Jullie hebben die 1,80 natuurlijk netjes verdeeld zoals het hoortquote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:28 schreef Anno2012 het volgende:
Afgelopen weekend met wat ''vrienden'' een terasje gaan pakken.
Hele avond daar gedronken bij het caffee, kwam de rekening. iets van 68,20 euro dacht ik. Nou, zou je denken van iedereen betaald gewoon 20 euro. Niks aan de hand. Dat gebeurde ook. Maar vervolgens kwam de hele discussie bij ze, we moeten wel die 1,80 terug krijgen.
Ik als enige weer plijten om dat gewoon als fooi te geven,is wel zo netjes,en vooral als je goed behandeld en tevreden bent over de service.
Maar nee, ze gaan 1,80 terug vragen aan de desbetreffende ober. . . . . . .
Nou, daar zat ik dan, als ik door de grond kon zakken,dan had ik dat gedaan. Dan schaam je je toch kapot als je daarover gaat zeuren![]()
Ja,ik moet echt nieuwe vrienden gaan zoeken
Ja,dat wilden ze doen. Ik zo van, flikker opquote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:31 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Jullie hebben die 1,80 natuurlijk netjes verdeeld zoals het hoort![]()
Wat een droeftoeterij
Nee, serveersters moeten het vaak wel van de fooi hebben. Daarbij verdienen ze ook best wat extra's als ze je goed behandeld hebben.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:32 schreef eQuaL het volgende:
Ik vraag me dan altijd af he, in de prijzen van drank & eten zit toch allang het loon verwerkt? Die mensen krijgen toch betaald? Geef jij de verkoopster van V&D ook een fooi al ze je goed helpt? Fooi is gewoon zo iets idioots...
Verder:
Scherpquote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:33 schreef Silverdigger2 het volgende:
als ieder 20 neertelt dan krijg je 11,80 terug?
Eigenlijk niet zo, fooi is nog een reden om voor horeca te kiezen. Zo veel verdient dat standaard niet voor die zware werkdagen op rare tijden.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:32 schreef eQuaL het volgende:
Ik vraag me dan altijd af he, in de prijzen van drank & eten zit toch allang het loon verwerkt? Die mensen krijgen toch betaald? Geef jij de verkoopster van V&D ook een fooi al ze je goed helpt? Fooi is gewoon zo iets idioots...
Verder:
Welke planeet kom jij vandaan zeg... zo`n bedrag rond je toch af naar 70 euro... pfftquote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:30 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Groot gelijk die vrienden van je. Met een rekening van 68,20 verdient zo'n zaak genoeg. Opbokken met die fooi.
En daarbij : dat terugvragen is nooit nodig. Gewoon niks zeggen, dan krijg je het vanzelf terug. Hoef je je ook neit te schamen.
Ik zeg toch ook, ''iets van 68,20'' . Ik weet het bedrag niet meer zeker, maar het komt op hetzelfde neer.quote:
Ja ontzettend zielig, geef jij je vuilnisman ook fooi? Of de postbode?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:34 schreef Adames het volgende:
[..]
Eigenlijk niet zo, fooi is nog een reden om voor horeca te kiezen. Zo veel verdient dat standaard niet voor die zware werkdagen op rare tijden.
Iets van 68,20 is nog een heel verschil met EUR 80,- die jullie gezamenlijk neer gelegd zouden hebben als een ieder EUR 20 neer zou leggen.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:36 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook, ''iets van 68,20'' . Ik weet het bedrag niet meer zeker, maar het komt op hetzelfde neer.
Kijk Reservoir Dogs, eerste scene meteenquote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:36 schreef Bananenshake het volgende:
Kan iemand uitleggen wat de filosofie achter obers tippen is? Altijd een mysterie geweest..
Als je tevreden bent over de service en bediening, dan geeft je de ober wat extra's om je waardering te laten blijken.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:36 schreef Bananenshake het volgende:
Kan iemand uitleggen wat de filosofie achter obers tippen is? Altijd een mysterie geweest..
In veel tenten krijgen mensen in de horeca een karig minimumloontje en moeten ze het hebben van de fooien.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:36 schreef Bananenshake het volgende:
In de VS krijgen de obers/barpersoneel helemaal niks uit betaald, dan is het de bedoeling dat hun hele inkomen bestaat uit de 'tips'. Denk dat het daar van uit komt waaien.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:36 schreef Bananenshake het volgende:
Of je kijkt naar post 8quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:37 schreef Markster het volgende:
[..]
Kijk Reservoir Dogs, eerste scene meteen
Misschien waren ze wel met zijn 5en en hebben ze 100 euro ingelegd!quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:37 schreef Ikhebtrek het volgende:
[..]
Iets van 68,20 is nog een heel verschil met EUR 80,- die jullie gezamenlijk neer gelegd zouden hebben als een ieder EUR 20 neer zou leggen.
TS
In de betere horecagelegenheden betaal je alles op het eind dus dan weten ze dat dus nog niet.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:38 schreef xibalba het volgende:
Service in Nederland is meestal best slecht --> geen fooi
Maar Nederlanders zijn ook gierige vrekken --> geen fooi --> slechte service
Horeca is vaak bikkelen: hard werken, lange dagen, feestdagen/weekend, slecht salaris. Voor een leuke fooi doe je net dat beetje extra.
Je hoeft geen fooi te geven, maar verwacht dan ook niet dat iemand je geduldig te woord staat, je bestelling zonder probleem drie keer aanpast, terugloopt voor een ijsklontje, een biertje aanbeveelt op basis van je voorkeuren....etc....etc...en dit alles met een glimlach.
Als je vind dat ze gewoon betaald krijgen voor hun werk, moet je het ook niet vreemd vinden dat ze alleen maar je eten/drinken komen brengen en weer weglopen.
Dat dus. Het fabeltje dat serveersters "te" weinig verdienen geloof ik niet. In Nederland heb je gewoon een minimumloon wat net zoveel is als het minimumloon van een vuilnisman, postbode, secretaresse etc. The end.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:38 schreef Byte_Me het volgende:
ik geef in principe geen fooi. is iets wat over is komen waaien uit amerika, waar het minimumloon lager is dan hier. ik sluit me aan bij reservoir dogs, als een ober vindt dat hij te weinig verdiend, moet hij dat met zijn baas bespreken. ik sta daar buiten.
Ga nu niet bijdehand doen. Het ging om een fooi bedrag van 1,80. Rekening weet ik dus niet meer.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:37 schreef Ikhebtrek het volgende:
[..]
Iets van 68,20 is nog een heel verschil met EUR 80,- die jullie gezamenlijk neer gelegd zouden hebben als een ieder EUR 20 neer zou leggen.
TS
Is voor die mensen een eigen keuze om dit werk te doen voor een bepaald salaris. Daar horen alle nadelen bij. Bij mijn saaie kantoorbaan krijg ik toch ook geen fooiquote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:38 schreef xibalba het volgende:
Horeca is vaak bikkelen: hard werken, lange dagen, feestdagen/weekend, slecht salaris. Voor een leuke fooi doe je net dat beetje extra.
Je hoeft geen fooi te geven, maar verwacht dan ook niet dat iemand je geduldig te woord staat, je bestelling zonder probleem drie keer aanpast, terugloopt voor een ijsklontje, een biertje aanbeveelt op basis van je voorkeuren....etc....etc...en dit alles met een glimlach.
Als je vind dat ze gewoon betaald krijgen voor hun werk, moet je het ook niet vreemd vinden dat ze alleen maar je eten/drinken komen brengen en weer weglopen.
Gast, dat is toch gewoon de service die je krijgt in een winkel? Waarom is dat dan niet vanzelfsprekend als het gaat om horeca?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:38 schreef xibalba het volgende:
Fooi geven is slim als je ergens vaker komt, dan krijg je gewoon meer gedaan. Ik heb jaren in de horeca gewerkt. En je loopt gewoon harder voor mensen als je weet dat ze fooi geven.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:36 schreef Bananenshake het volgende:
Het gaat dus absoluut niet om gierigheid. Als die serveerster het nodig zou hebben dan zou ik er niet eens over twijfelen om het haar te geven.quote:
Dus als er niemand fooi geeft zal de service minder zijn dan wanneer er geregeld fooi gegeven wordt. Bovendien heb je vaak te maken met vaste klanten waarvan je wel of niet weet of ze je waarderen (Het hoeft ook niet altijd in geld uitgedrukt te worden: een goede verstandhouding/vriendelijke toon wordt ook door het personeel gewaardeerd).quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:40 schreef Caland het volgende:
[..]
In de betere horecagelegenheden betaal je alles op het eind dus dan weten ze dat dus nog niet.
Dat is toch achterlijk als je er met volle verstand over nadenkt... Hetzelfde geldt ook voor andere banen. Je tipt toch ook geen cassiere omdat ze je artikelen snel afreken? En ze krijgen toch al gewoon betaald..quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Als je tevreden bent over de service en bediening, dan geeft je de ober wat extra's om je waardering te laten blijken.
Helaas lijkt het er soms op dat sommige horken er standaard vanuit gaan dat ze een fooi krijgen, hoe slecht ze ook bedienen.
Nou dat is nou ook weer niet waar. Ze krijgen weldegelijk loon echter ligt het minimum loon voor mensen die vaak fooi krijgen lager dan het normale minimum loon (Minimum wage for Tipped workers). Zij zijn dus echt afhankelijk van fooi.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:38 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
In de VS krijgen de obers/barpersoneel helemaal niks uit betaald, dan is het de bedoeling dat hun hele inkomen bestaat uit de 'tips'. Denk dat het daar van uit komt waaien.
quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:39 schreef Id_do_her het volgende:
Misschien zijn het ook wel allemaal vrienden, alleen TS niet.
Als je goed geholpen bent is 1,80 nog steeds gewoon gierig op 70 euro. Doe niet alsof je zelf een haar beter bentquote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:40 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Ga nu niet bijdehand doen. Het ging om een fooi bedrag van 1,80. Rekening weet ik dus niet meer.
En daarnaast,als je zelf zou werken in de horeca zou je ook blij zijn als je wat extra's zou krijgen. En die paar centjes kun je echt wel missen.
quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:43 schreef Bananenshake het volgende:
[..]
Dat is toch achterlijk als je er met volle verstand over nadenkt... Hetzelfde geldt ook voor andere banen. Je tipt toch ook geen cassiere omdat ze je artikelen snel afreken? En ze krijgen toch al gewoon betaald..
Vroeger, werd je bediend. Dan voerde je een gesprekje met een barman/ober/uitsmijter/serveerster, die mensen verdienden niet veel aan hun werk, en dan betaalde je voor de service.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:36 schreef Bananenshake het volgende:
Als de mensheid dit gedachte blijft aanhouden kOmt er nooit veranderingquote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:43 schreef 9611Niels het volgende:
Ik wist gewoon dat er een aantal fokkers zou reageren dat het heel normaal is om die 1.80 terug te vragen
Bedelen voor 1.80. Waar is je gevoel van eigenwaarde?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:44 schreef Roellie80 het volgende:
TS, geef mij eens ¤1.80 gewoon omdat het kan.
niet? kan je niet eens 1.80 missen? stomme TS
Als je een hele avond mijn drinken en eten komt serveren krijg jij 1,80quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:44 schreef Roellie80 het volgende:
TS, geef mij eens ¤1.80 gewoon omdat het kan.
niet? kan je niet eens 1.80 missen? stomme TS
oké dat kan kloppen. toen ik in de VS was was het de bedoeling 20% extra te betalen als tip... wat een rare boel, kunnen ze niet gewoon een normaal salaris vragen aan de crew?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:43 schreef jeoff het volgende:
[..]
Nou dat is nou ook weer niet waar. Ze krijgen weldegelijk loon echter ligt het minimum loon voor mensen die vaak fooi krijgen lager dan het normale minimum loon (Minimum wage for Tipped workers). Zij zijn dus echt afhankelijk van fooi.
Een ober is toch een veredelde slaaf, een loopjongen. Een ander op z'n wenken bedienen qua eten, drinken en andere services. Een fooi vergoedt veel voor de ober qua waardigheid, een ook het schuldgevoel van de klant. Zo is het tenminste begonnen.. nu is het een gewoonte (en volgens sommigen zelfs een recht). Niets vervelender dan een ober/serveerster die recht dient te hebben op fooi en je kutservice geeft als je geen fooi geeftquote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:36 schreef Bananenshake het volgende:
Heel verhelderend deze post. Maar in Nederland is dat dus niet zo? Of hebben serveersters/kelners toch andere afspraken met hun werkgever?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:43 schreef jeoff het volgende:
[..]
Nou dat is nou ook weer niet waar. Ze krijgen weldegelijk loon echter ligt het minimum loon voor mensen die vaak fooi krijgen lager dan het normale minimum loon (Minimum wage for Tipped workers). Zij zijn dus echt afhankelijk van fooi.
Die service krijg je echt niet in elke winkel hoor. Hoe meer minimumloontieners er werken, hoe minder de service. Bovendien kost het bij horecawerk meestal wat meer moeite om bijvoorbeeld op het einde van een lange slopende dag toch nog aardig, vriendelijk en snel te zijn. Voor een leuk extraatje doe je toch weer wat meer je best. Als het toch niets uitmaakt, raffel je het gewoon af (binnen de normale grenzen van service natuurlijk, maar niets extra).quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:41 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Gast, dat is toch gewoon de service die je krijgt in een winkel? Waarom is dat dan niet vanzelfsprekend als het gaat om horeca?
Je betaald genoeg en je bent een student. ik heb naast mijn studie vaak avondwerk en op een terras knal ik er zo 4 uur aan mijn eigen loon er doorheen. Dan wil ik wel mijn 1.80 terug.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:45 schreef Renesite het volgende:
[..]
Bedelen voor 1.80. Waar is je gevoel van eigenwaarde?
Ik weet hoe die mensen tegenover fooi geven staan, dus om dan nog meer geld bij elkaar te leggen heeft geen zin. Als ze al om 1,80 gaan zeurenquote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Als je goed geholpen bent is 1,80 nog steeds gewoon gierig op 70 euro. Doe niet alsof je zelf een haar beter bent
Ik probeer het een beetje om te draaien en daarmee mensen te laten nadenken wat ze doen; namelijk beslissingen maken over andermans geld.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:45 schreef Renesite het volgende:
Bedelen voor 1.80. Waar is je gevoel van eigenwaarde?
waarom is dat een onzinargument dan?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:43 schreef Otis2.0 het volgende:
Mensen die het argument gebruiken "je geeft de bakker toch ook niks extra's!!!11!1111!11".
1,80 / 5 = 36 cent per persoonquote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:47 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Je betaald genoeg en je bent een student. ik heb naast mijn studie vaak avondwerk en op een terras knal ik er zo 4 uur aan mijn eigen loon er doorheen. Dan wil ik wel mijn 1.80 terug.
Wel grappig hoeveel Nederlanders bij dit soort onderwerpen dingen gaan roepen over hoe zuinig wij wel niet zijn. Alsof dit een puur Nederlands discussiepunt is. Denk je dat ze in Engeland hier nooit over discussieren? Of Amerika? Zie dat filmpje van Reservoir Dogs...quote:
Had die ober dan 1.80 gegeven als je dat zo belangrijk vind. Ga niet andere opleggen dat ze moeten meebetalen.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:46 schreef Anno2012 het volgende:
Als je een hele avond mijn drinken en eten komt serveren krijg jij 1,80
In nederland heb je geen speciaal minimumloon voor tipped beroepen. In Amerika is het minimumloon voor normaal werk 7.31 dollar per uur, voor tipped werk (dus horeca) slechts 2.13 dollar per uur.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:47 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Heel verhelderend deze post. Maar in Nederland is dat dus niet zo? Of hebben serveersters/kelners toch andere afspraken met hun werkgever?
Tering, dat is 1/3e ofzo...quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:50 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
[..]
In nederland heb je geen speciaal minimumloon voor tipped beroepen. In America is het minimumloon voor normaal werk 7.31 dollar per uur, voor tipped werk (dus horeca) slechts 2.13 dollar per uur.
Bullshit, hij hoort me te bedienen, dat is nou eenmaal z'n baan, waar hij gewoon betaald voor krijgt. Of ie t nou leuk vindt ofniet, waarom zou je obers anders behandelenquote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:47 schreef xibalba het volgende:
[..]
Die service krijg je echt niet in elke
winkel hoor. Hoe meer minimumloontieners er werken, hoe minder de service. Bovendien kost het bij horecawerk meestal wat meer moeite om bijvoorbeeld op het einde van een lange slopende dag toch nog aardig, vriendelijk en snel te zijn. Voor een leuk extraatje doe je toch weer wat meer je best. Als het toch niets uitmaakt, raffel je het gewoon af (binnen de normale grenzen van service natuurlijk, maar niets extra).
Deze manquote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:52 schreef Seam het volgende:
Fooien
Ik krijg toch ook geen extra geld als ik iemand laat leven op de operatiekamer
In Nederland krijgt iemand gewoon salaris, dus ik vind het ook wel een beetje overdreven. Of hij/zij moet echt goed gewerkt hebben, dan zou ik het nog overwegen.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:50 schreef Boomlaars het volgende:
In Amerika wordt je uitgescholden wanneer je geen fooi geeft, aangezien dat daar vaak zo ongeveer de enige bron van inkomsten is voor serveersters.
Dat had ik gedaan, als statement.quote:
Dat had ik achteraf moeten doen ja.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:54 schreef Renesite het volgende:
[..]
Dat had ik gedaan, als statement.
'Hier, verdeel die 2 euro maar onder jullie vieren'
Omdat ze nou eenmaal wat harder werken dan in de andere sectoren.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:52 schreef Bananenshake het volgende:
[..]
Bullshit, hij hoort me te bedienen, dat is nou eenmaal z'n baan, waar hij gewoon betaald voor krijgt. Of ie t nou leuk vindt ofniet, waarom zou je obers anders behandelen
Tuurlijk, maar je hebt gradaties in 'bedienen'. Er wordt verwacht dat je elke klant 200% aandacht geeft, maar dat kan natuurlijk niet. Je betaalt voor een biertje, dus krijg je een biertje. Geef je fooi, krijg je ook nog betere service. Kijk, slecht bedienen als je geen fooi krijgt kan natuurlijk niet. Maar beter bedienen als je het wel krijgt, is logisch...quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:52 schreef Bananenshake het volgende:
[..]
Bullshit, hij hoort me te bedienen, dat is nou eenmaal z'n baan, waar hij gewoon betaald voor krijgt. Of ie t nou leuk vindt ofniet, waarom zou je obers anders behandelen
Ik was pas geleden in een discotheek.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:50 schreef Boomlaars het volgende:
In Amerika wordt je uitgescholden wanneer je geen fooi geeft, aangezien dat daar vaak zo ongeveer de enige bron van inkomsten is voor serveersters.
Wat is betere service bij het brengen van een biertje?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:57 schreef xibalba het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar je hebt gradaties in 'bedienen'. Er wordt verwacht dat je elke klant 200% aandacht geeft, maar dat kan natuurlijk niet. Je betaalt voor een biertje, dus krijg je een biertje. Geef je fooi, krijg je ook nog betere service. Kijk, slecht bedienen als je geen fooi krijgt kan natuurlijk niet. Maar beter bedienen als je het wel krijgt, is logisch...
quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:58 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ik was pas geleden in een discotheek.
Zo rond een uur of 2 had ik het aan de stok met wat gasten en we kregen een beetje ruzie, waarop een van die jongens begon de dreigen en duwen. Ik zei gewoon beschaafd tegen heb dat ie wel normaal mocht doen, maar dat deerde niet. De beste man moest en zou een knokpartijtje aangaan. Ik had daar, vanzelfsprekend, weinig zin in. Daarom duwde ik de gast uit mijn weg en liep terug naar mijn vrienden, die inmiddels de uitsmijters hadden laten halen. Een van die gasten liep achter mij aan en begon mij te slaan (nauwelijks pijnlijk, maar toch), toen ik de jongen wegduwde en aan de uitsmijter vroeg of hij de beste man even wilde aanspreken zei hij "Dat zoek je zelf maar uit, niet mijn taak!". Dus ik geef de beste vechtbaas een hengst op zijn wang en hij laat het erbij zitten.
Die uitsmijter loopt weg, al kijkend naar de jongen die op de grond ligt, om weer rustig op zijn post te gaan zitten. Ik had geen zin meer in gezeik dus ik ga naar buiten om ervan af te zijn.
En nu komt het hoor: loop ik naar buiten, vraagt die vent om een fooi! Toen ging ik uit mijn pannetje. Boos, dat ik was. Die man heeft geweten dat ik uit Den Haag kom (verbaal dan, he).
Ik kom die discotheek nooit meer in volgens die vent.
Dat wil je toch ook nietquote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:58 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ik was pas geleden in een discotheek.
Zo rond een uur of 2 had ik het aan de stok met wat gasten en we kregen een beetje ruzie, waarop een van die jongens begon de dreigen en duwen. Ik zei gewoon beschaafd tegen heb dat ie wel normaal mocht doen, maar dat deerde niet. De beste man moest en zou een knokpartijtje aangaan. Ik had daar, vanzelfsprekend, weinig zin in. Daarom duwde ik de gast uit mijn weg en liep terug naar mijn vrienden, die inmiddels de uitsmijters hadden laten halen. Een van die gasten liep achter mij aan en begon mij te slaan (nauwelijks pijnlijk, maar toch), toen ik de jongen wegduwde en aan de uitsmijter vroeg of hij de beste man even wilde aanspreken zei hij "Dat zoek je zelf maar uit, niet mijn taak!". Dus ik geef de beste vechtbaas een hengst op zijn wang en hij laat het erbij zitten.
Die uitsmijter loopt weg, al kijkend naar de jongen die op de grond ligt, om weer rustig op zijn post te gaan zitten. Ik had geen zin meer in gezeik dus ik ga naar buiten om ervan af te zijn.
En nu komt het hoor: loop ik naar buiten, vraagt die vent om een fooi! Toen ging ik uit mijn pannetje. Boos, dat ik was. Die man heeft geweten dat ik uit Den Haag kom (verbaal dan, he).
ook al zou dat wel mogen zou ik alsnog niet gaan. Die gasten zitten daar voor de veiligheid. En dat werk deed die man niet.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:58 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Pleurt toch op! Alsof werken in de horeca zoveel zwaarder is als elke andere random baan.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:56 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Omdat ze nou eenmaal wat harder werken dan in de andere sectoren.
Horeca is een stuk zwaarder knul. Maar dat schijn jij, of niet te begrijpen, of je bent een trol. Ik gok dat 2e.
Goed getapt, snel gebracht, netjes neergezet (juiste drankje voor de juiste persoon, viltje, logo naar voren). Je kunt ook gewoon vier biertjes op tafel kwakken.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 12:00 schreef MCH het volgende:
[..]
Wat is betere service bij het brengen van een biertje?
Wat heeft dat met elkaar te makenquote:Op woensdag 12 oktober 2011 12:01 schreef Superslechterik het volgende:
Mensen die zeuren dat werken in de horeca zwaar is.
Soms wordt in de horeca het bonnetje nog wel eens handgeschreven.
Een slimmerik speelt hier natuurlijk op in en verhoogt alles met 20cent, bij elke gast, de hele dag.
Wanneer je daar bovenop fooi krijgt is dat voor de algemene fooienpot zodat je geen argwaan op wekt.
2 ipv 3 vingers schuimquote:Op woensdag 12 oktober 2011 12:00 schreef MCH het volgende:
[..]
Wat is betere service bij het brengen van een biertje?
Het is juist helemaal niet zwaarder werken ivm andere slechtbetaalde beroepen. In tegendeel.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:56 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Omdat ze nou eenmaal wat harder werken dan in de andere sectoren.
Horeca is een stuk zwaarder knul. Maar dat schijn jij, of niet te begrijpen, of je bent een trol. Ik gok dat 2e.
Het bier smaakt er niet minder omquote:Op woensdag 12 oktober 2011 12:02 schreef xibalba het volgende:
[..]
Goed getapt, snel gebracht, netjes neergezet (juiste drankje voor de juiste persoon, viltje, logo naar voren). Je kunt ook gewoon vier biertjes op tafel kwakken.
Mensen die lopen te zeiken dat werken in de horeca zwaar is, maar er geen extra slaatje uit durven te slaan...quote:Op woensdag 12 oktober 2011 12:03 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Wat heeft dat met elkaar te maken
Je snapt het gewoon niet hé.
Horeca is over het algemeen wel zwaarder ja. Ik heb genoeg ervaring in een boel werkvelden om dat te kunnen bevestigen. Er zijn wel meer zware banen ja, maar over het algemeen verdien je daar ook beter mee.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 12:02 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Pleurt toch op! Alsof werken in de horeca zoveel zwaarder is als elke andere random baan.
Nee, die mensen denken dat ze de prijzen almaar op kunnen voeren en hun fooi kunnen behouden. Het geld groeit me niet op de rug!
Het is al belachelijk dat ik 3 fucking euro betaal voor een biertje. Daar mogen ze an sich al blij mee zijn.
Het gaat mij in dit geval buiten de prijzen om, ik geef toe dat die ook belachelijk hoog zijn. Maar het meeste geld daarvan gaat niet richting de werknemers maar naar het bedrijf zelf (onderhoud, schoonmaak e.d.).quote:Op woensdag 12 oktober 2011 12:02 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Pleurt toch op! Alsof werken in de horeca zoveel zwaarder is als elke andere random baan.
Nee, die mensen denken dat ze de prijzen almaar op kunnen voeren en hun fooi kunnen behouden. Het geld groeit me niet op de rug!
Het is al belachelijk dat ik 3 fucking euro betaal voor een biertje. Daar mogen ze an sich al blij mee zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |