abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103073657
Op UVT was er maanden geleden al een topic over: Krokodil, de nieuwe horror drug uit Rusland
Maar het fenomeen hoort ook in NWS, want het gaat om een zeer gevaarlijke drug, die in Rusland al veel slachtoffers eist: krokodil is de naam van het goedje. Gebruik ervan tast je huid zodanig ernstig aan dat vlees wegrot, je botten open en bloot zichtbaar zijn; alsof je door een krokodil bent gebeten.

Het AD bericht erover:

quote:
'Krokodil' veroorzaakt duizenden slachtoffers
'Krokodil' is de nieuwe zelfmaakdrug voor arme jongeren in Rusland. Het is levensgevaarlijk, je huid gaat er van rotten, maar het kost bijna niets en is daarom erg geliefd.

Hoestdrankje, benzine, jodium en zwavel laten pruttelen tot een dikke plak. Het kost bijna niets, maar heeft ook een vernietigende werking op het lichaam. 'Het breekt alles af', aldus Kysia Hekster NOS-correspondent in Rusland.

'Als je bent begonnen met gebruiken leef je nog een jaar, misschien twee,' vertelt de verslaggeefster. 'Het vreet je vlees op er komen diepe gaten in je huid tot op het bot en het stinkt verschrikkelijk.' Er zijn naar schatting een miljoen 'krokodil' verslaafden in Rusland, maar door gebrek aan afkickcentra kan de overheid niet adequaat optreden.
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-slachtoffers.dhtml
Let op: via deze link krijg je meteen afbeeldingen van rottende huid in beeld. Als je niet tegen dit soort beelden kunt, klik dan niet op de bovenstaande link.

NOS op 3 heeft er een videoreportage over:
http://nos.nl/op3/video/2(...)-tot-op-het-bot.html

Het AD bericht verder dat de drug in het Duitse Ruhrgebiet al is opgedoken, maar nog niet in Nederland:

quote:
De levensgevaarlijke drug krok die onlangs in het Duitse Ruhrgebied is opgedoken, vlakbij de Nederlandse grens, is nog niet in Nederland gesignaleerd, zo meldt een woordvoerder van het Trimbos Instituut.

Dennis Sanders, die werkt in de verslavingspreventie in Midden- en Noord-Limburg, heeft wel verhalen gehoord over de drug, maar zegt dat die nog niet is aangetroffen bij gebruikers in zijn werkgebied.

'Er zijn nog geen aanwijzingen dat de drug in Nederland op de markt is', aldus Sanders. Hij en zijn collega's houden het wel in de gaten. Het Trimbos Instituut krijgt uit het hele land drugs ter controle. Als er iets gevaarlijks tussenzit, zoals krok, geven ze daarover een waarschuwing uit.

De drug die zo sterk is als heroïne is eerst opgedoken in Rusland en van daaruit overgewaaid naar Duitsland. De naam krok komt van krokodil, omdat de drug de huid kapot maakt en zelfs doet rotten, waardoor het lijkt alsof de gebruiker is aangevallen door een krokodil.
Wat bezielt mensen, vraag ik me alleen maar af...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2011 14:05:18 ]
  Moderator vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:51:26 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_103073767
wtf ik klikte op die eerste link maar...WTF GEK! hoe kan die meid niet kapot gaan van de pijn :{ :{ :{
Breitling - Instruments for Professionals
pi_103073772
Dat versnelt de natuurlijke selectie alleen maar. Darwin op speed (wat een koddige woordspeling, in een drugstopic het woord speed o|O _O- :D :o)
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_103073779
Oud nieuws.
Ik ben terug.
pi_103073785
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 13:51 schreef Zweetteef het volgende:
Oud nieuws.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:54:27 #6
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_103073860
quote:
Oud nieuws.
Dit. maar toch interessant om de ontwikkelingen te zien in de EU.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_103073893
Zal in Nederland nooit voet aan de grond krijgen, aangezien we hier op grote schaal hoogwaardigere drugs kunnen verkrijgen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:56:42 #8
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_103073932
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 13:55 schreef Caland het volgende:
Zal in Nederland nooit voet aan de grond krijgen, aangezien we hier op grote schaal hoogwaardigere drugs kunnen verkrijgen.
Dat denk ik ook. We hebben het kapitaal om gezonde drugs te kopen en zijn te nuchter om die shit te gebruiken.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_103074069
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 13:56 schreef Killaht het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. We hebben het kapitaal om gezonde drugs te kopen en zijn te nuchter om die shit te gebruiken.
en de hoeveelheid codeïne in onze medicijnen (paracetamol/hoestdrank) is veel lager, waardoor het verkrijgen van genoeg codeïne lastig is
  † In Memoriam † vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:02:37 #10
137949 Disana
pi_103074130
Dit fenomeen is toch al meer dan anderhalf jaar oud? Waarom moet dat nu ineens hier opgehaald worden?
pi_103074142
Als mijn arm eraf valt dan zou ik snel over mijn verslaving heen zijn. :D
pi_103074181
quote:
Oud nieuws.
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 14:02 schreef Disana het volgende:
Dit fenomeen is toch al meer dan anderhalf jaar oud? Waarom moet dat nu ineens hier opgehaald worden?
Omdat het nu in de Nederlandse media opduikt, omdat het kennelijk al in het Roergebied voorkomt en omdat ik er nog geen topic over zag op NWS.
pi_103074208
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 13:56 schreef Killaht het volgende:
Hoe verklaar je dan dat de drugs al in het Duitse Roergebied is opgedoken?
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:06:53 #14
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_103074266
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 14:05 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Hoe verklaar je dan dat de drugs al in het Duitse Roergebied is opgedoken?
Oostblokker medewerkers die het meenemen voor de sloeberige roetwerkers daar.
pi_103074306
Toch wel bizar, dat afbeeldingen zoals achter de link in de TS nog niet afschrikwekkend genoeg zijn en er nog steeds mensen zijn die hiermee beginnen.

Dan kan je wel een "war on drugs" voeren, maar als het resultaat is dat mensen zelf dit soort brouwsels gaat maken, kan je daar ook maar beter mee stoppen en ervoor zorgen dan drugs die minder schadelijk zijn gewoon verkrijgbaar zijn.
pi_103074353
ik denk dat de mensen die dit maken en gebruiken niet de toegang hebben tot al deze kennis en informatie , haddne ze dat wel hadden ze vast wel iets meer betaald voor minder rotte producten
pi_103074372
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 14:08 schreef Casos het volgende:
Toch wel bizar, dat afbeeldingen zoals achter de link in de TS nog niet afschrikwekkend genoeg zijn en er nog steeds mensen zijn die hiermee beginnen.

Dan kan je wel een "war on drugs" voeren, maar als het resultaat is dat mensen zelf dit soort brouwsels gaat maken, kan je daar ook maar beter mee stoppen en ervoor zorgen dan drugs die minder schadelijk zijn gewoon verkrijgbaar zijn.
Het is gewoon een willekeurig goedje. Om alles door de overheid te laten synthetiseren is onzin, want dan blijf je bezig. Als iemand lijm gaat snuiven, dan hoeft de overheid toch ook geen gezond huismerk op de markt te brengen? Of dat te gaan reguleren?
pi_103074410
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 14:04 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

[..]

Omdat het nu in de Nederlandse media opduikt, omdat het kennelijk al in het Roergebied voorkomt en omdat ik er nog geen topic over zag op NWS.
was ook al eerder in het Nederlandse nieuws.
Ik ben terug.
pi_103074443
er zijn ongetwijfeld hordes mensen die van alles proberen om zo goedkoop mogelijk zo goed mogelijk va nde wereld te geraken , als dit word uitgebannen dan komt er zo weer iets anders.
ingekookte oogdruppels en dat soort crap
pi_103074473
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 14:10 schreef Picchia het volgende:

[..]

Het is gewoon een willekeurig goedje. Om alles door de overheid te laten synthetiseren is onzin, want dan blijf je bezig. Als iemand Chlorex gaat inhaleren of lijm gaat snuiven, dan hoeft de overheid toch ook geen huismerk op de markt te brengen? Of dat te gaan reguleren?
Ze gaan zo'n goedje maken, omdat de meer gangbare vorm zo verschrikkelijk duur of moeilijk te verkrijgen is.

Wat denk je dat er gaat gebeuren al iedereen zijn eigen alcohol gaat stoken, omdat dit verboden wordt of vreselijk duur? Voor je het weet zit je methanol te drinken met alle gevolgen van dien.
pi_103074831
Het zijn de bijproducten die ontstaan bij onzuivere productie, zoals thuis in het huis, tuin en keukenlab, die het afstervende weefsel veroorzaken.

Het tweede filmpje in de spoiler van de OP van het UVT topic is trouwens wel ruig. :') Het is niet alleen de onzuivere drugs maar ook het veel te laat naar de dokter gaan die de schade zo extreem maken.
pi_103074877
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 14:13 schreef Casos het volgende:

[..]

Ze gaan zo'n goedje maken, omdat de meer gangbare vorm zo verschrikkelijk duur of moeilijk te verkrijgen is.

Wat denk je dat er gaat gebeuren al iedereen zijn eigen alcohol gaat stoken, omdat dit verboden wordt of vreselijk duur? Voor je het weet zit je methanol te drinken met alle gevolgen van dien.
Als zij dat willen voor privegebruik, dan mogen ze wat mij betreft. Als mensen niet kunnen koken, tja, dan vergiftig je jezelf. Het is onrealistisch om mensen op elk gebied tegen zichzelf in bescherming te nemen.
pi_103075037
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 14:24 schreef Picchia het volgende:

[..]

Als zij dat willen voor privegebruik, dan mogen ze wat mij betreft. Als mensen niet kunnen koken, tja, dan vergiftig je jezelf. Het is onrealistisch om mensen op elk gebied tegen zichzelf in bescherming te nemen.
Je draait het om, je moet die mensen niet die kant opduwen, door alle drugs maar als boebahslecht te bestempelen en te verbieden.

Dit kan je imo prima voorkomen door drugs te legaliseren.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:32:53 #24
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_103075167
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 14:06 schreef Killaht het volgende:

[..]

Oostblokker medewerkers die het meenemen voor de sloeberige roetwerkers daar.
Roetwerkers? In het Ruhrgebied? LOL, zeker nooit geweest daar de afgelopen 25 jaar. Er is geen zware industrie meer in het Ruhrgebied.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_103075206
Die foto in het AD is overdreven, neem ik aan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')