Heeft U het tegen mij mevrouw?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 14:46 schreef oompaloompa het volgende:
Moet je je onvrede precies rationeel uit kunnen leggen om deze te voelen / er op te reageren?
ja, ik vind van welquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 14:46 schreef oompaloompa het volgende:
Moet je je onvrede precies rationeel uit kunnen leggen om deze te voelen / er op te reageren?
Nee gewoon in het algemeen. Er wordt veel geklaagd dat de mensen niet goed kunnen verwoorden waar ze precies tegen zijn alsof dat de validiteit van het process ondermijnt. Ik vraag me af of je dat wel zo kunt stellen. Is een protest ontstaan uit onvrede minder waard wanneer men niet precies uit kan leggen waar die onvrede vandaan komt?quote:
Maakt het dan ook de onvrede zelf minder oprecht vind je?quote:
Oprechte onvrede. Gaan die twee wel samen?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 14:51 schreef oompaloompa het volgende:
Maakt het dan ook de onvrede zelf minder oprecht vind je?
Waarom niet?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 14:55 schreef Loppe het volgende:
[..]
Oprechte onvrede. Gaan die twee wel samen?
Ik zie het excact zo.quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:45 schreef J.J.De-Bom het volgende:
[..]
Politiek is is de wijze waarop in een samenleving de belangentegenstellingen van groepen en individuen tot hun recht komen.
Het zal dus onmogelijk zijn om politieke propaganda erbuiten te houden sinds het hele Occupy-gebeuren nou juist een politieke aangelegenheid is - een oproep tot politieke verandering.
Omdat onvrede in jezelf leeft, het is gemakkelijk om de schuld bij iets of iemand anders te leggen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 14:56 schreef oompaloompa het volgende:
Waarom niet?
even ter uitleg; ik heb het zelf ook wel dat wanneer mensen niet goed uit kunnen leggen waarom ze precies zo ontevreden zijn, het op de een of andere manier minder belangrijk en terecht lijkt, ik vraag me alleen af of dat wel echt zo zou moeten zijn voor mezelf...
Ik ben het hier ook helemaal mee eens maar kan me wel voorstellen dat het voelt alsof huidige politieke partijen het idee "kapen".quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 15:03 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Ik zie het excact zo.
De oproep is echter niet alleen aan de politiek gericht maar aan iedere individu dus ook politici.
Indien de protesten tot iets gaan leiden zal dit via de politiek handen en voeten moeten gaan krijgen. Als dat niet de bedoeling van de movement is, dan is er eigenlijk maar één alternatief, complete anarchie.
Maar maakt dat het onjuist? Als ik je in je buik schop zit de pijn ook in jezelf, maakt mij niet minder schuldig er aan.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 15:06 schreef Loppe het volgende:
[..]
Omdat onvrede in jezelf leeft, het is gemakkelijk om de schuld bij iets of iemand anders te leggen.
Maar je zou er oprechte onvrede over voelen lijkt me, en niemand zou claimen dat je pijn / onvrede minder oprecht zou zijn omdat je niet precies weet waarom je geschopt bent. (Misschien ben jij een outlierquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 15:46 schreef Loppe het volgende:
Dan moet ik me afvragen waarom je me schopt.
Ach ja loslaten is ook een kunst.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 16:01 schreef oompaloompa het volgende:
Maar je zou er oprechte onvrede over voelen lijkt me, en niemand zou claimen dat je pijn / onvrede minder oprecht zou zijn omdat je niet precies weet waarom je geschopt bent. (Misschien ben jij een outlier)
Nou, dat treft, daar is dat krakerstuig wel goed in, met hun overal tegenaantrapperij terwijl ze zelf het laagste van de samenleving zijn.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 15:03 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Ik zie het excact zo.
De oproep is echter niet alleen aan de politiek gericht maar aan iedere individu dus ook politici.
Indien de protesten tot iets gaan leiden zal dit via de politiek handen en voeten moeten gaan krijgen. Als dat niet de bedoeling van de movement is, dan is er eigenlijk maar één alternatief, complete anarchie.
Vertel. Ik bedoel. Licht je nader toe. Als je dat kunt..quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 16:24 schreef Kluts het volgende:
[..]
Nou, dat treft, daar is dat krakerstuig wel goed in, met hun overal tegenaantrapperij terwijl ze zelf het laagste van de samenleving zijn.
Dat is het enige volk wat ik nog zag zitten na zaterdag bij de demonstraties. Kom op zeg, zelf te beroerd zijn om voor een hoop zaken te betalen waar een ander hard voor werk en dan ook nog het lef hebben om nu als een soort spreekbuis voor de hardwerkenden te fungeren.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 16:32 schreef dadgad het volgende:
[..]
Vertel. Ik bedoel. Licht je nader toe. Als je dat kunt..
Precies. Jij snapt mijn boodschap. En ja, ik ben inderdaad zwaar geïrriteerd. Ik hoor namelijk niet bij de 1% rijkste van deze maatschappij. Dat betekent dus dat ik tot de 99% hoor. Ik wil heel duidelijk maken dat ik die types die zichzelf als mijn vertegenwoordiger neerzetten dat ABSOLUUT niet zijn. Met andere woorden, zij zijn zeker niet de 99%.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 14:43 schreef dadgad het volgende:
[..]
Ik vind dat je als een maffe reactionair uit je slof schiet.
Je bekritiseerd alles en iedereen. Het zijn mislukte hippies, kansloze complot denkers, sjappies die jarenlang hebben geprofiteerd etc.etc. Mooi ben jij.
Ze zijn de 1%, maar dan de onderste.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 17:16 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Precies. Jij snapt mijn boodschap. En ja, ik ben inderdaad zwaar geïrriteerd. Ik hoor namelijk niet bij de 1% rijkste van deze maatschappij. Dat betekent dus dat ik tot de 99% hoor. Ik wil heel duidelijk maken dat ik die types die zichzelf als mijn vertegenwoordiger neerzetten dat ABSOLUUT niet zijn. Met andere woorden, zij zijn zeker niet de 99%.
Ik vind het nogal egocentrisch om met enkele tientallen mensen ergens te gaan staan en te gaan lopen schreeuwen dat je 99% van de massa vertegenwoordigd. Zeker als het met een enkele blik duidelijk is dat het volk dat dat roept een absolute minderheid vormt. Fuck, en dat heeft dan bezwaren tegen het politiek economische systeem terwijl het zichzelf uitroept als meerderheidsvertegenwoordiging zonder verkiezingen.
Ik zeg niet dat ze stinken. Sterker, nog, ik constateerde eerder dat ze naar huis gaan om te douchen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 17:28 schreef oompaloompa het volgende:
Hoe meer er over de stinkende hippies gezeurd wordt hoe minder aandacht er aan de echt structurele problemen wordt besteed...
Zeker weten, als je iemand als Nancy Pelosi als v.b. neemt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 15:27 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik ben het hier ook helemaal mee eens maar kan me wel voorstellen dat het voelt alsof huidige politieke partijen het idee "kapen".
[..]
Maar maakt dat het onjuist? Als ik je in je buik schop zit de pijn ook in jezelf, maakt mij niet minder schuldig er aan.
quote:Pelosi, in her most recent financial disclosure form, reported that her husband owned between $250,000 and $500,000 of stock in AIG
http://sadbastards.wordpr(...)ion-resort-baroness/
De enige politici die imo recht van spreken hebben zijn types als Ron Paul, Denis Kuchinich, de types die de laatste 2 decennia voor gek zijn verklaard zal ik ze maar noemen.quote:When Pelosi's aide said she would only take one more question, the Speaker made clear that she didn't want to discuss AIG anymore. "New subject, or else ...," she said, never finishing her threat.
http://voices.washingtonp(...)me_us_for_aig_m.html
Agnes Kant in 2007:quote:Doorgeslagen grootheidswaan van bestuurders en managers heeft positief ingestelde mensen vergiftigd met cynisme. Het schaamteloos vooropstellen van het eigen belang door sommigen heeft hele beroepsgroepen bezoedeld. Bestuurders en managers krijgen topsalarissen, maar leveren daarvoor allerminst topprestaties - zoals blijkt in de ziekenhuizen en energiebedrijven. Dat kost niet alleen veel geld, maar ook veel vertrouwen.
http://www.janmarijnissen.nl/2006/09/23/de-menselijke-maat/
Die mogen van mij spreken op de occupy bijeenkomsten, ze kunnen hun oude speeches zo weer opzeggen.quote:Wat een contrast met de zelfverrijking aan de top, waar ook niets aan gedaan wordt .Ronduit een blamage. De gemiddelde stijging aan de top was in 2006 wederom 12%. Waarom komt er geen instemmingsrecht van de OR? Waarom geen verbod of maximum op bonussen? Waarom komt er geen verbod op opties in eigen bedrijf?
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2007/06/19/R190.htm
En zij komen ook met oplossingen:quote:Agnes Kant: "Velen noemen de huidige crisis 'het gelijk van de SP'. Dat mag zo zijn, maar dat is geen reden tot blijdschap. De SP wil daarom een parlementaire enquête om de fouten uit het verleden precies bloot te leggen en de noodzakelijke lessen voor de toekomst te kunnen trekken.
Na het redden van de banken, moet het kabinet banen en inkomens beschermen van de mensen die de tol dreigen te betalen van de kredietcrisis. Zij hebben deze crisis niet veroorzaakt, zij moeten er dus ook niet de dupe van worden.
De oude politiek moet overboord, willen we de volgende generaties een land achterlaten dat menselijker en socialer is.
http://www.sp.nl/dossier/kredietcrisis.html
Maak je toch niet zo druk man. De bewering dat zij de 99 procent vertegenwoordigen moet je niet zo serieus nemen. Of hadden ze van tevoren een polletje op poten moeten zetten en vervolgens scanderen met 'wij zijn de 71,2 procent'?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 17:16 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Precies. Jij snapt mijn boodschap. En ja, ik ben inderdaad zwaar geïrriteerd. Ik hoor namelijk niet bij de 1% rijkste van deze maatschappij. Dat betekent dus dat ik tot de 99% hoor. Ik wil heel duidelijk maken dat ik die types die zichzelf als mijn vertegenwoordiger neerzetten dat ABSOLUUT niet zijn. Met andere woorden, zij zijn zeker niet de 99%.
Ik vind het nogal egocentrisch om met enkele tientallen mensen ergens te gaan staan en te gaan lopen schreeuwen dat je 99% van de massa vertegenwoordigd. Zeker als het met een enkele blik duidelijk is dat het volk dat dat roept een absolute minderheid vormt. Fuck, en dat heeft dan bezwaren tegen het politiek economische systeem terwijl het zichzelf uitroept als meerderheidsvertegenwoordiging zonder verkiezingen.
Ja. Eigenlijk vind ik dat ja. Of in ieder geval vind ik dat duidelijk moet zijn dat een heleboel mensen zich ook NIET vertegenwoordigd voelen door deze groep wannabe actievoerders.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 17:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maak je toch niet zo druk man. De bewering dat zij de 99 procent vertegenwoordigen moet je niet zo serieus nemen. Of hadden ze van tevoren een polletje op poten moeten zetten en vervolgens scanderen met 'wij zijn de 71,2 procent'?
Zucht ...kan het nog kortzichtiger?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 16:47 schreef Kluts het volgende:
[..]
Dat is het enige volk wat ik nog zag zitten na zaterdag bij de demonstraties. Kom op zeg, zelf te beroerd zijn om voor een hoop zaken te betalen waar een ander hard voor werk en dan ook nog het lef hebben om nu als een soort spreekbuis voor de hardwerkenden te fungeren.
Ik chargeer het een beetje natuurlijk, maar ik neem aan dat je mijn wat algemenere punt begrijpt toch?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 17:34 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze stinken. Sterker, nog, ik constateerde eerder dat ze naar huis gaan om te douchen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |