abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106223286
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 december 2011 21:36 schreef KomtTijd... het volgende:

Jup.
En dat is onderdeel 2 van de ellende, de meeste open-source ontwikkelaars zijn code-nerds, geen designers.
Mjah, ik vindj e hierin wel iets te stellig.

Gnome 3.2 is toch wel heel degelijk te noemen en ziet er machtig mooi uit :9~. Je kan het oneens zijn met veel keuze's maar ik vind het wel degelijk goed ontworpen.

Het gooit alleen 10 jaar omgaan met computers overboord :+
  vrijdag 30 december 2011 @ 22:33:57 #277
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_106223725
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 22:25 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Gnome 3.2 is toch wel heel degelijk te noemen en ziet er machtig mooi uit :9~. Je kan het oneens zijn met veel keuze's maar ik vind het wel degelijk goed ontworpen.

ik vind gnome3 ook een draak. Ik ben gewoon te veel gewend aan panels. In gnome2 waren die volledig zelf te configureren, plaatsen waar je ze maar wil, je kon ook kiezen voor alleen 1 panel onder (windows-look). En: het werkt meteen out-of-the-box, zonder eerst additionele packages te moeten installeren voor je iets hebt dat daarvoor altijd gewerkt heeft.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_106223740
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 22:25 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Gnome 3.2 heb ik nog niet geprobeerd...
pi_106224060
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 22:33 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

ik vind gnome3 ook een draak. Ik ben gewoon te veel gewend aan panels. In gnome2 waren die volledig zelf te configureren, plaatsen waar je ze maar wil, je kon ook kiezen voor alleen 1 panel onder (windows-look). En: het werkt meteen out-of-the-box, zonder eerst additionele packages te moeten installeren voor je iets hebt dat daarvoor altijd gewerkt heeft.
Het is niets anders dan gewenning. Ik heb in gnome 3.2 echt de panels niet meer nodig. De uitstekende combinaties alt+tab en alt+` in combinatie met dat effect dat je krijgt als je de muis linksboven drukt wint het met voorsprong van panels. Daarnaast is windowstoets drukken + appnaam typen + enter echt een supersnelle manier van starten van programma's. Veel toetsenbordshortcuts dus, die je leven aanzienlijk makkelijker maken!
pi_106224220
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 22:40 schreef erikkll het volgende:

[..]

Het is niets anders dan gewenning. Ik heb in gnome 3.2 echt de panels niet meer nodig. De uitstekende combinaties alt+tab en alt+` in combinatie met dat effect dat je krijgt als je de muis linksboven drukt wint het met voorsprong van panels. Daarnaast is windowstoets drukken + appnaam typen + enter echt een supersnelle manier van starten van programma's. Veel toetsenbordshortcuts dus, die je leven aanzienlijk makkelijker maken!
Leuk als je altijd met een hand op het toetsenbord zit, maar ik zit vaak zat alleen met de muis te computeren en dan werkt het gewoon irritant.
Die thumbnails die je krijgt als je naar linksboven gaat zijn lang niet altijd duidelijk. Op dat formaat lijken alle schermpjes op elkaar.
En programma's starten is ook gewoon een stuk omslachtiger. Zeker met Unity maar ook met Gnome 3.2. Met gewoon het ouderwetse hoofdmenu gaat dat veruit het makkelijkst.
pi_106224423
Met je kritiek op unity ben ik het eens. Het het even geprobeerd maar ook het starten van applicaties per muis gaat prima in gnome 3.2. Niet langzamer dan via een panel. Ik weet niet hoe je het doet maar ik gooi m'n muis naar linksboven, klik applications en ga dan via de juiste categorie (dezelfde categorien als in het oude panel voor zover ik kan zien..) naar de applicatie die ik wil.
pi_106224587
Overigens lijken de thumbnails echt niet op elkaar en staat de titel onder elke thumbnail. Ook op m'n werk waar ik doorgaans 30 vensters open heb staan in een dual screen setup gaat dit prima. Er is uitstekend over nagedacht, zo verschijnen de thumbnails op de vensters waar de applicatie als laatste is weergegeven en kun je ze op eenvoudige wijze verslepen en op andere virtuele desktops zetten die on the fly worden aangemaakt. Het geheel is gewoon veel flexibeler dan die starre panels.
pi_106226105
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 december 2011 22:43 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Leuk als je altijd met een hand op het toetsenbord zit, maar ik zit vaak zat alleen met de muis te computeren en dan werkt het gewoon irritant.
Die thumbnails die je krijgt als je naar linksboven gaat zijn lang niet altijd duidelijk. Op dat formaat lijken alle schermpjes op elkaar.
En programma's starten is ook gewoon een stuk omslachtiger. Zeker met Unity maar ook met Gnome 3.2. Met gewoon het ouderwetse hoofdmenu gaat dat veruit het makkelijkst.
Jij hebt gewoon teveel programma's ;w ;)

Ik doe gewoon Windows toets en 2-3 letters intikken enter en mijn app is opgestart.

Ik trouwens wel een man van het toetsenbord in zoveel mogelijk apps. Dus mijn visie over Gnome 3 is al snel subjectief.
pi_106226210
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 23:17 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Jij hebt gewoon teveel programma's ;w ;)

Ik doe gewoon Windows toets en 2-3 letters intikken enter en mijn app is opgestart.
Dat is het punt niet. Ik heb geen zin om te stoppen met fappen om windows-toets + 2-3 letters te typen.
pi_106226560
quote:
13s.gif Op vrijdag 30 december 2011 23:18 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Dat is het punt niet. Ik heb geen zin om te stoppen met fappen om windows-toets + 2-3 letters te typen.
Jij hebt echt een fucking grote piemel dat je 2 handen nodig hebt om te fappen ;(
  zaterdag 31 december 2011 @ 09:00:07 #286
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_106236651
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 december 2011 21:36 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Jup.
En dat is onderdeel 2 van de ellende, de meeste open-source ontwikkelaars zijn code-nerds, geen designers.
Dat is niet waar: http://design.canonical.com/theteam/

Ubuntu heeft een eigen team met designers voor Ubuntu. En dat betreft kleine dingen als fonts en grote dingen als de complete desktop.

GDM gebruikt ook designers (maar was een stuk koppiger als het er om ging dat alles via het keyboard moest werken)

[ Bericht 17% gewijzigd door wdn op 31-12-2011 09:07:19 ]
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  zaterdag 31 december 2011 @ 12:01:17 #287
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_106241151
Gnome 3 heeft trouwens ook een fallback modus (die minimaal gedurende de levensduus van 3.x wordt ondersteund). Dan heb je in feite de oude, vertrouwde layout met panels (en applets) en het toepassingen menu.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  zaterdag 31 december 2011 @ 13:01:08 #288
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_106243197
Tsja maarja je moet toch een keer over naar de nieuwe layout. Dus dan maar direct?
  zaterdag 31 december 2011 @ 13:32:37 #289
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_106244542
Ja dat is alleen maar uitstel. Maar dit is hopelijk eenmalig opnieuw wennen dus dat kun je beter meteen maar leren :)
Unity is zo slecht nog niet. Het is niet af vind ik maar er zit een goede gedachte achter.
  zaterdag 31 december 2011 @ 18:03:47 #290
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_106256698
Je kunt natuurlijk ook overstappen op XFCE. Je kunt er gerust van uit gaan dat het XFCE team nooit met dergelijke drastische veranderingen zal komen.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  zaterdag 31 december 2011 @ 18:21:00 #291
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_106257289
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 18:03 schreef PalmRoyale het volgende:
Je kunt natuurlijk ook overstappen op XFCE. Je kunt er gerust van uit gaan dat het XFCE team nooit met dergelijke drastische veranderingen zal komen.
Dat had ik na jaren gnome2 ook niet gedacht :{.
pi_106257491
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 09:00 schreef wdn het volgende:

[..]

Dat is niet waar: http://design.canonical.com/theteam/

Ubuntu heeft een eigen team met designers voor Ubuntu. En dat betreft kleine dingen als fonts en grote dingen als de complete desktop.

GDM gebruikt ook designers (maar was een stuk koppiger als het er om ging dat alles via het keyboard moest werken)
Dat kun je zien ook, ubuntu is de enige distro waarvan de GUI er echt gelikt uitziet.

Alleen jammer dat die allemaal aan een systeem met zo'n zijdock zitten te werken, wat gewoon absoluut niet werkt.
  zaterdag 31 december 2011 @ 18:26:58 #293
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_106257510
Ben benieuwd hoe unity er uit gaat zien in 12.04. 11.10 is al een enorme verbetering.

Ik ben er nu redelijk tevreden over.

Wat ik nog wel es zie is:
- windows openen gemaximaliseerd... Op een groot scherm vind ik dat sowieso een ergernis.
- rechterklik op een icoontje in de balk en dan werkt het menu niet. Weet niet hoe dat kan.
heitieh
pi_106257578
quote:
99s.gif Op zaterdag 31 december 2011 18:26 schreef Joooo-pi het volgende:
Ben benieuwd hoe unity er uit gaat zien in 12.04. 11.10 is al een enorme verbetering.

Ik ben er nu redelijk tevreden over.

Wat ik nog wel es zie is:
- windows openen gemaximaliseerd... Op een groot scherm vind ik dat sowieso een ergernis.
- rechterklik op een icoontje in de balk en dan werkt het menu niet. Weet niet hoe dat kan.
Unitiy werkt sowieso volkomen kut als je meer dan één (misschien 2) venster tegelijk open hebt, dus dat maximaliseren zal wel by design zijn.
  zondag 1 januari 2012 @ 14:02:53 #295
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_106275579
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 december 2011 18:21 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Dat had ik na jaren gnome2 ook niet gedacht :{.
Het verschil is dat het XFCE team nu al 2 maal heeft gezien hoe de community op dergelijke drastische veranderingen reageert. Er zijn ook heel veel mensen van KDE3 en Gnome 2 overgestapt op XFCE dus waarom zou XFCE al die mensen weg jagen?
pi_106281856
quote:
99s.gif Op zaterdag 31 december 2011 18:26 schreef Joooo-pi het volgende:

Heb je een intel grafische kaart? Ik heb dit ook en hebt het al eens gegoogled. Het komt vaker voor. één van de redenen dat ik van unity ben afgestapt :{
  zondag 1 januari 2012 @ 18:51:47 #297
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_106282816
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 18:17 schreef erikkll het volgende:

[..]

Heb je een intel grafische kaart? Ik heb dit ook en hebt het al eens gegoogled. Het komt vaker voor. één van de redenen dat ik van unity ben afgestapt :{
Nee, een ati. Een tweede rechterklik verhelpt meestal het probleem simpelweg.
heitieh
  zondag 1 januari 2012 @ 18:57:40 #298
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_106282975
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 december 2011 18:26 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Dat kun je zien ook, ubuntu is de enige distro waarvan de GUI er echt gelikt uitziet.

Alleen jammer dat die allemaal aan een systeem met zo'n zijdock zitten te werken, wat gewoon absoluut niet werkt.
Wel op mijn systeem (17' WS ;) )

Maar ik wens ook heel snel opties te zien. Onderin of rechts Unity plaatsen moet gewoon mogelijk zijn (ik ben nagenoeg blind aan mijn linkeroog dus ik heb alles rechts op mijn bureaublad staan). Was de eerste keer een hoop geklooi om alles te krijgen zoals ik wilde maar nu ik weet hoe het moet is het weer supersnel zoals ik het wil ;)
  maandag 2 januari 2012 @ 16:55:57 #299
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_106316495
Ik zit nu nog op Natty met Gnome3 (dat is 3.0). Mis ik iets moois als ik niet upgrade naar Oneiric (die gebruikt Gnome 3.2)?
pi_106322161
Mogelijkheid om de Unity balk ook onder of boven te plaatsen zou ik wel fijn vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')