abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:20:05 #181
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103085670
Adviesaanvraag tarieven Fyra per januari 2012
Samengevat:
Enkele reizen 1e&2e klas worden 10 cent duurder (behalve Amsterdam-Schiphol)
Maandtoeslag 2e klas varieert tussen 50 cent en 1,80 euro verhoging.
Maandtoeslag 1e klas varieert tussen 70 cent en 2,30 euro verhoging.

Maandtoeslagen stijgen met ongeveer 2,55%.

Zie voor meer informatie de PDF
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:21:07 #182
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103085718
10 cent duurder ten opzichte van wat? De huidige tarieven, of de tarieven van vorig jaar?
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:21:49 #183
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103085748
Huidige tarieven.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:23:48 #184
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103085820
Dat valt dan wel mee, inflatiecorrectie e.d.

De Voordeelurenabonnementen worden tenslotte ook iets duurder: van ¤ 55 naar ¤ 60.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:26:04 #185
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103085905
De hulplocomotief schijnt gearriveerd te zijn bij de gestrande Fyra volgens @blurpblurp op Twitter.
pi_103086038
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 19:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

En ze willen niet een uitzondering maken dat die hulploc met hoog groen door de tunnel gaat?

Voor normale dienst snap ik het, maar er moeten toch voor dit soort gevallen uitzonderingen zijn lijkt me. Nu moet de loc helemaal via Haarlem en Leiden omrijden om daarna ook nog eens op Hoofddorp kop te maken ...
Zijn er geen locs in rotterdam beschikbaar dan?
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:31:23 #187
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103086145
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 19:29 schreef Fixers het volgende:

[..]

Zijn er geen locs in rotterdam beschikbaar dan?
Ook al zijn ze in Rotterdam beschikbaar, moeten ze eerst helemaal naar Hoofddorp, om daar terug te steken. De hulplocs die ze kunnen gebruiken mogen niet op de HSL tenzij buiten dienst.
En nee, in Rotterdam stonden geen loco's beschikbaar. Wel op de Kijfhoek (6400'den, G1206, G2000...). Ik vermoed dat RRF of Strukton de trein weggesleept heeft/weg gaat slepen.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:36:37 #188
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103086394
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 19:12 schreef James1988 het volgende:
Ze staan midden bovenop de spanningssluis stil ja, de meest ongelukkige plek waar je kunt stranden:

• Evacuatie is zo goed als onmogelijk
• Iets te eten/drinken laten brengen kan dus ook niet
• Reddingsmiddelen zijn zeer beperkt (geen rolstoelbrug enzo)
• Een elektrische loc kan er niet komen (want spanningsloos gebied bovenop een helling)
• Een dieselloc kan er alleen komen door een gigantisch eind om te rijden, want mag niet door de Schipholtunnel.
Volgens mij kun je dat spanningsloze stuk best onder spanning brengen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:40:04 #189
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103086540
De gestrande trein is onderweg naar Hoofddorp. In Hoofddorp moeten de reizigers overstappen op een andere trein naar Schiphol.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:56:25 #190
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_103087296
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 19:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Daarom dus ook hooggroen, zodat de tractie idd even los kan worden gelaten en het station in een vloek en een zucht gepasseerd kan worden.
En dan krijg je toevallig een ATB-storing en sta je met een noodremming langs het perron stil. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_103087886
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 19:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

En ze willen niet een uitzondering maken dat die hulploc met hoog groen door de tunnel gaat?

Voor normale dienst snap ik het, maar er moeten toch voor dit soort gevallen uitzonderingen zijn lijkt me. Nu moet de loc helemaal via Haarlem en Leiden omrijden om daarna ook nog eens op Hoofddorp kop te maken ...
Sorry dat ik het vraag maar;

Wat is hooggroen?

Waarom mag een losse loc niet door de schipholtunnel?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2011 20:09:17 ]
pi_103088515
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 20:07 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Sorry dat ik het vraag maar;

Wat is hooggroen?
Je hebt in Nederland hoge en lage seinen. Bij een hoog groen sein mag je op volle snelheid doorrijden, bij een laag groen sein mag je maar 40 km/u.

Maar goed, op Schiphol staan toch alleen maar hoge seinen.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 20:23:28 #193
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103088671
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 20:07 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Waarom mag een losse loc niet door de schipholtunnel?
Dieseldampen op Schiphol Plaza lijken me nou niet echt ideaal, denk dat er wat rookmelders en sprinklers afgaan dan.
pi_103088706
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 20:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Je hebt in Nederland hoge en lage seinen. Bij een hoog groen sein mag je op volle snelheid doorrijden, bij een laag groen sein mag je maar 40 km/u.

Maar goed, op Schiphol staan toch alleen maar hoge seinen.
Ik wist niet dat bij de dwergseinen een limiet zat van 40km/u.

@James.

Op die manier, nooit aan gedacht

[ Bericht 71% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2011 20:24:30 ]
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 20:32:01 #195
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103089135
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 20:23 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dieseldampen op Schiphol Plaza lijken me nou niet echt ideaal, denk dat er wat rookmelders en sprinklers afgaan dan.
Tjemig, als je die loc met 100 km/u de tunnel in laat rijden, haalt ie moeiteloos het station, mits groene golf. De Schipholspoortunnel kent geen X/G-regime?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 20:35:09 #196
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103089312
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 20:32 schreef Duvel het volgende:

[..]

Tjemig, als je die loc met 100 km/u de tunnel in laat rijden, haalt ie moeiteloos het station, mits groene golf. De Schipholspoortunnel kent geen X/G-regime?
Er gaat nooit cargo door de Schipholtunnel, dus X/G zal ook niet van toepassing zijn dan. Of je die loc zonder stoppen en zonder tractie te geven door de Schipholtunnel kunt krijgen durf ik niet te zeggen. Er zit tenslotte een helling aan iedere kant.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 20:35:25 #197
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_103089330
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 20:07 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Sorry dat ik het vraag maar;

Wat is hooggroen?

Waarom mag een losse loc niet door de schipholtunnel?
Hoog groen wil vooral zeggen dat bij nadering van een station het uitrijdsein al veilig toont, zodat je niet op geel (=40 km/h) maar op groen binnenkomt. Dan laat de ATB toe dat je lekker laat remt en kan je wat vertraging inhalen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 20:41:04 #198
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_103089734
Paar dingetjes :P

De Fyra, staat ie net stil op het stuk zonder stroom zegmaar, met de pantograaf tussen twee draden in? Dat heb ik weleens met een tram gehad :9 , moest we allemaal uitstappen en duwen (geen geintje :{ )

Tevens kreeg ik vandaag een emailtje van ns met de aankondiging van de nieuw disndregeling waarop ik aandachtig de drie pdfjes heb binnengehaald en doorgelezen heb, maar ik kan er niet anders uit opmaken dat dit gewoon de reiziger met kulsmoezen de fyra in pesten is. Uiterst onhandige verwoording in de Q&A. Triest, heel triest

http://www.ns.nl/binaries(...)ng-2012-randstad.pdf

http://www.ns.nl/binaries(...)kste-wijzigingen.pdf

http://www.ns.nl/binaries(...)nstregeling-2012.pdf

Zouden ze hier eens moeten doen, de buslijn van marne la vallee naar Charles de Gaulle opheffen (reistijd 50 min 1,80 euro) omdat de TGV er toch ligt (13 minuten, 15,70 minimum prijs)
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 20:45:05 #199
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103090005
Ik kreeg deze e-mail:

quote:
Hallo allemaal

Hoe wordt het treinverkeer in goede banen geleid? Wat gaat er allemaal automatisch en wat blijft mensenwerk? Kortom: hoe ziet het werk op een ProRail Railverkeersleidingspost eruit? De NVBS afdeling Jongeren gaat het bekijken!

Op zaterdagmiddag 19 november kunnen we letterlijk en figuurlijk een kijkje gaan nemen voor en achter de schermen van de 'Post Amersfoort'. Verzamelpunt is NVBS Centraal (in het stationsgebouw van Amersfoort), waar de Winkel en de Bibliotheek zijn geopend. Groepsgewijs gaan we lopend naar de RVL-Post.
De excursie duurt per groep ongeveer een uur. Aanmelden kan door voor 12 november een e-mail te sturen naar jongeren@nvbs.com. Vermeld hierbij je naam, lidmaatschapsnummer (als je NVBS-lid bent), leeftijd en 06-nummer. De groepsindeling met te verwachten verzameltijd wordt enkele dagen vooraf verzonden. Hou deze website in de gaten voor meer informatie.

Let op: het aantal deelnemers is beperkt. NVBS-leden en jongeren hebben daarom voorrang. Dus wees er snel bij voor deze unieke excursie!

Vragen zijn natuurlijk altijd welkom.

Vriendelijke groet,
namens de NVBS-jongeren,
Tim Goorman
pi_103090408
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 20:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Hoog groen wil vooral zeggen dat bij nadering van een station het uitrijdsein al veilig toont, zodat je niet op geel (=40 km/h) maar op groen binnenkomt. Dan laat de ATB toe dat je lekker laat remt en kan je wat vertraging inhalen.
Duidelijk!
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 20:45 schreef greavy het volgende:
Ik kreeg deze e-mail:

[..]

Dankje, heb zojuist een mail gestuurd :)
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 20:53:00 #201
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103090507
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 20:45 schreef greavy het volgende:
Ik kreeg deze e-mail:

[..]

Ik ben hier veel te oud voor. :{w
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 20:53:51 #202
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103090562
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 20:35 schreef James1988 het volgende:

[..]

Er gaat nooit cargo door de Schipholtunnel, dus X/G zal ook niet van toepassing zijn dan. Of je die loc zonder stoppen en zonder tractie te geven door de Schipholtunnel kunt krijgen durf ik niet te zeggen. Er zit tenslotte een helling aan iedere kant.
Nee, X/G is dan idd niet van toepassing. Je zult nog verbaasd zijn hoe lang zelfs een losse loc uitrolt. En als je het station door bent, kun je weer tractie geven.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 20:58:15 #203
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103090843
quote:
3s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 20:53 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je zult nog verbaasd zijn hoe lang zelfs een losse loc uitrolt. En als je het station door bent, kun je weer tractie geven.
Ik weet het, er zijn Fyra-machinisten die vanaf de brug over het Hollandsch Diep tot aan Breda hun trein laten uitrollen. Het kan dus zeker wel.

Ik denk dat NS/ProRail het risico niet willen lopen. Mocht die dieselloc in de Schipholtunnel tot stilstand komen, dan hebben ze twee problemen: de gestrande Fyra is nog steeds gestrand en er is een spoor geblokkeerd te Schiphol. Niet handig tijdens de avondspits.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:00:14 #204
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103090975
mja, dat hebben ze ook als die loc tussen Amsterdam Sloterdijk en Haarlem strandt, of op een ander tweesporig stukje
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:01:26 #205
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103091041
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 21:00 schreef Peterselieman het volgende:
mja, dat hebben ze ook als die loc tussen Amsterdam Sloterdijk en Haarlem strandt, of op een ander tweesporig stukje
Station Schiphol is zelfs zessporig, en als je daar strandt zet je de motor uit en wacht je op de elektrische hulploc.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:02:42 #206
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103091112
Een hulploc om de hulploc weg te slepen _O-
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:16:46 #207
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103091908
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 21:02 schreef James1988 het volgende:
Een hulploc om de hulploc weg te slepen _O-
En die gaat natuurlijk ook stuk, etc.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:19:22 #208
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103092065
En dan gaat het zo door tot er een kolonne gestrande hulplocs staat tot aan Amsterdam Zuid _O-
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:28:58 #209
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103092621
Er is ook 1 of andere sjaak bij de PVV een idee hem te boven geschoten. Volgens die gast moet er een rechtstreekse trein vanaf Rotterdam naar het vliegveld Rotterdam The Hague Airport gaan. Indien mogelijk zelfs vanaf Den Haag via Rotterdam daarheen...

quote:
PVV wil trein CS - Rdam The Hague Airport
PVV-Raadslid Richard de Mos vindt dat de Haagse wethouder Peter Smit zich bij het Rijk hard moet maken voor de komst van een treinstation op Rotterdam The Hague Airport, zodat er een directe treinverbinding tussen Den Haag CS en de luchthaven wordt gerealiseerd.

De Mos: ‘We hebben tegenwoordig de mond vol van de metropoolregiogedachte Den Haag – Rotterdam. Dat is hartstikke mooi, maar daarbij past ook een treinverbinding naar de luchthaven van die metropool. Bovendien heeft Den Haag letterlijk de trein gemist voor wat betreft de aansluiting op de Hoge Snelheids Lijn (HSL) en heeft de wethouder alle reden om eens flink op de Rijksdeuren te bonzen.’
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:31:06 #210
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103092753
Zestienhoven heeft toch gewoon een bus naar Rotterdam CS?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')