Dat dus oa..quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:37 schreef Ener-G het volgende:
Ik heb exact die flipside 400AW, in pine greenBriljant fijne tas! wat wil je precies weten?
van je rug, sluiting zit aan de rug zijde.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:51 schreef SP22 het volgende:
[..]
Dat dus oa..Zijn de spullen een beetje makkelijk te benaderen of moet je perse de tas helemaal van je rug halen?
En de AW hoes kan je als grijskaart gebruikenquote:Op donderdag 13 oktober 2011 16:01 schreef SP22 het volgende:
Op zich niet erg en op reis wel makkelijk ivm diefstal. Ik haal toch liever iets met beleid uit een tas dan op de tast.
Het 'hoofdvak' opent via de rugzijde, wat ik zelf heel veel deed in Azie was de heupband vastklikken, schouderbanden los, en zo *zwiep* de tas naar mn buik draaien.. zo kon ik zonder mn tas neer te hoeven leggen bij mn spullen om een lens te wisselen.. geniaal systeem!quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:51 schreef SP22 het volgende:
[..]
Dat dus oa..Zijn de spullen een beetje makkelijk te benaderen of moet je perse de tas helemaal van je rug halen?
En als je op pad bent neem je toch niet alles mee... Het zou mijn trip verzieken als ik telkens zo'n zware tas mee moet nemen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 16:47 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Het 'hoofdvak' opent via de rugzijde, wat ik zelf heel veel deed in Azie was de heupband vastklikken, schouderbanden los, en zo *zwiep* de tas naar mn buik draaien.. zo kon ik zonder mn tas neer te hoeven leggen bij mn spullen om een lens te wisselen.. geniaal systeem!
Slotje op de rits van het voorvak tegen grijpgrage handjes op een drukke markt/menigte, en gaan met die banaan
En als je bang bent dat je gear er niet in past heb je gewoon teveel gear, er kan echt _veel_ in:
Een keer, maar nooit meer. Misschien heb ik te zware lenzen, maar ik vertrouw het niet. De tas buigt bij mij zover door, dat ik bang ben dat er lenzen uit vallen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 16:47 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Het 'hoofdvak' opent via de rugzijde, wat ik zelf heel veel deed in Azie was de heupband vastklikken, schouderbanden los, en zo *zwiep* de tas naar mn buik draaien.. zo kon ik zonder mn tas neer te hoeven leggen bij mn spullen om een lens te wisselen.. geniaal systeem!
Idd, als ik "alles" wil meenemen, pak ik een nog grotere tas....quote:En als je bang bent dat je gear er niet in past heb je gewoon teveel gear, er kan echt _veel_ in:
Nah,... die Primus heeft een goede heupband en een clip dwars over je borst. Dus dat zit wel strak en met het hiken is dat echt fijn.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:52 schreef problematiQue het volgende:
Dat jullie dat niet zat worden, zulke grote tassen.
Ik loop meestel met dit.
Nope, ik heb meestal toch meerdere lenzen bij me (verschillende soorten foto's op de planning) en mn huidige tasje is echt te klein! En ik wil iets dat over 2 schouders hangt.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:52 schreef problematiQue het volgende:
Dat jullie dat niet zat worden, zulke grote tassen.
Ik loop meestel met dit.
Nou, goede reis dan maarquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 13:03 schreef photolex het volgende:
Tjonge, ik zit hier te trippen in de Virgin Clubhouse op Gatwick. Straks superdeluxe in de Upper Class met Virgin Atlantic richting Orlando.
Ik denk dat ik daar meteen doorsjees naar Cocoa Beach voor wat vette platen :-)
Ziet er mooi uit. krijg een beetje een CSI gevoel bij.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:31 schreef freud het volgende:
Nu nieuw!:
Hoverhand tool
Maar serieus, deblurring tool van Adobe, net aangekondigd:
krijg een errorquote:Op zondag 16 oktober 2011 12:18 schreef problematiQue het volgende:
Als je dit filmpje bekijkt, op ongeveer 3:20: http://www.geenstijl.tv/2(...)love_op_occupya.html
Die fotografen die zijn die man links in beeld helemaal op hun manier aan het optuigen bijna, dat is toch geen journalisme meer?
Bij 3.20 zie ik een stukje van Groenlinks, ik zie wel bij 2.30 fotografen bezig, maar idd kan ik dat ook geen journalistiek noemen.quote:Op zondag 16 oktober 2011 12:18 schreef problematiQue het volgende:
Als je dit filmpje bekijkt, op ongeveer 3:20: http://www.geenstijl.tv/2(...)love_op_occupya.html
Die fotografen die zijn die man links in beeld helemaal op hun manier aan het optuigen bijna, dat is toch geen journalisme meer?
Oh dan bedoelde ik waarschijnlijk 2.30quote:Op zondag 16 oktober 2011 12:38 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Bij 3.20 zie ik een stukje van Groenlinks, ik zie wel bij 2.30 fotografen bezig, maar idd kan ik dat ook geen journalistiek noemen.
Mja, je zou eens dergelijke dingen moeten zoeken na de 9/11 aanslagen. Journalisten liepen met snoep een dorp in in de Gaza strook, en filmden toen met de inslag dat de Gaza strook feest vierde om de aanslagen. Echt triest journalisme...quote:Op zondag 16 oktober 2011 12:38 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Bij 3.20 zie ik een stukje van Groenlinks, ik zie wel bij 2.30 fotografen bezig, maar idd kan ik dat ook geen journalistiek noemen.
Maar als ik eerlijk ben is Geenstijl ook generaliserend bezig met welke mensen ze kiezen om te interviewen. Nu is het occupy gebeuren hier in Nederland sowieso een beetje verkeerd uitgepakt gezien de mensen die daar op af zijn gekomen. Het beeld wordt zo wel versterkt jammergenoeg.
Ja idd. Maar dat is met bijna al het nieuws. Hoe het nieuws gebracht wordt (of het nu klopt of niet) bepaald de mening van mensen. Mensen verdiepen er zich niet meer in.quote:Op zondag 16 oktober 2011 13:35 schreef freud het volgende:
[..]
Mja, je zou eens dergelijke dingen moeten zoeken na de 9/11 aanslagen. Journalisten liepen met snoep een dorp in in de Gaza strook, en filmden toen met de inslag dat de Gaza strook feest vierde om de aanslagen. Echt triest journalisme...
Dat verschil in persoonlijke bescherming ookquote:
Aha,... je hebt gelijk... Brylcreem vs. kogel: 1-0quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:15 schreef problematiQue het volgende:
jaaa maar die ene met z'n mooie haartjes is Nachtwey, die is bikkel.
Nee niet gezien, maar wel veel van gehoordquote:Op zondag 16 oktober 2011 16:41 schreef problematiQue het volgende:
http://www.imdb.com/title/tt0309061/ wel eens gezien?
En dan worden natuurlijk alleen de Occupy protesten in Amsterdam in beeld gebracht. De protesten in andere steden halen alleen het regionale nieuws (en zijn soms helemaal anders).quote:Op zondag 16 oktober 2011 14:27 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ja idd. Maar dat is met bijna al het nieuws. Hoe het nieuws gebracht wordt (of het nu klopt of niet) bepaald de mening van mensen. Mensen verdiepen er zich niet meer in.
Ook de occupy-protesten. Deze zijn gestart door 'gewone' mensen die werken en een huis bezitten, die zich afzetten tegen de hoge vaste lasten, waaronder ook advocaten en artsen. Pas later zijn er (in Amerika) de krakers en de echte armen bij gekomen. Toen kwam het ook pas in de media en het heeft het het beeld gekregen dat het 'linkse' praktijken zijn.
Gezien. Mooie documentairequote:Op zondag 16 oktober 2011 16:41 schreef problematiQue het volgende:
http://www.imdb.com/title/tt0309061/ wel eens gezien?
Nachtweyquote:Op zondag 16 oktober 2011 16:15 schreef problematiQue het volgende:
jaaa maar die ene met z'n mooie haartjes is Nachtwey, die is bikkel.
Tuurlijk.quote:Op zondag 16 oktober 2011 19:38 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
En dan worden natuurlijk alleen de Occupy protesten in Amsterdam in beeld gebracht. De protesten in andere steden halen alleen het regionale nieuws (en zijn soms helemaal anders).
Dat inderdaad. Maar het is de journalist die die mensen interviewt en laat zien. Wat aan de ene kant logisch is, want het is sensatie.quote:Op zondag 16 oktober 2011 20:08 schreef problematiQue het volgende:
Het is jammer dat bij dit soort protesten altijd van die gekken komen opdagen die de boodschap voor de rest verwateren.
Mja, maar journalisten zijn ook enorm lui en populistisch geworden. Hoeveel journalisten durven nog kritisch te zijn? Redacties waarschuwen ze ook, want anders trekken bedrijven alle advertenties terug etc... Triest.quote:Op zondag 16 oktober 2011 20:19 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Dat inderdaad. Maar het is de journalist die die mensen interviewt en laat zien. Wat aan de ene kant logisch is, want het is sensatie.
Dat was vroegah niet veel beterquote:Op zondag 16 oktober 2011 22:21 schreef freud het volgende:
[..]
Mja, maar journalisten zijn ook enorm lui en populistisch geworden. Hoeveel journalisten durven nog kritisch te zijn? Redacties waarschuwen ze ook, want anders trekken bedrijven alle advertenties terug etc... Triest.
Zet die link er dan ook bijquote:
Ik heb sowieso respect voor iedereen die die marathon loopt, maar om daarna nog eens bekertjes water en bemoedigende woorden uit te delen aan de langzamere mensenquote:Op maandag 17 oktober 2011 12:13 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Zet die link er dan ook bij
http://frontpage.fok.nl/s(...)terdam-marathon.html
Leuke serie man, ook mooie momenten vastgelegd (vooral die marathonloper met de bekertjes water).
Nah je bent een vrij afgetraind lichaam gewend en aangezien ik nu alleen maar bier sta te lurken in concert zalen is dat afgetrainde nogal euhm weggezakt.. Dus vandaarquote:
Swa, je wilt gewoon dat die smatjes achter je je checken wanneer je in de fotopit staatquote:Op maandag 17 oktober 2011 13:06 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Nah je bent een vrij afgetraind lichaam gewend en aangezien ik nu alleen maar bier sta te lurken in concert zalen is dat afgetrainde nogal euhm weggezakt.. Dus vandaar
Zeker, doe ik even shirtje omhoog. Check die spiertjesquote:Op maandag 17 oktober 2011 13:28 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Swa, je wilt gewoon dat die smatjes achter je je checken wanneer je in de fotopit staatjewaids
Oud nieuwsquote:
quote:Full Frame
18.1MP
Dual DIGIC 5 – 17 Times The Processing Power of DIGIC 4
ISO 100-51200 Native
100,000 Pixel RGB Metering Sensor
EOS iSA (Intelligent Subject Analysis)
61 Point AF
21 f/5.6 Cross Type Sensors
20 f/4 Cross Type Sensors
5 f/2.8 Cross Type Senors
EOS iTR AF (Intelligent Tracking & Recognition Auto Focus)
12 Frames Per Second
14 Frames Per Second JPG Only
400,000 Shot Rated Shutter
Ethernet Connection
March Availability
Autsjquote:Verkrijgbaar vanaf maart 2012 (prijs vermoedelijk rond de 6.800 Euro)
Ik denk met iets wat alle verwachtingen te boven gaat... misschien hebben ze Ken Rockwell daarvoor wel ingehuurdquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 10:03 schreef Ener-G het volgende:
6800 list price, en vanaf maart net op tijd voor de Olympische Spelen.. 61 point 3d tracking en 14FPS jpg, dat komt daar goed van pas![]()
Ben wel benieuwd waar Nikon nu dan wel niet mee moet komen, met die 1d X heeft Canon eindelijk iets wat over de D3s heen gaat..
Die D700 had ik ook pas begin dit jaar gekocht (nieuw voor 1695,- Eur) en dat was zo'n beetje het maximum wat ik te besteden had. Al die specs die de D800 zal hebben zullen ongetwijfeld gaaf zijn, maar zo vers na de release kan ik dat geld er niet aan uitgeven, laat staan een D4.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 11:23 schreef Ener-G het volgende:
Ken 'kruiwagen met zout' Rockwell
Terwijl er aan de D700 ook niet zo heel veel verbeterd hoeft te worden (voor mij persoonlijk dan), 100% zoeker, iets meer resolutie tot 16MP, high iso prestatie van de D3s, wat meer AF sensor spreiding, en het is de laatste camera die ik ooit nodig ga hebben (zeg ik nu :p).
Als je alle geruchten over de D800 al hoort.. 36MP geweld enzo.. of ze trekken bij Nikon de D3/D700 lijn ook weer recht met 1 nieuw model. Die D700 heeft destijds flink in de sales gehakt van de D3. Daarnaast nog een D400 met DX/FX sensor optie..
Met de spelen in aantocht ontkomt Nikon er in ieder geval niet aan om een sportbeest neer te zetten, en een model dat in ieder geval de D3s voorbij streeft.
Het zal ongetwijfeld alle verwachtingen te boven gaan, of dat ook echt 'beter' gaat zijn moeten we nog maar afwachten
quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 12:24 schreef kanovinnie het volgende:
Mooi, was al opzoek naar een nieuwe body
quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 15:08 schreef Timmos het volgende:
Dat is 0,13 cent per ISO.. Daar hebben ze bij Canon vast over nagedacht!
Native?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 14:58 schreef ultra_ivo het volgende:
ISO 51200 voor 6800 Euro? Dat krijg je voor net iets boven de 1000 ook al bij Pentax.
Dan is het he-le-maal een koopje!quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 17:23 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Native?
Het ding gaat tot iso 204.800 trouwens. (niet-native).
Ja, zo kan je een gepimpte Ferrari kopen voor enkele miljoenen, maar heb je hetzelfde aantal pk ook bij een ford mustang van een paar tienduizend euro.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 14:58 schreef ultra_ivo het volgende:
ISO 51200 voor 6800 Euro? Dat krijg je voor net iets boven de 1000 ook al bij Pentax.
Wow! Cool! Nog last van spierpijn na het vallen? Is voor zover ik begreep een flinke klap!quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 19:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, zo kan je een gepimpte Ferrari kopen voor enkele miljoenen, maar heb je hetzelfde aantal pk ook bij een ford mustang van een paar tienduizend euro.
Oja Vandaag even met een vrijeval reddingsboot gevallen![]()
Valt best mee hoor. We vielen vanaf 5-7 meter.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:16 schreef freud het volgende:
Iemand een idee waarom er nog niets over het concert van Lenny gisteren online staat? Ben benieuwd naar de review van Kim! Kunnen ook gelijk de foto's erbij.
[..]
Wow! Cool! Nog last van spierpijn na het vallen? Is voor zover ik begreep een flinke klap!
Pagina 1.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 21:15 schreef Uncle het volgende:
was deze hier eigenlijk al voorbij gekomen??
http://tv.adobe.com/watch(...)ek-image-deblurring/
vrij bizaren briljant
wie heeft er nu nog iso 200k nodig
![]()
(jaja, moving subjects)
Nou, dat ziet er op een K-5 niet echt heel smakelijk uit hoorquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 14:58 schreef ultra_ivo het volgende:
Er is vast een goede reden voor waarom het niet mag. Ik neem aan dat als het zou mogen van de overheid banken dat zo zouden open geven.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 23:52 schreef Pizza_Boom het volgende:
Waarom accepteert Amazon geen paypal of iets dat erop lijkt. Ik ben geen Amerikaan met 6 creditcards, maar ik wil wel graag wat kopen... Bah bah bah. En waarom zijn Nederlandse banken zo stug door rekeningen niet als creditcard vrij te geven, als enige in Europa?
http://gickr.com/ ?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 01:53 schreef Timmos het volgende:
Wie weet hoe je gifjes kan maken van foto's? Heb gezocht maar kan niks gratis/handigs vinden.. Of wie kan het even achter elkaar plakken als ik de foto's mail? Moet ze nog wel bewerken..
Vind dit namelijk wel een leuke serie denk ik..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zijn er in totaal 15 ofzo..
Heb je photoshop?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 01:53 schreef Timmos het volgende:
Wie weet hoe je gifjes kan maken van foto's? Heb gezocht maar kan niks gratis/handigs vinden.. Of wie kan het even achter elkaar plakken als ik de foto's mail? Moet ze nog wel bewerken..
Vind dit namelijk wel een leuke serie denk ik..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zijn er in totaal 15 ofzo..
Je begint ook lekker 'light' met iets als PSquote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:28 schreef Doodkapje het volgende:
PomtiedomZometeen amateurstyle workshopje Photoshop geven bij reünie van de fotocursus
Kijken of het overkomt...
Pfoei, naar. Die prijzen gaan weer lekker de lucht in dan.quote:
Whehe... Ik heb alleen het concept 'lagen en aanpassingslagen' behandeld. Kunnen ze wel mee uit de voeten.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:36 schreef freud het volgende:
[..]
Je begint ook lekker 'light' met iets als PS. Succes! Workshops/cursussen geven is leuk (op z'n tijd).
quote:
Damn, hoe zit het met de reserves van het bedrijf? Kan wel eens een nekslag zijn met Olympische spelen volgend jaar...quote:
En objectieven. Twee weken geleden een 85mm 1.8D 'made in Thailand' gekregen.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 23:01 schreef problematiQue het volgende:
In Thailand worden overigens alle 'consumer' DSLRs gemaakt, dus alles onder de D300s, als ik het goed heb. Dat is zo'n 90% van alle bodies die ze verkopen.
Wacht ff... die sensoren van Sony... worden die ook in Thailand gemaakt? Nikon plant die dingen toch vaak in hun camera's? Dus dan zullen ze daar ook een bottleneck mee hebben...quote:
Nikon gebruikt toch al een tijdje geen Sony sensoren meer?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 08:57 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Wacht ff... die sensoren van Sony... worden die ook in Thailand gemaakt? Nikon plant die dingen toch vaak in hun camera's? Dus dan zullen ze daar ook een bottleneck mee hebben...
Oh,... dat zou dan wel een meevaller zijn als die ergens anders gemaakt worden.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:01 schreef freud het volgende:
[..]
Nikon gebruikt toch al een tijdje geen Sony sensoren meer?
Leuk speelgoed!!quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:24 schreef Doodkapje het volgende:
Lytro camera's: Je hoeft niet meer te focussen of whatsoever
http://www.pixiq.com/arti(...)d&utm_medium=twitter
Ja vooralsnog wel. Die voorbeeldfoto's hebben niet echt een hoge resolutie, maar als ze dit verder ontwikkelen kan het wel eens een nuttige tool worden in serieuze(re) camera's.quote:
Jawel, ze claimen dat ze nu zelf sensoren ontwerpen, maar het zijn eerder aanpassingen op Sony sensoren. De sensor in de D7000, D5100 en Pentax K-5 zijn vrijwel identiek. Wat in de D3100 zit, zit ook in de Sony NEX5, etc.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:01 schreef freud het volgende:
[..]
Nikon gebruikt toch al een tijdje geen Sony sensoren meer?
Geen idee waar die gemaakt worden, maar het lijkt me eerlijk gezegd niet. DSLRs in elkaar schroeven is minder high-tech dan sensoren maken, dus ik denk dat die fabriek waarschijnlijk gewoon in Japan staat.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 08:57 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Wacht ff... die sensoren van Sony... worden die ook in Thailand gemaakt? Nikon plant die dingen toch vaak in hun camera's? Dus dan zullen ze daar ook een bottleneck mee hebben...
Ik edit niet op cam. Als LR deze functie ondersteund, ga ik er ook aanquote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:50 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ja vooralsnog wel. Die voorbeeldfoto's hebben niet echt een hoge resolutie, maar als ze dit verder ontwikkelen kan het wel eens een nuttige tool worden in serieuze(re) camera's.
Hoe gaaf zou het zijn als ze dit als correctie-tool gebruiken in een dSLR's? Veel camera's hebben een AF Fine Adjustment functie die je vooraf instelt. Het zou gaaf zijn als je achteraf nog een marge hebt om te corrigeren als je toch niet tevreden bent over het resultaat.
Uiteraard moet je het op een groot scherm zien, maar je moet wel een sensor hebben die een bepaald bereik kan registrerenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:17 schreef freud het volgende:
[..]
Ik edit niet op cam. Als LR deze functie ondersteund, ga ik er ook aan.
Zeker tof iets om in de gaten te houden, ook nog wel te betalen. Ik zou het ook tof vinden als je on the fly het diafragma kan aanpassen. De dof zit nu vast op f2 namelijk. Volgens mij kan dat met die techniek al wel lijkt me, maar weet niet of de algoritmes er al zijn.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:33 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Uiteraard moet je het op een groot scherm zien, maar je moet wel een sensor hebben die een bepaald bereik kan registreren
Edit: wat moeilijkere sjit http://www.lytro.com/science_inside
Ik had het fout, er staat in Thailand ook een CMOS fabriek van Sony onder water.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:05 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Geen idee waar die gemaakt worden, maar het lijkt me eerlijk gezegd niet. DSLRs in elkaar schroeven is minder high-tech dan sensoren maken, dus ik denk dat die fabriek waarschijnlijk gewoon in Japan staat.
Gewoon zorgen dat je niet in de buurt van een Nikon-fabriek gaat wonenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 21:38 schreef problematiQue het volgende:
Ja, dat, of tijd om fabrieken niet meer te bouwen in een delta met drie rivieren en in een land dat z'n infrastructuur niet zo goed onder de knie heeft
De low end lijn van Nikon (D3100 t/m D7000) wordt (werd?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 21:20 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ik had het fout, er staat in Thailand ook een CMOS fabriek van Sony onder water.
Maar wat is het topmodel waard als je er geen productie van hebt? De D3s is maar 12 megapixels met 11 fps, dus naast de iso performance imo nogal magere specs. Tenzij Nikon met een body met minimaal gelijke specs komt, en de belofte ze ook te kunnen leveren, wordt het zwaar met de Olympics!quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 10:25 schreef Ener-G het volgende:
Nou, Nikon moet nog met zn flagship camera komen, ondanks dat Canon heel erg zn best heeft gedaan om de D3s naar de kroon te steken (en daar aardig in geslaagd is met de 1D X).
Uiteindelijk blijft de D3s een ouder model, en Nikon gaat zeker niet zonder nieuw flagshop model de Olympische Spelen in...
De 1d X is nu alleen nog maar aangekondigd he, de daadwerkelijke levering moet je pas in maart 2012 verwachten. Tegen die tijd zal Nikon ook al wel met zn D3s opvolger gekomen zijn, ruim op tijd voor de spelen; Bovendien staan de pro model fabrieken in Japan/Maleisie en niet in Thailand.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 10:40 schreef freud het volgende:
[..]
Maar wat is het topmodel waard als je er geen productie van hebt? De D3s is maar 12 megapixels met 11 fps, dus naast de iso performance imo nogal magere specs. Tenzij Nikon met een body met minimaal gelijke specs komt, en de belofte ze ook te kunnen leveren, wordt het zwaar met de Olympics!
Ik vraag me af wat er binnen alle redelijkheid (strategisch, haalbaarheid etc.) te verbeteren valt aan de D700. Onder de 2000,- voor een FF camera... dat is echt scherp geprijsd en ze zeggen zelfs dat Nikon zich daarmee in de vingers heeft gesneden (maar goed; dat deden ze eigenlijk ook al een beetje met het D7000/D300s verhaal).quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 11:20 schreef Ener-G het volgende:
[..]
De 1d X is nu alleen nog maar aangekondigd he, de daadwerkelijke levering moet je pas in maart 2012 verwachten. Tegen die tijd zal Nikon ook al wel met zn D3s opvolger gekomen zijn, ruim op tijd voor de spelen; Bovendien staan de pro model fabrieken in Japan/Maleisie en niet in Thailand.
Het is wel interessant inderdaad om te kijken waar Nikon nu mee gaat komen, aangezien ze al aangekondigd hadden na de D3s geen energie meer te steken in het nog verder verbeteren van de ruisprestaties. De recente geruchten over 36MP (goeie hemel) in de D700 opvolger lijken die uitspraak te gaan doen bevestigen.
1/1600 schietenquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 14:15 schreef Doodkapje het volgende:
Die 1D X tering http://dc.watch.impress.co.jp/docs/news/20111020_484856.html
Ze durven zelfs lager te gaan... 1/1000. paupersquote:
Hehe maar, zo'n hoge ISO en dan lekker op 1/200quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 14:19 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ze durven zelfs lager te gaan... 1/1000. paupers
Ook echt gewoon 1/5000 hè die laatste foto.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 14:15 schreef Doodkapje het volgende:
Die 1D X tering http://dc.watch.impress.co.jp/docs/news/20111020_484856.html
Allereerst... da's lang geleden! Woensdag met de reünie van de fotocursus over je gehadquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 14:21 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ook echt gewoon 1/5000 hè die laatste foto.
Geniaal ook trouwens dat de ISO zo absurd hoog is, dat de EXIF niet verderkomt dan 65.535.
Haha, oh?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 14:57 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Allereerst... da's lang geleden! Woensdag met de reünie van de fotocursus over je gehad(Maartje en Marjolijn waren er ook bij)
Inderdaad ja... En wat een geweld zeg, die 1D X. Zelfs bij 51.200 moet ik nog op zoek naar de ruis.quote:Moet dus ook een nieuwe EXIF-standaard bijkomen
We kwamen tot de conclusie dat die 1D X wel iets voor jou was jaquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 15:09 schreef Omniej het volgende:
[..]
Haha, oh?Is dat een goed of een slecht teken?
Tijdje geleden inderdaad, ik ben niet meer zo actief hier, meestal check ik eens in de paar dagen weer een paar topics waaronder de FOT SC (gelukkig is het hier zo rustig de laatste tijd), maar post niet meer zoveel nee.
[..]
Inderdaad ja... En wat een geweld zeg, die 1D X. Zelfs bij 51.200 moet ik nog op zoek naar de ruis.
die 17-40 wil ik wel overnemenquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 18:14 schreef kanovinnie het volgende:
Zo. Ik heb hier nu: 40D, 70-200 f/2.8, 17-40, 17-85 en een monopod erbij.
Maandag gaat 't weer weg
Ook als je kiest voor betalen met PP?! Nooit problemen...quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 21:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
Grmbl... Heb je keurig een paypal account, gecontroleerd gebruiker en gelinkt aan je betaalrekeing, wil je wat kopen op eBay met "Nu Kopen", blijft eBay/paypal vragen om je creditcardnummer... Argh...
Iets voor FOK! schieten (ik neem aan dat je wel weet wat waar en hoequote:
Niet van mij helaasquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 18:42 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
die 17-40 wil ik wel overnemen
Althans, moettie kosten?
Ja, dat deed ik dus. Betalen met PP, keurig ingelogd op zowel eBay als PP en nog blijven vragen om een creditcard...quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 21:33 schreef freud het volgende:
[..]
Ook als je kiest voor betalen met PP?! Nooit problemen...
Groothoek en tele, vaak wel genoeg.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 22:33 schreef kanovinnie het volgende:
Ik neem dus sowieso 70-200 2.8 en 50 mm f/1.8 mee. En ik denk ook de 17-40. Ga ik dan groothoek tekort komen? Of juist het 40-70 gedeelte... moeilijk...
Dacht ik ook ja. 17 mm dus genoeg groothoek? Je weet waar ik heenga toch?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 22:56 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Groothoek en tele, vaak wel genoeg.
Ik weet dat ik even afwezig ben geweest, maar wat heb jij in de tussentijd allemaal zitten verzamelen gast?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 22:25 schreef kanovinnie het volgende:
Hmm, morgen neem ik mee:
40D, 400D
70-200 f/2.8 + 50 mm f/1.8
Wat nog meer? 17-85, 10-20 of 17-40
Luxeproblemen....
Hij heeft het merendeel maar voor eventjes, volgens mij.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 21:42 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ik weet dat ik even afwezig ben geweest, maar wat heb jij in de tussentijd allemaal zitten verzamelen gast?
Lening afgesloten. In de vorm van de 40D, 70-200 f/2.8 en 17-40quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 21:42 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ik weet dat ik even afwezig ben geweest, maar wat heb jij in de tussentijd allemaal zitten verzamelen gast?
Idd... Krijg toch altijd de kriebels van dat soort berichten..quote:Op zondag 23 oktober 2011 12:55 schreef Isdatzo het volgende:
Zo, is dat ff kut wakker worden.
Simoncelli dood.
Mja, klinkt hard, maar dat soort ongelukken horen er ook bij. Het blijft kut...quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:04 schreef SP22 het volgende:
Al gezien.. Daar kan ik wel tegen.. Maar meer het overlijden van zo'n jonge jongen op deze manier. Zn droom najagend..
Mwah, op de baan gebeuren vrij weinig dodelijke ongelukken hoor.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:11 schreef Doodkapje het volgende:
Ben echt blij dat mijn neef zijn circuitrijden gedag heeft gezegd als ik dit soort dingen zie
Precies. Ik breek een CF kaart, hij een been. Mijn sluiter is dood, tsjah. Zijn lichaam.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:12 schreef freud het volgende:
[..]
Mja, klinkt hard, maar dat soort ongelukken horen er ook bij. Het blijft kut...
Toch,... het blijft een risicosport. En hij doet zijn motor weg en gaat investeren in cameraspul, dus wat dat betreft is het geen verkeerde keuzequote:Op zondag 23 oktober 2011 13:24 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Mwah, op de baan gebeuren vrij weinig dodelijke ongelukken hoor.
In elk geval oneindig veel veiliger dan rijden op de obw.
Zeker niet als het nikon isquote:Op zondag 23 oktober 2011 13:27 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Toch,... het blijft een risicosport. En hij doet zijn motor weg en gaat investeren in cameraspul, dus wat dat betreft is het geen verkeerde keuze
Gebroken ledematen oké. Maar echt zware ongevallen komen echt amper voor.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:27 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Toch,... het blijft een risicosport. En hij doet zijn motor weg en gaat investeren in cameraspul, dus wat dat betreft is het geen verkeerde keuze
Hij was 24.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:37 schreef problematiQue het volgende:
Die jongen deed wat hij het allerleukste vond in het leven toen hij doodging. Hij heeft aan de top van zijn sport meegedraaid en in z'n 26 (?) jaar waarschijnlijk een opwinderder leven gehad dan de meesten.
Het blijft zonde natuurlijk, maar genoeg mensen die 80 worden met werk dat ze haten in een kuthuwelijk met vervelende, niets presterende kinderen.
Haha, welnee johquote:Op zondag 23 oktober 2011 13:38 schreef problematiQue het volgende:
Hang je trouwens echt je motorlaarzen aan de wilgen IDZ?
SCHNELL, SCHNELLLquote:Op zondag 23 oktober 2011 13:40 schreef kanovinnie het volgende:
Tering. ben nog maar op 20% met al die foto's
Pfff. Slavendrijver!quote:
Mja, traag hokquote:Op zondag 23 oktober 2011 14:16 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Kijk, dat is tenminste een beschaafd voertuig.
Misschien niet goed gecalibreerd?quote:Op zondag 23 oktober 2011 14:22 schreef kanovinnie het volgende:
HAd trouwens dus die 70-200 f/2.8 is te leen. Die lijkt wel onscherper dan mijn 70-200 f/4....
http://www.lensrentals.co(...)soft-and-other-factsquote:Op zondag 23 oktober 2011 14:22 schreef kanovinnie het volgende:
HAd trouwens dus die 70-200 f/2.8 is te leen. Die lijkt wel onscherper dan mijn 70-200 f/4....
Mag ik dat nu lezen?quote:Op zondag 23 oktober 2011 14:25 schreef problematiQue het volgende:
[..]
http://www.lensrentals.co(...)soft-and-other-facts
Aanrader om eens te lezen, ook omdat het veel duidelijk maakt over hoe de lens en de body 'samenwerken' en waar het fout kan gaan.
Ja het lijkt mij ook retelastig om te fotograferen, boksen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 14:38 schreef kanovinnie het volgende:
Jammer trouwens dat er van die stomme touwen omheen zitten. Of dat we er niet heel dicht bij konden komen. Nu zit er 9/10 keer zo'n touw doorheen.
Haha nee.. hier ook al een paar keer een stuk berm meegepakt, vluchtstrook, stoeprandjes, fietspaden etcquote:Op zondag 23 oktober 2011 14:23 schreef problematiQue het volgende:
Des te slechter de motor, des te veiliger de rijstijl
Nee, sorry. Iemand anders was je al voorquote:Op zondag 23 oktober 2011 18:48 schreef kanovinnie het volgende:
IDZ, mag ik je 100-400 en 5D mocht de motor deze keer als winnaar uit het gevecht komen?
Je kent me.quote:Op zondag 23 oktober 2011 18:42 schreef problematiQue het volgende:
Doe je er voorzichtig mee dit keer?
17-40 dan?quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:24 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee, sorry. Iemand anders was je al voor.
gelukkig dat ik daar nooit rijdtquote:Op zondag 23 oktober 2011 20:43 schreef Isdatzo het volgende:
Na vorige maand een bekeuring voor 6km/h te snel nu 1 voor 4 (!!) km/h. Wat een naaierij.
Ik weet al waar ze stonden, hier dus. Doen ze vaker, stelletje smeerlappen.
Inderdaad, LEVENSGEVAARLIJK, om daar 54 te rijden ipv 50.
Volgens mij is dit al nummertje 8 met het koekblik voor minder dan 10km/h te snel [ afbeelding ].
om welke tijden staan ze daar dan? ik heb ze of nog niet gezien.... of de boete komt nogquote:Op zondag 23 oktober 2011 20:43 schreef Isdatzo het volgende:
Na vorige maand een bekeuring voor 6km/h te snel nu 1 voor 4 (!!) km/h. Wat een naaierij.
Ik weet al waar ze stonden, hier dus. Doen ze vaker, stelletje smeerlappen.
Inderdaad, LEVENSGEVAARLIJK, om daar 54 te rijden ipv 50.
Volgens mij is dit al nummertje 8 met het koekblik voor minder dan 10km/h te snel [ afbeelding ].
Nooit in de spits (logisch, altijd polonaise van auto's danquote:Op zondag 23 oktober 2011 21:57 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
om welke tijden staan ze daar dan?
Flitspaal flitst op beidequote:ik heb ze of nog niet gezien.... of de boete komt nog
rem pas bij de flitspaal als ik er aan denk... weet nog steeds niet of die op snelheid of rood licht gaat
middag uur kom ik er nooit,quote:Op zondag 23 oktober 2011 22:09 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nooit in de spits (logisch, altijd polonaise van auto's dan). Deze is van 12.34, de ander ook rond het middaguur denk ik.
[..]
Flitspaal flitst op beide.
Vertel..quote:Op maandag 24 oktober 2011 10:16 schreef SP22 het volgende:
![]()
Ik heb weer goede daden verricht dit weekend, maar voor mezelf :/
Nigeria? Belangrijk ook, waar ga je mee patsen?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:10 schreef Uncle het volgende:
anders vraagt internetbankieren even op een raar moment om mijn e-dentifier respons en blijkt er een spontane overboeking van 2561,90 klaar te staan naar verweggistan![]()
goed dat ik niet vertrouwde anders kon ik voorlopig zeker niet in het "Pats hier met je nieuwe fotomeuk" topic posten
Ja dat lijkt mij ook een geyl ding. Paar weken geleden de 85mm 1.8D gekocht. Superscherp ook alleen zonder AF-fijnafstellingquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 11:42 schreef Uncle het volgende:
nog niets concreets maar onlangs wat geschoten met een 85 1.4 en dat is wel mooi speelgoed zegmaar![]()
en dat was een MF en de reviews zijn nog lovender over de AF-S
of gewoon de samyang want die is lekker goedkoop![]()
Jawel, maar mijn D80 niet. En ik heb ongeveer hetzelfde als de TS in deze thread http://www.audiotstation.com/forum/showthread.php?t=39544quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 13:07 schreef problematiQue het volgende:
Heeft de D700 geen AF fijnstelling?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is geen probleem voor die D700 nee,... maar toch wel raar dat er zo'n afwijking in zit. Heb m nu op -17/20 staan, wat vrij extreem is imho.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 14:14 schreef problematiQue het volgende:
Maar dan is het niet zo'n probleem toch?
Mja,... dit is een Nikon objectief op een Nikon body... voortaan alleen maar G-objectievenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 15:44 schreef problematiQue het volgende:
Ik had op mijn vorige K-5 (ik heb nu een nieuwe want vervangen onder garantie) op mijn drie lenzen ook grote afwijkingen, zowel + als -, nu heeft op mijn nieuwe één lens een -6 afwijking, en de andere twee zijn zonder bijstelling perfect. Het blijft raar hoe dat kan verschillen.
Beter heb je nog je 14k4... wordt flink lappen...quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 15:16 schreef Dark_Angelus het volgende:
Hoppa, even 368mb naar profotonet pompen
Had ik nou maar een 56k6 modem, had ik er lang van kunnen genieten
Die van mij zijn ook Pentax op Pentax.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 15:52 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Mja,... dit is een Nikon objectief op een Nikon body... voortaan alleen maar G-objectieven
Nicequote:Op dinsdag 25 oktober 2011 19:09 schreef problematiQue het volgende:
M'n boek is af! Nog even door iemand anders op spelfoutjes laten controleren en dan kan het naar blurb om afgedrukt te worden
Wat ga je doen? Motoren ophalen?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 19:10 schreef Isdatzo het volgende:
Kan ik dit weekend een zware auto lenen van iemand?
Er is dus niks aan te doen? Mja,... met die -17 AF-fine tune is er niks aan de hand en vraag me af of de volgende beter is.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 16:02 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Die van mij zijn ook Pentax op Pentax.
Nee, er is maar 1 conclusie. Jij bent Batmanquote:Op woensdag 26 oktober 2011 00:14 schreef problematiQue het volgende:
Ik was net film aan het kijken, zag ik opeens dit:
The Dark Knight:
[ afbeelding ]
Mijzelf:
[ afbeelding ]
Het grappig is dat in het shot ervoor 'Bruce Wayne' een foto maakt, wellicht dus precies dezelfde.
Haha, stoer! Had ik bij een film waar men at in een restaurant waar wij een paar keer gegeten hebben in Berlijn, bocca di bacco. Mooie plaat ook trouwens!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 00:14 schreef problematiQue het volgende:
Ik was net film aan het kijken, zag ik opeens dit:
The Dark Knight:
[ afbeelding ]
Mijzelf:
[ afbeelding ]
Het grappig is dat in het shot ervoor 'Bruce Wayne' een foto maakt, wellicht dus precies dezelfde.
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:45 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Nee, er is maar 1 conclusie. Jij bent Batman
Of een negert!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:45 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Nee, er is maar 1 conclusie. Jij bent Batman
De Freud fotowinkel.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:08 schreef Timmos het volgende:
Ik zou is bij een fotowinkel binnenstappen..
Welke? Aangezien je daar nogal wat variatie in hebtquote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:14 schreef bart13 het volgende:
70-200 besteld -> bank rekening leeg!
Nee, niet alle flitsers hebben dat, maar de dure welquote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:52 schreef kanovinnie het volgende:
Niet alle flitsers hebben dat toch? En draaien is slechts een simpele mechanische eigenschap.
O wacht, ben een beetje in de war met slave/master volgens mij.
Allebei verspilling van geldquote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:53 schreef problematiQue het volgende:
Een basis MacBook Pro is even duur als en basis iMac, maar die laatste heeft én een veel groter scherm, en betere processor etc. Zelfde verhaal.
Waarom moet al die meuk zo duur zijnquote:[..]
Nee, niet alle flitsers hebben dat, maar de dure wel
Ga je het nou echt over fotograferen hebben in de FOT SC?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:18 schreef freud het volgende:
Gevindt! voor 599,-...
5 Stop Power Range
Auto Power Dump
Proportioneel Instellicht
De ultra-compacte Gemini 200 heeft dezelfde functies en stevige bouw als de zwaardere professionele Gemini modellen.
Bij het ontwerp van dit model is er veel aandacht geschonken aan de prestaties. En dat is te zien. Want flitsduur en herlaadtijd zijn niet mis. De enkel uitgevoerde draaiknop zorgt voor een traploze verstelling over 5 stops van het flitsvermogen en regelt tevens het 250W instellicht. Ondanks alle topprestaties is de Gemini 200 gemakkelijk te bedienen. Geen ingewikkelde digitale menu’s -- 'eenvoud' is hierhet sleutelwoord. De Gemini is echt plug-and-play.
En wil je buiten de studio werken, de Gemini is dankzij z’n compacte afmetingen het enige echt draagbare flitssysteem. Het kan worden gevoed door netstroom of door de optionele Travelpak batterij.
Set van twee Gemini 200 koppen. Wordt geleverd met reflectoren, paraplu's, kabels en statieven in handige draagtas..
• Simpele & intuïtieve bediening
• Verstelbaar over 5 stops
• Licht en compact
• Travelpak accu geschikt
• Verbeterd ontwerp
• Auto Power-save mode
• Robuste metalen constructie
• Proportioneel instellicht
• Verzonken knoppen en stekkerbussen
• Grote range van Bowens accessoires
• Kort flits-duur
• DSLR vriendelijke low sync voltage.
[ afbeelding ]
Om een ban vragen was toch zelf gebanned wordenquote:
lolwut?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:26 schreef bart13 het volgende:
Ja wel de canon en ja de duurste![]()
Canon 70-200 2.8 IS II + hoya protect HD filter erbij, voor op het strand etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |