In Europa is het wel over, maar ik denk dat Skil nog gaat meerijden in één of andere vage Chinese ronde waar Van Hummel vorig jaar 4 ritten won. In theorie kan het dus nog, maar ik weet niet of Kittel daar start (ook niet meteen de meest tot de verbeelding sprekende manier om zegekoning te worden)quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 21:21 schreef Leatherface het volgende:
Zou Kittel nog Gilbert in de zegeteller kunnen achterhalen? Hij heeft er nog twee nodig om op gelijke hoogte te komen. Ik weet niet hoeveel koersen er nog na de Jayco Herald Sun Tour komen.
Weening wint een rit in de giro en rijdt een paar dagen in het roze en zelfs dat is niet belangrijk genoeg voor de mediaquote:Op zondag 16 oktober 2011 00:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Toch vreemd dat gesink niet eens genomineerd is voor wielrenner van het jaar met het hoogste puntentotaal. Maar ja, de media...
Eerste antwoord:quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 21:21 schreef Leatherface het volgende:
Zou Kittel nog Gilbert in de zegeteller kunnen achterhalen? Hij heeft er nog twee nodig om op gelijke hoogte te komen. Ik weet niet hoeveel koersen er nog na de Jayco Herald Sun Tour komen.
Lombardije is nog niet verwerkt. Zaugg kan een goede deal maken denk ik met de ploegen die op het randje zitten, zoals Katusha, Geox, Lotto, AG2R en FDJ. Misschien dat een van die ploegen ook Oscarito nog gaat proberen binnen te hengelen.quote:Nom Points Coureurs Points Equipes Total
1 RadioShack-Nissan-Trek 1488 73 1559
2 BMC 1442 28 1470
3 Sky 1169 61 1230
4 Rabobank 975 60 1035
5 Garmin 878 102 980
6 Liquigas 901 22 923
7 Lampre 796 16 812
8 Vacansoleil 758 51 809
9 Movistar 675 94 769
10 Quickstep 745 17 762
11 Saxo Bank 605 93 698
12 Astana 617 58 675
13 Green Edge 668 0 668
14 Geox – TMC 542 68 610
15 Lotto 552 39 591
16 Katusha 548 43 591
17 FDJ 514 22 536
18 Ag2r 502 30 532
19 Euskaltel 428 29 457
20 Cofidis 315 36 351
21 Europcar 299 50 349
22 Colnago – CSF 292 12 304
23 Skil 287 0 287
24 Saur – Sojasun 215 0 215
25 Androni 194 7 201
Hmmm... interessant. Als Menchov niet vertrekt bij Geox (en die ploeg volgend jaar uberhaupt nog bestaat) hebben ze bij Lotto een probleem denk ik. Zie Katusha of Geox nog wel ergens een zak geld vandaan toveren.quote:Op zondag 16 oktober 2011 09:19 schreef Steven184 het volgende:
En nog even laatste update van de RV:
[..]
Lombardije is nog niet verwerkt. Zaugg kan een goede deal maken denk ik met de ploegen die op het randje zitten, zoals Katusha, Geox, Lotto, AG2R en FDJ. Misschien dat een van die ploegen ook Oscarito nog gaat proberen binnen te hengelen.
De held.quote:Kirsipuu to lead Champion System Pro Conti Team
By: Cycling NewsPublished: October 15, 21:25, Updated: October 15, 21:31Edition:First Edition
Jaan Kirsipuu will captain the Champion System Professional Continental Team, Asia's first UCI Professional Continental outfit during the 2012 season. Kirsipiuu, at 42 years of age, is showing few signs of slowing down.
Following a lengthy pro career in Europe, which saw him take four Tour de France stage victories and more than 130 wins in all, Kirsipuu took a little time out. But, like many bike riders, he loved racing so much that he soon returned, but with the intent of combining racing with travelling; hence he rode onto the Asian circuit a couple of seasons ago.
His passion for the sport and growing interest in the emerging Asian bike racing scene lead him to the Team Champion System Continental squad last year, where he took numerous victories; the highlight of which was a stage win in the UCI Asia Tour ranked Tour de Korea.
Kirsipuu's experience and credentials are legendary, and he's proven to be a major influence on his less experienced Asian teammates. The Estonian will serve as an "in the saddle" mentor.
Also stepping up from the continental team of 2011 is the current Estonian National Road Champion Mart Ojavee, a solid 31-year-old all-rounder who won several races this year, and finished 110th in the recent UCI Road Race World Championships in Denmark.
German sprinter and rouleur Matthias Friedemann, 27, and Swiss all-rounder Joris Boillat, 28, also join the roster of transferred riders from the 2011 Champion System team. Both riders won races in the US this year - Tour de Pitman and Hills of Somerset RR respectively - and will add firepower and experience to the Anglo-Asian line up.
The Asian contingent will be headed by Hong Kong's former national champion and 2008 Olympic Road race finisher, Wu Kin San, who previously rode as a stagiere with Lampre and then with the Continental Champion System team in 2011. The 26-year-old will be something of a kingpin in the multi-cultural team, providing a great and proven link between the Asian and international riders.
The first two Chinese riders to be contracted to the new team are Xu Gang and Jaio Pang Da, both coming from the Chinese based Max Success-Champion System team of 2011. This year 27-year-old Xu Gang took a stage victory in the Tour de Korea while Jaio Pang Da took the best Asian Rider jersey in the recent Tour of China.
Champion System has been a backer of leading Asian races and riders for many years now. They have sponsored teams in North America, Asia, Oceania and Europe for several years now, including being the title sponsor of their own Continental team in 2011.
Ik zie alleen presentatoren. Parcours ziet er op het einde iig goed uit. Eerste deel gemist.quote:Op zondag 16 oktober 2011 15:32 schreef ItaloDancer het volgende:
De Giro-presentatie aan het volgen via http://videochat.gazzetta.it/index_Milano01.shtml ...
Ik weet het niet, die presentatrice heeft wel wat
Dowsett 3e en Clement netjes 4e.quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:59 schreef Steven184 het volgende:
Martin wint Chrono des Nations met ruim 2 minuten voorsprong op Larsson. Verbreekt het parcoursrecord van Millar ook met meer dan 2,5 minuut.
En daarna verdwijnt 1t4i en komt er Bosch te staan. Waarom perse vanaf april als sponsor binnenkomen. Apart..quote:Op zondag 16 oktober 2011 19:47 schreef TheArt het volgende:
Meer bekend overhet 1t4i project van volgend jaar totdat de nieuwe hoofdsponsor van huidige Skil-Shimano bekend wordt gemaakt.
Zo zullen ze rijden op Felt, zijn een paar sponsor bekend in HP en Skoda en is dit het shirt voor de eerste paar maanden:
[ afbeelding ]
Ok, niet meegekregen. Maar ik las ergens dat hij hier een goede uitslag moest neerleggen om volgend jaar aan te sluiten bij Garmin.quote:Op zondag 16 oktober 2011 19:55 schreef TheArt het volgende:
[..]
Niet gestart hè, teveel last van zijn val in de Sluitingsprijs.
Leuk, komt mijn nieuwe fietsje wat meer in de spotlight en zegt niet iedereen meer. Wat is dat nou voor merk...quote:Op zondag 16 oktober 2011 19:47 schreef TheArt het volgende:
Meer bekend overhet 1t4i project van volgend jaar totdat de nieuwe hoofdsponsor van huidige Skil-Shimano bekend wordt gemaakt.
Zo zullen ze rijden op Felt, zijn een paar sponsor bekend in HP en Skoda en is dit het shirt voor de eerste paar maanden:
[ afbeelding ]
Waar baseer je dat op?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:50 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Igor kan de Vuelta ook winnen.
De Vuelta van vorig jaar bijvoorbeeld. Die had ik 'm wel zien winnen als ie niet was gevallen. Dit jaar viel ie wel tegen, maar als hij zich volledig op de Vuelta gaat richten heeft ie zeker een kans om te winnen.quote:
En heel wat Rider Value-punten die opeens vrijkomen en dat van veel renners.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 21:47 schreef Leatherface het volgende:
Tsja, Gianetti heeft niet zo'n beste reputatie natuurlijk.
Als hij inderdaad geen nieuwe geldschieter vindt, hebben we met Menchov en Cobo twee winnaars van een grote ronde die op zoek kunnen naar een nieuwe ploeg.
En in aanvulling daarop, renners die zojn meegeteld coor de RV-value zouden ook niet meer van ploeg mogen wisselen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 00:19 schreef marcodej het volgende:
WT-punten tellen ook niet meer nu de transferdeadline (vandaag) over is.
Wel vreemd dat hij kan verlengen, terwijl ze een paar dagen later stoppen, dat weet je toch van tevorenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 22:24 schreef Steven184 het volgende:
En Cobo die vd week heeft verlengd zal ook blij zijn.
Tchmil is toch weg daar? Dus kan de deur weer open.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 08:49 schreef Ericr het volgende:
Menchov zal in ieder geval niet naar Katusha kunnen gaan, Tchmil heeft die deur vorig jaar al dicht gegooid.
Oh ja daar zit Holczer nu, nou dan zal Menchov er wel een plekje vinden. Holczer heeft niet zo'n hoge dopingmoraal.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 10:35 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Tchmil is toch weg daar? Dus kan de deur weer open.
Tss, ze hebben Karsten Kroon binnengehaald, de gedroomde topman voor de klassiekers.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 15:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
Een andere ploeg die wel serieus wat versterking kan gebruiken, is Saxo Bank.
Mag wel, maar dat levert een boete op voor de ploeg waar de renner vertrekt.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 08:39 schreef Steven184 het volgende:
[..]
En in aanvulling daarop, renners die zojn meegeteld coor de RV-value zouden ook niet meer van ploeg mogen wisselen.
En z'n bril.quote:Op zondag 23 oktober 2011 20:48 schreef Sjoerd102 het volgende:
had een vergadering, en klein stukje maar kunnen zien.
Het shirt van Aart viel het meeste op.
quote:Thomas past voor Tour: "Londen is hoofddoel"
Geraint Thomas zal komend seizoen geen Ronde van Frankrijk rijden. De Brit vanTeam Sky zet alles op de Olympische Spelen, die kort na de Tour beginnen. "Ik wil de Spelen in Londen niet in gevaar brengen. Als ik de Tour zou rijden, dan neem ik toch een beetje een gok."
De 25-jarige Geraint Thomas won vier jaar geleden in Peking goud op de ploegenachtervolging, maar de laatste jaren komt hij ook op de weg goed uit de verf. Hij droeg dit jaar zeven dagen de witte trui in de Tour en eindigde 31e in de stand.
"De Spelen zijn het hoofddoel voor 2012", zegt Thomas aan de BBC. "Ik wil mijn deelname in geen geval in gevaar brengen. Als ik de Tour zou rijden, dan neem ik toch een beetje een gok. De Spelen in eigen land is een unieke gebeurtenis."
"Ik wil me op dezelfde manier voorbereiden als voor Peking. Toen reed ik de Giro en niet de Tour. De drie weken in Italië geven me een grote basis en ik heb meer tijd om te recupereren van de inspanningen."
Thomas zou een belangrijke helper geweest zijn voor Mark Cavendish en Bradley Wiggins. "Ik had er graag bij geweest, maar ik heb tijd nodig om om te schakelen van de weg naar de piste."
quote:De Lotto-ploeg mag opgelucht ademhalen: de nieuwe wielerformatie van Jurgen Van den Broeck en Jelle Vanendert zal volgend jaar deel uitmaken van de World Tour, het hoogste niveau in het wielrennen. De UCI maakte dinsdag de lijst bekend van de 15 teams die zeker zijn van de WorldTour-licentie. Ook Omega Pharma – Quick Step Cycling Team, de andere Belgische ploeg, is erbij. Later zal de UCI nog drie extra teams kiezen die een licentie voor het hoogste niveau zullen krijgen.
De UCI publiceerde dinsdag een ranglijst met de 15 beste wielerteams. Die ranglijst is gebaseerd op de resultaten van de individuele renners in 2010 en 2011 van de wielerteams zoals ze er volgend seizoen zullen uitzien. Zo krijgt bijvoorbeeld nieuwe werkgever BMC de punten van Philippe Gilbert en niet Lotto of Omega Pharma - Quick Step. Het was voor Lotto dan ook bang afwachten of het team in de top-15 van de wielerteams zou terechtkomen. Bij Omega Pharma-Quick Step waren ze er vrij gerust in. Terecht, zo bleek.
De vijftien topteams krijgen volgend jaar toegang tot de WorldTour en zijn dus zeker van deelname aan de allerbelangrijkste wielerwedstrijden ter wereld (Ronde van Vlaanderen, de Tour,...). AG2R La Mondiale, Geox–TMC, FDJ, Euskaltel–Euskadi en Team Europcar vallen voorlopig uit de boot. Drie van hen zullen na een latere evaluatieronde in november alsnog een WorldTour-licentie krijgen.
De lijst van de 15 teams met WorldTour-licentie
• Astana Pro Team
• BMC Racing Team
• Garmin – Cervélo
• GreenEdge Cycling Team
• Katusha Team
• Lampre - ISD
• Liquigas – Cannondale
• Lotto Cycling Project
• Movistar Team
• Omega Pharma – Quick-Step Cycling Team
• Rabobank
• RadioShack – Nissan
• Saxo Bank Sungard
• Sky Procycling
• Vacansoleil – DCM Pro Cycling Team
Teams die voorlopig naast de WorldTour-licentie grijpen
16. AG2R La Mondiale
17.Geox – TMC
18.FDJ
19.Euskaltel – Euskadi
20.Team Europcar
Zullen dan wel FDJ, Euskaltel en AG2R worden.quote:
Moet Euskaltel zijn contract ook nog verlengenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Zullen dan wel FDJ, Euskaltel en AG2R worden.
Zelfs als Geox nog een sponsor vindt, dan lijkt die ploeg toch te onstabiel om een betrouwbare World Tour ploeg te zijn, want een eventuele nieuwe sponsor zou na Geox, Footon, Fuji, Scott en Saunier Duval al de 6e hoofdsponsor in 5 jaar tijd zijn, ik kan me niet inbeelden dat de UCI zoiets in hun kliekje wil.
Hoezo? Euskaltel stopt er normaal gesproken eind 2012 mee. Dat van einde contract nu was een gigantische fout in de Nederlandse media.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:32 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Moet Euskaltel zijn contract ook nog verlengen
Die had er wel wat meer. Maar die vier punten, is dat om bij de vijf ploegen te horen waaruit men weer de drie laatste ploegen gaan kiezen voor de World Tour?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 01:53 schreef rubbereend het volgende:
En dat zijn dan de punten van Hummel..... ?
Als Geox er echt mee kapt, komen ze wel opeens in de top-5 waaruit nog 3 ploegen een WT-ticket krijgen. Dus nog even wachten maar.quote:
Klopt ja.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 08:48 schreef Felagund het volgende:
[..]
Die had er wel wat meer. Maar die vier punten, is dat om bij de vijf ploegen te horen waaruit men weer de drie laatste ploegen gaan kiezen voor de World Tour?
Ook wel logisch, want je bent altijd top 20 als er maar 20 meedoen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:25 schreef TheArt het volgende:
[..]
Als Geox er echt mee kapt, komen ze wel opeens in de top-5 waaruit nog 3 ploegen een WT-ticket krijgen. Dus nog even wachten maar.
Neuh, de lijst staat vast. Skil heeft niet voldaan aan het sportief criterium en komt niet in aanmerking voor een licentie, zelfs niet als er nog zes ploegen vandaag omvallen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:25 schreef TheArt het volgende:
[..]
Als Geox er echt mee kapt, komen ze wel opeens in de top-5 waaruit nog 3 ploegen een WT-ticket krijgen. Dus nog even wachten maar.
quote:A team ranked lower than 20th shall be considered not to have satisfied the sporting criterion.
Dat zijn drie trouwe sponsoren, dat moet ook meetellen bij de UCI.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Zullen dan wel FDJ, Euskaltel en AG2R worden.
Spekenbrink zelf op Radio 1.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
Waar wordt gezegd dat ze maar 4 punten te kort kwamen?
Zo trouw is Euskaltel niet meer. Die kappen er mee na volgend seizoen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:50 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat zijn drie trouwe sponsoren, dat moet ook meetellen bij de UCI.
Niet waar. Een woordvoerder van de UCI zegt zelf tegen Cyclingnews dat andere ploegen een plekje opschuiven bij het helemaal stoppen van de ploeg van Gianetti.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:37 schreef Zelva het volgende:
[..]
Neuh, de lijst staat vast. Skil heeft niet voldaan aan het sportief criterium en komt niet in aanmerking voor een licentie, zelfs niet als er nog zes ploegen vandaag omvallen.
[..]
Dan lijkt het erop dat hij enkel rekening hield met ridervalues en niet met teamvalues.quote:
diep respect voor Gesink!quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 15:35 schreef marcodej het volgende:
http://now.rabosport.nl/user/RGUpdate/view/11072310
NOSquote:Nederland mag tijdens de Olympische Spelen van komend jaar in Londen vijf renners in de wegwedstrijd en twee renners in de individuele tijdrit laten starten.
In de wegwedstrijd hebben Australië, België, Spanje, Groot-Brittannië, Italië, Duitsland, Zwitserland en de VS ook vijf startplaatsen. Frankrijk mag maar vier renners inschrijven voor de wegrace.
Bij de dames wordt de verdeling pas op 31 mei 2012 duidelijk.
Wegritquote:
Tijdritquote:5 renners:
Australië, België, Spanje, Groot-Brittannië, Duitsland, Italië, Nederland, Zwitserland en Verenigde Staten
4 renners:
Denemarken en Frankrijk
3 renners:
Wit-Rusland, Brazilië, Colombia, Iran, Ierland, Marokko, Noorwegen, Polen, Portugal, Rusland, Slovenië, Turkije en Venezuela
2 renners:
Oostenrijk, Bulgarije, Kroatië, Tsjechië, Japan, Kazachstan, Litouwen, Luxemburg, Maleisië, Nieuw-Zeeland, Servië, Oekraïne en Oezbekistan
1 renner:
Algerije, Argentinië, Canada, Chili, Costa Rica, Cuba, Ecuador, Eritrea, Estland, Griekenland, Guatemala, Hong-Kong, Hongarije, Zuid-Korea, Letland, Mexico, Namibië, Roemenië, Zuid-Afrika, Slowakije, Zweden en Uruguay
quote:2 renners:
Australië, Denemarken, Spanje, Groot-Brittannië, Duitsland, Kazachstan, Nederland en Zwitserland
1 renner:
Argentinië, België, Wit-Rusland, Brazilië, Canada, Colombia, Frankrijk, Iran, Ierland, Italië, Japan, Litouwen, Luxemburg, Marokko, Noorwegen, Nieuw-Zeeland, Portugal, Polen, Rusland, Slovenië, Zweden, Turkije, Verenigde Staten en Venezuela
Wat hebben die in tijdritten gepresteerd dan?quote:Op maandag 31 oktober 2011 21:00 schreef Evertjan het volgende:
raar dat Belgie maar 1 tijdrijder mag afvaardigen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |