abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103036025
De meesten onder jullie zijn wel bekend met zoiets als reiki, qi gong, jorei of iets anders. Daarnaast zijn er nog vele andere vormen van energetische behandeling. Iets wat vrij onbekend is en van bovenstaande zaken verschilt, is reconnective healing. In het kort is reconnective healing (ook wordt de term reconnection wel eens gebruikt, hoewel het qua functie twee verschillende dingen zijn) niet alleen een energetische behandeling, maar tevens een overdracht van licht en informatie, aldus de theorie. Wat dat laatste waar is weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ik, en bijna iedereen die dit doet, dingen waarneem als ik reconnective healing toepas. Zo kan je bijvoorbeeld heel goed voelen dat er aan je hand 'getrokken' wordt als een RH practitioner er met zijn handen omheen beweegt (wat gebeurt van een afstand van plusminus 20 cm er van af). Het voelt als een soort magnetisme. Andere mensen voelen een briesje langs hun handen gaan, een druk rond hun handen, warmte er omheen enz. Bijna iedereen voelt wel iets in handen of het hele lichaam.

Een ander voorbeeld wat vaak goed zichtbaar is, is dat de oogleden gaan trillen en gezichtspieren gaan trekken zodra een persoon behandeld wordt. Zodra je ophoudt met de behandeling, stopt het trillen en de spiertrekkingen ook. Begin je er weer mee, dan treden de effecten weer op. De oorzaak - gevolg reactie is duidelijk waarneembaar.

Afgelopen weekend heb ik voor de tweede keer aan een RH workshop meegedaan. Als onderdeel hiervan wordt tevens een demonstratie on stage gedaan met iemand die een fysiek probleem heeft, bijvoorbeeld iemand die zijn of haar arm al geruime tijd niet meer hoog kan optillen. De vraag die door de seminarleider wordt gesteld is of dit probleem al lang voorkomt, of de persoon in kwestie er mee naar de arts is geweest en of de reguliere medische behandeling niets tot weinig heeft uitgehaald. Als op deze drie vragen bevestigend wordt geantwoord, wordt de patient naar het podium gehaald waar hij hij of zij ter plekke gevraagd wordt om aan te geven tot hoever de armen nog omhoog kunnen. Vaak is dat bij een of twee armen niet veel verder dan horizontaal.
Daarna begint een korte behandeling, niet veel langer dan twee of drie minuten. Deze afstand vindt altijd plaats vanaf een zekere afstand (varierend van 20 cm tot een paar meter), waarbij te zien is dat er fysieke reacties optreden (trillen van oofleden, vingers die bewegen, spiertrekkingen). Daarna wordt de persoon gevraagd om te laten zien tot hoe ver zijn of haar armen nu omhoog kunnen komen. Dan blijkt elke keer dat de armen na de behandeling wel helemaal omhoog kunnen, iets wat tot daarvoor en onder reguliere medische behandeling niet mogelijk wasi.

Nu zullen velen onder jullie zeggen dat dat alles gebaseerd is op suggestie, placebo effecten en dat de personen on stage geinstrueerd kunnen zijn (hoewel ik nog nooit iemand heb ontmoet die uit zichzelf gezichtspieren kon laten trillen, terwijl deze ook nog niet eens kon zien wanneer de behandeling stopt en aanvangt). Gelukkig is er onderzoek verricht naar de reconnection. Ondermeer door Doug de Vito, een voormalig chemisch engineer, MBA, vice president van AT&T en Walt Disney en scepticus is daarom het nodige wetenschappelijk onderzoek verricht. Amper een believer en naar eigen zeggen 'de meest sceptische persoon op aarde', werd hij uitgenodigd om deel te nemen aan een RH workshop waarna hij zelf de diepgaande effecten ervan waarnam. Door deze resultaten verrast, besloot hij vanuit zijn wetenschappelijk achtergrond diverse onderzoeken te (laten) verrichten. Diverse wetenschappers waaronder Korotkov, Tiller en Schwartz hebben verschillende aspecten van reconnective healing gemeten. Hieronder een lijstje van de onderzoeken en de effecten die gemeten zijn.

http://www.christinacherry.com/reconnectionscience.htm
http://www.sunzoomspark.com/Reconnection/Science.html
http://www.thereconnectio(...)rformance_102610.pdf
http://www.theavalonreconnection.com/science.html
http://hollyhawkins.web.officelive.com/science.aspx

Alsook nog een uitleg over de wetenschappelijke onderzoeken door Doug de Vito:

Graag jullie meningen en/of ervaringen hier over!

Tevens topic 8500 in TRU *O*
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_103038481
- zucht. vragen ze constant om onderzoek, en als dat er is komt er pas na 50 views een reactie. die ook nog eens nergens over gaat. -

[ Bericht 78% gewijzigd door vogeltjesdans op 13-10-2011 15:29:53 ]
  donderdag 13 oktober 2011 @ 16:02:49 #3
8372 Bastard
Persona non grata
pi_103039926
Ik ben er niet bekend mee maar het is 'allemaal' werken met energie, en dat kan veel bewerkstelligen. Zelf ben ik reiki master in de leer van Usui, de energie werkt heel zacht en daarbij is het niet nodig om direct op de persoon te behandelen.
RH lijkt door je verhaal wat op quantum touch, heb ik ook eens een demonstratiemiddag van meegemaakt. Mensen die krom liepen van de pijn in de rug konden na een behandeling weer rechtop staan, was behoorlijk apart om te zien maar werkt ook met energie en de intentie om iets goeds te doen bij de behandelde.
The truth was in here.
pi_103041411
Mja, RH lijkt verder te gaan alleen energie. Het zou ook licht en informatie in zich dragen, wat daar van waar is weet ik niet. Wel weet ik dat ik met RH veel meer voel dan ik met reiki ooit heb gevoeld. En iedereen die ik ermee behandel zegt dat het heel erg sterk is. En ik heb er resultaten mee behaald die ik met reiki nooit behaald heb :)
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_103041464
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:20 schreef Ebbao het volgende:
- zucht. vragen ze constant om onderzoek, en als dat er is komt er pas na 50 views een reactie. die ook nog eens nergens over gaat. -
Wie is "ze" en wat heb ik met hen te maken? Evengoed, waar kan ik zien hoe het is afgelopen met je boterhamonderzoek (ik zie in mobiele weergave niet hoe je kan pm-en dan wel dm-en)?
pi_103041769
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 16:43 schreef Ebbao het volgende:

[..]

Wie is "ze" en wat heb ik met hen te maken? Evengoed, waar kan ik zien hoe het is afgelopen met je boterhamonderzoek (ik zie in mobiele weergave niet hoe je kan pm-en dan wel dm-en)?
Dat was een ander topic. Pm'en kan via messages.fok.nl en anders pm je me maar als je thuis bent ofzo. Nu weer ontopic.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 16:54:35 #7
346077 Slip
Zwakke Geest!
pi_103041866
Meditatie?
pi_103041960
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 16:54 schreef Slip het volgende:
Meditatie?
Wat bedoel je daarmee? RH is iets heel anders.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 17:00:08 #9
346077 Slip
Zwakke Geest!
pi_103042094
Ja. Ik wil zeggen dat de eigen menselijke geest sterker is dan wanneer je impulsen van buiten af krijgt. Daarom wijz ik dus op meditatie.
pi_103042613
Maar goed, het gaat dus over reconnective healing / the reconnection en de daarnaar uitgevoerde onderzoeken.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 17:15:24 #11
8372 Bastard
Persona non grata
pi_103042665
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 16:42 schreef vogeltjesdans het volgende:
Mja, RH lijkt verder te gaan alleen energie. Het zou ook licht en informatie in zich dragen, wat daar van waar is weet ik niet. Wel weet ik dat ik met RH veel meer voel dan ik met reiki ooit heb gevoeld. En iedereen die ik ermee behandel zegt dat het heel erg sterk is. En ik heb er resultaten mee behaald die ik met reiki nooit behaald heb :)
Mooie upgrade dan ;)
Maar misschien voel je de energie nu ook heftiger dan reiki, toch denk ik dat je hetzelfde resultaat zou hebben geboekt. Het is allemaal tot het level dat het mag en kan worden gegeven.
The truth was in here.
pi_103074264
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 14:02 schreef vogeltjesdans het volgende:knip
Heb je ook een link naar het betreffende wetenschappelijke onderzoek?
De links in de op gaan alleen naar wat biased websites, ik zou het echte onderzoek wel willen lezen.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_103076227
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 14:06 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Heb je ook een link naar het betreffende wetenschappelijke onderzoek?
De links in de op gaan alleen naar wat biased websites, ik zou het echte onderzoek wel willen lezen.
Heb daar ook naar gegoogled, kan er niet aan komen. Iemand enig idee waar deze onderzoeken geregistreerd kunnen zijn?
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:19:22 #14
352957 J.J.De-Bom
voorheen Bill Gates
pi_103076776
Over wat voor energie hebben we het ?
voor 2 dubbelzinnige opmerkingen zet ik 'm terug.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:28:38 #15
352957 J.J.De-Bom
voorheen Bill Gates
pi_103077084
Doug de Vito : http://www.thereconnectio(...)mages/DougDeVito.pdf
"With a very traditional educational background in Chemical Engineering and an MBA in Marketing"
....
"During most of his career, Doug helped to create, “brand” and develop new businesses.".

Vervolgens raakte hij zijn baan kwijt, was een tijd werkeloos, en opeens gelooft hij in "The Reconnection" en verdient hij zijn geld daarmee.

Een marketeer, in geldnood, gaat opeens zijn geld verdienen met een of andere zweverige movement die hij zelf goed kan marketen.

En je voelt geen nattigheid ? ;)

William Tiller en Gary Schwartz zijn trouwens "wetenschappers" met nogal vreemde ideeen, namelijk dat ze geen bewijs voor hun claims hoeven te hebben.
Of zoals andere, echte wetenschappers het noemen : "pseudo-wetenschappers".

[ Bericht 68% gewijzigd door J.J.De-Bom op 14-10-2011 15:44:35 ]
pi_103077126
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 15:03 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Heb daar ook naar gegoogled, kan er niet aan komen. Iemand enig idee waar deze onderzoeken geregistreerd kunnen zijn?
Om eerlijk te zijn vermoed ik dat ze niet geregistreerd zijn en dat ze een schijn van wetenschappelijkheid fingeren die er niet daadwerkelijk is.

O.A. omdat ze naar what the bleep en the zero point field dingen verwijzen waar ik vroeger redelijk in geloofde totdat ik het onderzoek ben gaan lezen waar de zaken zogenaamd in zouden zijn bewezen en er achter kwam dat er zo ontzettend veel mis was met dat onderzoek dat je het niet meer serieus kon nemen.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:38:16 #17
352957 J.J.De-Bom
voorheen Bill Gates
pi_103077372
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 15:30 schreef oompaloompa het volgende:
O.A. omdat ze naar what the bleep en the zero point field dingen verwijzen waar ik vroeger redelijk in geloofde totdat ik het onderzoek ben gaan lezen waar de zaken zogenaamd in zouden zijn bewezen en er achter kwam dat er zo ontzettend veel mis was met dat onderzoek dat je het niet meer serieus kon nemen.
Dit is van hetzelfde laken een pak.
pi_103079636
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 15:28 schreef J.J.De-Bom het volgende:
"With a very traditional educational background in Chemical Engineering and an MBA in Marketing"
....
"During most of his career, Doug helped to create, “brand” and develop new businesses.".

Vervolgens raakte hij zijn baan kwijt, was een tijd werkeloos, en opeens gelooft hij in "The Reconnection" en verdient hij zijn geld daarmee.

Een marketeer, in geldnood, gaat opeens zijn geld verdienen met een of andere zweverige movement die hij zelf goed kan marketen.

William Tiller en Gary Schwartz zijn trouwens "wetenschappers" met nogal vreemde ideeen, namelijk dat ze geen bewijs voor hun claims hoeven te hebben.
Krijg er een beetje een Jomanda-gevoel bij, inclusief patienten op een podium die ongecontroleerde bewegingen maken.
Maar goed, als het ze helpt, prima toch.
pi_103124518
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 15:28 schreef J.J.De-Bom het volgende:
....

Nee hoor. Hij is veel meer geweest dan een marketeer, en van geldnood was bij hem nooit sprake. Vice director van AT&T, Proctor&Gamble, Walt Disney, dan hoef je niet echt te zeuren om een baan lijkt me. Zo iemand kent zoveel mensen dat hij zo weer een andere goede baan heeft, daar hoef je geen believer voor te worden. Trouwens, in die tijd was de reconnection nog helemaal onbekend (sterker nog het had die naam niet eens) en was er nog helemaal geen sprake van een baan daarin. Dat kwam later pas.

Wat hij me zelf vertelde was dat zijn baas op een vrijdag naar hem toe kwam en met een enorme glimlach tot hem sprak: "Doug, you need to fire all of your employees, and by monday you might or might not have a job". Daarna brak er iets bij hem. Maar hij was op dat moment nog geen believer, sterker nog, dat was hij niet totdat hij werd uitgenodigd door Eric Pearl om een van zijn seminars bij te wonen. Sceptisch als een persoon maar zijn kon ging hij er met enorme tegenzin heen en alleen maar omdat hij beloofd had dat hij zou gaan. Op dat seminar heeft hij de volle kracht van the reconnection gevoeld, en daarna is hij zich er pas voor gaan interesseren.

quote:
Leuk, maar het zijn wel professoren, PhD's, MD's enz. EN ze hebben onderzoeken uitgevoerd aan universiteiten, waaronder die van Stanford. Dit topic gaat dan ook over de artikelen en de resultaten die in die onderzoeken zijn gemeten. Het is wel jammer dat ik met google geen links naar de onderzoeken zelf kan vinden.
pi_103124709
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 15:30 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn vermoed ik dat ze niet geregistreerd zijn en dat ze een schijn van wetenschappelijkheid fingeren die er niet daadwerkelijk is.

Wel vreemd dat professoren, PhD's en MD's dan hetzelfde meemaken en op dezelfde onderzoeksresultaten stuiten. Je kunt wel vermoeden dat deze onderzoeken niet geregistreerd zijn, maar om daarmee uit te sluiten dat ze er niet zijn gaat natuurlijk te ver. Ik denk dat universiteiten wel degelijk ageren tegen misbruik van hun naam als die onderzoeken niet daadwerkelijk plaatsgevonden zouden hebben. Bovendien dat de database met die onderzoeken van bv Stanford gewoon niet van buiten te benaderen is.

Daarbij heb ik met eigen ogen gezien wat RH voor dingen doet. Lees de OP voor wat voorbeelden.
pi_103124857
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 16:37 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Krijg er een beetje een Jomanda-gevoel bij, inclusief patienten op een podium die ongecontroleerde bewegingen maken.
Maar goed, als het ze helpt, prima toch.
Hoe sta je tegenover reiki dan? Dit is hetzelfde straatje, maar gaat gewoon nog een stuk verder. Dat er mensen op het podium worden gehaald heeft te maken met demonstratie van het hoe en wat, en de zichtbare effecten ervan.
pi_103125170
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 20:49 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Hoe sta je tegenover reiki dan? Dit is hetzelfde straatje, maar gaat gewoon nog een stuk verder. Dat er mensen op het podium worden gehaald heeft te maken met demonstratie van het hoe en wat, en de zichtbare effecten ervan.
Reiki, ja, zelfde straatje, daarvan denk ik ook dat als het mensen helpt: prima.
pi_103125301
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 20:57 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Reiki, ja, zelfde straatje, daarvan denk ik ook dat als het mensen helpt: prima.
Okee. En als je dan dingen daadwerkelijk ziet gebeuren op het podium? Wat denk je daar dan van?
pi_103125425
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 21:00 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Okee. En als je dan dingen daadwerkelijk ziet gebeuren op het podium? Wat denk je daar dan van?
Dan denk ik dat ik net zo onder de indruk zal zijn als iedereen die zoiets meemaakt.
pi_103125557
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 21:03 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dan denk ik dat ik net zo onder de indruk zal zijn als iedereen die zoiets meemaakt.
Kom een keer langs op zo'n seminar zou ik zeggen ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')