Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-slachtoffers.dhtmlquote:'Krokodil' veroorzaakt duizenden slachtoffers
'Krokodil' is de nieuwe zelfmaakdrug voor arme jongeren in Rusland. Het is levensgevaarlijk, je huid gaat er van rotten, maar het kost bijna niets en is daarom erg geliefd.
Hoestdrankje, benzine, jodium en zwavel laten pruttelen tot een dikke plak. Het kost bijna niets, maar heeft ook een vernietigende werking op het lichaam. 'Het breekt alles af', aldus Kysia Hekster NOS-correspondent in Rusland.
'Als je bent begonnen met gebruiken leef je nog een jaar, misschien twee,' vertelt de verslaggeefster. 'Het vreet je vlees op er komen diepe gaten in je huid tot op het bot en het stinkt verschrikkelijk.' Er zijn naar schatting een miljoen 'krokodil' verslaafden in Rusland, maar door gebrek aan afkickcentra kan de overheid niet adequaat optreden.
Wat bezielt mensen, vraag ik me alleen maar af...quote:De levensgevaarlijke drug krok die onlangs in het Duitse Ruhrgebied is opgedoken, vlakbij de Nederlandse grens, is nog niet in Nederland gesignaleerd, zo meldt een woordvoerder van het Trimbos Instituut.
Dennis Sanders, die werkt in de verslavingspreventie in Midden- en Noord-Limburg, heeft wel verhalen gehoord over de drug, maar zegt dat die nog niet is aangetroffen bij gebruikers in zijn werkgebied.
'Er zijn nog geen aanwijzingen dat de drug in Nederland op de markt is', aldus Sanders. Hij en zijn collega's houden het wel in de gaten. Het Trimbos Instituut krijgt uit het hele land drugs ter controle. Als er iets gevaarlijks tussenzit, zoals krok, geven ze daarover een waarschuwing uit.
De drug die zo sterk is als herone is eerst opgedoken in Rusland en van daaruit overgewaaid naar Duitsland. De naam krok komt van krokodil, omdat de drug de huid kapot maakt en zelfs doet rotten, waardoor het lijkt alsof de gebruiker is aangevallen door een krokodil.
Dit. maar toch interessant om de ontwikkelingen te zien in de EU.quote:
Dat denk ik ook. We hebben het kapitaal om gezonde drugs te kopen en zijn te nuchter om die shit te gebruiken.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 13:55 schreef Caland het volgende:
Zal in Nederland nooit voet aan de grond krijgen, aangezien we hier op grote schaal hoogwaardigere drugs kunnen verkrijgen.
en de hoeveelheid codene in onze medicijnen (paracetamol/hoestdrank) is veel lager, waardoor het verkrijgen van genoeg codene lastig isquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 13:56 schreef Killaht het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. We hebben het kapitaal om gezonde drugs te kopen en zijn te nuchter om die shit te gebruiken.
quote:
Omdat het nu in de Nederlandse media opduikt, omdat het kennelijk al in het Roergebied voorkomt en omdat ik er nog geen topic over zag op NWS.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:02 schreef Disana het volgende:
Dit fenomeen is toch al meer dan anderhalf jaar oud? Waarom moet dat nu ineens hier opgehaald worden?
Hoe verklaar je dan dat de drugs al in het Duitse Roergebied is opgedoken?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 13:56 schreef Killaht het volgende:
Dat denk ik ook. We hebben het kapitaal om gezonde drugs te kopen en zijn te nuchter om die shit te gebruiken.
Oostblokker medewerkers die het meenemen voor de sloeberige roetwerkers daar.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dan dat de drugs al in het Duitse Roergebied is opgedoken?
Het is gewoon een willekeurig goedje. Om alles door de overheid te laten synthetiseren is onzin, want dan blijf je bezig. Als iemand lijm gaat snuiven, dan hoeft de overheid toch ook geen gezond huismerk op de markt te brengen? Of dat te gaan reguleren?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:08 schreef Casos het volgende:
Toch wel bizar, dat afbeeldingen zoals achter de link in de TS nog niet afschrikwekkend genoeg zijn en er nog steeds mensen zijn die hiermee beginnen.
Dan kan je wel een "war on drugs" voeren, maar als het resultaat is dat mensen zelf dit soort brouwsels gaat maken, kan je daar ook maar beter mee stoppen en ervoor zorgen dan drugs die minder schadelijk zijn gewoon verkrijgbaar zijn.
was ook al eerder in het Nederlandse nieuws.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:04 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
[..]
Omdat het nu in de Nederlandse media opduikt, omdat het kennelijk al in het Roergebied voorkomt en omdat ik er nog geen topic over zag op NWS.
Ze gaan zo'n goedje maken, omdat de meer gangbare vorm zo verschrikkelijk duur of moeilijk te verkrijgen is.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:10 schreef Picchia het volgende:
[..]
Het is gewoon een willekeurig goedje. Om alles door de overheid te laten synthetiseren is onzin, want dan blijf je bezig. Als iemand Chlorex gaat inhaleren of lijm gaat snuiven, dan hoeft de overheid toch ook geen huismerk op de markt te brengen? Of dat te gaan reguleren?
Als zij dat willen voor privegebruik, dan mogen ze wat mij betreft. Als mensen niet kunnen koken, tja, dan vergiftig je jezelf. Het is onrealistisch om mensen op elk gebied tegen zichzelf in bescherming te nemen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:13 schreef Casos het volgende:
[..]
Ze gaan zo'n goedje maken, omdat de meer gangbare vorm zo verschrikkelijk duur of moeilijk te verkrijgen is.
Wat denk je dat er gaat gebeuren al iedereen zijn eigen alcohol gaat stoken, omdat dit verboden wordt of vreselijk duur? Voor je het weet zit je methanol te drinken met alle gevolgen van dien.
Je draait het om, je moet die mensen niet die kant opduwen, door alle drugs maar als boebahslecht te bestempelen en te verbieden.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:24 schreef Picchia het volgende:
[..]
Als zij dat willen voor privegebruik, dan mogen ze wat mij betreft. Als mensen niet kunnen koken, tja, dan vergiftig je jezelf. Het is onrealistisch om mensen op elk gebied tegen zichzelf in bescherming te nemen.
Roetwerkers? In het Ruhrgebied? LOL, zeker nooit geweest daar de afgelopen 25 jaar. Er is geen zware industrie meer in het Ruhrgebied.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:06 schreef Killaht het volgende:
[..]
Oostblokker medewerkers die het meenemen voor de sloeberige roetwerkers daar.
moet je maar eens goed gaan zoekenquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:33 schreef aloa het volgende:
Die foto in het AD is overdreven, neem ik aan?
Hoeft ook niet. Gewoon alle drugs legaliseren en dan kunnen mensen zelf beslissen welke ze gebruiken. Het gebruik van Krok hoort dan heel snel tot het verleden.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:24 schreef Picchia het volgende:
[..]
Als zij dat willen voor privegebruik, dan mogen ze wat mij betreft. Als mensen niet kunnen koken, tja, dan vergiftig je jezelf. Het is onrealistisch om mensen op elk gebied tegen zichzelf in bescherming te nemen.
Mja, als je de verkoop legaliseert, dan geef je wel goedkeuring aan het gebruik.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:37 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hoeft ook niet. Gewoon alle drugs legaliseren en dan kunnen mensen zelf beslissen welke ze gebruiken. Het gebruik van Krok hoort dan heel snel tot het verleden.
quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:42 schreef Picchia het volgende:
[..]
Mja, als je de verkoop legaliseert, dan geef je wel goedkeuring aan het gebruik.
Dat is toch alleen maar te prijzen?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:24 schreef Picchia het volgende:
[..]
Waarom zou je andermans gebruik goedkeuren? Je mag het nog steeds afkeuren, maar dat is geen reden om iemand anders te verbieden drugs te gebruiken. Het eigenlijke gebruik van drugs is schadelijk voor de gebruiker maar anderen hebben daar op zichzelf weinig last van.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:42 schreef Picchia het volgende:
[..]
Mja, als je de verkoop legaliseert, dan geef je wel goedkeuring aan het gebruik.
Lijkt me ook niet echt verkeerd als men drugs legaal maakt. Ik denk wel dat je altijd een illegale handel zult houden. Dat zie je nu ook met sigaretten en drank.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:37 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hoeft ook niet. Gewoon alle drugs legaliseren en dan kunnen mensen zelf beslissen welke ze gebruiken. Het gebruik van Krok hoort dan heel snel tot het verleden.
quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:52 schreef slashdotter3 het volgende:
Wat is de verklaring voor het wegrotten v/d huid nu precies?
Wat voor zuren komen er vrij of cellen worden er afgebroken?
quote:De jeugdige gebruikers laten een hoestdrankje, benzine, jodium en zwavel pruttelen tot een dikke brij.
ik denk dat dat inderdaad gewoon een overdreven photoshop is, het is een van de eerste foto's die je vind als je google images zoekt naar de termen, maar nergens is een goede bron waar die afbeeldingen vandaan komt of wat precies de achtergrond is... oftewel, het is een van het internet geplukte anoniem beeld dat niet te checken is....quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:33 schreef aloa het volgende:
Die foto in het AD is overdreven, neem ik aan?
Ik denk dat die foto wel degelijk echt is en niet geshopt.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:29 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik denk dat dat inderdaad gewoon een overdreven photoshop is, het is een van de eerste foto's die je vind als je google images zoekt naar de termen, maar nergens is een goede bron waar die afbeeldingen vandaan komt of wat precies de achtergrond is... oftewel, het is een van het internet geplukte anoniem beeld dat niet te echecken is....
Is het niet meer een verhaal van dichtslibbende aderen en daardoor afstervende huid?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:52 schreef slashdotter3 het volgende:
Wat is de verklaring voor het wegrotten v/d huid nu precies?
Wat voor zuren komen er vrij of cellen worden er afgebroken?
Lekker filmpje...quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:36 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik denk dat die foto wel degelijk echt is en niet geshopt.
Vergelijk de foto maar eens met dit filmpje over krokodil:
Let op: kan als schokkend worden ervaren. Heb je een zwakke maag, klik dan niet!
quote:Als je bent begonnen met gebruiken leef je nog een jaar, misschien twee
Wat mij erg opviel is dat Krokodil het vlees wel erg mooi van het bot afkrijgt. Het is echt mooi schoon bot zo! Iets voor als je een keer een bot van een dier wil bewaren ofzo?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 17:42 schreef Hathor het volgende:
Ik zag die eerste foto en kreeg ineens zin in een baguette met salami.
Wat is het probleem?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:42 schreef Picchia het volgende:
[..]
Want als je rotzooi bij elkaar gooit moet het wel gevaarlijk zijnquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 18:52 schreef penny-wise het volgende:
Bij editie-NL zeiden ze dat de wetenschappers nog niet wisten waarom de huid zo weggevreten wordt door die drug.
Nou, als ik zie dat er benzine,jodium en zwavel in die drug zitten kan ik wel het antwoord raden...
Zit in de chemie, dan weet je zulke dingen welquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 18:55 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Want als je rotzooi bij elkaar gooit moet het wel gevaarlijk zijn
Ik wist het niet, voor mij en voor nog wel tig anderen geen oud nieuws dusquote:
Dan weet je ook wel beter dan "2x rotzooi bij elkaar = 4x rotzooi". Voor de meest reguliere middelen gebruiken we gevaarlijke stoffen..quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:05 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Zit in de chemie, dan weet je zulke dingen wel
Dan weet je dus ook dat het niet zozeer pers door die ingredienten komt, maar doordat die rotzooi die ze gebruiken zo onzuiver als de pest isquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:05 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Zit in de chemie, dan weet je zulke dingen wel
Het is toch echt al jaaaren oud, kan best 5 of meer zijn ondertussen..quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:08 schreef DjinN het volgende:
[..]
Ik wist het niet, voor mij en voor nog wel tig anderen geen oud nieuws dus
Nog wel, als het aan de hardliners in de huidige regering ligt wordt alles op een grote hoop verboden middelen gegooid, wordt wiet gelijkgesteld met deze troep en is nergens meer informatie over te krijgen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 13:55 schreef Caland het volgende:
Zal in Nederland nooit voet aan de grond krijgen, aangezien we hier op grote schaal hoogwaardigere drugs kunnen verkrijgen.
Er wordt wel heel nonchelant over gedaan in dat filmpje. Die kerel zit gewoon in z'n rolstoel, ergens op de gang van het ziekenhuis. Emmertje eronder en zagen maar. Plof, been valt in de emmer. Tot de volgende keer meneer!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:36 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Let op: kan als schokkend worden ervaren. Heb je een zwakke maag, klik dan niet!
Miss is hij gewoon op de Krokodil poliquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er wordt wel heel nonchelant over gedaan in dat filmpje. Die kerel zit gewoon in z'n rolstoel, ergens op de gang van het ziekenhuis. Emmertje eronder en zagen maar. Plof, been valt in de emmer. Tot de volgende keer meneer!
Haha.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:46 schreef znarch het volgende:
[..]
Miss is hij gewoon op de Krokodil poli
[ afbeelding ]
Omdat er niets anders/beters is.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Haha.
Maar ook hoe hij erbij zit in z'n stoeltje. Er zijn mensen die meer paniek hebben bij de tandarts.
Ik snap echt niet hoe mensen z hun leven kunnen vergooien aan drugs. Jonge mensen nog. Je weet toch gewoon dat je levend wegrot van die rotzooi? Hoe haalt iemand het dan in z'n hoofd om die eerste spuit te zetten?
Je hebt zelf 'choose life' onder je icon staan. Niks beters dan dit krokodil dat je huid doet wegrotten? Waarom niet gewoon muziek, sport, studeren, schaken etc?quote:
Beantwoord dit voor jezelf: als wij morgen voetbal verbieden, gaat dan niemand meer voetballen?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je hebt zelf 'choose life' onder je icon staan. Niks beters dan dit krokodil dat je huid doet wegrotten? Waarom niet gewoon muziek, sport, studeren, schaken etc?
Nee. Jij zegt: ze doen dit omdat er niks beters is. Ik zeg dat er genoeg 'betere' dingen te doen zijn dan krokodil (of een andere drug) in je lichaam spuiten.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:45 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Beantwoord dit voor jezelf: als wij morgen voetbal verbieden, gaat dan niemand meer voetballen?
Joodoplossing? Dat vreet cellen weg, daarom moet je niet zomaar jodium op wonden gaan gebruiken.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 18:55 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Want als je rotzooi bij elkaar gooit moet het wel gevaarlijk zijn
Mensen willen nu eenmaal drugs. Zo simpel is dat, we gebruiken al drugs sinds we op deze aardkloot rondlopen.. en toen gingen we drugs verbieden en hielden we onszelf voor dat dat zou helpen, nu weet ieder zelfrespecterend mens dat drugs verbieden een negatief effect heeft en je alles beter kunt controleren en mensen moet voorlichten.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Jij zegt: ze doen dit omdat er niks beters is. Ik zeg dat er genoeg 'betere' dingen te doen zijn dan krokodil (of een andere drug) in je lichaam spuiten.
Natriumhydroxide, zwavelzuur en nog wat troep maakt een (vrijwel) onschadelijke drug, so fucking what?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:01 schreef Clan het volgende:
[..]
Joodoplossing? Dat vreet cellen weg, daarom moet je niet zomaar jodium op wonden gaan gebruiken.
Er zijn genoeg mensen die geen drugs gebruiken. Of wil je koffie, thee, chocolade ook drugs gaan noemen?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:42 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Mensen willen nu eenmaal drugs. Zo simpel is dat, we gebruiken al drugs sinds we op deze aardkloot rondlopen.. en toen gingen we drugs verbieden en hielden we onszelf voor dat dat zou helpen, nu weet ieder zelfrespecterend mens dat drugs verbieden een negatief effect heeft en je alles beter kunt controleren en mensen moet voorlichten.
Mensen gebruiken drugs, als je alle onschadelijke weghaalt gaat men schadelijke drugs gebruiken. Dat is de realiteit.
Nuchter ben je altijd al. Beetje afwisseling is ook leuk, maar niet met dit soort spul.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 23:55 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik snap mensen steeds minder. Waarom drugs? Niks mooiers dan 100% nuchterheid.
Essay: De schadelijkheid van drugs, oorzaak en aanleiding
50 jaar werken is ook niet alles?quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 01:25 schreef DrDentz het volgende:
Lijkt me lastig leven met zo'n armpje maar gelukkig duurt het maar 1 2 jaar.
Dit dus, en daarom moet je mensen in bescherming nemen tegen zichzelf.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je hebt zelf 'choose life' onder je icon staan. Niks beters dan dit krokodil dat je huid doet wegrotten? Waarom niet gewoon muziek, sport, studeren, schaken etc?
XTC met atropine was ook enige tijd een hit in Zaandamquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 03:34 schreef Dven het volgende:
Enfin, je hebt kwaliteitsdrug als goede cannabis, XTC en heroine. Problemen in die gebieden doen zich vooral voort door een falend systeem. Illegaliteit zorgt voor slechte condities. De pure vorm van elke drug vormt geen schade aan. Het zijn de toevoegingen waar je para van wordt.
Wat een walgelijk filmpje.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:36 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik ben bang dat voor deze heren en dames het andere uitzicht in het leven niet veel rooskleuriger zal zijnquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 03:45 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Wat een walgelijk filmpje.
Wel helemaal gekeken ...
Waarom zou je in hemelsnaam dit spul willen slikken?
Volgens mij wordt het niet geslikt, maar geinjecteerd in de ader. Daarom rotten de ledematen die geinjecteerd worden weg: door al dat onzuivere spul in de bloedbaan wordt alles weggevreten.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 03:45 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Wat een walgelijk filmpje.
Wel helemaal gekeken ...
Waarom zou je in hemelsnaam dit spul willen slikken?
ze doen dit vooral omdat ze (extreem zware, lichamelijke en geestelijke) afkick verschijnselen van het duurdere en lastigere te verkrijgen herone niet aankunnen. Dit spul geeft verlichting van die afkickverschijnselen ten koste van je ledematen. Geeft ook wel een beetje aan hoe zwaar het afkicken is als je dit als alternatief wilt.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Jij zegt: ze doen dit omdat er niks beters is. Ik zeg dat er genoeg 'betere' dingen te doen zijn dan krokodil (of een andere drug) in je lichaam spuiten.
Maar jij bent dan ook een hele stoere kerel.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 11:34 schreef 3-voud het volgende:
De idioten ruimen zichzelf op. Mja, kan er geen medelijden mee hebben.
Ik zal het nooit zelf zeggen maar wil het wel bevestigen voor je.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 13:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Maar jij bent dan ook een hele stoere kerel.
Weliswaar wat vochtig, maar degelijkheid kan je niet worden ontzegd.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 13:07 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik zal het nooit zelf zeggen maar wil het wel bevestigen voor je.
En jij een vochtig sexistisch varken.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 13:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Maar jij bent dan ook een hele stoere kerel.
Zou je dat ook zeggen wanneer familie of vrienden junks zijn?quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 13:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat is eigenlijk het probleem hiermee? Lekker gemakkelijk van de junks af op deze manier
ja.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 14:03 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
Zou je dat ook zeggen wanneer familie of vrienden junks zijn?
Bij dat laatste is nog hoop op verbetering.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 14:10 schreef LXIV het volgende:
Nou, ik zie ook liever dit 'krokodil', waarvan de junks binnen 2 jaar wegrotten dan herone, waarbij zo'n junk meer dan 10 jaar kan blijven rondlopen en ondertussen duizenden fietsen en autoradio's moet stelen om zijn verslaving te bekostigen.
Resultaat is altijd 0,0, maar hoop is hoop.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 14:25 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
Bij dat laatste is nog hoop op verbetering.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 11:34 schreef 3-voud het volgende:
Zoals ze hier in D zeggen, Die Hoffnung stirbt zuletztquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 14:25 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
Bij dat laatste is nog hoop op verbetering.
Jij bent dan ook niet verslaafd.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 11:34 schreef 3-voud het volgende:
Boehoehoe, mij komen de tranen....quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 14:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Jij bent dan ook niet verslaafd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |