining.quote:Op maandag 31 oktober 2011 23:21 schreef leovanw het volgende:
Het is volgens mij een "mandau", dat letterlijk ‘koppensneller’ betekent en het werd als zodanig tot begin 20e eeuw gebruikt. Aan dit traditionele wapen van de Dayak’s werden toentertijd bovennatuurlijke krachten toegekend.Net als de Kris. De Dayak's waren de oorspronkelijke bewoners van Borneo (het huidige Kalimantan waarop de vliegvelden Samarinda I en II gelegen waren). Tot voor kort werd ook 11 Luchtverdedigingscompagnie, behorende tot het Regiment Van Heutsz van 11 Luchtmobiele Brigade, zo genoemd - Samiranda. Het embleem met de 2 koppensnellerszwaarden prijkte zowel op de onderdeelsvlag als op het borstembleem van de militairen van deze voormalige luchtverdedigingscompagnie.
Nee... AchJa even lezen wat vijf plekken naar boven door mij staat beschreven.quote:Op dinsdag 1 november 2011 10:48 schreef AchJa het volgende:
11 Luverdcie "Samarinda" van Heutsz. (vallend onder 12 infbat). Is niet meer, weg bezuinigd.
Primaire taak, luchtverdediging leveren aan de luchtmobiele brigade.
1.) Weet ik niet.. 2.) Heel de brigade is Air Assault (en gedeeltelijk Para) opgeleid. Dus dat het daar mee te maken heeft en het een onderdeel is van 11 LMB (dit staat nota bene boven het embleem en zit ook in de vraagstelling verweven) is dan ook niet zo moeilijk te raden.quote:Op dinsdag 1 november 2011 10:37 schreef Andyy het volgende:
Is dat die ene van die gast (kut, ik ben alles kwijt) die hier altijd daarover postte?
Air assault, para, dus zoals de naam al zegt, air assault (met heli's) en para.
En onderdeel van de luchtmobiele brigade
Shit, je hebt gelijk. Zag dat zwaard en dacht meteen aan de luverdcie.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:13 schreef leovanw het volgende:
[..]
Nee... AchJa even lezen wat vijf plekken naar boven door mij staat beschreven.11 Luverdcie had immers twee koppensnellerszwaarden en geen Kris in haar embleem zitten...
Well come on one of you guys, tell me....quote:Op dinsdag 1 november 2011 01:11 schreef leovanw het volgende:
Om ook een beetje in de trend van onze koloniale erfenis te blijven. Van welke specifieke eenheid binnen deze brigade is dit embleem en wat is hun primaire taakstelling?
[ afbeelding ]
Beeldt, om even de grammarnazi uit te hangenquote:De traditionele Indonesische Kris beeld een Eerste Divisie ‘7 december’ achtergrond uit.
quote:Op woensdag 2 november 2011 12:46 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Beeldt, om even de grammarnazi uit te hangen.
Maar verder super uitleg. Weer wat geleerd.
Pathfinder, NLD.quote:Op woensdag 2 november 2011 12:45 schreef leovanw het volgende:
De herkansing:
Welke functie heeft de militair die dit
[ afbeelding ]
bekwaamheidsonderscheidingsteken draagt? En tot welke krijgsmacht (lees land) behoort hij?
Volgens mij was dat het schouderembleem van de Milva, Militaire Vrouwenafdeling.quote:Op woensdag 2 november 2011 14:40 schreef AchJa het volgende:
Van wat was dit het embleem en wat was er bijzonder aan?
[ afbeelding ]
Correct, 5 div is goed. En vwb de bijzonderheid, niet te moeilijk gaan denken.quote:Op woensdag 2 november 2011 14:51 schreef leovanw het volgende:
Nee het is van de 5de Divisie. Maar ik weet alleen niet meer wat er zo bijzonder aan was... ff nadenken...
Correct, volledig mobilisabel.quote:Op woensdag 2 november 2011 14:59 schreef leovanw het volgende:
Het was iig een divisie dat behoorde tot het Legerkorps. Maar het enigste wat bij mij opkomt wat er zo verschillend was tov de overige twee divisies was dat de 5de niet paraat was.
Het is Leo van harte gegunt hoor, hij was 1 minuut eerder.quote:Op woensdag 2 november 2011 15:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Correct, volledig mobilisabel.
Die werd opgetopt met oud dienstplichtigen tijdens oefening Donderslag
Nobu 3
Karrs 3
Nibb-it 2
samthegreat5 2
leovanw 3
Clan 2
Sine_Pari 1
Jeroen25 1
AchJa 1
Sorry ER, je was net te laat.
Nooit bestaan nee.quote:Op woensdag 2 november 2011 15:20 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
misschien een domme vraag van mij, maar 2 en 3 bestonden niet (meer)?
Volgens mij hebben die wel bestaan in WW2, maar daar weet Clan ongetwijfeld meer over te vertellen.quote:Op woensdag 2 november 2011 15:20 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Wikiquote:Kort na de Tweede Wereldoorlog werd de landmacht georganiseerd in een legerkorps van 5 divisies, waarvan 1 paraat en 4 mobilisabel zouden worden. Later werd een aangepaste organisatie overwogen van 2 legerkorpsen, elk met één parate en één mobilisabele divisie.
Uiteindelijk kwam in de jaren zestig van vorige eeuw een organisatie tot stand van één legerkorps (het 1e Legerkorps) met 2 parate (de 1e en de 4e divisie) en 1 mobilisabele (de 5e) divisie. De mobilisabele divisie bestond aanvankelijk overwegend uit infanterietroepen, maar werd begin jaren zeventig gemechaniseerd.
Hier staan de 4 Divisiesquote:
Het had met de 'beschikbaarheid' van de Divisies te maken, de 5e Divisie werd samengesteld uit de lichtingen 1952-1, 1952-2 en 1952-3. De 3e Divisie was samegesteld uit de lichtingen 1950-2, 1951-1 en 1951-2. De 1e Divisie ( 7 december ) bestond uit de lichtingen 1945-1949-1. De 6e Divisie is nooit gekomen.quote:Op woensdag 2 november 2011 15:20 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Welk van de twee bedoel je nou en hoe wordt dit dan genoemd?quote:Op donderdag 3 november 2011 00:31 schreef hoogvlieger het volgende:
Dat bolletje met dat kruis toch? Of die massive edelsteen.
Amazing... bijna goed Sine. You're so close...quote:Op donderdag 3 november 2011 01:26 schreef Sine_Pari het volgende:
Nu is het al weer een tijd geeden dat Koningin Beatrix werd ingehuldigd, maar ik kan me enkel herrinderen dat ze een tiara droeg. De rijksappel zit volgens mij gewoon vast aan de kroon. Weet wel dat de Nederlandse kroon ter tijden van Napoleon geen rijksappel had.
En ja ik kom uit een Koningsgetrouwe Marine familie
Het was een zekere Opper Wachtmeesterquote:Op donderdag 3 november 2011 06:46 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ik heb iemand hier wel eens horen roepen/ schreeuwen/ schelden dat er een plaatje bij de opgave moet zitten
Dat dus!quote:Op donderdag 3 november 2011 06:46 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ik heb iemand hier wel eens horen roepen/ schreeuwen/ schelden dat er een plaatje bij de opgave moet zitten
Correct, een van de voorlopers van het KCTquote:Op donderdag 3 november 2011 13:51 schreef leovanw het volgende:
School Opleiding Parachutisten in voormalig Nederlands Indië
Er staat radome voorop.quote:Op donderdag 3 november 2011 19:31 schreef hoogvlieger het volgende:
Is een GPS-geleide shell van Raytheon. Meer weet ik dr niet van.
Is dat de raket die uit het kanon van een Sheridan lichte tank geschoten wordt?quote:Op donderdag 3 november 2011 14:04 schreef leovanw het volgende:
Wat voor een soort projectiel is dit en wat is de naam ervan?
[ afbeelding ]
Nee!quote:
Correctomundo. Met herladen bedoelde ik eigelijk het wapen zelf. Dit word dus gedaan door de barrel group te vervangen voor een nieuwe. En dit gaat vrij simple en snel. Dusquote:Op vrijdag 4 november 2011 11:32 schreef Nobu het volgende:
HK P11, laden door het in een doos te stoppen en naar de fabrikant te sturen.
dit klopt niet helemaal.quote:Op vrijdag 4 november 2011 12:27 schreef Andyy het volgende:
P11 staat ook op het wapen zelf
Maar inderdaad, langzaamst herladende wapen ooit
Kan het nog trager dan terug naar de fabriek sturen?quote:Op vrijdag 4 november 2011 12:49 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
dit klopt niet helemaal.En ik heb nog naar een photo van de P11 gezocht die van de andere kant is genomen, omdat daar niet het type aanduiding opstaat, maar dat werd niks.
quote:Op vrijdag 4 november 2011 15:52 schreef Andyy het volgende:
[..]
Kan het nog trager dan terug naar de fabriek sturen?
quote:Correctomundo. Met herladen bedoelde ik eigelijk het wapen zelf. Dit word dus gedaan door de barrel group te vervangen voor een nieuwe. En dit gaat vrij simple en snel. Dus
quote:
Zoals samthegreat5 al quote, de barrel group word inderdaad na gebruik naar HK gestuurd voor herlading. Maar het uitwisselen van barrel groups gaat redelijk snel. Men moet enkel de ontgrendeling omgooien (te zien boven de trigger) en dan de barrel group naar voren schuiven en een nieuwe barrel group er in schuiven totdat de voorkant in de rail snapped.quote:Op vrijdag 4 november 2011 15:52 schreef Andyy het volgende:
[..]
Kan het nog trager dan terug naar de fabriek sturen?
quote:Op vrijdag 4 november 2011 11:32 schreef Nobu het volgende:
quote:Op vrijdag 4 november 2011 11:32 schreef Nobu het volgende:
Badass.quote:Op zaterdag 5 november 2011 20:25 schreef hoogvlieger het volgende:
2 woorden 9 letters dus nieuwe:
[ afbeelding ]
Hoe heten die achterste raketartjerie gevalletjes?
Is dat ding dan 100 jaar geleden ontworpen?quote:Op zaterdag 5 november 2011 21:08 schreef AchJa het volgende:
Ah, Buratino was het.
Ding ziet er wel spannend uit, maar schiet max 3500m ver...
Dit ding is veel bazer en komt gewoon 30.000 meter ver.quote:Op zaterdag 5 november 2011 21:01 schreef hoogvlieger het volgende:
Ding is ook gewoon baas. Doet dit:
Ja lijkt mij ook BMS, maar niet in gebruik bij de Nederlandse Krijgsmacht. Er zitten veel teveel knopjes op...quote:Op zondag 6 november 2011 17:31 schreef leovanw het volgende:
Battlefield Management System (BMS)?...
Juistquote:Op zondag 6 november 2011 17:31 schreef leovanw het volgende:
Battlefield Management System (BMS)?...
Plaatje uploaden bij bv. http://tinypic.com/quote:Op dinsdag 8 november 2011 21:55 schreef mpc007 het volgende:
Probleempje met bijvoegen, hoe werkt dat ook al weer?
1 | [img]plaatjelocatie.jpg[/img] |
Net fout gegokt... Maar je benoemde de Sergeant ook al. Dus ik reken hem goed.quote:Op donderdag 10 november 2011 10:20 schreef leovanw het volgende:
Tis een oudje, ik weet niet of dit de 'corporal' of de 'sergeant' is. De een was boven de lanceerrail gemonteerd terwijl de ander er onder was gemonteerd. Zonder het op te zoeken durf ik het dus niet met zekerheid te zeggen. Een gokje dan maar... de corporal...
Tis wel een doorontwikkeling ervan, gedaan in de ???...quote:
ik niet...quote:
M1917 Enfield?quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:27 schreef leovanw het volgende:
[..]
Tis wel een doorontwikkeling ervan, gedaan in de ???...
Nestelpennen.quote:Op vrijdag 11 november 2011 22:36 schreef Clan het volgende:
Wat zijn dit en waar dienden ze voor? ( 2 punten )
[ afbeelding ]
Nestelpennen of nagels, daar vernagelden ze het kanon mee. 1 puntquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |