Ik denk dat je er wel gelijk in hebt dat het oververmoeidheid is, ik heb vorige week even uitgerust dus niet wezen hardlopen. Gister weer sinds een week en het voelde veel prettiger, mijn benen waren ook niet vermoeid en kon aan het einde nog een minuut lang versnellenquote:Op dinsdag 6 december 2011 18:40 schreef jeroen89 het volgende:
Bedankt, maar het voelde echt heel slecht om na 3km al kapot te zijn, het loopt voor geen meter meer.
Arch3ron, miss. moet je minder vaak gaan trainen. Klinkt als oververmoeid. en daar worden je spieren niet vrolijk van.
Note: ben zelf ook maar een beginnert dus neem niet zomaar alles van mij aan!!
Het gaat niet zo zeer om snelheidquote:Op donderdag 15 december 2011 19:55 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Ik ben sinds een maand of 2 aan het lopen met de schema's van runinfo. Als tennisser die eigenlijk alleen nog maar dubbelsucces had omdat ik veel te zwaar ben en dus ook 0 conditie meer had.
Ben begonnen met het schema dat opbouwt naar een kwartier, en aangezien dat na 8 weken ophield ben ik na de 7e week van dat schema overgestapt naar week 7 van het schema dat opbouwt naar een half uur. Die sloten wel mooi aan
Merk duidelijk verbetering, van kapot zitten na een paar keer een minuutje hardlopen in de eerste week naar nu 2 keer 13 minuten hardlopen met een paar minuten wandelen tussenin. Qua gewicht zijn we al van 109 naar 101,5 gegaan, dus dat gaat ook langzaam maar zeker de goeie kant op
Alleen de snelheid zit er nog niet heel erg in, met een gemiddelde van zo rond de 10 km/h. De hoop is dat zodra er nog wat kilo's af zijn dat dan het gemiddelde wat makkelijker op te krikken is. Ik loop met Endomondo, vind ik echt een supernice eenvoudige app, zeker voor beginners zoals ikzelf.
Ik heb al een keer een 5km gelopen, en wat recreatieve rondjes in het Panbos, dus wedstrijden zijn me niet helemaal vreemd. Maar dit keer ga ik me aan de start wat naar voren wringen en kijken of dat wat prettiger loopt.quote:Op donderdag 15 december 2011 19:21 schreef jeroen89 het volgende:
Neelix, succes met je eerste 10km wedstrijd. Doe het vooral rustig aan op het begin en natuurlijk GENIET er van. Doe dat laatste ook vooral.
Het was eigenlijk een heel rustige loop, met een stuk of 50 deelnemers. Langs het water waaide het best hard helaas en dat was tegenwind helaas...maar toch heb ik het in 50:50 gehaald, ben ik best wel blij mee.quote:Op donderdag 15 december 2011 22:58 schreef Neelix het volgende:
[..]
Ik heb al een keer een 5km gelopen, en wat recreatieve rondjes in het Panbos, dus wedstrijden zijn me niet helemaal vreemd. Maar dit keer ga ik me aan de start wat naar voren wringen en kijken of dat wat prettiger loopt.
Vandaag in het donker weer heerlijk gelopen, 7,4km in iets minder dan 39 minuten, dus minder dan 55 moet echt wel lukken. Ik ben echt ontzettend blij met mijn North Face Flight Series shirt, met dit weer hoef ik alleen die maar aan, blijf lekker warm, geen last van zweet en moet halverwege vaak zelfs mijn mouwen opstropen omdat het anders te warm wordt.
Fuck man, dat is echt niet leuk. Het zit je allemaal niet mee. Heel veel sterkte met rust houden komende tijd...quote:Op zondag 18 december 2011 12:13 schreef Ach3r0n het volgende:
Deze week weer verplicht rust houden. Vrijdag nog gelopen, maar kreeg opnieuw last van mijn linkervoet na een paar kilometer. Zaterdag kon ik amper lopen bij het opstaan en ook vandaag nog steeds last.
Ik kan nu dus met mijn linkervoet niet op mijn tenen staan. Vorige week had ik alleen irritatie boven de wreef, wat ongeveer dezelfde symptomen zijn als shin splints, maar na wat zoeken lijkt dit op een andere veel voorkomende hardloopblessure: Posterior Tibial Tendonitis
Dus weer een peesontsteking
Zijn er geen verlichte paden ergens?quote:Op dinsdag 20 december 2011 20:20 schreef jeroen89 het volgende:
Goed bezig Boezelaar, Best 8 kilo kwijt in 2 maand is netjes omdat je ook spierweefsel aan het opbouwen bent!
Heb gister zo waar nog maar even gelopen.
Sinds 3 dec. dus was echt zo'n onderhoudsrondje had ik het idee. Gewoon lekker gelopen, geen doel. (6,5 km in 30 min.) Baal er wel van dat ik nu altijd in het donker moet lopen mijn motivatie zakt daar door echt richting het diepte punt.
Wat ga ik hieraan doen?
Lopen met een schijnwerper op mijn kop lijkt mij niet ideaal.
Ik heb het ook nu het donkerder wordt dat ik minder zin heb en zeker wanneer het aan 1 stuk door regent en ijskoud is. Eigenlijk heb ik het op het moment ook ontzettend druk met school maar ik wil de fanatiekheid van de vorige maanden er graag ook inhoudenquote:Op dinsdag 20 december 2011 20:20 schreef jeroen89 het volgende:
Goed bezig Boezelaar, Best 8 kilo kwijt in 2 maand is netjes omdat je ook spierweefsel aan het opbouwen bent!
Heb gister zo waar nog maar even gelopen.
Sinds 3 dec. dus was echt zo'n onderhoudsrondje had ik het idee. Gewoon lekker gelopen, geen doel. (6,5 km in 30 min.) Baal er wel van dat ik nu altijd in het donker moet lopen mijn motivatie zakt daar door echt richting het diepte punt.
Wat ga ik hieraan doen?
Lopen met een schijnwerper op mijn kop lijkt mij niet ideaal.
Het is in dit geval wel iets met een wedstrijdvorm volgens mij. Het zal niet een superserieuze wedstrijd zijn, maar wel degelijk met tijdsregistratie en championchips e.d.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 05:08 schreef rechtsedirecte het volgende:
stoeltafel, er is volgens mij een verschil tussen een run en een wedstrijd.
Om gewoon aan een run van 8km mee te doen moet volgens mij met een beetje basisconditie en nog een maand serieus trainen moet het uit te lopen zijn.
hey, terugkomen jij..... niet iedereen doet mee aan wedstrijden hier hoor maar hier zitten wel de lopers die het als een sport zien en het niet alleen doen om bijv. gewicht te verliezen..... al komen die ook nog wel, als ze eenmaal verslaafd zijn aan het lopenquote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:38 schreef stoeltafel het volgende:
Oké dan kijk ik even verder in jet andere topic en kom ik later hier terug.
Kom pas weer terug nadat je een keer of wat gelopen hebt met je luie flikker!quote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:52 schreef Piles het volgende:
Ik heb me soort van voorgenomen om ook eindelijk eens te beginnen met lopen... Nu nog echt beginnen
Morgen eerst maar eens sportkleding e.d. regelen, dat heb ik niet eens
quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:44 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
Kom pas weer terug nadat je een keer of wat gelopen hebt met je luie flikker!
"een soort van voorgenomen" Ga je schamen!!!
Zo
Dat dacht ik al ja. Zijn die schoenen dan ook voor andere sporten te gebruiken? Anders vind ik het nogal een investeringquote:Op woensdag 11 januari 2012 17:02 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Schoenen zijn het enige dat echt belangrijk is. NIET op bezuinigen en kopen bij een vakzaak, zeker de eerste keer.
Je neus snuitenquote:Op woensdag 11 januari 2012 11:46 schreef Neelix het volgende:
Ik ben ook weer bezig, al gaat het laatste tijd niet van harte. Erg druk geweest, maar merk toch dat ik graag wil lopen dus het komt wel weer goed.
Alleen met dit koude weer heb ik ontzettend last van een loopneus. Het blijft maar continu uit mijn neus komen, hebben jullie dat ook? Wat doe je eraan?
Hm, okquote:Op woensdag 11 januari 2012 17:55 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Nee, loopschoen zijn tamelijk specifiek...tuurlijk kun je ze aan naar sportschool maar dat is eigenlijk zonde aangezien de rond de 1200 Km mee gaan
afstand is erg lopergebonden, ik moet na 600-800km toch echt wel nieuwe schoenen hebben omdat de demping er dan uit isquote:Op woensdag 11 januari 2012 17:55 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Nee, loopschoen zijn tamelijk specifiek...tuurlijk kun je ze aan naar sportschool maar dat is eigenlijk zonde aangezien de rond de 1200 Km mee gaan
Oe, das wel heel snel. Nexus met flink gewicht zeker?quote:Op donderdag 12 januari 2012 02:20 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
afstand is erg lopergebonden, ik moet na 600-800km toch echt wel nieuwe schoenen hebben omdat de demping er dan uit is
quote:Op vrijdag 13 januari 2012 09:00 schreef Neelix het volgende:
Ja, als je in het bos en in de weiden gaat lopen. Na een paar duizend jaar evolutie zijn we ook zover dat de meeste mensen in steden wonen, waar iets ligt dat asfalt en tegels heet. Dat spul geeft behoorlijk niet mee, dus vandaar dat het wel handig is om hardloopschoenen met demping te hebben.
kap eens!?quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:23 schreef 1517 het volgende:
Stop nou eens met het kopen van die loopschoenen voor 140 euro en meer.
Die dingen zorgen alleen maar voor BLESSURES.
Koop een minimalistische schoen en laat je lichaam het werk doen, bent het resultaat van 4miljard jaar van evolutie. Je kan echt wel zonder die geweldige steunzolen en dempingsfactoren.
http://www.google.nl/#scl(...)b61&biw=1843&bih=958
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |