Iddquote:
Als je denkt dat een wals niet uit deeltjes en krachten bestaat, dan leg je de hele wetenschap naast je neer. Straks ga je nog zeggen dat de aarde plat isquote:Op zondag 16 oktober 2011 11:18 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Je bent echt even erg als een user die hier vroeger postte.... Die dacht dat hij met zijn 1+1=1 wiskunde wel even relativiteit kon ontkrachten. Die je allemaal hebt vernietigd?Je hebt ze allemaal afgedaan met je onzinnige "het zijn maar deeltjes en krachten" argument. Ondertussen kan je nog steeds niet uitleggen waar een wals was voor twee mensen een wals gingen dansen, of wat het kwantitatieve (waar je zo fan van bent) verschil is tussen een zwaard en een braadpan die gemaakt zijn van dezelfde verzameling ijzer atomen.
En wat is meer of minder aanwezig in een braadpan dan in een zwaard, als je ze maakt van hetzelfde blok ijzer? Ja, dat is een onzinnige vraag, ik weet het. Dat doe ik om duidelijk te maken dat je manier van die dingen bekijken onzinnig is.quote:
Nee, dat doe ik niet. Sterker nog, het is heel mooi in lijn met de wetenschapquote:Op zondag 16 oktober 2011 11:20 schreef o2011 het volgende:
[..]
Als je denkt dat een wals niet uit deeltjes en krachten bestaat, dan leg je de hele wetenschap naast je neer. Straks ga je nog zeggen dat de aarde plat is
Ruimtetijd tussen de deeltjes.quote:Op zondag 16 oktober 2011 11:21 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En wat is meer of minder aanwezig in een braadpan dan in een zwaard, als je ze maakt van hetzelfde blok ijzer? Ja, dat is een onzinnige vraag, ik weet het. Dat doe ik om duidelijk te maken dat je manier van die dingen bekijken onzinnig is.
nee we weten alleen dat de deeltjes en krachten te onhandig zijn om te gebruiken als we een wals willen bouwen en gebruiken een ander deel van de wetenschap dat grotere dingen kan beschrijven dan we met deeltjes kunnen doen.quote:Op zondag 16 oktober 2011 11:20 schreef o2011 het volgende:
[..]
Als je denkt dat een wals niet uit deeltjes en krachten bestaat, dan leg je de hele wetenschap naast je neer. Straks ga je nog zeggen dat de aarde plat is
En dat is het enige verschil?quote:
Je zegt het zelf al: het zijn gewoon deeltjes en krachten.quote:Op zondag 16 oktober 2011 11:22 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nee, dat doe ik niet. Sterker nog, het is heel mooi in lijn met de wetenschapDe personen die de wals dansen bestaan uit deeltjes en krachten. Maar waar is de wals?
Als het exact dezelfde ingredienten en krachten zijn wel ja. Dat heet de wet van behoud van energie.quote:
En dan? Wat kan je er dan mee?quote:Op zondag 16 oktober 2011 11:25 schreef o2011 het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al: het zijn gewoon deeltjes en krachten.
Wat wil je dat ik doe, de exacte coordinaten de deeltjes van jouw denkbeeldige dansers geven?
"onhandig" is geen fysieke eigenschap, het is een waardeoordeel.quote:Op zondag 16 oktober 2011 11:24 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
nee we weten alleen dat de deeltjes en krachten te onhandig zijn om te gebruiken als we een wals willen bouwen en gebruiken een ander deel van de wetenschap dat grotere dingen kan beschrijven dan we met deeltjes kunnen doen.
Dat terwijl dat deel van de wetenschap perfect in lijn zit met de wetenschap over de deeltjes
Dan komen we weer terug bij het voorbeeld dat je gaf met die twee ballen. De ene bal dichter bij de andere bal enzo, je snapt vast wel welke ik bedoel. Kan je het verschil tussen die situatie A en B volledig uitdrukken in een verschil in ruimtetijd/afstand?quote:Op zondag 16 oktober 2011 11:26 schreef o2011 het volgende:
[..]
Als het exact dezelfde ingredienten en krachten zijn wel ja. Dat heet de wet van behoud van energie.
en je punt is?quote:Op zondag 16 oktober 2011 11:26 schreef o2011 het volgende:
[..]
"onhandig" is geen fysieke eigenschap, het is een waardeoordeel.
Nee, wat kan je met zo'n omschrijving, als je em al kan maken?quote:Op zondag 16 oktober 2011 11:27 schreef o2011 het volgende:
[..]
wat deeltjes kunnen? gewoon wat de wetenschap zegt: de fundamentele krachten.
wat voor verschil is er nog meer dan?quote:Op zondag 16 oktober 2011 11:27 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dan komen we weer terug bij het voorbeeld dat je gaf met die twee ballen. De ene bal dichter bij de andere bal enzo, je snapt vast wel welke ik bedoel. Kan je het verschil tussen die situatie A en B volledig uitdrukken in een verschil in ruimtetijd/afstand?
nou je zou de omschrijving in een boek kunnen zetten, of in een blog ofzo.quote:Op zondag 16 oktober 2011 11:28 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nee, wat kan je met zo'n omschrijving, als je em al kan maken?
Dus stel het verschil is 5 cm. Als ik jou dan vertel om situatie A zo aan te passen dat de bollen 5 cm dichter bij elkaar staan, kan je dan situatie B reproduceren?quote:Op zondag 16 oktober 2011 11:29 schreef o2011 het volgende:
[..]
wat voor verschil is er nog meer dan?
dat wordt een heel dik boek danquote:Op zondag 16 oktober 2011 11:30 schreef o2011 het volgende:
[..]
nou je zou de omschrijving in een boek kunnen zetten, of in een blog ofzo.
En nu?
Is niet echt heel wetenschappelijk hequote:Op zondag 16 oktober 2011 11:30 schreef o2011 het volgende:
[..]
nou je zou de omschrijving in een boek kunnen zetten, of in een blog ofzo.
En nu?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |