abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105560231

bekijk dit filmpje tot 0:20 en je weet waar je moet zijn!
  dinsdag 13 december 2011 @ 23:57:19 #252
346817 IShotTheMaid.
Bu beni öldürüyor.
pi_105560291
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:55 schreef erikkll het volgende:

bekijk dit filmpje tot 0:20 en je weet waar je moet zijn!
Ja ik was er al achter ha. Mocht echter niet baten,
En dit is echt kutje want ik heb mn netbookje morgen nodig,

Schijnt wel iets met de drivers te kunnen zijn
Sen ve ben - Aşkımız ömür boyu sürecek
pi_105560748
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:57 schreef IShotTheMaid. het volgende:

[..]

Ja ik was er al achter ha. Mocht echter niet baten,
En dit is echt kutje want ik heb mn netbookje morgen nodig,

Schijnt wel iets met de drivers te kunnen zijn
lijkt me sterk dat het iets met de drivers is hoor. welk type netbook heb je?
  woensdag 14 december 2011 @ 00:13:13 #254
346817 IShotTheMaid.
Bu beni öldürüyor.
pi_105560832
Packard Bell NAV50 heb ik.
Ja ik weet het ook niet, ik zoek gewoon Google af :p

overigens krijg ik bij iwconfig dit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_105561082
op basis daarvan zou ik concluderen dat de driver iig werkt.

als je
1ping 74.125.79.105
intypt in de terminal, wat krijg je dan te zien?

(evt. afbreken als er niks gebeurt kun je doen met ctrl+c)
  woensdag 14 december 2011 @ 00:24:35 #256
346817 IShotTheMaid.
Bu beni öldürüyor.
pi_105561095
Het is opgelost!
Moet in het modem ff op "802.11g only" zetten
pi_105561123
stond ie op n-only dan? Vreemd dat dit de oplossing is.,
  woensdag 14 december 2011 @ 00:28:22 #258
346817 IShotTheMaid.
Bu beni öldürüyor.
pi_105561195
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:25 schreef erikkll het volgende:
stond ie op n-only dan? Vreemd dat dit de oplossing is.,
Nee op bgn. vraag me af of ik wifi dan wel op school kan gebruiken, daar kom ik morgen wel achter :')
pi_105561221
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:28 schreef IShotTheMaid. het volgende:

[..]

Nee op bgn. vraag me af of ik wifi dan wel op school kan gebruiken, daar kom ik morgen wel achter :')
je hebt een b/g/n adapter, ik zie geen reden waarom g-only de oplossing moet zijn. Wat mij waarschijnlijker lijkt is dat je router niet helemaal oké functioneerde. Door het wijzigen van die instelling wordt het apparaat herstart.

Probeer het eens terug te veranderen naar b/g/n? Dit is potentieel namelijk een stuk sneller en het zou gewoon moeten werken.
  woensdag 14 december 2011 @ 00:33:06 #260
346817 IShotTheMaid.
Bu beni öldürüyor.
pi_105561288
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:30 schreef erikkll het volgende:

[..]

je hebt een b/g/n adapter, ik zie geen reden waarom g-only de oplossing moet zijn. Wat mij waarschijnlijker lijkt is dat je router niet helemaal oké functioneerde. Door het wijzigen van die instelling wordt het apparaat herstart.

Probeer het eens terug te veranderen naar b/g/n? Dit is potentieel namelijk een stuk sneller en het zou gewoon moeten werken.
klopt, hij loopt weer op b/g/n. wat een gedoe om niks haha. Maar bedankt voor je hulp!
pi_105561309
Volgende keer als eerste troubleshooting stap de stekker even uit je router trekken :P

Maar graag gedaan ;)
  woensdag 14 december 2011 @ 00:35:37 #262
346817 IShotTheMaid.
Bu beni öldürüyor.
pi_105561362
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:33 schreef erikkll het volgende:
Volgende keer als eerste troubleshooting stap de stekker even uit je router trekken :P

Maar graag gedaan ;)
haha inderdaad, over het hoofd gezien :') Vooral omdat de rest wel wireless deed lol.
En dan te bedenken hoevaak ik dat vroeger niet tegen Klanten heb gezegd. ashamed ashamed :p
  zaterdag 17 december 2011 @ 15:36:05 #263
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_105694073
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 21:49 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

^O^
Wel irritant dat je niet gewoon de echte namen van programma's kunt gebruiken.

[..]

Nice! ^O^ Gewoon de nieuwste versie?
Wat vind je van de gebruikersinterface (Unity)? met die knoppen aan de zijkant enzo?
Jazeker, 11.10 en hij draait heerlijk. Als ik op internet ben, komen die knoppen wel eens irritant in de weg, maar voor de rest is het wel handig hoor. Zo kan deze laptop nog aardig lang mee. :)
  zondag 18 december 2011 @ 16:06:22 #264
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_105728377
quote:
JAVA TO BE REMOVED FROM UBUNTU, UNINSTALLED FROM USER MACHINES

Oracle’s Sun Java JDK packages are to be removed from the Ubuntu partner repositories and disabled on users systems. Oracle, in retiring the ‘Operating System Distributor License for Java’, means Canonical no longer have permission to distribute the package. The change will affect Ubuntu 10.04 LTs, Ubuntu 10.10 and 11.04 users only.
en login sound wordt standaard ge-'disabled' in 12.04.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_106205552
Even een update. Ik (Linux desktop n00b; wel ervaring met RHEL) gebruik nu bijna een maand Ubuntu 11.10 en ben inmiddels best positief. Na jaren Windows XP was het even wennen. Ik miste vooral de taakbalk om programma's op te starten. Inmiddels heb ik de programma's die ik veel gebruik gewoon in de Starter vastgezet. Op die manier heb je programma's toch snel opgestart.

Vorige week heb ik nog even via een USB stick Mint geprobeerd maar dat viel me grafisch tegen, al moet ik zeggen dat ik het maar een kwartier getest heb dus een echte mening kan en mag ik niet geven.

Nog wat minpuntjes:
Als een programma fullscreen draait heb je in de bovenbalk submenu's, echter als programma als kleiner window draait dan kun je deze menu's niet benaderen dus moet je eerst naar fullscreen. Vind ik onhandig en onlogisch.

Starterbalk links blijft soms hangen met als gevolg dat als ik programma met kruisje wil sluiten ik Dash opstart.

Syncen van mijn MP3 speler gaat niet vlekkeloos en mijn tablet gaat helemaal niet.

Volgens mij is een Linux desktop een prima oplossing voor mensen die weinig tot geen verstand van computers hebben en het enkel gebruiken voor internet en email.
pi_106205824
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 15:10 schreef TargaFlorio het volgende:
Inmiddels heb ik de programma's die ik veel gebruik gewoon in de Starter vastgezet. Op die manier heb je programma's toch snel opgestart.
Ehh... dat is er toch ook de bedoeling van? :P
quote:
Als een programma fullscreen draait heb je in de bovenbalk submenu's, echter als programma als kleiner window draait dan kun je deze menu's niet benaderen dus moet je eerst naar fullscreen. Vind ik onhandig en onlogisch.
Welnee :D Beter kijken, die menu's blijven namelijk in de bovenbalk staan! :P
quote:
Starterbalk links blijft soms hangen met als gevolg dat als ik programma met kruisje wil sluiten ik Dash opstart.
Irritant inderdaad. Unity gebruik ik om zulke bugs niet. Volgende release zal vast beter/stabieler zijn, dan kijk ik er nog maar eens naar. Als alternatief wil ik gnome-shell aandragen ;)
quote:
Syncen van mijn MP3 speler gaat niet vlekkeloos en mijn tablet gaat helemaal niet.
Dat ligt aan de fabrikant van die devices (apple, gok ik ;) ). Apple is degene die éigenlijk verantwoordelijk zou moeten zijn voor het schrijven van goede software voor alle OS'en. Dat het uberhaupt IETS doet is niet te danken aan apple als fabrikant... ;)
quote:
Volgens mij is een Linux desktop een prima oplossing voor mensen die weinig tot geen verstand van computers hebben en het enkel gebruiken voor internet en email.
Linux is prima voor alle doeleinden, als fabrikanten en softwareschrijvers het nou eens fatsoenlijk gingen supporten.
  vrijdag 30 december 2011 @ 15:23:02 #267
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_106206030
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 15:10 schreef TargaFlorio het volgende:
Zekers. En voor mensen die er meer mee willen helemaal ;)

Ik maak zakelijk veel gebruik van MySQL, Jasperserver en iReport voor het maken van templates/documenten. Daarnaast code ik nog meer.

En allemaal met een Linux desktop (niet altijd Unity ;) )
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_106206226
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 15:17 schreef erikkll het volgende:

Ehh... dat is er toch ook de bedoeling van? :P
Maar dat wist ik in het begin niet.

quote:

Welnee :D Beter kijken, die menu's blijven namelijk in de bovenbalk staan! :P
:D :@ :@
Toch wel nuttig zo'n forum... ;)

quote:

Dat ligt aan de fabrikant van die devices (apple, gok ik ;) ). Apple is degene die éigenlijk verantwoordelijk zou moeten zijn voor het schrijven van goede software voor alle OS'en. Dat het uberhaupt IETS doet is niet te danken aan apple als fabrikant... ;)
Betreft Creative en Motorola. Het Motorola tablet is nog nieuw dus ik verwacht dat hier nog wel een oplossing voor komt.

quote:

Linux is prima voor alle doeleinden, als fabrikanten en softwareschrijvers het nou eens fatsoenlijk gingen supporten.
Yep, het was overigens ook meer een opmerking richting de mensen die zeggen dat Linux alleen geschikt is voor mensen die iets van computers weten.
pi_106208684
Zijn er hier nog kde-gebruikers? Ik heb kubuntu onlangs weer eens een kans gegeven, had er al jaren niet meer mee gewerkt. Wat ik ontzettend prettig vind is dat ik nu weer alles kan configureren, ik wil graag controle en die heb je met gnome minder en minder. Maar dat is dan ook meteen weer een nadeel want ik ben wel een flinke tijd bezig geweest om alles naar wens in te stellen - de kubuntu default vind ik niet echt goed. Maar ik ben er nu erg tevreden mee, ziet er mooi uit, leuke eye candy en alles werkt vrij snappy moet ik zeggen. Is alleen wel jammer dat sommige GTK+ apps er niet altijd even mooi uitzien... maar dat had je onder gnome natuurlijk ook met kde-apps.
pi_106209017
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 16:32 schreef Farenji het volgende:
Zijn er hier nog kde-gebruikers? Ik heb kubuntu onlangs weer eens een kans gegeven, had er al jaren niet meer mee gewerkt. Wat ik ontzettend prettig vind is dat ik nu weer alles kan configureren, ik wil graag controle en die heb je met gnome minder en minder. Maar dat is dan ook meteen weer een nadeel want ik ben wel een flinke tijd bezig geweest om alles naar wens in te stellen - de kubuntu default vind ik niet echt goed. Maar ik ben er nu erg tevreden mee, ziet er mooi uit, leuke eye candy en alles werkt vrij snappy moet ik zeggen. Is alleen wel jammer dat sommige GTK+ apps er niet altijd even mooi uitzien... maar dat had je onder gnome natuurlijk ook met kde-apps.
Ik heb kde zo vaak een kans gegeven maar ik kan er écht niet aan wennen. Ik vind unity nog prettiger :').

En daarnaast: het is zóóóóó lelijk :')
pi_106209410
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 16:40 schreef erikkll het volgende:

[..]

Ik heb kde zo vaak een kans gegeven maar ik kan er écht niet aan wennen. Ik vind unity nog prettiger :').

En daarnaast: het is zóóóóó lelijk :')
Heel veel hangt natuurlijk af van de themes die je gebruikt en de instellingen. Er is zo godsgruwelijk veel in te stellen dat je er bijna naar van wordt. Maar als dat eenmaal is gebeurd dan werkt het prima en ziet het er mooi uit vind ik.

Ik ben naar kde gegaan omdat ik unity kut vind, gnome shell ook niet je van het, gnome classic niet meer ondersteund wordt en xfce daar mis ik toch ook wel dingetjes. Maar eigenlijk begin ik er steeds meer te balen van die fragmentatie - tig verschillende environments en op bepaalde vlakken zuigen ze allemaal wel. Allemaal eilandjes van mensen die hun eigen wielen willen uitvinden... Het zou zo mooi zijn als men eens bijelkaar zou komen om samen 1 goede DE te bakken waar iedereen mee uit de voeten kan. Maar ik vrees dat dit een utopie is.
pi_106219699
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 16:50 schreef Farenji het volgende:

[..]

Maar eigenlijk begin ik er steeds meer te balen van die fragmentatie - tig verschillende environments en op bepaalde vlakken zuigen ze allemaal wel. Allemaal eilandjes van mensen die hun eigen wielen willen uitvinden... Het zou zo mooi zijn als men eens bijelkaar zou komen om samen 1 goede DE te bakken waar iedereen mee uit de voeten kan. Maar ik vrees dat dit een utopie is.
Da's de ellende met design, dat moet je niet door een commissie laten doen.
pi_106220671
quote:
13s.gif Op vrijdag 30 december 2011 21:07 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Da's de ellende met design, dat moet je niet door een commissie laten doen.
Door wie wel? Een designer :P?
pi_106220943
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 21:30 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Door wie wel? Een designer :P?
Jup.
En dat is onderdeel 2 van de ellende, de meeste open-source ontwikkelaars zijn code-nerds, geen designers.
  vrijdag 30 december 2011 @ 22:11:55 #275
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_106222562
Het mooie van Linux is dat de DE losstaat van de rest van het systeem. De meeste toepassingen werken prima met Openbox of zelfs TWM. Ik wacht nu eerst een LTS af (Mint 13 of Ubu 12.04), ik ben een beetje klaar met elke keer veranderingen die geen verbeteringen zijn.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')