Dat is een situatie waarin de overheid niet handelde, en dus waar de betreffende bewoners daadwerkelijk benadeeld werden. Niemand wordt benadeeld doordat hij wordt getrouwd door ambtenaar X in plaats van ambtenaar Y. Het lijkt me niet verstandig om een daadwerkelijke regeling omtrent weigerambtenaren te treffen (i.e. ze wettelijk te beschermen tegen sancties), omdat het gedrag niet aan te moedigen is, maar ik zie evenmin in waarom centraal zou moeten worden afgedwongen dat dergelijke ambtenaren per definitie ontslagen zouden moeten worden.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De overheid toont zich niet echt betrouwbaar, kijk ook maar naar het wegpesten van het paartje uit Leidse Rijn, waar de overheid ook niet correct handelde.
Maar ach, het zijn maar flikkers niet?
Ik beoordeel mensen op hun functioneren, doet er niet toe wat hun kleur, geloofsovertuiging of afkomst is.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:18 schreef Tem het volgende:
Jij Piet ziet iedereen als zijn gelijke en kijkt op niemand neer.
Jawel, want het is geen probleem zolang de burger zich niet geschoffeerd voelt.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:16 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja en?
Wat maakt dat nou uit dan, een probleem hoeft toch niet zichtbaar te zijn om een probleem te zijn?
Ambtenaren horen de wet uit te voeren, niet aan te klotenquote:Op woensdag 16 november 2011 16:19 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat is een situatie waarin de overheid niet handelde, en dus waar de betreffende bewoners daadwerkelijk benadeeld werden. Niemand wordt benadeeld doordat hij wordt getrouwd door ambtenaar X in plaats van ambtenaar Y. Het lijkt me niet verstandig om een daadwerkelijke regeling omtrent weigerambtenaren te treffen (i.e. ze wettelijk te beschermen tegen sancties), omdat het gedrag niet aan te moedigen is, maar ik zie evenmin in waarom centraal zou moeten worden afgedwongen dat dergelijke ambtenaren per definitie ontslagen zouden moeten worden.
Ik voel mij geschoffeerdquote:Op woensdag 16 november 2011 16:20 schreef Reya het volgende:
[..]
Jawel, want het is geen probleem zolang de burger zich niet geschoffeerd voelt.
Maar als geloofsovertuiging je functioneren in de weg staat, wordt het tijd om een andere baan te zoeken.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik beoordeel mensen op hun functioneren, doet er niet toe wat hun kleur, geloofsovertuiging of afkomst is.
Dat voel ik me dus wel.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:20 schreef Reya het volgende:
[..]
Jawel, want het is geen probleem zolang de burger zich niet geschoffeerd voelt.
De hele discussie is waardeloos. Je bent in de mogelijkheid om te trouwen dus er is geen probleem voor de rest. Probleem met deze ambtenaar is dat hij wist dat hij homohuwelijken moest sluiten maar dat weigerde. In dat geval terecht dat hij moet ophoepelen.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik beoordeel mensen op hun functioneren, doet er niet toe wat hun kleur, geloofsovertuiging of afkomst is.
De overheid hoort de wet uit te voeren. De overheid heeft ambtenaren om dat te realiseren. Dat betekent niet dat alle ambtenaren individueel alle wetten hoeven uit te voeren.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ambtenaren horen de wet uit te voeren, niet aan te kloten
quote:Op woensdag 16 november 2011 16:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Maar als geloofsovertuiging je functioneren in de weg staat, wordt het tijd om een andere baan te zoeken.
Als ik ambtenaar was en ik moest bezwaarschriften beoordelen, zou mijn leidinggevende het (hopelijk) ook niet pikken als ik bezwaarschriften van vrouwen niet zou beoordelen, puur vanwege het feit dat ik vrouwen vanuit mijn godsdienst zie als wezens die niet in bezwaar mogen gaan tegen uitspraken van de overheid.
"Nee mevrouw, ik behandel uw bezwaarschrift niet, ik heb het weggegooid. Dient u het nog maar een keer opnieuw in. Kom kom, niet zeuren, u heeft nog steeds de mogelijkheid om een bezwaarschrift in te dienen"quote:Op woensdag 16 november 2011 16:23 schreef Tem het volgende:
[..]
De hele discussie is waardeloos. Je bent in de mogelijkheid om te trouwen dus er is geen probleem voor de rest. Probleem met deze ambtenaar is dat hij wist dat hij homohuwelijken moest sluiten maar dat weigerde. In dat geval terecht dat hij moet ophoepelen.
Jepquote:Op woensdag 16 november 2011 16:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Maar als geloofsovertuiging je functioneren in de weg staat, wordt het tijd om een andere baan te zoeken.
Preciesquote:Als ik ambtenaar was en ik moest bezwaarschriften beoordelen, zou mijn leidinggevende het (hopelijk) ook niet pikken als ik bezwaarschriften van vrouwen niet zou beoordelen, puur vanwege het feit dat ik vrouwen vanuit mijn godsdienst zie als wezens die niet in bezwaar mogen gaan tegen uitspraken van de overheid.
Een trouwambtenaar hoort te trouwen.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:25 schreef Reya het volgende:
[..]
De overheid hoort de wet uit te voeren. De overheid heeft ambtenaren om dat te realiseren. Dat betekent niet dat alle ambtenaren individueel alle wetten hoeven uit te voeren.
Nee ze zijn inderdaad niet aangenomen als belastinginners, maar als TROUWAMBTENAAR mag ik aannemen dat je volgens de wet mensen MOET TROUWEN.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:25 schreef Reya het volgende:
[..]
De overheid hoort de wet uit te voeren. De overheid heeft ambtenaren om dat te realiseren. Dat betekent niet dat alle ambtenaren individueel alle wetten hoeven uit te voeren.
Het lijkt me aan de organisatie om dat te bepalen, niet aan het parlement.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een trouwambtenaar hoort te trouwen.
quote:Op woensdag 16 november 2011 16:18 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat doe je wel. Principe is dat de ene ambtenaar wel een dienst mag weigeren omdat hij hier vanuit zijn geloof bezwaar tegen heeft en de andere niet. Daar ga je niet op in. Ik weet ook wel waarom niet; je hebt geen poot om op te staan. Of het een belachelijke vergelijking is doet totaal niet ter zake.
Ik geef het godverdomme gewoon aan, wat moet ik hier tegen in brengen? Ik draai niet om principes heen. Ik zeg gewoon waar het in mijn ogen op staat.quote:Op woensdag 16 november 2011 15:33 schreef betyar het volgende:
[..]
Omdat in dit geval het gaat om personen die een geloof aanhangen waar homoseksualiteit wordt gezien als een zonde.
Ik kan me best voorstellen dat zij niet mee willen werken aan een relatie die in hun ogen een zonde is.
Het voorbeeld van je bus heeft niks te maken met het tot stand brengen van het homohuwelijk.
Idem. Waar je je al niet over druk kan maken.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:26 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee ze zijn inderdaad niet aangenomen als belastinginners, maar als TROUWAMBTENAAR mag ik aannemen dat je volgens de wet mensen MOET TROUWEN.
Mens mijn God.
Waarom, de wet is de wet, of die nou wordt uitgevoerd door een idioot in Haarlemmermeer of in Emmeloord zou geen fuck uit moeten maken.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:27 schreef Reya het volgende:
[..]
Het lijkt me aan de organisatie om dat te bepalen, niet aan het parlement.
Het is aan de regering en niet aan de organisatie. Een ambtenaar werkt namelijk officieel voor Hare Majesteit, welke onderdeel is van de regering.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:27 schreef Reya het volgende:
[..]
Het lijkt me aan de organisatie om dat te bepalen, niet aan het parlement.
Sja. In elk geval moeten ambtenaren in dienst van 't rijk zich tenminste aan de wetten van datzelfde rijk houden, me dunkt.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:26 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee ze zijn inderdaad niet aangenomen als belastinginners, maar als TROUWAMBTENAAR mag ik aannemen dat je volgens de wet mensen MOET TROUWEN.
Mens mijn God.
Klopt, de overheid mag helemaal zelf bepalen hoe het de eigen werknemers inzet.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:25 schreef Reya het volgende:
[..]
Ja je zou het zeker ook leuk vinden als je aankwam voor een huwelijk en ze zeggen "je bakkes staat me niet aan, tyft lekker op, en als 't je niet bevalt, m'n God vind dat 't zo moet".quote:Op woensdag 16 november 2011 16:28 schreef Reya het volgende:
[..]
Idem. Waar je je al niet over druk kan maken.
Ja man. Een rechtstreekse schending van Artikel 1 door ambtenaren in rijksdienst, waar lullen we over.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:28 schreef Reya het volgende:
[..]
Idem. Waar je je al niet over druk kan maken.
Gelovigen zijn gewoon idioten, blijkt maar weer eens-temeer.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:28 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Sja. In elk geval moeten ambtenaren in dienst van 't rijk zich tenminste aan de wetten van datzelfde rijk houden, me dunkt.
En hoe je het voor elkaar krijgt te gaan janken over "discriminatie!" omdat je als gristen niet meer mag discrimineren is me helemaal een raadsel.
Maar ja, daar zal je wel weer gelovig voor moeten zijn, zo'n "redenatie".
En dan ook nog eens ambtenaren die 10 jaar (TIEN JAAR !) de tijd hebben gehad om iets anders te zoeken als ze het emotioneel niet aankonden...quote:Op woensdag 16 november 2011 16:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Verbazingwekkend hoeveel mensen begrip hebben voor hufterige ambtenaren die hun werk niet willen doen.
En dat moet wel kloppen, want dat is mij namelijk net geopenbaard door een onzichtbaar engeltje.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:30 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Gelovigen zijn gewoon idioten, blijkt maar weer eens-temeer.
Het gaat om ambtenaren binnen gemeentelijke organisaties. Uiteraard kun je als parlement je daar druk over maken, maar ergens lijkt me dat toch een volstrekt triviale kwestie om volledige debatten over te gaan organiseren. Indien het echt noodzakelijk is, kan de gemeenteraad zich erover uitspreken, dat lijkt me voldoende.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:28 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het is aan de regering en niet aan de organisatie. Een ambtenaar werkt namelijk officieel voor Hare Majesteit, welke onderdeel is van de regering.
De Tweede Kamer is niet de overheid.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:29 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Klopt, de overheid mag helemaal zelf bepalen hoe het de eigen werknemers inzet.
En de overheid wil dat trouwambtenaren mensen trouwen.
Ah top, dus als jij een dienst wordt geweigerd door een specifieke ambtenaar omdat jij kinderen hebt en die ambtenaar een of ander geloof aanhangt waarin het verboden is om mensen met kinderen te helpen, dan slaat het nergens op, maar als een ambtenaar precies hetzelfde doet bij homoseksuelen dan moet het ineens kunnen?quote:Op woensdag 16 november 2011 16:27 schreef betyar het volgende:
[..]
[..]
Ik geef het godverdomme gewoon aan, wat moet ik hier tegen in brengen? Ik draai niet om principes heen. Ik zeg gewoon waar het in mijn ogen op staat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |