quote:Op donderdag 13 oktober 2011 12:19 schreef onlogisch het volgende:
Ik snap niet waarom ze geen levenslange stadionverboden uitdelen voor dit soort figuren?Kan simpelweg niet volgens de regels.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je gaat een winkeldief toch oon geen levenslang geven.VBL SC influencer
Left, right, behind
Dat zal het zijn, tijd om de wet aan te passenquote:Op donderdag 13 oktober 2011 12:20 schreef Happel het volgende:
[..]
Omdat die niet bestaan en het de vraag is of dit wel juridisch mogelijk is. Vermoed van niet.
Zoals ik zeg, helpen doet het toch niet. Daarbij vind ik het ook veel te zware straffen voor een in mijn ogen licht vergrijp, openlijke geweldpleging/vandalisme.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 12:21 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dat zal het zijn, tijd om de wet aan te passen
Is er juridisch gezien een maximum aantal jaar voor een stadionverbod dan? Mag de club dat niet zelf bepalen?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 12:20 schreef Happel het volgende:
[..]
Omdat die niet bestaan en het de vraag is of dit wel juridisch mogelijk is. Vermoed van niet. Nog langere stadionverboden zal alleen kunnen wanneer iemand weer wordt gepakt voor een vergrijp en al een SV heeft.
Gevangenis is weer een anders verhaal, maar je ken ze toch tenminste gewoon een levenslang stadionverbod geven?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 12:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Kan simpelweg niet volgens de regels.
Je gaat een winkeldief toch oon geen levenslang geven.
Het vergrijp is 'licht' (in verhouding tot moord of verkrachting) maar de naamschade die Feyenoord er door heeft geleden komt er ook nog bij. We zijn 3 dagen lang in het nieuws geweest hierdoor, dat is echt niet goed voor de club.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 12:22 schreef Happel het volgende:
[..]
Zoals ik zeg, helpen doet het toch niet. Daarbij vind ik het ook veel te zware straffen voor een in mijn ogen licht vergrijp, openlijke geweldpleging/vandalisme.
Clubs bepalen dat zelf.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 12:22 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Is er juridisch gezien een maximum aantal jaar voor een stadionverbod dan? Mag de club dat niet zelf bepalen?
Ik ben daar een stuk makkelijker in. Je moet het gewoon niet doen. Doe je het wel loop je een risico op een levenslange uitsluiting van je favoriete club.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 12:22 schreef Happel het volgende:
[..]
Zoals ik zeg, helpen doet het toch niet. Daarbij vind ik het ook veel te zware straffen voor een in mijn ogen licht vergrijp, openlijke geweldpleging/vandalisme.
Maar die supporter kan wel naar de kuip?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 12:24 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Clubs bepalen dat zelf.
Bij Groningen is bijvoorbeeld vorig jaar een supporter het veld opgekomen en die heeft wel degelijk een levenslang SV gekregen.
Dat vind ik dan wel weer heel erg overdreven.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 12:24 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Clubs bepalen dat zelf.
Bij Groningen is bijvoorbeeld vorig jaar een supporter het veld opgekomen en die heeft wel degelijk een levenslang SV gekregen.
Club bepaalt niks alleen. KNVB doet dat.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 12:22 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Is er juridisch gezien een maximum aantal jaar voor een stadionverbod dan? Mag de club dat niet zelf bepalen?
Nja die gasten een SV geven is leuk, maar de rellen vinden sowieso niet plaats in het stadion maar daarvoor. Of in de omgeving.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 12:24 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik ben daar een stuk makkelijker in. Je moet het gewoon niet doen. Doe je het wel loop je een risico op een levenslange uitsluiting van je favoriete club.
http://www.soccernews.nl/(...)nslang_stadionverbodquote:Op donderdag 13 oktober 2011 12:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Club bepaalt niks alleen. KNVB doet dat.
Levenslang kan alleen bij recidive en als de daad de maatschappij/voetbal ernstige schade heeft aangebracht volgens mij. Heb die regels ooit een keer doorgelezen.
Zal het straks nog eens opzoeken.
Belachelijk. De KNVB zelf deelt de club allemaal straffen uit voor b.v. spreekkoren, maar houdt de club dan wel tegen bij het treffen van maatregelen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 12:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Club bepaalt niks alleen. KNVB doet dat.
In dat geval vind ik de schade ernstig genoeg eigenlijk. Doorgesnoven kut-volk, dat Feyenoord al eerder schade heeft toegebracht (in HvH werd ook vaak over Feyenoord-hooligans gesproken).quote:Levenslang kan alleen bij recidive en als de daad de maatschappij/voetbal ernstige schade heeft aangebracht volgens mij. Heb die regels ooit een keer doorgelezen.
Zal het straks nog eens opzoeken.
Nee, al die nieuwsberichten over schuld en wanbeleid.. Dat trekt potentiële sponsoren aanquote:Op donderdag 13 oktober 2011 12:23 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Het vergrijp is 'licht' (in verhouding tot moord of verkrachting) maar de naamschade die Feyenoord er door heeft geleden komt er ook nog bij. We zijn 3 dagen lang in het nieuws geweest hierdoor, dat is echt niet goed voor de club.
Klopt ja, al was dat later iets verminderd geloof ik nadat ie in DWDD ofzo in het openbaar door het stof ging.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 12:25 schreef onlogisch het volgende:
Die gast die vorig jaar, of dat jaar ervoor, bij de Graafschap die grens omver beukte... Die kreeg toch ook iets van 15 jaar ofzo?
Kan wel. Maar 9 van de 10 keer dragen ze he over aan de KNVB. Alleen zij kunnen een landelijk SV opleggen met meldingsplicht.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 12:27 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
http://www.soccernews.nl/(...)nslang_stadionverbod
http://www.depers.nl/sport/269370/Levenslang-stadionverbod.html
Club kan toch bepaalde mensen gewoon weigeren als ze willen?
Begin tenminste met stelling te nemen tegen dergelijke figuren als Feyenoord zijnde
Als dat eens kon, prima!quote:Op donderdag 13 oktober 2011 12:30 schreef Keltie het volgende:
[..]
Nee, al die nieuwsberichten over schuld en wanbeleid.. Dat trekt potentiële sponsoren aan
Directie ook maar een SV van 6 jaar geven?
Ligt eraan of de rechter die oplegt, meen ik.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 12:27 schreef Tarado het volgende:
Zo'n stadionverbod is leuk maar zit daar dan ook een meldingsplicht bij?
Precies.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 12:29 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Belachelijk. De KNVB zelf deelt de club allemaal straffen uit voor b.v. spreekkoren, maar houdt de club dan wel tegen bij het treffen van maatregelen.
[..]
In dat geval vind ik de schade ernstig genoeg eigenlijk. Doorgesnoven kut-volk, dat Feyenoord al eerder schade heeft toegebracht (in HvH werd ook vaak over Feyenoord-hooligans gesproken).
Tijdens de rellen in Culemborg (molukkers vs marokkaantjes) werd dat ook gezegd..quote:Op donderdag 13 oktober 2011 12:29 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Belachelijk. De KNVB zelf deelt de club allemaal straffen uit voor b.v. spreekkoren, maar houdt de club dan wel tegen bij het treffen van maatregelen.
[..]
In dat geval vind ik de schade ernstig genoeg eigenlijk. Doorgesnoven kut-volk, dat Feyenoord al eerder schade heeft toegebracht (in HvH werd ook vaak over Feyenoord-hooligans gesproken).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |