Heel veel hangt natuurlijk af van de themes die je gebruikt en de instellingen. Er is zo godsgruwelijk veel in te stellen dat je er bijna naar van wordt. Maar als dat eenmaal is gebeurd dan werkt het prima en ziet het er mooi uit vind ik.quote:Op vrijdag 30 december 2011 16:40 schreef erikkll het volgende:
[..]
Ik heb kde zo vaak een kans gegeven maar ik kan er écht niet aan wennen. Ik vind unity nog prettiger.
En daarnaast: het is zóóóóó lelijk
Da's de ellende met design, dat moet je niet door een commissie laten doen.quote:Op vrijdag 30 december 2011 16:50 schreef Farenji het volgende:
[..]
Maar eigenlijk begin ik er steeds meer te balen van die fragmentatie - tig verschillende environments en op bepaalde vlakken zuigen ze allemaal wel. Allemaal eilandjes van mensen die hun eigen wielen willen uitvinden... Het zou zo mooi zijn als men eens bijelkaar zou komen om samen 1 goede DE te bakken waar iedereen mee uit de voeten kan. Maar ik vrees dat dit een utopie is.
Door wie wel? Een designerquote:Op vrijdag 30 december 2011 21:07 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Da's de ellende met design, dat moet je niet door een commissie laten doen.
Jup.quote:
Mjah, ik vindj e hierin wel iets te stellig.quote:Op vrijdag 30 december 2011 21:36 schreef KomtTijd... het volgende:
Jup.
En dat is onderdeel 2 van de ellende, de meeste open-source ontwikkelaars zijn code-nerds, geen designers.
ik vind gnome3 ook een draak. Ik ben gewoon te veel gewend aan panels. In gnome2 waren die volledig zelf te configureren, plaatsen waar je ze maar wil, je kon ook kiezen voor alleen 1 panel onder (windows-look). En: het werkt meteen out-of-the-box, zonder eerst additionele packages te moeten installeren voor je iets hebt dat daarvoor altijd gewerkt heeft.quote:Op vrijdag 30 december 2011 22:25 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Mjah, ik vindj e hierin wel iets te stellig.
Gnome 3.2 is toch wel heel degelijk te noemen en ziet er machtig mooi uit. Je kan het oneens zijn met veel keuze's maar ik vind het wel degelijk goed ontworpen.
Het gooit alleen 10 jaar omgaan met computers overboord
Gnome 3.2 heb ik nog niet geprobeerd...quote:Op vrijdag 30 december 2011 22:25 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Mjah, ik vindj e hierin wel iets te stellig.
Gnome 3.2 is toch wel heel degelijk te noemen en ziet er machtig mooi uit. Je kan het oneens zijn met veel keuze's maar ik vind het wel degelijk goed ontworpen.
Het gooit alleen 10 jaar omgaan met computers overboord
Het is niets anders dan gewenning. Ik heb in gnome 3.2 echt de panels niet meer nodig. De uitstekende combinaties alt+tab en alt+` in combinatie met dat effect dat je krijgt als je de muis linksboven drukt wint het met voorsprong van panels. Daarnaast is windowstoets drukken + appnaam typen + enter echt een supersnelle manier van starten van programma's. Veel toetsenbordshortcuts dus, die je leven aanzienlijk makkelijker maken!quote:Op vrijdag 30 december 2011 22:33 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
ik vind gnome3 ook een draak. Ik ben gewoon te veel gewend aan panels. In gnome2 waren die volledig zelf te configureren, plaatsen waar je ze maar wil, je kon ook kiezen voor alleen 1 panel onder (windows-look). En: het werkt meteen out-of-the-box, zonder eerst additionele packages te moeten installeren voor je iets hebt dat daarvoor altijd gewerkt heeft.
Leuk als je altijd met een hand op het toetsenbord zit, maar ik zit vaak zat alleen met de muis te computeren en dan werkt het gewoon irritant.quote:Op vrijdag 30 december 2011 22:40 schreef erikkll het volgende:
[..]
Het is niets anders dan gewenning. Ik heb in gnome 3.2 echt de panels niet meer nodig. De uitstekende combinaties alt+tab en alt+` in combinatie met dat effect dat je krijgt als je de muis linksboven drukt wint het met voorsprong van panels. Daarnaast is windowstoets drukken + appnaam typen + enter echt een supersnelle manier van starten van programma's. Veel toetsenbordshortcuts dus, die je leven aanzienlijk makkelijker maken!
Jij hebt gewoon teveel programma's ;wquote:Op vrijdag 30 december 2011 22:43 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Leuk als je altijd met een hand op het toetsenbord zit, maar ik zit vaak zat alleen met de muis te computeren en dan werkt het gewoon irritant.
Die thumbnails die je krijgt als je naar linksboven gaat zijn lang niet altijd duidelijk. Op dat formaat lijken alle schermpjes op elkaar.
En programma's starten is ook gewoon een stuk omslachtiger. Zeker met Unity maar ook met Gnome 3.2. Met gewoon het ouderwetse hoofdmenu gaat dat veruit het makkelijkst.
Dat is het punt niet. Ik heb geen zin om te stoppen met fappen om windows-toets + 2-3 letters te typen.quote:Op vrijdag 30 december 2011 23:17 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Jij hebt gewoon teveel programma's ;w
Ik doe gewoon Windows toets en 2-3 letters intikken enter en mijn app is opgestart.
Jij hebt echt een fucking grote piemel dat je 2 handen nodig hebt om te fappenquote:Op vrijdag 30 december 2011 23:18 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat is het punt niet. Ik heb geen zin om te stoppen met fappen om windows-toets + 2-3 letters te typen.
Dat is niet waar: http://design.canonical.com/theteam/quote:Op vrijdag 30 december 2011 21:36 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Jup.
En dat is onderdeel 2 van de ellende, de meeste open-source ontwikkelaars zijn code-nerds, geen designers.
Dat had ik na jaren gnome2 ook niet gedachtquote:Op zaterdag 31 december 2011 18:03 schreef PalmRoyale het volgende:
Je kunt natuurlijk ook overstappen op XFCE. Je kunt er gerust van uit gaan dat het XFCE team nooit met dergelijke drastische veranderingen zal komen.
Dat kun je zien ook, ubuntu is de enige distro waarvan de GUI er echt gelikt uitziet.quote:Op zaterdag 31 december 2011 09:00 schreef wdn het volgende:
[..]
Dat is niet waar: http://design.canonical.com/theteam/
Ubuntu heeft een eigen team met designers voor Ubuntu. En dat betreft kleine dingen als fonts en grote dingen als de complete desktop.
GDM gebruikt ook designers (maar was een stuk koppiger als het er om ging dat alles via het keyboard moest werken)
Unitiy werkt sowieso volkomen kut als je meer dan één (misschien 2) venster tegelijk open hebt, dus dat maximaliseren zal wel by design zijn.quote:Op zaterdag 31 december 2011 18:26 schreef Joooo-pi het volgende:
Ben benieuwd hoe unity er uit gaat zien in 12.04. 11.10 is al een enorme verbetering.
Ik ben er nu redelijk tevreden over.
Wat ik nog wel es zie is:
- windows openen gemaximaliseerd... Op een groot scherm vind ik dat sowieso een ergernis.
- rechterklik op een icoontje in de balk en dan werkt het menu niet. Weet niet hoe dat kan.
Het verschil is dat het XFCE team nu al 2 maal heeft gezien hoe de community op dergelijke drastische veranderingen reageert. Er zijn ook heel veel mensen van KDE3 en Gnome 2 overgestapt op XFCE dus waarom zou XFCE al die mensen weg jagen?quote:Op zaterdag 31 december 2011 18:21 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Dat had ik na jaren gnome2 ook niet gedacht.
Heb je een intel grafische kaart? Ik heb dit ook en hebt het al eens gegoogled. Het komt vaker voor. één van de redenen dat ik van unity ben afgestaptquote:Op zaterdag 31 december 2011 18:26 schreef Joooo-pi het volgende:
- rechterklik op een icoontje in de balk en dan werkt het menu niet. Weet niet hoe dat kan.
Nee, een ati. Een tweede rechterklik verhelpt meestal het probleem simpelweg.quote:Op zondag 1 januari 2012 18:17 schreef erikkll het volgende:
[..]
Heb je een intel grafische kaart? Ik heb dit ook en hebt het al eens gegoogled. Het komt vaker voor. één van de redenen dat ik van unity ben afgestapt
Wel op mijn systeem (17' WSquote:Op zaterdag 31 december 2011 18:26 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat kun je zien ook, ubuntu is de enige distro waarvan de GUI er echt gelikt uitziet.
Alleen jammer dat die allemaal aan een systeem met zo'n zijdock zitten te werken, wat gewoon absoluut niet werkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |