Niet voor mij, ben pas sinds gisteravond weer in den landenquote:
ik wordquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:51 schreef 3rdRock het volgende:
[..]
wordt je fiets....
dat klopt gewoon hoor. je fiets is het onderwerp....dus stam+t. dat is mij iig altijd geleerd...
Gelukkig is die het niet geworden! Blackberryquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:53 schreef naatje_1 het volgende:
[3FM #3075] Met een blackberry zwart voor ogen zien...
was mijn TT
quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:51 schreef 3rdRock het volgende:
[..]
wordt je fiets....
dat klopt gewoon hoor. je fiets is het onderwerp....dus stam+t. dat is mij iig altijd geleerd...
Worden is het werkwoord waar je mee werkt tochquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:54 schreef 3rdRock het volgende:
@naatje: nog ff terugkomen op t vorige topic.
"wordt je fiets" klopt gewoon. je fiets is het onderwerp. dan is de persoonsvorm stam+t
als je me verbetert moet je het goed doen
JE FIETS is het onderwerp...niet JEquote:
er staat dan ook "je fiets" achter het werkwoord....quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:55 schreef naatje_1 het volgende:
Regels zijn leuk, maar je moet ze wel goed toepassenje, hij, ze, het, etc. is allemaal stam + t, behalve als je achter het werkwoord staat.
Het is:quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:55 schreef 3rdRock het volgende:
[..]
JE FIETS is het onderwerp...niet JE
Daarbij is `t jouw fiets en niet je fietsquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:55 schreef 3rdRock het volgende:
[..]
JE FIETS is het onderwerp...niet JE
I.i.g. ben je niet meer zo gefrustreerd!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:55 schreef naatje_1 het volgende:
oh fuck, en dan in de verbetering zelf falen
Ik geef nu ridderlijk toe dat ik faal.
tis al goed schatjequote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:55 schreef naatje_1 het volgende:
oh fuck, en dan in de verbetering zelf falen
Ik geef nu ridderlijk toe dat ik faal.
Dat maakt niet uit.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:56 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Daarbij is `t jouw fiets en niet je fiets
Je zegt toch niet:quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:56 schreef 3rdRock het volgende:
je zegt toch ook:
"loopt je moeder daar?" en niet: "loop je moeder daar?"
en nu ben ik klaar met taalnazi spelen
je zit me te stangen, dat kan niet anders. anders moet je heel snel je diploma weer gaan inleveren.quote:
dat soberszowie!quote:
quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:57 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Het gaat erom dat het zinsgedeelte waar het om gaat 'je moeder' is, you troll
Volgens mij wel? als we `t over jouw fiets hebben dan is `t toch `n bezittelijk voornaamwoord? dan is het toch niet je? het is "je fietst" en ".... met jouw fiets"quote:
godsammequote:
Je is alles. Je is jouw, je is jij en je is jezelf.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:01 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Volgens mij wel? als we `t over jouw fiets hebben dan is `t toch `n bezittelijk voornaamwoord? dan is het toch niet je? het is "je fietst" en ".... met jouw fiets"
volgens onze taal kan "jou" en "jouw" vaak vervangen worden door "je" http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/jou-jouwquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:01 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Volgens mij wel? als we `t over jouw fiets hebben dan is `t toch `n bezittelijk voornaamwoord? dan is het toch niet je? het is "je fietst" en ".... met jouw fiets"
je is alles?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:02 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Je is alles. Je is jouw, je is jij en je is jezelf.
bier, tieten,neuken, CAVIA`S!!!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:03 schreef 3rdRock het volgende:
maar ach, het is weekend mensen hebben. we moeten lullen over bier, tieten, neuken en cavia's
Iedere keer in de wc.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:04 schreef 3rdRock het volgende:
maar kijken jullie wel eens naar jullie piemels?
Hij hangt altijd voor m'n ogen...quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:04 schreef 3rdRock het volgende:
maar kijken jullie wel eens naar jullie piemels?
jij pist als een vleermuis???quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:05 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Hij hangt altijd voor m'n ogen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |