Nederland is inderdaad heel dicht bij de finale ja. Maar je snapt duidelijk niet dat Canada het gevaar is en niet Cuba. Cuba komt sowieso wel in de finale, of ze moeten twee van de drie komende wedstrijden nog gaan verliezen. En dat zie ik niet gebeuren.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:31 schreef Tennessee het volgende:
quote: Als ze de wedstrijd tegen Cuba winnen gaan ze naar de finale. Maar ja het is tegen Cuba, dus wordt het lastig.
Nee hoor, we mogen verliezen van Cuba... We hoeven alleen nog maar van Venezuela te winnen voor een finale plek... Daarnaast moet Cuba ook nog tegen Canada dus zelfs als we zowel tegen Cuba als Venezuela zouden verliezen zouden we nog kans hebben op de finale (als Cuba dan wint van Canada zijn we nog steeds tweede)...
Canada heeft gewonnen van Nederland toch? Dus Nederland moet sowieso 1 wedstrijd meer hebben gewonnen op het eind dan Canada.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:46 schreef Tennessee het volgende:
Stel Nederland verliest van zowel Cuba als Venezuela; Dan hebben we 4 gewonnen wedstrijden in groep 3. De enige andere die nog 4 of 5 gewonnen wedstrijden kan halen is Canada, maar dan moeten ze dus nog winnen van Cuba en Korea. Als Canada zou verliezen van Cuba geldt het onderling resultaat tussen Canada en Nederland en dat is 1-1 en dan geldt de "Team's Quality Balance TQB"... Met andere woorden, Er is eigenlijk maar een heel erg kleine kans dat we niet in de finale staan...
Was mijn post al aan het schrijven... De kans dat we zowel van Cuba en Venezuela verliezen en dat Canada zowel van Cuba als Korea wint lijkt me zo goed als verwaarloosbaar...quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:42 schreef Redefine het volgende:
[..]
Nederland is inderdaad heel dicht bij de finale ja. Maar je snapt duidelijk niet dat Canada het gevaar is en niet Cuba. Cuba komt sowieso wel in de finale, of ze moeten twee van de drie komende wedstrijden nog gaan verliezen. En dat zie ik niet gebeuren.
Dat Cuba (of in een opmerkelijk geval alleen Canada) boven je staat is er niets aan de hand, aangezien er twee teams naar de finale gaan. Maar in het geval Canada zijn beide wedstrijden wint, komen zij op 10 punten. Indien Nederland beide wedstrijden verliest, wordt Nederland dus derde. Indien Nederland wel van Venezuela wint, maar verlies van Cuba (en Canada dus beide wedstrijden wint). Komen Canada en Nederland op 10 punten te staan. Eerder is al aangetoond, dat dan het onderlinge resultaat doorslaggevend is en Canada heeft die wedstrijd gewonnen. Dus dan is Nederland ook niet door naar de finale.
Er zijn dus wel degelijk twee variabelen mogelijk, waardoor Nederland de finale niet haalt. Maar ik acht de kans vele malen groter dat Nederland de finale wel haalt.
Nee, we hebben twee keer tegen Canada gespeelt, 1 verloren, 1 gewonnen... dan zou vervolgens het volgende gelden: Standings determined by the win-loss records over all games played. In case of a tie, the order of the teams tied is determined by, in this sequence, (a) the win-loss record of the games played among the tied teams, (b) the highest difference between the ratios of runs scored per offensive innings and runs allowed per defensive innings (=Team's Quality Balance TQB), (c) the highest difference between the ratios of earned runs scored per offensive innings and earned runs allowed per defensive innings (ERTQB), (d) the highest batting average in the games played among the tied teams, (e) a coin flip.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:47 schreef Felagund het volgende:
[..]
Canada heeft gewonnen van Nederland toch? Dus Nederland moet sowieso 1 wedstrijd meer hebben gewonnen op het eind dan Canada.
Lijkt mij ook een soort horrorscenario, tenzij Cuba uit tactische overwegingen expres wil verliezen van Canada.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:48 schreef Tennessee het volgende:
De kans dat we zowel van Cuba en Venezuela verliezen en dat Canada zowel van Cuba als Korea wint lijkt me zo goed als verwaarloosbaar...
Hmm, als we winnen van Venezuela maar verliezen van Cuba (niet onwaarschijnlijk) en Canada wint zowel van Cuba als van Korea (ook goed mogelijk) dan staan we inderdaad ook gelijk met Canada...quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:51 schreef golfer het volgende:
[..]
Lijkt mij ook een soort horrorscenario, tenzij Cuba uit tactische overwegingen expres wil verliezen van Canada.
Ze hebben toch maar één keer tegen Canada gespeeld:quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:50 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Nee, we hebben twee keer tegen Canada gespeelt, 1 verloren, 1 gewonnen... dan zou vervolgens het volgende gelden: Standings determined by the win-loss records over all games played. In case of a tie, the order of the teams tied is determined by, in this sequence, (a) the win-loss record of the games played among the tied teams, (b) the highest difference between the ratios of runs scored per offensive innings and runs allowed per defensive innings (=Team's Quality Balance TQB), (c) the highest difference between the ratios of earned runs scored per offensive innings and earned runs allowed per defensive innings (ERTQB), (d) the highest batting average in the games played among the tied teams, (e) a coin flip.
Zoals ik in mijn post al zeg is de kans vele malen groter dat Nederland WEL naar de finale gaat. Maar het zou helpen als Canada onderuit gaat tegen Zuid-Korea. Want een horrorscenario, zoals golfer het noemt, kan wel, en dat zou wel heel erg klote zijn.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:48 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Was mijn post al aan het schrijven... De kans dat we zowel van Cuba en Venezuela verliezen en dat Canada zowel van Cuba als Korea wint lijkt me zo goed als verwaarloosbaar...
Je hebt gelijk... Die onzin met die Australische vlag daarstraks heeft me helemaal in de war gemaaktquote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:54 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ze hebben toch maar één keer tegen Canada gespeeld:
http://en.wikipedia.org/wiki/2011_Baseball_World_Cup
Of ben ik nu gek?
Dat was inderdaad wel even verwarrend. Maar je hoeft niet opnieuw te puzzelen. Ik heb zeker niet altijd gelijk, maar inderdaad geval klopt mijn berekening welquote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:56 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Je hebt gelijk... Die onzin met die Australische vlag daarstraks heeft me helemaal in de war gemaakt
ik ga even opnieuw puzzelen hahaha
Jawel, dat is onze enige verliespartij tot nu toe... Ik dacht dat we daarnet van ze gwonnen hadden, maar dat was Australiequote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:55 schreef Redefine het volgende:
...
En in dit toernooi kan je pas in de finale een land voor de tweede keer tegen komen. Het klopt dus niet dat Nederland al tegen Canada gespeeld heeft.
...
In die post ontbreken de woorden 'twee keer'. Slordig van mij dus. Maar om het duidelijk te maken: Nederland mag niet gelijk komen met Canada EN achter Cuba eindigen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:58 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Jawel, dat is onze enige verliespartij tot nu toe... Ik dacht dat we daarnet van ze gwonnen hadden, maar dat was Australie
Inderdaad, de finale is nog een stuk minder zeker dan ik tot een paar minuten geleden dacht... Ik ben moe, moet naar bed, laat hier, trusteh!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 00:02 schreef Redefine het volgende:
[..]
In die post ontbreken de woorden 'twee keer'. Slordig van mij dus. Maar om het duidelijk te maken: Nederland mag niet gelijk komen met Canada EN achter Cuba eindigen.
Ben benieuwd of ze dan ook genomineerd gaan worden voor sportploeg van het jaar.quote:
Lijkt mij wel logisch eigelijk, dit is toch een prestatie waar je u tegen zegtquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 00:16 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ben benieuwd of ze dan ook genomineerd gaan worden voor sportploeg van het jaar.
Vast en zeker en dan mogen ze hem nog winnen ook.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 00:16 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ben benieuwd of ze dan ook genomineerd gaan worden voor sportploeg van het jaar.
Ben bang dat het honkbalminnende deel van het publiek in Nederland te klein is.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 00:16 schreef Redefine het volgende:
schaatsen met korfbal vergelijkenquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 00:22 schreef golfer het volgende:
[..]
Ben bang dat het honkbalminnende deel van het publiek in Nederland te klein is.
Ik bedoel...een 'wereldsport' als schaatsen ofzo of korfbal krijgt al veel meer aandacht.
Het begrip 'ironie 'is jouw vreemd?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 00:23 schreef stevenmac26 het volgende:
schaatsen met korfbal vergelijken!!!!!!!!
Serieus dit slaat nergens op
En was honkbal niet olympisch?
Korfbal is het nieteens
Wel beetje realitisch blijven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |