abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103141966
chevere :P
  zondag 16 oktober 2011 @ 11:19:52 #177
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_103141974
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:19 schreef Mr.44 het volgende:
chevere :P
Idd :P En daarvoor Rudeonline.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_103141986
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:18 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Je bent echt even erg als een user die hier vroeger postte.... Die dacht dat hij met zijn 1+1=1 wiskunde wel even relativiteit kon ontkrachten. Die je allemaal hebt vernietigd? :D Je hebt ze allemaal afgedaan met je onzinnige "het zijn maar deeltjes en krachten" argument. Ondertussen kan je nog steeds niet uitleggen waar een wals was voor twee mensen een wals gingen dansen, of wat het kwantitatieve (waar je zo fan van bent) verschil is tussen een zwaard en een braadpan die gemaakt zijn van dezelfde verzameling ijzer atomen.
Als je denkt dat een wals niet uit deeltjes en krachten bestaat, dan leg je de hele wetenschap naast je neer. Straks ga je nog zeggen dat de aarde plat is ;)
  zondag 16 oktober 2011 @ 11:21:06 #179
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_103141991
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:19 schreef o2011 het volgende:

[..]

kwantitatief verschillende dingen ja
En wat is meer of minder aanwezig in een braadpan dan in een zwaard, als je ze maakt van hetzelfde blok ijzer? Ja, dat is een onzinnige vraag, ik weet het. Dat doe ik om duidelijk te maken dat je manier van die dingen bekijken onzinnig is.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_103142011
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:19 schreef o2011 het volgende:

[..]

kwantitatief verschillende dingen ja
en hebben die dingen andere functies
  zondag 16 oktober 2011 @ 11:22:16 #181
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_103142017
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:20 schreef o2011 het volgende:

[..]

Als je denkt dat een wals niet uit deeltjes en krachten bestaat, dan leg je de hele wetenschap naast je neer. Straks ga je nog zeggen dat de aarde plat is ;)
Nee, dat doe ik niet. Sterker nog, het is heel mooi in lijn met de wetenschap :) De personen die de wals dansen bestaan uit deeltjes en krachten. Maar waar is de wals?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_103142041
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:21 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

En wat is meer of minder aanwezig in een braadpan dan in een zwaard, als je ze maakt van hetzelfde blok ijzer? Ja, dat is een onzinnige vraag, ik weet het. Dat doe ik om duidelijk te maken dat je manier van die dingen bekijken onzinnig is.
Ruimtetijd tussen de deeltjes.
pi_103142054
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:22 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

en hebben die dingen andere functies
ook die functies bestaan gewoon uit deeltjes en krachten (volgens de wetenschap dan)
pi_103142075
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:20 schreef o2011 het volgende:

[..]

Als je denkt dat een wals niet uit deeltjes en krachten bestaat, dan leg je de hele wetenschap naast je neer. Straks ga je nog zeggen dat de aarde plat is ;)
nee we weten alleen dat de deeltjes en krachten te onhandig zijn om te gebruiken als we een wals willen bouwen en gebruiken een ander deel van de wetenschap dat grotere dingen kan beschrijven dan we met deeltjes kunnen doen.
Dat terwijl dat deel van de wetenschap perfect in lijn zit met de wetenschap over de deeltjes
  zondag 16 oktober 2011 @ 11:25:04 #185
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_103142081
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:23 schreef o2011 het volgende:

[..]

Ruimtetijd tussen de deeltjes.
En dat is het enige verschil?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_103142087
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:22 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Nee, dat doe ik niet. Sterker nog, het is heel mooi in lijn met de wetenschap :) De personen die de wals dansen bestaan uit deeltjes en krachten. Maar waar is de wals?
Je zegt het zelf al: het zijn gewoon deeltjes en krachten. :)
Wat wil je dat ik doe, de exacte coordinaten de deeltjes van jouw denkbeeldige dansers geven? :')
pi_103142101
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:25 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

En dat is het enige verschil?
Als het exact dezelfde ingredienten en krachten zijn wel ja. Dat heet de wet van behoud van energie.
  zondag 16 oktober 2011 @ 11:26:27 #188
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_103142106
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:25 schreef o2011 het volgende:

[..]

Je zegt het zelf al: het zijn gewoon deeltjes en krachten. :)
Wat wil je dat ik doe, de exacte coordinaten de deeltjes van jouw denkbeeldige dansers geven? :')
En dan? Wat kan je er dan mee?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_103142119
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:24 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

nee we weten alleen dat de deeltjes en krachten te onhandig zijn om te gebruiken als we een wals willen bouwen en gebruiken een ander deel van de wetenschap dat grotere dingen kan beschrijven dan we met deeltjes kunnen doen.
Dat terwijl dat deel van de wetenschap perfect in lijn zit met de wetenschap over de deeltjes
"onhandig" is geen fysieke eigenschap, het is een waardeoordeel.
pi_103142138
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:26 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

En dan? Wat kan je er dan mee?
wat deeltjes kunnen? gewoon wat de wetenschap zegt: de fundamentele krachten.
  zondag 16 oktober 2011 @ 11:27:54 #191
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_103142143
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:26 schreef o2011 het volgende:

[..]

Als het exact dezelfde ingredienten en krachten zijn wel ja. Dat heet de wet van behoud van energie.
Dan komen we weer terug bij het voorbeeld dat je gaf met die twee ballen. De ene bal dichter bij de andere bal enzo, je snapt vast wel welke ik bedoel. Kan je het verschil tussen die situatie A en B volledig uitdrukken in een verschil in ruimtetijd/afstand?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_103142144
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:26 schreef o2011 het volgende:

[..]

"onhandig" is geen fysieke eigenschap, het is een waardeoordeel.
en je punt is?
  zondag 16 oktober 2011 @ 11:28:18 #193
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_103142151
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:27 schreef o2011 het volgende:

[..]

wat deeltjes kunnen? gewoon wat de wetenschap zegt: de fundamentele krachten.
Nee, wat kan je met zo'n omschrijving, als je em al kan maken?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_103142167
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:27 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

en je punt is?
dat emergentie niet voorkomt in de natuur.
pi_103142187
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:27 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dan komen we weer terug bij het voorbeeld dat je gaf met die twee ballen. De ene bal dichter bij de andere bal enzo, je snapt vast wel welke ik bedoel. Kan je het verschil tussen die situatie A en B volledig uitdrukken in een verschil in ruimtetijd/afstand?
wat voor verschil is er nog meer dan?
pi_103142200
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:28 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Nee, wat kan je met zo'n omschrijving, als je em al kan maken?
nou je zou de omschrijving in een boek kunnen zetten, of in een blog ofzo.
En nu?
  zondag 16 oktober 2011 @ 11:31:12 #197
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_103142213
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:29 schreef o2011 het volgende:

[..]

wat voor verschil is er nog meer dan?
Dus stel het verschil is 5 cm. Als ik jou dan vertel om situatie A zo aan te passen dat de bollen 5 cm dichter bij elkaar staan, kan je dan situatie B reproduceren?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_103142221
We zijn nu al heeel veel paginas verder, maar er zijn nog steeds geen voorbeelden van objecten die niet uit deeltjes en krachten bestaan. Zullen we maar gewoon concluderen dat emergentie niet bestaat, of op zn minst bovennatuurlijk is volgens de huidige wetenschap?
pi_103142225
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:30 schreef o2011 het volgende:

[..]

nou je zou de omschrijving in een boek kunnen zetten, of in een blog ofzo.
En nu?
dat wordt een heel dik boek dan
in verschillende delen.
en een flinke gebouw om het in op te bergen
  zondag 16 oktober 2011 @ 11:32:13 #200
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_103142228
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:30 schreef o2011 het volgende:

[..]

nou je zou de omschrijving in een boek kunnen zetten, of in een blog ofzo.
En nu?
Is niet echt heel wetenschappelijk he ;)
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')