abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103131183
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 23:07 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Lekker schuldenvrij blijven... altijd goed bezig tijdens de grote deflatie. Houd je nog eens geld over om niet aan de banksters af te staan. Cash wordt weer helemaal king ^O^
Nah, liever een grote schuld die ik voor een heel groot gedeelte kan aflossen als de tijden veranderen dan geen schulden hebben en elk jaar te horen krijgen hoe dieper je moet bukken voor je huurbaas.
pi_103131194
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 23:08 schreef xenobinol het volgende:
FYI.... mijn huur gaat via automatische incasso :P
Die vinger van je huisbaas ook. :D
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_103131200
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 23:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Oh sorry dat is een kloon van jou, dat was ik even vergeten. Hoest verder xenocomplex?
Ach.... ik heb een tijdje niet gepost of fok... maar toen ik vanmiddag even op het beursplein liep te midden van het hippiegespuis en krakkerstuig begon ik jullie toch een beetje te missen O+
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_103131263
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 23:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nah, liever een grote schuld die ik voor een heel groot gedeelte kan aflossen als de tijden veranderen dan geen schulden hebben en elk jaar te horen krijgen hoe dieper je moet bukken voor je huurbaas.
Gewoon een huis huren van een lekker wijf... dan is het niet zo erg om flink genaaid te worden :')
I'll sing you a lullaby.
pi_103131293
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 23:10 schreef xenobinol het volgende:
Ach.... ik heb een tijdje niet gepost of fok... maar toen ik vanmiddag even op het beursplein liep te midden van het hippiegespuis en krakkerstuig begon ik jullie toch een beetje te missen O+
Dus je was het toch... Zeg eens eerlijk, heb je nu wel of niet drank gekocht voor dat geld wat ik je gaf omdat je zogenaamd net even 2 euro tekort kwam voor je treinkaartje?
pi_103131305
Het aantal gescheiden vrouwen met een huis in de verhuur zal vast nog wel gaan toenemen :P
I'll sing you a lullaby.
pi_103131373
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 23:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dus je was het toch... Zeg eens eerlijk, heb je nu wel of niet drank gekocht voor dat geld wat ik je gaf omdat je zogenaamd net even 2 euro tekort kwam voor je treinkaartje?
Ik moest even overstappen op euroshopper bier... de Aldi kon ik zo snel niet even lokaliseren. Werkt altijd goed die treinkaartjes truc... ik rijdt gewoon zwart... veel goedkoper 8-)
I'll sing you a lullaby.
pi_103131542
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 23:13 schreef xenobinol het volgende:
Ik moest even overstappen op euroshopper bier... de Aldi kon ik zo snel niet even lokaliseren. Werkt altijd goed die treinkaartjes truc... ik rijdt gewoon zwart... veel goedkoper 8-)
Zie je wel. Ik trap er iedere keer weer in. Ik moet gewoon weer terug naar vroegah, toen trok ik nog wel eens een bietsende junk mee een eetzaak in en bestelde wat te eten voor hem. (gelijk opeten uiteraard, niet weglopen en verpatsen aan je medejunks)
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 23:23:58 #159
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103131796
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 23:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Zie je wel. Ik trap er iedere keer weer in. Ik moet gewoon weer terug naar vroegah, toen trok ik nog wel eens een bietsende junk mee een eetzaak in en bestelde wat te eten voor hem. (gelijk opeten uiteraard, niet weglopen en verpatsen aan je medejunks)
Is inderdaad beter, de laatste keer dat ik xeno 5 euro gaf werd hij 10 meter verderop al beroofd door twee medewerkers van AEGON :P
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_103131866
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 23:23 schreef ComplexConjugate het volgende:
Is inderdaad beter, de laatste keer dat ik xeno 5 euro gaf werd hij 10 meter verderop al beroofd door twee medewerkers van AEGON :P
In het geval Xeno, moet je hem geen geld geven maar gewoon gelijk een beleggingspolis. :Y
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 23:32:49 #161
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_103132148
Ons kan het geen zak schelen als de huizenmarkt instort. Wij hebben onze woning volledig afbetaald en zien het niet als een beleggingsobject of iets dergelijks. Voor ons is het een dak boven ons hoofd, waar we thuis zijn en graag wonen. Dat is ook de reden dat we onze woning versneld hebben afbetaald, omdat we niet willen dat ons thuis aan de bank toebehoort. Laat de hele rotzooi dus maar lekker ploffen dan lachen we ons helemaal slap. Niemand die ons iets maakt.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_103132417
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 23:32 schreef PalmRoyale het volgende:
Laat de hele rotzooi dus maar lekker ploffen dan lachen we ons helemaal slap. Niemand die ons iets maakt.
:')

Het maakt natuurlijk geen reet uit of je woning afbetaald is en daalt van 400K is naar 200K, of niet afbetaald daalt van 400K naar 200K. In beide gevallen ben je in principe 200K 'armer'.

Dat je lacht om andermans mogelijke ellende zegt overigens wel genoeg over jou, maar helaas minder over de woningmarkt...
pi_103132693
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 23:23 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Het was niet een echte overval... ik liep achter met betalen :@
I'll sing you a lullaby.
pi_103132710
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 23:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

In het geval Xeno, moet je hem geen geld geven maar gewoon gelijk een beleggingspolis. :Y
Woekerpolis :7
I'll sing you a lullaby.
  zondag 16 oktober 2011 @ 00:10:30 #165
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_103133553
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 23:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Het maakt natuurlijk geen reet uit of je woning afbetaald is en daalt van 400K is naar 200K, of niet afbetaald daalt van 400K naar 200K. In beide gevallen ben je in principe 200K 'armer'.
Dat maakt ons niks uit. We hebben onze woning niet gekocht met de gedachte dat we later met winst kunnen verkopen of dat we eventueel verlies kunnen maken. We hebben onze woning gekocht omdat we er graag wonen. Het is voor ons niet zomaar een huis maar een thuis.

quote:
Dat je lacht om andermans mogelijke ellende zegt overigens wel genoeg over jou, maar helaas minder over de woningmarkt...
Moeten we medelijden hebben met mensen die helpen het systeem in stand te houden? Dacht het niet. Iedereen is nog altijd zelf verantwoordelijk voor zijn of haar eigen keuzes. Onwetendheid is geen excuus voor de huidige situatie. De samenleving als geheel heeft het uit de hand laten lopen omdat iedereen altijd maar meer wil. Niet alleen de politici, banken, projectontwikkelaars en weet ik veel wie nog meer zijn schuldig maar ook "de gewone man" met zijn schaamteloze gegraai. Lekker een stel oogkleppen opzetten en vooral niet verder kijken dan je neus lang is is het devies. En nou moeten wij ons schuldig voelen omdat we het spel niet meespelen?
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_103134374
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 23:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Voor wie niet de intentie heeft om de waarde van zijn woning ooit te gelde te maken, is het zelfs voordeliger als de waarde lager ligt, want lagere belastingen. Alleen jammer voor de erfgenamen, die strijken dan minder poet op als ze het huis van wijlen pa en moe moeten verkopen.
pi_103134472
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 00:10 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Dat maakt ons niks uit. We hebben onze woning niet gekocht met de gedachte dat we later met winst kunnen verkopen of dat we eventueel verlies kunnen maken. We hebben onze woning gekocht omdat we er graag wonen. Het is voor ons niet zomaar een huis maar een thuis.

[..]

Moeten we medelijden hebben met mensen die helpen het systeem in stand te houden? Dacht het niet. Iedereen is nog altijd zelf verantwoordelijk voor zijn of haar eigen keuzes. Onwetendheid is geen excuus voor de huidige situatie. De samenleving als geheel heeft het uit de hand laten lopen omdat iedereen altijd maar meer wil. Niet alleen de politici, banken, projectontwikkelaars en weet ik veel wie nog meer zijn schuldig maar ook "de gewone man" met zijn schaamteloze gegraai. Lekker een stel oogkleppen opzetten en vooral niet verder kijken dan je neus lang is is het devies. En nou moeten wij ons schuldig voelen omdat we het spel niet meespelen?
Zie hier de typische babyboomer aan het woord.
pi_103134779
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 23:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat voel je aan de vinger van je huurbaas die elke maand even je derriere komt ontmaagden. ^O^
Mijn huur is lager dan de netto hypotheekrente die ik had moeten betalen wanneer ik dezelfde woning eind 2008 had gekocht. Ja, de woning is mij aangeboden door de WBV. Ik lach me rot, ik ben, als je extra gemeentelijke lasten en VVE bijdragen meetelt, elke maand zo'n 30% goedkoper uit dan de buren die wel hebben gekocht. En dan heb ik het nog niet over het bedrag wat ze eventueel aan aflossing op de hypotheek betalen. Dat komt er voor hen nog eens bovenop. Die 30% besparing gaat bij mij mooi naar een spaarrekening om in de toekomst misschien wel te kopen.

Het duurt nog wel zeker een jaar of 10 (mits ik hier blijf wonen) voordat mijn woonlasten gelijk zijn aan die van de buren die wel hebben gekocht voor de hoofdprijs. En al die tijd heb ik een stuk minder kopzorgen. Nee, ik blijf voorlopig lekker zitten en afwachten. De prijzen van de woningtypen waarnaar ik op zoek ben zijn al zeker 15% gedaald, en staan nog steeds onder druk. Verdere prijsdaling en spaargeld wat ik ondertussen opbouw zorgt er voor dat ik straks een 30 tot 40% lager hypotheekbedrag heb. Dat scheelt behoorlijk in de kosten.
pi_103135038
Huren wtf _O_
I'll sing you a lullaby.
  zondag 16 oktober 2011 @ 00:55:18 #170
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_103135401
quote:
14s.gif Op zondag 16 oktober 2011 00:32 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zie hier de typische babyboomer aan het woord.
Ik ben 35 hoor _O- En het is de babyboom generatie die jarenlang schaamteloos alles wat ze zagen bij elkaar heeft gegraaid. Als er een generatie is die je het meest verantwoordelijk moet houden voor deze puinhoop dan zijn zij het wel, niet ik.
pi_103135894
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 00:55 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Ik ben 35 hoor _O- En het is de babyboom generatie die jarenlang schaamteloos alles wat ze zagen bij elkaar heeft gegraaid. Als er een generatie is die je het meest verantwoordelijk moet houden voor deze puinhoop dan zijn zij het wel, niet ik.
Laat hem maar lullen die Scorpie, hij heeft het over zijn ouders denk ik?
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_103140443
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 14:56 schreef LXIV het volgende:

Je zou ook kunnen zeggen: de bouwkosten (zonder extreme grondprijs) + 10% winstopslag. Dan zijn de huizen ongeveer 40% te duur.
Hoe kom je toch bij deze onzin? De huizenprijzen zijn gedaald, de grondstoffen en arbeid is duurder geworden. Hierdoor is het nog maar nauwelijks mogelijk om een nieuwe woning te bouwen voor het bedrag wat de bestaande woning thans oplevert.

De tijd dat je met nieuwbouw geld verdiende is voorbij en de tijd dat er heel veel geld tussen nieuw en bestaand zat is al van vorige eeuw!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 16 oktober 2011 @ 09:49:47 #173
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_103140621
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 09:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hoe kom je toch bij deze onzin? De huizenprijzen zijn gedaald, de grondstoffen en arbeid is duurder geworden. Hierdoor is het nog maar nauwelijks mogelijk om een nieuwe woning te bouwen voor het bedrag wat de bestaande woning thans oplevert.

De tijd dat je met nieuwbouw geld verdiende is voorbij en de tijd dat er heel veel geld tussen nieuw en bestaand zat is al van vorige eeuw!
We weten ondertussen wel dat jij heel blij bent met 100.000+ euro voor 125 vierkante meter zand, en er alle belang bij hebt dat zo te houden :W
censuur :O
pi_103140775
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 09:49 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

We weten ondertussen wel dat jij heel blij bent met 100.000+ euro voor 125 vierkante meter zand, en er alle belang bij hebt dat zo te houden :W
Maar we hebben hier van jou en xeno nog steeds geen goede berekening gezien hoe goedkoop een huis in NL dan wel te bouwen is. Alleen die ene vage link waarbij je goedkoop uit denkt te komen maar daarna blijkt dat er van alles niet meegeteld werd in dat bedrag terwijl dat toch zou moeten.
  zondag 16 oktober 2011 @ 10:04:15 #175
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_103140798
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2011 10:02 schreef Basp1 het volgende:
Alleen die ene vage link
Hele vage club inderdaad dat CBS...
pi_103140850
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 10:04 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Hele vage club inderdaad dat CBS...
Begin met xeno een bouwbedrijf en laat zien dat het jullie dan wel zo goedkoop kunnen bouwen. Een gat in de markt.
  zondag 16 oktober 2011 @ 10:09:45 #177
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_103140873
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2011 10:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Begin met xeno een bouwbedrijf en laat zien dat het jullie dan wel zo goedkoop kunnen bouwen. Een gat in de markt.
Geduld, die grondprijzen zakken nog wel. Dan nog wat bouwvergunningen en de economie kan weer groeien op productie i.p.v. prijsstijgingen.
pi_103141781
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 09:49 schreef RemcoDelft het volgende:

Sterk, zo'n ad hominem. Heb je nog iets inhoudelijks te melden, of is die ad hominem vooral bedoeld om te maskeren dat je geen zinnig argument hebt?
pi_103141933
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 00:46 schreef xenobinol het volgende:
Huren wtf _O_
Hé, een zinnige opmerking voor jouw doen.

Hoewel ik vermoed dat je ftw bedoelde...
  zondag 16 oktober 2011 @ 12:17:10 #180
3542 Gia
User under construction
pi_103143206
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 00:10 schreef PalmRoyale het volgende:
Helemaal mee eens.

Wij hebben eens een paar jaar gespaard voor een verbouwing, daarna een beetje hypotheek erbij genomen. Hing meteen de bank aan de telefoon 'dat we zoveel op de spaarrekening hadden staan en dat beleggen nu toch heel gunstig was!!' Als wij daarin waren getrapt, waren we het nu waarschijnlijk kwijt. Je kunt niet zomaar de bankmedewerkers op hun blauwe oogjes geloven en als het fout gaat bij de staat aankloppen. Slaat nergens op, m.i.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')