Geadopteerde kinderen, je weet toch dat een mannelijk homostel kunnen geen kinderen kunnen baren.quote:Op zondag 6 november 2011 17:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wie heeft het over geadopteerde kinderen? En het erfrecht heb je echt niet begrepen. Als jij niet getrouwd bent met je partner en jij overlijdt heeft jouw familie meer claim op jouw erfenis dan de partner. Of dat nu in een testament staat of niet, familierecht is sterker dan contractenrecht.
Tegenwoordig en ook in jouw adel periode wel.quote:Het burgerlijk huwelijk is gewoon een constructie om twee mensen familie te maken die het niet zijn, eerste graads familie zelfs.
Ik heb liever dat men gewoon voor zijn mening uit kan komen zonder er voor te worden bestraft.quote:Verder hebben ambtenaren niets te vinden, ze horen hun werk te doen, hebben ze daar moeite mee, nemen ze maar ontslag.
Kinderen uit een eerder huwelijk met een vrouw, kinderen bij een vrouw die wel wil helpen, Harm Edens bijvoorbeeld heeft zo een kind samen met zijn man, verder zijn ook vrouwen homosexueel, dat is niet iets exclusiefs voor mannen, en die kunnen zwanger worden, ken potten zat met kinderen.quote:Op zondag 6 november 2011 17:43 schreef betyar het volgende:
[..]
Geadopteerde kinderen, je weet toch dat een mannelijk homostel kunnen geen kinderen kunnen baren.
Als een mannelijke homo zijn partner volpompt wordt er 9 maanden later geen kind uitgepoept.
-Als een (homo)stel geen testament heeft en geen kinderen gaat de erfenis naar overige familieleden.
-Als een (homo)stel geen testament niet getrouwd is en wel (adoptie)kinderen gaat de erfenis naar de kinderen.
-Als een (homo)stel een testament heeft opgesteld waar de partner de begunstigde is en geen kinderen hebben gaat de erfenis naar de partner.
[..]
Mening houden ze maar voor zich en verder moeten ze gewoon hun werk doen of ontslag nemen. Stel ik ben ambtenaar dan kan ik ook niet jou allerlei vergunningen weigeren omdat ik dat wil.quote:[..]
Ik heb liever dat men gewoon voor zijn mening uit kan komen zonder er voor te worden bestraft.
Het haalt het ook compleet onderuit, geef het kind zelf de keus.quote:Op zondag 6 november 2011 17:37 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Hoezo niet ? Omdat het jouw "het wordt niet volledig geaccepteerd, dus moet je het niet willen" argument volledig onderuit haalt?
Om het uit te spellen:
Jouw argument: adoptie door homo-ouders is ongewenst aangezien het niet volledig geaccepteerd wordt en het kind er dus onder zou kunnen lijden.
Tegenargument: NIET adopteren laat het kind vrijwel zeker aanzienlijk erger lijden.
Beste optie: adoptie toestaan.
Kinderen uit een eerder huwelijk hebben de keus gemaakt om bij papa of mama te gaan wonen. Of het is door de rechter bepaalt bij hij/zij gaat wonen. Als de rechterlijke macht of het kind zelf beslist dat het voor het beter is om bij de biologische vader of moeder verder te worden opgegroeid heb je dat maar te accepteren.quote:Op zondag 6 november 2011 17:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kinderen uit een eerder huwelijk met een vrouw, kinderen bij een vrouw die wel wil helpen, Harm Edens bijvoorbeeld heeft zo een kind samen met zijn man, verder zijn ook vrouwen homosexueel, dat is niet iets exclusiefs voor mannen, en die kunnen zwanger worden, ken potten zat met kinderen.
Verder blijkt maar weer uit je stellingname dat je of loopt te provoceren, of er gewoon niet over hebt na gedacht noch de problematiek kent
Noord-Korea niks voor jou?quote:Mening houden ze maar voor zich en verder moeten ze gewoon hun werk doen of ontslag nemen. Stel ik ben ambtenaar dan kan ik ook niet jou allerlei vergunningen weigeren omdat ik dat wil.
Bron? Je kunt familieleden, behalve je kinderen (beroep legitieme portie) uitsluiten door een testament op te (laten) maken.quote:Op zondag 6 november 2011 17:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Verder kan de familie van de overleden partner ook met testament gewoon haar erfdeel eisen, als er geen huwelijk is, is familierecht sterker dan contract recht en krijgt de familie, ondanks het testament de erfenis.
Verdiep jij je maar eens in de wetgevingquote:Op zondag 6 november 2011 18:14 schreef betyar het volgende:
[..]
Bron? Je kunt familieleden, behalve je kinderen (beroep legitieme portie) uitsluiten door een testament op te (laten) maken.
Geen bron dus.quote:Op zondag 6 november 2011 18:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Verdiep jij je maar eens in de wetgeving
Geen link op internet als je dat bedoeld.quote:
Misschien tijd voor een andere notaris. Nogmaals gaarne een bron. Tot nu toe is het allemaal onzin wat je uitkraamt.quote:Op zondag 6 november 2011 18:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geen link op internet als je dat bedoeld.
Maar weet wel hoe het zit met erfrecht, vriendin is notaris en daar het uitgebreid over gehad gezien onze situatie.
Betyar heeft gelijk, ik ben vorige week nog bij de notaris geweest om mijn testament te wijzigen.quote:Op zondag 6 november 2011 18:14 schreef betyar het volgende:
[..]
Bron? Je kunt familieleden, behalve je kinderen (beroep legitieme portie) uitsluiten door een testament op te (laten) maken.
Tja, Rutte doet eenmaal zaken met de SGP in ruil voor een meerderheid en een teruggang naar 1919.quote:Op dinsdag 15 november 2011 16:19 schreef Nielsch het volgende:
Pijnlijk, de VVD is nu de enige niet-gristelijke partij die tegen dit verbod heeft gestemd![]()
![]()
Ja, al horen de SGP en de VVD nu mooi tot de minderheid. Briljante troll van Wilders.quote:Op dinsdag 15 november 2011 16:37 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Tja, Rutte doet eenmaal zaken met de SGP in ruil voor een meerderheid en een teruggang naar 1919.
Slim uitgespeeld door Wilders door dit niet in het gedoogakkoord op te nemen. Zo kan hij toch zijn punt maken door het kabinet voor paal te zetten.quote:Op dinsdag 15 november 2011 16:38 schreef Nielsch het volgende:
Ja, al horen de SGP en de VVD nu mooi tot de minderheid. Briljante troll van Wilders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |