Ik vond het hier eerlijk gezegd nog meevallen. Ik dacht dat het kouder zou zijn, maar ik heb zelfs geen koude handen o.i.d. gekregen.quote:Op maandag 14 november 2011 09:38 schreef sylvesterrr het volgende:
En, wie heeft er vanochtend gelopen?
Ik niet, want ik heb gisteren al gelopen. Ik weet overigens niet of ik met dit weer zou lopen, het was vanochtend ijskoud!
Zwemmen is funest voor voetbal, hetzelfde geldt voor hardfietsen. Je moet mij niet vragen waarom maar juist die twee zijn daar funest voorquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:48 schreef jeroen89 het volgende:
Ach3r0n, bedankt.
Ja vermoedelijk komt het door het voetbal doordat je daar alleen maar het korte (snelle) loopt werk gebruikt. En probeer zodoende ook altijd +/- 5 tot 7km te lopen zodat ik mooi het ritme van het voetbal vast kan houden. 10km of meer rustig lopen heeft tog geen toegevoegde waarde tijdens de wedstrijd.
Ben nog een klein beetje aant twijfelen of ik nu nog wel door zal gaan met hardlopen 's avonds. Tis donker je ziet geen fluit en wordt natuurlijk gevaarlijker. Miss moet ik wel op zoek naar wat anders b.v. schaatsen of zwemmen.
Voetbal conditie is anders hé dan triathlon conditie. Voetbal is interval en triathlon niet. Daarbij ken ik iemand die naast voetbal ging hardfietsen en het werd met de week slechter zijn voetbal spel, komt door andere spieren die je gebruikt, zelfde als met zwemmen. Dit is mijn gedachte héquote:Op dinsdag 22 november 2011 22:25 schreef jeroen89 het volgende:
Nou ja funest denk ik eigenlijk ook niet hoe doen die triatlon leden dat dan? Weet dat die vooral moeite hebben met het schakelen tussen de activiteiten door. Kracht training voor je benen lijkt mij bv erger. Maar miss. weten anderen hier wel meer van.....:)
Had je zo'n thermoshirt van Heatwear? Die zijn dacht ik best wel goed.quote:Op woensdag 23 november 2011 15:11 schreef Neelix het volgende:
Ik gebruikte voor het hardlopen in de winter een thermoshirt met daarover een hardloopshirt, maar dat thermoding begon laatste tijd toch een beetje te stinken. Dus ik heb laatst in de VS deze gekocht:
http://eu.thenorthface.co(...)html?colour=198269#1
Zit best prima, heerlijk warm en toch niet zweterig.
Ik was net aan het zoeken naar een leuke hartslagmeter. Ik heb je nageaaptquote:Op woensdag 23 november 2011 15:23 schreef vandermar het volgende:
[..]
Had je zo'n thermoshirt van Heatwear? Die zijn dacht ik best wel goed.
Ik heb zonet deze besteld, andere horloges zijn kapot en zocht dus even een niet al te dure met hartslagmeter en timer etc. Allemaal positieve reviews en niet te prijzig
[ afbeelding ]
http://www.sporthorlogece(...)a-pc-25-10-geel.html
Nu hopen dat het geen miskoop blijktquote:Op woensdag 23 november 2011 15:47 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik was net aan het zoeken naar een leuke hartslagmeter. Ik heb je nageaapt
De reviews zijn erg positief. Ik zat eerst naar deze te kijken, http://www.kijkshop.nl/pr(...)slaghorloge-pm-383t/quote:Op woensdag 23 november 2011 15:48 schreef vandermar het volgende:
[..]
Nu hopen dat het geen miskoop blijktMorgen binnen en dan gelijk even uitproberen
Daar heb ik ook naar gekekenquote:Op woensdag 23 november 2011 15:51 schreef mazaru het volgende:
[..]
De reviews zijn erg positief. Ik zat eerst naar deze te kijken, http://www.kijkshop.nl/pr(...)slaghorloge-pm-383t/
maar over Cresta kan ik niet veel positieve reviews vinden
Deze was van Haglofs. Prima thermoshirt, maar al een paar jaar oud en dan gaan ze blijkbaar een beetje stinken...quote:Op woensdag 23 november 2011 15:23 schreef vandermar het volgende:
[..]
Keurig horloge, vandaag getest. Hartslagmeter werkt uitstekend. Misschien in het begin even uitvogelen hoe alles werkt maar daarna is het prima. Ben er erg tevreden overquote:Op woensdag 23 november 2011 15:23 schreef vandermar het volgende:
[..]
Ik heb zonet deze besteld, andere horloges zijn kapot en zocht dus even een niet al te dure met hartslagmeter en timer etc. Allemaal positieve reviews en niet te prijzig
[ afbeelding ]
http://www.sporthorlogece(...)a-pc-25-10-geel.html
Fijn om te horen. Ik heb hem ook binnen, maar nog geen tijd gehad om het boekje erbij te lezen.quote:Op donderdag 24 november 2011 21:48 schreef vandermar het volgende:
[..]
Keurig horloge, vandaag getest. Hartslagmeter werkt uitstekend. Misschien in het begin even uitvogelen hoe alles werkt maar daarna is het prima. Ben er erg tevreden over![]()
Mijn hartslag was gemiddeld 159 over iets meer dan 5km in 33 minuten (hardlopen en stappen) Ik had er nog wel erg moeite mee om hem daar te houden, voelde net alsof ik er met de rem op liep en dat het meer energie kostte om te lopen. Mijn doel is wel om soepel te kunnen hardlopen en dan met hartslag onder de 160. Wanneer ik zonder rem er op loop gaat mijn hartslag tot 180 denk ik en dan voelt het lopen veel beter aan en lijkt het minder energie te kosten.
Al met al ben ik toch wel redelijk tevreden, en vind ik het een prima aankoop
Was ook de eerste keer voor mijquote:Op donderdag 24 november 2011 22:15 schreef mazaru het volgende:
[..]
Fijn om te horen. Ik heb hem ook binnen, maar nog geen tijd gehad om het boekje erbij te lezen.
Dus geen idee hoe ik hem in moet stellen. Morgenmiddag maar eens even kijken. Ik ga hem zaterdag uitproberen.
Voor het eerst dat ik met een hartslagmeter ga lopen, ben benieuwd.
Ha, het zit in de lucht, ik dacht gisteren dat ik ook wel zin had om een nieuwe route uit te proberen. Ik wilde wat verder gaan lopen dan mijn standaard 6km, en ook wat anders, dus afstandmeten.nl erbij gepakt. Ik had een mooie route uitgestippeld van zo'n 8-9km dacht ik, maar uiteindelijk toch ergens verkeerd gelopen, te ver doorgelopen en toen maar iets anders teruggelopen en uiteindelijk werd het 11.2km (in 1:06). Maar het liep allemaal best lekker!quote:Op zaterdag 26 november 2011 18:03 schreef jeroen89 het volgende:
Zo, dat zijn mooie afstanden Viking84. Wel vervelend dat je de laatste paar km moest lopen. Wat ik nog wel eens doe is van te voren op het internet kijken hoelang een bepaalde route is die ik in gedachte heb. Zo hoef ik tijdens het lopen niet na te denken waar ik nu heen ga. Mij kost dit namelijk ook te veel energie tijdens het lopen. Je denkt alleen daar maar aan ipv te lopen.
Vandaag ook maar een stuk gelopen. Zie onderstaand plaatje (hopen dat het lukt). Even na gekeken de laatste keer dat ik meer dan 10km heb gelopen was 11 juli. Lopen jullie ook zo wisselvallig bedoel dat de blauwe lijn zo op en neer gaat. komt dat door het gps of gewoon dat ik aant dag dromen ben? (vandaag was het paar x zeker het laatste, mooi weer mooie omgeving)
Het is een linkje geworden. De knop 'voeg afbeelding toe' werkt niet egt mee.
http://runkeeper.com/user/phiet/activity/61179731
Dat ligt eraan, als ik loop met een doel (binnen een bepaalde tijd x km) dan loop ik vaste routes, anders loop ik gewoon en wissel ik routes af. Straatnaambordjes heb je hoe dan ook niet als je niet in een wijk/buurt loopt.quote:Op zaterdag 26 november 2011 14:23 schreef Viking84 het volgende:
Sommige mensen houden van nieuwe routes, maar ik loop het liefst altijd hetzelfde vertrouwde stukje, zodat ik me volledig op het lopen kan concentreren en niet op straatnaambordjes hoef te letten e.d.
Een wedstrijd in je agenda schrijven is best een goede motivator. Vertel dit ook gerust aan familie, vrienden, mensen op je werk. Om je doel realistisch te houden kies je natuurlijk voor een korte afstand.quote:Op zondag 27 november 2011 21:17 schreef sooooochicken het volgende:
Hé, hebben jullie toevallig adviezen voor een afvallige? Heb een redelijk loop/(fiets) verleden, maar ben net weer herstellende van een longontsteking als onderdeel van een longziekte, maar merk dat de drive voor het steeds opnieuw opbouwen van de loopconditie me parten begint te spelen.
De motivatie zakt wat weg. Wellicht ook omdat ik even niet echt een doel heb om naar toe te trainen. Moet misschien toch een halve marathon gaan prikken. Tips anyone?
voor korte rondjes wel, maar voor rondjes van meer dan 15 km moet ik naar onbekend gebied en dat vind ik niet fijn. Weet nu precies wat ik kan verwachten en het is niet cool om de laatste kilometers, als je er al een beetje doorheen zit, te verdwalen, zoals zaterdag. Heb het nu zo opgelost dat ik een deel vd route herhaal en over twee weken zit ik in Friesland en ga ik in den lande lopenquote:Op zondag 27 november 2011 11:06 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Dat ligt eraan, als ik loop met een doel (binnen een bepaalde tijd x km) dan loop ik vaste routes, anders loop ik gewoon en wissel ik routes af. Straatnaambordjes heb je hoe dan ook niet als je niet in een wijk/buurt loopt.
Maar je wilt zeggen dat je maar 1 route hebt, heb je niet meerdere routes?
Gewoon rustig opbouwen met Evy. Als je je netjes aan het schema houdt (niet te snel van stapel lopen!) komt het helemaal goed.quote:Op maandag 28 november 2011 09:23 schreef BGTes het volgende:
Vanaf morgen ga ik rennen met Evy. Die afstandjes zijn natuurlijk niets met wat ik hierboven lees, maar ik ben altijd al een explosieve sporter geweest, geen duursporter, dus ik ga mijn best doenBen herstellende van flinke ziektes waardoor een paar trappen lopen me al aan het hijgen maakt, dus het wordt een flinke uitdaging!
Ik zal er aan denken, dank je!quote:Op maandag 28 november 2011 13:12 schreef Neelix het volgende:
[..]
Gewoon rustig opbouwen met Evy. Als je je netjes aan het schema houdt (niet te snel van stapel lopen!) komt het helemaal goed.
Als je je netjes aan het Evy schema houdt zit je over 10 weken op 5 km. Daarna een tijdje wat rondjes van 5km doen. Daarna kan je Evy 5-10 oppakken en ben je ook iets van 10 weken verder met een mooie tijd voor 10km. Dan ben je ongeveer een half - driekwart jaar verder. Conditie houden, doortrainen en dan kan je een 15km zeker een keer doen.quote:Op maandag 28 november 2011 14:11 schreef BGTes het volgende:
[..]
Ik zal er aan denken, dank je!
Mijn doel is om over een jaar de zevenheuvelenloop te kunnen lopen (15km). Is dat haalbaar?
Ik heb gelukkig niet snel last van blessures, ook niet met intensief boksen, dus moet lukkenquote:Op maandag 28 november 2011 14:33 schreef Neelix het volgende:
[..]
Als je je netjes aan het Evy schema houdt zit je over 10 weken op 5 km. Daarna een tijdje wat rondjes van 5km doen. Daarna kan je Evy 5-10 oppakken en ben je ook iets van 10 weken verder met een mooie tijd voor 10km. Dan ben je ongeveer een half - driekwart jaar verder. Conditie houden, doortrainen en dan kan je een 15km zeker een keer doen.
Het is haalbaar, alleen uitkijken dat je geen blessures oploopt, want dan wordt het wel wat lastiger.
Wat bedoel je met gecodeerd?quote:Op maandag 28 november 2011 22:58 schreef A2004 het volgende:
Ah, ik meld mij in dit topic! Tijd lang uit training geweest en ik mis het wel. Afgelopen week heb ik een klein rondje gerend (3.5 kilometer in 17 minuten), maar veel langer had ik het niet kunnen doen
Ga morgen weer, en ik hoop dan om rond de 5 km te zitten. Moet te doen zijn![]()
Ik zag net hierboven iets staan over die horloges met hartslagmeetfuncties: zijn deze beide (zowel die van cresta als die van sigma) gecodeerd? Ik twijfel zelf namelijk nog over dat horloge van Cresta, het is namelijk wel een mooie prijs..
Tof om te lezen trouwens dat er echt lange stukken worden gerend!
Ik heb dat stukje niet gelezen, maar ik kan je wel de hartslagmeter van Polar met bluetooth aanbevelen. Kost maar 63 euro op internet en communiceert met je smartphone (android) en bijvoorbeeld de gratis endomondo app. Zoveel functionaliteit voor bijna niksquote:Op maandag 28 november 2011 22:58 schreef A2004 het volgende:
Ah, ik meld mij in dit topic! Tijd lang uit training geweest en ik mis het wel. Afgelopen week heb ik een klein rondje gerend (3.5 kilometer in 17 minuten), maar veel langer had ik het niet kunnen doen
Ga morgen weer, en ik hoop dan om rond de 5 km te zitten. Moet te doen zijn![]()
Ik zag net hierboven iets staan over die horloges met hartslagmeetfuncties: zijn deze beide (zowel die van cresta als die van sigma) gecodeerd? Ik twijfel zelf namelijk nog over dat horloge van Cresta, het is namelijk wel een mooie prijs..
Tof om te lezen trouwens dat er echt lange stukken worden gerend!
Er zijn ook hartslagmeters die als het ware flippen wanneer er andere in de buurt zitten (dit zijn vaak die goedkopere). Een gecodeerde hartslagmeter doet dit, als het goed, is niet en geeft dan nog steeds de juiste hartslag aan.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |