Zijn er geen locs in rotterdam beschikbaar dan?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En ze willen niet een uitzondering maken dat die hulploc met hoog groen door de tunnel gaat?
Voor normale dienst snap ik het, maar er moeten toch voor dit soort gevallen uitzonderingen zijn lijkt me. Nu moet de loc helemaal via Haarlem en Leiden omrijden om daarna ook nog eens op Hoofddorp kop te maken ...
Ook al zijn ze in Rotterdam beschikbaar, moeten ze eerst helemaal naar Hoofddorp, om daar terug te steken. De hulplocs die ze kunnen gebruiken mogen niet op de HSL tenzij buiten dienst.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:29 schreef Fixers het volgende:
[..]
Zijn er geen locs in rotterdam beschikbaar dan?
Volgens mij kun je dat spanningsloze stuk best onder spanning brengen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:12 schreef James1988 het volgende:
Ze staan midden bovenop de spanningssluis stil ja, de meest ongelukkige plek waar je kunt stranden:
• Evacuatie is zo goed als onmogelijk
• Iets te eten/drinken laten brengen kan dus ook niet
• Reddingsmiddelen zijn zeer beperkt (geen rolstoelbrug enzo)
• Een elektrische loc kan er niet komen (want spanningsloos gebied bovenop een helling)
• Een dieselloc kan er alleen komen door een gigantisch eind om te rijden, want mag niet door de Schipholtunnel.
En dan krijg je toevallig een ATB-storing en sta je met een noodremming langs het perron stil.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daarom dus ook hooggroen, zodat de tractie idd even los kan worden gelaten en het station in een vloek en een zucht gepasseerd kan worden.
Sorry dat ik het vraag maar;quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En ze willen niet een uitzondering maken dat die hulploc met hoog groen door de tunnel gaat?
Voor normale dienst snap ik het, maar er moeten toch voor dit soort gevallen uitzonderingen zijn lijkt me. Nu moet de loc helemaal via Haarlem en Leiden omrijden om daarna ook nog eens op Hoofddorp kop te maken ...
Je hebt in Nederland hoge en lage seinen. Bij een hoog groen sein mag je op volle snelheid doorrijden, bij een laag groen sein mag je maar 40 km/u.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:07 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Sorry dat ik het vraag maar;
Wat is hooggroen?
Dieseldampen op Schiphol Plaza lijken me nou niet echt ideaal, denk dat er wat rookmelders en sprinklers afgaan dan.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:07 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Waarom mag een losse loc niet door de schipholtunnel?
Ik wist niet dat bij de dwergseinen een limiet zat van 40km/u.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Je hebt in Nederland hoge en lage seinen. Bij een hoog groen sein mag je op volle snelheid doorrijden, bij een laag groen sein mag je maar 40 km/u.
Maar goed, op Schiphol staan toch alleen maar hoge seinen.
Tjemig, als je die loc met 100 km/u de tunnel in laat rijden, haalt ie moeiteloos het station, mits groene golf. De Schipholspoortunnel kent geen X/G-regime?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dieseldampen op Schiphol Plaza lijken me nou niet echt ideaal, denk dat er wat rookmelders en sprinklers afgaan dan.
Er gaat nooit cargo door de Schipholtunnel, dus X/G zal ook niet van toepassing zijn dan. Of je die loc zonder stoppen en zonder tractie te geven door de Schipholtunnel kunt krijgen durf ik niet te zeggen. Er zit tenslotte een helling aan iedere kant.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Tjemig, als je die loc met 100 km/u de tunnel in laat rijden, haalt ie moeiteloos het station, mits groene golf. De Schipholspoortunnel kent geen X/G-regime?
Hoog groen wil vooral zeggen dat bij nadering van een station het uitrijdsein al veilig toont, zodat je niet op geel (=40 km/h) maar op groen binnenkomt. Dan laat de ATB toe dat je lekker laat remt en kan je wat vertraging inhalen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:07 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Sorry dat ik het vraag maar;
Wat is hooggroen?
Waarom mag een losse loc niet door de schipholtunnel?
quote:Hallo allemaal
Hoe wordt het treinverkeer in goede banen geleid? Wat gaat er allemaal automatisch en wat blijft mensenwerk? Kortom: hoe ziet het werk op een ProRail Railverkeersleidingspost eruit? De NVBS afdeling Jongeren gaat het bekijken!
Op zaterdagmiddag 19 november kunnen we letterlijk en figuurlijk een kijkje gaan nemen voor en achter de schermen van de 'Post Amersfoort'. Verzamelpunt is NVBS Centraal (in het stationsgebouw van Amersfoort), waar de Winkel en de Bibliotheek zijn geopend. Groepsgewijs gaan we lopend naar de RVL-Post.
De excursie duurt per groep ongeveer een uur. Aanmelden kan door voor 12 november een e-mail te sturen naar jongeren@nvbs.com. Vermeld hierbij je naam, lidmaatschapsnummer (als je NVBS-lid bent), leeftijd en 06-nummer. De groepsindeling met te verwachten verzameltijd wordt enkele dagen vooraf verzonden. Hou deze website in de gaten voor meer informatie.
Let op: het aantal deelnemers is beperkt. NVBS-leden en jongeren hebben daarom voorrang. Dus wees er snel bij voor deze unieke excursie!
Vragen zijn natuurlijk altijd welkom.
Vriendelijke groet,
namens de NVBS-jongeren,
Tim Goorman
Duidelijk!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Hoog groen wil vooral zeggen dat bij nadering van een station het uitrijdsein al veilig toont, zodat je niet op geel (=40 km/h) maar op groen binnenkomt. Dan laat de ATB toe dat je lekker laat remt en kan je wat vertraging inhalen.
Dankje, heb zojuist een mail gestuurdquote:
Nee, X/G is dan idd niet van toepassing. Je zult nog verbaasd zijn hoe lang zelfs een losse loc uitrolt. En als je het station door bent, kun je weer tractie geven.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er gaat nooit cargo door de Schipholtunnel, dus X/G zal ook niet van toepassing zijn dan. Of je die loc zonder stoppen en zonder tractie te geven door de Schipholtunnel kunt krijgen durf ik niet te zeggen. Er zit tenslotte een helling aan iedere kant.
Ik weet het, er zijn Fyra-machinisten die vanaf de brug over het Hollandsch Diep tot aan Breda hun trein laten uitrollen. Het kan dus zeker wel.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je zult nog verbaasd zijn hoe lang zelfs een losse loc uitrolt. En als je het station door bent, kun je weer tractie geven.
Station Schiphol is zelfs zessporig, en als je daar strandt zet je de motor uit en wacht je op de elektrische hulploc.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:00 schreef Peterselieman het volgende:
mja, dat hebben ze ook als die loc tussen Amsterdam Sloterdijk en Haarlem strandt, of op een ander tweesporig stukje
En die gaat natuurlijk ook stuk, etc.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:02 schreef James1988 het volgende:
Een hulploc om de hulploc weg te slepen
quote:PVV wil trein CS - Rdam The Hague Airport
PVV-Raadslid Richard de Mos vindt dat de Haagse wethouder Peter Smit zich bij het Rijk hard moet maken voor de komst van een treinstation op Rotterdam The Hague Airport, zodat er een directe treinverbinding tussen Den Haag CS en de luchthaven wordt gerealiseerd.
De Mos: ‘We hebben tegenwoordig de mond vol van de metropoolregiogedachte Den Haag – Rotterdam. Dat is hartstikke mooi, maar daarbij past ook een treinverbinding naar de luchthaven van die metropool. Bovendien heeft Den Haag letterlijk de trein gemist voor wat betreft de aansluiting op de Hoge Snelheids Lijn (HSL) en heeft de wethouder alle reden om eens flink op de Rijksdeuren te bonzen.’
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |