abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:18:51 #1
358228 CoenvdVen
Kritisch en Ongebonden!
pi_103109405
In Nederland zijn er nog 104 ambtenaren die het weigeren om homo's te trouwen vanwege gewetensbezwaren.

Volgens Christenen en moet er voor deze ambtenaren de vrijheid zijn om te trouwen wie ze willen. Ik vind van niet!

Trouwambtenaren worden door ons allemaal betaald om mensen te huwen, doe dat dan ook!

Edit: spam.

< Verzoek aan TS om de tekst neer te zetten, anders dicht >

[ Bericht 16% gewijzigd door JoaC op 15-10-2011 13:43:12 ]
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:20:41 #2
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_103109463
spammert.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:21:16 #3
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_103109482
Klinkt mij als spam. Zeker als je je hiervoor speciaal aanmeldt.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:22:22 #4
358228 CoenvdVen
Kritisch en Ongebonden!
pi_103109508
Ik wil gewoon een discussie starten over weigerambtenaren en heb hier net wat topics gelezen over andere onderwerpen. Ik kijk al jaren op fok maar kan nooit reageren. :)
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:37:04 #5
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_103109907
Staat en kerk zijn gescheiden.

Dus als jij als ambtenaar iets vanwege religieuze bezwaren niet kan doen, wat wel tot je dagelijkse werkzaamheden behoort, wordt het tijd voor een andere baan.

Ofwel: je bent ambtenaar van de burgerlijke stand en je trouwt iedereen die aan de wettelijke eisen voldoet of je bent geen ambtenaar van burgerlijke stand.
So we just called him Fred
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:38:26 #6
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_103109948
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 12:18 schreef CoenvdVen het volgende:
wat vinden jullie van weigerambtenaren?
Ontslaan wegens werkweigering.
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
pi_103110341
Dan voltrekt een andere ambtenaar die er geen probleem mee heeft het huwelijk.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:00:37 #8
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_103110510
Kan nog een beetje begrip opbrengen voor iemand die in dienst was voordat een bepaalde wet werd aangenomen. Maar als je nu nog ambtenaar wil worden in de wetenschap dat je een deel van je taken zal gaan weigeren heb je natuurlijk een dik probleem.
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
pi_103110560
Handen eraf.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:18:41 #10
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_103110974
Leve de weigerambtenaren. Homo's mogen gewoon niet trouwen!
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:21:28 #11
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_103111024
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 13:00 schreef D-FENS het volgende:
Kan nog een beetje begrip opbrengen voor iemand die in dienst was voordat een bepaalde wet werd aangenomen. Maar als je nu nog ambtenaar wil worden in de wetenschap dat je een deel van je taken zal gaan weigeren heb je natuurlijk een dik probleem.
Dit dus. Gewoon rekruteren met de nieuwe vereisten en de weigerambtenaren raken vanzelf uiteindelijk op.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:38:21 #12
177885 JoaC
Het is patat
pi_103111424
Ze wachten toch op een officieel kabinetsstandpunt?
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_103111647
Moeilijke kwestie, in principe ben ik voor het homohuwelijk en zou ik zeggen 'weg met deze ambtenaren'. Aan de andere kant zijn er genoeg ambtenaren die wél homostellen willen trouwen. En, als we weigerambtenaren gaan ontslaan, wat doen we dan met artsen die euthanasie weigeren wegens dezelfde redenen?
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:49:47 #14
177885 JoaC
Het is patat
pi_103111717
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 13:46 schreef Dutchnative het volgende:
Moeilijke kwestie, in principe ben ik voor het homohuwelijk en zou ik zeggen 'weg met deze ambtenaren'. Aan de andere kant zijn er genoeg ambtenaren die wél homostellen willen trouwen. En, als we weigerambtenaren gaan ontslaan, wat doen we dan met artsen die euthanasie weigeren wegens dezelfde redenen?
Tussen huwelijk en dood zit wel een groot verschil qua gewetensbezwaren
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_103111742
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 13:49 schreef JoaC het volgende:

[..]

Voor jou wel(voor mij ook), maar je weet niet hoe dat bij iemand anders zit
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:51:32 #16
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_103111750
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 13:49 schreef JoaC het volgende:

[..]

Niet vanuit het christelijke gedachtengoed (voor meer mensen dan je zou denken in Nederland).
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:27:57 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103112581
Ik zou als hetero al niet door een weigerambtenaar getrouwd willen worden omdat ik dan getrouwd zou worden door iemand die mijn manier van leven ook niet zal waarderen, echter ik vind juist daarom dat de weigerambtenaar niet hoeft te verdwijnen, ik heb liever de mogelijkheid te kunnen beoordelen of mijn huwelijk voltrokken wordt door iemand die zich er wel of niet in kan vinden.

Daarbij; je wilt toch niet getrouwd worden door iemand die jou eigenlijk niet wil trouwen, maar het alleen maar doet omdat in de wet staat dat het moet?!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:06:04 #18
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_103113428
quote:
En, als we weigerambtenaren gaan ontslaan, wat doen we dan met artsen die euthanasie weigeren wegens dezelfde redenen?
Artsen zijn geen ambtenaren in dienst van een strikt neutrale staat.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:08:16 #19
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_103113473
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 13:00 schreef D-FENS het volgende:
Kan nog een beetje begrip opbrengen voor iemand die in dienst was voordat een bepaalde wet werd aangenomen.
Sja. Je weet bij voorbaat dat wetgeving nooit statisch is.

Dit is hetzelfde als wanneer een politieagent iedereen nu nog steeds consequent zou bekeuren op stukken waar je nu 130 mag, omdat de beste man vanuit zijn persoonlijke levensvisie er nu eenmaal rotsvast van overtuigd is dat 120 een betere snelheidslimiet is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Telecaster op 15-10-2011 15:14:07 ]
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:25:13 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103113915
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 15:08 schreef Telecaster het volgende:
[..]

Dit is hetzelfde als wanneer een politieagent iedereen nu nog steeds consequent zou bekeuren op stukken waar je nu 130 mag, omdat de beste man vanuit zijn persoonlijke levensvisie er nu eenmaal rotsvast van overtuigd is dat 120 een betere snelheidslimiet is.
Nee, die politieagent legt een boete op, dat doet een weigerambtenaar niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 16:16:47 #21
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_103115246
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 15:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, die politieagent legt een boete op, dat doet een weigerambtenaar niet.
Irrelevant. In beide gevalen draagt iemand immers zijn persoonlijke hobby uit waar de taak echter het uitvoeren van overheidsbeleid is.
pi_103115717
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 15:06 schreef Telecaster het volgende:

[..]

Artsen zijn geen ambtenaren in dienst van een strikt neutrale staat.
Daar heb je gelijk in, neemt niet weg dat er verschillende persoonlijke normen en waarden, ervaringen ed. kunnen zijn bij beide groepen
-Linkse Boomknuffelaar
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 16:34:39 #23
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_103115815
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 16:31 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, neemt niet weg dat er verschillende persoonlijke normen en waarden, ervaringen ed. kunnen zijn bij beide groepen
Uiteraard.

Maar de overheid is nu eenmaal strikt neutraal, de medische stand niet.
pi_103115885
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 16:31 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Normen en waarden waar je de keuze van je werkgever natuurlijk op kan aanpassen.

Een moslim die boer wil worden kan wellicht beter bij een koeienstal dan een varkensstal gaan werken; een principele veganist kan misschien beter een carriere als bakker dan als slager overwegen en een christen die het huwelijk als heilig ritueel in plaats van een burgerlijke zaak ziet kan misschien toch beter aan de slag in de Katholieke kerk ipv bij de Staat.

En als je 10 jaar de tijd hebt gehad om iets nieuws te zoeken is je werkgever best wel coulant geweest...
pi_103116093
Weigerambtenaren gewoon laten "uitsterven" en geen nieuwe meer in dienst nemen.
pi_103116205
quote:
3s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 16:37 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Normen en waarden waar je de keuze van je werkgever natuurlijk op kan aanpassen.

Een moslim die boer wil worden kan wellicht beter bij een koeienstal dan een varkensstal gaan werken; een principele veganist kan misschien beter een carriere als bakker dan als slager overwegen en een christen die het huwelijk als heilig ritueel in plaats van een burgerlijke zaak ziet kan misschien toch beter aan de slag in de Katholieke kerk ipv bij de Staat.

En als je 10 jaar de tijd hebt gehad om iets nieuws te zoeken is je werkgever best wel coulant geweest...
Daar heb je zeer zeker gelijk in.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_103116381
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 15:08 schreef Telecaster het volgende:

[..]

Eigenlijk is het beter vergelijkbaar met een agent die weigert te cotroleren op 130-kilometer-wegen, zodat op die wegen andere agenten de snelheid moeten handhaven.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 20:39:39 #28
358228 CoenvdVen
Kritisch en Ongebonden!
pi_103124395
quote:
Mooi voorbeeld. Op mijn blog maakte ik de vergelijking tussen het niet trouwen van getinte mensen en het trouwen van homo's. Misschien dat jouw vergelijking beter opgaat.

Toch is het 'doden' van iemand anders iets wat erg heftig is en waar je tegen moet kunnen.

Ik ben, net als velen hier, voor het ontslaan of laten uitsterven van weigerambtenaren.
pi_103124785
En als ik nu geen Moslims of Joden wil trouwen? Vanwege gewetensbezwaren?

Tijd een voor veel striktere scheiden van kerk en staat.
pi_103126464
Ik begrijp niet waarom homos beslist willen trouwen.
Trouwen is lang geleden bij bijna alle volken ingesteld om de nakomelingen van twee hetero mensen die de genen van beide ouders hadden, erfrecht, hun bloedlijn en genetische aanleg te garanderen. Ook zorgde de trouwerij ervoor dat inteelt werd tegengegaan.
Twee homos zullen nooit kinderen krijgen. Ook niet al geef je alle weigerambtenaren ontslag. Ook zullen eventuele aangenomen kinderen nooit de genen van beide homo ouders hebben. Al span je een proces aan of speel je dat de kinderen jouw vlees en bloed zijn. Dat wordt zelfs met stapels documenten niet zo.
Nee ik ben geen homohater maar ik vind het steeds weer opgeklopte zeurverhaal een groot aanstelleritis gehalte hebben.
pi_103126735
Moslims, Joden, Hindoes en anderen van verschillend geslacht moeten gewoon getrouwd worden om hun nakomelingen een naam, erfrecht enz te geven.
Homos krijgen samen geen kinderen. Dat is dus appels met peren vergelijken.
Al zeg ik 1000 keer "koe" tegen een "paard". Het blijft een "koe" ook al doe je haar een paardentuig aan.
pi_103126955
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 16:54 schreef Pandorado het volgende:

[..]

Eigenlijk is het beter vergelijkbaar met een agent die weigert te cotroleren op 130-kilometer-wegen, zodat op die wegen andere agenten de snelheid moeten handhaven.
Ik kan me voorstellen dat een homohuwelijk 20 jaar geleden zo ver uit ieders belevingswereld bevond, dat de nieuwe wetgeving lijnrecht ingaat tegen de overtuiging van iemand die naar eer en geweten zijn beroep uit wil oefenen. Je kunt ze met recht bekrompen kloothommels vinden, maar ik kan nog wel enig begrip voor ze opbrengen. Minder begrip heb ik voor de gemeentes die ze niet willen ontslaan.
pi_103128060
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 21:28 schreef Truffelvarken het volgende:
Ik begrijp niet waarom homos beslist willen trouwen.
Trouwen is lang geleden bij bijna alle volken ingesteld om de nakomelingen van twee hetero mensen die de genen van beide ouders hadden, erfrecht, hun bloedlijn en genetische aanleg te garanderen. Ook zorgde de trouwerij ervoor dat inteelt werd tegengegaan.
Hoe verklaar je dan dat het huwelijk in meerdere culturen (waaronder degenen waaruit onze voort is gekomen) oorspronkelijk polygaam en - zeker in de elitelagen van de bevolking - liefst met een naast familielid was "zodat de bloedlijn puur bleef" ;) ?

Redenen voor een huwelijk veranderen. Was het duizenden jaren geleden het kopen van een meisje van een jaar of 12 van haar vader om haar vervolgens vol te spuiten met je zaad, tegenwoordig is het een verzameling contracten die meer dan 1000 rechten en financiële voordelen biedt in 1 voordelig pakketje. Inderdaad - een aantal van die voordelen zijn nog steeds gericht op de biologische kinderen die uit een huwelijk worden geboren - maar dat is slechts een klein deel. Geen wonder dus dat men het wil hebben als er sprake is van een stabiele relatie: eea via samenlevingscontracten regelen is vele malen duurder.

Conclusies en vervolg vraagstelling:
1. Dat mensen willen trouwen is begrijpelijk. Ook als ze geen kindjes gaan maken.
2. De betekenis van het begrip huwelijk is niet statisch en is dat ook nooit geweest.
3. Coulant zijn jegens mensen die desondanks niet met de veranderingen om kunnen gaan is vriendelijk - maar heeft men na 10 jaar niet genoeg coulance getoond ?

[ Bericht 2% gewijzigd door MisterSqueaky op 16-10-2011 09:53:45 ]
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 22:35:13 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103129318
quote:
3s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 21:41 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat een homohuwelijk 20 jaar geleden zo ver uit ieders belevingswereld bevond, dat de nieuwe wetgeving lijnrecht ingaat tegen de overtuiging van iemand die naar eer en geweten zijn beroep uit wil oefenen. Je kunt ze met recht bekrompen kloothommels vinden, maar ik kan nog wel enig begrip voor ze opbrengen. Minder begrip heb ik voor de gemeentes die ze niet willen ontslaan.
Als dat een gemeente is in de bible belt dan is het niet zo vreemd.
Een SGP/CU/CDA gemeenteraad gaat echt geen stappen ondernemen om een weigerambtenaar te ontslaan.
En gezien de samenstelling van de gemeente is daar in principe ook helemaal geen reden toe.

Daarbij ben je niet verplicht om in je woonplaats te trouwen, dus ook iemand die homoseksueel is en op Urk woont kan gewoon trouwen, het is niet alsof hem een recht ontnomen wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_103141706
Zou je als homostel blij zijn, dat je huwelijk gesloten wordt door een ambtenaar die je in de echt verbind omdat ie anders ontslagen wordt ?

Of zou je als homostel blij zijn, dat je huwelijk gesloten wordt door een ambtenaar die het leuk en een eer vind je te mogen trouwen ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zondag 16 oktober 2011 @ 11:07:18 #36
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_103141741
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 20:48 schreef Kandijfijn het volgende:
En als ik nu geen Moslims of Joden wil trouwen? Vanwege gewetensbezwaren?

Tijd een voor veel striktere scheiden van kerk en staat.
Wat heeft dit te maken met scheiding van kerk en staat? Alsof deze ambtenaren in dienst zijn van de kerk. Dit zijn gewoon echte ambtenaren, dude.

Of snap je niet wat "scheiding van kerk en staat" inhoud?
pi_103141839
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:05 schreef LangeTabbetje het volgende:
Zou je als homostel blij zijn, dat je huwelijk gesloten wordt door een ambtenaar die je in de echt verbind omdat ie anders ontslagen wordt ?

Of zou je als homostel blij zijn, dat je huwelijk gesloten wordt door een ambtenaar die het leuk en een eer vind je te mogen trouwen ?
Persoonlijk zou ik er geen enkele behoefte aan hebben dat een ambtenaar op mijn huwelijk een ceremonie opvoert. Dat laat ik graag over aan vrienden, familie en eventueel een spiritueel/religieus vertegenwoordiger als ik die op dat moment heb op een aparte viering. De ambtenaar mag zich beperken tot het opmaken van de trouwakte; wat mij betreft in een kantoortje.

Maar als het dan toch moet zou ik het liefst een ambtenaar hebben die zijn of haar persoonlijke overtuigingen strikt gescheiden kan houden van het werk.

quote:
7s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:07 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wat heeft dit te maken met scheiding van kerk en staat? Alsof deze ambtenaren in dienst zijn van de kerk. Dit zijn gewoon echte ambtenaren, dude.
Maar ze denken blijkbaar dat ze in dienst zijn van de kerk - wat ze zien het verschil tussen een kerkelijk huwelijk (wat alleen mag tussen man en vrouw) en een burgerlijk huwelijk (wat dus ook tussen mensen met hetzelfde geslacht is toegestaan) niet ;)

[ Bericht 16% gewijzigd door MisterSqueaky op 16-10-2011 11:18:28 ]
  zondag 16 oktober 2011 @ 11:23:36 #38
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_103142045
quote:
3s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:12 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Maar ze denken blijkbaar dat ze in dienst zijn van de kerk - wat ze zien het verschil tussen een kerkelijk huwelijk (wat alleen mag tussen man en vrouw) en een burgerlijk huwelijk (wat dus ook tussen mensen met hetzelfde geslacht is toegestaan) niet ;)
Ik denk dat deze mensen zichzelf eerder "in dienst" van hun geloof zien. Een geloof waar sodomie een dood-zonde is. Ze zien zichzelf als redders van deze zieltjes. Of in ieder geval van zichzelf. Zodat ze Petrus een goed verhaal kunnen vertellen.

Wat mij betreft zijn deze ambtenaren maar schuldig aan 1 ding.

Werkweigering.
pi_103142128
TS gaat al helemaal de fout in de met de veronderstelling dat alleen christenen de weigerambtenaren zouden steunen.
  † In Memoriam † zondag 16 oktober 2011 @ 11:29:53 #40
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_103142188
Gewoon kappen met trouwen en vrijwillig een verplichting aangaan met de overheid, problem solved.
Carpe Libertatem
  zondag 16 oktober 2011 @ 11:36:22 #41
66825 Reya
Fier Wallon
pi_103142303
Dit is toch wel een bijzonder urgent thema.
  † In Memoriam † zondag 16 oktober 2011 @ 11:39:53 #42
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_103142383
quote:
2s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:36 schreef Reya het volgende:
Dit is toch wel een bijzonder urgent thema.
Ja vooral omdat trouwen door ambtenaren een vrijwillig iets is, dus als ze 'weigeren' kunnen ze het gewoon niet doen en is er niets aan de hand.
Carpe Libertatem
pi_103142824
quote:
7s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:23 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik denk dat deze mensen zichzelf eerder "in dienst" van hun geloof zien. Een geloof waar sodomie een dood-zonde is. Ze zien zichzelf als redders van deze zieltjes. Of in ieder geval van zichzelf. Zodat ze Petrus een goed verhaal kunnen vertellen.
Dat ook - maar ze beseffen werkelijk niet dat het woord huwelijk voor de kerk en de staat verschillende dingen omschrijft...

Het is dus een beetje als een meubelmaker die weigert een bank opnieuw te bekleden "omdat de kredietcrisis allemaal de schuld van de banken is" ;)

Maar dan wel een meubelmaker die na 10 jaar nog steeds niet snapt wat er mis is met die morele redenering...
pi_103143584
Als ze hun werk weigeren te doen dienen ze ontslagen te worden. Volwassen personen die in die onzin geloven en daarom niet willen werken :')
Conscience do cost.
pi_103150584
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 22:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als dat een gemeente is in de bible belt dan is het niet zo vreemd.
Een SGP/CU/CDA gemeenteraad gaat echt geen stappen ondernemen om een weigerambtenaar te ontslaan.
En gezien de samenstelling van de gemeente is daar in principe ook helemaal geen reden toe.

Daarbij ben je niet verplicht om in je woonplaats te trouwen, dus ook iemand die homoseksueel is en op Urk woont kan gewoon trouwen, het is niet alsof hem een recht ontnomen wordt.
Je kunt toch niet van iemand vragen om uit te wijken naar een andere plaats, omdat men in hun eigen woonplaats weigert om homohuwelijken te sluiten :?

Ik hoor gewoon in mijn eigen gemeente terecht te kunnen als ik wil trouwen.

Ik begrijp best dat men in Urk geen probleem maakt van een weigerambtenaar zolang als de wet die ruimte biedt, maar ze hebben er ook daar gewoon voor te zorgen dat ook homo's kunnen trouwen. Ze zorgen maar voor een niet-weigerambtenaar.
pi_103150801
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 16:28 schreef Pandorado het volgende:

[..]

Je kunt toch niet van iemand vragen om uit te wijken naar een andere plaats, omdat men in hun eigen woonplaats weigert om homohuwelijken te sluiten :?

Ik hoor gewoon in mijn eigen gemeente terecht te kunnen als ik wil trouwen.

Ik begrijp best dat men in Urk geen probleem maakt van een weigerambtenaar zolang als de wet die ruimte biedt, maar ze hebben er ook daar gewoon voor te zorgen dat ook homo's kunnen trouwen. Ze zorgen maar voor een niet-weigerambtenaar.
In elke gemeente in Nederland kunnen homo's trouwen. Er is geen enkele gemeente die volledig uit weigerambtenaren bestaat, zelfs niet in biblebelt gemeentes.
pi_103151698
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 16:35 schreef Kingstown het volgende:

[..]

In elke gemeente in Nederland kunnen homo's trouwen. Er is geen enkele gemeente die volledig uit weigerambtenaren bestaat, zelfs niet in biblebelt gemeentes.
Uiteraard. Dat zijn ze verplicht.
pi_103151786
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 17:00 schreef Pandorado het volgende:

[..]

Uiteraard. Dat zijn ze verplicht.
Probleem opgelost. Homo's kunnen overal trouwen en ambtenaren kunnen overal weigeren.
  Overall beste user 2022 zondag 16 oktober 2011 @ 17:03:10 #49
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_103151822
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 12:18 schreef CoenvdVen het volgende:
In Nederland zijn er nog 104 ambtenaren die het weigeren om homo's te trouwen vanwege gewetensbezwaren.

Volgens Christenen en moet er voor deze ambtenaren de vrijheid zijn om te trouwen wie ze willen. Ik vind van niet!

Trouwambtenaren worden door ons allemaal betaald om mensen te huwen, doe dat dan ook!

Edit: spam.

< Verzoek aan TS om de tekst neer te zetten, anders dicht >
Bij mijn weten heb je de trouwambtenaar niet voor het kiezen. Ik zie dus geen probleem.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 16 oktober 2011 @ 17:23:44 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103152678
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 17:03 schreef Ulx het volgende:

[..]

Bij mijn weten heb je de trouwambtenaar niet voor het kiezen. Ik zie dus geen probleem.
In een hoop gemeentes kun je gewoon kiezen door wie je getrouwd wilt worden (mits beschikbaar).
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')