Haha.... zodra starters gaan sparen kun je wel 60% van je fictieve vermogen afschrijvenquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 21:27 schreef dl3b het volgende:
Weten jullie wat starters eens moeten gaan doen?
SPAREN!
Of denken jullie werkelijk dat ik 40% van mijn eigen vermogen door de plee trek om een starter aan een huis te helpen.
Het probleem zit bij mensen die hun woning zagen en zien als beleggingsobject in plaats van een dak boven hun hoofd. En ik heb wel eens het idee dat de laaste groep, waar ik ook toe behoor, een uitstervende soort is.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 22:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Nog wel ja... De herbouwwaarde van al die woningen is echter minder dan de totale schuld! En ik hoef je niet uit te leggen dat het probleem niet zit bij de mensen met een lage, maar bij de mensen met een hoge schuld...
Nee. Jij stelt dat een woning niet meer waard is dan de herbouwwaarde. Je vergeet even dat het natuurlijk ietsje simpeler is om eenzelfde woning op de aanwezige fundering te plaatsen dan een nieuwe woning te bouwen op een kaal stuk grond dat nog bouwklaar gemaakt moet worden.. Bovendien vergeet je de grondprijs ook maar even voor het gemak.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 22:31 schreef RemcoDelft het volgende:
Dus de koper moet de ex-bezitter betalen voor de telefoonaansluiting?![]()
Jij vertrouwd op de logica van politiciquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 22:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Meest logisch is dus gewoon de HRA ion een meerjarenplan trapsgewijs af te bouwen.
Meer dan op de logica van Fok!kers. (Maar ja, zelfs Kelly & Viola Holt komen dan al snel in aanmerking...quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 22:39 schreef xenobinol het volgende:
Jij vertrouwd op de logica van politici
Als jij voldoende inkomen hebt gedurende de laatste 3 jaar krijg jij gewoon een hypotheek hoor.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 22:42 schreef Oksel het volgende:
Ik ben aan het sparen. En een starter. Een huis kopen kan niet, eigen ondernemer.
En met jou nog 1 miljoen starters... Hmmm, wat zou dat met de prijs doen?quote:Huren is lekker goedkoop, en geen risico. Zit er wel prima. Als de bubbel *plop* zegt, ben ik klaar om te kopen.
Goed bezig... kopen op de top van de zeepbel is geen slimme Z. Kopen nadat de lucht eruit gelopen is veel slimme Rquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 22:42 schreef Oksel het volgende:
Ik ben aan het sparen. En een starter. Een huis kopen kan niet, eigen ondernemer. Huren is lekker goedkoop, en geen risico. Zit er wel prima. Als de bubbel *plop* zegt, ben ik klaar om te kopen.
Gewoon niet kopen.... is goed voor de prijsquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 22:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als jij voldoende inkomen hebt gedurende de laatste 3 jaar krijg jij gewoon een hypotheek hoor.
[..]
En met jou nog 1 miljoen starters... Hmmm, wat zou dat met de prijs doen?
En het in de tussentijd afdragen van de vrijwel volledige koopsom aan een WBV is volstrekt K.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 22:48 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Goed bezig... kopen op de top van de zeepbel is geen slimme Z. Kopen nadat de lucht eruit gelopen is veel slimme R
Gewoon 60 jaar wachten, weet je zeker dat je ernaast grijpt!quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 22:48 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Goed bezig... kopen op de top van de zeepbel is geen slimme Z. Kopen nadat de lucht eruit gelopen is veel slimme R
Van mij hoef je ook niet te kopenquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 22:49 schreef xenobinol het volgende:
Gewoon niet kopen.... is goed voor de prijs
Zolang de waarde van woning harder daalt dan de bijdrage aan de WBV is het gewoon ronduit fun om te betalen aan de WBVquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 22:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En het in de tussentijd afdragen van de vrijwel volledige koopsom aan een WBV is volstrekt K.
Dood gaan we toch... dus wat moet je met een eigen huis?quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 22:51 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Van mij hoef je ook niet te kopen![]()
Blijf maar lekker huren de rest van je leven.
quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 22:51 schreef xenobinol het volgende:
Zolang de waarde van woning harder daalt dan de bijdrage aan de WBV is het gewoon ronduit fun om te betalen aan de WBV
En dat vraag jij als iemand met 99 klonen die hier constant loopt te huilenverkondigen dat de huizenprijzen te hoog zijn aan uitgerekend mij? Ghehehe...quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 22:52 schreef xenobinol het volgende:
Dood gaan we toch... dus wat moet je met een eigen huis?
Even resumerend...quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 22:53 schreef Scorpie het volgende:
En starters die denken opeens wel te kunnen kopenvergeet het maar. Banken houden de hand op de knip, en dat voelen vooral de starters in hun portomonnee.
Hèhè indeedquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 23:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Even resumerend...
- Ik heb gekocht in 2005.
- Toen werd al gesteld dat de prijzen te hoog waren en 2012 komt eraan enzo, je weetz...
- Inmiddels ben ik dolblij dat ik het toen toch gedaan heb, je zult nu maar een huis willen kopen. Door de strengere regels (op het krankzinnige af, je mag met bv 40K bruto een netto hypotheeklast hebben van max. zo'n 500,- maar huren voor 900,- mag best.) en de inmiddels hogere rente had het me niet alleen 6 jaar huur extra gekost, maar ook nog hogere maandlasten.
Gezegend zijn zij die zich niet laten leiden door sentiment...
Hoe kan je dan voelen als je geen lening krijgtquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 22:53 schreef Scorpie het volgende:
En starters die denken opeens wel te kunnen kopenvergeet het maar. Banken houden de hand op de knip, en dat voelen vooral de starters in hun portomonnee.
En jij vraagt je nog af waarom je reacties verwijdert wordenquote:
Dat voel je aan de vinger van je huurbaas die elke maand even je derriere komt ontmaagden.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 23:02 schreef xenobinol het volgende:
Hoe kan je dan voelen als je geen lening krijgt
Lekker schuldenvrij blijven... altijd goed bezig tijdens de grote deflatie. Houd je nog eens geld over om niet aan de banksters af te staan. Cash wordt weer helemaal kingquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 23:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hèhè indeeden al die starters nu maar gevangen zitten en miepen dat de door hun zo begeerde villa nog niet binnen handbereik is
Oh sorry dat is een kloon van jou, dat was ik even vergeten. Hoest verder xenocomplex?quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 23:04 schreef xenobinol het volgende:
[..]
En jij vraagt je nog af waarom je reacties verwijdert worden
FYI.... mijn huur gaat via automatische incassoquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 23:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat voel je aan de vinger van je huurbaas die elke maand even je derriere komt ontmaagden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |